old school Postat Iunie 27, 2010 Autor Share Postat Iunie 27, 2010 Mi-a placut. multumesc tuturor pt aprecieri. Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shoei94 Postat Iunie 27, 2010 Share Postat Iunie 27, 2010 (editat) E Interesant ..Thx. Asfalt Uscat Editat Iunie 27, 2010 de Shoei94 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Iunie 27, 2010 Share Postat Iunie 27, 2010 (editat) "Asadar treci prin intersectii fara a te uita stanga/dreapta doar pt ca ai verde si prioritate. Idiotul ce vine cu masina din laterala ,care tocmai a iesit de la bodega cartierului nu are timp sa franeze si te ia in plin cu toate ca tu aveai prioritate.El se alege cu numai un dosar penal ca de fapt erea fiul unui fotbalist iar tu cu coloana rupta stai in pat cu fata in jos ca sa te stearga parintii iubitori la poponeata tot restul vietii.Sotia ta se intalneste cu inculpatul pt a primii despagubirea ,.. realizeaza ca acela este mai intreg decat tine,...si se recasatoreste. Asta e, viata e dura.. Dar ce conteaza,caci TU ai avut prioritate si EL a fost de vina. Prietenii de pe SBZ te vor intelege,aprecia si respecta in continuare.Ca tu esti tot Gigi dar pe din doua." Un om care intelege cum stau lucrurile si stie ce spune. Aceleasi lucruri le spun si eu, dar nu ma pricep la cuvinte atat de bine si lumea mi le ia in nume de rau. Sanatate multa, domnule old_school! Editat Iunie 27, 2010 de --=HD=-- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dayro_25 Postat Iunie 27, 2010 Share Postat Iunie 27, 2010 Un om care intelege cum stau lucrurile si stie ce spune.Aceleasi lucruri le spun si eu, dar nu ma pricep la cuvinte atat de bine si lumea mi le ia in nume de rau. Sanatate multa, domnule old_school! Sincer, ma asteptam sa faci praf si topicul asta. M-am inselat si imi cer scuze pt asta. Unde postezi tu iese scandal, accepta si parerile altora. Rele sau bune, fiecare are dreptul la una. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bside Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 "Asadar treci prin intersectii fara a te uita stanga/dreapta doar pt ca ai verde si prioritate. Idiotul ce vine cu masina din laterala ,care tocmai a iesit de la bodega cartierului nu are timp sa franeze si te ia in plin cu toate ca tu aveai prioritate.El se alege cu numai un dosar penal ca de fapt erea fiul unui fotbalist iar tu cu coloana rupta stai in pat cu fata in jos ca sa te stearga parintii iubitori la poponeata tot restul vietii.Sotia ta se intalneste cu inculpatul pt a primii despagubirea ,.. realizeaza ca acela este mai intreg decat tine,...si se recasatoreste. Asta e, viata e dura..Dar ce conteaza,caci TU ai avut prioritate si EL a fost de vina. Prietenii de pe SBZ te vor intelege,aprecia si respecta in continuare.Ca tu esti tot Gigi dar pe din doua." Un om care intelege cum stau lucrurile si stie ce spune. Aceleasi lucruri le spun si eu, dar nu ma pricep la cuvinte atat de bine si lumea mi le ia in nume de rau. Sanatate multa, domnule old_school! Indeed ... cre ca am raspuns la un topic "accident to be happened!" ... avea acelasi stil ... NU al lui HD (chiar daca il apreciez) ci al adevaratului scriitor... Salutari dim Timisoara ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 Respect, old_school. Nu am destule cuvinte sca a exprim gandurile mele dupa ce am citit acest topic de la cap la coada. Este atat adevar in ceea ce zici, dar vad totodata o tristete mascata de ironie ascunsa printre randuri... De asemenea, te vad resemnat, impacat cu gandul ca nu se pot schimba prea multe, multi au murit, mor in continuare si vor muri pe doua roti. Acest topic l-as tipari si l-as imparti la toate scolile cat. A impreuna cu manualul cu regulile de circulatie tuturor celor care vor sa se urce pentru prima data pe o motocicleta. Daca numai 1 (unu) dintre ei baga la cap ceea ce ai scris, si in loc de R6 isi ia un enduro soft sau ceva cu putini cp, deja ai salvat o viata. Si nu e putin ... Semnat : un motociclist in devenire, 33 de ani, 15 luni pe 2 roti, 10.000 km, 2 cazaturi lejere (deget mare rupt la picior se pune la capitolul 'lejer'? ) cauzate de un Gigi si de o Gigica care nu aveau chef/timp sa imi dea prioritate. Dar eu mi-am invatat lectia ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat Iulie 29, 2010 Share Postat Iulie 29, 2010 Respect, old_school. Nu am destule cuvinte sca a exprim gandurile mele dupa ce am citit acest topic de la cap la coada. Este atat adevar in ceea ce zici, dar vad totodata o tristete mascata de ironie ascunsa printre randuri... De asemenea, te vad resemnat, impacat cu gandul ca nu se pot schimba prea multe, multi au murit, mor in continuare si vor muri pe doua roti. Acest topic l-as tipari si l-as imparti la toate scolile cat. A impreuna cu manualul cu regulile de circulatie tuturor celor care vor sa se urce pentru prima data pe o motocicleta. Daca numai 1 (unu) dintre ei baga la cap ceea ce ai scris, si in loc de R6 isi ia un enduro soft sau ceva cu putini cp, deja ai salvat o viata. Si nu e putin ... Semnat : un motociclist in devenire, 33 de ani, 15 luni pe 2 roti, 10.000 km, 2 cazaturi lejere (deget mare rupt la picior se pune la capitolul 'lejer'? ) cauzate de un Gigi si de o Gigica care nu aveau chef/timp sa imi dea prioritate. Dar eu mi-am invatat lectia ... Respectele mele old_school. Chiar de apreciat tot ce ai scris, insa nu totzi baga la cap si citeste printre randuri. Si eu sunt incepator si de aceea doresc sa-l contrazic pe Mario MT 03 la ce a scris el in urma cu cateva zile: "in loc de R6 isi ia un enduro soft sau ceva cu putini cp, deja ai salvat o viata". Eu am un Yamaha R1 din 2002, stiu foarte mare si periculos pentru incepator, dar depinde foarte mult de cel care o conduce. Daca Respectivul "teribilist" il duce capul sa-i dea 300 cat prinde ATAT II DA. Ei bine eu sunt altfel, am citit aproximativ toate topicuriole si am bagat bine la cap ce este de facut pe viitor. Acum depinde de motociclist cat baga mana-n gaz. Sunt printre norocosii motociclisti care inca n-am facut cunostinta cu solul. Asta nu inseamna ca nu ma las in curbe si n-am un numar mare de kilometrii. Acei motociclisti care vor sa ma contrazica ca am ales gresit motorul si ca nu-l pot stapanii indeajuns rog sa ma contacteze cu PM sau de ce nu sa-mi raspunda pe acest topic. Multa Sanatate va doresc la toata lumea si avetzi grija de voi, asfaltul nu este inca incalzit cum trebuie, in ciuda ploilor care ne-au vizitat. Bfta. Asfalt Uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Ce te-a determinat să alegi motocicleta asta ? Sper să nu-mi spui că aspectul (cum de altfel mă aÂştept să spui). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Nu neaparat aspectul, ci ceea ce poate sa faca. Daca imi luam de 600 cmc cu siguranta ma plictiseam prea repede de ea, cum de altfel m-am plictisit de R1. Am vazut cum merge, am vazut cand explodeaza, am vazut cam tot ce poate si in curbe, si la drum lung... Pun accentul pe dorinta, chiar imi doream inca de la inceput sa-mi achizitionez un R1, in ciuda filmuletelor dupa youtube si etc. Marea majoritate a motociclistilor care au vitezomane prefera R1... De ce toata lumea R1 ? Pentru ca esti cel mai bun din gama motoarelor de 998 cmc... Daca mai ai ceva de adaugat Chivu, te rog sa o faci TE Salut Asfalt Uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 Repede vă mai plictisiți de ele. Eu am făcut peste 30.000km cu a mea. Nu pot spune că m-am plictisit dar simt nevoia de ceva mai mare. În primul rând că nu mai încap între carene , dar Âşi din cauza puterii, ceva cu mai mulți cai n-ar strica. Uneori ăÂştia 15cp îmi dau bătăi de cap în special la drum lung/depăÂşiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 Ohoo, 30.000 km... Suna bine, cu toate ca nu as crede. Am vizionat profilul tau pe care ti-ai trecut si varsta, 18 ani... Ok ai mai condus piaggio si mai stiu eu ce scutere, dar totusi ai scris 30.000 km In fine cum spui tu, ar fii cazul totusi sa treci la un motor mai mare pentru gabaritul tau. Ramane la aprecierea ta ce sa-tzi iei Recunosc, inca n-am ajuns sa cunosc chiar tot ce poate R1, si ca nu pot inca sa-i stapanesc pe cei 150 cp pe care ii are, dar nush... M-am plictisit, stii cum este, vrei din ce in ce mai mult Cred ca o sa-mi iau un avion sa ma satur ) Glumesc. Ce pot sa zic decat spor la nou motor Asfalt Uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 Ohoo, 30.000 km... Suna bine, cu toate ca nu as crede. Am vizionat profilul tau pe care ti-ai trecut si varsta, 18 ani... Ok ai mai condus piaggio si mai stiu eu ce scutere, dar totusi ai scris 30.000 km In fine cum spui tu, ar fii cazul totusi sa treci la un motor mai mare pentru gabaritul tau. Ramane la aprecierea ta ce sa-tzi iei Recunosc, inca n-am ajuns sa cunosc chiar tot ce poate R1, si ca nu pot inca sa-i stapanesc pe cei 150 cp pe care ii are, dar nush... M-am plictisit, stii cum este, vrei din ce in ce mai mult Cred ca o sa-mi iau un avion sa ma satur ) Glumesc. Ce pot sa zic decat spor la nou motor Asfalt Uscat. Da, am făcut vreo 34-35.000km, undeva pe acolo cu nsr-ul. Kilometrii de pe scutere nu Âştiu câți sunt la număr că am avut mai multe Âşi n-am stat să mă uit. Am mers mult anul trecut când era mai ieftină benzina. Dădeam ture în fiecare weekend la Siriu, BraÂşov, BucureÂşti, Tulcea... Pe unde se poate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 Totusi, ai scris foarte multe orase acolo si sunt destul de indepartate de Braila unde stai tu Adica sunt cateva sute de kilometrii. Eu tot nu cred ca pana la varsta ta de 18 ani sa ai 34-35000 km... Oricum ii problema ta, ai grija cum mergi. Bfta, am plecat la mareeeee, vb peste 1 sapt:) Incepatorilor avetzi grija cum mergetzi, nu va datzi la trompete, nu va iarta deloc... Asfalt Uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WickedAssHell Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 (editat) Din cate am observat eu,am tendinte de a face pe cretinul doar cand conduc motocicleta in oras In afara imi cunosc oarecum limitele...si sunt mai cumpatat Ca incepator pe doua roti am si si eu o cateva intrebari: Astazi mi sa intamplat ceva mai ciudat,intr-o curba am atins asfaltul cu scarita mea din partea dreapta.Imi amintesc doar ca intrasem in curba,impingeam in scarita cu varful piciorului pentru a urma trasa stabilita si am auzit acel zgomot "ciudat" .Si eu nu ma inclin cine stie ce,numai pomenesc de atingerea asfaltului cu genunchiul...ehehe sper ca intr-o zi sa ajung si la acel nivel Scarita pasagerului era inchisa...acum ca am ajuns acasa vad ca totusi doar aceasta e un pic polizata,dar poate era asa de cand am cumparat-o si nu am remarcat eu.E de bine sau e de rau? Chestia asta a durat doar 2-3 secunde,ca m-am speriat oarecum si am deschiz gazul ca sa ridic motocicleta,sincer in acel moment am avut un sentiment de insecuritate si am crezut ca o sa cad cu motocicleta Si am mai avut o tentativa pe partea stanga unde am atins solul cu slider-ul de la cizma,insa macar acolo ma gandesc ca nu aveam o pozitie corecta a piciorului pe scarita Exista totusi vre-o metoda prin care polizatul scaritelor sa devina o senzatie mai placuta?Si ce riscuri sunt atunci cand atingi asfaltul cu scaritele?Banuiesc ca in anumite cazuri poti pierde controlul motocicletei nu?Care ar putea fi cauzele ce ar putea duce la acest lucru?Pozitia corpului gresita,asfalt denivelat,cauciucuri prea uzate...este tot ce imi trece prin minte.Mai sunt si altele?Exclud aici deschiderea brusca a gazului/schimbatul treptei de viteza ce ar putea duce la un lowside Editat August 16, 2010 de WickedAssHell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Judas Iscariot Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 (editat) E de rau. Daca atingi, ai o pozitie a corpului total gresita care intr-un final o sa te duca la o cazatura. (ma rog, asta chiar avand in vedere ca Hornetul ala nu are scaritele prea sus, insa sliderul de la cizma e un semn clar). Si eu am atins cu capacul de la motor, si nu (prea mai) e motiv de mandrie. Revizuieste-ti pozitia corpului (o sa gasesti in mod sigur ceva explicatii ilustrate pe net, sau niste filme) si nu fa din pusul genunchiului jos un scop in sine. Baietii care ating fac parte din clubul celor care merg incet pe pista... Nu uita ca cel mai important e sa te distrezi, si sa inveti sa mergi mai repede, mai sigur! PS n-ar fi o idee rea sa scoti capetele scaritelor de pilot Editat August 16, 2010 de Judas Iscariot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WickedAssHell Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 (editat) Ok,multumesc de explicatii Judas Iscariot Problema mea vine de la faptul ca vreau sa progresez...si asta poate duce la erori de pilotaj,respectiv cazaturi deoarece de multe ori am senzatia ca imi depasesc