Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

Vizitator CristiBoroi

pana acum am avut un cbr 600f si e ceva diferenta .

Bine ai venit in club!

Baga si tu detaliat diferentele sesizate pana acum ca suntem curiosi. Cel putin eu. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ne vedem duminica, o sa vin cu caietul de notite. :peace:

 

In weekend mesteresc la mobra. Am comandat intinzatorul de lant de distributie la K&Log, vine in 10 zile.

Pana atunci m-am hotarat sa desfac motocicleta, curat contactele electrice, filtrul de aer, bujiile, radiatorul si daca fac rost de un micrometru (am o promisiune) ma apuc si de reglat jocul la supape. :peace:

 

 

Gata mestereala, a durat ceva pentru ca nu m-a lasat ploaia sa lucrez linistit dar acum mobra este intreaga :ok:

si nu mi-au ramas nici piese :D .

Am gasit o singura supapa blocata, pe admisie, nu intra nici lera de 0,05. Mai mici nu am avut.

Jocul la celelalte supape de admisie erau intre 0,10mm si 0,15mm. Juca lera de 0,10mm dar nu intra cea de 0,15mm.

Cele de evacuare erau corecte.

Am pierdut mult timp cu slefuitul pastilelor de la admisie, ori pastilele sunt foarte dure ori nu am avut eu smirghelul bun. A trebuit sa montez si sa demontez arborele cu came de doua ori pana am obtinut jocul corct.

Am verificat sincronizarea carburatoarelor era ok, o facusem anul trecut si s-a pastrat.

Maine o duc la spalatorie, dau o tura sa vad cum se comporta si verific daca are pierderi de ulei sau lichid de racire.

Cand vine si intinzatorul de lant de distributie lucrarea este completa. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata mestereala, a durat ceva pentru ca nu m-a lasat ploaia sa lucrez linistit dar acum mobra este intreaga :ok:

si nu mi-au ramas nici piese :D .

Am gasit o singura supapa blocata, pe admisie, nu intra nici lera de 0,05. Mai mici nu am avut.

Jocul la celelalte supape de admisie erau intre 0,10mm si 0,15mm. Juca lera de 0,10mm dar nu intra cea de 0,15mm.

Cele de evacuare erau corecte.

Am pierdut mult timp cu slefuitul pastilelor de la admisie, ori pastilele sunt foarte dure ori nu am avut eu smirghelul bun. A trebuit sa montez si sa demontez arborele cu came de doua ori pana am obtinut jocul corct.

Am verificat sincronizarea carburatoarelor era ok, o facusem anul trecut si s-a pastrat.

Maine o duc la spalatorie, dau o tura sa vad cum se comporta si verific daca are pierderi de ulei sau lichid de racire.

Cand vine si intinzatorul de lant de distributie lucrarea este completa. :cheers:

 

felicitari. a fost grea operatiunea? smireghel trebuia de 400, intradevar materialul pastilelor este foarte dur din cauza asta jocul creste in scaunul supapelor si nu in pastile. treaba desteapta facuta de japo :unsure:

 

Am mesterit si eu azi la mobra. Am pus arcuri progresive si am schimbat uleiul din furca. am facut si schimbul de ulei. am facut o mica modificare la furca si am montat-o cu 5mm mai sus in jug. mi se pare ca s-a schimbat ceva la mobra, dar nu-s sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

felicitari. a fost grea operatiunea? smireghel trebuia de 400, intradevar materialul pastilelor este foarte dur din cauza asta jocul creste in scaunul supapelor si nu in pastile. treaba desteapta facuta de japo :unsure:

 

Am mesterit si eu azi la mobra. Am pus arcuri progresive si am schimbat uleiul din furca. am facut si schimbul de ulei. am facut o mica modificare la furca si am montat-o cu 5mm mai sus in jug. mi se pare ca s-a schimbat ceva la mobra, dar nu-s sigur.

Nu este complicat, daca urmaresti manualul pas cu pas merge relativ usor. Trebuie sa fi atent cu sculele sa nu cada in motor si mai sunt niste smecherii care nu sunt scrise in manual. Cand asezi arborele cu came exista doua pozitii in care il poti strande usor, dar doar intr-o pozitie il poti alinia cu celalalt arbore cu came. Lantul de distributie il legi cu o sarma ca sa nu cada in motor, scrie in manual, dar trebuie tinut in asa fel incat poate fi pus peste pinioane, altfel nu trece de suruburile de prindere ele pinioanelor pe arborii cu came. In manual spune ca se desfac acele suruburi, dar este dificil de blocat arborele pentru a putea desface suruburile.

