dannym4e Postat Noiembrie 8, 2017 Share Postat Noiembrie 8, 2017 Salutare! Postez aceasta poza pentru a mai ridica putin moralul participantilor la acest topic! P.S. Kilometrii sunt reali. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HOINAR1 Postat Decembrie 17, 2017 Share Postat Decembrie 17, 2017 salut ! stie cineva daca merge adaptata aprinderea de drujba pe mobra ? multumesc anticipat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sabyn Postat Decembrie 17, 2017 Share Postat Decembrie 17, 2017 Din ce am citit merge dar trebuie sa renunti la lumini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HOINAR1 Postat Decembrie 17, 2017 Share Postat Decembrie 17, 2017 MULTUMESC MULT . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu85 Postat Decembrie 23, 2017 Share Postat Decembrie 23, 2017 anul trecut, pe timpul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buidos Postat Decembrie 24, 2017 Share Postat Decembrie 24, 2017 Foarte frumoase mobrele şi ij-ul felicitari colegu şi sarbatori fericite! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Decembrie 25, 2017 Share Postat Decembrie 25, 2017 Foarte frumoase mobrele şi ij-ul ? felicitari colegu şi sarbatori fericite! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian.tot Postat Ianuarie 3, 2018 Share Postat Ianuarie 3, 2018 anul trecut, pe timpul asta. toate.jpg Frumos,nu vrei sa impartasesti cu noi mai multe detalii despre reconditionare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu85 Postat Ianuarie 3, 2018 Share Postat Ianuarie 3, 2018 Povestea a inceput cand un amic care lucra la un bar m-a sunat si m-a intrebat daca pot restaura o Mobra pe care o primise cadou Eu mai restaurasem motociclete insa niciodata nu ni-a trecut prin cap sa ma apuc de o Mobra. Daniel, amicul meu, mi-a spus ca isi doreste sa arate ca atunci cand a iesit din fabrica, nu conteaza cat costa, pentru ca oricum se v-a intinde in timp. Asa am demarat treaba si am inceput demontarea Mobrei primite care din fericire era pastrata destul de bine insa cu foarte multe modificari. Intre timp, Daniel, i-a povestit colegului lui de munca despre Mobra lui. Nu a mai durat mut si mai primisem un telefon de la Mircea ca vrea si el una. TRebuia sa mai gasesc o Mobra cu acte care sa fie baza uneia restaurate in final. Intamplator mergand prin satul vecin de la mine de la bunici, vad printr-un gard o Mobra sprijinita de o magazie cu cateva craci pe ea. Am intrat in curte si i-am intrebat pe cei de acolo. Mobra era a barbatului dar mi-a spus ca nu mai are acte ca i-a luat foc casa. Am fost la primarie si fiind proprietar a putut sa-mi elibereze fiscal si gata, gasisem si a doua Mobra. Cautam una mai buna ca sa-mi fac viata mai usoara in schimb am gasit o epava sparta de rugina peste tot, cu motorul si rezervorul pine de apa si multe piese lipsa. Macar avea acte! Din aceasta am folosit doar cadrul si carterele blocului motor. Atat! Pana in acest punct eram ferm convins ca totul o sa fie floare la ureche ca o sa cumpar toate piesele de care aveam nevoie noi. Caut pe internet, intreb in stanga si dreapta de unde pot sa cumpar piese de Mobra noi, insa toate raspunsurile erau la fel: Nu se mai gaseste, nu se mai fabrica nici o piesa! Aici mi-am dat seama ca o sa fie destul de greu avand in vedere ca asteptarile proprietarilor erau destul de mari. In fine, m-am apucat de treaba si le-am desfacut si am inceput sa e pregatesc pentru vopsitorie. Cadrul, bascula spate, amortizoarele fata, jugurile, baza metalica a seii le-am vopsit electrostatic. Rezervorul, aripile, cutiile laterale si capacele, ruporul de far au fost vopsite clasic, la lichid. Dupa ce am incercat sa lustruiesc