truckeru_09 Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Vreti sa va oftic?A mea a stat anul trecut 2+ luni nepornita intr-un troian de zapada, doar cu husa pe ea. Cand s-a topit zapada si am vrut sa ma plimb, a pornit la primul buton, in 3 secunde. Salut lume sunt de acord cu tine si 3 vd-ul daca ar avea pompa de benzina electrica ar porni tot asa un prieten a montat pe 3 vd pompa electrica (70 eur second ) si merge beton e o idee buna si nu mai trebuie demontat tot motorul iarna sa dam bateria jos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barboge Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Doctore, te vad activ. Ce mai faci? Cum este in Spania? Nici nu ma gandesc ca nu te-ai descurca, dar am auzit ca s-a cam stricat treaba si pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian72 Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Din punctul meu de vedere, totul este ok, am 2 joburi, remuneratia este ok si intradevar este mai dificil pentru muncile necalificate,.... Ca sa fiu putin rau...se poate merge cu motorul mai tot timpul si ca sa fiu putin on topic. aici nu am nici o problema cu bateria la frig.... Doctore, te vad activ. Ce mai faci? Cum este in Spania? Nici nu ma gandesc ca nu te-ai descurca, dar am auzit ca s-a cam stricat treaba si pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barboge Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Bravo! Eu astept sa vad daca iese ceva de la Bruxelles. Te invidiez pentru ca inca te plimbi cu motorul. Poate ne vedem in 2011 la intalnirea noastra. Bafta multa!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
97TDM Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Azi cele 14 grade cu plus m-au scos din casa+garaj,adica eu si cu el TDM-ul.Am tras o tura scurta ca sa ii mai pocneasca incheieturile,a fost extraordinar. Acum am intrebare cu pompa electrica pe 3vd,chiar functioneaza(activia)??hahahaha... Adica am o pompa de Yamaha R1 as avea sansa sa o pun sus sa ajut cu ceva motoru,pornirea?.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Eu aud pompa electrica. Porneste 2-3 secunde dupa ce pun contactul si apoi se opreste daca n-am pornit motorul. Voi de unde luati curent daca va puneti pompa electrica? Daca o legati la contact, va functiona tot timpul cat este contactul pus, chiar si cu motorul oprit. N-ar fi periculos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Eu aud pompa electrica. Porneste 2-3 secunde dupa ce pun contactul si apoi se opreste daca n-am pornit motorul.Voi de unde luati curent daca va puneti pompa electrica? Daca o legati la contact, va functiona tot timpul cat este contactul pus, chiar si cu motorul oprit. N-ar fi periculos? Din cate cunosc eu despre aceste sisteme, la motoarele cu injectie (care au obligatoriu si pompa electrica) aceasta pompa este controlata de unitatea centrala, cea care comanda si injectia, si aprinderea si mai stiu eu ce... Dar nu cred ca o sa tuseasca daca functioneaza nonstop (adica nonstop cat e motorul pornit) Mesaj completat un prieten a montat pe 3 vd pompa electrica (70 eur second ) si merge beton Nu are treaba cu bateria, ideea e ca se golesc carburatoarele, si pompa electrica le umple mai repede Poti sa te interesezi de detalii? Adica: a legat pur si simplu pompa sau a mai legat si alte chestii de control? Mesaj completat Din cate cunosc eu despre aceste sisteme, la motoarele cu injectie (care au obligatoriu si pompa electrica) aceasta pompa este controlata de unitatea centrala, cea care comanda si injectia, si aprinderea si mai stiu eu ce...Dar nu cred ca o sa tuseasca daca functioneaza nonstop (adica nonstop cat e motorul pornit) Mesaj completat Nu are treaba cu bateria, ideea e ca se golesc carburatoarele, si pompa electrica le umple mai repede Poti sa te interesezi de detalii? Adica: a legat pur si simplu pompa sau a mai legat si alte chestii de control? Acum imi dau seama ca se poate Africa Twin are pompa electrica