Rocknroll Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Salut. Florine, sa fii sanatos, sa-l stapinesti sanatos si sa ai grija de el. Ai pus trei rinduri de poze cu el. In astea trei rinduri Simsonul are unele aspecte diferite. Toba esapament, carburator, far si ce o mai fi pe acolo care mi-a scapat mie.. O toba care nu-i prea face lui aspect de Simson. A doua este mai de oldtimer. Un carburator care eu cred ca este de MZ ES 175-250 (cel putin camera de nivel constant) si unul rusesc, probabil un K. Farul cred ca este de ceva Jawa 350. Saua nu este de Simson, cred ca este ceva home made adaptat pe schelet de ce s-a potrivit. Am inteles ca functioneaza. Pina aici toate bune. Sfatul meu. Nu cauta sa vezi de ce functioneaza. Cauta pe cit posibil sa nu circuli TU cu el. Asta pina cind obtii permisul. Uita-te intens pe aici la pozele postate cu Simson (sint unele motociclete f.f. aproape de original), faci diferenta cu ce ai tu si vezi daca-ti permiti financiar cumpararea a ceea ce trebuie schimbat. Sint user-i pe topicul asta care au o "basculanta" de Simson-uri si piese ptr. ele. Nu inseamna ca sint in totalitate bune dar este un punct de plecare. Posteaza aici problemele tale si vei vedea ca nu vei fi lasat de izbeliste. Numai bine. Am uitat de lampa spate. Este de la MZ ETZ, prin anii 80'- 88'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adriathica Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Salut. Florine, sa fii sanatos, sa-l stapinesti sanatos si sa ai grija de el. Ai pus trei rinduri de poze cu el. In astea trei rinduri Simsonul are unele aspecte diferite. Toba esapament, carburator, far si ce o mai fi pe acolo care mi-a scapat mie.. O toba care nu-i prea face lui aspect de Simson. A doua este mai de oldtimer. Un carburator care eu cred ca este de MZ ES 175-250 (cel putin camera de nivel constant) si unul rusesc, probabil un K. Farul cred ca este de ceva Jawa 350. Saua nu este de Simson, cred ca este ceva home made adaptat pe schelet de ce s-a potrivit. Am inteles ca functioneaza. Pina aici toate bune. Sfatul meu. Nu cauta sa vezi de ce functioneaza. Cauta pe cit posibil sa nu circuli TU cu el. Asta pina cind obtii permisul. Uita-te intens pe aici la pozele postate cu Simson (sint unele motociclete f.f. aproape de original), faci diferenta cu ce ai tu si vezi daca-ti permiti financiar cumpararea a ceea ce trebuie schimbat. Sint user-i pe topicul asta care au o "basculanta" de Simson-uri si piese ptr. ele. Nu inseamna ca sint in totalitate bune dar este un punct de plecare. Posteaza aici problemele tale si vei vedea ca nu vei fi lasat de izbeliste. Numai bine. Am uitat de lampa spate. Este de la MZ ETZ, prin anii 80'- 88'. Da,asa este.....toba scurta si cu aspect mizerabil e toba cu care l-am cumparat.....cealalta e o toba de minsk in stare destul de buna pe care am montat-o ca sa scap de mizeria aialalta......carburatorul este de Tula nou-nout via d-nul Gaspar....cumparat si montat de mine....sunt curios cum va functiona ca nu e inca testat.....celalalt parea a fii de simson dar intr-o stare deplorabila...curgea pe toate partile desi cu ala l-am pornit inainte sa-l cumpar....farul...nu ma pricep dar am vazut ceva foarte asemanantor in piata,la asa-zisii rusi....oricum va avea soarta stopului de care deja am si scapat fara sa am altceva de pus in loc....pur si simplu inca de la cumparare ma agasau toba,farul stopul si ghidonul asa ca au zilele"numarate"!! Multumesc pt sfatul cu circulatul fara permis dar am totusi 50 de ani ,nu sunt un pustan care arde de nerabdare...in plus zona unde locuiesc eu are destule drumuri "ne-publice"unde pot calarii simsonul fara probleme...mai tentat sunt sa-l pun cat de cat la punct.sa imi iau si A-ul ..astea ar fii prioritatile pana in primavara.....daca ma puteti ajuta!!??Multumesc oricum celor de aici....am citit aproape tot ce a fost postat la simson si mi-am facut o idee cat de cat si asta datorita dvs!