Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Frumoasa rau locatia, Cristian! Cand mergem? :-D

 

...

Anul viitor in vara(prin iulie sau august)in functie de cum isi iau Aprilistii concedii.Cred c-ar fi bine sa inceapa cei ce vor sa vina sa se gandeasca la perioada exact si sa-si programeze concediile!Voi ce spuneti?

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Care ai scos carburatoarele la model dupa '97,fara sa desfaci cadrul?

Am inteles ca merge sa tragi cauciuciucele in filtrul de aer..

a mea e '94 si procedez asa : desfac suruburile de la cutia in care se afla filtrul de aer a, apoi misc cutia spre inapoi -astfel obtin un 7 mm ceea ce este suffficient.Desfac clemele anterior si posterior carburi , apoi scot cauciucul dintre carburi si filtrul de aer ,si gata.

La introducere , de obicei ca si in alte cazuri e mai belea , dar ..: se monteaza cauciucul care face legatura carburatoarelor cu filtrul de aer , se strang colierele bine; se unge cu un pic de ulei sau sapun lichid gaura aferenta de la cutia filtrului de aer; se introduce prin presare carburatoarele cu capul in jos spre motor ; daca aintrat partea de sus apoi bagi cauciucul din spate( faptul ca suruburile de la filtrul de aer sunt slabite te vor ajuta acum) apoi cu o surubelnita dreapta perfectezi imbinarea de la filtrul de aer...misti un pic de carburatoare si trb sa intre in toate gaurile...

Cam asa procedez si nu am probleme..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul viitor in vara(prin iulie sau august)in functie de cum isi iau Aprilistii concedii.Cred c-ar fi bine sa inceapa cei ce vor sa vina sa se gandeasca la perioada exact si sa-si programeze concediile!Voi ce spuneti?

normal ca ar trebui , dar ideea este sa vrei.Si anul acesta am vorbit inca din iarna si ...nimic !Acum vad ca ne-am inmultit poate reusim .Eu unul merg sigur pe Valea Ariesului , chiar si singur , asa ca o initiere !

» Post actualizat in 13 Oct 2014 15:49

La ML e altfel.

Operatiunea "dovleacul"continua.

Culmea,CARBURATOARELE SUNT LACRIMA.

Urmeaza disecarea :P

dovleacul copt , adica , va sa zica ,

La carburi verifica totusi nivelul de benzina . trebuie sa fie undeva la nivelul garniturii sau 2 mm mai jos , cred ca aici nu e bine

Deasemenea cred ca e un balans necorespunzator intre surubul de amestec si clapeta de acceleratie.aceasta din urma trebuie sa fie deschisa cat varful de ac , nu mai mult , apoi se regleaza surubul aferent , se face simetria intre clapete( ai doua carburi) si apoi vezi din suruburile de amestec sa stea la relanti undeva la 1400-1500 ture.Poate cuiele pontou nu inchid bine ( au un cauciuc inspre varf care etanseaza) si astfel ai supraalimentare...cine stie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Demontat,curatat curatenia..reglat din nou, sa vedem ce-o fi..

Cam frig sa incerc sa le montez acum, sa nu rup cauciucul de la admisia dinspre filtru..

IN FINE pauza de tigare si ma hotarasc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cica a pornit.

Merge intr-un singur cilindru! :crack: Nu e relantiul cam mic? Sau e prea rece motorul?

 

Dvs. cam sunteti ca mine, nu aveti somn daca stiti ca vreun fier din dotare are o problema anume! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ha,ce decalaj la sunet..

E mult mai real direct pe youtube.

Baieti,v-am salutat,ca am scule de strans.

Din pacate,piese nu au mai ramas in plus :P

» Post actualizat in 13 Oct 2014 19:00

Banzay,am o toba goala,fara site,sa trezeasca adormitii care schimba banda fara sa se asigure...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A,dl Mony,cu respect.

 

Pornire Aprilia Pegaso dupa 2 ani Mony By Wakasaki:

Naiba stie ce au avut,ca nu am gasit nimic nelalocul lui sau defect.

Ideea e ca tot miroase a benzina nearsa.

Acum am mutat siguranta de la cuiele de dozaj sus de tot,suruburi aer la 3 ture si jumatate...

Pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut domilor, vad ca s-au scris multe de cand nu m-am mai uitat!

