Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Dupa aproape trei luni de stationare constat ca am in carcasa filtrului de aer aprox.150 ml ulei de motor.Nivelul pe joja era doar pe varf.Dupa ce am pornit motorul si s-a incalzit, nivelul depasea cu mult linia de maxim. :)

Merge bine, becul de la ulei se stinge fara intarziere, insa sunt totusi curios ce s-a intamplat.

 

Sunt doua variante :

1.Ai pus prea mult ulei cand ai facut schimbul.

2.Garnitura de la capacul din dreapta motorului trebuie schimbata.

 

Si ca o alta completare , cand masori nivelul uleiului nu infiletezi joja , si nici nu o faci cu motorul rece .Gasesti ->AICI<- manualul de reparatie pt pegaso.Acolo gasesti cum se masoara corect nivelul , cum se face corect schimbul + cantitatea de ulei care ti intra la schimbcu su fara filtru de ulei nou .

Editat de Geo C.P.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut si LA MULTI ANI!

am pornit pegasu impingandu-l, a luat-o destul de usor

apoi, a pornit fara nicio problema

pana ieri

cand s-a intamplat din nou. s-a inecat.

nu stiu ce ar putea sa aiba :-?? de la bujie nu cred ca e (poimaine o voi schimba)

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani !

 

Daca a pornit usor impins, probabil bateria ta e slaba si in acest caz, curentul consumat pentru invartirea motorului cu ajutorul electromotorului (cand dai pe butonul start)

este suficient de mare astfel incat tensiunea in sarcina sa scada - de aici rezulta o scanteie slaba la bujie.

Atunci cand impingi motorul ca sa porneasca si nu dai la demaror, toata "puterea" bateriei e folosita pentru scanteie. In felul asta, scanteia e puternica si motorul pleaca usor.

 

Banuiesc ca in proportie de 90%, problema este de la bateria slaba (veche sau fara nivel de acid bun sau insuficient incarcata).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce ar putea sa aiba :-?? de la bujie nu cred ca e

Omule..da jur ca si tu esti de coma ..Ai primit ceva sugestii pana acum da si intrebari la care nu ai raspuns ..DETALIAZA ce se intampla cand vrei sa o pornesti pentru ca altfel o sa postezi in continuu aceeasi intrebare .Pana una alta noi putem decat sa emitem presupuneri .

Inca un sfat de luat in seama ar fi sa vorbesti cu tipu de la care ai cumparat o si sa pui problema asa: "Ba..am cumparat o de la tine acum e problema mea..da zi mi sincer CE probleme ai avut cu ea inainte si atunci cand mi ai vandut o ca acum nu mai ai nimic de pierdut. "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect !

Geo C.P. are mare dreptate. Vorbeste cu fostul proprietar. Spune-i ca motorul oricum l-ai cumparat de la el si si-a primit banii... dar daca te poate ajuta si sa-ti spuna sincer ce probleme stie el ca sunt la motor....

Nu trebuie sa se teama ca ii vei batea obrazul. Trebuie sa simta ca te ajuta sa depasesti o problema la un motor pe care il cunoaste mai bine ca tine si pe care se presupune ca l-a ingrijit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sa luam problema asa:

cand am luat-o nu avea nimic, pornea perfect

apoi, dupa vreo 2 saptamani frate-miu a umblat la benzina (a vrut sa o inchida.. sau ceva de genu) faza e ca a mutat=o in jos si apoi a pus-o in pozitia care era initial. de asemenzea, a spus ca in momentul cand a mutat-o (in jos) a curs benzina (de la robinetelul ala de unde a si mutat)., apoi l-a pus la loc. cand m-am uitat bezina era pe OFF. asa era initial. (nu stiu cum poate sa mearga cu benzina oprita)

am dat carena jos si am curatat bujia. a pornit-o (fara acceleratie, doar cu socul tras).. dupa vreo ora, am vrut sa o pornesc din nou (la fel, doar cu socul tras), dar nu a mai vrut. desi bateria este nou-nouta, am incercat seara, dupa cateva ore sa o mai pornesc, dandu-i curent de la masina. nu a vrut

asa ca astazi am schimbat bujia.

si a mers

urmeaza de vazut daca sambata )cand mai merg la sat) va porni, desi ma indoiesc

concluzia e ca nu porneste cum trebuie, si cel mai probabil se ineaca (SIGUR se ineaca deoarece bujia a fost umeda, si nu era necesar sa schimb bujia, pentru ca era in stare ok)

poate am omis cateva chestii, imi cer scuze

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am luat-o nu avea nimic, pornea perfect

a spus ca in momentul cand a mutat-o (in jos) a curs benzina (de la robinetelul ala de unde a si mutat).,

nu stiu cum poate sa mearga cu benzina oprita)

am dat carena jos si am curatat bujia. a pornit-o (fara acceleratie, doar cu socul tras).. dupa vreo ora, nu a mai vrut. desi bateria este nou-nouta,

dandu-i curent de la masina. nu a vrut

SIGUR se ineaca deoarece bujia a fost umeda, si nu era necesar sa schimb bujia, pentru ca era in stare ok

 

Mi e cam somn la ora deci mi e lene sa gandesc intens..ramane pe maine daca nu e altu mai destept p aici ..

