fuchsia Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 @adam: de la ce sa arunci ulei ? de la doua picaturi pe minut ? ai mers vreodata in coloana si te-a umplut ala din fatza de ulei ca avea scottoiler ? te intreb serios, sint chiar curios. Avantajele sint multe, daca aduni cit dai pe sprayuri si cit timp pierzi la 20 000 km de exemplu sa ungi lantul, concluziile se impun singure. Nu mai vorbesc de calitatea ungerii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 vad ca aproape ati terminat cu proiectarea. mai cateva intrebari intrebare: unde se gaseste electrovalva de la masina de spalat? daciile nu au acea electrovalva? spliterul ala care faca ca uleiul sa curga pe ambele fete ale lantului de unde sa-l luam? pentru ca trebuie sa fie o chestie foarte fina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 nu e nevoie neaparat de splitter, functioneaza foarte bine cu un singur picurator (splitterul e o chestie recenta la scottoiler, inainte nu il aveau). oricum ala chiar nu e o problema cred, poti sa vii si cu doua furtune separat daca ai chef. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 vad ca aproape ati terminat cu proiectarea. mai cateva intrebari intrebare: unde se gaseste electrovalva de la masina de spalat? daciile nu au acea electrovalva? spliterul ala care faca ca uleiul sa curga pe ambele fete ale lantului de unde sa-l luam? pentru ca trebuie sa fie o chestie foarte fina am vazut la cineva care a facut un picurator dintr-o mina de pix goala incalzita deasupra aragazului pana s-a indoit de a pus capetele cap la cap si apoi a racit-o cu apa rece si apoi a taiat-o cu lama dar a executat taietura dupa ce a fixat capetele in furtun ( el avea o piesa de metal) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 (editat) cand faci o calatorie de 3000 km nu stai sa te cari cu 2 sprayuri dupa tine. plus ca e mai simplu asa, nu stai sa dau la 500km cu fas pe lant mai ales cand nici nu ai cric central @adam: de la ce sa arunci ulei ? de la doua picaturi pe minut ? ai mers vreodata in coloana si te-a umplut ala din fatza de ulei ca avea scottoiler ? te intreb serios, sint chiar curios. Avantajele sint multe, daca aduni cit dai pe sprayuri si cit timp pierzi la 20 000 km de exemplu sa ungi lantul, concluziile se impun singure. Nu mai vorbesc de calitatea ungerii. Aia cu udatu e o exagerare dar daca nu faci treaba cum trebuie s-ar putea sa lasi urme ca Hensel & Gretel. Comoditatea iar nu o vad pentru ca lantul se unge la ~ 1.000Km, iar mai multi de atat pe zi oricum nu faci. Iar un cric central oricum e cam obligatoriu pentru verificarea nivelului de ulei, antigel, curatarea lantului, etc. Sigur, se poate si fara, dar... In plus, eu folosesc spray de lant cu teflon, special pentru o-ring, e chiar recomandat sa stergi surprusul. Isi face singur o pojghita protectiva care nu faciliteaza depunerea prafului ca un ulei normal, dar cu o lubrifiere foarte buna. Daca il picuri cu un ulei de transmisie normal si apoi o iei prin noroaie si praf, s-ar putea ca in cateva zeci de kilometri sa ai un lant mai murdar si implicit mai prost lubrificat decat unul doar spalat cu motorina. Luati un cui curat si plimbati-l prin praf. Apoi udati-l cu ulei si plimbati-l din nou prin praf. Apoi verificati cat ulei e necesar pentru a curata cuiul de uleiul prafuit. Parerea mea. Editat Februarie 27, 2009 de Adam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chitac2005 Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 Apropos de ulei, io am cam mers vreo 800 km de cand am luat-o cu uleiul peste limita... nu sa dea pe dinafara din baiem dar era peste limita superioara si inca mai e. Am zis ca nu-i problema si am lasat-o asa, gandindu-ma ca il schimb cum da caldura, ceea ce nu prea am facut si am plecat la inceputul lunii pan la mare. Credeti ca e o problema? Am citit ca pot aparea presiuni mai mari in nu stiu ce simeringuri sau garnituri. In alta orinde idei, un TDM 900 "naked" Bine, nu-i pozat prea artistic si am uitat sa-l iau si din lateral. Chestia asta e normala? Se pare evacuarile nu se incing la fel, o sa-i schimb mai incolo bujiile sa vad daca tot asa se "coloreaza". ......................... Sal, chestia cu evacuarile