nivelul meu de siguranta si bagajul de cunostinte acumulat pana acum pe doua roti. Din dorinta de deveni mai bun si de a asimila tehnicile corecte la inceput am mers in grup,insa cei din grup sunt mult mai rapizi ca mine,nu-i bai ca ma asteptau pe traseu dar am decis sa renunt momentan la iesirile in grup pana ce mai adun ceva experienta. Si uite de 3 luni merg singur,am mai parcurs de atunci vre-o 5000-6000 de km,daca ma uit in trecut simt ca am progresat ceva...insa de multe ori am impresia ca tot ceea ce fac/sau in mare parte ceea ce fac este gresit si imi este frica sa nu ma obisnuiesc cu obiceiuri gresite Ieri mi-am dat seama ca e fun sa mergi si cu 50-60 km pe curbe,oarecum uitasem de treaba asta...desi cu putin timp in urma acela era nivelul meu,aveam inaintea mea un nene pe la 45 ani cred,si am inceput sa-i studiez/imitez stilul de mers. Si nu,nu era deloc incepator, chiar avea skill dupa cum se descurca cu Z750-ul sau. Si in acel moment am realizat ca inainte de toate mersul pe motocicleta inseamna distractie,dar e musai sa fie safe,ca trebuie sa tii cont si de ceilalti participanti in trafic...si ca strada nu e un circuit. Doar ca uneori ai tendinta de ati intrece limitele,adrenalina...strada pe care te dai ajungi sa o cunosti strada foarte bine si uite asa in acele momente risti sa o dai in bara. Cel putin in cazul meu uneori simt ca se intampla asta !!! Asfalt uscat la toata lumea Editat August 16, 2010 de WickedAssHell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Judas Iscariot Postat August 17, 2010 Share Postat August 17, 2010 Adrenalina, strada, asflat uscat, fir intins bla bla bla .. Iarna nu-i ca vara, Yamaha nu-i ca Honda, iar restul sunt vrajeli. Daca esti dornic sa progresezi REAL, o poti face in mod aproape sigur doar pe pista, la un curs de siguranta si pilotaj. Si mi-e greu sa cred ca in Italia nu ai unul cat de mic pe aproape de tine. Asimilarea de comportamente si stiluri pe strada poate fi hazardanta, pentru ca, cu siguranta, o vei face de la o persoana care face destule greseli si nu e constienta de ele. De aceea subliniez din nou ca singurul mod de a progresa este cu tine insuti, intr-un cadru organizat, cu persoane calificate care sa iti demonteze mersul in cele mai de baza componente si care sa te invete sa le corectezi. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat August 21, 2010 Share Postat August 21, 2010 Si mi-e greu sa cred ca in Italia nu ai unul cat de mic pe aproape de tine. Exista mai multe, eu am facut asta Corso Guida Stradale la pretul de 290 de E pentru o zi. Este o suma mare, dar nu imi pare rau deloc pentru ca am invatat enorm de mult pentru o singura zi. La prima tura pe pista dimineata, imi era un pic teama sa merg tare. La ultima tura, dupa amiaza tarziu ... aproape atingeam cu scaritele asfaltul . Nu intelegeti gresit, nu am invatat sa merg mai repede, ci mai sigur de mine. De fapt, de cand am facut acel curs am inceput sa merg mai incet pe strada ... constient probabil de ceea ce am invatat. @ WickedHell am vazut ca stai pe langa Roma. Cauta bine, sunt sigur ca si pe acolo sunt cursuri asemanataore. O sa iti prinda bine, eu unul simteam ca nu mai progresez de unul singur. Cand vii prin nordul Italiei, da-mi un pm . Poza de la curs Cand o sa ma simt in stare, si cu alta motocicleta probabil, o sa fac cursul de piloti. Asta nu inseamna ca vreu sa devin Rossi. La curs te invata tehnici avansate de pilotaj, este diferit fata de cursul stradal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WickedAssHell Postat August 21, 2010 Share Postat August 21, 2010 Sunt in nordul Italiei,Provincia Emiglia Romagna,orasul in care locuiesc se numeste Modena.Ne despart circa 200 si ceva de km,asa spune google maps Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen_77 Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 Deschid acest topic mai mult pt incepatori cu toate ca poate fi benefic si pt cei ce merg de ceva timp pe motor dar simt ca nu au evoluat pe cat ar fi dorit.Ce trebuie sa faci sa mergi mai bine pe motor?Care este atitudinea corecta pt a invata mai rapid? Sunt o mie si una de intrebari la care daca gasesti raspusuri corecte ,vei avea sansa de a evolua mai rapid pe 2 roti. Multi dintre motociclisti au TOATE raspunsurile si multi nu mai au ce invata.Multi dintre acesti multi nu mai sunt printre noi.Sa fie oare pt ca au stiu tot sau pt ca nu au invatat nimic?Multi ar fi dorit sa li se mai acorde o sansa de a face lucrurile altfel,de a invata ce trebuie ,de a merge corect pe motor,de a avea in primul rand respect fata de tine insuti si ulterior respect fata de cei din jurul tau. Parerea mea este ca motociclismul este direct legat de 'bunul simt'.Acest bun simt poate fi interpretat in actiunile voastre pe motor fata de colegii de drum,de pietoni ,de soferii auto.Trebuie sa realizezi ca nu ti se va acorda respect daca nu acorzi respect. Tin sa precizez ca cele scrise nu sunt copiate ,traduse din carti sau reviste si reprezinta parerea mea ca motociclist.Nu sunt cel mai rapid pe traseu,nu sunt cel mai bun pe o roata,nu ma pricep la stunt'uri dar am 40ani din care 26 de motociclism ,pe mai bine de 100 de diferite modele.Ah,si sunt inca 'aici'. Ca incepator ,ai o gramada de intrebari la care nu ai raspunsuri sau la care primesti 1001 de raspunsuri diferite.Unele dintre acestea sunt si au fost mult dezbatute pe forumuri dar niciodata toate la un loc. Idea acestui topic este sa cautam toate intrebarile al caror raspunsuri ne vor ajuta sa avansam in 'mersul pe motor'. In primul rand ,ma gandeam la lucrurile care stau la baza atitudinii unui pilot si care il sculpteaza ulterior in motociclistul ce va fi. Dedicatia fata de sport, frica,adrenalina,talent,nebunia,perseverenta,reflex,statura,bunul simt,ego'ul,riscul..... Ce ne face sa mergem cum mergem?Ce ne face sa mergem mai rau decat altii?Ce trebuie sa facem pt a merge mai bine?Cred ca cel mai important lucru in motociclism este ca trebuie sa fi constient ca un motociclist mort nu poate avansa.De ce murim pe capete?Sunt numai soferii auto de vina? Mototciclistii nu porta nici o vina? De fiecare data cand se intampla cate un accident mai putin grav sau din pacate in unele cazuri chiar fatal ,auzim aceleasi scuze penibile; nu am/a avut nici o vina,...conservarul este de vina. Saracul mergea cu numai 270km/ora si masina ia intors in fata,...si altele si altele.Hai sa dezbatem putin acesta atitudine si ce ne face sa fim mai PROSTI decat trebuie. 