Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

aici iti poate cel mai competent tovarasul fucshia dar momentan e departe in grecia. el are tdm-ul de 4 ani si poate sa descrie cel mai bine fenomul dispartiei uleiului la 4tx, la 3vd e mai simplu. nu papa deloc :))

 

 

multumesc mult Cavalere,o sa merg cu motorul direct la servis sa vad verdictul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare,

a venit timpul sa ma despart de TDM-ul meu.

Cine este interesat detaliile sunt mai jos.

http://www.bikeshop.ro/handler.php?src=db&act=view&tip=am&ID=404772

De ce frate?

 

Salutare. In weekend-ul asta, am avut chef de lucrari administrative...schimbat ulei, curatat filtru de aer (k&n cu intretinere). Am ramas socat de ce a putut iesi din filtrul ala, dupa 6-7000 km. Cred ca o sa-l curat la 3-4000 de acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

a venit timpul sa ma despart de TDM-ul meu.

Cine este interesat detaliile sunt mai jos.

http://www.bikeshop....ip=am&ID=404772

 

Cele mai stralucite fotografii :D

In Bucuresti, 29 ianuarie 2009, si totul era verde makeout.gif

Ce vremuri erau o data....

 

Bafta la vanzare beer.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu recomand curatarea filtrului de aer mai des, mai ales acelora care merg si pe variante off road.

 

Salutare. Fotok, de unde iei lant de distributie la pretul asta? :cheers:

Multa bafta.

 

dupa cum am scrissi mai demult, lanturile de distributie sunt de 2 feluri:

 

lant intreg - se monteaza prin desfacerea si scoaterea motorului din cadru

 

lant cu capsa - se monteaza prin desfacerea motorului dar NU trebuie scos motoru din cadru !!!!

 

a doua varianta este mai ieftina si lantul la fel de bun!

 

Lantul la motoarele mele a fost schimbat intotdeauna de mecanicul nostru (el aduce piesele din Ungaria)

 

O chestie bizara.., dupa ce am facut vreo 1000 si ceva de km, am completat nivelul cu 300ml ulei. Acum dupa nici 200 km am verificat nivelul si a trebuit sa completez tot 300ml!!! ce naiba inseamna asta ca eu nu mai inteleg nimic, am vazut pe aici ca se mai plangeau si altii de anomalia asta dar eu am crezut ca sunt aiureli! :scratch:

 

 

Fenomenul masurarii nivelului de ulei la 3VD este o chestie foarte aiurea. Am masurat dupa toate tehnicile posibile si imposibile!

 

Anu trecut am mers 8000 km cu un chimb de ulei si cand am dat jos uleiul l-am pus intr-un bidon gradat. rezultatul 4 litrii de ulei. (acesti km i-am facut 4000 prin oras si 4000 la drum lung)

 

Anul acesta dupa alte 8000 km iar schimbat ulei si masurat, rezultatul 3,3 litrii ulei. (acesti km 3000 oras si 5000 la drum lung)

 

Mentionez ca intotdeauna am bagat 4,2 litrii.

 

Deci teoretic la motoarul meu daca fac schimbul cand trebuie adica la 6000 km....consumul de ulei este aproape nesimnificativ.

 

Faza este: ori de cate ori masor uleiul este la nivel?!?! Chiar si atunci cand aveam lipsa 1 litru.

 

Cum P**A mea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele mai stralucite fotografii :D

In Bucuresti, 29 ianuarie 2009, si totul era verde makeout.gif

Ce vremuri erau o data....

 

Bafta la vanzare beer.gif

 

Da.... fotografiile sunt opera lui Stege din 2009 cand am cumparat-o eu, fotografiile mele nu s-au ridicat la valoarea celor vechi. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici iti poate cel mai competent tovarasul fucshia dar momentan e departe in grecia. el are tdm-ul de 4 ani si poate sa descrie cel mai bine fenomul dispartiei uleiului la 4tx, la 3vd e mai simplu. nu papa deloc :))

 

M-am intors. Consumul de ulei la 4tx e direct proportional cu turatia si invers proportional cu distractia. Am mers foarte incet spre Grecia si inapoi, adica legal sau putin peste legal in Bulgaria, din motive de buget limitat in care nu prea era loc de spaga la politia bulgara. Deci am mers 'la consum' - 3-4000 rpm 70% din timp, fara acceleratii si frinari bruste. Am avut surpriza sa constat ca a consumat foarte putin ulei la drum lung, fatza de cum eram obisnuit cind 5-6000 rpm era turatia de baza. In Thassos in schimb unde am calcat-o mai tare a mincat 'normal', adica mult. O fi ceva presiune mai mare in sistem cind e turata si forteaza uleiul pe unde n-ar trebui.