si la mine e la fel ( incinsul ) dar vezi ca potzi face o constatare a CO2 si alte chestioare direct pe mobra ( pe display ul kilometrajului ) poti regla emisia tu fara lap topuri, etc, existra un manual foarte detaliat cu toate partzile mobrei, daca nu sti da mi un PM sa ti dau manualul, ai tot ce vrei acolo, si ar trebuii sa ti pui carenele la loc, parerea mea ! oricum ai nevoie de semnale fatza obligat, si...arata mai bine desi am vazut una modificata, fara carene, farul schimbat etc, nu pot zice ca nu mia placut dar parca.....e mai bine asa cu ele, bafta, de lantz vad ca va chinuitzi sa facetzi dispozitive de uns, nu cred ca merita, cu riscul de a cara 2 spary dupa mine eu unul nu as face asa ceva ( si nici nu fac ) un ulei bun cu teflon e suficient, in rest sper ca suntetzi bucuroshi ca se incalzeshte afara, sper sa facem o intalnire cu toztii intr o zi, da asa sa fim mai multzi......bafta maxima la totrzi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 ......................... Sal, chestia cu evacuarile si la mine e la fel ( incinsul ) dar vezi ca potzi face o constatare a CO2 si alte chestioare direct pe mobra ( pe display ul kilometrajului ) poti regla emisia tu fara lap topuri, etc, existra un manual foarte detaliat cu toate partzile mobrei, daca nu sti da mi un PM sa ti dau manualul, ai tot ce vrei acolo, si ar trebuii sa ti pui carenele la loc, parerea mea ! oricum ai nevoie de semnale fatza obligat, si...arata mai bine desi am vazut una modificata, fara carene, farul schimbat etc, nu pot zice ca nu mia placut dar parca.....e mai bine asa cu ele, bafta, de lantz vad ca va chinuitzi sa facetzi dispozitive de uns, nu cred ca merita, cu riscul de a cara 2 spary dupa mine eu unul nu as face asa ceva ( si nici nu fac ) un ulei bun cu teflon e suficient, in rest sper ca suntetzi bucuroshi ca se incalzeshte afara, sper sa facem o intalnire cu toztii intr o zi, da asa sa fim mai multzi......bafta maxima la totrzi ! Multzam, am ambele manuale - utilizator si service. Vazusem ceva legat de ce zici dar asa, in fuga, nu am citit cu atentie asa ca o sa ma documentez in privinta asta. Carena am pus-o intre timp, normal. Legat de sistemul de ungere, parca citisem undeva ca te poate duce si peste 50.000 km. Ma rog, pe un TDM si in Romania cu siguranta e mai greu sa ajungi la astfel de cifre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) vad ca aproape ati terminat cu proiectarea. mai cateva intrebari intrebare: unde se gaseste electrovalva de la masina de spalat? daciile nu au acea electrovalva? spliterul ala care faca ca uleiul sa curga pe ambele fete ale lantului de unde sa-l luam? pentru ca trebuie sa fie o chestie foarte fina Salut, electrovalva am luat-o de la un magazin local care se ocupa cu reparatii masini spalat. am gasit si pe net insa e mai scumpa si e la 220 v. http://pieseschimbmasinidespalat.ro/store....3435&page=1 Daca gasiti electrovalva numai la 220v aici gasiti bobina pe 12v : http://www.professionall.ro/bobina-electro...12v-ac-3120431/ Bobina e f usor de inlocuit se scoate prin tragere si se impinge cealalta in locul ei. Fitinguri pentru furtun sa adaptati la electrovalva gasiti la orice magazin cu instalatii termice. Merge si conector de furtun de gradina din acela de plastic. Cat pentru capatul de ungere dual, am gasit o solutie simpla si la indemana tuturor 2 capete de brida de plastic, cu niste santuri spre varf ca sa se scurga uleiul spre foaie sau spre lant: Poze...ideea unui englez: Editat Februarie 28, 2009 de bamsee_tgv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 Salutare . se pare ca am gresit cu electrovalva, are 12 v AC cand ea trebuie sa fie DC. O sa mai caut. Omul din greseli invata.