Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

ci max 30 mm. :crack: (E tot aia!)

 

asa este -E TOT AIA , deci aveam dreptate -trebuia sa-ti iei o mobra mai mica :crack:

Lasa-l,el spera sa mai creasca! :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lăsați omul in pace. Il speriati de la inceput si poate nu stie glumele noastre. Posibil ca scoala sa o fi facut-o pe o motoretă mai joasă si asta e prima lui motocicletă. A luat ce i-a plăcut. E de apreciat ca a ales Pegaso.

Si eu ajung cu vârfurile picioarelor, dar la semafor o las putin pe o parte sau stau pe vârfuri.

Reglajul la central e puțin mai sus de mijlocul filetului.

As putea să o cobor, dar mi-am luat enduro sa am garda la sol înaltă si sa nu ating cu burta de pamant pe coclau. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai slabit arcul de la telescop si acum totul e ok .

Multumesc pentru ajutor

 

ps : in motor voi ce ulei bagati ? as vrea sa bag motul 7100 full sintetic 10w40 .. intra mai mult de 2 l ?

Editat de 3m-01
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga Motul 5100 semisintetic,10W-40.

Pe vremea cand a aparut Aprilica modelul tau,recomandarea de ulei era mineral!Semisinteticul se adapteaza la locul de urmas al uleiului mineral!Ca generatie de motor,eu am bagat in Aprilica veche(GA,1994)sintetic si l-a cam mancat!Am trecut la semisintetic si a ramas acolo,n-a mai fost mancat!

 

Parca 2,4 l e totalul de ulei ce intra,cu filtru cu tot.Nu-i asa Eugene?

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o solutie, am vazut la TIR-uri. Cand nu au loc pe sub un pod sau ceva, dezumfla cauciucurile si astfel castiga cativa centimetri buni. :)

Acum, serios vorbind, inainte de a lua o Aprilie asa inalta, nu ai probat-o?

E aici e problema , tanarul inca nu stie ca toate lucrurile achzitionate de catre barbat se PROBEAZA inainte ! Asa ca tinere la femei sa faci la fel : ia-o fara proba si ai belit-o!

» Post actualizat in 07 Oct 2014 12:56

Baga Motul 5100 semisintetic,10W-40.

Pe vremea cand a aparut Aprilica modelul tau,recomandarea de ulei era mineral!Semisinteticul se adapteaza la locul de urmas al uleiului mineral!Ca generatie de motor,eu am bagat in Aprilica veche(GA,1994)sintetic si l-a cam mancat!Am trecut la semisintetic si a ramas acolo,n-a mai fost mancat!

 

Parca 2,4 l e totalul de ulei ce intra,cu filtru cu tot.Nu-i asa Eugene?

5100 am bagat eu si a intrat mai putin de doi litri.Cartea spune ca intra doi litri dar cu ce mai ramane in ea e suficient.

» Post actualizat in 07 Oct 2014 12:58

Am mai slabit arcul de la telescop si acum totul e ok .

Multumesc pentru ajutor

 

ps : in motor voi ce ulei bagati ? as vrea sa bag motul 7100 full sintetic 10w40 .. intra mai mult de 2 l ?

ia 5100 semisintetic 10W-40 bidon de 2l.In semnatura mea gasesti un site" moto-dezmembrari....." acolo vei gasi pe prima pagina un buton care are un link catre un distribuitor de ulei Motul -pretul e ok iar livrarea gratuita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze legat de cantitatea de ulei din motor.Asa tineam eu minte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze legat de cantitatea de ulei din motor.Asa tineam eu minte!

a mea e 94 si asa stiu ca permite 2 l ulei insa a intrat undeva la 1,8 .De fapt colegu 3m -01 trb sa procedeze asa: incalzeste mobra vreo 5-7 minute.Dupa 20 minute dupa ce se va raci un pic uleiul o pozitioneaza astfel incat sa stea dreapta nu aplecata pe cric.Da drumul la uleiul din cadru apoi la uleiul de sub motor apoi scoate filtrul.Dupa ce s-a scurs bine pe toate gaurile monteaza filtrul, curatind anterior foarte bine interiorul carcasei si garnitura, monteaza busoanele de sub motor si cadru, introduce cam 1.5 litri ulei strange joja si porneste timp de 10 minute .Opreste motorul ,lasa la linistit uleiul cam 10-15 minute , desurubeaza joja , sterge , o introduce fara a o insuruba , scoate si verifica nivelul si in functie de constatare mai adauga daca este cazul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A spus Alin totul corect.