O prima impresie ar fi ca la invartirea manuala a mororului merge mai greu in zona de compresie a pistoanelor. O fi o imbunatatire sau creierul meu vrea sa justifice munca depusa. Nu am avut cu ce sa verific presiunea la compresie inainte si dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este complicat, daca urmaresti manualul pas cu pas merge relativ usor. Trebuie sa fi atent cu sculele sa nu cada in motor si mai sunt niste smecherii care nu sunt scrise in manual. Cand asezi arborele cu came exista doua pozitii in care il poti strande usor, dar doar intr-o pozitie il poti alinia cu celalalt arbore cu came. Lantul de distributie il legi cu o sarma ca sa nu cada in motor, scrie in manual, dar trebuie tinut in asa fel incat poate fi pus peste pinioane, altfel nu trece de suruburile de prindere ele pinioanelor pe arborii cu came. In manual spune ca se desfac acele suruburi, dar este dificil de blocat arborele pentru a putea desface suruburile.

O prima impresie ar fi ca la invartirea manuala a mororului merge mai greu in zona de compresie a pistoanelor. O fi o imbunatatire sau creierul meu vrea sa justifice munca depusa. Nu am avut cu ce sa verific presiunea la compresie inainte si dupa.

 

 

pai in cazul asta te invit intr-o zi la Ottoman in atelier sa ma supraveghezi la operatiunea asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ai venit in club!

Baga si tu detaliat diferentele sesizate pana acum ca suntem curiosi. Cel putin eu. :)

 

Nu am apucat sa fac decat 500 km cu tdm-ul .... diferente .. destul de mari

TDM-ul e mult mai manevrabil la viteze mici , mult mai comod si lejer de condus .

Se aseaza frumos pe curbe fara mare efort doar ca te bate vantul destul de tare peste 140 km /h .

Pe speed ma simteam mai in siguranta la viteze mari ... viraje largi in viteza mare si franari de urgenta ...

Aaaa .. e ft silentioasa cu tobele originale .... trebuie sa-i fac ceva sa scoata si ea ceva sunete pe esapament ... ceva idei ? o gaura pe undeva ... o sita scoasa ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, de sambata sunt posesor de TDM 3VD. Am urmatoarele probleme pompa de apa (cred eu) picura, stiti unde as putea gasi una sau garnitura?

Caut un service sau persoana care stie sa defaca motorul si sa ii puna garnitura de la chiuloasa si eventual sa regleze carburatoarele si sa imi spuna ce mai e nevoie pe la ea. multumesc celor care vor incerca sa ma ajute cu un raspuns.

post-57041-0-49274500-1309121606_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, de sambata sunt posesor de TDM 3VD. Am urmatoarele probleme pompa de apa (cred eu) picura, stiti unde as putea gasi una sau garnitura?

Caut un service sau persoana care stie sa defaca motorul si sa ii puna garnitura de la chiuloasa si eventual sa regleze carburatoarele si sa imi spuna ce mai e nevoie pe la ea. multumesc celor care vor incerca sa ma ajute cu un raspuns.

 

Salut. bine ai venit in familie.

 

ala e termostatul. nu este pompa de apa. silicon rosu sau negru si rezolvi problema, e ceva de munca sa-l dai jos cam 30-60min. in prima faza trebuie scoasa apa din instalatie

 

eu iti recomand service aici in bucuresti :) la ottoman

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

na belea, am desumflat ieri roata intentionat, am umflat-o la loc si acum dimineata iar era desumflata. pierde aer. tre sa il pun pe patrick sa ma rezolve.

 

Te-a mâncat în kur, Cristi? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. bine ai venit in familie.

 

ala e termostatul. nu este pompa de apa. silicon rosu sau negru si rezolvi problema, e ceva de munca sa-l dai jos cam 30-60min. in prima faza trebuie scoasa apa din instalatie

 

eu iti recomand service aici in bucuresti :) la ottoman

 

mersi, dar nu ma pot deplasa cu ea pentru ca e desfacuta vreau sa o vopsesc si sa ii fac tapiteria. abia astept sa fie gata, pun si o poza cu ea cum arata acum...inante sa o fac bucati :)

post-57041-0-82733400-1309125167_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare TDM-isti sunt in Olanda sc TIR-ul si ma uitam putin pe forum sa vad ce mai e nou ce bine de voi ca aveti timp sa va plimbati cu mobrele eu .....ma uit la altii, ce sa va spun Olanda e plina de motociclete se plimba lumea . Salutare tuturor si asfalt uscat .Pozele care le-am facut la Obarsia Lotrului inca nu am apucat sa le pun pe forum dar o sa-mi fac timp si pt. ele .Numai bine tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ottoman are ;)

 

Mergem la el :D

 

Mergem la el :D

Cand l-am desfacut am observat niste chestuni la motor si nu imi explic pentru ce sunt, nici in manual nu scrie:

- la TDM-ul 4TX meu an de fabricatie 2000 pe rezervor este robinetul si doua stuturi, unul duce la pompa de benzina iar celalalt este liber. Pentru ce este cel liber? Cand pui benzina si dai pe afara unde se duce surplusul?