1. In clipa in care tu te duci si iti vinzi bicicleta pt a da un avans la un ZX-10 ,CLAR esti inconstient. Asta nu inseamna ca nu vei putea merge pe acel motor ci doar ca sansele tale de suprevietuire sunt mult mai scazute.Si aici trebuie sa stai sa gandesti urmatoarele: familia ta are destui bani pt a te ingropa? parintilor le va pasa ca tu esti mort sau vor beneficia dupa decesul tau (caz in care poti pune si NOS pe motor). prietena ta,pe mana a carui prieten ramane? Daca toate aceste lucruri te intereseaza si conteaza si daca nu esti total inconstient vei ajunge la concluzia ca trebuie sa cauti o motocicleta pe masura,una nu neaparat f mica ca capacitate dar nici f puternica. Una care te va duce de ici-colo pt inceput,care iti iarta cat de cat greselile,care este intro stare tehnica buna si care iti va acorda sansa de a te bucura de ia si 'maine' pt ca nu esti mort.Asta nu inseamna ca nu poti deveni statistica pe scuter daca esti idiot.Ai motor de 2 zile si intrebi pe toata lumea cum se merge pe o roata?Ai motor de 3 zile si pleci in 'excursii' cu 'baietii' pe cheia?Ai motor de 4 zile si faci liniute printre semafoarele de pe magheru? esti un idiot si vei murii.Singura mea dorinta este sa nu ma iei si pe mine cu tine. 2.Ok, ai cumparat motocicleta corecta.E super frumoasa.Inainte de a iesi cu ea trebuie sa intelegi ca primul si cel mai mare factor care te duce la accident sunt prietenii.Cei care asteptau la fel de mult ca si tine sa iti iei motor ca sa aibe cu ii arata cat de bine merg ei fata de tine , incepator.Sunt persoanele care inconstient te indruma sa faci prosti,sa mergi mai tare decat trebuie,sa mergi altfel decat trebuie.Te influenteaza fara asi da seama,intro directie total incorecta.Rare ori ai sa vezi un prieten motociclist care sa te indrume sa o iei incet si sa nu incerci sa mergi ca el,dupa el. Trebuie sa realizezi ca unde sunt multi adrenalina creste,sansele de accident si deces cresc.Nu inseamna ca daca ai cu tine,langa tine alti 10 motociclisti ,ca ei la randul lor stiu sa mearga corect.Nu inseamna ca unul dintre cei 10 nu va face o greseala si nu va intra in tine sau ca nu e destul de avansat pt a evita o greseala de a ta,de incepator. Este f important sa iti alegi prietenii cu care mergi la drum f atent mai ales ca incepator. Parerea mea este ca cel mai intelept lucru este sa mergi cat mai mult singur,in ritmul tau ,fara a fi stresat si presat de altii in a merge intrun alt ritm decat te simti comfortabil. 3.Ok.pana aici totul bine si frumos. Ce faci? Pornesti motorul si pleci la drum.Prima zi mai incet .A doua zi ceva mai tare. A treia zi ceva si mai tare si ceva mai putin atent la traficul din jurul tau.A patra zi devii racheta si toti ceilalti participanti la trafic nu mai conteaza.Doar tu esti Gigi cu Gsxr'ul de 1000 si 200cp, .....nu au cum sa nu iti acorde respect.Asadar treci prin intersectii fara a te uita stanga/dreapta doar pt ca ai verde si prioritate. Idiotul ce vine cu masina din laterala ,care tocmai a iesit de la bodega cartierului nu are timp sa franeze si te ia in plin cu toate ca tu aveai prioritate.El se alege cu numai un dosar penal ca de fapt erea fiul unui fotbalist iar tu cu coloana rupta stai in pat cu fata in jos ca sa te stearga parintii iubitori la poponeata tot restul vietii.Sotia ta se intalneste cu inculpatul pt a primii despagubirea ,.. realizeaza ca acela este mai intreg decat tine,...si se recasatoreste. Asta e, viata e dura.. Dar ce conteaza,caci TU ai avut prioritate si EL a fost de vina. Prietenii de pe SBZ te vor intelege,aprecia si respecta in continuare.Ca tu esti tot Gigi dar pe din doua. Ce incerc sa spun este ca majoritatea motociclistilor isi lasa vietile in mainile altora de fiecare data cand ies la drum.A nu mai fi atent la cei din jurul tau devine un reflex.Cainele ce se afla pe trotuar la 50m mai sus nu mai reprezinta un pericol pt ca cu o sapt mai inainte ai avut ocazia de a vedea un maidanez care sa oprit la semaforul rosu si care a trecut pe verde odata cu prietonii.In subconstientul tau realizezi ca acel caine este mult mai destept decat tine.Macar el tine la viata lui. Trebuia sa realizezi ca orice obiect in miscare stanga /dreapta poate deveni ultimul lucru pe care il vei vedea.Nu miza pe faptul ca soferul din dacia parcata te-a vazut si ca va opri.Nu miza pe faptul ca acel maidanez nu va traversa strada.Nu miza pe faptul ca tu poti frana atat de bine incat sa nu intri sub tirul din care incerci sa musti mergand pe autostrada cu 150km/ora. Ia in calcul neprevazutul si faptul ca Orice i se poate intampla Oricui,Oricand. Idea este sa MERGI PREVENTIV.Cu cat mergi mai tare cu atat distanta intre tine si obiectele ce prezinta un pericol trebuie sa fie mai mare la inceperea franarii sau evitarii acelui 'ceva'.Vei avea surpriza sa constati ca acel ceva tocmai a facut acea manevra de care iti era frica,iar tu ai putut evita accidentul doar pt ca ai gandit si nu ti-ai lasat viata in 'mainile altuia'. voi continua sa adaug cate ceva la acest text cand timpul permite..... 4.Ma asez la masa,comand o cafea,astept un prieten motociclist.Apare.Casca la subrat,adidasi de firma,blugi trei sferturi,tricou fara maneci.Arunca pe masa ochelarii de soare ,in loc de manusi.Imi trece casca prin fata inainte de a o aseza pe scaunul de alaturi si remarc ca este una f bricolata care nu la costat mai mult de 50e,dar care intradevar,nimic de reprosat,merge la fix cu ochelarii. Stau si ma intreb? oare de ce sunt prieten cu acest individ? Clar este idiot iar eu am incercat toata viata sa ma feresc de idioti. Cum poti sa sa dai 12.000euro pe o motocicleta si sa nu fi dispus sa dai 400euro pe o casca de renume care clar va face toti banii in clipa in care incerci sa te sinucizi.Cat de idiot sa fi sa crezi ca pielea de pe genunchi este mai dura decat pielea unui pantalon sau combinezon.Ah,am inteles! Omul fumeaza Marlboro.Cat de idiot trebuie sa fi c sa crezi ca slapii printre care ti se extind degetele de la picioare ca ghearele unui uliu pe schimbatorul de viteze,nu vor zbura mai sus decat rapitorul in clipa impactului...? Majoritatea motociclistilor realizeaza pericolul ce ii paste in clipa in care se expun accidentelor fara protectiile adecvate si cu toate astea continua sa merga fara protectii si risca buna stare cat si viata pt cateva