Intra cam 2 litri, 2 litri 100 ml.

Mai bine pui mai putin si completezi daca mai e nevoie, decat sa pui mai mult si sa fi nevoit sa scoti cu seringa.

Doar atunci cand demontezi motorul intra 2 litri 300 ml.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc de rectificari,tineam minte 2 l si 400 ml.Asa e corect 2 l si vreo 100 ml!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A spus Alin totul corect.

Intra cam 2 litri, 2 litri 100 ml.

Mai bine pui mai putin si completezi daca mai e nevoie, decat sa pui mai mult si sa fi nevoit sa scoti cu seringa.

Doar atunci cand demontezi motorul intra 2 litri 300 ml.

Am invatat si eu tot de la voi , nimeni nu se naste atotstiutor, si pe aceasta cale va multumesc inca odata ! :peace:

Editat de alin geamanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a mea e 94 si asa stiu ca permite 2 l ulei insa a intrat undeva la 1,8 .De fapt colegu 3m -01 trb sa procedeze asa: incalzeste mobra vreo 5-7 minute.Dupa 20 minute dupa ce se va raci un pic uleiul o pozitioneaza astfel incat sa stea dreapta nu aplecata pe cric.Da drumul la uleiul din cadru apoi la uleiul de sub motor apoi scoate filtrul.Dupa ce s-a scurs bine pe toate gaurile monteaza filtrul, curatind anterior foarte bine interiorul carcasei si garnitura, monteaza busoanele de sub motor si cadru, introduce cam 1.5 litri ulei strange joja si porneste timp de 10 minute .Opreste motorul ,lasa la linistit uleiul cam 10-15 minute , desurubeaza joja , sterge , o introduce fara a o insuruba , scoate si verifica nivelul si in functie de constatare mai adauga daca este cazul...

 

in cateva zile o sa comand si uleiul...

e bun filtrul asta?? : http://www.piese-motociclete.com/filtre/filtre-ulei-piese-acccesorii/filtre-ulei/filtru-ulei-hiflo-hf151-1090.html

Acum cateva intrebari banale.. dehh incepator ... ulei am vazut pe unde se baga.. prin cadru pe acolo pe sus ... busonul de motor banuiesc ca nu e greu de gasit .. dar ala de cadru unde se afla ?

Uleiul din motor e acelasi cu cel din cutie nu ? adica doar 2 l trebuie sa bag?

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uita-te sub radiator.E un surub de 6 intre radiator si galeriile de esapament,surub ce e infiletat in cadru(cadrul e de fapt rezervorul de ulei).Prima data dai drumul la ulei de acolo si apoi desfaci surubul de sub motor!Urmeaza capacul filtrului de ulei,ce are 3 suruburi.Il desfaci si schimbi filtrul de ulei.Dupa ce ai golit bine cadrul si apoi motorul de uleiul vechi,bagi filtrul in locasul lui,pui capacul cu cele 3 suruburi,care le strangi cu simt ,nu cu forta,strangi surubul de sub motor,apoi cel de la cadru.Toate cu simt!!!Ma repet,nu le forta cumva.Mai bine sa se umezeasca un pic si le mai strangi apoi putin din nou!


» Post actualizat in 07 Oct 2014 16:36

Acum am vazut intrebarea.Aici motorul si cutia de viteze se lubrifiaza la comun cu acelasi ulei.Niciodata sa nu completezi la motocicleta cu ulei de masina de motor!

In fata rezervorului(intre ghidon si rezervor,in cadru)vei vedea joja infiletata,capacul ei avand o lamela mare de plastic,pe care pui mana si o vei desfileta!Pe acolo se baga ulei!

