Sari la conținut

Un Sfat Va Rog


Postări Recomandate

Va salut,

 

Am o mica problema cu honda mea, si anume ca dupa cateva secunde dupa ce o pornesc incepe sa se auda un huruit ce de rulment uzat undeva in cutia de viteza si care inceteaza in momentul in care trag ambreiajul si revine iar la eliberarea lui. Am mai citit pe ici pe colo ca ar fi o problema des intalnita la acest tip de motor si ca se remediaza prin schimbarea unui rulment. Care?

Din diferite scheme ale ambreiajului si CV am observat ca exista 3 rulmenti, 2 la ambreiaj si unu mai mare in cealalta parte cu care tine axul cu pinioane din CV. Daca stie cineva care rulment este buba il rog sa ma ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rulmentul de presiune, ca sa zic asa, e rulmentul pe care calca pastila ce e actionata de tija ambreiajului daca intelegi la ce rulment ma refer ... e foarte usor de schimbat ... dai uleiul jos din motor, sau lasi motorul inclinat mult mult pe partea stanga, desfacut capacul ambreiajului(iti cumperi inainte sa faci operatia asta o garnitura noua pentru acolo), apoi desfaci cele 4 suruburi ce tin placutza cu rulmentul, si ai grija la ce umbli si cum pui inapoi, apoi te duci cu placa aia la o presa, sau daca ai tu una cu atat mai bine, cumperi pe loc, sau dinainte rulment nou si il pui acolo, in locul celui vechi ... in final pui totul la loc cum era, intre garnitura si capac bagi silicon, preferabil de garnituri, si apoi intre garnitura si blocul motor iar silicon, strangi suroabele, pui cablul de ambreiaj si toate alea la loc si voila ...

 

 

Mai exact e vorba de lumentul din imaginea din link http://www.rigacci.org/wiki/lib/exe/fetch....v650/clutch.jpg

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rulmentul de presiune, ca sa zic asa, e rulmentul pe care calca pastila ce e actionata de tija ambreiajului

 

 

Mai exact e vorba de lumentul din imaginea din link http://www.rigacci.org/wiki/lib/exe/fetch....v650/clutch.jpg

Putin gresit!

"Bataia" in ambreiaj,de regula la honda,este datorata rulmentului de la oala de ambreiaj! Din pacate inlocuirea lui nu duce de fiecare data la disparitia batailor! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin gresit!

"Bataia" in ambreiaj,de regula la honda,este datorata rulmentului de la oala de ambreiaj! Din pacate inlocuirea lui nu duce de fiecare data la disparitia batailor! :baldy:

aici recunosc ca e vina mea ... nu prea am avut de-a face cu hondele :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin gresit!

"Bataia" in ambreiaj,de regula la honda,este datorata rulmentului de la oala de ambreiaj! Din pacate inlocuirea lui nu duce de fiecare data la disparitia batailor! :baldy:

 

Rulmentul de la oala de ambreiaj e acela descris de @ThunderByte? (cel ce se vede in poza)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer nu stiu dar daca reusesti sa afli ceva/eventual sa l schimbi te rog sa ma anunti si pe mine sa mi spui ce si cum ai facut ca ma baga in sperieti si pe mine la halul in care se aude huruitul ala. baft

 

Putin gresit!

"Bataia" in ambreiaj,de regula la honda,este datorata rulmentului de la oala de ambreiaj! Din pacate inlocuirea lui nu duce de fiecare data la disparitia batailor! :baldy:

cred k depinde si de calitatea rulmentului de zici lucru asta. sper...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rulmentul de la oala de ambreiaj e acela descris de @ThunderByte? (cel ce se vede in poza)

nu .... e undeva in spatele placilor de ambreiaj, si vine prins pe oala ce tine placile ... stai sa vad daca gasesc ceva pe google ... prima oara am gresit eu :baldy:

 

http://www.cmsnl.com/img/clutch-cr250r-98-...HU0350E0500.gif e vorba de piesa cu nr 22 zic eu, iar oala de ambreiaj e sigur ceva cu nr 4 ... cum am mai specificat si mai sus nu prea am avut de aface cu Hondele :blink:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce bine ar fi fost sa fie rulmentul de presiune cel care huruie. Ala e foarte usor de schimbat asa cum ziceai. Din pacate nici cel din poza a doua nu este.

Este rulmentul axului (main shaft) oalei de ambreiaj si se poate schimba numai daca se desface motorul complet.