sute de euro.Inteleg.Combinezonul nu da bine la terasa.Pectoralii nu se vad prin jacheta.Dar faza cu slapii pe motor intrece orice 'taranism'. Cu toate astea,interesant de observat sunt femeile sau in majoritatea cazurilor ,virginele care le plimbam in varful motorului ,care sunt cu MULT mai proste decat noi.Nu mai stiu unde citeam ca femeile sunt ceva mai destepte decat barbatii.Nu si in cazul de fata.Cat de idioata sa fi,sau mai bine zis,cat de mult vrei sa-l iubesti,pt a fi dispusa sa iti risti viata sau sa ramai schiloada tot restul vietii? El are casca si o invita pe ea sa nu poarte una,deoarece prietenii trebuie sa vada cat de bine arata victima inainte de a fi sau 'violata' sau omorata.Ea este f mandra de faptul ca a fost bagata in seama de asa 'un important'.Isi incalzeste thongul peste tobele ce tocmai intentioneaza sa io traga caci idiotul tocmai a intors capul dupa o alta in timp ce tramvaiul a oprit in fata lui. Concluzia= Prosti si Proaste. Aveti bani de motor dar nu de echipament? Parerea mea este sa va cumparati echipamentul mai intai si unul de calitate si ulterior vedeti cu ce intentionati sa testati acel echipament. 5.Viteza. Incep prin a va readuce aminte ca SPEED KILLS. Mai mult decat oriunde la noi in tara.Motociclismul sa dezvotat ceva mai rapid in ultimii 10 ani.Pt cei ce nu au habar ce inseamna o motocicleta si ce inseamna motociclism,motocicleta este doar un obiect frumos,periculos,si care costa f multi bani.'Idea' de viteza,toti o cunosc dar pusa in practica este cu totul alta treaba.Vine Gigi cu dacia si se opreste la intersectie.Gigi este sofer de 40 de ani ,sofer pe tir ,sofer cu experienta.Gigi nu prea face greseli la volan.Este om cu capul pe umeri,om cu responsabilitati,cu nevasta si 3 copii. Este un om care munceste din greu pt asi intretine familia si asi creste copiii asa cum trebuie.Gigi este um om care nu are nevoie de probleme.Gigi poate fi si tatal tau. Gigi se asigura inainte de a intra in intersectie,pt ca asa spune legea.Se uita lung la dreapta, vede nimic.Se uita lung la stanga ,vede un punct de lumina.Punctul poate fi un bec aprins care palpaie prin fereastra unei case.De fapt ce nu stie Gigi este va punctul de lumina esti TU,idiotul care strabate DN1 cu 280km'ora.Gigi sta ,isi face calculele batraneste.Chiar daca punctul ar fi o masina,nu ar avea cum sa ajunga la el in urmatoarele secunde.Imposibil. Gigi om atent,iese in DN1 sa isi duca copiii la iarba verde.Idiotul,venind cu 280km/ora,strabate cei 700m distanta in 10 secunde si se infige in dacia lui Gigi ,trecand prin portiera si iesind pe cealalta parte a masinii cu 2 dintre cei 3 copii a lui nea GIGI. Copiii mor.Iditul de tine moare.Lumea lui Gigi este intoarsa pe dos.Gigi se spanzura.Parintii tai se spanzura pt ca esti,sau ai fost unicul copil. Esti un idiot.Sau mai degraba ai fost un idiot.Prietenii te plang.Pe forum se scriu mii si mii de RIP'URI cum ca ce baiat bun ai fost.Toti te plang.Vina ,clar, a lui Gigi.Nimeni nu il plange pe Gigi si cei 2 copii. Daca as fi Gigi,nu m-as fi spanzurat ci te-as fi omorat cu mainile mele.Ai fost un idiot. Viteza omoara.Cand mergi cu 200 la ora,timpul de reactie nu mai este acelasi.Motocicleta nu mai reactioneaza la fel.Sa nu mai vorbim de cei ce nu au habar despre motociclism.Esti sub impresia ca soseaua iti apartine? Esti sub impresia ca toti trebuie sa te evitam pe drum? Esti sub impresia ca daca intri in mine care sunt la volan ca eu o sa te plang pe tine mai mult decat o sa imi plang daunele la masina? Esti un idiot. Vrei viteza? Dute pe circuit.Dute cu baietii care stiu ce inseamna viteza si descoperi ca tu de fapt nu mergi deloc tare.Dute cu cei ce stiu ce inseamna viteza si nu mai merg demult pe strada.Dute si mergi cu viteza unde nu vei omora pe nimeni ,mai ales pe tine.Nu ruina viata mea,a ta ,a parintilor tai,...a lui GIGI. Nu fi idiot. Speed kills.Sunt o gramada de morti care asteapta pe forumuri ca cineva sa isi aduca aminte de ei.Nu avem timp pt ca trebuie sa ii plangem pe cei ce vor muri maine. 6.Printre masini. Merg pe motor de 26 de ani.Dar azi conduc masina.Sunt la volan si nu pot spune ca sunt atent.Dar aud sunet de motocicleta venind din spate.Ma uit in oglinda si vad racheta.Gandesc si nu reactionez.Merg drept.Merg pe cat de drept se poate pt a nu face greseli ce il pot costa pe colegul meu.Colegul meu se aproprie.Intentionez sa il salut.Sigur il cunosc si ma cunoste.Trece cu viteza pe langa mine si imi ia oglinda cu cotul.Sunt plin de spume.El incetineste ,vine langa mine,in mers,ridica ecranul si incepe sa ma injure.Este vina mea pana la urma.Am mers prea drept. Nu a avut loc printre mine si masina din stanga mea. Este vina mea si a celui ce conducea masina din banda a doua pt ca am iesit pe drum odata cu el.Este de fapt soseaua lui si noi habar nu aveam.Ma opresc la semafor alaturi de el,gandindu-ma ca oglinda ma va costa vreo 250euro.Sa ma dau jos sa ii f.. una dupa ceafa? Sa ii spun cat de idiot este in timp ce ii atrag atentia ca si eu sunt motociclist? Sunt confuz pt ca imi dau seama ca nu stiu cum sa reactionez.El ma scuteste de toate acestea lovindu-mi aripa masinii cu piciorul in timp ce accelereaza de la semafor.Aripa este indoita.Altii 400euro.Ma uit pe fereastra la soferul din stanga mea care lasa geamul jos si striga catre mine cu dusmanie : Motociclisti nenorociti! Sa ii spun ca si eu sunt motociclist? 7.respect fata de sport/hobby In '85 in timp ce deveneam motociclist pe o Ninja 600 am avut ocazia de a cunoste un om deosebit,o persoana ce ma ajutat sa realizez ce inseamna sa uibesti acest sport,sa te dedici acestui sport,sa nu regreti ca il practici si l-ai practicat.Acest cineva era si poate mai si este un motociclist deosebit prin faptul ca conducea un Gsxr1100 cu o mana.Cu mana stanga.Mana dreapta era de metal,un carlig gen Captain Hook ,adaptat pt a a intoarce mansonul si a frana.Respectivul avea 30+ ani la acel timp.Devenindu-mi prieten,am inceput sa purtam tot felul de discutii legate de acest sport ca intrun final sa imi povesteasca cum cu cativa ani inainte cand se considera mai 'smecher',mergand pe o roata a scapat motorul peste cap,acesta cazudui pe mana dreapta care a fost strivita si ulerior amputata. Lunile ce au urmat au fost cele mai grele ,acesta nehotarat daca mai urma sa incerce sa mearga pe motor.Pasiunea pt motociclism a fost mult mai mare decat frica de a incaleca motorul dinou,si dupa cateva luni acesta era in sa.Era un pilot f experimentat.Mergea si tare cand era loc,dar mergea cu cap.Nu se mai risca in tot felul de situatii imposibile.Nu mai avea nimic de demostrat pritenilor motociclisti.Pur si simplu,iubea sportul si il practica in asa fel incat sa ajunga acasa dupa fiecare iesire.Imi aduc perfect aminte vorbele lui: Oresti,mergi pe motor in asa fel incat sa nu ajungi vreodata sa regreti ca esti motociclist.Nu te va aprecia nimeni daca ai coloana rupta sau un picior lipsa.Tu vei fi singurul care vei suferi la nesfarsit.Persoanele ce te iubesc vor suferi alaturi de tine.Gandestete la ei daca nu iti pasa de tine.Practica sportul in asa fel in care sa te bucuri de el zilnic si sa nu ajungi sa ti se intample ce mi sa intamplt mie ca sa realizezi ce trebuie si ce nu trebuie sa faci pe motor.Respecta sportul si iti va aduce numai satisfactii. 