Sari la conținut

Goarna De Tir In Loc De Claxon !


namaste
 Share

Postări Recomandate

Salutari tuturor!

 

Ma intrebam daca a reusit cineva montarea unei goarne pe o motocicleta si care este modul in care a facut sistemul sa functioneze.

Stiu ca aceste goarne, spre deosebire de claxoane care au nevoie de curent electric, functioneaza cu aer comprimat.

Stie cineva mai exact de ce presiune a aerului au nevoie?

Nu am prea mare experienta pe motociclete, dar pot sa spun ca de multe ori m-ar fii ajutat o asemenea goarna.

M-am gandit la un sistem, dar nu e foarte usor de construit.

Astept sa vad daca exista vreo idee mai ''atestata'' sa nu ma fac de ras cu a mea :cheers:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut ocazia sa vad asa ceva de aproape intr-un bazar din Bombay si pot sa-ti spun ca alea pe care le-am vazut aveau o mica turbina atasata la goarna, instalatia fiind alimentata cu curent electric. Cert e ca tipul respectiv de claxon era rezervat pentru camioane si autobuze din cauza marimii instalatiei respective (si probabil al amperajului necesar functionarii ei). Nu vreau sa ma gandesc cum ar suna un asemenea claxon pe motor. Adica sa auzi un tignal din ala la 2 metri in spate tau e destul ca sa-ti provoace dilatarea pupilelor. Ideea e misto dar nu cred ca e viabila pentru motor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faceti o remorcuta pentru moto si carati in ea un generator electric, un compresor si claxonul.

Cind vrei sa claxonati, va dati jos, porniti generatorul, asteptati sa se faca presiune in rezervorul compresorului si apoi ... puneti antifoanele si claxonati.

E drept ca nu va mai auzi cine trebuie, dar sinteti razbunati definitiv, se goleste strada :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, nu cred ca e imposibil de realizat tehnic. Ideea e ca motociclistul daca poarta casca si nu este in raza de actiune a goarnei( fiind deasupra ei) este destul de protejat de sunet.

Ma refeream la utilizarea goarnei atunci cand exista pericol de accident, nu la o utilizare masiva in oras, pentru speriat gagicile aflate, mai mult sau mai putin, pe trotuar. Pentru ca in cazul asta cantitatea de aer necesara ar fii foarte mare.

 

Eu, viitor posesor de Transalp(sper 650) cum beneficiez de suficient spatiu, nefiind o motocicleta ''inghesuita'' si top'case'ul este obligatoriu ma gandeam la urmatoarea varianta.

 

Ma uitam zilele trecute la un stingator de incendiu de marime medie( nu monstrii aia normali, dar nici cei de masina) si mi-a venit urmatoarea idee pe care o sa o pun in practica atunci cand voi avea motorul.

 

Un astfel de stingator golit( se gasesc destule in multe institutii, pot sa va furnizez si voua ca stiu multe surse:)) ) Aceste rezervoare rezista la presiuni extreme si sunt foarte usoare.

 

Asa..

 

Mai departe sper sa aiba cineva idei mai bune, sau sa le imbunatatim pe acestea, ca sunt cam brute.

 

Mai avem nevoie de un cablu de bicicleta cu tot cu frana de mana.

Dam o gaura mica la extremitatea manerului de sus si a celui de jos.

Partea exterioara a cablului vine in partea de sus a manerului stingatorului , iar cablul trece prin cele 2 gauri si se fixeaza de manerul de jos al stingatorului.

 

Pana acum avem recipientul ..si sistemul de declansare..apesi un pic pe maneta de frana si se strange declansatorul..care e destul de usor de apasat( l-am probat), prin urmare e nevoie de o forta destul de mica de apasare a sistemului de franre imprumutat de la o bicicleta.

 

Mai departe..

 

Taiem furtunul pe care iese spuma...cam la vreo 5 cm..si il punem un spliter( nush exact cum se numeste, ideea e ca de la furtunul principal sa plece 2) de metal preferabil la un diametru mai mic decat al furtunului ca sa poata sa intre in viitoarele furtune..

Avem acum 3 furtune..

Cel care vine de la stingator( principalul) si inca 2 care sunt unite cu cel principal prin spliterul prins cu coliere de furtune...

 

Deci..

Furtunul principal de la stingator

Secundarul 1 care are in capat o valva de camera

Secundarul 2 care duce la goarna

 

Datorita secundarului 1 recipientul poate fi incarcat de la orice benzinarie cu aer comprimat pentur incarcarea anvelopelor...

Cert e ca se goleste destul de greu, pentru ca intra mult aer intr-un astfel de recipient.

 

 

Ramane intrebarea..unde plasam maneta de frana de la bicicleta..adica declansatorul

 

Daca cititi cu atentie o sa observati ca sistemul nu e deloc complicat( poate doar explicarea lui)..

Un pic de imaginatie si oricine ii poate intelege principiul de functionare..

Astept pareri..

Poate il imbunatatim si iese ceva mai viabil.

