Marius '95 Postat Noiembrie 13, 2008 Share Postat Noiembrie 13, 2008 Eu am TDM cu ABS. L-am simtit de vreo 2-3 ori. Daca nu-l aveam probabil o pateam rau de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 14, 2008 Share Postat Noiembrie 14, 2008 Eu am TDM cu ABS. L-am simtit de vreo 2-3 ori. Daca nu-l aveam probabil o pateam rau de tot. i hate u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Noiembrie 14, 2008 Share Postat Noiembrie 14, 2008 Faza e ca la TDM-ul cu ABS nu trebuie neaparat sa blochezi roata ca sa actioneze, ECU-ul ABS-ului actioneaza si la decelerarile bruste, eu l-am simtit fara a rupe aderenta, pe asfalt uscat si rece. Chiar daca s-a blocat roata pentru foarte scurt timp conduita motocicletei nu s-a schimbat catusi de putin, afara de pulsatiile din maneta/pedala. Are un grad de "prevenire" a ruperii aderentei, eu asta banuiesc, am simtit ca intervine usor mai devreme dar consider ca e ok (pe metal ud de ex iti trebuie destul de putin timp sa aluneci, acolo poate fi de folos ). Oricum, e mai bine cu decat fara, stai linistit,eventual poti sa-i scoti siguranta si sistemul revine la franarea "traditionala" si se aprinde un martor pe bord, asta daca ai chef de stoppie . Iar franele sunt bestiale S-auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cojo Postat Noiembrie 14, 2008 Share Postat Noiembrie 14, 2008 multam tare mult pentru raspunsuri. @gothmog: tare bine ai spus cu siguranta, intuiam ca se poate dezactiva ABS si atunci nu mai am niciun "impiediment" daca vreau sa ma duc pe AMCkart. insa la TDM, pe siguranta de ABS nu mai e si alt consumator (adica opresc ABS dar n-am lumini de ax..) ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 14, 2008 Share Postat Noiembrie 14, 2008 multam tare mult pentru raspunsuri. @gothmog: tare bine ai spus cu siguranta, intuiam ca se poate dezactiva ABS si atunci nu mai am niciun "impiediment" daca vreau sa ma duc pe AMCkart. insa la TDM, pe siguranta de ABS nu mai e si alt consumator (adica opresc ABS dar n-am lumini de ax..) ? cred ca este separata de orice altceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Noiembrie 14, 2008 Share Postat Noiembrie 14, 2008 Sunt doua sigurante pentru ABS. Una pentru ABS-ul propriu-zis si alta pentru electronica de control. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
loti61 Postat Noiembrie 16, 2008 Share Postat Noiembrie 16, 2008 citind printre randurile forumului simt nevoia sa va impartasesc cateceva din experienta mea. Am fost infestat cu benzina cand aveam 6 ani,de atunci nu a existat zi in care sa nu fi avut tangenta cu motociclete sau masini.Primul examen l-am dat pe MOBRA 50 SUPER,prin anul 8o,pentru cat.A in 82,cu o JAWA de 350,dupa aia a urmat un MZ 250,un TS250/2,prin 91 am avut prima oara prilejul sa ma sui pe un Kawa de 750,prin 94-95 cu GPZ 900, ZZR1100,si CBR1000.Din pacate a urmat o pauza de 13 ani,dar prima dragoste nu se uita!!!!Asa s-a intamplat sa-mi iau un TDM anul acesta.Pana m-am decis ce anume sa-mi iau,nu va spun cate zile si nopti am petrecut in fata monitorului citind forumuri,teste,caracteristici,cerand opinia prietenilor,etc.Numai dupa ce m-am decis sa-mi iau TDM am inceput sa caut la publicitate.Privindu-i pe cei care s-au suit de pe scutter direct pe un TDM ,pentru o clipa am avut un sentiment confuz: sa-i invidiez sau sa-mi fie mila de ei?Dar peste nici o clipa mi-am dat seama ca ii admir.Dau dovada de o incredere in sine si un curaj iesita din comun.Si daca sunt si cu capul pe umeri,destul de cumpatati,fara un ego prea mare,atunci ei sunt castigatorii,pentru ca viata e scurta si merita traita. Totusi...,aveti grija baieti, sa traiti viata bine si sanatosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 16, 2008 Share Postat Noiembrie 16, 2008 (editat) citind printre randurile forumului simt nevoia sa va impartasesc cateceva din experienta mea.Am fost infestat cu benzina cand aveam 6 ani,de atunci nu a existat zi in care sa nu fi avut tangenta cu motociclete sau masini.Primul examen l-am dat pe MOBRA 50 SUPER,prin anul 8o,pentru cat.A in 82,cu o JAWA de 350,dupa aia a urmat un MZ 250,un TS250/2,prin 91 am avut