Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Alin,nu fixezi husa definitiv. Dupa o zi-doua de utilizare,o intinzi din nou.

Saptamana trecuta am imbracat si eu saua de la Pegaso pentru un prieten,fosta mobra a lui Sorin Dumitru,cea pe injectie. Era fericit cum a iesit,dar am avut ajutor la intinderea pe partea dinspre rezervor.

Cel mai usor o modelezi daca dai un strat de prenandez. La a mea muncisem 4 ore pana am reusit.

» Post actualizat in 26 May 2015 18:15

Azi am verificat cu un prieten instalatia electrica la calutul meu.

Undeva,imi fura tensiune cand e contactul pus.

Mai am sa fac rost de un alt releu de incarcare,sa vad daca nu cumva el este TARTOR-ul.

Sa vad daca mai raman cu ceva banuti sa cumpar unul de la cei din Valcea ce postase Alin link cu ceva pagini in urma. Am fost la un magazin cu piese de scuter,era 35 de lei,5 fire,dar aveau culori diferite. Nici o schema si nu am de gand sa ard CDI-ul.

» Post actualizat in 26 May 2015 18:20

Releul nostru are 5 fire,din care 3 plusuri vin din alternator,un plus care duce la CDI si un minus care este pus la masa pe cadru.

multam de sfat.

Cumva e bine la intindere sa folosesc apa calda?

» Post actualizat in 26 May 2015 19:10

Functionarea e aceeasi pentru toate releele cu 5 fire, teoretic. Problema e ca noi avem de fapt 6 fire pe releu. 3 fire galbene (notate cu G in schema) sunt cele care vin de la infasurarile statorului, acestea sunt intrarea in releu, iar: firul rosu cu alb (R/Bi in schema) este iesirea catre sistemul electric +12V prin contact, firul verde (V in schema) este alimentarea 12V permanenta) si firul cu papuc din schema se leaga la masa. Singura problema e puterea suportata de releele aftermarket sau adaptate, nu functionarea lor. Statorul va scoate tot timpul aceeasi putere, este problema releului sa o disipe daca sistemul electric nu o poate consuma. Al nostru trebuie sa suporte 280W. Tind sa cred ca firul rosu cu alb ce trece prin contact este un fel de comanda interna a releului, legand consumatorii si bateria de releu la punerea contactului prin firul verde.

 

Functionarea unui astfel de releu de incarcare, din cate stiu eu, este urmatoarea:

- cand sistemul electric nu necesita toata puterea (lumini oprite, bateria este incarcata) releul pune, pe rand la masa, infasurarile statorului, pentru o perioada foarte scurta;

- cand sistemul necesita mai multa putere, releul redreseaza tensiunea data de infasurari si o trimite prin firul verde (+12V) si firul de masa catre consumatori.

attachicon.gifschema conexiune releu.jpg

asa este releul nostru are o punte redresoare de capacitate 300 v si 20 A , nu stiu daca vorbim de putere ( W).Dupa ce am desfacut releul de la Madalin Pribu , m-am gandit la o simplificare: releu de Dacie 1300 la care sa adaptez o punte redresoare trifazata. Total cost = max 40 de lei .Problema e cum faci ansamblul intr-o singura carcasa .Momentan nu am gasit solutia optima , iar sa construiesc de la 0 o punte redresoare trifazica si un releu , mai bine nu.Insa exista o solutie intotdeauna , nu am gasit-o eu momentan. Nu sunt electronist , doar electrician asa ca .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Victor,multumesc de sfaturi. Ar mai fi varianta sa anulez pentru putin timp alimentarea CDI-ului de catre releul de incarcare (doar probat).

 

Alin,nu se foloseste apa calda. O iei putin la masat din centru catre laterale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

victore ce zici


» Post actualizat in 26 May 2015 19:15

Victor,multumesc de sfaturi. Ar mai fi varianta sa anulez pentru putin timp alimentarea CDI-ului de catre releul de incarcare (doar probat).