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Salut. Revin cu cu scuzele de rigoare ca nu m-am uitat mai atent la fotografii. Carburatorul care am spus ca este de MZ, greseala, este chiar de Simson. M-am uitat numai la o poza si in poza aia camera de nivel constant pare a fi paralela cu corpul carburatorului. Daca te uiti din lateral camera de nivel trebuie sa fie cit mai vertical posibil cind motocicleta este pe roti, nu pe cric. Camera de nivel este prinsa de carburator cu un ansamblu holender stut filetat (camera se infileteaza in stutul filetat) o piulita cu o siguranta de tabla ce se desfac, se regleaza pozitia camerei si se asigura la loc. Ce este pacatos, cuiul pontou (care inchide benzina) de la camera de nivel. Daca nu inchide va trebui sa umbli acolo si vei pasui cuiul pontou cu corpul de inchidere. (Nici nu stiu cum sa-i zic). Mai zi una alta si fii sigur ca vor veni si altii cu sfaturi . Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adriathica Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Salut. Revin cu cu scuzele de rigoare ca nu m-am uitat mai atent la fotografii. Carburatorul care am spus ca este de MZ, greseala, este chiar de Simson. M-am uitat numai la o poza si in poza aia camera de nivel constant pare a fi paralela cu corpul carburatorului. Daca te uiti din lateral camera de nivel trebuie sa fie cit mai vertical posibil cind motocicleta este pe roti, nu pe cric. Camera de nivel este prinsa de carburator cu un ansamblu holender stut filetat (camera se infileteaza in stutul filetat) o piulita cu o siguranta de tabla ce se desfac, se regleaza pozitia camerei si se asigura la loc. Ce este pacatos, cuiul pontou (care inchide benzina) de la camera de nivel. Daca nu inchide va trebui sa umbli acolo si vei pasui cuiul pontou cu corpul de inchidere. (Nici nu stiu cum sa-i zic). Mai zi una alta si fii sigur ca vor veni si altii cu sfaturi . Numai bine. deocamdata ma lupt cu 2 probleme....chiar in spatele pedalei de pornire in blocul cutiei de viteze este un surub al carui rol nu-l cunosc....mi se pare totusi ceva in neregula cu el...are cam 25-30 mm M8 si are pe el o saiba de cupru ceea ce mi se pare firesc dar si un inel asemanator celui de interior de lant gal....inelului aceluia nu-i vad rostul decat daca surubul e prea lung si a fost pus ca adaos...partea neplacuta e ca pe acolo pierd putin dar constant uleiul din cutia de viteze...am mai pus o saiba de cupru pe el la capatul dinspre bloc asa ca acum pe surub am..saiba de cupru,inelul acela si inca o saiba de cupru la hexagonul surubului dar tot curge...cineva mi-a zis ca e un surub de siguranta la arcul care aduce pedala de pornire inapoi la locul ei ,fixand un arc sau furca in interior......si sa pun acolo in loc de saibele de cupru o garnitura/saiba de piele....nu stiu ce sa cred!!??.......am totusi senzatia ca acel inel asemanator celor de lant gall a fost pus ca adaos pt ca surubul e prea lung...dvs ce spuneti?......alta problema ar fii ca roata din fata e inclinata spre dreapta cam cu 1 cm....roata nu are nimic .axul rotii pare ok...sa existe un reglaj in amortizoare pt pozitia rotii? ...multumesc !! Ps...as avea nevoie urgenta de un cric,original daca se poate sau una -doua poze detaliate ca sa fac eu unul....tatal meu mi-a promis ca ma ajuta sa repar la el dar fara cricul furca nici nu vrea sa se atinga de motocicleta !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 alta problema ar fii ca roata din fata e inclinata spre dreapta cam cu 1 cm....roata nu are nimic .axul rotii pare ok...sa existe un reglaj in amortizoare pt pozitia rotii? ...multumesc !! Si a mea e stramba. Am observat asta cand am mers prima data pe ea. Parca roata fata e prea mult spre dreapta. Pare a fi ceva din furca sau cadru.. Nu m-am lamurit inca. Furca am desfacut-o, nu e nimic reglabil, dar poate ai probleme cu un arc. Desi daca ma gandesc mai bine, roata sta centrata pe ax, jos in telecoape, si nici cu un arc rupt nu ar trebuie se sta stramba. E inclinat sau e decentrat? Poate e din spite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adriathica Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Si a mea e stramba. Am observat asta cand am mers prima data pe ea. Parca roata fata e prea mult