8.mersul in grup Daca nu am avea prieteni cu care sa mergem la drum ,.ne-am mai cumpara motociclete? Am mai avea cui sa ii aratam cat de bine mergem 'noi' fata de 'ei'? Cine mi-ar mai lauda motocicleta si stilul de mers? Unul din motivele pt care ne cumparam motociclete este sa demonstram ca noi suntem mai buni decat ei.Ca a noastra este mai lunga,...mai mare,mai puternica ,mai frumoasa.Ca eu merg mai bine decat el,mai bine neinsemnand neaparat mai atent ,mai constient,mai relaxat.NUU. A merge mai bine se rezuma la mersul sportiv,la viteza,la stunturi la deranjul creat altora in trafic.Competitia este pe primul loc. Acest comportament reiese in iesirile cu prietenii.Care merge mai tare? Care merge mai spectaculos? Care risca mai mult? Cand un coleg cade,toti sar in jurul lui si se vaita cand de fapt subconstientul iti spune: este varza.nu a mers bine.eu merg mult mai bine decat el.Acum stie si el treaba asta.Am castigat.El a piedut.Ambulanta a intarziat.El a murit.Nu e ok sa gandesc ca am castigat,..dar am castigat. Cauti alt prieten de drum cu care sa joci ruleta-ruseasca.Stau si ma gandesc cum ar trebui sa se comporte un prieten motociclist.Ce ar trebui sa ii spuna prietenului care nu este la fel de experimentat si care din dorinta de a nu fi mai prejos decat altii,merge tare,mult mai tare decat ar trebui pt a fi in siguranta.Daca tu cel cu ani de motociclism pe umeri il indrumi sa mearga tare,nu inseamna ca la o adica tu l-ai condamnat la moarte?Nu inseamna ca tu esti direct responsabil de necazul lui? Asa ca ce faci? Nu ii spui nimic....il lasi sa mearga ca dementul 'de la sine'.Daca moare ,a fost vina lui.Si ce daca imi este prieten.Am fost si sunt mai bun decat el. Parerea mea este ca prietenii trebuie sa reactioneze intrun mod pozitiv cu sfaturi si indrumari fata de cei ce nu stiu ce ii asteapta ca motociclisti.Personal prefer sa ii spun unuia care insista sa merga tare cu mine,pe langa mine,unul care clar nu stie ca inseamna riscul si unde te poate duce,ca nu sunt dispus sa merg alaturi de el.Daca este inconstient se va supara,dar va ramane in viata.Se va supara ,ii va trece ,si dupa cativa ani si destule trante la bord,experienta acumulata pe deplin,iti va multumi pt sfaturi si interesul depus de catre tine pt al tine in viata. Sigur majoritatea motociclistilor cunosc regulile mersului in grup.Nu merge alaturi de un alt motociclist.Nu merge aproape fie in spate sau in fata unui alt motociclist.Lasa-ti spatiu pt a evita manevrele si greselile celor de langa tine.Cu cat viteza este mai mare cu atat spatiul trebuie sa fie mai mare.Se merge pe diagonala fata de cel din fata si spatele tau.Semnalizaza orice intentie de a schimba pozitia pe drum.Nu te astepta ca cel din spate sa nu intre in tine cand tu tocmai ai franat brusc si ai virat stanga.Folosesteti creierul pt a intui miscarile celor ce merg alaturi de tine.Nu te simti comfortabil intrun anume loc,aproape de o anumita persoana care reactioneaza ciudat ,schimba-ti pozitia.Important este sa ajungi la destinatie fara sau cu cat mai putine incidente. 9.Sotia/prietena si motorul Acum cateva zile am adus acasa un R6 nou.Frumos motor.Probabil rapid.Destul de rapid pt a face prosti... Ma uitam la el cat de frumos este si cat de calm arata acolo pe stand.In acelasi moment ma trecut un fior gandindu-ma la bestia ce statea in fata mea si cat de repede mi-ar rapi pe cea draga de langa mine daca ia-si acorda sansa. Privirea mi sa tulburat in clipa in care mi-am adus aminte de incidentul de acum 10 ani,petrecut pe DN1.Vorbim de 1997 cand eram mandrul posesor al unui DR Big 800. Motocicleta ce mia ramas intaparita in memorie.Motocicleta cu ajutorul careia am schimbat viata persoanei iubite pentru totdeauna,inclusiv a mea.Plecasem din Balotesti spre bucuresti,eu si sotia (la acel timp).Afara incepuse sa ploua usor ,motiv pt care mergeam f incet si precaut.Am iesit in DN si am intrat in banda a doua de langa axul drumului.Imi aduc aminte perfect ca mergeam cu 60km/ora.Am trecut de complexul Prisma.La 100m in fata mea ,pe partea dreapta ,in intersectia cu drumul care strabate Corbeanca,a aparut o masina care imediat a dat semnal de stanga pt ataia DN'ul si a merge catre ploiesti.Am continuat drumul in banda a doua,fara sa reduc viteza,deoarece intentia soferului era clara.Acesta oprise pt a imi acorda prioritate.Ajung la circa 20m pe diagonala de acea masina,moment in care vad cu coltul ochiului o pata alba ce ulterior am realizat ca era o dacie care fara a opri,fara a acorda prioritate , cu intentia de a traversa DN1 si a continua catre ploiesti , a iesit in DN'u si a intrat fix in laterala dreapta a motocicletei,respectiv in piciorul sotiei mele.Imi aduc aminte perfect zborul ce a parut o eternitate,aterizarea violenta dupa care ceata si........... Sotiei mele intinsa pe DN'u i se spune ca eu am murit.Intra in soc.Eu imi revin ,incerc sa ma ridic,...piciorul rupt.Ma tarasc pana la ea care este inca constienta si ii explic ca din ce vad are mana rupta,piciorul rupt .. Apare ambulanta.Apare tavanul patat din spital.Incep sa strig dupa ea.Aflu ca e in operatie si ca are femurul rupt,cotul zdrobit,plamanul deplasat.Ceata.Ma trezesc cateva ore mai tarziu.Ia ,tot in operatie. Trec 40 de zile de spitalizare,6 luni de reabilitare.Ea nu mai e ce era altcandva.Era vesela,plina de viata,..o femeie frumoasa.Acum marcata,schioapata de la un loc la altul.Cicatricile pe brat si picior nu ii mai ofera satisfactia de a se admira in oglinda.Este marcata tot restul vietii.Eu sunt cel ce am marcat-o.Este vina mea si numai a mea.Eu sunt cel dispus sa risc,dispus sa merg pe motor.Ea este inconstienta,nu realizeaza pericolul.Viata ei a fost in mainile mele.Mi-am batut jos de ea.Timpul trece si se spune ca timpul le rezolva pe toate dar cicatricile raman. Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi ,asta nu inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia,mai ales a persoane iubite.Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza pericolul,este de datoria ta ca om matur,motociclist cu capul pe umeri,sa ii explici ca nu merita sa riste.Nu accepta ca tu sa devii persoana ce a condamna-to la moarte. Credema, nu te vei ierta niciodata.Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu ai omorato. Un an mai tarziu am divortat.Nu a mai fost niciodata la fel.Nu m-am iertat niciodata pt cele intamplate.Nu am cum sa repar ce am stricat.Raman patat pe veci.Nu vei intelege pana nu ti se va intampla.Nu iti doresc sa ajungi ca mine. Frumos R6'le.Am scos surubelnita si i-am desfacut saua de spate si apoi scaritele pasagerului.Atat lucru pot face si eu pt persoana iubita. 10.Renegatul. Sa fie oare influenta filmelor cu James Bond atat de mare incat trebuie sa actionam la fel ca eroul din film de fiecare data cand iesim la drum? Nu ma refer la stunturi si sarituri cu masina sau motocicleta> Ma refer la idea de a avea o placuta de inmatriculare care se retrage la nevoie sub seua motociletei pt a evita conflictul cu politia. Sunt de acord ca politia romana mai are drum lung pana sa se incadreze in standardurile europene dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa aplice legea.Nu sunt sub nici o forma simpatizant al politiei romane dar in acelasi timp va aduc la cunostinta ca actiunile voastre de a prosti legea se refrang numai asupra voastra si a celor ce nu poarta nici o vina. La fiecare iesire in grup sau plimbare cu motocicleta vad mai bine de jumatate din motociclisti purtant placutele de inmatriculare sub sea,intoarse pe dos,murdare cu ului sau noroi sau in unele cazuri chiar deloc.Ce nu realizati este faptul ca aceasta atitudine va duce la groapa.Probabil ca va intrebati de ce fac aceasta afirmatie .... Sa va explic.Radarele ca si politia rutiera sunt 'acolo' pt a ne proteja pe noi si pe altii de noi.(asta pe langa a lua spagile de rigoare).De fiecare data cand Gigi iese cu numarul de inmatriculare pe dos pt a nu fi observat si ulterior tras la raspundere,Gigi isi permite ,sau cel putin asa isi imagineaza el ,ca poate face mai mult sau mai putin orice ii trece prin cap,pe motocicleta.Capul lui Gigi fiind unul foarte mic,nu are cum sa produca nimic constructiv asadar Gigi trece pe sub radar cu 250km la ora pt ca nu are cum sa i se suspende carnetul.Cand Gigi trece pe rosu si il someaza politia Gigi fuge.Gigi scapa.Gigi e smecher si crede ca duce o viata buna.Gigi e de fapt un idiot. Gigi nu realizeaza ca daca ar avea numarul de inmatriculare ca tot omul lipit de poponeata motocicletei ca de fapt isi face un favor.Nu isi mai permite sa evadeze.Nu isi mai permite sa treca pe rosu.Nu isi mai permite sa mearga nestingherit cu 300km la ora.Si pt ca nu isi mai permite,Gigi ramane in viata.Da se mai intampla de cand in cand ca Gigi sa sara calul si sa isi fure cate o amenda,dar Gigi traieste ,doar pt ca nu isi mai permite. Rau este ca Gigi nu are cum sa inteleaga,pt ca este foarte sigur pe el si stie ca e smecher.James Bond e smecher.James Bond intotdeauna are femei multe.Gigi trebuie sa fie smecher.Gigi vrea si el femei.Dar femeile se uita lung la Gigi si vad acelasi lucru ce vadem noi: Gigi este un idiot. Idiotul continua sa treca pe rosu.Politia nu il poate prinde pt ca sunt la fel de prosti.Si pt ca nu il prind pe Gigi,stau la panda si te asteapta pe tine ,pe mine,pe noi ce nu credem in James Bond.Si pt ca intrun final Gigi indirect mi-o trage mie, eu nu pot decat sa ii urez lui Gigi de bine si sa ii spun ca si Mos Craciun exista si sper ca sa il intalneasca odata si odata si sa ii dea cadou 5 ani.Atunci Gigi nu isi va baga numai placuta de inmatriculare 'sub poponeata'. Bafta Gigi. 11. Ghost Rider. Ajung acasa.Sa fi fost frig afara?Mainile imi sunt sloi.Incerc sa scot cheia din buzunar pantalonului intre doua degete.Reusesc.In hol frig.Ma trece un fior cel simt in sirea spinarii si pt o secunda realizes ca ceva nu este ok.In timp ce duc cheia catre iala,zambesc in coltul gurii gandindu-ma la ce super iesire am avut cu baietii.Baieti de baieti.Prietenii mei de ani si ani.Toti motociclisti.Toti hotarati.Toti tari pe motor.Zambesc si mai mult realizand ca de fapt eu sunt cel mai bun dintre ei.Cum se uitau la mine in timp ce mergeam pe o roata........ce priviri mirate aveau cand au vazut cum pun genunchiul jos........i-am spart,stiu sigur. Introduc cheia in iala.Sunt curios daca discuta despre mine.Sigur discuta despre mine.Sunt bun.Deschid usa.Frumos a fost la mare.Drumul super liber la intoarcere.Viteza frate,viteza.Si a lui Gigi a mers,dar nu ca a mea.Gigi 200,........eu 210.Gigi 250,.......eu 270.Gigi a cedat la 290.Stiam ca nu poate mai mult.Ce surpriza pe fata lui cand a vazut ca trec pe langa el cu 300.L-am spart.Mergeam asa tare ca nici nu imi mai aduc aminte cand am ajuns in bucuresti.Rad in sinea mea.Cred ca nici nu au ajuns de fapt.Sunt bun. Intru in sufragerie.O vad pe mama.E suparata.Trece pe langa mine fara sa ma bage in seama.Ce o fi cu ea? Probabil ca e suparata ca am iesit iar cu motorul cand ea ma tot roaga sa nu mai ies.Ce stie ea...,habar nare.Senzatii tari.Sunt bun.Incerc sa ma impac spunand-ui :buna mama,ce faci? ce sa intamplat? Se uita prin mine si nu-mi raspunde.Insist.Intru-n final raspunde: Ionele,de ce mi-ai facut una ca asta? De ce Ionele? ,de ce? Nu inteleg. Ce am facut? Intru in sufragerie, mainile tot reci.Masa ca de obicei in mijlocul sufrageriei.Vad ceva acolo,dar nu percep.Incep sa ma sperii.Vad un sicriu.Doamne,cine a murit? imi este frica sa ma apropii..... Mama striga din bacatarie..........Ionele mama,de ce ne-ai parasit? ma vad in sicriu.Vad masina.franez.o pierd.Lumina,multa lumina.aud in departare:Ionele,de ce mai parasit.....................................? Eream cel mai bun.Nu credeam ca mi se poate intampla si mie. 12.Oase rupte Ma tresezc cu cafeua in gand.Stiu ca dorinta de a ajunge la ibric cat mai repede va fi una ce ma va costa.Incerc sa ma ridic cat mai atent din pat. Imi