si merge, cu toate ca e cu carburatoare si nu are niciun controler Ce-i drept, se mai si strica Mesaj completat la naiba cu editarea asta post post Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Ma intorc putin la discutia despre baterii, ca io citesc mai incet. De unde va luati baterii la banii astia ? Varta pentru 4TX e acum pe la 170 de lei - fara intretinere. Volton pe gel e cam 220 de lei. Oricum, departe de cei 400 de lei vehiculati pe aici. Iar bateria de masina nu se descarca iarna pentru ca are amperajul mai mare, asa cum s-a zis, si pentru ca e folosita in timpul iernii. Daca s-ar merge cu motorul macar o data pe saptamana iarna, nici la el nu s-ar descarca bateria. Eu asa imi intretin bateria de pe motor iarna. Revenind la pompe de benzina - nu stiu cum e la 3VD, dar presupun ca are o pompa vacuumatica. Se poate inlocui cu una electrica, fara alte modificari. Banuiesc ca oricum ar merge putin pana se amorseaza, dupa care se opreste singura daca nu pornesti motorul. Nu cred ca functioneaza non-stop cu contactul pus si cu motorul oprit. Daca gresesc, sa ma corectati. PS - mi-am permis sa ma bag in seama pentru ca ma asteapta un 4TX la Oradea sa-l ridic, si m-am gandit sa ma alatur grupului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barboge Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Bine ai venit printre noi ottoMAn! Eu sunt de acord cu tine privitor la baterie, dar nu sunt prea priceput, asa ca las pe altii sa-si dea cu parerea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Ma intorc putin la discutia despre baterii, ca io citesc mai incet.De unde va luati baterii la banii astia ? Varta pentru 4TX e acum pe la 170 de lei - fara intretinere. Volton pe gel e cam 220 de lei. Oricum, departe de cei 400 de lei vehiculati pe aici. 10036840 SAITO BATTERIE WARTUNGSF. CT12B-4/GT12B-4 12V/11AH YAMAHA TDM 850 (4TX) Sofort 78,95 louis nu are preturi mari, bateriile saito sint printre cele mai ieftine ever, 80 de euro inseamna 350 ron, mai departe tragi si singur concluziile. Mai mult ca sigur confunzi cu bateriile de 3vd care intr-adevar sint sub 200 ron. Alea de 4tx au latimea de 70mm, ai grija la aspectul asta cind iti iei baterie la mobra. Cele de 3vd sint cu 1cm mai late. Nu exista baterie de 4tx cu lichid, toate sint pe gel din cauza ca sucesti bateria in fel si chip pina o pui in spatele amortizorului. Varta nici nu cred ca au baterii pe dimensiunile de 4tx. Cauta niste preturi la toplite, yuasa, etc, si ai sa te convingi ca am dreptate. Bineinteles, daca ai o sursa de baterii ieftine, nu ezita sa o postezi aici. Spor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
97TDM Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 (editat) Acum sa imi dau si eu cu parerea.Se poate in fucntie de cum inchide cuiu pontou pompa sa aibe un sistem de presiune si atunci cand simte ca nu mai are unde impinge sa se opreasca, e o chestie banala.Stiu versiunea asta de la LASTUN mai am si acum o pompa electrica care atunci cand simtea ca nu amai are unde impinge benzina se oprea automat.Varianta asta e si la masina lucreaza pe presiune pompa nu cred ca e comandata de unitatea centrala(comp) sau cel putin nu in totalitate ,parerea mea.Deci pe scurt cred ca este posibil si lucreaza pe sistem presiune, mica ON- mare OFF .Si mai poate fi comandata de un releu (cateva secunde)cand se pune contactul. Legat de baterii si eu am cumparat ceva italieneasca cu gel de la noi,din magazinul CICLOP ,220 de lei pe gel ...nu mai stiu exact ce firma...nu dau bateria jos iarna,m-am hotarit.Asa ca o sa va tin la curent ce si cum(sta in garaj neincalzit).respect. Editat Decembrie 24, 2010 de 97TDM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 25, 2010 Share Postat Decembrie 25, 2010 Da, se pare ca intr-adevar cea Varta nu intra pe 4TX - are latimea de 88 de mm. Greseala mea, nu am fost atent. Dar Volton pe gel ajunge pe la 220 de lei cu tot cu curier - http://bateriimoto.ro/Home/Acumulator-VOLT...N&year=1999 Iar JMT, de care am si eu pe stoc, sunt ceva mai scumpe, la 280 de lei. Oricum, tot e mai ieftin decat de pe Louis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