butucii si carterele nu am fost multumit de rezulltat si asa am hotarat sa dau la vopsitorie electrostatica si pe ele Din lipsa de piese, am mai cumparat inca o Mobra, ca donatoare de piese, aceasta fiind fara acte. Jantele originale pur si simplu nu le-am putut refolosi. Intentia mea era sa le cromez insa dupa ce am vazut ca se stramba sub levier cand incercam sa scot anvelopele, nu am ai stat pe ganduri si le-am aruncat. Jante noi de calitate foarte buna am gasit pe un site cu piese de moped. Sunt fabricate in Italia si sunt exact specificatile necesare Mobrei. Nici nu au fost foarte scumpe, 25 eur bucata. Spite am gasit la un domn pe OLX insa fara nipluri. din 7 jante desfacute am reusit sa adun niplurile necesare pentru 4. Amortizoarele spate le-am desfacut si am re-cromat paharele iar partea de sus si jos au fost vopsite electrostatic. Am schimbat si simeringurile si le-am re-umplut cu ulei. Nu se simte mare diferenta, in fine... Pe cele din fata le-am desfacut, vopsit, curatat si cateva suduri la urechile de prindere ale aripii. La cadru a fost nevoie de sudura la limitatoarele de cursa a ghidonului, sunt foarte slabe din constructie. In total am avut 4 motoare pe care le-am desfacut si am adunat 2 bune, toti rulmentii si simeringurile le-am pus noi. La fel noi au fost si penele schimbatotului de viteze si discurile de ambreiaj, gasite pe OLX. Am fost nevoit sa invat sa reglez schimbatorul de viteze :)Tot pe OLX am gasit si 2 pinioane de atac noi. Lantul nou parca a fost de Simson 50B din ce imi aduc aminte. Pistoanele set sunt de Honda. Sistemul de aprinder a ramas cel original cu platina, 6V. Ambele au aprinderi Electroprecizia. Cablurile de frana spate sunt noi tot gasite pe Olx. Anvelopele si camerele de aer sunt noi MItas B7.Rulmentii rotilor la fel, noi. Cabluri pentru comenzi am reusit sa adun foarte greu. Au fost deblocate, unse si revopsite capetele. Cele de vitezometru sunt noi, de pe OLX. Tuburile de caiciuc prin care trece lantul a fost foarte greu de gasit in stare buna. Pe unul l-am vulcanizat cu presa a cald. Vitezometrele sunt noi, achizitionate din Germania, sunt Simson 50B. Se potrivesc perfect! Pur si simpu nu am avut de unde sa gasesc unele originale in stare decenta. Farurule si stopurile am gasit unele in stare destul de buna. La faruri am revopsit oglinda. M-am chinuit ceva cu blocul de lumini si claxon. Firele se rup foarte usor cand incerci sa le treci prin ghidon. Masoanele sunt originale, in stare buna. Rezervoarele le-am aplicat la interior tratament anti-rugina. Un fel de rasina care sigileaza evenualele mici fisuri si protejaza impotriva ruginii. Dupa ce am fost gata si totul montat am trecut la porit si reglaje, dar ce sa vezi, benzina curgea peste tot. Pe la robinet, din carburator si pe la busonul de umplere al rezervorului. Dupa cateva incercari esuate de remediere am horatat si am cumparat robineti, busoane si carburatoare noi. NU a fost usor pana le-am gasit si potrivit. Evident de Mobra nu se gaseau si a trebuit sa caut ceva echivalent. Robinetul de benzina este de Mz Es sau Ts, Busonul de rezervor este pentru Simson 50B iar carburatorul pentru Kreidler Florett 50. Da, stiu bine ar fi fost sa ramana cele originale dar, personal, nu suport sa curga benzina aiurea pe motor sau pe rezervor cand o pui pe cric. Cu carburatoarele originale pur si simplu nu reuseam sa reglez nimic. Acum pornea, dimineata se ineca, ba se oprea, ba se tura la relanti si umplea evacuarea de benzina. Repar motociclete de ceva vreme si stiu sa regelez un carburator. Aici am avut 3 carburatoare si am incercat toate posibilitatile. Nimic. Dupa ce am montat carburatorul nou totul a functionat