Dimethylmercury Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 Multumesc, dar pe mine ma intereseaza arcuri de la un motor care sare de 8000 de ture. Manetonul s-a rupt datorita accelerarii in gol cu carburator Dellorto, arcul intarziind una din supape. Banuiesc ca motorul s-a dus undeva la peste 6000 de ture, supapa rupta a gaurit pistonul, care la randul lui a rupt ambielajul. Probabil, la prelucrare a ramas vreo urma vie pe bolt, dar vreau sa spun ca am mers cateva mii de kilometri cu acest ambielaj si nu se vede uzura. Intotdeauna eu procedez asa, duc la limita tot ce e neclar, acum sunt convins ca arcurile nu mai fac fata la ce vreau eu de la Simson, le voi inlocui cu unele mai rapide. Am vreo 40 de ambielaje de Sport, chiar unul original din Germania, dar niciunul din ele nu bate rulmentul NA 4906. Am chiar si arcuri noi de Simson, dar o sa vad ce varianta aleg. In garaj am vreo 5 Sporturi, toate functioneaza, dar merg puturos, eu nu inghit asa ceva. Cel mai mult ma bucura faptul ca se discuta despre Simson, intotdeauna e de invatat cate ceva. Numai bine! Uita-te un pic ce inseamna un Polo G40. Evident fiecare cauta ce doreste, eu ziceam ce e simplu de gasit si potriveste practic 1:1 si evident este arhisuficient ca si performanta. Ce dimensiuni au avut talerele supapelor pe care le-ai folosit in motorul puscat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 Uita-te un pic ce inseamna un Polo G40. Evident fiecare cauta ce doreste, eu ziceam ce e simplu de gasit si potriveste practic 1:1 si evident este arhisuficient ca si performanta. Ce dimensiuni au avut talerele supapelor pe care le-ai folosit in motorul puscat? Erau cu vreo 2 mm mai mari in diametru fata de original. Dar smecheria era ca nu am vrut sa le scobesc, le-am lasat plate. Greutatea lor e mai mare, de asta e mai greu de gasit niste arcuri care sa compenseze diferenta., cu toate ca stiu ca e posibil. Repet, motorul mergea foarte bine, facusem vreo 5000 de km. Mergeam si 10-20 de kilometri cu peste 100 la ora, niciodata nu m-a tradat, se simtea forta data de supapele plate. Singura problema era ca la ralanti se distrugeau bujiile, carburatorul original avea jocuri prea mari. I-am pus un Dellorto si l-am turat in gol ca sa aflu, sa vad cum stau, sa pot face un pas mai departe. Acum stiu, voi rezolva problema, nu ma indoiesc nicicum ca ambielajul cu rulment nu va rezista provocarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 de obicei au 2 -3 motoare pe sezon, nu chiar dupa fiecare cursa sunt demontate, sunt inlocuite consumabilele lichide, kiturile de lant din aluminiu, verificate suruburile de pe cadru si la drum....am avut ocazia sa vad acest lucru....ei masoara uzurile dupa timpul de functionare in ore si titanul rezista...... Corect ... Am lucrat in intretinere( instalatii de incalzire) la niste ateliere unde se ansamblau motoare ed kart . I-mi spuneau montatorii ca un motor de kart(125 cc si 45 cp ,am impresia tot cu un Dellorto) ca este garantat 10 ore(ambielajul care ajunge la 16000 ture) , avea un cip care memoriza timpul de functionare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 Erau cu vreo 2 mm mai mari in diametru fata de original. Dar smecheria era ca nu am vrut sa le scobesc, le-am lasat plate. Greutatea lor e mai mare, de asta e mai greu de gasit niste arcuri care sa compenseze diferenta., cu toate ca stiu ca e posibil. Repet, motorul mergea foarte bine, facusem vreo 5000 de km. Mergeam si 10-20 de kilometri cu peste 100 la ora, niciodata nu m-a tradat, se simtea forta data de supapele plate. Singura problema era ca la ralanti se distrugeau bujiile, carburatorul original avea jocuri prea mari. I-am pus un Dellorto si l-am turat in gol ca sa aflu, sa vad cum stau, sa pot face un pas mai departe. Acum stiu, voi rezolva problema, nu ma indoiesc nicicum ca ambielajul cu rulment nu va rezista provocarii. Tu vezi ca si problema acea greutate infima in plus pe supape, dar poate dimensiunea supapelor (fie ca s-au ciocnit intre ele fie