v1n3ri Postat Decembrie 25, 2010 Share Postat Decembrie 25, 2010 Prin Arad e un 3VD la dezmembrat. Poate se potriveste aripa. Poate confirma careva treaba asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Decembrie 25, 2010 Share Postat Decembrie 25, 2010 Deci baterile (de acest gen cel putin), daca sunt in stare ok nu se descarca la rece, asta e mit. L-am intrebat pe nenea cu bateriile ieri de doua ori si mi-a zis ca pot s-o las pana in -30 linistit, ceea ce si am de gand sa fac. Am cautat fugitiv info pe net si nu am gasit ceva concret care sa sustina dar nici sa infirme treaba asta... din pacate sunt cam pe fuga acum. Ce o sa gasiti sigur este faptul ca se descarca mai repede la caldura. -- Legat de pornirea mobrei si mie mi-a pornit ceva mai greu anul trecut, dupa mai bine de doua luni de stat in garaj. Dar am dat la contact, impins un pic mobra intr-a treia... si pana la urma a luat-o. -- Korben, felicitari pentru forum! -- Craciun fericit la toata lumea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Decembrie 25, 2010 Share Postat Decembrie 25, 2010 Da, se pare ca intr-adevar cea Varta nu intra pe 4TX - are latimea de 88 de mm. Greseala mea, nu am fost atent.Dar Volton pe gel ajunge pe la 220 de lei cu tot cu curier - http://bateriimoto.ro/Home/Acumulator-VOLT...N&year=1999 Iar JMT, de care am si eu pe stoc, sunt ceva mai scumpe, la 280 de lei. Oricum, tot e mai ieftin decat de pe Louis E un pret bun, daca bateria e in mintile ei. Capacitatea la JMT vad ca e de 9.5Ah fatza de 11Ah la Saito, totusi. Pe de alta parte si Yuasa are tot 10Ah (si costa lejer peste 4 milioane), dar banuiesc ca rezista mult mai bine decat Saito la autodescarcare -- bateria veche de doar 11 luni despre care spuneam mai sus ca mi-a cedat la frig era Saito. Toata treaba e pe unde se plaseaza JMT la calitatea componentelor intre Saito si Yuasa Ca fapt divers, mai am o baterie cu lichid Saito, pe Tenere, de 12Ah, pe care am dat 60-70 lei noua, de pe Louis. Are vreo 3.5 ani vechime, a stat neincarcata cu anii, si merge perfect dupa completarea cu apa distilata (o folosesc ocazional pe TDM ca sa protejez bateria principala dupa ce dau carburile jos sau la prima pornire dupa iernat). Daca vinzi baterii, de ce nu iti faci mai agresiv/explicit reclama ? La 4tx chiar e o problema pentru portofel schimbul bateriei. Baga eventual un topic sticky pe forumul lui Korben, acolo aia e si ideea, sa avem la indemana adrese utile. Bafta ! @toata-lumea: Sarbatori fericite, un 2011 mai cu spor decat 2010, si sa nu va lase niciodata la greu mobrele:D Mesaj completat Deci baterile (de acest gen cel putin), daca sunt in stare ok nu se descarca la rece, asta e mit. L-am intrebat pe nenea cu bateriile ieri de doua ori si mi-a zis ca pot s-o las pana in -30 linistit, ceea ce si am de gand sa fac. Am cautat fugitiv info pe net si nu am gasit ceva concret care sa sustina dar nici sa infirme treaba asta... din pacate sunt cam pe fuga acum. Ce o sa gasiti sigur este faptul ca se descarca mai repede la caldura. Probabil bateria mea care a cedat nervos de la frig n-avea telefonul domnului respectiv altfel te asigur ca nu a fost nevoie de -30, si ca a fost incarcata destul de frecvent pe timpul iernatului. Uite aici primele linkuri pe google dupa 'acid battery self discharge winter' : http://www.progressivedyn.com/battery_basics.html "All batteries, regardless of their chemistry, will self-discharge. The rate of self-discharge for lead acid batteries depends on the storage or operating temperature. At a temperature of 80 degrees F. (27 de grade Celsius) a lead acid battery will self-discharge at a rate of approximately 4% a week. A battery with a 125-amp hour rating would self-discharge at a rate of