 

La 4tx au dat rasol din start cu toata instalatia lor de verificare a uleiului. Au incercat ei sa faca ceva elegant, dar nu le-a iesit de nici o culoare. Era mai buna varianta simpla, cu joja.

In primul rind procedura de verificare e destul de anapoda, si foarte inconsecventa. Adica ai variatii mari in nivel provocate de variatii foarte mici in operatia de verificare. Daca nu o tii perfect dreapta poti sa ai impresia ca ai prea mult sau prea putin. Alteori nivelul e ba sus ba jos si dupa aia iar sus in aceeasi zi in functie de horoscop.

 

In fine, nu e o problema de nedepasit. Tot ce conteaza e sa faci o verificare mai frecventa a uleiului la 4tx, la 2-3 popasuri nu strica sa arunci un ochi la nivel. Dureaza doua minute completarea, o sticla de jumate si o foaie de hartie ca sa faci o palnie sint suficiente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor !

dupa o lunga perioada de absenta pe forum revin ... evident cu o intrebare, dar nu inainte de a va pezenta problema.

Dupa o perioada de 3 saptamani in care nu am mai ajuns la TDM-ul meu si pentru ca aveam chef de o plimbare am incercat sa pornesc motorul. Evident pentru ca bateria este mai mult decat moarta nu am reusit sa il pornesc decat curentat de la o skoda fabia. am lasat motorul sa se incalzeasca pana a pornit ventilatorul ies in strada fac 200m si se opreste, reusesc sa il pornesc iar impins dar nu reusesc sa schimb treapta 3 si se opreste iar ... ma intorc la masina si incerc sa ii dau iar curent dar ... nimic! Dupa o serie de incercari nereusite de pornire tot prin curentare scot fisa pun o buje nou nouta si vad ca nu da scanteie. Hopaaa! e groasa! :scratch: verific sigurantele si gasesc siguranta de 30 arsa aia de corespunde pentru plusul de la baterie! de aici este buba imi spun ... schimb siguranta si ... NIMIC! Tot nu am scanteie! :baldy:. Am verificat cu un bec si curent intra pe firele care alimenteaza bobina de inductie dar scanteie nu da !

Unde este problema? A crapat oare bobina de inductie? :what: sau poate am reusit sa "prajesc" ceva mai important! Evident recunosc ca orice cheltuiala ce urmeaza datorita acestei probleme se cheama "TAXA PE PROSTIE!". Poatea careva care are 3VD imi poate da codul de pe bobina ca dupa ce am luat eu de pe bobina de pe TDM-ul meu nu prea gasesc nimica. {"3VD-00-J0282" , "129700-2820 12V" Denso Japan}.Stie cineva cum se poate verifica o bobina daca este OK? Am un prieten care are un Super Tenere si vreau sa incerc sa pornesc TDM-ul cu bobina lui. Astept orice parere sau raspuns aici sau PM. Multumesc tuturor!

 

Pentru ca datorita lipsei de timp liber, nu am reusit sa rezolv aceasta problema m-am hotarat sa aduc CDI-ul in Bucuresti in speranta ca am sa gasesc un binevoitor posesor de 3VD dispus sa ma ajute sa il testez. Asa ca daca este careva dintre voi din apropierea zonei "Policlinica Titan" sau dispus sa faca un drum intr-o seara dupa ora 18:00 in aceasta zona va rog sa ma contactati la numarul 0726701197 Razvan ... evident sunt dispus sa vin si eu personal cu CDI-ul si cu berea. Multumesc pentru ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din intamplare are cineva un cablu de kilometraj de TDM 850? sh sau nou.

Salutare.

Sigur cablu trebuie? Si eu am avut probleme cu kilometrajul si am fost la Sebi. Acesta mi-a spus ca e nu stiu ce melc de la roata, nu tine de cablu avand in vedere ca e un kilometraj electronic. Am schimbat melcul respecitv ( mi l-a adus el, 90 ron ) acum merge perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca datorita lipsei de timp liber, nu am reusit sa rezolv aceasta problema m-am hotarat sa aduc CDI-ul in Bucuresti in speranta ca am sa gasesc un binevoitor posesor de 3VD dispus sa ma ajute sa il testez. Asa ca daca este careva dintre voi din apropierea zonei "Policlinica Titan" sau dispus sa faca un drum intr-o seara dupa ora 18:00 in aceasta zona va rog sa ma contactati la numarul 0726701197 Razvan ... evident sunt dispus sa vin si eu personal cu CDI-ul si cu berea. Multumesc pentru ajutor.