prima oara prilejul sa ma sui pe un Kawa de 750,prin 94-95 cu GPZ 900, ZZR1100,si CBR1000.Din pacate a urmat o pauza de 13 ani,dar prima dragoste nu se uita!!!!Asa s-a intamplat sa-mi iau un TDM anul acesta.Pana m-am decis ce anume sa-mi iau,nu va spun cate zile si nopti am petrecut in fata monitorului citind forumuri,teste,caracteristici,cerand opinia prietenilor,etc.Numai dupa ce m-am decis sa-mi iau TDM am inceput sa caut la publicitate.Privindu-i pe cei care s-au suit de pe scutter direct pe un TDM ,pentru o clipa am avut un sentiment confuz: sa-i invidiez sau sa-mi fie mila de ei?Dar peste nici o clipa mi-am dat seama ca ii admir.Dau dovada de o incredere in sine si un curaj iesita din comun.Si daca sunt si cu capul pe umeri,destul de cumpatati,fara un ego prea mare,atunci ei sunt castigatorii,pentru ca viata e scurta si merita traita. Totusi...,aveti grija baieti, sa traiti viata bine si sanatosi! ms bine ai venit in gasca facem si noi la anu o intrunire? inchiriem o cabana la munte si ne strangem cu totii? Editat Noiembrie 16, 2008 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Noiembrie 16, 2008 Share Postat Noiembrie 16, 2008 Cabana? De ce cabana? Eu vin cu cortul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 17, 2008 Share Postat Noiembrie 17, 2008 Cabana? De ce cabana? Eu vin cu cortul. sau asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Noiembrie 17, 2008 Share Postat Noiembrie 17, 2008 sau asa Cam racorica de cort la vremea asta...Propun o stabilire de pe-acuma pentru un 1 Mai muncitoresc la Vama sau Gura Portitei. Personal as prefera a doua locatie, ca doar au ceva veleitati off-road masinile noastre, ce ziceti? Mai e o gramada pana atunci, dar nu strica sa avem in cap ideea, parerea mea S-auzim de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 17, 2008 Share Postat Noiembrie 17, 2008 Cam racorica de cort la vremea asta...Propun o stabilire de pe-acuma pentru un 1 Mai muncitoresc la Vama sau Gura Portitei. Personal as prefera a doua locatie, ca doar au ceva veleitati off-road masinile noastre, ce ziceti? Mai e o gramada pana atunci, dar nu strica sa avem in cap ideea, parerea mea S-auzim de bine pai eu propuneam pt la vara. la gura portitei se poate ajunge cu bacu parca. mie imi convine dar nu ma simt in stare sa scot TDM-ul dp asfalt. adik depinde de teren ca daca e drum de tara ma risc dar daca o dam in da-lea nasoale o sa ma scoateti de sub motor eu unu clar merg! care se mai baga! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Noiembrie 17, 2008 Share Postat Noiembrie 17, 2008 (editat) Salutare! Azi a fost prima mea zi petrecuta cu un TDM 900, dupa ce 3 ani am ghidonat un Diversion de 600. Ce sa zic... intrebari ar fi o groaza, cat despre pareri mai in detaliu o las pentru la anu'. Cateva ore de mers prin trafic, inclusiv pe ploaia si imi dau seama ca motoreta e mult mai usor de manevrat si mai "supla" decat credeam, franele super ok etc. Insa cu ce o sa-mi ia ceva timp sa ma impac este etajarea treptelor de vitzeza, corelate si cu motorul in 2 cilindri. Mi se pare ca treptele sunt f lungi, mai ales a 1a. Practic, ca sa ma deplasez cu viteza mica printre masini incep si mestec la ambreiaj. Mergand normal-mediu, schimb pe la 22-25 km/h intr-a 2a, apoi pe la 40-50 km/h a 3a... cu care ma tot duc... probabil pana pe la 90-100, inca nu i-am dat mai mult de-atat. De asemenea, motorul se simte f frumos indiferent de turatii, doar sa nu cobor sub 2500-2000, cand deja capata mici "pulsatii", un mers usor neregulat as zice. Si la voi e la fel, sau se poate sa am eu o problema cu injectia sau altceva? Cat despre etajarea cutiei, asta mai mult ca sigur e la fel la toata lumea (la 900), insa nu e un pic ciudata pentru o cutie cu 6 trepte? La Diversion, dar si la alte motoare, poti sa mergi cu 70 intr-a 6a fara sa faca urat. Cum vi se pare deci, comparativ cu alte motociclete pe care ati mai mers? Editat Noiembrie 17, 2008 de LinX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 Mergand normal-mediu, schimb pe la 22-25 km/h intr-a 2a, apoi pe la 40-50 km/h a 3a... cu care ma tot duc... probabil pana pe la 90-100, inca nu i-am dat