approximately five amps per week. Keeping this in mind if a 125 AH battery is stored for four months (16 weeks) winter without being charged, it will loose 80 amps of its 125-amp capacity. It will also have severe sulfation, which causes additional loss of capacity. Keep your batteries charged while not in use!" http://www.windsun.com/Batteries/Battery_FAQ.htm "Battery capacity (how many amp-hours it can hold) is reduced as temperature goes down, and increased as temperature goes up. This is why your car battery dies on a cold winter morning, even though it worked fine the previous afternoon. If your batteries spend part of the year shivering in the cold, the reduced capacity has to be taken into account when sizing the system batteries. The standard rating for batteries is at room temperature - 25 degrees C (about 77 F). At approximately -22 degrees F (-27 C), battery AH capacity drops to 50%. At freezing, capacity is reduced by 20%. Capacity is increased at higher temperatures - at 122 degrees F, battery capacity would be about 12% higher." Or fi si teorii care sa sustina altceva, habar n-am. Mie practica imi arata fix cum zic baietii din linkurile respective. Ideea e ca exista un risc de deteriorare ireversibila in cazul in care va hotarati sa lasati bateria in frig o perioada lunga de timp fara incarcare. Eu am patit-o pe pielea mea, fiecare trage ce concluzii vrea din asta. Si da, am avut si eu motociclete peste iarna in garaje neincalzite si n-au patit nimic bateriile dupa o luna-doua in frig, dar s-a intimplat si invers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Decembrie 25, 2010 Share Postat Decembrie 25, 2010 (editat) .... Keep your batteries charged while not in use!" Cred ca aceasta este esenta concentrata a solutiei Ideea este sa nu se supraincarce, adica sa se incarce cu un curent corect timp de 5-6 ore, cam o data pe luna Supraincarcarea are acelasi efect asupra elementilor, adica se sulfateaza si bateria e terminata Parerea mea este ca degeaba se pornste motocicleta din cand in cand 5-10 minute Degeaba din pdv al bateriei Se rezolva doar problema benzinei care dispare din carburatoare Editat Decembrie 25, 2010 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Decembrie 26, 2010 Share Postat Decembrie 26, 2010 pe carpe tdm era prezentata modificare c pompa de benzina de R1, e o solutie foarte buna care te scoate din rahat, atunci cand se termina benzina si nu apuci sa treci pe rezerva. Si in felul asta nu mai omori bateria dand la automat. Nu stiu cat sunt de fiabile, avantajul clar al pomepei vacuumatice este ca nu are practic componente in miscare Mesaj completat caut o aripa fatza pentru 4TX ... are careva spare, ori e vreun tdm la dezmembrat ? aripa de 3vd, am si e rosie Mesaj completat SArbatori fericite alaturi de cei dragi. Sa va duca noul an milioane de km pe doua roti fara incidente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 26, 2010 Share Postat Decembrie 26, 2010 (editat) Daca vinzi baterii, de ce nu iti faci mai agresiv/explicit reclama ? La 4tx chiar e o problema pentru portofel schimbul bateriei. Baga eventual un topic sticky pe forumul lui Korben, acolo aia e si ideea, sa avem la indemana adrese utile. Am si baterii, si multe alte accesorii, si imi fac reclama cat pot de agresiv pe aici. Pe forumul tdm m-am inscris, si urmeaza sa-mi fac si o prezentare ca la carte, cu poze si tot, cand imi iau motorul. O sa-mi fac putina reclama si pe acolo - de fapt am inceput s-o fac deja, prin semnatura de acolo JMT sunt facute in Germania. Calitatea nu le-o pot judeca prin comparatie, pentru ca Saito n-am folosit, iar Yuasa mi se par exagerat de scumpe - am avut Yuasa cu acid pe VX800, si merge de vreo trei ani fara nicio problema. Dar tot mi se pare exagerat de scumpa, dat fiind faptul ca niciun JMT nu mi-a creat probleme pana acum - nu mi s-a intors niciun client cu bateria vanduta pana acum, nici inainte de termenul de garantie, nici