Alin,nu se foloseste apa calda. O iei putin la masat din centru catre laterale.

Si pe mandra tot asa sa se aseze :crack:

post-78987-0-20299100-1432667590_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca e in chineza pentru mine...merge cu tubulara de 14,sau inelara cotita ? :P

 

Alin,mai ai link-ul cu firma din Valcea care avea releu compatibil ? Am resetat telefonul si nu-l mai am.. :(

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eugen, poti sa incerci cu bateria incarcata complet, scoti releul, pornesti motocicleta si verifici functionarea fara sa aprinzi alti consumatori (faruri). Chestia e sa nu scada tensiunea pe baterie sub limita de functionare a CDI-ului.

 

Alin, nu stiu de la ce e schema, Am vazut ca are un controller de tensiune (LM 7239) ce masoara tensiunea din sistem si da comanda tranzistorului BD136, care nu prea inteleg ce face, ce deschide. Trebuie studiata mai bine schema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La asta ma gandisem si eu,avand in vedere ca problema a aparut la o zi dupa ce am montat releul asta,pentru ca celalalt incarca 12 volti. Pacat ca l-am dat pe cel vechi unui amic. Macar aveam cu ce sa fac proba..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alin, am citit forumul respectiv, dar pare o solutie nesigura acel tip de releu. Pana se hotarasc tiristoarele alea sa inchida + trecerea prin 2 tranzistoare, e posibil sa scapi varfuri de tensiune in sistem, varfuri care vor "ucide" CDI-ul :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am stat de-am citit aproapte toate paginile din thread-ul ala cu releee home made...asta mi-e si specializarea pe diploma, inginer electronist ....dar..parafrazez alt coleg forumist , concluzia e simpla...nu te pui cu chinezu'

 

"au trecut 6 ani si se merge pe al 7 de cad i se tot incearca regularea regulatorului de tensiune, acasa sau cum zic "englejii" home made.....

Cu o rabdare de fier si o curiozitate de copil voi astepta regulatorul ala facut acasa de careva dintre voi.Daca pretul va fi "conbenabil", chiar sunt dispus de o achizitie sau doua, insa cu parere de rau, apelez tot la Marele Popor Comunist Chinez sa imi trimita regulatoare de tensiune la 14 $ bucata cu transport inclus, de pe ebay.com."

 

:funny: asa ca luati de la chinezi , preferabil cu MOSFET .

ps...mie deja mi-e lehamite si lene sa mai investighez de 2 ani de cand o am de ce pe circuitul primar de incarcare ( releu-baterie) am tot timpul 13,6-14,2v iar pe circuitul secundar ( dupa sigurante = circuit prin contact si circuitul ptr faza lunga tot prin releu de comutare, imi scade si la 11,5-12v cu toate buleftricile pornite ) .......cand o muri, sa moara de tot . :alcy:


» Post actualizat in 26 May 2015 20:17


stiu pe cineva in mangalia care a adaptat cu succes si f simplu releu electronic de dacie pe suzuki rf600...+ o punte simpla....dar,atentie...acela este cu excitatie...nu e la fel ca la aprilia.

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, la noi n-ai excitatie separata, cat primesti cu aia te conformezi :))

Excitatia e data de magnetii din volant, deci camp magnetic stabil.

De aia spun ca singurul tip de control al tensiunii este prin punerea infasurarilor la masa/scurt intre ele pentru o perioada foarte scurta de timp :D

Ar mai fi varianta ca infasurarile sa fie pur si simplu deconectate din sistem.


» Post actualizat in 26 May 2015 20:27

Dar, vorbesc mult si degeaba. Ce am invatat in facultate sunt lucruri de mult lasate in urma. Alte tehnologii, de la an la an.

