Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Povestea a inceput cand un amic care lucra la un bar m-a sunat si m-a intrebat daca pot restaura o Mobra pe care o primise cadou

Eu mai restaurasem motociclete insa niciodata nu ni-a trecut prin cap sa ma apuc de o Mobra. Daniel, amicul meu, mi-a spus ca isi doreste sa arate ca atunci cand a iesit din fabrica, nu conteaza cat costa, pentru ca oricum se v-a intinde in timp. Asa am demarat treaba si am inceput demontarea Mobrei primite care din fericire era pastrata destul de bine insa cu foarte multe modificari. Intre timp, Daniel, i-a povestit colegului lui de munca despre Mobra lui. Nu a mai durat mut si mai primisem un telefon de la Mircea ca vrea si el una. TRebuia sa mai gasesc o Mobra cu acte care sa fie baza uneia restaurate in final. Intamplator mergand prin satul vecin de la mine de la bunici, vad printr-un gard o Mobra sprijinita de o magazie cu cateva craci pe ea. Am intrat in curte si i-am intrebat pe cei de acolo. Mobra era a barbatului dar mi-a spus ca nu mai are acte ca i-a luat foc casa. Am fost la primarie si fiind proprietar a putut sa-mi elibereze fiscal si gata, gasisem si a doua Mobra. Cautam una mai buna ca sa-mi fac viata mai usoara in schimb am gasit o epava sparta de rugina peste tot, cu motorul si rezervorul pine de apa si multe piese lipsa. Macar avea acte! Din aceasta am folosit doar cadrul si carterele blocului motor. Atat! Pana in acest punct eram ferm convins ca totul o sa fie floare la ureche ca o sa cumpar toate piesele de care aveam nevoie noi. Caut pe internet, intreb in stanga si dreapta de unde pot sa cumpar piese de Mobra noi, insa toate raspunsurile erau la fel: Nu se mai gaseste, nu se mai fabrica nici o piesa! Aici mi-am dat seama ca o sa fie destul de greu avand in vedere ca asteptarile proprietarilor erau destul de mari. In fine, m-am apucat de treaba si le-am desfacut si am inceput sa e pregatesc pentru vopsitorie. Cadrul, bascula spate, amortizoarele fata, jugurile, baza metalica a seii le-am vopsit electrostatic. Rezervorul, aripile, cutiile laterale si capacele, ruporul de far au fost vopsite clasic, la lichid. Dupa ce am incercat sa lustruiesc butucii si carterele nu am fost multumit de rezulltat si asa am hotarat sa dau la vopsitorie electrostatica si pe ele Din lipsa de piese, am mai cumparat inca o Mobra, ca donatoare de piese, aceasta fiind fara acte. Jantele originale pur si simplu nu le-am putut refolosi. Intentia mea era sa le cromez insa dupa ce am vazut ca se stramba sub levier cand incercam sa scot anvelopele, nu am ai stat pe ganduri si le-am aruncat. Jante noi de calitate foarte buna am gasit pe un site cu piese de moped. Sunt fabricate in Italia si sunt exact specificatile necesare Mobrei. Nici nu au fost foarte scumpe, 25 eur bucata. Spite am gasit la un domn pe OLX insa fara nipluri. din 7 jante desfacute am reusit sa adun niplurile necesare pentru 4. Amortizoarele spate le-am desfacut si am re-cromat paharele iar partea de sus si jos au fost vopsite electrostatic. Am schimbat si simeringurile si le-am re-umplut cu ulei. Nu se simte mare diferenta, in fine... :) Pe cele din fata le-am desfacut, vopsit, curatat si cateva suduri la urechile de prindere ale aripii. La cadru a fost nevoie de sudura la limitatoarele de cursa a ghidonului, sunt foarte slabe din constructie. In total am avut 4 motoare pe care le-am desfacut si am adunat 2 bune, toti rulmentii si simeringurile le-am pus noi. La fel noi au fost si penele schimbatotului de viteze si discurile de ambreiaj, gasite pe OLX. Am fost nevoit sa invat sa reglez schimbatorul de viteze :)Tot pe OLX am gasit si 2 pinioane de atac noi. Lantul nou parca a fost de Simson 50B din ce imi aduc aminte. Pistoanele set sunt de Honda. Sistemul de aprinder a ramas cel original cu platina, 6V. Ambele au aprinderi Electroprecizia. Cablurile de frana spate sunt noi tot gasite pe Olx. Anvelopele si camerele de aer sunt noi MItas B7.Rulmentii rotilor la fel, noi. Cabluri pentru comenzi am reusit sa adun foarte greu. Au fost deblocate, unse si revopsite capetele. Cele de vitezometru sunt noi, de pe OLX. Tuburile de caiciuc prin care trece lantul a fost foarte greu de gasit in stare buna. Pe unul l-am vulcanizat cu presa a cald. Vitezometrele sunt noi, achizitionate din Germania, sunt Simson 50B. Se potrivesc perfect! Pur si simpu nu am avut de unde sa gasesc unele originale in stare decenta. Farurule si stopurile am gasit unele in stare destul de buna. La faruri am revopsit oglinda. M-am chinuit ceva cu blocul de lumini si claxon. Firele se rup foarte usor cand incerci sa le treci prin ghidon. Masoanele sunt originale, in stare buna. Rezervoarele le-am aplicat la interior tratament anti-rugina. Un fel de rasina care sigileaza evenualele mici fisuri si protejaza impotriva ruginii. Dupa ce am fost gata si totul montat am trecut la porit si reglaje, dar ce sa vezi, benzina curgea peste tot. Pe la robinet, din carburator si pe la busonul de umplere al rezervorului. Dupa cateva incercari esuate de remediere am horatat si am cumparat robineti, busoane si carburatoare noi. NU a fost usor pana le-am gasit si potrivit. Evident de Mobra nu se gaseau si a trebuit sa caut ceva echivalent. Robinetul de benzina este de Mz Es sau Ts, Busonul de rezervor este pentru Simson 50B iar carburatorul pentru Kreidler Florett 50. Da, stiu bine ar fi fost sa ramana cele originale dar, personal, nu suport sa curga benzina aiurea pe motor sau pe rezervor cand o pui pe cric. Cu carburatoarele originale pur si simplu nu reuseam sa reglez nimic. Acum pornea, dimineata se ineca, ba se oprea, ba se tura la relanti si umplea evacuarea de benzina. Repar motociclete de ceva vreme si stiu sa regelez un carburator. Aici am avut 3 carburatoare si am incercat toate posibilitatile. Nimic. Dupa ce am montat carburatorul nou totul a functionat perfect. Pornea imediat, avea relanti, nu incarca evacuare si cel mai important raspundea la reglaje. Carburatorul a costat 60 eur plus transport din Germania. Prietena mea s-a ocupat si mi-a reprodus emblemele cu Mobra si Super de pe rezervor.

