Sari la conținut

Benzina


Postări Recomandate

In weekend si de sarbatori am facut cam 500 km, asa ca am facut un calcul si am avut o surpriza:

Plecind din Tulcea, cu plinul facut la Rompetrol (Efix 95), dupa 250 km am facut plinul din nou (la MOL in Cta). Consum aproape 9 % !!!!!!!!!!!!!!!! e adevarat ca am mers cu 120 media, dar totusi.....

La intoarcere acasa am facut deci plinul cu MOL (o parte super de 98 din greseala si restul 95). Dupa 200 km prin coclauri, paduri, dealuri si alte drumuri dobrogene......surpriza placuta : 11 litri ! Deci 5,5 % consum cu pasager, pe drumuri de soft enduro, curbe si altele....

 

Concluzia: nu mai iau in viata mea de la Petromidia. Cum in Tulcea n-ai de ales, o sa iau in continuare de la Petrom. Trebuie sa incerc si Lukoil, asa, de variatie.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

cred ca nu ai facut tu calculul bine. este aproape imposibil ca din cauza benzinei sa creasca consumul asa mult. ori i-ai dat tu gaz mult la dus. ar insemna sa fie o benzina cu cifra octanica de sub 90. sa-ti mai zic o chestie: mol ia benzina si motorina de la petromidia, in afara de cea de 98, si gama EVO. nu este un secret asta. am lucrat la mol si stiu despre ce este vorba. de ex, la mol-ul din palazu, in stg casei de marcat, pe perete, ar trebui sa vezi o hartie cu provenienta carburantilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut si eu plinuri cu efix,asta iarna in Bucuresti,dar mare diferenta fata de alte benzine nu am simtit,un pic pornea mai greu la rece ..(motor cu injectie)

la tine cam mare diferenta,poate ai alergat-o !! dar totusi aproape dublu !!!

Daca era f proasta benzina nu puteai so alergi ca sa scoti media de 120 km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In weekend si de sarbatori am facut cam 500 km, asa ca am facut un calcul si am avut o surpriza:

Plecind din Tulcea, cu plinul facut la Rompetrol (Efix 95), dupa 250 km am facut plinul din nou (la MOL in Cta). Consum aproape 9 % !!!!!!!!!!!!!!!! e adevarat ca am mers cu 120 media, dar totusi.....

La intoarcere acasa am facut deci plinul cu MOL (o parte super de 98 din greseala si restul 95). Dupa 200 km prin coclauri, paduri, dealuri si alte drumuri dobrogene......surpriza placuta : 11 litri ! Deci 5,5 % consum cu pasager, pe drumuri de soft enduro, curbe si altele....

 

Concluzia: nu mai iau in viata mea de la Petromidia. Cum in Tulcea n-ai de ales, o sa iau in continuare de la Petrom. Trebuie sa incerc si Lukoil, asa, de variatie.....

maaa...tu ai avut vintu-n fata,maa!! :cheers:

 

nu iau niciodata de la rompetrol.

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am spus ca am mers putin mai tare la dus, dar vintul era din lateral si, in plus, niciodata nu sar de 7% in oras, asa ca mi se pare exagerat.

 

Pun consumul pe baza proastei calitati a benzinei pentru ca imediat ce am facut plinul cu benzina buna a scazut remarcabil, in conditii de drum cel putin la fel de solicitante (cam 20 km prin padure, o buna bucata prin cratere, catarat pe dealuri etc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se compara mere cu pere.

consumul poti sa spui ca difera sau nu in conditii de viteza constanta intre A si B. acelasi drum facut cu aceeasi viteza si acelasi stil de acceleratie, preferabil pe A2.

si nici in conditiile astea nu poti fii 100% sigur, poate bate vantu din fata la dus si din spate la intors..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

120 la ora la tenere nu e blana.