 

In primul rand "La multi ani!" pentru Alin!

 

Pe urma pentru Eugen... stii ca era o motocicleta care in popor se numea "Capra" original era "Carpati" cam inainte de "Mobra", e asta cand nu mai mergea, o demontai, o curatai si o montai la loc... ce sa vezi mergea ca noua. Asta este metoda "Caprei"! Asa si tu, ai desfacut, ai curatat si acum merge!

 

Cat despre reglajul unicului surub de amestec de pe carburatoarele noastre, din pacate nu se poate regla decat pe aparate! Pe vremuri (benzina cu plumb) te puteai uita la culoarea bujiei, acum de cand cu benzina fara plumb nu mai ai la ce sa te uiti! Salvarea noastra (moto pe carburatie) poate veni de la un senzor Lambda. Este senzorul care masoara nivelul de benzina ramasa in gazele de esapament. Asa "stiu" motoarele cu injectie cum sa regleze cantitatea de benzina.

 

Ma tot uit la un gaget de genul acesta dar este foooarte scump! Uitati-va aici! (e o problema pe e-bay, chestia costa 145 de lire!)

 

http://www.ebay.co.uk/itm/New-AEM-Digital-Wideband-AFR-UEGO-Controller-w-4-9-LSU-Sensor-30-4110-/301300215839?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4626e4701f

 

Ideea este ca orice modificare pe admisie, pe alimentare sau pe evacuare afecteaza AFR (air fuel ratio = raportul aer - benzina), poate imi fac cadou de Craciun o sonda si atunci am sa pot sa-mi fac (si voua daca vreti) diagnosticare, reglaje si chiar tuning pe orice carburatie!

 

Mai vedem!

Editat de Florin_escu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filmuletul in care Aprilica mea a pornit dupa 2 ani, vine sa dezica pornirile greoaie ale motocicletei daca sta mai mult timp.

Eu stiu ca iarna ii inchideam robinetul de benzina si lasam sa se consume totul din carburatoare.

Dupa cateva zile, indiferent de temperatura pornea imediat ce se umpleau carburatoarele.

Daca nu goleam carburile, pleca din a doua, a treia incercare.

Probabil carburile mele sunt foarte bine reglate fiindca niciodata nu am avut probleme cu ele... decat prea mult aer si inrosirea tevilor de evacuare, lucru remediat imediat ce am inteles fenomenul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Eugen, nu ai cum sa faci modificari fara sa demontezi, surubul nostru se poate regla cu o surubelnita speciala:

 

post-18232-0-45965800-1413233074_thumb.jpg

 

Problema este ca acest surub modifica AFR doar pe ralanti si pe o mica portiune din primul sfert de cursa de acceleratie. Uite un grafic care arata ce sisteme din carburator intra in actiune in functie de cat de mult rotesti acceleratia:

 

post-18232-0-51795400-1413233715_thumb.gif

 

post-18232-0-33688000-1413233724_thumb.jpg

 

 

Si daca vrei sa modifici, uite cum influenteaza fiecare sistem:

 

post-18232-0-06864800-1413233731_thumb.jpg

 

De aici s-au nascut vestitele "MAPS = harti" din CDI-urile motoarelor pe injectie, numai ca acolo se rezolva tot din deschiderea injectorului!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant.

Sunt cam adormit sa asimilez toata informatia la ora asta,dar am timp sa o rumeg in drum spre munca.

Multam.

Capra Carpati cu doua viteze am prins-o. Eu am inceput pe Mobra Super 50,ca din aia avea si tata...m-a invatat sa merg cu ea in poligon,la 14 ani,cand am luat examenul la liceul de aviatie. Ce fericit eram...

@BANZAY,ai dreptate cu surubarit-ul. Nu mai vinzi nimic zici in semnatura. Adica pastrezi ZX 9-le?

Am inteles ca 3VD-ul l-ai dat..

Mony,cred ca mobra ta e mai speciala..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce turatie ai la relanti , dupa ce motorul ajunge la 60 grade?

