johny77 Postat Iunie 26, 2016 Share Postat Iunie 26, 2016 (editat) http://www.transalp.ro/forum/viewtopic.php?p=34843#p34843 Aici gasesti membranele de carburator din cj Editat Iunie 26, 2016 de johny77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 27, 2016 Share Postat Iunie 27, 2016 Salutare, Dupa sincro carburatoare la service TA650, mi se spune ca membranele sunt rupte, ma rog gaurite ca nu le-am vazut. Oare cum a putut sa faca sinc dc ele sunt busite ? La fel imi zice ca dc. le schimb numai trebuie facut sinc...desi pe unde am mai citit de nevoie dupa schimbare... Altceva acum, cea mai buna varianta de membrane, pheak zicea ceva de Cluj, aveti un link, sau linkuri cu recomandari ce s-a mai folosit si preturi? Ms fain! Off topic, nu reusesc sa schimb motorul la profil, imi da eroare mereu la save..de pe pc (ie, crome, etc), tableta, telefon la fel. .... Pt ca sincronizarea se face la relanti, cand membranele nu au nici un rol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fairplaybiker Postat Iunie 27, 2016 Share Postat Iunie 27, 2016 Sincronizare nu se face la relantiu ...la 2100-2300 ture și trebuie sa lucreze membranele bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 27, 2016 Share Postat Iunie 27, 2016 (editat) Sincronizare nu se face la relantiu ...la 2100-2300 ture și trebuie sa lucreze membranele bine Da? De ce? Ai citit undeva sau pur si simplu stii? Ce este sincronizarea? Ce face ea, efectiv? PS. Pt cine nu are aparat de sincronizat, cu carburatoarele in mana, se regleaza surubelul astfel incat clapetele sa inceapa sa deschida in acelasi moment. Editat Iunie 27, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mezutu Postat Iunie 27, 2016 Share Postat Iunie 27, 2016 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 27, 2016 Share Postat Iunie 27, 2016 Eu intrebam retoric, dar sa pun si eu o poza din manualul de XLV. Pt 2 carburatoare... » Post actualizat in 27 Jun 2016 20:04Daca membranele au elasticitati diferite sau daca una din ele e crapata, atunci se justifica sincronizarea cu motorul turat. Dar mai repede se justifica remedierea asimetriilor membranelor. Deasemenea, mai exista o teorie cum ca cilindrul (sau cilindrii in cazul 4 in linie) mai cald, adica cel din spate, sa deschida mai tarziu. Dar asta se face tot la relanti pt ca, oricum, cand se face reglajul, motocicleta sta pe loc si cei doi cilindri sunt la fel de fierbinti, fie ca sunt turati, fie ca nu. Inca o data, membranele nu pot fi sincronizate din reglaj. Din reglaj se sincronizeaza clapetele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Da? De ce? Ai citit undeva sau pur si simplu stii? Ce este sincronizarea? Ce face ea, efectiv? pentru ca cilindri diferiti au compresie nu tocmai egala ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Sincronizare nu se face la relantiu ...la 2100-2300 ture și trebuie sa lucreze membranele bine Eu nu am gasit nicaieri RPM-ul pentru sincronizare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mezutu Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 pentru ca cilindri diferiti au compresie nu tocmai egala ?Hop si raspunsul.si tocmai dim sincronizare compensezi aceasta uzura. Nu era mai simplu sa puna japonezul la fel clapetele fara surub , sa le sudeze cumva?Pe noi ne intereseaza sa traga cilindrii la fel in turatie nu la relanti. Parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Daca cilindrii au compresii diferite, acestea raman diferite pe toata plaja de turatie. Sincronizarea se face la relanti. Relanti inseamna clapete deschise foarte putin, de la surubul opritor al cablului de acceleratie. Relantiul trebuie sa prinda momentul deschiderii clapetelor. Daca clapetele sunt complet inchise si relantiul merge exclusiv pe baza circuitului de relanti (jiglor relanti + surubel de aer) nu se poate face sincronizarea. Inca o data: singura logica pt care ai face sincronizarea cu motorul turat sau semi-turat ar fi daca una din membane ar fi uzata/crapata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Hop si raspunsul.si tocmai dim sincronizare compensezi aceasta uzura. Nu era mai simplu sa puna japonezul la fel clapetele fara surub , sa le sudeze cumva? Pe noi ne intereseaza sa traga cilindrii la fel in turatie nu la relanti. Parerea mea si cum stabilesti RPM corect pentru reglaj? logic ar fi la ~5500rpm unde TA-ul da ca tot ce poate si cum poate. am tot cautat si nu gasesc specificat concret ca nu se face la ralanti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 (editat) si cum stabilesti RPM corect pentru reglaj? logic ar fi la ~5500rpm unde TA-ul da ca tot ce poate si