Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

Axul cu came are un strat de "altceva " pe deasupra. O dată ce ăla S-a dus,poți să îl uiți. De aia și costa mult,e tratat ptr a rezista la uzura. Că pare o bucată de metal într-o anumită forma. Dar e mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

uzura nu trebuie sa existe la o axa cu came a unui motor de 30-40.000 daca a fost intretinut corespunzator. 

 

zoprnaitul ala din video eu l-as pune pe seama distributiei, patine uzate, nu suna a bataia de motor care am mai auzit-o la motoarele astea. oricum motorul asta nu mai e in mintile lui. iar motor de 4tx la dezmembrari nu o sa gasesti sa fie in mintile lui, poate la o motoreta accidentata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul de distributie arata bine, nu are zale blocate si statea intins intre pinioane cand l-am verificat. Intinzatorul lucreaza si mai are ceva pana sa ajunga la capat. Si patinele arata bine, nu au urme de frecare pe ele. Pinioanele arata si ele ok, nu stiu dupa ce sa ma mai uit la capitolul distributie. Cred ca am gasit, totusi, doua posibile cauze. Arcurile de la ambreiaj, cele din poza, freaca in tija care vine de la schimbatorul de viteze la selector. Se vede in poze.

Despre a doua posibilitate nu stiu, axul care vine din cutie, pe carte e prins ambreiajul, are o bataie cand il misc rapid stanga-dreapta. Jocul ala nu e prea mare..?

IMG_20200605_175643.jpg

IMG_20200605_175219.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fara sa fi desfacut nu aveai cum sa iti dai seama de sunetul ala de unde vine. foarte tare. a doua problema nu e problema si aia nu se numeste bataie :)

 

Oala aia nu am dat-o niciodata jos 

 

vezi sa nu lipseasca ceva:

 

image.thumb.png.1393743417a8829467214f0251aaa523.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu lipsește nimic, am verificat in service manual. Arcurile rosii sunt fixe in locasurile lor dar celelalte 4 albastre  au joc de 1-2 mm. Doar pe cele 4 se vad urme de frecare, cele rosii sunt neatinse. Nu gasesc nimic in manual despre asta... Si arcurile care preseaza placile de frictiune sunt uzate. Dupa cum arata siguranta piulitei care tine ambreiajul si celelalte suruburi nu cred ca s-a umblat niciodată la ambreiaj. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, BiroCatalin a spus:

Nu lipsește nimic, am verificat in service manual. Arcurile rosii sunt fixe in locasurile lor dar celelalte 4 albastre  au joc de 1-2 mm. Doar pe cele 4 se vad urme de frecare, cele rosii sunt neatinse. Nu gasesc nimic in manual despre asta... Si arcurile care preseaza placile de frictiune sunt uzate. Dupa cum arata siguranta piulitei care tine ambreiajul si celelalte suruburi nu cred ca s-a umblat niciodată la ambreiaj. 

 

daca km sunt reali sau chiar si dubli nu ar fi trebuit sa se umble la ambreiaj. dar oricum nu ai treaba cu siguranta ca sa schimbi placile de ambreiaj. ci cu cele 6 suruburi. arcurile alea mici care preseaza placile se inlocuiesc daca nu mai sunt in dimensiuni. verifica si grosimea placilor.

 

ciudata treaba asta cu arcurile de la placa... poate ar fi bine sa inlocuiesti oala aia tot cu una SH sigur gasesti un motor pilaf la dezmebrari. era cineva care avea un motor facut praf din cauza unei distributii puse prost la punct. poate poti discuta sa iei motorul si sa te servesti cu ce ai nevoie din el..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placile sunt ok, au 3mm grosime fiecare. Manualul spune ca limita e 2.8mm dar arcurile sunt praf. Au 4.9mm si cartea spune minim 5.3. Am sa schimb oala ca nu imi place cum joaca arcurile alea dar nu acum ca nu mai am fonduri... Inca o chestie, am scos uleiul pentru toata operatiunea asta si e cam negru. Uleiul are cam 250km, Bel-ray 10w40. La gsxf nici dupa 5000km nu e asa negru. Nu miroase a benzina, care ar putea fi problema? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am observat si eu chestia asta la Belray, ma gandes ca americanii nu au pus prea mare pret pe pastratul culorii. La motul se mentine culoarea multi km..

 

uleiul are si functie de curatare a motorului sia duca toata cenusea din arderi.. 

