Sari la conținut

Postări Recomandate

Am nevoie de un sfat la o problema comuna transalpului. Am pus melc de kilometraj nou in capatul cablului si s-a dilit in mai putin de 2000Km. Mentionez ca se scalda in vaselina cand l-am "indesat" in roata.

Degeaba ai schimbat melcul daca nu ai revizuit si cablul. Eu l-am bagat in baie de motorina apoi cu filetanta pe acumulator sau masina de gaurit daca ai il iei la invartit in pozitie verticala, Mai bagi iar motorina pana iese toata rugina din el. Apoi ulei cat mai gros. Il lasi sa se scurga pana a doua zi tot in pozitie verticala, bagi vaselina la capete si il montezi inapoi. Ca si nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Are careva idee unde e amplasata mufa in care se monteaza asa numitul Quartet harness la un XL700? Vreau sa pun o cutie de sigurante secundara pentru prize, manere incalzite si ce o mai da Domnul de-a lungul timpului. De aceea caut un fir care sa aiba curent doar la contact si in prima instanta nu as vrea sa tai firele de pe pozitie. Ma gandeam ca mufa asta e perfecta, dar nu o gasesc sa o vad cum arata. E cumva una din cele 4 mufe cu capace de sub sea de pe partea stanga? Daca da, care?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desurubeaza cablul din bord si daca nu se invarte foarte usor, cu doua degete cablul este de vina. Eu am un an si peste 12000 km cu melc nou si nu are urme de uzura. Am luat-o fara melc pentru ca fostul propietar a rupt vreo doi pentru ca nu a verificat cablul care abia se invartea in menghina.

 

Degeaba ai schimbat melcul daca nu ai revizuit si cablul. Eu l-am bagat in baie de motorina apoi cu filetanta pe acumulator sau masina de gaurit daca ai il iei la invartit in pozitie verticala, Mai bagi iar motorina pana iese toata rugina din el. Apoi ulei cat mai gros. Il lasi sa se scurga pana a doua zi tot in pozitie verticala, bagi vaselina la capete si il montezi inapoi. Ca si nou.

Se invartea lejer cu buricele degetelor si-n plus, ca tot am umblat, i-am dat si ulei. Cred ca au intrat gandacii de mi-au halit melcu. Vedem cand se incalzeste un pic si o sa apuc sa desfac.. Ieri a cedat, cred ca de frica zapezii:

 

/index.php?/topic/705497-cine-nu-e-la-iernat/?p=3648255

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifică roata dinţată de metal : aceasta are voie să aibă joc longitudinal, dar nu şi în lateral. Dacă se apropie / se depărtează de melcul de plastic, atunci aceasta poate fi problema. În cazul meu, am omorât doi melci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar ce am vorbit cu mecanicul meu. A zis ca nu avea niciun semn ca ar fi facut careva jocul la valve veodata in din 96 pana acum. O valva nu se inchidea bine. Este uimitor ca are inca membranele originale de la carburator care nu sunt rupte inca dar au crapaturi. La fel carburatorul nu are semne ca ar fi fost reglat vreodata, cilindru fata merge cam sarac, bujia e cam alba. Adica propietarul din Italia plus inca vreo 2 in Romania nu prea si-au facut datoria, o fi frumos asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minune ar fi sa fie vreuna intretinuta, mai ales luata din Italia si trecuta prin mai multe maini. Asta e viata. Trag de ele si le vand. Atat.

Te ai putea gandi si la o revizie completa la furca, daca nu ai facut o deja, cine stie ce ulei e acolo si de cand.

Editat de Kevinn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minune ar fi sa fie vreuna intretinuta, mai ales luata din Italia si trecuta prin mai multe maini. Asta e viata. Trag de ele si le vand. Atat.

Te ai putea gandi si la o revizie completa la furca, daca nu ai facut o deja, cine stie ce ulei e acolo si de cand.

Am schimbat uleiul la furca personal, am descoperit ca imbusurile din capatul jambelor erau stranse cu pistolul cu aer comprimat (genial) si ulei in fiecare jamba estimez ca era maxim 300ml

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulei putin + vascozitate incerta aveau ca rezultat o furca foarte moale si la plecare de pe loc se balansa. La franare se comprima mult. In curbe nu-si revenea cum trebuie.

 

Acum nu se mai balanseaza cand demarez puternic si nici nu se comprima la fel de mult la franare. Am folosit un Motul de furca 15w50, pentru ca bidonul era de 1L am bagat 500ml pe jamba in loc de 550, asta e..

 

Joc in jambe nu aveam. Chiar daca am avut ulei mai putin decat normal, semeringurile nu pierd ulei, nu le-am schimbat.

 

A mai aparut o problema dupa ce am schimbat uleiul, vobleaza ghidonul cam pe la 34/h lucru care nu se intampla cand aveam furca foarte moale.

 

Tinand cont ca am montat personal jambele si am montat si anvelopele singur si mai mult ca sigur are nevoie de o centrare a rotii presupun ca sunt mai multi factori pentru voblajul ala, furca acum ca e mai rigida transmite vibratiile in ghidon mai mult.

 

Apropo are cineva un stand de centrat roti? Am cheie de spite, fac roti de bicicleta de multi ani deci nu mi-ar fi greu sa imi bag nasul dar nu am stand de centrat :))

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

strangerea jugului ar putea fi problema. strangi pana cand ghidonul lucreaza liber, dintr-o parte in alta, la impulsuri mici, dupa care dai inapoi 3 sferturi de tura.

 

daca este alta metoda mai corecta sunt curios si eu sa o aflu. ca am avut si eu probleme cu el.