Chinezismele sunt bune, trebuie sa stii ce alegi, aia e tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca e in chineza pentru mine...merge cu tubulara de 14,sau inelara cotita ? :P

 

Alin,mai ai link-ul cu firma din Valcea care avea releu compatibil ? Am resetat telefonul si nu-l mai am.. :(

 

Multumesc.

caut , nu mai stiu

» Post actualizat in 27 May 2015 04:39

Eugen, poti sa incerci cu bateria incarcata complet, scoti releul, pornesti motocicleta si verifici functionarea fara sa aprinzi alti consumatori (faruri). Chestia e sa nu scada tensiunea pe baterie sub limita de functionare a CDI-ului.

 

Alin, nu stiu de la ce e schema, Am vazut ca are un controller de tensiune (LM 7239) ce masoara tensiunea din sistem si da comanda tranzistorului BD136, care nu prea inteleg ce face, ce deschide. Trebuie studiata mai bine schema.

Pe mine ma depaseste un pic , nu am cunostinte de electronica de aceea am zis pas.Insa totusi sa dai 450 lei pe o punte redresoare e mult. M agandesc ca poate ar merge o punte redresoare trifazica cu condensator si rezistenta , cat se poate de simpla ca alimentarea ledurilor

» Post actualizat in 27 May 2015 04:47

@Eugenkawa :http://www.scuter-mania.ro/releu-incarcare-aprilia-leonardo-scarabeo-125150200250-4t-olympia-p-964.html

» Post actualizat in 27 May 2015 04:49

http://www.okazii.ro/electrica-auto/relee/releu-incarcare-bmw-f650-aprilia-pegaso-a154386997

» Post actualizat in 27 May 2015 04:55

aici ceva piese pentru voi :

https://www.motobikeshop.eu/ro/toate-produsele?Vehicle=8088

» Post actualizat in 27 May 2015 05:01

uite Eugene astia spun ca merge de Leonardo , Scarabeo .Poate gasesti in Bucuresti

https://www.motobikeshop.eu/ro/releu-incarcare-aprilia-leonardo-scarabeo-125-150

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult,Alin.

Acum plec cu bicicleta in en-gross-ul de piese.

Poate gasesc ceva compatibil cat sa fac proba.

Daca e problema din releu,imi strang bani de unul original,pe OEM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici ceva piese :http://www.aliexpress.com/premium/aprilia-pegaso-650.html?ltype=wholesale&SearchText=aprilia+pegaso+650&isPremium=y&d=y&origin=y&initiative_id=AS_20150526213610&isViewCP=y&catId=0


» Post actualizat in 27 May 2015 06:14

o imagine mai mult decat sugestiva.


» Post actualizat in 27 May 2015 06:25

Probleme.

1. Duminica da dimineata dupa cursa de Sighisoara , am constatat scurgeri de ulei de pe furtunasul care coboara din fundul cutiei filtrului de aer pe langa bascula.Erau cateva picaturi

2.tot Duminica la parada moto , la a doua cursa am constatat ca se oprea des motorul la 90 de grade

 

Ma duce gandul in aceste conditii la o lipsa de compresie si o nevoie de segmentare.de retinut mobra este din 94 , se pare nu s-a umblat in motor , bordul arata 53000 si a avut 4 proprietari in Italia. scoate un pic de fum la turatii mari ,insa tobele sunt uscate si putina funingine


» Post actualizat in 27 May 2015 06:30

am observat ca la rece porneste la sfert de Cheie , la cald mai greu u pic , deasemenea cand o parchez sa deschid portile se mai opreste acum cand i-ar redus consumul si turatia la valorile normale

post-78987-0-02859200-1432707240_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 27 May 2015 06:25

 

Probleme.