 

Sfatul meu propriu si personal - daca motorul are compresie peste 11 sau daca e racit pe aer si se supraincinge, nu puneti benzina de rompetrol. Eu am avut experiente personale - cu oltcitul si supernova vara, pe caldura, nu aveam incotro si puneam de la rompetrol de la Navodari - consumul crestea in draci si motoarele nu mai trageau deloc. Alt exemplu - un coleg de job cu zzr de 500 a pus rompetrol in motor - de-abia a pornit la buton, nu tinea ralantiul de nici o culoare si de-abia a urcat panta de la parcarea subterana. Dupa ce a schimbat benzina, motorul si-a revenit.

 

Asadar, e clar ca are cifra octanica varza. Motoarele mai comprimate resimt mai puternic asta (si isi iau si portia de detonatii si uzura prematura), cele cu compresie mai mica sau cu regimuri termice mai scazute tolereaza respectiva benzina proasta (nu se produc autoaprinderi).

 

Sursa benzinei nu e atat de relevanta cat aditivii ce se pun in ea pentru asigurarea parametrilor. Cea mai "proasta" benzina devine "de 98" daca ii pui tetraetil de plumb (azi cred ca e interzis asta) sau "octane booster" cum i se zice comercial azi. Deci daca n-aveti incotro si trebuie sa bagati de la rompetrol, luati si aditiv de-ala de marit cifra octanica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, nu stiu ce sa zic de benzina de la "floricica" (petromidia-rompetrol).

Am folosit'o si o folosesc cu un real succes la masina care e pe injectie multipunct, din '84. Chiar am simtit ca trage altfel cu benzina Efix 95. Placebo sau nu, nu stiu ce sa zic.

In motor iara nu stiu. In general merg pe OMV 95, dar am mai bagat de curand si Efix 95.

Asta vara am bagat si mult MOL 95 iar de vreo doua ori in lipsa de altceva am bagat si lukoil 95 si nu am simtit absolut nici o diferenta.

Oi fi io mai nesimtit sau motorul meu.

Sau amandoi. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Majoritatea benzinariilor au pe langa pompa o foaie in care scrie provenienta benzinei. E a ceeasi benzina peste tot.

 

Dintre producatori: Petrom si Lukoil sunt ieftini, Rompetrol e scump, restul se descurca si ei cum pot. Petromul mai rezerva uneori surprize, nu au preturile uniformizate, castiga rusnacii.

Cea mai enervanta faza e "PetromV", adica benzina Petrom cu pret de OMV, uleiuri scumpe si proaste "bixxol" si servire inceata si enervanta de OMV.

 

La OMV e asa: "Mai vreti un senvish , o cafea?/ NU, vreau sa platesc odata si sa ma car."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La OMV e asa: "Mai vreti un senvish , o cafea?/ NU, vreau sa platesc odata si sa ma car."

Alimentez la OMV, mananc la OMV, beau cafea la OMV.

Niciodata nu s'a intamplat sa ma intrebe asa ceva. Si chiar daca s'ar fi intamplat, un simplu "Nu, multumesc" ar fi rezolvat problema. Intarziere? 2secunde.

Prefer sa fiu tratat cu politete si un zambet sincer pe fata decat cu sictir si ranjet de femeie la menopauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca octane booster afecteaza sonda landa, probabil scrie pe ambalaj daca e safe pentru motoare pe injectie. Oricum, daca motorul are sonda landa, probabil are si sistem digital de control al avansului la aprindere si senzor de detonatii, deci daca benzina e proasta, se ajusteaza avansul si motorul va trage mai prost, dar nu va face "damage" de la detonatii. Oricum, in general sonda lambda nu se contamineaza asa usor, din auzite se zice ca doar catalizatorul ar avea de suferit din cauza diversilor aditivi (benzina premium de exemplu, aditivata cu inlocuitor de tetraetil de plumb).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

octane booster, si orice adiiv ptr "marirea cifrei octanice" nu afecteaza sistemele catalitice. este facut ptr toate tipurile de benzina. apropo, tetraetilul este interzis de mult. se folosesc inlocuitori ptr a produce benzina "cu plumb". nu mai exista benzina proasta , ci oameni putin paranoici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok: Putina paranoia n-a omorit pe nimeni.