 

:stuck: :stuck: :stuck:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Sigur cablu trebuie? Si eu am avut probleme cu kilometrajul si am fost la Sebi. Acesta mi-a spus ca e nu stiu ce melc de la roata, nu tine de cablu avand in vedere ca e un kilometraj electronic. Am schimbat melcul respecitv ( mi l-a adus el, 90 ron ) acum merge perfect.

al meu nu e electronic, l-am desfacut si am gasit cablul retezat. mi-am comandat la romimoto pana la urma cu 44 lei si deja l-am montat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Am observat de putin timp o chestie ciudata...indiferent de treapta in care sunt, de la 2700/2800 pana la putin peste 3000 de ture, se tureaza greu, da un pic in nas...parca nu ar veni gaz suficient. Dupa ce trece de 3000 de ture, toate bune si frumoase. Nu prea inteleg care ar putea fi explicatia.

Multa bafta :cheers:

Editat de jerlo1978
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Am observat de putin timp o chestie ciudata...indiferent de treapta in care sunt, de la 2700/2800 pana la putin peste 3000 de ture, se tureaza greu, da un pic in nas...parca nu ar veni gaz suficient. Dupa ce trece de 3000 de ture, toate bune si frumoase. Nu prea inteleg care ar putea fi explicatia.

Multa bafta :cheers:

 

Arunca un ochi la bujii. Am avut simptome asemanatoare in primul an cu tdm-ul si am schimbat bujiile la sfatul lui bcristian. Alea vechi aveau o distanta foarte mare la electrod. Cu bujiile noi s-a rezolvat instant. Daca nu, schimba si benzina si vezi daca se remediaza ceva, cam astea ar fi cel mai rapid de verificat.

 

Daca nu e nici asta, presupun ca tre sa iei la rand tot lantzul de necesare pentru functionarea motorului - respectiv scanteie, aer si benzina, cu tot ce tine de fiecare parte.

Spor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arunca un ochi la bujii. Am avut simptome asemanatoare in primul an cu tdm-ul si am schimbat bujiile la sfatul lui bcristian. Alea vechi aveau o distanta foarte mare la electrod. Cu bujiile noi s-a rezolvat instant. Daca nu, schimba si benzina si vezi daca se remediaza ceva, cam astea ar fi cel mai rapid de verificat.

 

Daca nu e nici asta, presupun ca tre sa iei la rand tot lantzul de necesare pentru functionarea motorului - respectiv scanteie, aer si benzina, cu tot ce tine de fiecare parte.

Spor !

Salut. o sa verific bujiile, schimb si benzina....adevarul e ca am tot amanat o carburatie si o sincronizare...deh, lenea e mare cateodata. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am si eu o nelamurire, Primul model de TDM 850 vad ca are un scut de protectie, dar urmatorul model de TDM 850, respectiva 900, nu au asa ceva, de ce ?

Cum se comporta pe drumuri forestiere, TDM 850(varianta 1997/98/99/00, nu stiu exact perioada de fabricatie a modelului) si cel de 900 din 2003 ?

La inaltimea mea de 1.75, am probleme cu acest motor ? Pe aprilia pegaso de 650 sunt cam la limita, dar nu stiu daca e mai inalta decat tdm-ul..

In oras se manevreaza ok ?

Astept raspunsurile voastre, multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am si eu o nelamurire, Primul model de TDM 850 vad ca are un scut de protectie, dar urmatorul model de TDM 850, respectiva 900, nu au asa ceva, de ce ?

Cum se comporta pe drumuri forestiere, TDM 850(varianta 1997/98/99/00, nu stiu exact perioada de fabricatie a modelului) si cel de 900 din 2003 ?

La inaltimea mea de 1.75, am probleme cu acest motor ? Pe aprilia pegaso de 650 sunt cam la limita, dar nu stiu daca e mai inalta decat tdm-ul..

In oras se manevreaza ok ?

Astept raspunsurile voastre, multumesc !