perfect. Pornea imediat, avea relanti, nu incarca evacuare si cel mai important raspundea la reglaje. Carburatorul a costat 60 eur plus transport din Germania. Prietena mea s-a ocupat si mi-a reprodus emblemele cu Mobra si Super de pe rezervor. Cam asta este povestea in mare a restaurarii celor 2 Mobre. Totul a durat 1 an iar acum mai trebuiesc doar inmatriculate la politie. Dupa le vom certifica ca vehicule isorice Nu prea postez pe forum dar o sa incerca sa intru mai des aici si daca aveti nevoie de mai multe informatii, sfaturi vi le dau cu mare drag. Inainte nu prea dadeam mare importanta Mobrei insa acum dupa toata experienta motoreta mi se pare simpatica si as face una si pentru mine Cu toate ca am 2M inaltime » Post actualizat in 03 Jan 2018 14:05 » Post actualizat in 03 Jan 2018 14:07Foarte frumoase mobrele şi ij-ul felicitari colegu şi sarbatori fericite! Simson AWO 425 Sport nu IJ » Post actualizat in 03 Jan 2018 14:12La sei s-a mai adaugat burete pe unde a fost nevoie si au fost re-tapitate cu vinilin. Suporti de aripa fata, evacuarea, ghidonul, parghile de la tambur si multe altele au fost re-cromate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buidos Postat Ianuarie 3, 2018 Share Postat Ianuarie 3, 2018 Foarte frumoasa povestea, pe mine mar interesa unde ai cromat piesele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Ianuarie 3, 2018 Share Postat Ianuarie 3, 2018 salut! deoarece sunt pasionat de mobre iar acum tocmai ce reconditionez una am si eu cateva intrebari: de pe ce site ai cuparat jentile,unde ai gasit semeringuri pt telescoape si care este reperul lor, si cat ulei ai bagat in telescoapele spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu85 Postat Ianuarie 3, 2018 Share Postat Ianuarie 3, 2018 Foarte frumoasa povestea, pe mine mar interesa unde ai cromat piesele? Piesele le-am cromat la un prieten care se ocupa cu restaurarea obiectelor de cult . Din pacate acum nu mai are atelierul si o sa trebuiasca sa ma orientez in alta parte » Post actualizat in 03 Jan 2018 23:18 salut! deoarece sunt pasionat de mobre iar acum tocmai ce reconditionez una am si eu cateva intrebari: de pe ce site ai cuparat jentile,unde ai gasit semeringuri pt telescoape si care este reperul lor, si cat ulei ai bagat in telescoapele spate? mototrade.gr se numeste siteul pt jante. Nu imi aduc aminte dimensiunea simeringrilor dar o caut. Ulei am pus pana s-a umplut cartusul amortizorului.Cel mai gros ulei pe care il gasiti. Trebuie pus pana sus, plin, altfel nu lucreaza liniar. Ma rog, nu va asteptati sa functioneze ca un amortizor de japoneza moderna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
l_robka Postat Ianuarie 7, 2018 Share Postat Ianuarie 7, 2018 Am eu jante de vanzare noi daca te i tereseaza » Post actualizat in 07 Jan 2018 19:35 Jante, spite, anvelope, camere,... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Ianuarie 8, 2018 Share Postat Ianuarie 8, 2018 cat costa o pereche de roti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
l_robka Postat Ianuarie 9, 2018 Share Postat Ianuarie 9, 2018 se vand doar componente: - jante - spite - anvelopa - camera - banda cuaciuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
White_Dragon Postat Ianuarie 13, 2018 Share Postat Ianuarie 13, 2018 Va salut, Mai circula cineva zi de zi cu Mobra? Mi-a venit o idee... sa repun in circulatie o mobra, sa o folosesc la naveta ~ 10 km/zi in sezonul cald. Stiu ca nu se mai gasesc piese la ele, dar totusi prefer o mobra decat un scuter. Asa ca intrebarea mea este... mai circula mobre? eu unul nu am mai vazut niciuna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buidos Postat Ianuarie 13, 2018 Share Postat Ianuarie 13, 2018 Salut, da mai sunt mobre care circulă, eu de exemplu am vazut vara asta la mine in timisoara o mobra care inca circula prin oraş pun o poza mai jos cu aceea mobră! Şi am văzut şi un hoinar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
