bamsee_tgv Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) bamse ai dat gaura ceva intre cele doua bride? nu inteleg poza cu burghiul foarte misto sistemul eu pana acum am gandit in felul urmator sistemul un recipient care se inchide etans, un furtunas subtire care duce la pinion cu si in capat un sistem de ungere dintr-o mina de pix , asta intr-un capat al recipentului si in celalat capat un furtunas lung cu un robinet (sau acea branula ) care e dus pana undeva pe la ghidon ca sa il poti opri cand opresti si motoru. Sistemul l-am gasit pe net. Inca nu l-am facut. Intre cele doua bride se baga un bat de plastic, tipul care l-a facut a bagat un bat de acadea si apoi a largit gaura. Am dat-o in bara cu electrovalva.....insa o sa fac sistemul deocamdata fara ea. O sa pun un robinet mic de aer pt acvariu. Editat Februarie 28, 2009 de bamsee_tgv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) Aia cu udatu e o exagerare dar daca nu faci treaba cum trebuie s-ar putea sa lasi urme ca Hensel & Gretel. Comoditatea iar nu o vad pentru ca lantul se unge la ~ 1.000Km, iar mai multi de atat pe zi oricum nu faci. Iar un cric central oricum e cam obligatoriu pentru verificarea nivelului de ulei, antigel, curatarea lantului, etc. Sigur, se poate si fara, dar... In plus, eu folosesc spray de lant cu teflon, special pentru o-ring, e chiar recomandat sa stergi surprusul. Isi face singur o pojghita protectiva care nu faciliteaza depunerea prafului ca un ulei normal, dar cu o lubrifiere foarte buna. Daca il picuri cu un ulei de transmisie normal si apoi o iei prin noroaie si praf, s-ar putea ca in cateva zeci de kilometri sa ai un lant mai murdar si implicit mai prost lubrificat decat unul doar spalat cu motorina. Luati un cui curat si plimbati-l prin praf. Apoi udati-l cu ulei si plimbati-l din nou prin praf. Apoi verificati cat ulei e necesar pentru a curata cuiul de uleiul prafuit. Parerea mea. Parerea ta cu noroiul si praful e infirmata de durata vietii unui lant intretinut cu un sistem de ungere tip Scottoiler fata de unul intretinut cu spray (sint suficiente surse obiective pe net). TDM e motocicleta de touring, nu de enduro prin nisip. Nu iti imagina ca lantul va culege praful de pe strada, nu e cazul. Intotdeauna arata impecabil, presupunind ca nu te bagi prin nisip. Lantul se unge la 500km, nu la 1000. Daca ploua e indicat sa il ungi din nou dupa fiecare ploaie zdravana. Tu poti sa-l ungi la cit vrei, oricum ungerea cu spray scade progresiv in timp, o sa fie foarte bine uns initial si mai prost la final. Lantul se unge cel mai bine cind e cald. Nu cred ca dai o tura de incalzire inainte sa ungi lantul special pentru asta, sau daca dai se adauga la timpul pierdut. Nu toata lumea are cric central, la TDM nu vine standard din fabrica. Ai sau ai avut un sistem de ungere si esti nemultumit de el ? Sau doar descrii situatii pentru care ar trebui sa nu mearga, fara sa cunosti exact cum se comporta ? Eu am folosit ambele sisteme, si spray si Scottoiler, si ti-l recomand cu caldura pe cel din urma. Bate sprayul de departe. Nu din pareri pe net, ci din experienta personala. In Anglia / Germania sint foarte populare, si nu din cauza motociclistilor de Mall. Din pacate la noi domneste un scepticism pe care eu personal nu il inteleg, atata vreme cit nici unul din scepticii pe care i-am vazut nu folosea sistemul, dar era contra, tratindu-l ca pe un moft. Bafta ! Editat Februarie 28, 2009 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 cum vi se pare ideea mea pt ungetor? ce hibe are? fuchsia are dreptate se simte experienta in vorbele lui. nu stiam ca lantul se unge cald. am retinut si marcat chestia asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) cum vi se pare ideea mea pt ungetor? ce hibe are? fuchsia are dreptate se simte experienta in vorbele lui. nu stiam ca lantul se