 

Robinetu ala trebuie verificat daca a zis ca a curs cand a umblat la el .Nu c ar fi NEAPARAT sa fie de la el problema insa nu cred ca vrei sa te lase n drum vreo data din cauza aia .

Poate sa mearga cu benzina oprita daca robinetu e stricat si nu inchide sau un timp limitat cu benzina ramasa in filtru de benzina.

Din cate stiu ..printre defectiunile pegasoului se numara una ce implica cuiul pontou care nu mai inchidea complet si benzina curgea aiurea pe admisie daca lasai robinetu pe on .Nu ma pricep la carburatoare da poate isi da cineva mai cu experienta cu parerea .Cred ca SI asta ar putea fi un motiv pt care motocicleta porneste dupa ce scoti bujia o cureti si o pui la loc dupa care "se ineaca " iar .Da e doar o parere .

 

Ca idee bujia nu trebuie sa fie fizic praf ca sa necesite inlocuire .Daca ai ajutat o cu bateria masinii asta exclude lipsa de putere a bateriei motocicletei .Banuiesc ca ai verificat daca da scanteie regulat bujia si nu doar cand are chef ?Ma mai gandeam c ar mai trebui verificat si intrerupatoru cricului lateral da ala ti ar face probleme numai daca incerci sa o pornesti in viteza sau ar opri motoru in mers .

To be continued..mai gandim si maine..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e un microintrerupator la maneta de ambreiaj , si ala poate face figuri . Asta si cu ala de cric ar trebui eliminate pentru ca sunt o sursa de probleme .

@cata18tm incearca sa procedezi asa : - da carenele jos

- da rezervorul jos

- la o sticla de plastic ataseaza un furtunel de benzina de diametrul celui care il ai montat pe robinet

Sticla o tii astfel incit sa vina benzina in carburator . Incerci sa o pornesti . Asa o sa-ti dai seama daca e de la carburator , rezervor sau de la altceva . Verifica si bujia sa nu fure scanteie .

Editat de remu1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu banuiesc urmatoarele:

Ai folosit bateria de masina dupa ce deja bujia era innecata.

Daca bujia e uda... poti sa ai super acumulator ca nu va da scanteie intre electrozi pana nu se usuca.

Uscarea bujei si a camerei de ardere se face (aleator) daca motorul se opreste intr-o pozitie in care supapele de evacuare sunt deschise (dureaza cam jumatate de zi - practic... cam o zi).

Uscarea bujiei si a camerei de ardere (cilindru) daca au ramas deschise supapele de admisie (dinspre carburator) dureaza vreo 2 zile.

Daca supapele sunt inchise (cazul cel mai probabil) bujia nu se usuca in timp util (intai cedeaza nervii posesorului motocicletei).

 

Pentru accelerarea procesului... se demonteaza bujia si se usuca (nu conteaza metoda - sters cu carpa, suflat, aragaz fara a exagera cu focul...)

Si foarte important: se ventileaza cilindrul (se da la automat pe off, astfel incat pistonul sa faca vreo 20-30 de curse).

Prin ventilare se usuca si interiorul cilindrului care "musteste" de benzina, dar si putin din traseul de admisie. In felul asta, nu se inneaca imediat motorul cand montezi bujia la loc.

 

Partea II

Asta e importanta. Trebuie gasita cauza benzinei in exces.

1. carburatoare cu nivel de benzina prea mare (cuiele poanto nu inchid perfect)

2. acumulator slab (din cauza consumului mare in momntul folosirii electromotoruli, scanteia bujiei este prea slaba chiar inexistenta uneori pentru a aprinde carburantul). Asta duce la acumulare de vapori si condensarea lor in cilindru sub forma de... benzina ;).

Punctul 2 il poti "mirosi" practic pe la spatele motocicletei in timpul incercarilor disperate de a porni motorul.

Daca miroase prea tare a benzina... nu te mai chinui... ca nu o sa plece.

Mesaj completat

Oricum, trebuie depistata cauza. Nu vrei sa pleci la drum si sa risti sa nu poti porni motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai.. am dat la automat cu bujia scoasa, ca sa arunce benzina afara

apoi (dupa ce am curatat si uscat bujia), am bagat-o si motorul a pornit perfect si a mers perfect

toate cele bune, am oprit motorul. dupa o zi(uneori chiar si dupa o ora).. nu mai vrea... ;)

si... multumesc frumos.. mi-ai fost de mare ajutor

multumesc mult

salutari tuturor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La monocilindrele mari nu este indicat sa pornesti motorul decat atunci cand vrei sa si mergi cu el, daca vrei sa-l auzi cum suna si sa-l opresti dupa 2-3 minute ai sa-l ineci aproape sigur.

Pegasul nu face exceptie si eu am facut aceeasi greseala, pornea la prima cheie indiferent cat de frig era, bineinteles cu socul tras, il opream si nu mai vroia sa porneasca decat dupa 2-3 zile.

