Sari la conținut

Propunere eliminare ITP la moto


Postări Recomandate

  In Romania si alte tari EU  - ITP moto este obligatoriu pentru toate motociclurile. 

  Ideea ar fi din ce am inteles ca motocicliștii își întrețin vehiculele deoarece viața lor depinde de starea de funcționare corectă a motocicletelor iar IPT nu ar mai necesar 

  In statele nordice nu există obligativitate pentru ITP moto

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Lucian_M changed the title to Propunere eliminare ITP la moto

Nu-i rea ideea, ar fi interesant, totuși nu cred că prinde la noi, din varii motive:

1. ITP costă câțiva lei, din care statul încasează TVA plus impozite, la care se adaugă și curentul consumat, de unde iarăși statul câștigă (puțin, dar câștigă).

2. Sunt mulți posesori de moto care le "întrețin" pe principiul "merge și așa, dă-o dreq". 

3. S-ar da liber la montat toate tâmpeniile pe moto, inclusiv unii ar merge cu gume până la sârme (pun gume noi special să treacă ITP).

4. Dacă un motociclist e depistat în trafic fără ITP, primește amendă, deci bani la stat, apoi face ITP direct la rar, unde tariful e grăsuț, iar taxele frumoase (ne întoarcem la primul punct).

 

In rest, completați și voi. Eu unul îmi pun moto la punct pentru că țin la pielea mea, nu ca să trec ITP (btw, câte mobre am văzut în stare tehnică deplorabilă, în special de 125, la copii care nu aveau habar că furca nu trebuie să curgă, iar frânele trebuie să fie eficiente). La noi in zonă e cca 160-180 lei, depinde de fiecare patron, dar am înțeles că prin orașe sare de 250 lei. In plus, pierdem timp, că nu avem cu toții un ITP lângă casă (cel mai aproape de mine e la vreo 17 km, dar anii trecuți mergeam la 40 km, într-un an am mers la 70 km, deoarece nu am găsit nimic prin zonă).  In plus, dacă din varii motive (vreme nașpa, chiar iarnă, eventual uiți că se apropie termenul sau efectiv l-ai depășit), trebuie transport, deci altă distracție. Sau mergi "la noroc" până acolo și speri să nu te verifice poliția sau vreo cameră "inteligenta".

Concluzie:

1. Condiții actuale: bani pe ITP, timp pierdut, distanță de acoperit (benzină sau platformă), posibilă revenire, dacă ceva infim nu corespunde (motive ar fi destule, de la semnalizări China, până la stanță tobă).

2. Condiții ipotetice: statul pierde bani frumușei, că sunt ceva motociclete in țară.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concret in Franta s-a bagat ITP-ul la moto de 2 ani, urmeaza la celelalte tari care nu aveau. 

Consider necesara tipul acesta de verificare, sunt o foarte mare parte a conducatorilor de autovehicule care habar nu au ca siguranta este esentiala SI pentru ceilalti participanti daca pentru ei nu are importanta...

De unde "ai inteles" ca motociclistii isi intretin TOTI singuri motocicletele responsabil?

Cat se poate circula cu moto in statele nordice? Ma refer ca perioada din an.

Care e de fapt "propunerea" de eliminare??

Unde mai pui ca inca se fac ITP-urile cum se fac, adica nu pe bune...

Nu sunt de acord!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, sprike a spus:

  In Romania si alte tari EU  - ITP moto este obligatoriu pentru toate motociclurile. 

  Ideea ar fi din ce am inteles ca motocicliștii își întrețin vehiculele deoarece viața lor depinde de starea de funcționare corectă a motocicletelor iar IPT nu ar mai necesar 

  In statele nordice nu există obligativitate pentru ITP moto

 

De acord cu eliminarea ITP 👍👍

 

Oricum starea tehnică la moto/scuter etc trebuie sa fie de la buna in sus altfel riști.

 

Cine merge cu gume la sârmă merge pe barba lui/ei 👍👍

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 29 minute, Ruginel a spus:

Gata, l-am eliminat. Altceva!?

il mutam la sectiunea de legislatie

 

alta intrebare? :)

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

Va dati seama ca-s povesti pescaresti,nu? Si ca cam atat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara ITP s-ar umple de tobe chinezesti, motociclete cu motoare schimbate dupa placerea utulizatorului (mai ales pe la scutere si mopdede) , tot felul de luminite, suportii de numar rabatabili sau lipsa, etc. Totusi traim in Romania si romanului daca ii dai un degect, iti si f**e una dupa. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Olanda nu e nevoie de ITP la moto pentru moment. In general oamenii sunt constienti de ceea ce inseamna asta si isi ingrijesc motoarele cum trebuie, spre deosebire de posesorii de masini.

Dar, dupa ce am vazut in Romania chiar si acum cand ITP este obligatoriu, nici nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna eliminarea obligativitatii verificarii, pentru persoanele in varsta, familiile cu copii mici sau posesorii de animale de companie cand s-ar da liber la burlane!

 

 

1 hour ago, Kristian said:

Va dati seama ca-s povesti pescaresti,nu? Si ca cam atat. :)

A aruncat unu' o piatra si noi sarim in apa dupa ea.😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, DonFlamingo a spus:

De acord cu eliminarea ITP 👍👍

 

Cine merge cu gume la sârmă merge pe barba lui/ei 👍👍

 

Eu zic sa te mai gandesti. O sa ai aceeasi parere dupa ce o sa te trezesti cu un baiat din asta care merge pe barba lui calare peste tine in masina? Sau poate are sotia sau copilul tau "norocul" asta. Pe "barba" lui merge la purtatul unei casti de 10 ani vechime, nu la aspecte ce implica si ceilalti participanti la trafic.

