Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da mam convins si eu



Multe salutari de la VL pt CRISTI vs AVIATORU CJ MIHAI



Istoricul unei mici excursi RM VL ATENA CRETA cu PEGASO 99

PREGATIRE MOTO ulei 15 40 schimbat pinion atac mai mare cu 2 dinti pt fuga si gaz si drum uscat greutate aprox 150 kg 2 pers povestesc mai pe scurt vl creta 1650 km consum 6l 100 km rulaj CRETA aprox 1000 km totul fara probleme .Dar tr sa ai si probleme cand dai motorul pe mana altuia NU FACETI ASA CEVA CE AM FACUT EU ,Un prieten fiind posesor de un scuter ma rugat sa faca o tura cu capra mea si afacut de ma lasat fara rulment unic sens.. pornire,,, costuri 100 e rulment nervi si jigniri pe FORUM ,,, DE CE Jigniri? ma explic ,Daca tot am deschis motorul pt dendix am zis sa arunc si un ochi la supape ,la jocul arbore cu came si pastile reglaj ,MARE greseala am facut .Am plecat dupa rulment si prietenul meu ce a facut ce nu a facuta a amestecat pastilele de reg ca la urna LOTO ,, URMARI AJUTOR pe forum pt informati ANdistanta de reglaj adica distanta arbore cotit si pastila reglaj,,,,RASPUNS la ajutor ,.vreau sa cersesc 100 e CE ERA CU TOTUL FALS ,,, SI UNUL DIN CLUJ CORECT SI DE ANCURAJARE MULTUNESC TUTUROR CE MAU SUSTINUT ,,DEDICATIE CRISTI SI AVIATORUL CJ

Acum am capra in garaj ma apuc pt servis total ,,,,,,,,,,,,,,, piston segmenti supape semeringuri arcuri pastile totul nou ARE 15000 fara servis tr saraca VA MULTUMESC CA MAI SUPORTAT SIGUR SIGUR STIE CINEVA DISTANTA REGLAJ ARBORE CU CAME SI PASTILA REGLAJ?DACA DA ASTEPT RASPUNS PE FORUM CEVA CORECT



NU TREBUIE SA NE GANDIM NUMAI LA NOI SA BEM BERE TR SA NE GANDIM SI LA CAPRELE NOASTRE CE NE POARTA CALARE ,,, SERVIS AM DREPTATE SAU NU ?



ai dreptate cristi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Dupa ce am pus rulmentul a mers foarte bine, intorcandu-ma mi-a murit motorul, am dat la automat sa il pornesc si n-a mai pornit deloc, are scanteie, carburatorul baga benzina, doar ca o arunca inapoi in filtru, nu o trage in motor, cred ca e de la supape."

Am mai pus eu niste virgule, sper sa nu fi schimbat sensul...

Nu ca am fi scrupulosi, da' chiar e greu de urmarit... e si weekend si speram sa ne relaxam...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai bn ziceti ca nu stiti ce poate sa aiba !decat sa ziceti nu anteleg ca nu ai pus . si, clar am scris chear daca am scris fara gramatica ce e greu de anteles ? are scanteie are benzina doar ca nu o baga an motor ci o scuipa an filtru de aer.relaxativa an continuare ca nu mai am nevoie de sfaturile voastre. eu vam rugat frumos sa ami ziceti ce ar putea avea doar ca voi santeti destepti va legati de gramatica bravo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am schimbat pinionul de fata(care pe original are 15 dinti)cu unul cu 16 dinti,de Yamaha Fazer(cu abs)din 2004-2010.Se potriveste perfect,parca e de acolo!

Constructorul da o eroare de 6% in km la ora(Manualul italian,pagina 48)si evident si in km parcursi,asta cu pinionul de 15 dinti!Adica la 100 km/h eu am de fapt vreo 94 km/h.Punand pinionul cu 16 dinti,am redus destul de mult eroarea data de constructor.Mai simplu,regula de 3 simpla:15 dinti.................94 km/h

16 dinti.....................X.

Astfel X=100,2 km/h la indicatia bordului de 100 km/h!

Exista si o alta metoda de a calcula viteza reala?Astept sugestii!

Am calculat ca la cei 35.090 km parcursi,am contorizat in memorie vreo 2.050 km IN PLUS!!!NU E CORECT!Mai simplu:la 100 de km parcursi pe ceas,am de fapt REAL 94 km,6 km sunt IN MINUS,ei fiind contorizati IN PLUS!Acum cu acest pinion,arata cu 0,2 km(200 m)REAL mai mult!Adica voi recupera foarte lent cei 2.050 km!

Singura modificare a fost polizarea a 5 mm din placa de ghidaj(partea colorata in albastru cu marker)a lantului!

Atasez poze:

 

PS:Maine pun un gps si vad exact viteza reala!Voi reveni cu date si concluzii!

Asa e cand ai pe Aprilica motor de Yamaha...se mai potrivesc si piese de japoneze....la noi, merg facute conversii, dar costa o caruta de bani un kit modificat, si vine destul de greu pe comanda...

Foarte bine ca ai mai facut o schimbare, Cristiane. E ca la jocul "Drag Racing Moto Edition"...sunt curios care e diferenta fata de viteza reala.