Verifica si franarea de motor in treapta a 3-a , daca e brusca deschide suruburile de amestec la 4 ture si reduci din surubul cu arc din stanga carburatorului , deschiderea clapetei de accceleratie pana ajunge la 1400 ture

Editat de alin geamanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un sfat:la Aprilicile voastre(cel putin la GA asa era)aveti posibilitatea de a da la automat fara ca butonul rosu de ON-OFF al motorului sa fie pe ON(trebuie sa fie pe OFF)deci ca sa faca ungerea pistonului fara sa porneasca!Apoi pui pe ON,mai dai odata si porneste la sfert,cu ungerea facuta!Asta faceam eu dupa perioade mai lungi de nepornit!Pornea la sfert.A,si socul tras doar 3/4,NU de tot! :hug:
» Post actualizat in 14 Oct 2014 05:15

normal ca ar trebui , dar ideea este sa vrei.Si anul acesta am vorbit inca din iarna si ...nimic !Acum vad ca ne-am inmultit poate reusim .Eu unul merg sigur pe Valea Ariesului , chiar si singur , asa ca o initiere !
......

Neaparat sa ma suni cand vii,sa ne intalnim in Turda si te duc eu,poate stam un weekend,vorba ta,asa ca initiere!
Dar asta undeva prin primavara anului viitor,ca acum nu pot sta nici pe picioarele mele inca,cum trebuie!
» Post actualizat in 14 Oct 2014 05:19

ce turatie ai la relanti , dupa ce motorul ajunge la 60 grade?
Verifica si franarea de motor in treapta a 3-a , daca e brusca deschide suruburile de amestec la 4 ture si reduci din surubul cu arc din stanga carburatorului , deschiderea clapetei de accceleratie pana ajunge la 1400 ture

Niciodata,dupa pornirea la rece,NU bagam socul mai devreme de 55-60 de grade,caci nu statea la relantiu.Lasam turatia de relantiu,la 1500 de ture,caci merge un pic mai rotund!Relantiul il reglam la 70-75 de grade,cu faza lunga si cu frana calcata!
Asta-i relantiul ce-l am si la Aprilica actuala!


» Post actualizat in 14 Oct 2014 05:27

Eu iau la inceputul lui august concediu, cel putin asa am luat anul asta.
Eugen, sper sa mearga brici :D

Exact asta voi face si eu,concediu in prima decada a lui august!Voi lua concediu!!!Super de acord!

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

@BANZAY,ai dreptate cu surubarit-ul. Nu mai vinzi nimic zici in semnatura. Adica pastrezi ZX 9-le?

Am inteles ca 3VD-ul l-ai dat..

 

Nu stiu stimabile Eugen... mai am zx9rul si un scuter de 125cc luat de la proxi pe care il tot invart. TDM-ul l-am dat, din pacate nu am avut timp de el cum trebuie, iar in oras mecanicii la care a fost (3 la numar) nu si-au facut treaba cum trebuie. A ajuns la un amic, care stie ce face si sunt sigur ca o sa se bucure de el mai mult decat mine. Duminica au avut loc vreo 3 accidente in judet, unul in localitatea socrului. Ieri aflu ca motociclistul a murit. Tot ieri aflu ca de fapt il si cunosteam. Chiar daca nu m-am intalnit decat de vreo 2 ori cu respectivul, un domn la 60 de ani, Victor, mi-a lasat o impresie tare placuta, plin de viata si pt. care motociclitul inseamna mult mai mult decat la mine. Deci nu putem sa zicem ca era vreun pusti teribilist calare pe un motor peste 100 cai, ci avea un maxiscuter. A schimbat un dobitoc banda si l-a aruncat in sant, iar la interviu soferul zicea ca a avut viteza si nu l-a vazut. Da-o incolo de treaba... La sfarsitul saptamanii imi vine masina, voi vedea ce fac cu motociclitul. E frumos rau, se traieste greu fara motocicleta, dar ca sa imi citez un coleg "lasa-le bai dracu' doar nu vrei sa pleci de aici schiopatand sau mai rau!", referindu-se la gandurile de emigrat...

 

Un sfat:la Aprilicile voastre(cel putin la GA asa era)aveti posibilitatea de a da la automat fara ca butonul rosu de ON-OFF al motorului sa fie pe ON(trebuie sa fie pe OFF)deci ca sa faca ungerea pistonului fara sa porneasca!Apoi pui pe ON,mai dai odata si porneste la sfert,cu ungerea facuta!Asta faceam eu dupa perioade mai lungi de nepornit!Pornea la sfert.A,si socul tras doar 3/4,NU de tot! :hug:

 

 

Exact asa faceam si eu! Dupa ce initial mai imi facea probleme (piulitele de la releu slabite! in urma verificarii unui alt mecanic bun), dupa schimbarea fraiului, pornea imediat.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eugenkawa, on 13 Oct 2014 - 22:19, said:

A,dl Mony,cu respect.