White_Dragon Postat Ianuarie 13, 2018 Share Postat Ianuarie 13, 2018 Inseamna ca nu as fi singurul care as circula cu o mobra. Sper sa o aduc acasa cat de curand si in functie de starea in care e o sa iau o decizie. Stiu ca trebuie sa fac RAR la ea, cum e mai bine sa o inmatriculez... numere normale sau galbene? are cineva mobra inmatricula cu numere galbene? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sabyn Postat Ianuarie 13, 2018 Share Postat Ianuarie 13, 2018 Am eu cu numere galbene. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
White_Dragon Postat Ianuarie 13, 2018 Share Postat Ianuarie 13, 2018 Am eu cu numere galbene. Si sunt ceva beneficii fata de numerele normale sau nu? costuri fata de numerele normale? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sabyn Postat Ianuarie 13, 2018 Share Postat Ianuarie 13, 2018 Eu o folosesc ocazional si fac doar asigurare,nu am carte deci nu fac ITP, Nu stiu ce cerinte sunt in alte zone.Cu numere galbene nu se poate circula pe drumuri nationale(cu toate ca am vazut destule utilaje agricole si neagricole care circula cu numere galbene si pe drumuri nationale). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 14, 2018 Share Postat Ianuarie 14, 2018 Mai nou doar pe autostrada nu ai voie sa circuli cu mopedul. Pana la ultimele reglementari era interzis si pe E-uri dar pe DN-uri aveai voie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Ianuarie 14, 2018 Share Postat Ianuarie 14, 2018 salutare! o scurta intrebare referitoare la claxonul de mobra. am adunat dea lungul timpului cateva claxoane iar acum cand vreau sa reconditionez o mobra 50 ma lovesc de problema sunetului produs de claxon. mai exaxct, ceea ce am eu nu suna deloc cum cred ca ar trebuii sa sune cu toate reglajele ce am incercat sa le fac. intrebare: claxonul de mobra are sunet aparte (suna de parca e strans de gat) sau nu am facut eu ceva bine? p.s. am ambele tipuri de claxon cel cu reglaj in spate si cel cu reglaj in fata, cel bombat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 14, 2018 Share Postat Ianuarie 14, 2018 Primul claxon de mobra (mobra 50) era normal, adica il puneai la baterie de 6V si suna, ce a urmat la mobrele fara baterie a fost un buzer ce se baza pe faptul ca il alimentai in alternativ si nu face decat un "poc" alimentat de la baterie. Asta este ce imi aduc eu aminte, daca ma insel , scuze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldgeorge59 Postat Ianuarie 14, 2018 Share Postat Ianuarie 14, 2018 Eu o folosesc ocazional si fac doar asigurare,nu am carte deci nu fac ITP, Nu stiu ce cerinte sunt in alte zone.Cu numere galbene nu se poate circula pe drumuri nationale(cu toate ca am vazut destule utilaje agricole si neagricole care circula cu numere galbene si pe drumuri nationale). Da-mi voie sa te contrazic : NU exista restrictii privind circulatia mopedelor inregistrate, deci SE POATE circula pe orice drum si pe orice distanta, exceptând autostrazile din cauza vitezei m » Post actualizat in 14 Jan 2018 09:26 Cat despre Mobra aia de zici ca o ai inregistrata ai grija, risti dosar penal pentru punerea in circulatie a unui autovehicul cu numere false ! NU poate fi inregistrata ca moped pentru ca depaseste viteza maxima constructiva de 45 km/h. Oricum orice autovehul care circula pe drumurile publice trebuie sa aiba obligatoriu si ITP. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.