spre dreapta. Pare a fi ceva din furca sau cadru.. Nu m-am lamurit inca. Furca am desfacut-o, nu e nimic reglabil, dar poate ai probleme cu un arc. Desi daca ma gandesc mai bine, roata sta centrata pe ax, jos in telecoape, si nici cu un arc rupt nu ar trebuie se sta stramba. E inclinat sau e decentrat? Poate e din spite. nu,..e clar inclinata.....cand o scot din garaj ca sa lucrez in curte se freaca constant de aripa deci nu se pune problema ca ar fii descentrata ,sunetul dat de frecare ar fii discontinuu....si nu cred ca ma insel....poate cineva de aici cunoaste mai bine ce poate fii !!! Oricum voi mai verifica o data dupa ce voi face rost cat mai curand sper,de un cric furca original !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Salut. Daca fac o greseala rog sa fiu corectat. Zic sa controlezi prima data daca ai jocuri ale rotii, daca misca fata de telescoape, jocuri pe la rulmenti. Incearca apoi sa inversezi rotile intre ele. (parca sint interschimbabile. nu am mai umblat la un Simson de 20 ani) Sa nu fie vreo buleala pe la ansamblul rulmenti-butuc facuta in timpul unei reparatii. Dupa ce dai jos axul si roata fata, baga axul inapoi in filet asigura-l cu surubul de pe jamba stinga ( adica exact cum este montat cu roata, gata de drum) si uita-te daca axul este perpendicular pe cele doua telescoape. Sa nu fie pe acolo ceva. Mai clar. Motocicletele astea au niste ani, au trecut prin miini mai pricepute ori mai putin, s-au facut reparatii la ele bine,ori mai putin bine. Unele au fost omorite bine si apoi vindute. Totul este sa nu te sperii si ce faci, repari, sa faci bine. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adriathica Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Salut. Daca fac o greseala rog sa fiu corectat. Zic sa controlezi prima data daca ai jocuri ale rotii, daca misca fata de telescoape, jocuri pe la rulmenti. Incearca apoi sa inversezi rotile intre ele. (parca sint interschimbabile. nu am mai umblat la un Simson de 20 ani) Sa nu fie vreo buleala pe la ansamblul rulmenti-butuc facuta in timpul unei reparatii. Dupa ce dai jos axul si roata fata, baga axul inapoi in filet asigura-l cu surubul de pe jamba stinga ( adica exact cum este montat cu roata, gata de drum) si uita-te daca axul este perpendicular pe cele doua telescoape. Sa nu fie pe acolo ceva. Mai clar. Motocicletele astea au niste ani, au trecut prin miini mai pricepute ori mai putin, s-au facut reparatii la ele bine,ori mai putin bine. Unele au fost omorite bine si apoi vindute. Totul este sa nu te sperii si ce faci, repari, sa faci bine. Numai bine. Da,...cu asta ma sfatuit si taica-meu sa incep....e posibil sa fie rulmentul prapadit......sau poate altceva......si asa am sa si fac pt ca mi se pare logic!!!.....problema mea ramane tot cricul furca....pur si simplu nu am unde sa suspend motocicleta...garajul meu mostenit de la batranul e model vechi...ticsit de scule dar fara o macara si fara o grinda care sa sustina fara riscuri motorul...!!!Multumesc si numai bine ! Si nu intentionez sa ma sperii pt ca simsonul asta la mine moare !!! Nu-l voi restaura 100/100 pt ca de pilda nu m-am impacat niciodata cu saua din 2 buc originala,mai bine o pastrez pe asta de acum ca-mi place sau....nu cred ca va avea vreodata liniatura originala:va fii simplu,vopsea neagra si crom......doar rezervorul va avea sigla si cauciucurile de genunchi,ca din fericire mai am un rezervor tot original cu sigla si gume de genunchi,asa ca am o oarecare idee cum va trebuii sa arate cel montat acum si care e aproape impecabil .......mai e posibil sa ii montez sei de tip bicicleta ca la modelele mai vechi...sincer sa fiu l-as "imbatranii" cu vre-o 10 ani doar cat sa semene cu modelele mai vechi dar e doar o varianta.....in rest sa mearga si sa arate impecabil...asta si 2 casti retro......m-ar face fericit !! si asta e tipul de stop pe care mi l-as dorii in locul celui original.....avea si batranul meu asa ceva pe un jupiter 2....sa ma ierte de "furt intelectual" d-nul lebadake.....daca are cineva unul in stare foarte buna desigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Cauta de Mobra 50 ca desta este cel de pe acest Simson ..... poate gasesti in Brasov pe Carpatilor la magazinul de la poarta Nr 2 de la Metrom . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adriathica Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Cauta de Mobra 50 ca desta este cel de pe acest Simson ..... poate gasesti in Brasov pe Carpatilor la magazinul de la poarta Nr 2 de la Metrom . Multumesc !!.mi se parea destul de familiar aspectul lui. .... ...credeam ca e totusi de IJ....oricum intentionam sa trag o raita pe acolo si astfel mai pun si stop nou !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 Stopuri in forma aia au fost fabricate si de romani si de rusi. Romanii au echipat Mobra, cu stopuri in forma aia, la fel cum rusii au echipat IJ-uri si DNEPR-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Iulie 26, 2012 Share Postat Iulie 26, 2012 (editat) chiar in spatele pedalei de pornire in blocul cutiei de viteze este un surub al carui rol nu-l cunosc....mi se pare totusi ceva in neregula cu el...are cam 25-30 mm M8 si are pe el o saiba de cupru ceea ce mi se pare firesc dar si un inel asemanator celui de interior de lant gal.... Șurubul acela blochează întinzătorul arcului pentru revenirea pedalei de pornire (piesa cu hexagon de 36). În vârf, are un moț cilindric care trebuie să intre într-una din cele 4 găuri ale piesei cu hexagon, pentru a nu mai permite acesteia să se învârtă după ce ai întins arcul de revenire. La mine filetul din carcasa cutiei era ras, ca atare am fost nevoit să majorez la M10 și să fac alt șurub. Am etanșat cu garnitură de piele. Uite și șurubul original: Editat Iulie 26, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adriathica Postat Iulie 27, 2012 Share Postat Iulie 27, 2012 Șurubul acela blochează întinzătorul arcului pentru revenirea pedalei de pornire (piesa cu hexagon de 36). În vârf, are un moț cilindric care trebuie să intre într-una din cele 4 găuri ale piesei cu hexagon, pentru a nu mai permite acesteia să se învârtă după ce ai întins arcul de revenire. La mine filetul din carcasa cutiei era ras, ca atare am fost nevoit să majorez la M10 și să fac alt șurub. Am etanșat cu garnitură de piele. Uite și șurubul original: da...e exact cum am banuit,surubul meu e mult mai lung de aici si inelul acela de lant gal...trebuie sa ma uit si daca are motul acela la capat...problema e cum imi dau seama daca motul a intrat la locul lui in locas?....clar ca trebuie sa misc de pedala dar trebuie sa aiba si treaba asta o chichita...stie cineva? revin la mai vechea rugaminte!!.....vreau sa ma apuc de treaba la simson...ma poate ajuta cineva cu un cric original de simson?..... poza + pret ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Iulie 27, 2012 Share Postat Iulie 27, 2012 problema e cum imi dau seama daca motul a intrat la locul lui in locas?....clar ca trebuie sa misc de pedala dar trebuie sa aiba si treaba asta o chichita...stie cineva? Nu trebuie mișcată pedala, ci piesa cu hexagon trebuie rotită spre stânga (deci întărit arcul) până când îți convine viteza cu care pedala vine înapoi. O miști cu cheia de 36 și cu o lanternă te uiți când vine gaură pe gaură (gaura piesei cu hexagon, pe gaura carcasei cutiei). Centrezi cu un dorn conic ambele găuri și bagi șurubul. Dacă nu e gaură pe gaură dornul intră mai puțin, dacă găurile sunt centrate dornul intră mai mult și în poziția asta, musai să intre și moțul șurubului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adriathica Postat Iulie 27, 2012 Share Postat Iulie 27, 2012 Nu trebuie mișcată pedala, ci piesa cu hexagon trebuie rotită spre stânga (deci întărit arcul) până când îți convine viteza cu care pedala vine înapoi. O miști cu cheia de 36 și cu o lanternă te uiți când vine gaură pe gaură (gaura piesei cu hexagon, pe gaura carcasei cutiei). Centrezi cu un dorn conic ambele găuri și bagi șurubul. Dacă nu e gaură pe gaură dornul intră mai puțin, dacă găurile sunt centrate dornul intră mai mult și în poziția asta, musai să intre și moțul șurubului. ok...multumesc mult.....cineva mi-a zis sa am grija sa nu scape arcul....multumesc.....ma ocup chiar maine de asta !!! N-am mai avut rabdare si mai uitat chiar acum....nici pomeneala de mot la surub.....sunteti amabil sa-mi dati o schita cu surubul?.....mi-ar fii e mare ajutor...am acasa un strungulet cu care m-as putea descurca si l-as face chiar maine.....nici filetul meu din carcasa nu pare sa aiba zile multe dar sper ca un pic de poxipol.