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba oala cu totul și axurile cu came și baga ulei nou. Și cred că ai rezolvat problema. Părerea mea că de la asta era, acuma că văd pozele. La cum frecau arcurile acolo, e o problema și de la aia era bătaia ce o auzeai. Nu cred că ai altceva uzat. Ciudat cum joacă axul ăla,încearcă să faci asta și cu ea in viteza. Probabil e ceva normal. Părerea mea e că ai rezolvat misterul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat si pe alte forumuri din alte tari si am gasit problema. Arcurile alea trebuie schimbate din cand in cand, se scot cele trei nituri se inlocuiesc arcurile si se nituieste la loc. Sunt tutoriale pe youtube inclusiv pentru tdm dar la noi nu gasesc arcurile cu pricina. Mai caut.. Cu axele cu came am rezolvat. 

https://www.kedo.de/produkte/60311/1/1.html 

Am gasit in germania, kit de reparatie cos de ambreiaj, las linkul aici poate va mai avea cineva nevoie vreodata.. Nu e chiar ieftin dar cred ca e mai ok decat sa cumpar alta oala sh si sa aiba aceeasi problema. Se gaseste si pe ebay tot la nemti, la noi nu am gasit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai pune ulei de 10 in motorul asta e mult prea suptire,sant motoare cu tolerante mari si merg bine cu 20w50,de acolo se trag problemele cu ungerea deficitara,zgomot la ambreiaj e o boala comuna la motoarele astea si la alte motoare de yamaha dar nu afecteaza performantele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.06.2020 la 9:20, diles76 a spus:

nu mai pune ulei de 10 in motorul asta e mult prea suptire,sant motoare cu tolerante mari si merg bine cu 20w50,de acolo se trag problemele cu ungerea deficitara,zgomot la ambreiaj e o boala comuna la motoarele astea si la alte motoare de yamaha dar nu afecteaza performantele.

ai ceva la baza cand zici de 20 in loc la 10v??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,experienta,discutiile si sfaturile  de la atelierele de reparatii moto.yamaha e singurul brand care merge cu uleiuri asa groase,fzr,diversion si alte modele mai vechi folosesc uleiurile astea,merge bine si cu 15 w dar daca motorul are ceva uzura si jocuri cum pare a fi cazul de fata 20w e cel mai indicat.incearca si o sa vezi diferenta fata de 10,o sa zici ca e alt motor.

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar că 10, 15, 20 sunt vâscozitați LA RECE, iar motorul funcționează în majoritatea timpului CALD! 

Dacă pui un 20W50 în loc de 10W50 de exemplu nu faci decât să îngreunezi ungerea la rece și să crești timpul în care uleiul ajunge în tot sistemul de ungere după pornire, adică fix atunci când se produce uzura cea mai mare! E la ăia cu "moly" pe site o reprezentare cu un ceas al timpilor despre care vorbesc. Nu mai zic că 20W50 e, în general, un ulei mineral, inferior celor sintetice sau semi. 

Nu mai recomandați păcură pe post de ulei, mai ales dacă nu stăpâniți noțiuni elementare! 

Acum 8 ore, diles76 a spus:

experienta

 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Altă zi, altă dilemă ... Mi-am comandat rulmenți pentru roata față , după lungi căutări și nelămuriri am luat Koyo 6303-2rsc3. Cei originali sunt Koyo 6303 TT și așa ceva nu se găsește nicăieri. Sunt ok cei comandați de mine? La cei originali doar unul avea simeringul de etanșare și doar pe partea exterioara, cel de pe partea cu senzorul de viteza nu avea deloc. Să le scot simeringurile la cei noi și sa bag vaselină mai rezistenta la temperatură sau să îi las cum au venit? Mulțumesc! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Horia si bine ne-ai gasit. Ce rol are accesoriul montat pe roata spate a TDM-ului: sa semene a BMW sau are si un rol functional? 

Intreb pentru ca nu mai vazut pe TDM (sau am vazut?).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, radum a spus:

Salut Horia si bine ne-ai gasit. Ce rol are accesoriul montat pe roata spate a TDM-ului: sa semene a BMW sau are si un rol functional? 

Intreb pentru ca nu mai vazut pe TDM (sau am vazut?).

 

 

Este dedicată pentru TDM 900, apărătoare suplimentara pentru noroi şi mai ales pentru ploaie, deoarece stropește îngrozitor, pe topcase şi în spate, de cate ori plouă sau treci printr-o baltă !