Salut. Pe drumuri forestiere se comporta foarte bine, in functie si de ce gume pui pe ea (atata timp cat nu o bagi in cine stie ce noroaie). Daca ai mers pe Aprilia Pegaso, stai linistit, TDM-ul are saua cu cativa cm mai jos. In oras eu ma inteleg foarte bine cu ea (80% din drumuri le fac prin Bucuresti). Desi pare o motocicleta masiva, este destul de subtire ca sa te strecori, ghidonul este peste oglinzile masinilor, si dupa ce te obisnuiesti cu greutatea nu o sa ai nici o problema cu manevrarea la viteza mica.

Multa bafta :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

acuma ca imi fac curatenie prin dulapuri, am mai gasit cateva lucruri, pt care astept vreo oferta, daca intereseaza pe cineva:

-2x placutze de frana de fata carbone lorraine;

-2x bujii iridium IX (cumparate din america).

astea sunt bune cel putin pentru modelul 4TX.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Pe drumuri forestiere se comporta foarte bine, in functie si de ce gume pui pe ea (atata timp cat nu o bagi in cine stie ce noroaie). Daca ai mers pe Aprilia Pegaso, stai linistit, TDM-ul are saua cu cativa cm mai jos. In oras eu ma inteleg foarte bine cu ea (80% din drumuri le fac prin Bucuresti). Desi pare o motocicleta masiva, este destul de subtire ca sa te strecori, ghidonul este peste oglinzile masinilor, si dupa ce te obisnuiesti cu greutatea nu o sa ai nici o problema cu manevrarea la viteza mica.

Multa bafta :cheers:

 

Perceptia mea despre TDM-ul '96-00 e putin diferita. Daca la comportamentul in oras sint complet de acord cu jerlo - cu ghidonul parca totusi nu esti deasupra oglinzilor, in nici un caz ca la un enduro, insa nu e absolut nici o problema; pe oriunde intra un scuter intra si TDM-ul. La partea cu drumurile forestiere insa, n-as recomanda TDM-ul, cel putin nu cu suspensiile din fabrica. Pentru mine drum forestier inseamna un drum nepavat folosit de utilaje grele, deci sleauri masive - 30-50cm - si gropi mari, pe distanta de cativa km minim. Pe ploaie, acelasi context, mai mocirlos :D

 

Suspensiile TDM-ului sint destul de moi din fabrica, ceea ce inseamna ca o sa dai cu galeriile de pamant mai des decat ti-ai dori, la orice viteza peste 10-15km la ora, depinzand de relieful drumului. Treapta 1 e foarte scurta, deloc potrivita pentru un drum mai dificil in panta, unde ti-ar trebui ceva intre primele doua trepte. Iarasi, prima treapta e destul de turbata, deci ambreiaj patinat, deci uzura marita si motorul incins.

Se adauga jantele turnate si greutatea perceputa destul de mare - TDM-ul are centrul de greutate destul de sus.

 

In practica, se poate merge pe drumuri accidentate. Conteaza insa CAT DE ACCIDENTAT e drumul pe care vrei sa mergi si TIMPUL in care vrei sa parcurgi bucata respectiva. Combinatia dintre acesti doi factori te poate face sa eviti unele drumuri pe care cu un monocilindru ai intra fluierand.

 

Cu suspensiile intarite sint convins ca s-ar schimba dramatic situatia. N-ai zbura ca la Dakar, dar macar mergi cu mai mult de 10 la ora prin hartoape.

 

Altfel, pe oriunde merge Dacia (deci nu drumurile forestiere in definitia de mai sus), mergi decent cu TDM-ul asa cum vine el din fabrica - drumuri de pamant, gropi moderate, etc. E o motocicleta foarte misto, ce vreau eu sa scot in evidenta aici e ca e in principal O MOTOCICLETA PENTRU ASFALT. Multi din cei care vor TDM, mai ales cei care vin dinspre mobre de strada / viteza, sint indusi in eroare de garda mare la sol pe care o are TDM-ul, si risca sa fie dezamagiti pe aratura. Nu garda la sol arata intentia motocicletei, ci jantele. Nici o mobra destinata pentru mai mult de 30-40% offroad n-o sa aiba jante turnate, ci spitzate.

 

In concluzie, pentru 20%-50% off, as recomanda ceva din clasa SuperTenere. TDM-ul e distractiv doar pentru minim 80% asfalt :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru raspunsuri, eu ma gandeam la drumuri forestiere gen Padina.

Cam cat cantareste un TDM850 din 95-00 ?