dupa. Si am tot dat numai baterii cu acid. Deci as putea zice ca sunt cel putin OK, iar ca raport calitate-pret ies mai bine decat Yuasa. Mai am si Varta acum in promotie, dar promotia e doar la acumulatorii cu acid, deci nu se aplica la 4TX, dupa cum am lamurit-o mai devreme. Printre altele, in afara de baterii, pot sa aduc si cricuri centrale - mie imi apar doar pentru 4TX, dar nu stiu daca sunt diferente din punctul asta de vedere fata de 3VD si daca nu s-or potrivi. Uite ca din pacate aripa fata nu gasesc decat OEM de noua, si costa cat nu face Si eu cred ca merge adaptata o pompa electrica, in general un model de pompa se potriveste la mai multe modele de motociclete. Nu stiu exact care ar fi caracteristicile care ar deosebi pompele - in afara de debit - dar in principiu una care functioneaza pe un motor de 1000 ar avea un debit suficient pentru carburatoarele unui 850. Dar adevarul e ca avantajul oricarei componente lipsite de electrica este ca nu prea are ce sa se strice Asa ca si pompa vacuumatica are avantajele ei... E un subiect care naste multe discutii, cu siguranta. Bafta si sarbatori fericite si voua ! Editat Decembrie 26, 2010 de ottoMan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dr_dejavu Postat Decembrie 26, 2010 Share Postat Decembrie 26, 2010 Salutare TD`misiti! In ultima vreme nu prea am postat pe aici.. Din pacate m`am despartit de tdm... dar crec ca o sa ma intorc.. un pic mai incolo.. Calare pe modelul de 900. Pana atunci.. Am niste chrashbaruri si cricuri centrale de vanzare. Cricul central se potriveste atat la 3vd cat si la 4tx. Dar crashbarurile numai pt 4tx. de 3vd numai am. Cei interesati.. Va rog.. sa ma contatctati in PM. Sa ne vedem la Bike on Ice! Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Decembrie 27, 2010 Share Postat Decembrie 27, 2010 (editat) Am si baterii, si multe alte accesorii, si imi fac reclama cat pot de agresiv pe aici. Pe forumul tdm m-am inscris, si urmeaza sa-mi fac si o prezentare ca la carte, cu poze si tot, cand imi iau motorul. O sa-mi fac putina reclama si pe acolo - de fapt am inceput s-o fac deja, prin semnatura de acolo . Mesaj completat Pana atunci.. Am niste chrashbaruri si cricuri centrale de vanzare. Cricul central se potriveste atat la 3vd cat si la 4tx. Dar crashbarurile numai pt 4tx. de 3vd numai am. Pe Yamaha TDM Forum exista Âşi secțiune comercială, vă puteți destrăbăla acolo Zoli, mă interesează un cric central Editat Decembrie 27, 2010 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
97TDM Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 In TM e foarte frig -8,-10 am fost si am pornit TDM-ul dupa tura trasa acum 5 zile,desi a stat la frig a pornit ok,a stat pornit pana a cuplat termocupla,cred ca e suficient si cred,sper sa nu am probleme pana trece iarna.Succes si La multi ani!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 Pe Yamaha TDM Forum exista Âşi secțiune comercială, vă puteți destrăbăla acolo Zoli, mă interesează un cric central Gata, nenea, m-am destrabalat acolo Sper sa nu fi deranjat, dar incerc sa fac cunoscut lumii cu ce pot ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 Gata, nenea, m-am destrabalat acolo Sper sa nu fi deranjat, dar incerc sa fac cunoscut lumii cu ce pot ajuta. niciun deranj Sper sa imi fac un pic de timp sa mai adun informatii, date etc si sa umplu spatiul Vorba lui Jean-Luc Piccard: "space, the final frontier" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Decembrie 31, 2010 Share Postat Decembrie 31, 2010 La multi ani fratilor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Decembrie 31, 2010 Share Postat Decembrie 31, 2010 (editat) La multi ani, Cvalere! Cum te simti la 29 ani? Sa traiesti si sa fi sanatos pentru a putea calari mobre (si nu numai ), in continoare. Numai bine tuturor si sa ne vedem cu bine la anul. Cu respect, Alin. Editat Decembrie 31, 2010 de Rocker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.