1. Duminica da dimineata dupa cursa de Sighisoara , am constatat scurgeri de ulei de pe furtunasul care coboara din fundul cutiei filtrului de aer pe langa bascula.Erau cateva picaturi

2.tot Duminica la parada moto , la a doua cursa am constatat ca se oprea des motorul la 90 de grade

 

Ma duce gandul in aceste conditii la o lipsa de compresie si o nevoie de segmentare.de retinut mobra este din 94 , se pare nu s-a umblat in motor , bordul arata 53000 si a avut 4 proprietari in Italia. scoate un pic de fum la turatii mari ,insa tobele sunt uscate si putina funingine

» Post actualizat in 27 May 2015 06:30

am observat ca la rece porneste la sfert de Cheie , la cald mai greu u pic , deasemenea cand o parchez sa deschid portile se mai opreste acum cand i-ar redus consumul si turatia la valorile normale

 

pana la segmenti , verifica simeringurile supapelor. n-ar strica si un test de compresie.

mai e o posibilitate ( mica ) sa ai vreun segment blocat. din 94 pana acum se depune o groaza de calamina.

» Post actualizat in 27 May 2015 08:44

m-am dezabonat deja de 4 ori de la acest thread care-mi umple casuta de email....degeaba se pare....voi cum faceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

releu

http://www.unimotors.ro/PIESE-DE-SCHIMB/Electrice-electronice/Regulatoare-tensiune/Regulator-tensiune-Aprilia-Leonardo-125-Scarabeo-150-MX-125-RS-125-RS-250-RX-125-Pegaso-650-Olympia_p_426.html


» Post actualizat in 27 May 2015 09:01

Eu unul sterg mail-urile dupa ce le citesc, sunt de acord sa imi vina pe mail.

cand vad e-mailuri aparute inseamna activitate pe forum si atunci intru.E ok asa pt mine


» Post actualizat in 27 May 2015 09:02

pana la segmenti , verifica simeringurile supapelor. n-ar strica si un test de compresie.

mai e o posibilitate ( mica ) sa ai vreun segment blocat. din 94 pana acum se depune o groaza de calamina.


» Post actualizat in 27 May 2015 08:44

m-am dezabonat deja de 4 ori de la acest thread care-mi umple casuta de email....degeaba se pare....voi cum faceti?

am sesizat un tacanit la motor care este permanent .Ma gandeam la supape .ai dreptate trebuie sa fac aceste verificari , Compresie , supape


» Post actualizat in 27 May 2015 10:30

http://www.ro.carpathian2wheelsguide.com/

 

asta da buna treaba! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 27 May 2015 09:01

cand vad e-mailuri aparute inseamna activitate pe forum si atunci intru.E ok asa pt mine

asa ziceam si eu,dar cand se aduca cate 50 odata, ma doare capu'...plus ca pe email-ul personal imi vin si multe chestii importante ptr bac de la isj ptr scoala si , trebuie tinuta o ordine .

» Post actualizat in 27 May 2015 12:15

sincer nu ma satur sa nu ma uit la poze cu micul dominator .... imi place maxim jucaria

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asa mentineti amandoi pasiunea :))) sincer daca era de 350 poate luam in loc de pegaso,dar la 250...e prea jucarie ptr mine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut,

Trec la subiect :) De ce atunci cand merg Aprilia mea ce-a draga si am 2ooo turatii imi face urat( GEN "imi" da in nas) pana la 3000turatii...dupa care trage ca nebuna. Enormal(a) anormal(a)?

Apoi... daca stie cineva, surubul de amestec trebuie sa fie desfacut 3-1/2 rotiri? 4? sau 4-1/2 rotiri?

De ce totusi intra benzina in ulei? Ca tot nu pricep! :-L

Va multumesc!

 

P.s. Trebuia sa mai zic ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite ca in brazilia se produce acum nx400 falcon pe injectie..nu inteleg de ce nu se aduc si la noi astea,sunt nemaipomenite ptr commuting

 

 

da,dar dr-ul de 350 este muuult mai greu la kg ...si urat..si consuma cam mult ptr aia 30 cai....

 

da norocosule,ca tu ai versiunea ax-1 de top....restu au 26 cai :P si nu mai e nici un ax-1 de vanzare in ro

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...