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 bamse ai dat gaura ceva intre cele doua bride? nu inteleg poza cu burghiul foarte misto sistemul eu pana acum am gandit in felul urmator sistemul un recipient care se inchide etans, un furtunas subtire care duce la pinion cu si in capat un sistem de ungere dintr-o mina de pix , asta intr-un capat al recipentului si in celalat capat un furtunas lung cu un robinet (sau acea branula ) care e dus pana undeva pe la ghidon ca sa il poti opri cand opresti si motoru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bamsee_tgv Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) bamse ai dat gaura ceva intre cele doua bride? nu inteleg poza cu burghiul foarte misto sistemul eu pana acum am gandit in felul urmator sistemul un recipient care se inchide etans, un furtunas subtire care duce la pinion cu si in capat un sistem de ungere dintr-o mina de pix , asta intr-un capat al recipentului si in celalat capat un furtunas lung cu un robinet (sau acea branula ) care e dus pana undeva pe la ghidon ca sa il poti opri cand opresti si motoru. Sistemul l-am gasit pe net. Inca nu l-am facut. Intre cele doua bride se baga un bat de plastic, tipul care l-a facut a bagat un bat de acadea si apoi a largit gaura. Am dat-o in bara cu electrovalva.....insa o sa fac sistemul deocamdata fara ea. O sa pun un robinet mic de aer pt acvariu. Editat Februarie 28, 2009 de bamsee_tgv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) Aia cu udatu e o exagerare dar daca nu faci treaba cum trebuie s-ar putea sa lasi urme ca Hensel & Gretel. Comoditatea iar nu o vad pentru ca lantul se unge la ~ 1.000Km, iar mai multi de atat pe zi oricum nu faci. Iar un cric central oricum e cam obligatoriu pentru verificarea nivelului de ulei, antigel, curatarea lantului, etc. Sigur, se poate si fara, dar... In plus, eu folosesc spray de lant cu teflon, special pentru o-ring, e chiar recomandat sa stergi surprusul. Isi face singur o pojghita protectiva care nu faciliteaza depunerea prafului ca un ulei normal, dar cu o lubrifiere foarte buna. Daca il picuri cu un ulei de transmisie normal si apoi o iei prin noroaie si praf, s-ar putea ca in cateva zeci de kilometri sa ai un lant mai murdar si implicit mai prost lubrificat decat unul doar spalat cu motorina. Luati un cui curat si plimbati-l prin praf. Apoi udati-l cu ulei si plimbati-l din nou prin praf. Apoi verificati cat ulei e necesar pentru a curata cuiul de uleiul prafuit. Parerea mea. Parerea ta cu noroiul si praful e infirmata de durata vietii unui lant intretinut cu un sistem de ungere tip Scottoiler fata de unul intretinut cu spray (sint suficiente surse obiective pe net). TDM e motocicleta de touring, nu de enduro prin nisip. Nu iti imagina ca lantul va culege praful de pe strada, nu e cazul. Intotdeauna arata impecabil, presupunind ca nu te bagi prin nisip. Lantul se unge la 500km, nu la 1000. Daca ploua e indicat sa il ungi din nou dupa fiecare ploaie zdravana. Tu poti sa-l ungi la cit vrei, oricum ungerea cu spray scade progresiv in timp, o sa fie foarte bine uns initial si mai prost la final. Lantul se unge cel mai bine cind e cald. Nu cred ca dai o tura de incalzire inainte sa ungi lantul special pentru asta, sau daca dai se adauga la timpul pierdut. Nu toata lumea are cric central, la TDM nu vine standard din fabrica. Ai sau ai avut un sistem de ungere si esti nemultumit de el ? Sau doar descrii situatii pentru care ar trebui sa nu mearga, fara sa cunosti exact cum se comporta ? Eu am folosit ambele sisteme, si spray si Scottoiler, si ti-l recomand cu caldura pe cel din urma. Bate sprayul de departe. Nu din pareri pe net, ci din experienta personala. In Anglia / Germania sint foarte populare, si nu din cauza motociclistilor de Mall. Din pacate la noi domneste un scepticism pe care eu personal nu il inteleg, atata vreme cit nici unul din scepticii pe care i-am vazut nu folosea sistemul, dar era contra, tratindu-l ca pe un moft. Bafta ! Editat Februarie 28, 2009 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 cum vi se pare ideea mea pt ungetor? ce hibe are? fuchsia are dreptate se simte experienta in vorbele lui. nu stiam ca lantul se unge cald. am retinut si marcat chestia asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) cum vi se pare ideea mea pt ungetor? ce hibe are? fuchsia are dreptate se simte experienta in vorbele lui. nu stiam ca lantul se unge cald. am retinut si marcat chestia asta. pai daca inteleg eu bine, tu vrei ca depresiunea care se creaza in rezervorul de ulei prin obturarea robinetului pe care il vei duce la ghidon sa impiedice scurgerea uleiului. dar avand un traseu atat de lung de la rezervorul de ulei, o