 

Cam asta este povestea in mare a restaurarii celor 2 Mobre. Totul a durat 1 an iar acum mai trebuiesc doar inmatriculate la politie. Dupa le vom certifica ca vehicule isorice

 

Nu prea postez pe forum dar o sa incerca sa intru mai des aici si daca aveti nevoie de mai multe informatii, sfaturi vi le dau cu mare drag.

 

Inainte nu prea dadeam mare importanta Mobrei insa acum dupa toata experienta motoreta mi se pare simpatica si as face una si pentru mine :) Cu toate ca am 2M inaltime


» Post actualizat in 03 Jan 2018 14:05

post-13197-0-40343000-1514988086_thumb.jpgpost-13197-0-85277100-1514988106_thumb.jpgpost-13197-0-42817000-1514988126_thumb.jpgpost-13197-0-66582700-1514988143_thumb.jpgpost-13197-0-63902800-1514988162_thumb.jpgpost-13197-0-82016900-1514988211_thumb.jpgpost-13197-0-42242500-1514988233_thumb.jpgpost-13197-0-92558600-1514988257_thumb.jpgpost-13197-0-31014000-1514988288_thumb.jpgpost-13197-0-38122700-1514988307_thumb.jpg


» Post actualizat in 03 Jan 2018 14:07

Foarte frumoase mobrele şi ij-ul felicitari colegu şi sarbatori fericite!