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cateva zile o sa comand si uleiul...

e bun filtrul asta?? : http://www.piese-motociclete.com/filtre/filtre-ulei-piese-acccesorii/filtre-ulei/filtru-ulei-hiflo-hf151-1090.html

Acum cateva intrebari banale.. dehh incepator ... ulei am vazut pe unde se baga.. prin cadru pe acolo pe sus ... busonul de motor banuiesc ca nu e greu de gasit .. dar ala de cadru unde se afla ?

Uleiul din motor e acelasi cu cel din cutie nu ? adica doar 2 l trebuie sa bag?

 

Multumesc

acelas tip de filtru am si eu .E ok !

in rest tine aminte ce ti-a scris Cristi

» Post actualizat in 07 Oct 2014 16:54

referitor la schimbul de ulei , ca tot veni vorba, intrebarea care se pune de obicei este : Cand e bine sa faci schimbul, la inceputul sezonului sau la sfarsit?

Ei bine am citit pe pagina "pe motoare.ro ' mai demult ca e bine sa schimbi uleiul la sfarsitul sezonului.De ce? uleiul vechi si uzat de obicei condenseaza iarna si astfel poate deteriora partile metalice ,mai ales dac nu pornesti mobra pe timpul iernii , in schimb uleiul nou , va tine motorul lubrifiat , imbalsamat , si pregatit pentru noul sezon!

 

Pareri

» Post actualizat in 07 Oct 2014 16:57

://www.youtube.com/watch?v=Ds9PCfVqBMY

In interiorul acestui material exista explicatia pentru care noi ne-am cumparat APRILIA :alcy:

» Post actualizat in 07 Oct 2014 17:00

://www.youtube.com/watch?v=1T3yiM2y0Xk

una de-asta trebuia sa -si ia 3m-01

» Post actualizat in 07 Oct 2014 17:03

saptamana trecuta a fost foarte grea la serviciu asa ca simt nevoia sa ma distrez un pic asa ca persoanele vizate nu trebuie sa se supere pe mine :tempted:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aline,eu fac schimbul EXACT cand intruneste nr de km parcursi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 07 Oct 2014 17:00

 

://www.youtube.com/watch?v=1T3yiM2y0Xk

una de-asta trebuia sa -si ia 3m-01

» Post actualizat in 07 Oct 2014 17:03

:crack: poate o sa fie urmatoarea dupa pegaso... una inalta , una joasa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aline,eu fac schimbul EXACT cand intruneste nr de km parcursi!

Normal ,schimbul se face la timp.De obicei un schimb de ulei se face la un nr de km sau un an .Chiar daca nu faci nr de km este recomandat schimbul la un an.

ideea venea atunci cand ajungi toamna la nr de km pentru schimb .In acel momemt cum procedezi? schimbi ( chiar daca peste iarna nu mai folosesti mobra ) sau lasi pe inceputul de sezon?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimb si daca urmeaza iarna si sta!N-are nimic!La masina are ceva?E acelasi lucru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@3m-01

Salut si bine ai venit!

 

Sfaturile de aici sunt foarte avizate si cei care ti-au spus cate ceva pana acum sunt cei mai experimetati si asta pentru ca si-au "torturat" motocicletele cu pasiune (unii chiar le tortureaza si pe ale altora!!!) :-) . Aici ai avantajul ca gasesti o parere, o informatie pe care nu o gasesti in carti!

 

DAR... si este un "DAR" foarte mare, cel mai bine este sa citesti "Manualul de intretinere" dupa care sa te uiti si in "Manualul de reparatie" (le gasesti in semnatura lui Eugen) pentru ca proiectantul a gandit foarte bine motorul nostru, si mai ales avem avantajul ca exista aceste carti scrise de ei si nu trebuie sa inventam "apa calda"! Stii vorba romaneasca "Altii moare si asa n-are!"

 

Ideea este ca banalul schimb de ulei trebuie facut intr-o succesiune specifica de operatii, chiar ai sa vezi in manual ca simpla verificare a nivelului de ulei este o operatie destul de laborioasa!

 

Evident nu trebuie sa inveti manualele pe dinafara, sunt bine structurate si te poti duce direct la ce ai nevoie.