Sau poate gasim unul gata viabil :cheers:

 

 

 

Eu o sa imi pun recipientul in Topcase, ca nu e prea mare, sau o sa il atasez in spatele motocicletei..si o sa imi pun numarul pe el..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu stii care e principiul de functionare al stingatorului? Sau macar stii ca sint diferite?

Precizeaza la care din ele te referi.

Pe de alta parte recipientul e considerabil de greu si necesita reincarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten care foloseste un stingator pe post de rezervor de aer comprimat.

Nu ma intereseaza principiul de functionare al stingatorului, si nici amestecurile care au loc in el in mod normal..

Daca introduc aer, o sa iasa tot aer

Un stingator greu? Poate un stingator plin greu...

E un simlu rezervor de metal sau aluminiu, astea mai noi sunt din aluminiu..

Nu te gandi la cele masive..stingatoare medii..le vezi mai nou prin toate institutiile..

Se reincarca la fel cum reincarci un pneu...la o benzinarie..si iti ajunge presiunea sa te saturi de claxonari..

Gandeste-te ca un tub d'ala cu goarna, de care iau astia la meciuri, care suna apreciabil fata de un claxon normal, tine vreo 5 minute incontinuu...

Si e un simplu tub de aluminiu..

 

Prima greseala am gasit-o eu..

Mai e nevoie de un robinet..fixat pe furtunul 2 care duce la claxon, ca sa poti sa micsorezi debitul de aer si sa il inchizi atunci cand alimentezi

Alimentarea tubului se poate face si cu o pompa normala

Conectezi la valva..

Actionezi maneta ca la descarcare si aerul intra

 

Teoretic :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca te complici degeaba. nu-ti trebe claxon de salupa pe motor. trebuie sa te auda lume ain trafic.

daca totusi vrei ceva TARE, atunci iti recomand claxonul de la bmw k100lt. nush cat costa sau daca e standard si pe celelalte bmw-uri, dar eu unu m-am sperait rau cand mi-am luat un claxon din ala la fund :cheers: . adevaru e ca nici nu ma asteptam, dar suna al naibii de tare... daca treci prin suceava, aranjam de-o demonstratie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai...tocmai asta e problema..

Ca nu te aude lumea in trafic..

De vazut, mai greu.

Cred ca , daca fata de un claxon normal de moto, pe care daca esti intr-o masina de lux bine insonorizata nu ai cum sa il auzi, daca mai ai si muzica pornita nicio sansa, pe asta pe langa faptul ca il auzi, cu siguranta o sa tragi cu ochiul si in oglinzile retrovizoare.

Eu unu o sa il pun in practica si o sa vad atunci cad de folositor/nefolositor este..

Cum s-a intamplat de prea multe ori sa aud replica ''nu te-am vazut'' sau ''nu te-am auzit'' consider ca o sa fie functional..

Daca nu..nu pierd decat cateva ore de creativitate..

Editat de namaste
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea cu stingatorul mi se pare exagerata, iese o instalatie voluminoasa si grea. Daca faci 2 declansatoare separate, unul pt claxonul normal si unu pt goarna va fi greu sa-ti formezi reflexele in functie de situatie.

Eu de exemplu sunt tot timpul pregatit sa claxonez si dau cate un semnal scurt de fiecare data cand am impresia ca nu sunt observat de vreun pieton sau de vreun sofer care trebuie sa-mi cedeze trecerea, mi-a intrat chestia asta in reflex si nu cred ca as avea timpul necesar sa stau sa ma gandesc cu care claxon claxonez. Degeaba claxonezi tare daca intarzii chiar si o fractiune de secunda. Oricum cu un tub mediu de stingator nu cred ca poti claxona prea mult. Buteliile alea de aluminiu cu goarna nu-s umplute cu aer ci cu un gaz care se lichefiaza la presiuni mult mai mici decat cea a aerului, probabil heliu sau alte gaze asemanatoare

In concluzie eu nu mi-as monta asa ceva pe motocicleta. Prefer sa-mi montez inca un claxon sau poate chiar 2 in plus dar toate sa fie declansate de acelasi buton; si ca sa fiu sigur ca nu stric butonul datorita supracurentului as alimenta claxoanele printr-un releu.

2 claxoane de calitate eventual unele auto consider ca-s mai mult decat suficiente ca sa te faci auzit .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Muuult prea complicat cu stingator & co! Exista in supermarket-uri si in Vitan claxoane electropneumatice (compresor mare cam cat o bobina de inductie de Dacia + 2 trompete) la ~65 RON. Nu stiu daca vei avea chiar asa mult loc la TA, eu abia am bagat 2 gornite din alea turcesti de 15 RON cum au toti taximetristii in scutul motor si suna multumitor, mult peste claxonul original. Si nici releu n-am pus, mi-a fost lene sa trag fire in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cunosc metoda asta.

Da mai multe detalii te rog.