Asa ca m-am lecuit de ascultat motorul iarna, nu il mai pornesc decat atunci cand trebuie si de atunci nu mai am nici o problema. Dar daca totusi te mananca degetele si vrei sa-l pornesti iarna, nu il opri pana cand apa nu ajunge la 85-90 grade, se incalzeste radiatorul si porneste ventilatorul, altfel vei avea probleme. Pe frigul asta ar trebui sa dureze cam 15 minute. Sa auzim numai de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La monocilindrele mari nu este indicat sa pornesti motorul decat atunci cand vrei sa si mergi cu el, daca vrei sa-l auzi cum suna si sa-l opresti dupa 2-3 minute ai sa-l ineci aproape sigur.

M ai facut curios ..Care i "mecanica" fenomenului pt ca mie nu mi sa ntamplat nici o data sa l inec p al meu in NICI O circumstanta ..si n ultima bucata buna de vreme am tot avut nenumarate ocazii in care am pornit motoru fara sa merg cu el .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris "aproape sigur". Nu vreau sa teoretizez, este o constatare din practica pe mai multe motoare cu un cilindru de capacitate mare. Esti fericitul posesor al unui Pegas care nu face figuri la pornire... Eu sunt in tabara cealalta, a celor ce au avut probleme cu pornirea nazuroasa la rece a Pegasului si am avut ambele modele (GA si acum ML). Si cu toate problemele ei, i-mi place teribil mocicleta asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e @LGO , italianca extrem de mofturoasa dar si extrem de placuta . Nu multi le rezista . Dupa multe chinuri cu ele , multi cad in bratele japonezelor . Care se stie ce le fac .

Editat de remu1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand incep sa se inmulteasca problemele astea cu pornirea e bine sa faci o masurare a compresiei,lipsa compresiei e specifica la "scanteieste,benzineste,nu porneste". Compresia la pornire depinde mult de turatia pe care o asigura demarorul,daca invarte mai rapid compresia nu mai are timp sa scape.

Compresia scazuta nu inseamna neaparat un motor uzat,scapari se pot produce pe la supape sau chiar decompresorul poate fi de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Faceam ordine prin garaj si am dat peste 2 perechi de placute frana fata TRW Lucas MCB 671, pegasul meu e prea vechi, nu s-au potrivit. M-am gandit ca cineva se mai poate bucura de ele deci: pretul pe louis.de am vazut ca e 30,95 euro, de acolo au fost luate si ale mele, cod louis 10044930. Din pacate un set l-am desfacut (ca sa-mi dau seama ca nu se potrivesc ;) ), dar ambele seturi sunt nefolosite. M-am gandit la 45 de ron setul desigilat, si 60 ron setul sigilat.

 

Numa bine,

salut placutele astea merg la un PEGASO APRILIA 650 cube din2000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut fratilor,

 

Cu multa parere de rau : DEZMEMBREZ APRILIA PEGASO din 95 (sau 95) ;)

 

Eventual o vand, desi nu stiu cine ar vrea-o, are volanta bulita. De tot.

Toate plasticele sunt impecabile, saua e facuta la comanda, cauciucurile nu sunt in stare prea grozava, in rest toate sunt destul de bine intretinute.

 

ce-ar mai fi ? contacte....

 

id: thebambamguy

tel: 0755.333.804

salut spune-mi si mie unde ai facut saua parca spune-ai k ai facut-o la comanda. UNDE o adresa te rog

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot e criza ..sa va arat ce am mai gasit .

Baterie moto pt patriotu fara bani din tine ;) .

 

Rombat CB12AL-A

post-42466-1294673518_thumb.jpg

Voltaj: 12 V

Capacitate: 12 Ah

Lungime x Latime x Inaltime: 134 x 80 x 160 mm

Garantie: 6 luni

Pret en-detail (fara TVA): 77 Lei

Observatii: Cu intretinere (adica baterie clasica cu pb , mai pe romaneste)

 

Link pe siteu producatorului : http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...m/root/cb12al-a

 

Cum in majoritatea oraselor exista reprezentante rombat ..si bateriile chinezesti pt ale noastre sar de un milion destul de lejer m am gandit c ar fi folositoare informatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Am gasit ceva util. Pana de curand nu stiam de existenta site-ului http://www.motobikeshop.com.ro si dupa ce l-am luat putin la puricat am gasit niste scule destul de practice mai ales pe pegaso. Eu ce am gasit interesant a fost un extractor de volanta diferiti clesti speciali pt volanta sau ambreiaj..chiar au ceva scule folositoare A facut cineva vreo comanda de la ei pana acum ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit ceva util. Pana de curand nu stiam de existenta site-ului http://www.motobikeshop.com.ro

am gasit niste scule destul de practice mai ales pe pegaso.

 

Am dat de curiozitate o cautare pe gogu dupa piese moto si am observat c au aparut destul de multe magazine de piese , numai ca foarte multe din ele sunt pentru scutere .

Daca ai gasit scule utile pt pegas sau piese , cred c ar fi mai folositor daca ai posta si linkurile exacte .

Parerea mea..hac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...