 

Noi aici pe forum iti putem spune si cateva "scurtaturi", etape peste care mai poti sa sari, dar in mare procedurile inginerilor sunt OK!

 

Una peste alta cel mai bine inveti daca pui mana si desfaci singurel, mai arunci ochii pe forum, mai pe documentatie, poate ai sa strici cate ceva, poate ai sa-ti zdrelesti mainile, dar cand iti iese treaba satisfactia e mare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, oameni buni, dar de folositi voi ulei semisintetic si nu mineral? Ca la mine scrie, in carte (BMW F650), 20W50 Mineral. Cum stiu ca motoarele sunt la fel, ma intreb de unde vine diferenta de specificatie a uleiului. Eu am Motul si il schimb pe 6-7.000 km, indiferent de sezon, ca merg si iarna cu ea cand nu e zapada pe jos. Ba chiar vara trecuta l-am schimbat pe la vreo 9.000 km, ca am prins o tura de Grecia mai lunga. Manualul spune ca schimbul de face la 10.000 km, dar cu varsta e mai mai bine mai des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Madaline,asa cum am mai spus,in anii '90,nu era ulei semisintetic sau sintetic!Erau tot felul de incercari,ele concretizandu-se spre anul 2000.Uleiul mineral ce-l gasesti acum,e recomandat clasicelor,ca o lipsa de alternativa la ele,caci semisinteticul cam dispare din motoarele clasice,cum dispare full sinteticul din motoarele anilor '80 incoace!Repet,semisinteticul inlocuieste mineralul la gama motoarelor din anii 1980 incoace!

Aceste explicatii le-am primit de la 2 vanzatori autorizati de uleiuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@3m-01

Salut si bine ai venit!

 

Sfaturile de aici sunt foarte avizate si cei care ti-au spus cate ceva pana acum sunt cei mai experimetati si asta pentru ca si-au "torturat" motocicletele cu pasiune (unii chiar le tortureaza si pe ale altora!!!) :-) . Aici ai avantajul ca gasesti o parere, o informatie pe care nu o gasesti in carti!

 

DAR... si este un "DAR" foarte mare, cel mai bine este sa citesti "Manualul de intretinere" dupa care sa te uiti si in "Manualul de reparatie" (le gasesti in semnatura lui Eugen) pentru ca proiectantul a gandit foarte bine motorul nostru, si mai ales avem avantajul ca exista aceste carti scrise de ei si nu trebuie sa inventam "apa calda"! Stii vorba romaneasca "Altii moare si asa n-are!"

 

Ideea este ca banalul schimb de ulei trebuie facut intr-o succesiune specifica de operatii, chiar ai sa vezi in manual ca simpla verificare a nivelului de ulei este o operatie destul de laborioasa!

 

Evident nu trebuie sa inveti manualele pe dinafara, sunt bine structurate si te poti duce direct la ce ai nevoie.

 

Noi aici pe forum iti putem spune si cateva "scurtaturi", etape peste care mai poti sa sari, dar in mare procedurile inginerilor sunt OK!

 

Una peste alta cel mai bine inveti daca pui mana si desfaci singurel, mai arunci ochii pe forum, mai pe documentatie, poate ai sa strici cate ceva, poate ai sa-ti zdrelesti mainile, dar cand iti iese treaba satisfactia e mare!

" cartile sunt sfinte"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

" cartile sunt sfinte"

:agree:!

Editat de Cristian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Madaline,asa cum am mai spus,in anii '90,nu era ulei semisintetic sau sintetic!Erau tot felul de incercari,ele concretizandu-se spre anul 2000.Uleiul mineral ce-l gasesti acum,e recomandat clasicelor,ca o lipsa de alternativa la ele,caci semisinteticul cam dispare din motoarele clasice,cum dispare full sinteticul din motoarele anilor '80 incoace!Repet,semisinteticul inlocuieste mineralul la gama motoarelor din anii 1980 incoace!

Aceste explicatii le-am primit de la 2 vanzatori autorizati de uleiuri!

Ok, si atunci care ar fi specificatiile uleiului semisintetic ca sa fie in parametri dati de producator pentru mineral, respectiv 20W50?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...