unge cald. am retinut si marcat chestia asta. pai daca inteleg eu bine, tu vrei ca depresiunea care se creaza in rezervorul de ulei prin obturarea robinetului pe care il vei duce la ghidon sa impiedice scurgerea uleiului. dar avand un traseu atat de lung de la rezervorul de ulei, o sa mai curga ceva ulei dupa oprirea robinetului. electrovalva rules, am inteles ca se gaseste la mai multe masini pe traseul de alimentare cu benzina. dar nu cred sa fie ieftine. si trebuie si un sistem de dozare reglabil, pentru ca e o chestie de mare finete si nu ai cum sa nimeresti picatura aia decat din incercari. dar sistemul de dozare nu trebuie sa fie folosit si pe post de obturator ca nu poti sa il reglezi mereu. deci sistemul castigator este electrovalva + branula. cine patenteaza inventia? Editat Februarie 28, 2009 de pogor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 je, cand voi avea chef si va fi mai cald afara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 pai daca inteleg eu bine, tu vrei ca depresiunea care se creaza in rezervorul de ulei prin obturarea robinetului pe care il vei duce la ghidon sa impiedice scurgerea uleiului. dar avand un traseu atat de lung de la rezervorul de ulei, o sa mai curga ceva ulei dupa oprirea robinetului. electrovalva rules, am inteles ca se gaseste la mai multe masini pe traseul de alimentare cu benzina. dar nu cred sa fie ieftine. si trebuie si un sistem de dozare reglabil, pentru ca e o chestie de mare finete si nu ai cum sa nimeresti picatura aia decat din incercari. dar sistemul de dozare nu trebuie sa fie folosit si pe post de obturator ca nu poti sa il reglezi mereu. deci sistemul castigator este electrovalva + branula. cine patenteaza inventia? atunci mut robinetul langa picurator ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2009 Share Postat Februarie 28, 2009 (editat) . Editat Februarie 28, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 . daca tot ajungi cu robinetul in zona aia, si crezi ca n-o sa uiti sa il inchizi si deschizi de fiecare data, pui 2 robinete pe furtunul prin care se scurge uleiul: unul pt reglaj si unul pt oprit. cred ca asta ar fi solutia cea mai simpla posibila. eu personal nu ma apuc pana nu fac rost de electrovalva sau valva pneumatica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 pe louis se gaseste etajul final de ungere cu 2 picuratoare la pretul de 30 de euro. ar fi si aia o alternativa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 30 eur sun 120 ron. muuuulllltttttttttt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 bagi ulei sub sha. rezervoru de ulei e complet separat, la 4tx au "cosmetizat" treaba, adica pui ulei in motocicleta mai ca la alea normale, da e tot acelasi sistem (rezervor separat - numa ca e OPTIC integrat in blocul motor). http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikerevi...?&R=EPI-216 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 Referitor la consum: Am masurat pana acum 418Km in care am alimentat 20.6 L, deci 4.92 L/100Km. Azi am fost pe traseul Bucuresti-Cheia. Intre realimentarea de la plecare si cea de la sosire au fost 255.3 Km si am pus 10.26 L, deci 4.01 L/100Km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 "problema" consumului se pune la 850 (pe carburatie&cu ani/km mai multi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 mama mariuse ce consum cu ce viteza ai mers? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Martie 1, 2009 Share Postat Martie 1, 2009 Referitor la consum:Am masurat pana acum 418Km in care am alimentat 20.6 L, deci 4.92 L/100Km. Azi am fost pe traseul Bucuresti-Cheia. Intre realimentarea de la plecare si cea de la sosire au fost 255.3 Km si am pus 10.26 L, deci 4.01 L/100Km. Nu ne-ai zis de aia 418km unde si cum au fost facuti? La mine iesise fix 4,92% (haioasa coincidenta) la 120-130 kmh si 4,35% la 100-110 linistit. Tari sunt baietii aia cu F650 sau XT660 cu ~3,5%. In alta ordine de idei, revin cu o intrebare mai veche si anume ce se intampla daca mergi cu uleiul de motor peste nivelul maxim. Am inteles ca pot aparea presiuni mai mari si poti distruge simeringuri si alte garnituri, dar ma gandeam azi cum e amplasata baia de ulei la TDM. Presupun ca si la 850 tot carter uscat e, cu baia externa si pozitionata in spatele cilindrilor, deasupra cutiei. Simplist vorbind, nu e ca si cum uleiul sta intr-un vas si il trage o pompa ceva in circuit? In acest caz, daca pun peste nivel, nu vad unde ar fi problema, doar ca se umple baia mai mult. Voi ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Nu ne-ai zis de aia 418km unde si cum au fost facuti? La mine iesise fix 4,92% (haioasa coincidenta) la 120-130 kmh si 4,35% la 100-110 linistit. Tari sunt baietii aia cu F650 sau XT660 cu ~3,5%. In alta ordine de idei, revin cu o intrebare mai veche si anume ce se intampla daca mergi cu uleiul de motor peste nivelul maxim. Am inteles ca pot aparea presiuni mai mari si poti distruge simeringuri si alte garnituri, dar ma gandeam azi cum e amplasata baia de ulei la TDM. Presupun ca si la 850 tot carter uscat e, cu baia externa si pozitionata in spatele cilindrilor, deasupra cutiei. Simplist vorbind, nu e ca si cum uleiul sta intr-un vas si il trage o pompa ceva in circuit? In acest caz, daca pun peste nivel, nu vad unde ar fi problema, doar ca se umple baia mai mult. Voi ce ziceti? mai la cum indica 4tx`u nivelul (cam cum ii pica lui bine), si la ce bine poti sa masori EXACT cat lipseste (nu), am completat si eu odata cu olecuta mai mult. nu am simtit nimic. tot la aia ma gandeam si eu, de m-am linistit. Daca are cineva totusi de zis contraindicatii sunt FOARTE receptiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Salutari si bine v-am regasit Am gasit din intamplare o stire cum ca din martie se lanseaza o noua versiune de TDM 900, si anume GT :http://www.motoflash.ro/stiri/modele-noi/yamaha_tdm_900_gt_abs.html ,nu stiu daca s-a mai postat... Banuiesc ca un succesor n-o sa apara asa curind, daca tot scot versiuni ale "batrinului" 900....interesant ca dotari, si mai interesant ca tinteste la segmentul mare (FJR, GTR, etc...). Probabil ca o sa apara o Tenere de 1200 sau ceva de genul si TDM o sa ramina pe segmentul street... Dati-va si voi cu parerea... In alta ordine de idei, are cineva vreo poza cu un suport de ridicat roata spate pt TDM sau alt motor? As vrea sa fac unul sa-mi fie mai usor sa ung lantul, daca-mi poate arata cineva o poza as fi recunoscator S-auzim de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Salutari si bine v-am regasit Am gasit din intamplare o stire cum ca din martie se lanseaza o noua versiune de TDM 900, si anume GT :http://www.motoflash.ro/stiri/modele-noi/yamaha_tdm_900_gt_abs.html ,nu stiu daca s-a mai postat... Banuiesc ca un succesor n-o sa apara asa curind, daca tot scot versiuni ale "batrinului" 900....interesant ca dotari, si mai interesant ca tinteste la segmentul mare (FJR, GTR, etc...). Probabil ca o sa apara o Tenere de 1200 sau ceva de genul si TDM o sa ramina pe segmentul street... Dati-va si voi cu parerea... In alta ordine de idei, are cineva vreo poza cu un suport de ridicat roata spate pt TDM sau alt motor? As vrea sa fac unul sa-mi fie mai usor sa ung lantul, daca-mi poate arata cineva o poza as fi recunoscator S-auzim de bine Vezi ca s-a mai discutat de vreo doua ori pe seama GTului (cateva pagini urma). Io unu raman la parerea ca arata cel putin dubios. Prefer un TDM simplu accesorizat si cu un bugspoiler Yamaha. A, oglinzile la GTul asta sunt mortale Arata cu ele precum pictograma aia de Yahoo Mess. cu smileyul suparat care agita amenintator pumnii X( Cu Tenere 1200 am vazut niste poze neoficiale(?), insa n-are