- din capacul care acopera axurile cu came pleaca un furtun care ajunge in cutia filtrului de aer. Am bagat o carpa in zona aia si am scos ceva ulei uscat. Sigur pe acolo trec vapori de ului cand se incalzeste motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergem la el :D

 

 

Cand l-am desfacut am observat niste chestuni la motor si nu imi explic pentru ce sunt, nici in manual nu scrie:

- la TDM-ul 4TX meu an de fabricatie 2000 pe rezervor este robinetul si doua stuturi, unul duce la pompa de benzina iar celalalt este liber. Pentru ce este cel liber? Cand pui benzina si dai pe afara unde se duce surplusul?

- din capacul care acopera axurile cu came pleaca un furtun care ajunge in cutia filtrului de aer. Am bagat o carpa in zona aia si am scos ceva ulei uscat. Sigur pe acolo trec vapori de ului cand se incalzeste motorul.

 

N-am idee daca exista o scurgere pentru benzina care nu are loc in rezervor...:)

In ceea ce priveste zona axelor cu came, furtunul de care spui exact asta face : ajuta la recircularea vaporilor de ulei care ar aparea in acel loc.

Editat de Leaveyou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am idee daca exista o scurgere pentru benzina care nu are loc in rezervor...:)

In ceea ce priveste zona axelor cu came, furtunul de care spui exact asta face : ajuta la recircularea vaporilor de ulei care ar aparea in acel loc.

 

La o alimentare din neatentie am dat peafara putina benzina, aceasta s-a scurs imediat pe langa margini. Nu m-am uitat atunci pe sub motor pe unde s-a scurs dar o sa fac un experiment.

Inseamna ca vaorii aia de ulei se intorc prin admisie in camera de ardere a cilindrilor si ard. Asta sa fie un motiv al consumului de ulei? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La o alimentare din neatentie am dat peafara putina benzina, aceasta s-a scurs imediat pe langa margini. Nu m-am uitat atunci pe sub motor pe unde s-a scurs dar o sa fac un experiment.

Inseamna ca vaorii aia de ulei se intorc prin admisie in camera de ardere a cilindrilor si ard. Asta sa fie un motiv al consumului de ulei? :scratch:

 

Neh. Asta nu-i motiv al consumului de ulei. Asta e consecinta a existentei vaporilor de ulei in capacul axelor cu came. Teoretic n-ar trebui sa fie acolo. Si tot teoretic, uleiul dispare din sistem in doua feluri : ori fiind ars in cilindri, ori pe langa supape-scaune. Ne intrebam cum se face de nu vedem pe esapament (fum albastru) uleiul ars in cilindri. Se pare ca sistemul gandit de Japani este ca in toba centrala sa se amestece gazele arse la temperaturi foarte mari, care asigura, intre altele, si arderea uleiului expulzat pe traseul de evacuare. Un fel de sistem de catalizare...

Editat de Leaveyou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neh. Asta nu-i motiv al consumului de ulei. Asta e consecinta a existentei vaporilor de ulei in capacul axelor cu came. Teoretic n-ar trebui sa fie acolo. Si tot teoretic, uleiul dispare din sistem in doua feluri : ori fiind ars in cilindri, ori pe langa supape-scaune. Ne intrebam cum se face de nu vedem pe esapament (fum albastru) uleiul ars in cilindri. Se pare ca sistemul gandit de Japani este ca in toba centrala sa se amestece gazele arse la temperaturi foarte mari, care asigura, intre altele, si arderea uleiului expulzat pe traseul de evacuare. Un fel de sistem de catalizare...

 

 

Posibil sa fie asa....dar eu nu mai am toba centrala (asa zisul catalizator). Tobele mele intra direct in galerii, si cu toate astea, nici la mine nu e urma de fum de ulei ars.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe Amkart este mai simplu, ai vizibilitate foarte buna, vezi configuratia curbei - raza, daca urca daca coboara daca mai urmeaza alta etc, marginile drumului sunt curatate de nisip nu ai vehicule oprite pe acelasi sens si nu vin masini pe contrasens. Toate astea, daca nu ai vizibilitate, te fac sa intri in curba cu viteza mica si nu te mai apleci asa mult.

 

viteze mici ,lipsa instinct de conservare? tdm -ul poate multe daca ai curaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...