Tryharder Postat Septembrie 28, 2008 Share Postat Septembrie 28, 2008 Arata foarte fain, desi cred (parerea mea de incepator) ca era mai bine daca avea scut metalic pe dedesubt.In curand o sa-mi cumpar si eu moto. Oscilez intre TDM si Transalp. Momentan balanta inclina spre Transalp din cauza carenelor mici/scurte ale TDM-ului. Cat costa si cine face carenele alea? sau Exista cineva care face carene la comanda? Daca da, cat ar costa? Sincer nu stiu,poza e facuta in Grecia.Oricum,motorul are multe elemente after-market pe el in afara de carene.Asa arata 100% pentru touring pe sosea,ceea ce e de inteles la ce drumuri superbe au grecii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 28, 2008 Share Postat Septembrie 28, 2008 Arata foarte fain, desi cred (parerea mea de incepator) ca era mai bine daca avea scut metalic pe dedesubt.In curand o sa-mi cumpar si eu moto. Oscilez intre TDM si Transalp. Momentan balanta inclina spre Transalp din cauza carenelor mici/scurte ale TDM-ului. Cat costa si cine face carenele alea? sau Exista cineva care face carene la comanda? Daca da, cat ar costa? diferente ff mari intre cele 2 moto pe care le doresti. TDM-ul e mai coi.os si mai de strada, cu TA poti face incursiuni in offroad. oricum TDm-ul te poate duce pe forestier. PS. eu in loc de carenele alea aratoase prefer crash-barul actual PS2 am pus aparatu de masura pe TDM 14v cand e turat, iar cu faruri aprinse 13v. bateria mea era dusa rau. asa ca imi comand alta baterie. azi pt ca am inecat motorul am schimbat si bujiile si a promit la sfert de cheie i love my bike. abia astept sa ii pun si bateria noua si sa o scot si eu in sf legal pe drumurile patriei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 In curand o sa-mi cumpar si eu moto. Oscilez intre TDM si Transalp. Momentan balanta inclina spre Transalp din cauza carenelor mici/scurte ale TDM-ului. Cat costa si cine face carenele alea? sau Exista cineva care face carene la comanda? Daca da, cat ar costa? depinde daca ai mai avut motoreta inainte...pentru un incepator recomand transalpul, caci este mai anemic, mai usor... cat despre carene...ar trebui sa fii bucuros ca are carene mai mici...sa vezi cand scapi motoreta pe jos ce o sa iti doresti sa nu fi avut carene. Oricum , stai linistit, caci aceeasi protectie la vant o are si transalpul, si tdm-ul. preturile de achizitie sunt asemanatoare, insa diferenta majora intre mobre. Pe honda dai aceeasi bani pentru ca intai platesti brand-ul, si apoi tehnica(inferioara), si la tdm platesti exact motoreta, si nu renumele, marca & shit. o sa iti iei transalp, si o sa remarci ca il folosesti in proportie de 95% pe asfalt si drumuri amenajate, deci nu ai sa il folosesti la adevarata lui valoare. Si tdm-ul intra pe drum forestier, poate merge pe drumuri foarte proaste, singura limitare fiind data de tipul cauciucurilor si roata fata care nu este subtire ca la TA, deci nu ptr off-road puternic... In schimb TDM-ul este mult mai bine conceput pentru touring. daca vi se pare ca sunt subiectiv, imi cer scuze anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 @madcox:Nu mi se pare ca esti subiectiv, dar pentru incepator recomand mai degraba TA-ul. Eu am avut Pegaso si vreau sa zic ca mi s-a parut greu TDM-ul cand m-am suit pe el, si-al meu e mai usor cu vreo 15-20 kg fata de un 850, pentru el o sa fie si mai greu. Intr-adevar, off-road faci mai rar, mie imi placea la nebunie sa merg pe on/off, dar mai nou n-am avut timp sa merg nici pe strada, necum pe coclau. Dar diferenta de putere este colosala, TA-ul are cu vreo 25 CP CEL PUTIN fata de 850 (3vd, 4tx e si mai puternic), iar greutatea nu e o problema la asa surplus de putere. 