cum poate. am tot cautat si nu gasesc specificat concret ca nu se face la ralanti Daca ai face la turatiile la care da motorul tot ce poate cred ca risti sa busesti sincronizatorul, in masura ce creste turatia iti creste si vacuumul plus ca mai e si chestiunea de relanti vs clapete deschise complet care iar nu e foarte concludent: am vazut motoare care la relanti faceau ca fanu (inclusiv al meu),iar cand era turat era ok, acolo e vorba de reglaje proaste; in timp ce daca la relanti esti OK si ai pierderi de putere sau intrerupere la turatie mare/maxima, atunci e semn de probleme la membrane/cuie (vezi colegul cu africana cu cuiele drepte). Mai jos chiar atrage atentia ca risti sa-ti traga mercur in motor (daca ai sincronizator cu coloane). Daca iti faci sincronizator acasa, atunci e mai ok, poti sa pui ulei in furtune si ala nu e asa bai daca-l trage in motor. http://www.motorcyclecruiser.com/how-to-synchronize-your-carbs-its-all-about-balance P.S. din experienta proprie, daca nu ai totul NOU, o sa te miri ca merge ca porcu atunci cand ceasurile arata ca e totul sincronizat... Eu am ajuns de le-am sincronizat dupa care usor le-am desincronizat, dupa ureche, turometru la relanti si la decelerare (sa se decelereze imediat) am reusit sa il fac sa mearga rotund si sa am consumul ei normal de benzina (la africa twin rd04 vorbesc). Sper ca e de ajutor. Editat Iunie 28, 2016 de Samo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 faza este ca am curatat carburatoarele si am schimbat membranele anul trecut in august, iar la final am facut sincronizarea. am folosit sistemul (furtun cu ulei) si reglajul in ralanti (~1200-1300 rpm) initial arata asa: am ajustat cateva grade (<90) surubul de echilibrare si a rezultat asta: cu noul reglaj in acceleratie apare o dezechilibrare a nivelului de cativa cm, dar la revenirea in ralanti se egalizeaza. eu ma tot intreb, care este RPM-ul ideal pentru reglaj? sunt simptome in mers daca este "dezechilibrat"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mezutu Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 (editat) Daca cilindrii au compresii diferite, acestea raman diferite pe toata plaja de turatie. Sincronizarea se face la relanti. Relanti inseamna clapete deschise foarte putin, de la surubul opritor al cablului de acceleratie. Relantiul trebuie sa prinda momentul deschiderii clapetelor. Daca clapetele sunt complet inchise si relantiul merge exclusiv pe baza circuitului de relanti (jiglor relanti + surubel de aer) nu se poate face sincronizarea. Inca o data: singura logica pt care ai face sincronizarea cu motorul turat sau semi-turat ar fi daca una din membane ar fi uzata/crapata. Daca ai membrana sparta cuiul ala nu mai lucra calumea. De ce sa te mai chinui atunci cu sincronizarea cand poti sa schimbi membrana.cu membrana sparta merge ca fanu si sincronizat si desincronizat.La supertenere parca zicea cartea ca la 3000 de ture se face sincronizarea Editat Iunie 28, 2016 de mezutu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 la TA-ul de 650 conform manualului reiese ca reglezi la ralanti si verifici revenirea dupa acceleratie (fix pagina postata de Andrei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Aaaaa,daca tot vorbim de servisari, are cineva un kit de simeringuri pentru etrierul fata pentru transalp? Mi-ar trebui relativ urgent pentru o amica. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Aaaaa,daca tot vorbim de servisari, are cineva un kit de simeringuri pentru etrierul fata pentru transalp? Mi-ar trebui relativ urgent pentru o amica. Multumesc. incearca la romimoto dar dureaza cca 1 saptamana comanda. parca se apucase Antonio si de garnituri de etrier?!?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 la TA-ul de 650 conform manualului reiese ca reglezi la ralanti si verifici revenirea dupa acceleratie (fix pagina postata de Andrei) In carte zice sa ii dai cateva spritz-uri cu reveniri bruste in ideea de a se aseza ca lumea surubul de sincronizare. Asta e in acelasi spirit ca si observatia de a nu apasa cu surubelnita pe surubul de sincronizare cand se face reglajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iunie 28, 2016 Share Postat Iunie 28, 2016 Meci, cred ca am rezolvat la dillypoinT. Mâine la pune, poimâine ajung. Problema era ca nu puteam sa aștept pana veneau pentru ca se pleacă în tura cu motorul la mare. Mulțumesc oricum, drumuri bune. » Post actualizat in 28 Jun 2016 16:43 Meci, cred ca am rezolvat la dillypoinT. Mâine la pune, poimâine ajung. Problema era ca nu puteam sa aștept pana veneau pentru ca se pleacă în tura cu motorul la