ca s-a lovit de piston) si garnitura de chiuloasa mai subtire (1.5 mm original, fara rectificari!) sunt de luat in considerare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 Sa fie, poate are cineva trebuinta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edivkv Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 subscriu! si eu am avut ocazia sa-mi fac veacul vreo 3 ani prin preajma unui atelier de karturi. motor de 100 cc (italian) dezvolta,atentie - o turatie de 22 de mi de ture,insa.. rezista la 3 - 4 ture de antrenament si MAXIM 2 de competitie,fapt pentru care la concursuri se mergea cu service-ul mobil (un microbuz dotat cu tot ce era nevoie,inclusiv strung) @simson, si carburatorul ala ce ti-a stricat motoreta tot de la mine e ,provine de la un aprilia etx 125,2t cre ca am neshte arcuri de supape gsxf 600. daca te ajuta... la motoarele ce ajung la aceste turatii aveau supapele actionate mecanic?, sau elecronic? pt ca eu stiu, se poate sa ma insel, ca de la 18000 de ture in sus nu mai face fata mecanic si se pune electronic daca gresesc, scuze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edivkv Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 sunt 2 timpi nu ai specificat , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 la motoarele ce ajung la aceste turatii aveau supapele actionate mecanic?, sau elecronic? pt ca eu stiu, se poate sa ma insel, ca de la 18000 de ture in sus nu mai face fata mecanic si se pune electronic daca gresesc, scuze sunt actionate pneumatic, nu electronic; Honda a construit pentru sezonul 1967 la clasa 125 un motor cu 5 cilindri in linie, 4 timpi, 4 supape/cil, care se tura fara probleme pana la 23000 rpm; supapele erau actionate clasic. La Simson arcurile de supape sunt de tip agrafa de par tocmai pentru a se combate neajunsul arcurilor clasice de a intra in rezonanta la o anumita turatie. Inlocuirea lor cu arcuri normale, dupa ureche mi se pare o tampenie. Castigul de putere nu se obtine prin schimbarea arcurilor. Ca dovada motorul de curse derivat din AWO Touren[precursorul Sportului] dezvolta 24 CP la 7200 rpm cu arcuri de acelasi fel, tip agrafa de par. vitezele maxime atinse de piston sunt de ordinul a 30-45 m/sec nicidecum 700 m/sec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Arcurile tip agrafa de par au fost introduse inainte de anii 50 cand cele tip spirala oboseau foarte repede din cauza materialului din care erau facute. Pe vremea aceea era o solutie buna, dar cu schimbarea materialului din care se fabrica arcurile in urmatoarele decenii, cele tip spirala au revenit in uz chiar si la motoare de cursa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Oricum raman la parerea ca decat sa pui acolo un arc normal dupa ureche mai bine il lasi pe ala original care slava domnului a rezistat 50 de ani. Toate chestiile astea sunt facute dupa niste calcule riguroase de catre ingineri cu experienta. Modificarile ad-hoc se fac la nimereala si costa piese. Plus ca oricat ai incerca n-o sa plesneasca biciul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 subscriu! si eu am avut ocazia sa-mi fac veacul vreo 3 ani prin preajma unui atelier de karturi. motor de 100 cc (italian) dezvolta,atentie - o turatie de 22 de mi de ture,insa.. rezista la 3 - 4 ture de antrenament si MAXIM 2 de competitie,fapt pentru care la concursuri se mergea cu service-ul mobil (un microbuz dotat cu tot ce era nevoie,inclusiv strung) @simson, si carburatorul ala ce ti-a stricat motoreta tot de la mine e ,provine de la un aprilia etx 125,2t cre ca am neshte arcuri de supape gsxf 600. daca te ajuta... Poate ai timp si pui un subler pe arcurile de la 600, sa vada si Adrian niste treburi. Multam! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Arcurile tip agrafa de par au fost introduse inainte de anii 50 cand cele tip spirala oboseau foarte repede din cauza materialului din care erau facute. Pe vremea aceea era o solutie buna, dar cu schimbarea materialului din care se fabrica arcurile in urmatoarele decenii, cele tip spirala au revenit in uz chiar si la motoare de cursa. Si de aia Ducati a bagat desmodromic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BLACK SPIDER Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 am vazut pe ebay de vanzare un prospect de 150 de pagini despre modificarea de la 425 S la varianta R vandut cu 265,5 euro din pacate am avut la dispozitie doar 3-4 minute sa observ ceva asa ca am salvat astea carburator IFA, 9500 rpm, 28 cp, 190 km/h, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Si de aia Ducati a bagat desmodromic. De multi ani ma gandesc la un Simson desmodromic, dar nu prea e loc de facut asta. Oricum, nu ma las pana nu fac asa ceva, sa nu mai intarzie supapele. Deocamdata le comandam numai revenirea, ca avem cu ce. Numai bine! De multi ani ma gandesc la un Simson desmodromic, dar nu prea e loc de facut asta. Oricum, nu ma las pana nu fac asa ceva, sa nu mai intarzie supapele. Deocamdata le comandam numai revenirea, ca avem cu ce. Numai bine! Citisem intr-o carte de Mayer de treaba asta. Mi se pare solutia perfecta, acolo nu mai e cale de intors, se tureaza fara se te mai gandesti ca te bazezi pe un arc. Si acolo sunt niste arculete mici anti-soc, sa nu bata metal pe metal, dar nu e ca aici unde depinzi de un arc mare, simplu sau dublu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 Toate bune si frumoase.Poti face din orice motocicleta sa fuga.Am sa aduc aminte aici de celebrele Mobra 50 cu care a inceput sa alerge pe vremuri Tibi Troia.Fugeau 120-130 km/h la 50 cc.Deci e clar ca daca vrei, faci un Simson sa mearga si cu 150 km/h.Problema este ca nu tin decat o cursa.Sa nu spun ca recordul mondial la 50 cc acu 30 ani era pe la 210 a lui Kroedeler.Deci se pot "tuna".Dar ca sa mergi Bucuresti- Timisoara in regim de peste 100 km/h ,nu este posibil.Se crapa repede.Mai ales tinand cont ca toate Simsonurile au peste 45 ani si ca materialele imbatranesc ca si noi,uoamenii.E perfect valabila zicala veche:f.n.f.v.p.t.Mi-a placut vorba unui posesor de Simson cu care am vorbit azi la telefon.Zice omu ca nu-i da mai mult de 70-80 km/h si nu are probleme cu ea.Mai dau un exemplu din cele vazute de mine.Aveam acum 40 ani un prieten,Ilie zis Porcu.120 kg si omu avea un MZ 125 Rt produs prin 1960.Noi ne mai dadeam cu 70-75 km/h cu ale noastre,Ilie din 60 nu o scotea.A facut cu acea motocicleta 190.000 km si a vandut-o pentru nu mai cadra cu functia superioara de la Banca Nationala.Fara reparatii spectaculoase gen inlocuire de motor.RK si atat.Poate spune ceva ecest exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BLACK SPIDER Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 am vazut pe ebay de vanzare un prospect de 150 de pagini despre modificarea de la 425 S la varianta R vandut cu 265,5 euro din pacate am avut la dispozitie doar 3-4 minute sa observ ceva asa ca am salvat astea simson r.jpgsimson r1.jpgsimson r2.jpg carburator IFA, 9500 rpm, 28 cp, 5 viteze, transmisie cardan, 190 km/h, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 (editat) am vazut pe ebay de vanzare un prospect de 150 de pagini despre modificarea de la 425 S la varianta R vandut cu 265,5 euro din pacate am avut la dispozitie doar 3-4 minute sa observ ceva asa ca am salvat astea simson r.jpgsimson r1.jpgsimson r2.jpg carburator IFA, 9500 rpm, 28 cp, 190 km/h, In caz ca n-ai bagat de seama acest motor n-are nimic comun cu cel de serie. distributia e realizata cu 2 arbori cu came in chiulasa antrenati printr-un lant in caseta.