-uite poza aici: este cel indicat de sageata rosie si pe acel ax este montat ambreiajul cu totul.

post-7046-1216187730_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbody, nu vreau sa te contrazic dar daca ar fi de vina rulmentul indicat de tine nu ar trebui sa hururie tot timpul, nu doar cand e liber ambreiajul?

Faptul ca huruie doar in situatia mentionata ma duce cu gandul ca ar fi un rulment legat de ambreiaj, DAR ascultand cu atentie huruitul este mai pronuntat in partea stanga a motorului, la schimbator. @ cristi_cbr asculta si tu cu atentie unde este mai pronuntat la tine, in dreapta la ambreiaj sau stanga la schimbator.

Din schite reiese ca este si in stanga pe axul rincipal al transmisiei un rulmant mare ca si in dreapta

@ThunderByte, din experienta mea mecanica rulmentul indicat de tine este unul mic si cu ace pentru centrarea "oalei" ambreiajului si e putin probabil sa faca asa un zgomot, dar cum am mai spus nu contrazic pe nimeni si e posibil sa fie si ala vinovat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i nici o problema, nici eu nu sunt sigur ca ar fi acel rulment pe care l-am indicat, cel de pe axul principal. Aceeasi problema o am si eu la TA, de obicei cu motorul rece, si nu sunt singurul. Pe cati am mai intrebat majoritatea au aceeasi problema. La mine se aude sigur din dreapta, de la ambreiaj.

Si legat de rulmentul cu ace, cel de are ziceai ca are rol de centrare, la Transalpuri acel rulment nu exista si totusi zdrangane..

Am auzit si alte pareri, de exemplu pe www.transalp.org unde cativa useri spuneau ca zgomotul vine de la urechile discurilor de ambreiaj care lovesc in oala..

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca este o problema generala, am mai ascultat 3 motoare si toate aveau acelasi zgomot in CV. o sa il desfac sa schimb rulmentii de prin ambreiaj si axul pricipal daca se poate probabil la iarna daca nu sunt nevoit mai devreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...
Se pare ca este o problema generala, am mai ascultat 3 motoare si toate aveau acelasi zgomot in CV. o sa il desfac sa schimb rulmentii de prin ambreiaj si axul pricipal daca se poate probabil la iarna daca nu sunt nevoit mai devreme.

 

ai schimbat rulmentii aceia? sunt curios daca ti-a disparut zgomotul

 

posteaza si tu raspunsul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

e specific Hondelor zgomotul acesta

provine de la rulmentul montat pe piesa cu numarul 10 din desen

eu am avut 3 honde si toate faceau la fel

la una din ele am inlocuit rulmentul care nu avea joc deloc si tot asa face.

stai linistit si nu-ti mai bate capu cu asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu provine de la nici un rulment de obicei. Cand e si rulmentul de schimbat apai e veche rau. Zgomotul este facut de jocul pinionului nituit pe oala de ambreiaj, pinion ce are niste arcuri ca cele de ambreiaj si care isi fac joc. Se rezolva prin rectificarea jocului liber in acea zona sau oala de ambreiaj noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e specific Hondelor zgomotul acesta

provine de la rulmentul montat pe piesa cu numarul 10 din desen

eu am avut 3 honde si toate faceau la fel

la una din ele am inlocuit rulmentul care nu avea joc deloc si tot asa face.

stai linistit si nu-ti mai bate capu cu asa ceva.

Daca zici ca rulmentul pe care l-ai inlocuit nu avea joc, ai pus rulment nou si face la fel atunci ce te face sa crezi ca rulmentul ala ar fi vinovat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nimic nou ?

si la mine se aude zgomot pana trag ambriajul ... apoi dispare ...

toate hondele fac aasa, nu e nimic de speriat, eu nu am vazut pana acum cbr 600-900 sa nu faca faza asta cu bataia la ambreiaj. deschisesem si eu un topic acum cateva luni despre chestia asta dar intre timp m-am lamurit.

bafta :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zici ca rulmentul pe care l-ai inlocuit nu avea joc, ai pus rulment nou si face la fel atunci ce te face sa crezi ca rulmentul ala ar fi vinovat?

nici un rulment de la ambreiaj sau din zona nu avea joc.

cand tragi maneta de ambreiaj , chiar putin dispare zgomotul pentru ca rulmentul e in sarcina.

zgomotul exista pentru ca rulmentul e liber (nu e in sarcina) si ungerea e cu ulei nu cu vaselina.

nu e rulment axial sau radial ci e radial-axial.

si mi-au mai spus si altii care sunt profesori in reparat motoare ca acest zgomot e specific honda.

punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...