nici o treaba cu TDM, ci mai degraba cu un BMW 1200GS, dar mai mult offroad decat touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 In alta ordine de idei, are cineva vreo poza cu un suport de ridicat roata spate pt TDM sau alt motor? As vrea sa fac unul sa-mi fie mai usor sa ung lantul, daca-mi poate arata cineva o poza as fi recunoscator Cel mai bun e un cric central, dar daca n-ai poti sa folosesti un cric auto clasic sau unul mic hidraulic pe care il bagi sub cracul drept al basculei. Presupunind ca motocicleta sta pe cricul lateral, salti cricul auto pina iti ridica roata de la pamant cit sa o poti roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 eu am un stick de la louis care actioneaza exact ca un cric si vine sub bascula, rotest de o piulita si sa inaltza simplu si eficient dar tot mai bun e cricu central Salutari si bine v-am regasit Am gasit din intamplare o stire cum ca din martie se lanseaza o noua versiune de TDM 900, si anume GT :http://www.motoflash.ro/stiri/modele-noi/yamaha_tdm_900_gt_abs.html ,nu stiu daca s-a mai postat... Banuiesc ca un succesor n-o sa apara asa curind, daca tot scot versiuni ale "batrinului" 900....interesant ca dotari, si mai interesant ca tinteste la segmentul mare (FJR, GTR, etc...). Probabil ca o sa apara o Tenere de 1200 sau ceva de genul si TDM o sa ramina pe segmentul street... Dati-va si voi cu parerea... In alta ordine de idei, are cineva vreo poza cu un suport de ridicat roata spate pt TDM sau alt motor? As vrea sa fac unul sa-mi fie mai usor sa ung lantul, daca-mi poate arata cineva o poza as fi recunoscator S-auzim de bine welcome back mister. vezi ca s-a discutat mai acum cateva pagini, iti fac rezumatu, accesoriile sunt prea scumpe , poti sa iei aftermarketuri mai ieftine si mai bune, iar oglinzile sunt montate ca un poponeata, risti sa atingi toate masinile cand te strecori PS uite cum trebuie sa arate niste genti laterale http://www.bbmoto.ro/kepnezo.php?kep=fajl2...pg&nyelv=ro poza si yata o sa superba pt 4tx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 (editat) Si in legatura cu gentile, alea de pe GT nu par aceleasi cu gentile Yamaha optionale ptr FJR/TDM900, s-ar putea sa fie o varianta mai de buget. --- Ptr cei care au cric central: la voi mobra sta perfect vertical, cand are roata dreapta? Ca la mine e usor pe dreapta. Si la fosta Yamaha Diversion (unde cricul era dotare standard apropos) tot cam asa statea, inclinata un pic pe dreapta. Editat Martie 2, 2009 de LinX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hayabusika Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Buna, daca tot ati deschis topic cu si despre TDM, nu vrea nimeni sa cumpere un TDM?! E inmatriculat in Romania! pt informatii 0729855183 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Buna, daca tot ati deschis topic cu si despre TDM, nu vrea nimeni sa cumpere un TDM?! E inmatriculat in Romania! pt informatii 0729855183 cat ceri pe el? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hayabusika Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 cat ceri pe el? 1650 eur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 Cel mai bun e un cric central, dar daca n-ai poti sa folosesti un cric auto clasic sau unul mic hidraulic pe care il bagi sub cracul drept al basculei. Presupunind ca motocicleta sta pe cricul lateral, salti cricul auto pina iti ridica roata de la pamant cit sa o poti roti. sau si mai bine: tragi motorul pe cricul mic, a.i. sa ridice roata spate in aer. pui pe cineva sa iti propteasca o bucata de scandura sub bascula in partea dreapta si gata. ii dai drumul, moto ramane cu roata in aer Buna, daca tot ati deschis topic cu si despre TDM, nu vrea nimeni sa cumpere un TDM?! ce bine arata TDM-ul tau! un fel de streetfighter cu multa personalitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.