850-ului merge sa-i pui scut, si la 4tx merge ala de pe 3vd, asa ca poti sa mergi si pe on/off cat de cat, lasand la o parte faptul ca inghite mai usor pneuri de on/off avand janta mai subtire decat 900-le. Diferenta cea mai mare intre TA si TDM este la touring. Pt TDM viteze de croaziera de 140-160 km/h din cate am auzit sunt obisnuite (al meu inca e "limitat" la 110 km/h @ 4000 rpm, mai am 600 km si gata ), TA-ul nu prea suporta chiar asa usor viteze de peste 140 km/h-pare mult ce zic eu dar in viata reala te asigur ca o sa conteze mult (eu cu Pegasul cu pasager de la 100 incolo ma rugam de ea in depasiti&shit, plus ca nu poti merge nici la 140 la ora constant-am mers o data si mi-a luat 9% ). Gandeste-te bine ce vrei sa faci cu mobra, ambele sunt foarte bune dar pe segmente usor diferite. Depinde de tine alegerea, numa sa nu te iei dupa toti teoreticienii tastaturilor sau "intelepti" care dau tot feul de sfaturi si zicale din intelepciunea poporala gen "Honda e Honda" Bafta la alegere si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 (editat) Intr-adevar, rareori o sa merg off-road sau pe forestiere. Dar vreau SA POT! De asta am luat in considerare TDM-ul. Nu exceleaza la capitolul asta, dar poate intra si pe un forestier. Fiecare are avantaje si dezavantaje. Iata ce concluzii am tras eu: -TA e mai lenta -TA are suspensii mai lungi (bune la gropi/off road) -TA e Honda -TDM arata mai bine (TA mi se pare urata rau) -TA e mai ieftina (TA cu ABS 8600 euro vs. TDM cu ABS 9500 euro) -TDM arunca noroiul pe motor. Un pic de sare aruncata iarna pe drum si rugina e garantata. Ii rog pe cei care au TDM de mai mult timp sa comenteze afirmatia. -TA are scut de plastic. N-o sa reziste la o piatra, dar pana s-o crapa macar nu mai ajunge noroiul/sarea la metal. -TA e laudata ca are protectie la vant mai buna, chiar foarte buna. Dupa cum arata, cred ca e reala afirmatia. -Din ce poze am vazut pe net, la TDM trebuie sa te ghemuiesti pe rezervor din cauza vantului. Trebuie sa vad personal cum sta cu vantul. -TDM consuma mai putin PS: Am zis ca dupa ce iau carnetul ma duc la un drive test, dar e o problema cu asta. Eu n-am mers pe moto cu mai mult de 20 km/h si n-am mers deloc pe strada. N-as vrea sa fac prima iesire in trafic direct pe DN1 incercand vantul la 100 km/h cu motocicleta de la drive test. Presupun ca intelegeti ce vreau sa zic. PPS: Am facut scoala pe Honda VF500F Interceptor. Daca am putut face 8-uri cu namila aia, cred ca m-as descurca si cu un TDM. Editat Septembrie 29, 2008 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tryharder Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 (editat) Intr-adevar, rareori o sa merg off-road sau pe forestiere. Dar vreau SA POT! De asta am luat in considerare TDM-ul. Nu exceleaza la capitolul asta, dar poate intra si pe un forestier.Fiecare are avantaje si dezavantaje. Iata ce concluzii am tras eu: -TA e mai lenta -TA are suspensii mai lungi (bune la gropi/off road) -TA e Honda -TDM arata mai bine (TA mi se pare urata rau) -TA e mai ieftina (TA cu ABS 8600 euro vs. TDM cu ABS 9500 euro) -TDM arunca noroiul pe motor. Un pic de sare aruncata iarna pe drum si rugina e garantata. Ii rog pe cei care au TDM de mai mult timp sa comenteze afirmatia. -TA are scut de plastic. N-o sa reziste la o piatra, dar pana s-o crapa macar nu mai ajunge noroiul/sarea la metal. -TA e laudata ca are protectie la vant mai buna, chiar foarte buna. Dupa cum arata, cred ca e reala afirmatia. -Din ce poze am vazut pe net, la TDM trebuie sa te ghemuiesti pe rezervor din cauza vantului. Trebuie sa vad personal cum sta cu vantul. -TDM consuma mai putin PS: Am zis ca dupa ce iau carnetul ma duc la un drive test, dar e o problema cu asta. Eu n-am mers pe moto cu mai mult de 20 km/h si n-am mers deloc pe strada. N-as vrea sa fac prima iesire in trafic direct pe DN1 incercand vantul la 100 km/h cu motocicleta de la drive test. Presupun ca intelegeti ce vreau sa zic. PPS: Am facut scoala pe Honda VF500F Interceptor. Daca am putut face 8-uri cu namila aia, cred ca m-as descurca si cu un TDM. O sa-mi permit