Cumnata-miu a avut la F 650 (fratele lui Pegaso) un chit de pinioane 14/49, dar era de forta, te ajuta foarte mult la urcari si mers pe o roata, dar limita viteza la maxim 120-140 km/h.

 

mai bn ziceti ca nu stiti ce poate sa aiba !decat sa ziceti nu anteleg ca nu ai pus . si, clar am scris chear daca am scris fara gramatica ce e greu de anteles ? are scanteie are benzina doar ca nu o baga an motor ci o scuipa an filtru de aer.relaxativa an continuare ca nu mai am nevoie de sfaturile voastre. eu vam rugat frumos sa ami ziceti ce ar putea avea doar ca voi santeti destepti va legati de gramatica bravo!

Hold your horses.

Poate ca baietii au dreptate cu partea de gramatica,dar o exprimare mai coerenta iti da sanse mai mari sa obtii un sfat bun. Faptul ca ai nevoie de ajutor, si ai cerut un sfat aici, este alegerea corecta.

Deci, parerea mea este sa faci o drenare a carburatoarelor. Opresti robinetul de benzina, iei o surubelnita mecanica dreapta, mai lunga, te uiti pe partea stanga, langa reglajul de la ralanti, si o sa gasesti o gaura in cadru.

Daca te uiti prin ea, vei vedea niste suruburi in partea de jos a carburatoarelor. Le slabesti pana curge toata benzina din carburatoare, le strangi la loc, dai drumul la benzina iar, si incerci sa pornesti motorul. Dupa cateva secunde il opresti iar, inchizi robinetul, apoi repeti manevra.

 

Mai incearca sa ii dai si curent de la o masina, in timp ce dai la automat. Se poate sa iti fi scazut amperajul la baterie, si sa iti dea scanteie prea slaba la bujie, in timpul actionarii demarorului.

A venit sezonul rece, si incep problemele cauzate de baterii slabe, bujii incarcate cu calamina, si, sa ma scuze toata audienta, dar Pegaso, ca si BMW F650, au o mica problemuta cu socul, in sensul ca acesta actioneaza doar asupra unui singur carburator, din cele doua, si asa cum citeam pe niste site-uri de afara, exista un mic truc daca ne trezim cu o problema cu pornirea la rece (si temperaturi foarte reci). Trucul consta in astuparea gaurii de admisie de la filtrul de aer de sub sa, cu mana, doar cand se actioneaza demarorul, pentru a obtura aproape complet aerul la admisia primara.

 

Incearca si varianta asta, pana una-alta, in ideea ca nu ai facut alte modificari.

 

Out of topic:din pacate nu am mai scos Aprilica mea de ceva timp, din ziua in care i-am montat bateria noua, pentru ca aproape de terminarea concediului a trebuit sa trec printr-o mica operatie, dupa care sper sa-mi revin rapid. Pana atunci, trebuie sa merg zilnic la domnii doctori...si sa stau cu pielea desfacuta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am putut stabili exact viteza reala fata de cea din bord,caci nu a avut la el gps-ul,prietenul care spunea ca-l aduce!Singura diferenta consta in faptul ca,acum,la 100 km contorizati/parcursi,eu am cu 6 km mai putin!Asta ma indeamna sa cred ca viteza reala a ajuns 1:1 cu cea din bord!Atata timp cat constructorul a dat eroarea de 6% legat de viteza in manual!Nu,Remus?Tu ce spui?

 

Nu am putut stabili exact viteza reala fata de cea din bord,caci nu a avut la el gps-ul,prietenul care spunea ca-l aduce!Singura diferenta consta in faptul ca,acum,la 100 km contorizati/parcursi,eu am cu 6 km mai putin!Asta ma indeamna sa cred ca viteza reala a ajuns 1:1 cu cea din bord!Atata timp cat constructorul a dat eroarea de 6% legat de viteza in manual!Nu,Remus?Tu ce spui?

 

Si eu cred tot asa . Foaia cati dinti are ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cristian 1

 

Nu cred ca are vreo legatura pinionul pe care l-ai pus cu viteza reala.

Viteza este citita de roata fata, nu de rotatiile cutiei de viteze. Sau cel putin asa stiu eu.

Poti pune orice raport pe spate pinion / foaie, ca viteza este citita de roata fata.

Poti varia viteza citita doar schimband sa zicem ... dimensiunile anvelopei fata (cu una mai uzata sau talon mai mic va arata o viteza mai mare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect Mony.

Daca ai cablul de kilometraj montat pe roata,viteza indicata va fi aceeasi chiar si dupa schimbarea unuia dintre pinioane.

Diferenta va aparea doar in regimul de turatii la care supunem motorul, pentru obtinerea unei viteze egale.

Ca exemplificare, la BMW F 650 ST:

- kit normal 16/47 - viteza la 6.000 rot/min este de 130-140 km/h

- kit de forta 14/49 - viteza la 6.000 rot/min este de 110-120 km/h

Daca cititorul de viteza este dispus in cutia de viteze, diferenta o va face tot turatia motorului, pt obtinerea aceleiasi viteze.