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Iulie 27, 2012 Share Postat Iulie 27, 2012 (editat) sunteti amabil sa-mi dati o schita cu surubul?.....mi-ar fii e mare ajutor... Mai mult de atât n-am. Prin comparație cu dimensiuni cunoscute, lungimea părții filetate Lf, un pic mai mare decât lungimea capului inbus Lc al unui șurub M10. Lungimea moțului cam 1/3 din Lf. Diametrul moțului 5-6 mm. Diametrul exterior al capului inbus a fost micșorat, ca să încapă pe degajarea din carcasa cutiei de viteze. Editat Iulie 27, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adriathica Postat Iulie 28, 2012 Share Postat Iulie 28, 2012 Mai mult de atât n-am. Prin comparație cu dimensiuni cunoscute, lungimea părții filetate Lf, un pic mai mare decât lungimea capului inbus Lc al unui șurub M10. Lungimea moțului cam 1/3 din Lf. Diametrul moțului 5-6 mm. Diametrul exterior al capului inbus a fost micșorat, ca să încapă pe degajarea din carcasa cutiei de viteze. [/quot Sa rezolvat ,multumesc.....am masurat cele 2 adancimi cu sublerul,iar ca sa aflu diametrul si sa centrez bucsa am folosit capatul unui burghiu de 6 mm si mi-a dat: L filetului=10 mm,lungimea motului 5 mm si diametrul de 6 mm !!!.....Multumesc inca o data si raman ator cu o bere sau...mai multe !!!...Acum as avea nevoie de un cricl-furca preferabil original ca sa ma ocup si de roata din fatza !!! Chiar nu are nimeni?O zi buna tuturor!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EAGLEMAX Postat Iulie 30, 2012 Share Postat Iulie 30, 2012 Salutare. Are cineva un manual de reparatii simson sport mai detaliat ? Ceva de genu: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
imre.66 Postat Iulie 31, 2012 Share Postat Iulie 31, 2012 Salutare. Are cineva un manual de reparatii simson sport mai detaliat ? Ceva de genu: Salut poate te ajuta Salut poate te ajuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Iulie 31, 2012 Share Postat Iulie 31, 2012 (editat) Salutare. Are cineva un manual de reparatii simson sport mai detaliat ? Ceva de genu: Ce cauti tu e Lista cu piese de schimb (Ersatzteilliste) ,nu manual de reparatie. Uite aici unul dar din pacate nu e prea grozav ca si calitate: AWO_BILDKAT_K_121.pdf PTEXTK_01_20121.pdf Editat Iulie 31, 2012 de 4bike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EAGLEMAX Postat August 1, 2012 Share Postat August 1, 2012 Multumesc pt manual si lista piese . Stie cineva la jug ce diametru au bilele si cate sunt?(eu am luat moto desfacuta si nu avea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat August 1, 2012 Share Postat August 1, 2012 Multumesc pt manual si lista piese . Stie cineva la jug ce diametru au bilele si cate sunt?(eu am luat moto desfacuta si nu avea) Daca nu sa modificat nimic acolo de nea spirica vine de la ij tot kitul de jug. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Frank Postat August 1, 2012 Share Postat August 1, 2012 Daca nu sa modificat nimic acolo de nea spirica vine de la ij tot kitul de jug. @Dany_oldmoto: cat e kitul asta despre care vorbesti? ma refer la pret! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 6,3mm. 19 buc. Se potrivesc de la coronita butuc roata spate de la biciclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BLACK SPIDER Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 mai am de lucrat multe dar incet cu treaba buna se rezolva, scaunele originale le reconditionez dar nu o sa le folosesc pt ca nu-mi plac, acum astept motorul de la mecanic, apoi trebuie sa fac instalatia electrica , nu stiu exact pe unde trec firele cele care merg la motor, la cutia electrica si in spate ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.