Îți spun eu de ce: majoritatea mecanicilor scurg uleiul pe cricul lateral, moto urcată pe elevator. Ci e să miște stânga/dreapta ca să iasă cât mai mult ulei? Dacă nici nu-l lasă să se scurga bine și pun deasupra cantitatea recomandata de producător, te trezești cu ulei peste maxim. Ai impresia că verifică după umplere, motor pornit 2-3 minute, oprit, așteptat timpul cerut de manual și verificat cu motorul în echilibru? Bunica face asta la un service reprezentanța. De aia am găsit 400 ml de ulei în plus la a mea, am scos cu pompa din motor. Ulterior am dat jos celebrul Motul 7100 și mi-am pus uleiul meu.
Am o vorbă: nu te știu sau n-am auzit de tine, nu umbli la utilajul meu dacă nu-s de față, că eu plătesc. N-am pretenția să mă bag peste tine, nu-ți contest priceperea, dar trebuie să-mi câștigi încrederea. La Chevrolet mi-au schimbat, chipurile, rulmentul de presiune, după 2000 km gâjâia din nou, volanul era strâmb, intors la service, stătea strâmb in cealaltă parte, abia a treia oară cu mine in service stătea cât de cât, am plecat înjurând, la Cybernet mi-au montat incorect filtrul de motorină Octavia 2), la Ford se scărpinau în cap în fața capotei ridicate (Fiesta tdci), altul mi-a bătut simeringurile de ulei la moto cu țeavă de metal pe care a tăiat-o în fața mea (acum 9 ani). Am văzut ciobeni la service auto care băteau fără noimă în articulații și înjurau că nu se desface piulița de la bieleta antiruliu, alții care strângeau prezoanele cu pistolul pe blană etc.
Deci despre ce vorbim? De ce m-am hotărât să nu-mi mai cumpăr mașină sau moto nouă și de ce stau să văd ce se lucrează la agregate? Că dau peste miserupiști pe care îi doare la bascheți că eu am muncit să îmi cumpăr lucrurile respective și ca să le întrețin cât pot de bine.
Gata nuvela. 🫢