mai mult de-atat. De asemenea, motorul se simte f frumos indiferent de turatii, doar sa nu cobor sub 2500-2000, cand deja capata mici "pulsatii", un mers usor neregulat as zice. Si la voi e la fel, sau se poate sa am eu o problema cu injectia sau altceva? Eu merg in treapta 1 si a 2-a cu 2000-2500 rpm, in a 3-a, a 4-a si a 5-a cu 2500-3000, iar in a 6-a peste 3000. S-au mai plans si altii de "poticnelile" la <2000 rpm. Se pare ca exista un mic "tweak". Eu n-am incercat inca dar cu siguranta o sa incerc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 Ciudata chestia asta cu turatia. E adevarat ca treptele sint lungi la TDM, dar motorul suporta lejer 1000-1500rpm in treptele I si II. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 de acord. de exemplu, la a mea mobra, cu a 1-a plec doar de pe loc. daca o turez prea mult ori ma ridic pe o roata, ori urla sub mine, si viteza din buci...o pot duce pana la 80-90, dar nu ii place. si ce nu ii place ei, nu imi place nici mie. @cavaleru-posibil sa mai cumpar un robinet de tdm. daca il iau, ti-l dau la cat il iau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 de acord. de exemplu, la a mea mobra, cu a 1-a plec doar de pe loc. daca o turez prea mult ori ma ridic pe o roata, ori urla sub mine, si viteza din buci...o pot duce pana la 80-90, dar nu ii place. si ce nu ii place ei, nu imi place nici mie. @cavaleru-posibil sa mai cumpar un robinet de tdm. daca il iau, ti-l dau la cat il iau. oki astept sa imi dai de stire. nu e grav la mine ca imi curge un pic cand comut dp o stare pe alta si incerc sa evit asta la mine tot asa 1-a pentru plecat dp loc si strecurat printre masini, apoi schimb pe la 3000 rpm 2-a si 3-a, 4-a la 3500 si a 5-a pe la 4000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 Eu merg in treapta 1 si a 2-a cu 2000-2500 rpm, in a 3-a, a 4-a si a 5-a cu 2500-3000, iar in a 6-a peste 3000.S-au mai plans si altii de "poticnelile" la <2000 rpm. Se pare ca exista un mic "tweak". Eu n-am incercat inca dar cu siguranta o sa incerc. Merci ptr articol, interesant de stiut. <<Official Yamaha's documentation claims "improved drivability and reduced intake noise in the low speed range" for the TDM air-intake flap system. The rider's experience is slightly different and not as positive : - Engine's smoothess is not very effective at low rpm. - The engine is very lazy under 2500 rpm and does not behave correctly, even for a two-cylinder bike. - Some jerkyness appears around 4000 rpm. ... Actualy the air-intake flap is required to comply with stiffer pollution & intake noise regulation (EURO2).>> Dupa a doua zi de mers, nu f. mult ce-i drept, am observat ca trage si de la 2000 rpm, chiar de pe undeva pe la 1800, dar trebuie sa lucrez f f fin cu acceleratia. Chiar si asa, sub 2000 (ma refer la treptele 1-3), motorul tinde sa accelereze cu smucituri, ceea ce imi creaza impresia de motor subturat. Poate nici nu sunt obisnuit cu 2 cilindri. La 2500 rotatii e ok iar de la 3000 incolo as zice ca se simte in apele lui. Treptele TDM nu sunt lungi. Trepte lungi sunt la un sport touring de cilindree mare unde in viteza I, iei cam 150/h. TDM are trepte scurte. Probabil ca daca ai avea si aici posibilitatea sa mergi in 11, 12.000 de ture... n-ar fi foarte departe. 150 cred ca e cam mult totusi. Problema in oras e nu ca ma pot duce mult cu a 1a, ci ca la turatii mici, apropiate de relanti, viteza este prea mare pentru a circula printre masinile stationate, in anumite cazuri. Si aici trebuie sa incep sa trag de ambreiaj. Macar primele doua trepte daca le faceau mai scurte, pentru oras si mers in teren accidentat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 (editat) Eu comparam TDM cu Super Tenere, care are treptele si mai scurte. In nici un caz nu comparam cu SS, la care turatia extrema face diferenta. Am inteles cum e treaba cu TDM900, de vina e injectia....asta e. Te adaptezi, oricum motorul nu e subturat nici la 1500rpm in primele 2 trepte. Se mai poate rezolva cu un pinion mai mic. Site-ul ala e super Editat Noiembrie 18, 2008 de cristi-mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 (editat) Azi am