sa comentez unele din ideile tale,cu rolul de a te lamuri si a te ajuta in luarea unei decizii: -"TA e Honda",sterge din memorie stilul asta de judecata;la fel de bine s-ar putea spune:"TDM-ul e TDM".Afirmatiile de genul asta sunt inutile; -chestia cu aruncatul noroiului pe motor care apoi rugineste;asta chiar e de domeniul SF,pentru ca TDM-ul are blocul din aluminiu si apoi,cate motoare ruginite ai vazut,sincer?E mai probabil sa scoti untul din motor pana nu mai are compresie deloc si in exterior sa arate ca nou; -Chestia cu vantul,ghemuitul si rezervorul n-o comentez:urca-te pe orice motor,fa multi km si-ti vei raspunde singur; -TDM consuma mai mult decat Transalp-ul,vorbim de conditii de exploatare si uzura similare;are totusi 200cmc in plus... Desi sunt subiectiv(posed TDM),m-am dat cu TA(model 91) si mi s-a parut "o buda" pe langa TDM,nu ma refer la starea tehnica care era OK ci la pozitie,stabilitate.E mai manevrabil,ce-i drept si stie mai mult off-road decat TDM-ul.Atat. In schimb am ajuns cu TDM-ul la 2000 metri in Bucegi pe forestier fara emotii si doua ore mai tarziu alergam pe DN1 cu 180km/h spre casa...cate motoare pot asta??? Editat Septembrie 29, 2008 de Tryharder Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 If I could have a bike for every purpose I wouldn't need a TDM. citatul de la tine din semnatura spune totul. asta cu TDM-ul la 2000m tre sa o incerc si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tryharder Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 If I could have a bike for every purpose I wouldn't need a TDM. citatul de la tine din semnatura spune totul. asta cu TDM-ul la 2000m tre sa o incerc si eu Thanks,afirmatia sintetizeaza cel mai bine esenta TDM-ului.Din pacate nu-mi apartine,e a unui TDM-ist englez(Jack) si e luata de pe Carpe Tdm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Septembrie 30, 2008 Share Postat Septembrie 30, 2008 O sa-mi permit sa comentez unele din ideile tale,cu rolul de a te lamuri si a te ajuta in luarea unei decizii:-"TA e Honda",sterge din memorie stilul asta de judecata;la fel de bine s-ar putea spune:"TDM-ul e TDM".Afirmatiile de genul asta sunt inutile; Era o gluma. De aia am si adaugat la urma. Putin imi pasa ca e Honda sau Yamaha. Ambele au renume bun. -TDM consuma mai mult decat Transalp-ul,vorbim de conditii de exploatare si uzura similare;are totusi 200cmc in plus... Poate m-am informat gresit. Da-mi o estimare a consumului in oras si la viteze de 90-100 km/h in afara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 30, 2008 Share Postat Septembrie 30, 2008 Thanks,afirmatia sintetizeaza cel mai bine esenta TDM-ului.Din pacate nu-mi apartine,e a unui TDM-ist englez(Jack) si e luata de pe Carpe Tdm. nu conteaza cine o spune ci conteaza faptul ca e purul adevar. pacat ca nu poti face si cross cu ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tryharder Postat Septembrie 30, 2008 Share Postat Septembrie 30, 2008 Era o gluma. De aia am si adaugat la urma. Putin imi pasa ca e Honda sau Yamaha. Ambele au renume bun. Poate m-am informat gresit. Da-mi o estimare a consumului in oras si la viteze de 90-100 km/h in afara. Pai in oras imi ia 7l/100km mers civilizat si cam 8-9 daca preferi sa demarezi in tromba de la fiecare semafor. In afara,un mers sustinut dar nu sportiv(cu schmbare la 3500-4000rot/min) imi ia exact 6l/100km.Daca vrei sa mergi la "poezie" poti sa scazi consumul la un 5l/100km.Culmea,pe forestier mi-a luat chiar sub 5l/100km,desi am mers doar cu a doua,uneori cu a treia si nu peste 3000rot/min. Consider ca e un consum rezonabil pentru un motor de 850cmc cu 35000 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Octombrie 1, 2008 Share Postat Octombrie 1, 2008 Ok. Thx for info. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Octombrie 1, 2008 Share Postat Octombrie 1, 2008 eu am reusit sa scot un 5% la mers constant la 100-110, iar un prieten a reusit in week-end sa scoata cu mobra mea un 4,5%. mers sportiv imi consuma un 7%. daca o tin numai blana, probabil o sa ajunga la 9%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 eu am reusit sa scot un 5% la mers constant la 100-110, iar un prieten a reusit in week-end sa scoata cu mobra mea un 4,5%. mers sportiv imi consuma un 7%. daca o tin numai blana, probabil o sa ajunga la 9%. avand in vedere ca e mobra din 90 si un pic si ca are niste km rulati si ca e motor de 850 si ca e pe carburatie 5% sau 4,5% este extraordinar Azi am facut prima iesire pana la munca cu TDM-ul inca imi tremura picioarele de la emotii. Binenteles ca mi-a murit motoru de cateva ori, odata chiar cand m-am strecurat printre coloane pana in fata si cand sa plec poc a dat in nas greu cu schimbatul de viteze dar e oki momentan. ma obisnuiesc si totul va fi bine era sa o dau pe jos la o accelerare prea puternica, am scapat un pic mana in gaz si am simtito cum imi fuge de poponeata pe nisip dar am scapat cu bine. sunt incredibil de fericit. am observat ca nu prea pot sa ii patinez ambreiajul. e cam brutal. dar cred ca ma obisnuiesc cu el. PS odata ce pleci cu el dp loc e bicicleta. chiar nu se simt kg-ele in plus fata de scuter nu stiu dc mi-a fost mie asa frica de el. Blackie e cuminte :) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 la mai mare, la mai multe, ushurel cu gazu inca o vreme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 la mai mare, la mai multe, ushurel cu gazu inca o vreme nu a fost intentionat. incerc sa ma invat sa plec doar din ambreiaj. ma uitam la cauciucu spate si se vad urmele unde a rupt aderenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 la mine este intentia necontrolata de a prinde maneta de ambreiaj tare bizar (cred ca tine de tipu de manere ...) - da m-am obisnuit cu cat tii mai de capatu manetei cu atat poti sa dozezi mai fin miscarile (pana prinzi exact unde decupleaza) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tryharder Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 nu a fost intentionat. incerc sa ma invat sa plec doar din ambreiaj. ma uitam la cauciucu spate si se vad urmele unde a rupt aderenta Poate ar trebui sa renunti la a te mai uita la roata spate cand inveti sa te dai...risti sa ai probleme mai mari decat o simpla zmucitura a ambreiajului... Deprinderile se capata in timp,inclusiv cele ale sincronizarii ambreiaj-acceleratie.E drept,este putin mai greu ca la masina unde ambele sunt pedale si au roluri antagoniste(apesi una,o eliberezi pe cealalta).Si nu te mai pierde in amanunte de genul curiozitatii cand se rupe aderenta sau sa incerci sa faci sa patineze ambreiajul.Fizica asta e aplicata nu e simpla teorie. Uite,de ex. eu cand mi-am luat motor am stat in "cantonament" cu el doua saptamani intr-o localitate langa Brasov si zi de zi ma dadeam pe un drum asfaltat care ducea la o ferma parasita,deci nu era circulat deloc(oricum aveam permis dar era primul meu motor).Am facut sute de porniri/opriri pana am prins smecheria cu ambreiajul,am facut sute de intoarceri in loc ingust,am exersat chiar si franarile de urgenta.In fiecare zi mi se parea motorul mai mic si mai usor cu 5kg,asta datorita capacitatii de a deprinde si de a invata automatisme noi.Evident ca dupa ce am iesit pe soselele publice am constatat ca mai am o infinitate de lucruri de invatat si nici acum nu merg cum as vrea eu,dar asta fiindca nu prea am timp sa ma dau zilnic. Bafta si vorba aia:"Umple sacul cu experienta pana sa-l golesti pe cel cu noroc." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 la mine este intentia necontrolata de a prinde maneta de ambreiaj tare bizar (cred ca tine de tipu de manere ...) - da m-am obisnuit cu cat tii mai de capatu manetei cu atat poti sa dozezi mai fin miscarile (pana prinzi exact unde decupleaza) am inteles deci sa renunt la tinutul cu 2 degete si sa pun toata laba pe maneta Poate ar trebui sa renunti la a te mai uita la roata spate cand inveti sa te dai...risti sa ai probleme mai mari decat o simpla zmucitura a ambreiajului... Deprinderile se capata in timp,inclusiv cele ale sincronizarii ambreiaj-acceleratie.E drept,este putin mai greu ca la masina unde ambele sunt pedale si au roluri antagoniste(apesi una,o eliberezi pe cealalta).Si nu te mai pierde in amanunte de genul curiozitatii cand se rupe aderenta sau sa incerci sa faci sa patineze ambreiajul.Fizica asta e aplicata nu e simpla teorie. Uite,de ex. eu cand mi-am luat motor am stat in "cantonament" cu el doua saptamani intr-o localitate langa Brasov si zi de zi ma dadeam pe un drum asfaltat care ducea la o ferma parasita,deci nu era circulat deloc(oricum aveam permis dar era primul meu motor).Am facut sute de porniri/opriri pana am prins smecheria cu ambreiajul,am facut sute de intoarceri in loc ingust,am exersat chiar si franarile de urgenta.In fiecare zi mi se parea motorul mai mic si mai usor cu 5kg,asta datorita capacitatii de a deprinde si de a invata automatisme noi.Evident ca dupa ce am iesit pe soselele publice am constatat ca mai am o infinitate de lucruri de invatat si nici acum nu merg cum as vrea eu,dar asta fiindca nu prea am timp sa ma dau zilnic. Bafta si vorba aia:"Umple sacul cu experienta pana sa-l golesti pe cel cu noroc." nu a fost ceva intentionat derapajul. si de uitat la roata m-am uitat cand m-am oprit in parcare nu in mers cand derapam. din pacate nu am posibilitatea sa stau in cantonament ca sa ma invat asa cum as vrea cu kg-mele motorului. experienta pe care o am cu scuteru umple un pic sacul cu experienta dar nu cu mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 (editat) am inteles deci sa renunt la tinutul cu 2 degete si sa pun toata laba pe maneta poti si cu un deget ... nu asta ziceam . numa prinde (sau pune degetu) mai aproape de capatu exterior (catre bila) ... principii de parghii din fizica care eu no mai tzin minte, da poti sa o controlezi mai PRECIS asa ... oricum cu stanga nu trasa faci altceva (tot timpu) Editat Octombrie 2, 2008 de ishmael Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 poti si cu un deget ... nu asta ziceam . numa prinde (sau pune degetu) mai aproape de capatu exterior (catre bila) ... principii de parghii din fizica care eu no mai tzin minte, da poti sa o controlezi mai PRECIS asa ... oricum cu stanga nu trasa faci altceva (tot timpu) princiipiile fizicii ma depasesc dar inteleg ce zici. o sa aplic acum ca plec spre casa bah nene pe la 3500 rpm numai inteleg nimik din ce se vede in oglinzi. vibreaza destul de puternic animalu pe laturatiile astea. e normal?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 mie nu imi vibreaza asa tare, sau is io mai nesimtit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Octombrie 2, 2008 Share Postat Octombrie 2, 2008 nu e normal, la 3500 ar trebui sa poti sa dormi pe ea. Normal e sa se vada perfect indiferent de turatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 3, 2008 Share Postat Octombrie 3, 2008 nu e normal, la 3500 ar trebui sa poti sa dormi pe ea. Normal e sa se vada perfect indiferent de turatie. si si atunci? ce poate sa aibe?dupa 3500 vibreaza destul de urat. poate fi ceva de la motor? sau ce?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Octombrie 3, 2008 Share Postat Octombrie 3, 2008 pai ia-le si tu babeste prin eliminare si vezi ce ar putea fi... suprafata oglinzii vibreaza in rama ei ? oglinzile sint alea originale ? sa nu aiba bratul mai subtire sau mai lung decat trebuie... vibreaza doar in mers sau si de pe loc ? si asa mai departe. Daca ti se pare ca vibreaza tare mobra cu totul, mergi cu ea la un mecanic. 3500 e o turatie foarte lina, presupunind ca nu esti in prima treapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.