 

Postul meu nu continea nici o intrebare, ci era doar o constatare generata de un fapt surprinzator (dupa mii de km in care consumul meu a fost constant intre 6-7%, in conditii dintre cele mai variate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am confirmat ideea cu 3 exemple - doua personale (cu oltcit si supernova) si un coleg de job cu moto zzr500. Ideea este ca o benzina proasta nu se manifesta obligatoriu oricand si pe orice motor/masina, ci doar in conditiile propice producerii detonatiilor - anume temperatura si presiune in camera de ardere in momentul compresiei. Fenomenul de detonatie a mai fost descris prin forum mai demult si pe scurt este aprinderea spontana a amestecului aer/benzina. Fenomenul este influentat de 3 factori - temperatura motorului (greu de controlat la motoarele racite pe aer), presiunea maxima atinsa in faza de compresie (data de raportul de compresie geometric al motorului si incarcarea cilindrului - care variaza cu sarcina si turatia), si reglajul avansului la aprindere (un avans prea mare produce detonatie prin cresterea suplimentara de presiune produsa de proagarea frontului de flacara - deci amestecul incepe sa arda "normal" dinspre bujie, dar in acelasi timp se propaga o unda de soc care suplimenteaza presiunea din camera de ardere si o trece peste pragul de "rezistenta" al benzinei. - de-asta pe o masina mai veche, cand nimereai o benzina proasta trebuia umblat la avans - in sensul micsorarii, pentru a nu produce "leziuni" motorului).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok: Putina paranoia n-a omorit pe nimeni.

 

Postul meu nu continea nici o intrebare, ci era doar o constatare generata de un fapt surprinzator (dupa mii de km in care consumul meu a fost constant intre 6-7%, in conditii dintre cele mai variate).

Ceva nu-i in regula cu calculul tau, 120 km/h e parfum pt tenere.Eu merg cu tdm-ul 120-140+ si nu-mi ia niciodata mai mult de 6, hai 7 la forja maxima cand scap mana in el.Poate fura aia la pompa, desi nu cred.Am bagat de la toate benzinariile si la fel consuma, cu atat mai mult cu cat motoarele noastre is renumite pt racirea f buna si temperatura de lucru stabila si compresie mica(parca 10.5 la tdm) n-ar trebui sa afecteze prea tare cifra octanica.

Editat de S George
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

noi inca avem benzina buna. in state, CICA mai exista inca benzina cu co 91, 88...

oricum, eu nu am simtit diferente, decat la dacie(in timp) ca bagam f pb in loc de premium. afecteaza motorul pe termen lung. mai ales cand o si coxezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alimentez la OMV, mananc la OMV, beau cafea la OMV.

Niciodata nu s'a intamplat sa ma intrebe asa ceva. Si chiar daca s'ar fi intamplat, un simplu "Nu, multumesc" ar fi rezolvat problema. Intarziere? 2secunde.

Prefer sa fiu tratat cu politete si un zambet sincer pe fata decat cu sictir si ranjet de femeie la menopauza.

 

Ti-ai gasit a doua casa, cine s-ar fi gandit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

noi inca avem benzina buna. in state, CICA mai exista inca benzina cu co 91, 88...

oricum, eu nu am simtit diferente, decat la dacie(in timp) ca bagam f pb in loc de premium. afecteaza motorul pe termen lung. mai ales cand o si coxezi.

 

 

in state au masinile lor enorme cu rapoarte mici de compresie care nu au nevoie de mai mult de 91 :ok: de aia se mai gaseste benzina de aia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseară am băgat de la OMV Lizeanu. Astazi nu îmi trage motorul aproape deloc, efectiv se tărăie. Mâine sunt nevoit să caut un aditiv, că altfel înnebunesc. Concluzie: de mult Âştiam că la OMV au pus rahat în benzină Âşi nu m-am ferit; nu mai bag de la ei deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...