mare. Mulțumesc oricum, drumuri bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 In carte zice sa ii dai cateva spritz-uri cu reveniri bruste in ideea de a se aseza ca lumea surubul de sincronizare. Asta e in acelasi spirit ca si observatia de a nu apasa cu surubelnita pe surubul de sincronizare cand se face reglajul. corect, dar de rpm nu zice nimic si in metoda descrisa de ei rezulta (logic) ca faci reglajul la ralanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 Pai asta tot zic: diferenta de compresie a cilindrilor exista si la relanti si la turatii medii, si la turatii mari, Singura cauza pt care ar diferi cele doua vacuumuri cand se tureaza motorul este uzura diferita a celor doua membrane. In acest caz nu are rost sa te chinui cu sincronizarea pt ca vei avea carburile sincronizate la relanti si dezechilibrate la turatii. Sau invers. Se impune inlocuirea membranelor. Apoi se purcede la reglari...... Ce nu se mentioneaza in manual este cresterea relantiului de la surubul opritor al cursei acceleratiei. Doar ca ultim pas se spune sa revii din acest surub la turatia standard din specificatii. Se subintelege sa cresti un pic relantiul inainte de sincronizare, pentru a prinde momentul cand incep sa se deschida clapetele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 La TA600 este posibil sa aveti dreptate ca se poate regla si in turatie mai mare etc...dar La TA650 nu e ok. Are minunatul sistem PAIR care baga aer curat pe esapament in decelerare. Cand se face sincronizarea se scoate furtunul de vacuum care actioneaza sistemul asta. Deci cam la orice turatie peste 2000 rpm va merge cu amestec prea bogat, va scoate fum negru si va da rateuri. In cazul meu am procedat asa: Am desfacut/ curatat carburatoarele, schimbat membranele, pus totul la loc, pornit motorul si lasat sa mearga pana a pornit ventilatorul. Apoi am conectat manometrele. si am facut reglajul la relanti (~1200 rpm). Apoi acclerat scurt de cateva ori (acolo am aflat cele de mai sus). Apoi verificata sincronizarea cam pana la 1800 - 2000 rpm. (nu a fost necesar sa mai modific nimic fata de reglajul facut la relanti). Asta cum s-a scris si mai sus, am schimbat amandoua membranele chiar daca numai una era sparta. Asa am aceeasi elasticitate la orice % din acceleratie. » Post actualizat in 29 Jun 2016 07:17Si daca tot am ajuns la calculator, ma laud cu rezultatul a multe ore de munca: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 Apropos... ca sa ii caut nod in papura, parca ar avea o mica vibratie/rezonanta in scarite/ghidon in treptele 3-4 intre 70 si 90 kmh. Am mai probat un TA 650 si se simtea aproximativ la fel, dar doar in scarite.... Sunt eu paranoic sau toate au vibratia asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iulie 2, 2016 Share Postat Iulie 2, 2016 Maneta de acceleratie nu revine, e infranata undeva. Asa e de cand am Transalpul (3-4 ani), timp in care am uns cablurile si ansamblul de pe ghidon, degeaba, tot asa face. Nu inteleg de ce sunt doua calburi (cica trage-impinge) cat timp are arc la partea dinspre carburator si ar ajunge un singur cablu, cum au majoritatea motocicletelor. Zic asta pentru ca daca anulez unul dintre cabluri merge perfect. Ce naiba poate sa aiba? Pun o poza cu ansamblul de pe ghidon, nu stiu daca se vede bine, e facuta seara, eventual maine fac alta pe lumina. Poate acolo nu e montat bine ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 (editat) Maneta de acceleratie nu revine, e infranata undeva. Asa e de cand am Transalpul (3-4 ani), timp in care am uns cablurile si ansamblul de pe ghidon, degeaba, tot asa face. Nu inteleg de ce sunt doua calburi (cica trage-impinge) cat timp are arc la partea dinspre carburator si ar ajunge un singur cablu, cum au majoritatea motocicletelor. Zic asta pentru ca daca anulez unul dintre cabluri merge perfect. Ce naiba poate sa aiba? Pun o poza cu ansamblul de pe ghidon, nu stiu daca se vede bine, e facuta seara, eventual maine fac alta pe lumina. Poate acolo nu e montat bine ceva. la surubul de reglaj acceleratie ai umblat? e in capatul ansamblului maneta acceleratie(dinspre motocicleta) si la mine facea la fel ; am reglat-o din surubul ala si e ok...revine imediat in alta ordine de idei, ma bate gandul sa imi schimb suspensia fata-spate pe fata vreau niste arcuri progresive si pe spate un shock mai cu reglaje... nu ma intereseaza second hand , ci noi...am tot facut experimente cu sh si in final am bagat bani in ele cat pentru unele noi... ceva idei? pentru transalp de 600 din 99 Editat Iulie 3, 2016 de raducanescovan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.