 

Multi intra in lumea moto fara sa cunoasca/inteleaga partea de cheltuieli cu intretinerea. Din pacate unii investesc in motocicleta bugetul alocat bicicletei.

 

Nu sustin neam aceasta idee!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

Daca chiar voia initiatorul,putea deschide un poll,eventual.

Nicidecum vreo "propunere eliminare ITP",caci nimeni din partea autoritatilor nu va lua in calcul o astfel de propunere,oricat de oficiala ar fi varianta ei.

Personal NU-s de acord cu scoaterea ITP,nici a asigurarii obligatorii si nici a taxei de drum.Dar DA,sunt de acord cu scoaterea impozitelor pe autovehicule si pe imobiliare. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am întrebat pe Darwin (Charles, nu altul) și a zis că susține ideea, că ar crește IQ-ul mediu...

A, a zis că să scoatem și inscripțiile cu "pericol de electrocutare" de pe unde or fi ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori
1 oră în urmă, apriliacluj a spus:

fara permis si fara talon!

si curent gratis de la stalp !!

Ai uitat de apa calda si incalzire iarna.

De gaze,nu zic nimic,ca la fiecare,dupa posibilitati... :)

Si cel mai important: salarii gratis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu propun eliminarea educatiei, clasei politice si a militienilor. Ca sanatatea se elimina apoi singura, fara ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Lucian_M a spus:

2. Condiții ipotetice: statul pierde bani frumușei, că sunt ceva motociclete in țară.

 

 La noi piata moto este slaba comparativ cu ce este de ex in EU

 Sau putem sa zicem ca avem o piata intr-o usora asccedenta - e bun si asa

Factorul de vreme/ temperatura are un inpact

Acum 13 ore, Ovidiu M a spus:

Fara ITP s-ar umple de tobe chinezesti, motociclete cu motoare schimbate dupa placerea utulizatorului (mai ales pe la scutere si mopdede) , tot felul de luminite, suportii de numar rabatabili sau lipsa, etc. Totusi traim in Romania si romanului daca ii dai un degect, iti si f**e una dupa. 

 

 Sunt si cu luminite si cu tobe - sunt cu de toate care merg zilnic

Acum 9 ore, Keyser Söze a spus:

Eu propun eliminarea educatiei, clasei politice si a militienilor. Ca sanatatea se elimina apoi singura, fara ajutor.

 Fara gabori viata e pustiu

Editat de sprike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e o prostie fara ITP.

Trei aspecte importante sunt aici:

1)Siguranta, anvelope, frane, scurgeri. Sa zicem ca motociclistul in cauza e prost/ignorant si se face selectie naturala, dar totusi, o pierdere a controlului motocicletei poate antrena si alti oameni nevinovati, participanti la trafic sau pietoni, Doamne fereste, care nu trebuie sa plateasca pt ignoranta motociclistului respectiv, pt ceva ce putea fi evitat foarte foarte usor.

 

2)Poluarea fonica.

Ai toba sport care scoate mai multi DB decat a declarat producatorul,, se confisca motocicleta, pt a fi vanduta la licitatie. Punct. Daca babuinul comenteaza adaugam si o amenda serioasa, nu 100e. + suspendarea permisului pe 3luni minim.

Eu asa as modifica legea pt speta poluarii fonice, ca e vb de motociclete sau automobile. Asa educam gradina zoologica si aducem bani la buget. Win win situation.

Sunt tobe sport (Remus,Akrapovic) care respecta nr de DB declarat de producator, doar ca se aude mai gros au mai mult bass, insa volumul zgomotului este acelasi iar nota de bass adusa nu este deloc deranjanta.

Aaaaaaaaa stai asa, vrei tu toba burlan, sa te auda stramosii cand mergi pe strada cu chopperul tau sau cu "vitezana", sigur ca da, omologare RAR cu o taxa ilogic de mare.

Va dau un exemplu. Lamborghini cand vinde o masina noua plateste penalitati, amenda pe romaneste, pana la 60.000e / masina, in functie de cat de mult autovehiculul respectiv sare din baremul de DB impus si in functie de cat de mult polueaza ca CO2 fata de media impusa de UE.

Banii respectivi se adauga la pretul produsului vandut, catre clientul final.

De aceea un Aventador stock in modul "Corsa"se aude mai tare ca un Renault Megane RS si la controlul RAR, cel cu Aventador pleaca linistit fara amenda din partea "organelor".

Producatorul patentand vehiculul mai zgomotos.

 

3) Detaliile tehnice.

Fara ITP inseamna ca orice babuin, poate sa isi puna anvelope mai late, decat declara producatorul, poate sa schimbe motorul, gen 125cc dar avem kit de 180cc, asa performantele dinamice in ceea ce priveste geometria si franarea vehiculului se schimba, se altereaza mai exact.

Ce facem daca un junghi de motocicleta modificata, scuter modificat, provoqca din cauza modificarilor aduse un accident cu o masina de 50.000e? Asigurarea, prin examinator se va autoexonora, pe buna dreptate, cand va fi analizata motocicleta babuinului si de acolo incepe circul, prin care pagubitul pierde timp, iar babuinul la sfarsit oricum va pierde bani.

Orice modificare adusa unui autovehicul trebuie omologata la RAR si nu trebuie facuta dupa ureche.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...