 

....

Ideea e ca tot miroase a benzina nearsa.

Acum am mutat siguranta de la cuiele de dozaj sus de tot,suruburi aer la 3 ture si jumatate...

Pareri?

Respectele mele,Mony!!

 

Sigurantele mele Eugene,erau pe pozitia 1,adica cel mai sus!

 

» Post actualizat in 14 Oct 2014 05:44

Banzay, on 14 Oct 2014 - 08:36, said:

Nu stiu stimabile Eugen... mai am zx9rul si un scuter de 125cc luat de la proxi pe care il tot invart. TDM-ul l-am dat, din pacate nu am avut timp de el cum trebuie, iar in oras mecanicii la care a fost (3 la numar) nu si-au facut treaba cum trebuie. A ajuns la un amic, care stie ce face si sunt sigur ca o sa se bucure de el mai mult decat mine. Duminica au avut loc vreo 3 accidente in judet, unul in localitatea socrului. Ieri aflu ca motociclistul a murit. Tot ieri aflu ca de fapt il si cunosteam. Chiar daca nu m-am intalnit decat de vreo 2 ori cu respectivul, un domn la 60 de ani, Victor, mi-a lasat o impresie tare placuta, plin de viata si pt. care motociclitul inseamna mult mai mult decat la mine. Deci nu putem sa zicem ca era vreun pusti teribilist calare pe un motor peste 100 cai, ci avea un maxiscuter. A schimbat un dobitoc banda si l-a aruncat in sant, iar la interviu soferul zicea ca a avut viteza si nu l-a vazut. Da-o incolo de treaba... La sfarsitul saptamanii imi vine masina, voi vedea ce fac cu motociclitul. E frumos rau, se traieste greu fara motocicleta, dar ca sa imi citez un coleg "lasa-le bai dracu' doar nu vrei sa pleci de aici schiopatand sau mai rau!", referindu-se la gandurile de emigrat...

Un prieten de-al meu irlandez,spunea ca,nu e o chestie DACA pici cu mobra,ci CAND cazi!Acuma poti avea norocul meu(sa fi alive,dar rupt,ciobit,etc)sau mort(ca si in cazul de fata).E un risc asumat,chiar daca o facem tacit si ne spunem in gand ca noua nu ni se va intampla asa ceva!

Am dreptate?

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!
Am un Pegaso 650 din '95 si am o problema care nu-i dau de capat: porneste usor dar la relanti "tuseste" si se opreste motorul;doar daca o tin in ture sau cresc relanti-ul,nu mai face probleme.Relanti-ul il tineam in 1400-1500rpm.Acuma,cum il cobor sub 1800 cum "tuseste" o data-de doua ori si se opreste.Problema se intampla si in mers,daca nu o tin accelerata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Am un Pegaso 650 din '95 si am o problema care nu-i dau de capat: porneste usor dar la relanti "tuseste" si se opreste motorul;doar daca o tin in ture sau cresc relanti-ul,nu mai face probleme.Relanti-ul il tineam in 1400-1500rpm.Acuma,cum il cobor sub 1800 cum "tuseste" o data-de doua ori si se opreste.Problema se intampla si in mers,daca nu o tin accelerata.

In primul rand,bine ai venit printre noi!

Cum este filtrul tau de aer?Spalat,curat,nedesfacut,etc!

» Post actualizat in 14 Oct 2014 09:39

Vali1, sambata m-a sunat omul cu pedala de schimbator,dar nu o mai are,caci a vandut-o!

Ai gasit intre timp sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit pana la urma la Adyficus.Si inainte sa-mi trimita pedala ....am ramas si fara sticla de la stop.Asa ca,le-am luat pe amandoua de la el.Multumesc oricum!

 

Mai este un Pegaso la dezmembrat....poate mai are cineva nevoie de piese.

 

/index.php?/topic/719211-aprilia-pegaso-cube/

Editat de vali1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...