 

 

Muuult prea complicat cu stingator & co! Exista in supermarket-uri si in Vitan claxoane electropneumatice (compresor mare cam cat o bobina de inductie de Dacia + 2 trompete) la ~65 RON. Nu stiu daca vei avea chiar asa mult loc la TA, eu abia am bagat 2 gornite din alea turcesti de 15 RON cum au toti taximetristii in scutul motor si suna multumitor, mult peste claxonul original. Si nici releu n-am pus, mi-a fost lene sa trag fire in plus.

 

 

Uite ..asta nu stiam..

 

O sa iau aminte..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are dreptate john... se gaseste mai prin toate magazinele de piese auto kit-ul acela(un compresor f mic si o goarna sau 2). Se monteaza pe instalatia claxonului actual deci nu mai trebuie alte modificari si e ff simplu de montat. Plus ca se aude destul de tare. :D :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compresorul nu l-as pune fara releu... Consuma mult si daca se pierde curent pe fire abia mai guita goarnele - probat pe auto. Cred totusi ca gornitele sunt cea mai simpla varianta si zau daca nu sunt suficiente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai linistit ca nu se aud ca cele de tir acele merg pe 8 bar presiune si au si rezervoare de aer comprimat(cele ale masini pt franare)mai eficient sunt doua goarne electrice de inalte si de joase clar suna mai tare de cat basinile ale de kituri care suna si cu intarziere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te referi la claxoane? Sau exista si goarne ca cele de tir, insa electrice( daca exista cred ca nu sunt foarte viabile pe moto, consum mare)?. Oricum, e de asteptat sa sune cu intarziere cele cu compresor.

O sa imi construiesc dispozivul de care v-am povestit si o sa incerc sa il fac sa raspunda la comnada normala prin buton( nush momentan cum). Cum nu ma costa mare lucru si imi place sa mersteresc, o sa fie perfect.Presiunea in butelie pot sa o duc la 12 bar.

Bineinteles ca il voi mai imbunatati pe parcurs.

Nu va fii ca unul de firma, dar cel putin voi avea o mare satisfactie, pentru ca a fost confectionat de mine.

Daca nu va fii functionabil pe moto, ii gasesc eu o alta intrebuintare:D

 

O sa postez dupa ce il voi termina( peste vreo 3 luni, intai sa vina motorul).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus goarne electromagnetice = 2 claxoane (joase si inalte) in forma de melc.

Daca are suficient curent compresorul (fir gros direct de la baterie + releu tzeapan) nu mai intarzie, probat de mine cu 3-4 instalatii pe tot atatea masini! Papa curent mult si pierderile pe fire sunt considerabile. Vad ca voi vreti sa faceti chiar ca trenu', nu va ajunge o titietoare, vreti inventii... Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai bine cumperi matale doo claxoane de BMW K100? Iti fac o demonstratie daca vrei. Nu sunt chiar ca alea de camion, dar GARANTEZ ca nu se asteapta nimeni ca o motoreta sa emita sunetele alea. :cheers: Si nici nu trebuie decat sa le inlocuiesti pe alea originale cu astea, fara aer comprimat surubele piulite motorase tractorase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Utilitatea claxoanelor puternice este clara. Cand aud motoare claxonand firav ma gandesc ca un simplu claxon puternic poate salva vieti.

 

Pe prima masina aveam, sub capota, o bara plina cu claxoane tip melc, prinsa intre capetele amortizoarelor fata. Cand claxonam, se oprea motorul :cheers: Deh, 19 ani, la ce puteai sa te astepti? :D

 

Pe motor insa e mult mai important claxonul. O sa-mi pun ori un kit cu goarna (cu releu si fir gros direct de la bacterie, dupa ce probez in targ sa nu aiba intarziere) ori doua claxoane puternice.

 

Goarna aia bricolata ar merge, mai ales cui ii place sa mestereasca. Singura problema majora ar fi obisnuirea cu doua manete/butoane diferite pentru claxon, ceea ce lungeste prea mult timpul de reactie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va mai agitati...

http://www.stebel.it/stebel/index2006.htm

Nautilus Compact Series

:D :D

 

:cheers:

 

 

De ce nu seria heavy duty? :bounce: :peace: :moto: daca nici cu unul din asta nu se trezesc conservarii din starea de somnolenta nu vad ce altceva ar putea....poate decit sa ne luam toti Y2K!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

offtopic: daca va intereseaza un calxon misto va invit la o demonstratie cu noua mea jucarie : Kraz 255b pe care am montat goarne de locomotiva...... echipament necesar : dopuri de urechi si cate o pastila de nitropector pt inima .... :cheers:

 

 

 

 

ontopic: ideea cu claxonul de tir nu e viabila dupa parerea mea....dar chitul ala din italia poate vi ok...eu personal prefer niste tobe foarte puternice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

offtopic: daca va intereseaza un calxon misto va invit la o demonstratie cu noua mea jucarie : Kraz 255b pe care am montat goarne de locomotiva...... echipament necesar : dopuri de urechi si cate o pastila de nitropector pt inima .... :cheers:

ontopic: ideea cu claxonul de tir nu e viabila dupa parerea mea....dar chitul ala din italia poate vi ok...eu personal prefer niste tobe foarte puternice

foarte tare masinaria :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...