 

 

Simson AWO 425 Sport nu IJ :)


» Post actualizat in 03 Jan 2018 14:12

La sei s-a mai adaugat burete pe unde a fost nevoie si au fost re-tapitate cu vinilin. Suporti de aripa fata, evacuarea, ghidonul, parghile de la tambur si multe altele au fost re-cromate

post-13197-0-16247500-1514988324_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte frumoasa povestea, pe mine mar interesa unde ai cromat piesele?

Piesele le-am cromat la un prieten care se ocupa cu restaurarea obiectelor de cult . Din pacate acum nu mai are atelierul si o sa trebuiasca sa ma orientez in alta parte

» Post actualizat in 03 Jan 2018 23:18

salut! deoarece sunt pasionat de mobre iar acum tocmai ce reconditionez una am si eu cateva intrebari: de pe ce site ai cuparat jentile,unde ai gasit semeringuri pt telescoape si care este reperul lor, si cat ulei ai bagat in telescoapele spate?

mototrade.gr se numeste siteul pt jante. Nu imi aduc aminte dimensiunea simeringrilor dar o caut. Ulei am pus pana s-a umplut cartusul amortizorului.Cel mai gros ulei pe care il gasiti. Trebuie pus pana sus, plin, altfel nu lucreaza liniar. Ma rog, nu va asteptati sa functioneze ca un amortizor de japoneza moderna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut,

 

Mai circula cineva zi de zi cu Mobra? Mi-a venit o idee... sa repun in circulatie o mobra, sa o folosesc la naveta ~ 10 km/zi in sezonul cald.

Stiu ca nu se mai gasesc piese la ele, dar totusi prefer o mobra decat un scuter.

Asa ca intrebarea mea este... mai circula mobre? eu unul nu am mai vazut niciuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, da mai sunt mobre care circulă, eu de exemplu am vazut vara asta la mine in timisoara o mobra care inca circula prin oraş pun o poza mai jos cu aceea mobră!

Şi am văzut şi un hoinar!

post-89397-0-06373600-1515869976_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna ca nu as fi singurul care as circula cu o mobra.

Sper sa o aduc acasa cat de curand si in functie de starea in care e o sa iau o decizie.

Stiu ca trebuie sa fac RAR la ea, cum e mai bine sa o inmatriculez... numere normale sau galbene? are cineva mobra inmatricula cu numere galbene?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu o folosesc ocazional si fac doar asigurare,nu am carte deci nu fac ITP, Nu stiu ce cerinte sunt in alte zone.Cu numere galbene nu se poate circula pe drumuri nationale(cu toate ca am vazut destule utilaje agricole si neagricole care circula cu numere galbene si pe drumuri nationale).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! o scurta intrebare referitoare la claxonul de mobra. am adunat dea lungul timpului cateva claxoane iar acum cand vreau sa reconditionez o mobra 50 ma lovesc de problema sunetului produs de claxon. mai exaxct, ceea ce am eu nu suna deloc cum cred ca ar trebuii sa sune cu toate reglajele ce am incercat sa le fac.

intrebare: claxonul de mobra are sunet aparte (suna de parca e strans de gat) sau nu am facut eu ceva bine?

p.s. am ambele tipuri de claxon cel cu reglaj in spate si cel cu reglaj in fata, cel bombat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul claxon de mobra (mobra 50) era normal, adica il puneai la baterie de 6V si suna, ce a urmat la mobrele fara baterie a fost un buzer ce se baza pe faptul ca il alimentai in alternativ si nu face decat un "poc" alimentat de la baterie.

Asta este ce imi aduc eu aminte, daca ma insel , scuze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...