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul lui Cristian 1, cititorul fiind in cutia de viteze, va aparea si diferenta intre viteza indicata si cea reala...



Aha,frumoase poze.

M-ar manca si pe mine sa ies la o tura in seara asta, dar am o gaura deschisa de doctori in fesa stanga :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare!fost proprietar de pegaso pana anul trecut in sept.foarte multumit am fost de ea,multe drumuri si mii de km facuti cu ea si nu doar singur ci si cu nevasta si bagaje.am bagat aproape 18 mii km cu ea si pe coclauri si pe drumuri bune,autostrazi etc.vibratiile la viteza mare nu prea-mi conveneau in rest super motor,tragea de moarte.acum sa zic ceva legat de pornire iarna si tin sa precizez ca io unu nici atunci nu o prea lasam,motocicleta fiind sg meu mijloc de transp,nu am decat categ. A,asa zicem de pornire,uite cum faceam io tot invatat de cineva,deci:socul tras la maxim si cu o carpa ceva sau cu mana astupam gura de la filtrul de aer cauciucul ala de sub sa

si credetima ca o lua garantat de la prima nu a doua sau a treia,incercati si voi asta si sa-mi spuneti de nu am avut dreptate

numai bine si ne-om mai auzi,cu bine sper,ceau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e neaparata nevoie asa. Ce m-a invatat cineva pe mine: lasi socul la 1/4 si dai la automat, timp in care tragi de soc si o sa simti momentul in care o ia. La mine era cam la 3/4 din full soc si intotdeauna cand trageam socul asa o lua din prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cristian 1

Nu stiam asta cu cititul in cutia de viteze. Eu am modelul 2000, si sistemul de masurarea vitezei este asa cum ai avut tu la motorul anterior.

 

Referitor la pornire, a mea doar trageam socul la maxim si pleca (daca nu din prima, la a doua pornea scurt si se oprea - la urmatoare incercare pornea si ramanea pornit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar ce ai patit?

 

Azi am fost la Castelul Banffy.Din pacate,nu am avut aparatul foto.A facut unul dintre baieti poze cu telefonul si le voi primi mai tarziu.

Am sa revin sa postez cateva poze!

 

 

Am facut acum o luna niste injectii pentru coloana, ca am doua vertebre fisurate de la un accident frontal mai vechi (eram pe doua roti), si am facut un mare ganglion pe partile moi. Cauza: probabil seringa nesterila.. M-am operat Vineri seara,dar trebuie sa stau cu rana deschisa pana se vindeca, si imi baga doctorii un pansament in carne zilnic...

Azi am alergat toata ziua la servici-spital-scoala copil-medic familie-servici, si abia acum am ajuns acasa, satul de condus masina,si de dureri...

 

Spre satisfactia mea,dupa ce am ajuns acasa,am pornit Aprilica, si am incalzit-o putin "la o tigara".Zicea parca SA O MAI SCOT SI PE EA LA PLIMBARE, CA I-AU AMORTIT SALELE :)) exact ca si calul inaripat al lui Fat-Frumos,care si-a revenit dupa ce a servit la masa o tava de jaratic :P

 

Asteptam pozele...

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da mam convins si eu

 

 

 

ai dreptate cristi

salut mihai imi pare bine sa aud ca ai ajuns cu bine in tara, multumesc pentru aprecieri doar ca eu nu am prea facut mare brinza. eu te astept la cj si sa ne auzim cu bine, asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai de capul tau ! Iti doresc sa redevii sanatos . Cand auzi cum bubuie Rotax-ul uiti de toate problemele . E ?

Multumesc.

Da,asa e.Bubuie frumos :D

M-a uns pe inima,ca l-am auzit pornit.

 

Las ca trece Eugene!

 

 

O sa treaca. Ms.

Bine ca am reusit sa-mi iau concediu medical...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos,frumos.

Azi am asteptat si eu vremea de 20 grade,promisa la meteo, dar toata ziua a fost cetoasa si mohorata.

Dupa ce ieri am facut o verificare la ulei, antigel, gresat lant...dimineata la 7 deja spalam mobra..

Asa ca, in cele din urma, am iesit la "maidaneala", initial singur, un drum prin padure, apoi am marit grupul la 3 motociclete, si am facut un alt traseu, cu macadam, padure, lacuri...

Sper sa reusesc si eu sa incarc ceva poze.

 

Nota 10 @ Cristian 1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri, mi.am clatit ochii binisor la marsul motociclistilor (Bucuresti)....putin dezamagit k nu am vazut nicio Aprilia......nu neeaparat Pegaso, dar asta e...eu tot sunt mandru de a mea si imi pare rau k nu am putut participa la mars(am fost cu job-ul acolo pt protectia lor).....sper sa facem si noi un mars al Aprilistilor primavara asta, de deschidere de sezon asa:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5000 ture - 120 km/h....viteza constanta de touring cum vi se pare????.............mie mi se pare cam turata...dar si pe la 90-100 unde ii sta cel mai bine parca ma fura putin somnul....nu stiu ce sa zic....vreau si eu o parere, doua..........rotax, carburatie, an 2000...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...