ia ceva timp.Ma doare spatele.Imi iau papucii in picioare si plec usor catre bucatarie.Ma dor genunchii.Ceafa imi trosneste de parca ar vrea sa se rupa in doua.Ma dor mainile,incheieturile.Ajung la ibric.Vreau sa il ridic dar degetele imi sunt inclestate.Le deschid atent,usor.Ma dor. Toate ma dor,in fiecare zi.Ma dor de ani de zile.Ma dor de 20 de ani.Realizez ca sunt deabea la inceput si ca durerile vor fi din ce in ce mai greu de suportat.Inbatranesc.Ar fi trebuit sa imbatranesc frumos,fara dureri.Dar nu am cum,pt ca sunt motociclist.Stau pe marginea patului cu cafeaua in mana si ma gandesc ca ar trebui sa le spun si altora cum e sa traiesti in atata durere;Calvar.Intind mana catre noptiera sa mai scot un Aulin.O retrag.Degeaba,oricum nu isi mai face efectul de vreo 10 ani.Il iau subconstient doar pt ca il iau aproape zilnic.Nu isi face efectul dar parca durerea se alina.Ma simt mai bine.Am avut zile mai rele.Mult mai rele.Ma ridic ,ma imbrac in combinezon.Intentionez sa ies la o tura cu prietenii.Ridic greu piciorul peste saua ce pare pe zi ce trece mai inalta.Urc in sa si plec.Adrenalina creste.Nu ma mai doare nimic momentan. Medicamentul perfect. 13.Intuitia De cate ori m-am lasat de motociclism in ultimii 25 de ani? Nici nu imi mai aduc aminte.Oare sa fi realizat de fiecare data ca nu sunt facut sa fiu motociclist? Sau poate fi datorita faptului ca am realizat cat de mult risc si ca a venit timpul sa ma opresc.Sunt oare genul de persoana care intra intrun joc de noroc si stie sa se retraga castigator?Sa fi avut un inger pazitor de fiecare data care ma avertizat ca e timpul sa ma opresc? Am avut perioade in ultimii ani (si cei ce ma cunost pot confirma) ,cand pur si simplu am zis NU motociclismului.Treceau luni in sir si nu ma urcam pe motor.Vedeam cum colegii treceau pe langa mine pe bolizi si nici macar nu intorceam capul.Pur si simplu ,nu ma interesa.Cu toate astea nu a existat perioada in viata mea ca motociclist sa nu am motorul in casa.Ba mai mult decat atat,nu imi aduc aminte sa fi avut vreodata mai putin de 3 motociclete in garaj ,in acelasi timp.Nu eram dispus sa le incalec dar trebuia sa le vad acolo,la locul lor.Acolo in sufletul meu,in sufletul meu de motociclist. Oare sa ma consider norocos pt faptul ca dupa 25 de ani in sa,sunt inca aici?Oare acest lucru sa intamplat cu ajutorul meu sau a fost pur si simplu; noroc?Oare de fiecare data cand am refuzat sa urc in sa,subconstientul meu striga;..........NU!,nu azi!? Am incercat de cateva ori sa trec acel prag,acel CEVA ce ma tinea in frau pt a nu ma urca in sa.De fiecare data am avut de suferit. Pagube,trante,fracturi.Acum stiu sa-mi ascult intuitia.Am zile cand refuz sa fiu motociclist.Refuz stiind de fapt ca ...SUNT. 2006. Extrem de obiectiv si de documentat acest topic, din care, clar, reiese experienta placuta si neplacuta a vietii de motociclist. Sa speram ca multi dintre noi vor avea timp sa citeasca cu atentie si sa inteleaga adevarata esenta a celor relatate, si sa inteleaga faptul ca motociclismul este doar un mod de viata, si nu doar o sursa de alimentare a organismului cu adrenalina, de etalare a ceea ce se presupune ca strunim intre picioare, sau cea mai buna metoda de a-i impresiona pe cei din jur. Comentariile sunt de prisos... Cu un deosebit respect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpEeD_DaEmOn Postat Septembrie 9, 2010 Share Postat Septembrie 9, 2010 OLD SCHOOL....vreau sa iti zik k ai devnit pt mine cel putin prietenul meu(sfatuitor)si mentor totodata....!!!FELICITARILE mele pt topicul asta dur,trist dar foarte adevarat!!!Crede-ma ca dupa ce am citit topicul asta stau de 2 ori sa ma gandesc inainte sa incalec"TROTINETA"....pot sa zic ca am si io cat de cat experienta(cat.A din 2005)Nu vreau sa ma dau eu model pt ceilalti incepatori dar vreau sa dau un sfat(mult spus)!!am inceput sa merg pe scuter undeva pe la vreo 16ani(aveam si A1).Nu am mers decat pe SCUTER de 49cmc...Dupa ce mi-am luat permisu(Cat A) ca B-ul nu am avut destula dorinta si vointa totodata sa invatz samd......In fine sa reluam,dupa ce am luat permisu m-am dus si mi-am luat o Cagiva Mito de 125cmc....ea a fost si va ramane mereu "trotineta"care m-a invatat si ma iertat de fiecare data(aproape)...pana acum nu am avut decat 1 accident....mergeam pe strada mea,(stau undeva pe la GARA DE N)pe strada alexandru ioan cuza sa intamplat tocmai ai schimbasem lantu si am iesit sa fac o proba...(binenteles eram in slapi(din carefour) si in pantaloni scurti atata!!!Mi-a iesit un bou de pe strada (de langa benzinarie) binenteles fara sa se asigure!Aveam vreo 80km/h si am apucat decat sa reduc viteza dar din pacate era prea mare....am tras de motor si am dat k mine si k el de pamant.....REZULTATUL:eu eram pe toata partea dreapta julit rau....nu puteam sa stau si sa dorm de durere...palmele julite laba piciorului zdrente de julituri pana la os!!Intru-n cuvant eram "parjolit"bine!din ziua aceea am zis ca in viata mea nu mai ies la plimbare,test,indiferent de motiv fara echipament moto!!!<CASCA><MANUSI><GEACA><CARAPACE><PANTALONI><SI PROTECTII PLASTICE>!!!!Iar legat de viteza trag si eu de gaz....(as fi un mincinos daca as zice ca nu e asa)dar trag de gaz unde imi permite si nu risc viata si nici libertatea nimanui....MULT RESPECT si STIMAD-le OLD SCHOOL!!!!Si va multumim pt acest semnal de alarma foarte bun si adevarat!! ASFALT USCAT!!!! BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zune Postat Decembrie 12, 2010 Share Postat Decembrie 12, 2010 deci fara comentarii"Frumos R6-le. Am scos surubelnita si i-am desfacut saua de spate si apoi scaritele pasagerului.Atat lucru pot face si eu pt persoana iubita" in ton cu new entry in top "milioane de motociclisti", vreau sa tin cont de ceea ce se vb aici, pt a ma bucura si eu de 26 de ani de moto precum seniorul . RESPECT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motanul Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 super tare topicul ... chiar te face sa iti pui multe semne de intrebare .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus_cd Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 omule...sincer scrie o carte. felicitari si respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aldraqraudetot Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 Nu pot sa zic decat...MULTUMESC Genial Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.