Am primit şi prelungirile pentru aripa fața si spate dar nu am avut timp sa dau jos aripile şi mai caut Sikaflex pentru lipit. Dar urmează...

Am un număr de telefon, la detalii despre mine, când ai timp fa un tarrrr

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, radum a spus:

Salut Horia si bine ne-ai gasit. Ce rol are accesoriul montat pe roata spate a TDM-ului: sa semene a BMW sau are si un rol functional? 

Intreb pentru ca nu mai vazut pe TDM (sau am vazut?).

 

Radu, ii zice mudguard. Reduce mult jegul aruncat pe spate. Gasesti la fratii chinezi, universal, 30 dolari, ceva de genul.  Ce are colegul, e ceva mai pricopsit.

In alta ordine de idei, vedeti ca se face intrunire , VERSYS+TDM, in weekendul 17-18.07. O sa revin cu linkul catre eveniment, postat pe fb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da dl. Adrian....ai absolută dreptate !!!!

 Se numește Mudguard !!!!✌️

Eu am luat-o dedicată, 48 dolari. Foarte mici modificări/ajustări, na, nu e totuși Original Yamaha !!!(Nu fac comerț cu nimeni). Am văzut la chinezi, universala, am luat, dar nu se potrivește, am dat-o, la un amic....era vro 10-13 dolari.

Sper ca pana la întâlnirea de la Aiud sa reușesc să aplic şi prelungirile pentru aripi !!!

Neapărat la aripa din fata, stropește grozav pe tobele de eșapament....

Editat de Horioka san
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Dragilor lipesc cateva fotografii de la Intalnirea cu amicii TDM+VERSYS..... Coltesti, jud. Alba, din 18-19.07.2020

109768488_590369348565163_7816339841285141569_n.jpg

109940213_2532301950415191_3589691975154182312_n.jpg

110153373_2532302747081778_7007689404894305473_n.jpg

110209397_2532301917081861_5155590436719072469_n.jpg

110568202_590369478565150_8039595705372139681_n.jpg

110946866_2532302790415107_2101223153477302700_n.jpg

111160956_590369031898528_450058704933586078_n.jpg

111557742_590369318565166_5720736562881642845_n.jpg

111644019_2532302430415143_7618622589332811275_n.jpg

112215389_590368998565198_5214520377693807251_n.jpg

112998722_2532302290415157_7320844600964016421_n.jpg

114899941_590369528565145_6954992573336895311_n.jpg

115752318_590369105231854_3423559475231288259_n.jpg

141620827.jpg

141623232.jpg

141623246.jpg

142916721.jpg

258112170.jpg

jjjjj90869_2465005506905927_6904476969920888832_o.jpg

Respect, organizatorilor si participantilor !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

salutare tuturor!

sunt in cautarea primei mele mobre "adevarate".
am 32 de ani, carnet de B din 2006, carnetul de A de vreo 5 ani insa singura experienta cat-de-cat reala e dobandita pe maxiscuterul meu de 500cc pe care il detin de aproximativ 13 luni si cu care am parcurs in jur de 6000km (din care 5500 prin Bucuresti).

 

am decis ca m-am saturat de pozitia de pe scuter, vreau sa calaresc o motoreta pe bune, sa schimb vitezele si mi-am pus agregatu' la vanzare.

intre timp am descoperit ca TDM-ul de 850 (4tx-ul) ar fi o varianta interesanta care nu mi-ar cere bani extra din buzunar dupa ce mi-as vinde scuterul; n-as vrea sa dau foarte multi bani pe prima motoreta pe care sigur o s-o trantesc... as vrea sa ma invat pe ceva mai ieftin 1 an - 2 si dupa aia sa trec la ceva mai mare, mai puternic si pe injectie.

 

intamplarea a facut sa gasesc doi vanzatori de tdm 850 4tx care s-au aratat interesati de propunerea mea de schimb cu scuterul. link-urile cu anunturile lor mai jos.

https://www.olx.ro/oferta/yamaha-tdm-850-4tx-IDdOLDr.html

https://www.olx.ro/oferta/yamaha-tdm-850-IDdS6YS.html

 

intrebarile mele sunt: cunoasteti cele doua mobre, cumva? ar trebui sa fug de ele? +
cum iti dai seama relativ rapid de o problema grava specifica modelului acesta? nu ma refer la carpeli evidente sau pete de ulei and stuff, ci la chestiuni mai discrete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...