Banditul meu are 220kg(la gol) si m-am obisnuit cu el, pe orice motor ma urc, mi se pare foarte usor..

TDM-ul este cam singurul Enduro-Touring care imi place ca aspect, asa ca nu as vrea sa-mi achizitionez altceva..

Eu as vrea sa folosesc TDM-ul prin oras si pentru touring, dar, in caz ca in drumul prestabilit de mine, dau si de drumuri forestiere, sa nu fiu nevoit sa dau inapoi, cum fac cu banditul..

 

O sa ma mai gandesc si la alte variante, enduro-touring, dar imi place foarte mult cum arata TDM-ul..

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Heh, oricat ar vrea Yamaha si unii de pe acilea, nu-i prea mare diferenta intre TDM si GSF (nu-i tot una, nu dati cu rosii!). Merge ceva gen Padina fara discutie. Insa numai daca e uscat.

 

La o adica am vazut si vitezane pe Transalpina (inainte de asfaltare), dar...

 

TDMul e mai mult touring - un touring de drumuri proaste dar fara discutie de drumuri. Acolo unde nu-i nici urma de asfalt... meh. Tine doar de cat de nebun e fiecare si cat de dispus sa se chinuie.

 

...asta o zice cineva care a bagat un BMW de 250+kg, cu pasager cu tot, pe drumuri cu bolovani cat capu de mari.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator CristiBoroi

Va multumesc pentru raspunsuri, eu ma gandeam la drumuri forestiere gen Padina.

Cam cat cantareste un TDM850 din 95-00 ?

Banditul meu are 220kg(la gol) si m-am obisnuit cu el, pe orice motor ma urc, mi se pare foarte usor..

TDM-ul este cam singurul Enduro-Touring care imi place ca aspect, asa ca nu as vrea sa-mi achizitionez altceva..

Eu as vrea sa folosesc TDM-ul prin oras si pentru touring, dar, in caz ca in drumul prestabilit de mine, dau si de drumuri forestiere, sa nu fiu nevoit sa dau inapoi, cum fac cu banditul..

 

O sa ma mai gandesc si la alte variante, enduro-touring, dar imi place foarte mult cum arata TDM-ul..

Bafta !

TDM-ul are 220Kg la plin.

Din punctul meu de vedere poti sa intri cu el pe forestier fara probleme. Pe teren mai accidentat lucrurile se complica exponential as spune. In primul rand pentru ca o sa f*ti ambreiajul de o sa-l ia dracu si o sa te injure deshtele de la stanga de cat o sa clapacesti la levierul cu pricina. La turatii foarte joase face cam urat iar in viteza 1 trebuie sa ai finete de chirurg ca sa nu te smuceasca si astfel sa rupi aderenta. Ori in conditii de enduro mai nasol, cand esti concentrat pe trase de 15cm latime si tot tacamul, grija ambreiajului devine cam sacaitoare.

Acum un an am fost la Cloverfest la Moroieni. La intoarcere am mers pe un drum mai scurt cu bolovani cat capul cum zice Switch si a fost cam complicata situatia.

Ideea e ca atata timp cat endureala nu se vrea un "obicei" cu TDM-ul, te descurci cu el. Fata de altii cu mobre mai usoare o sa mergi cam in varful degetelor. Acuma ce sa zic... am vazut Varadero sau BMW 1200GS trecand prind apa pana la brau si prin namoale grave. Depinde si de rider cat de bun sau nebun e.

In concluzie, desi la Moroieni ne-am trezit intr-o dimineata ploioasa dupa o noapte si mai ploioasa, cu namolul pana la genunchi de-mi venea sa o las acolo, as mai repeta experienta. Dar o data pe an e sufi. :peace:

 

Uite si niste exemple ca sa-ti faci o idee:

Hard -

Soft -

Gasesti si mai multe pe Youtube si advrider.com

 

In oras se manevreaza ok ?

Da, se manevreaza ok in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si trebuie sa mai fac o completare la micuta lista de mai sus:

-sistem de comunicare cu pasagerul, precum si cu alti utilizatori de walkie-talkie aflati in raza; legaturile se realizeaza prin cabluri, si nu prin wireless sau bluetooth.

 

Poze?

 

Acum un an am fost la Cloverfest la Moroieni.

 

Hmm..

Boroi/Moroieni...

Moroi/Boroieni burnout.gif

Ma, tu pune filmele cu tine prin noroi, nu cu altii beer.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...