primit de la Yamaha niste preturi pentru accesorii de TDM 900, de m-am umplut de spume. Ma gandeam ca sunt mai scumpe anumite chestii decat produsele after market de la alte firme, insa unele parca depasesc rau bunul simt. Un bugspoiler, la care tin (tineam) f mult: 325 de euro cu tva, genti (case-uri) laterale - 480 euro bucata(!!), fara suporti!, top case 512 euro, suport top-case 108, chestia aia mica ce se pune pe top case ptr comfortul pasagerului, "backrest" ii zice - 161 euro. Ce sa mai zic, imi facusem sperante ca la vara pot sa ies si eu la plimbare cu setul de genti originale, care ok, sunt f misto, dar... Per total, cele 3 genti cu suporti si backrest ar ajunge pe la... 1887 euro! Adica 71 milioane la cursul actual Mi se pare incredibil, cu banii astia iti iei o motocicleta decenta sh. Cel mai rau imi pare de bugspoiler, pe care nu concep sa dau asa de mult. Cam asa arata unul pe un 900: Ca sa fiu totusi corect fata de Yamaha, un parbriz touring de ex. e mai ieftin decat multe after-market, 107 euro. La Diversion am luat anul trecut un cablu de ambreiaj de la ei cu 7 euro, iar pe Luois erau pe la 15-20 euro! Deci sunt si exceptii de genul asta. Editat Noiembrie 19, 2008 de LinX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 urat arata cu bug spoiler glumesc preturile sunt cam mari. si aftermarket cat e un set de coburi? 500 euro cu tot? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 (editat) Cam asa, inca nu am cautat f. in amanunt. Daca sunt Givi si de marime medie-mare, cu topcase si cu suporti cu tot, s-ar putea sa bata spre 600 sau chiar mai mult. Kappa sunt pana in 500 de euro si mai erau unele pe Louis care aratau destul de bine si erau in jur de 400, dar mi se pare ca fara suporti. Ref la bugspoiler, exista si aici alternative. Am mai vazut cel putin 2 modele, dar nici nu se compara. Cel de la Yamaha este chiar de bun gust si practic, nu coboara garda prea mult si as zice ca poate avea un rol de protectie chiar. Celelalte in general au o tenta mai "racing" si nu se impletesc de nici un fel cu atitudinea motocicletei. E o poza cu un asemenea spoiler in josul primei pagini a topicului TDM. Editat Noiembrie 19, 2008 de LinX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Noiembrie 20, 2008 Share Postat Noiembrie 20, 2008 Se pare ca pt Givi trebuie sa muti semnalizarile spate daca vrei sa montezi suportul pt side-case. La Hepco nu. M-am documentat la preturi pe net: - sidecase H&B Journey: 240 GBP (setul) - topcase H&B TC50 (48 litri): 110 GBP - topcase H&B TC52 (52 litri): 140 GBP - topcase luggage rack: 35 GBP - topcase backpad: 35 GBP - suport topcase si sidecase pt TDM900: 121 GBP Adica minim 2150 lei, maxim 2600 lei la cursul de azi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Noiembrie 20, 2008 Share Postat Noiembrie 20, 2008 pai ce protectie vrei de la un bug-spoiler? ala se sparge primul. mai bine cauti scutdin metal, cum au modelele vechi.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Noiembrie 20, 2008 Share Postat Noiembrie 20, 2008 Dar de asta ce zici? http://www.louis.de/_207dc7c6053b22743a3ac...tnr_gr=10025915 Poate fi folosit si ca sidecase si topcase si pretul e mai mult decat decent. Nu e el prea rasarit probabil, dar am mai avut produse Moto detail de care am fost multumit. Si este 70 euro / bucata, incluzand sistemul de prindere pe suporti. Trag speranta ca ar merge chiar montat direct pe "tavitza" din spate a tdm-ului. pai ce protectie vrei de la un bug-spoiler? ala se sparge primul. mai bine cauti scutdin metal, cum au modelele vechi.... Da, cred ca ai dreptate, nu prea se pune problema de protectie. Ma gandeam la la socuri nu foarte serioase unde spoilerul ar fi putut sa preia o parte din apasare, fara ca evacuarea sa aiba de suferit. Cu toate astea, ar trebui sa fie destul de flexibil si nu stiu cat de usor s-ar putea sparge. Daca ar fi ceva din plastic rigid si departat de tevi, mai degraba. Scutul din metal o sa-l pun o data cu anvelope cramponate si suspensiile inaltate Deocamdata o las motocicleta de strada cu valente de macadam si putin forestier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.