sa mai curga ceva ulei dupa oprirea robinetului. electrovalva rules, am inteles ca se gaseste la mai multe masini pe traseul de alimentare cu benzina. dar nu cred sa fie ieftine. si trebuie si un sistem de dozare reglabil, pentru ca e o chestie de mare finete si nu ai cum sa nimeresti picatura aia decat din incercari. dar sistemul de dozare nu trebuie sa fie folosit si pe post de obturator ca nu poti sa il reglezi mereu. deci sistemul castigator este electrovalva + branula. cine patenteaza inventia? Editat Februarie 28, 2009 de pogor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 je, cand voi avea chef si va fi mai cald afara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 pai daca inteleg eu bine, tu vrei ca depresiunea care se creaza in rezervorul de ulei prin obturarea robinetului pe care il vei duce la ghidon sa impiedice scurgerea uleiului. dar avand un traseu atat de lung de la rezervorul de ulei, o sa mai curga ceva ulei dupa oprirea robinetului. electrovalva rules, am inteles ca se gaseste la mai multe masini pe traseul de alimentare cu benzina. dar nu cred sa fie ieftine. si trebuie si un sistem de dozare reglabil, pentru ca e o chestie de mare finete si nu ai cum sa nimeresti picatura aia decat din incercari. dar sistemul de dozare nu trebuie sa fie folosit si pe post de obturator ca nu poti sa il reglezi mereu. deci sistemul castigator este electrovalva + branula. cine patenteaza inventia? atunci mut robinetul langa picurator ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) . Editat Februarie 28, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 . daca tot ajungi cu robinetul in zona aia, si crezi ca n-o sa uiti sa il inchizi si deschizi de fiecare data, pui 2 robinete pe furtunul prin care se scurge uleiul: unul pt reglaj si unul pt oprit. cred ca asta ar fi solutia cea mai simpla posibila. eu personal nu ma apuc pana nu fac rost de electrovalva sau valva pneumatica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 pe louis se gaseste etajul final de ungere cu 2 picuratoare la pretul de 30 de euro. ar fi si aia o alternativa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 30 eur sun 120 ron. muuuulllltttttttttt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 bagi ulei sub sha. rezervoru de ulei e complet separat, la 4tx au "cosmetizat" treaba, adica pui ulei in motocicleta mai ca la alea normale, da e tot acelasi sistem (rezervor separat - numa ca e OPTIC integrat in blocul motor). http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikerevi...?&R=EPI-216 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 Referitor la consum: Am masurat pana acum 418Km in care am alimentat 20.6 L, deci 4.92 L/100Km. Azi am fost pe traseul Bucuresti-Cheia. Intre realimentarea de la plecare si cea de la sosire au fost 255.3 Km si am pus 10.26 L, deci 4.01 L/100Km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 "problema" consumului se pune la 850 (pe carburatie&cu ani/km mai multi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 mama mariuse ce consum cu ce viteza ai mers? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 Referitor la consum:Am masurat pana acum 418Km in care am alimentat 20.6 L, deci 4.92 L/100Km. Azi am fost pe traseul Bucuresti-Cheia. Intre realimentarea de la plecare si cea de la sosire au fost 255.3 Km si am pus 10.26 L, deci 4.01 L/100Km. Nu ne-ai zis de aia 418km unde si cum au fost facuti? La mine iesise fix 4,92% (haioasa coincidenta) la 120-130 kmh si 4,35% la 100-110 linistit. Tari sunt baietii aia cu F650 sau XT660 cu ~3,5%. In alta ordine de idei, revin cu o intrebare mai veche si anume ce se intampla daca mergi cu uleiul de motor peste nivelul maxim. Am inteles ca pot aparea presiuni mai mari si poti distruge simeringuri si alte garnituri, dar ma gandeam azi cum e amplasata baia de ulei la TDM. Presupun ca si la 850 tot carter uscat e, cu baia externa si pozitionata in spatele cilindrilor, deasupra cutiei. Simplist vorbind, nu e ca si cum uleiul sta intr-un vas si il trage o pompa ceva in circuit? In acest caz, daca pun peste nivel, nu vad unde ar fi problema, doar ca se umple baia mai mult. Voi ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.