 

daca "vobleaza", adica nu sta in linie dreapta, mai mult ca sigur ca e prea strans.

Editat de capusang
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Am folosit un Motul de furca 15w50,

Sincer nu am stiut de uleiul asta de furca. Eu am bagat doar 10w cu specificatia ,,fork oil", asta-i recomadat. Ca tu ai bagat ulei de motor e altceva, ori poate ai gresit. Uleiul de furca are doar aceste initiale . Gresesc?

post-23049-0-55672700-1389733338_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifică roata dinţată de metal : aceasta are voie să aibă joc longitudinal, dar nu şi în lateral. Dacă se apropie / se depărtează de melcul de plastic, atunci aceasta poate fi problema. În cazul meu, am omorât doi melci.

Aham, e foarte probabil sa fie afectata aia ca a mai macinat doi melci si la proprietarul de inaintea mea. in principiu se mestereste sau se schimba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu am stiut de uleiul asta de furca. Eu am bagat doar 10w cu specificatia ,,fork oil", asta-i recomadat. Ca tu ai bagat ulei de motor e altceva, ori poate ai gresit. Uleiul de furca are doar aceste initiale . Gresesc?

sunt si 5w ,7,5w ,15w si altele, io am pus juma de 10w si juma de 7,5w repsol (cel mai eftin care am gasit ) nu am vrut nici prea tare si nici prea moale furca dupa 60 mi km era cazu ,acum se simte mult mai bine si nu mai cade in bot la franare brusca

Editat de fairplaybiker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu am stiut de uleiul asta de furca. Eu am bagat doar 10w cu specificatia ,,fork oil", asta-i recomadat. Ca tu ai bagat ulei de motor e altceva, ori poate ai gresit. Uleiul de furca are doar aceste initiale . Gresesc?

am bagat uleiul asta 15w, e de furca nu de motor http://dillypoint.ro/zen/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=415

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai idee si cit intra intr o jamba la modelul 650?

Nu. Sunt manuale tehnice, poti afla pe acolo

 

Asa da, dar nu 15w 50 cum ai scris. Pentru Transalp se recomanda 10w.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum e cu frana pe fata la modelele cu un singur disc? La mine e frana foarte tare, apas cu toata forta si nu pot bloca roata fata daca am 30-40 km/h. Toti prietenii mei cu TA au 2 discuri, acolo e o alta poveste, apesi un pic si actioneaza instant, nu-ti trebuie forta ca sa poti frana brusc.

Asta vara aveam, intr-adevar, probleme cu frana, mergea levierul chiar in trepte. Am desfacut tot, curatat tot sistemul fata si reumplut cu lichid. Acum merge cursiv levierul, dar tot trebuie aplicata o forta considerabila ca sa franezi brusc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

5W scrie in carte!

Nu. Sunt manuale tehnice, poti afla pe acolo

 

Asa da, dar nu 15w 50 cum ai scris. Pentru Transalp se recomanda 10w.

 

 

Pentru Transalp se recomandă X ulei. Adică cel înscris în carte.

Tu ca şi utilizator ai posibilitatea să foloseşti un ulei mai mult sau mai puţin vâscos, în funcţie de necesitate. Umblii pe drumuri prost asfaltate sau neasfaltate? Pui ulei mai subţire, pentru a avea o suspensie mai maleabilă. Umblii numai pe asfalt de bună calitate şi/sau încărcat cu bagaje şi pasager? Pui ulei mai gros, pentru a nu-ţi face motocicleta ca o barcă pe frânări şi în virajele luate la viteză mare.

Se recomandă =! obligatoriu.

 

Aham, e foarte probabil sa fie afectata aia ca a mai macinat doi melci si la proprietarul de inaintea mea. in principiu se mestereste sau se schimba?

 

Se poate meşteri, găseşti aici poze : http://www.transalp.ro/forum/s-a-dus-naibii-kilometrajul-melcul-magic-t54-30.html . Când poţi, citeşte tot topicul.

 

ai idee si cit intra intr o jamba la modelul 650?

 

542cc , nivelul uleiului cu furca întinsă maxim trebuie să fie la 141mm sub buza superioară.

 

Eram baut cand am scris 15w50 si inca mai beau la ora asta. nu cred ca strica 15w

 

Nu strică motocicleta, dar va si schimbat comportamentul furcii. Depinde de tine dacă-ţi va fi pe plac au ba.

Apropo, dacă nu desfaceţi de tot furca, pentru a curăţa serios tot interiorul, deageaba aţi schimbat uleiul. Am curăţat până nu a mai ieşit gram de mizerie fără a desface furca şi n-am rezolvat nici o treabă, tot ca Harribo se mişcă.

 

Cum e cu frana pe fata la modelele cu un singur disc? La mine e frana foarte tare, apas cu toata forta si nu pot bloca roata fata daca am 30-40 km/h. Toti prietenii mei cu TA au 2 discuri, acolo e o alta poveste, apesi un pic si actioneaza instant, nu-ti trebuie forta ca sa poti frana brusc.

Asta vara aveam, intr-adevar, probleme cu frana, mergea levierul chiar in trepte. Am desfacut tot, curatat tot sistemul fata si reumplut cu lichid. Acum merge cursiv levierul, dar tot trebuie aplicata o forta considerabila ca sa franezi brusc.

 

Ţine cont şi de vechimea furtunelor de frână, care au tendinţă de a se dilata la presiune odată ce îmbătrânesc. Acele PD10 sunt cu siguranţă cu ceva ani mai noi. Încă un aspect de care trebuie ţinut cont : starea discului şi modelul plăcuţelor de frână.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...