[antrieb mit zwei obeliegende nockenwellen durch gekapselte umlaufkette]. In poza e motocicleta de curse de care am vb intr-un post anterior, derivata din AWO Touren, are 24 CP la 7500 rpm si 4 viteze. Moto de care vb Black Spider e radical diferita de Simson-ul de serie. Editat Aprilie 4, 2013 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cisu68 Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 salut, parerea mea la simson nu este turatia nu ai nevoie de 6000/9000 de ture sa prinzi 140 toata treaba este la transmisie motorul de simson este un motor cu un cuplu foarte bun ,toata treaba ar trebui o treapta mai lunga la a4a sau modificat un pic grupul si atunci sar impaca si fiabilitatea si performanta si iar o treaba ar mai fi franele,ori cum pentru toate aceste modificari nu iti trebuie doua facultati iti trebuie vointa si sa iti placa,eu ultimul simson l am modificat de nu mai ramasesa din el de cat carterele ,ambielaj ,trasmisie si cam atit si am fost cu el si la RAR va deati seama ce ochi au facut aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 motorul de Simson 425 Sport nemodificat are un cuplu de 1,85 kgf.m la 5200 rpm. Jawa 250 tip 353-03 are un cuplu de 2 kgf.m la 3900 rpm, iar MZ ES 250 2,12 kgf.m pe la 4000 rpm. Toata " puterea" Simsonului vine tocmai dintr-o puternica demultiplicare a turatiei in cutie si grup. Contrar parerii generale motoarele in 4 timpi au un cuplu mai mic la aceeasi cilindree ca cele in 2 timpi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cisu68 Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 salut ,da teoretic este dar vorbim de simson motor in 4t nu 2t deci nu amesteca capra cu varza nu stiu cate simsonuri ai avut si jawe dar sant departe unele de celelante ,ai vorbim de practica de ce poate motorul in sine nu de scrisuri . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 cuplul este aceeasi masura fie ca vb de motor in 2, 4 sau n timpi. valoarea ei efectiva este mai mare in cazul motoarelor in 2 timpi, ca si puterea litrica de altfel [logic, pentru ca una rezulta din alta]. Simsonul are un cuplu motor mai mic si atins la o turatie mai mare. De aici si rapoartele mai mari de demultiplicare din cutie. Si viteza maxima depinde de puterea maxima . Simson Sport are 14 CP la 6300 rpm, cu ultima varianta [ cea cu cilindru cu aripioare in 4 sectoare] dezvoltand 15,5 CP la 6800 rpm. In comparatie Jawa 250 are 12 CP la 4900 rpm si MZ ES 250 14 CP la 5200 rpm. Vorbim de scrisuri pentru ca ele se bazeaza pe masuratori realizate cu echipament omologat si nu pe turul pantalonilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cisu68 Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 cuplul este aceeasi masura fie ca vb de motor in 2, 4 sau n timpi. valoarea ei efectiva este mai mare in cazul motoarelor in 2 timpi, ca si puterea litrica de altfel [logic, pentru ca una rezulta din alta]. Simsonul are un cuplu motor mai mic si atins la o turatie mai mare. De aici si rapoartele mai mari de demultiplicare din cutie. Si viteza maxima depinde de puterea maxima . Simson Sport are 14 CP la 6300 rpm, cu ultima varianta [ cea cu cilindru cu aripioare in 4 sectoare] dezvoltand 15,5 CP la 6800 rpm. In comparatie Jawa 250 are 12 CP la 4900 rpm si MZ ES 250 14 CP la 5200 rpm. Vorbim de scrisuri pentru ca ele se bazeaza pe masuratori realizate cu echipament omologat si nu pe turul pantalonilor. te inteleg si apreciez din partea mea cunostintele tale dar eu vorbesc de lucruri facute de noi in ani 90 cand transformam simsonul sa mearga langa japoneza si nu exista net ,exista doar dacia si strungari si era sa uit si cartile lui Mayer care le aveau un fel de biblie a motoarelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 4, 2013 Share Postat Aprilie 4, 2013 am avut Simson cu piston de Dacia 1300 [cum am mentionat anterior] ce ii ducea cilindreea pe la 285 cm3. Chiar daca fara indoiala performantele erau majorate fata de cele ale motorului original[ cu cat nu stiu ptr. ca n-am avut banc de proba] ma indoiesc ca ar fi tinut pasul cu orice japoneza de peste 125 cm3. Spre ex. un Suzuki GT 125 din 1980 dezvolta 16 CP la 9500 rpm si avea viteza max. de 120 km/h la 10000 rpm [ motor 2 cilindri, 2 timpi, racit cu aer]. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Aprilie 5, 2013 Share Postat Aprilie 5, 2013 salut, parerea mea la simson nu este turatia nu ai nevoie de 6000/9000 de ture sa prinzi 140 toata treaba este la transmisie motorul de simson este un motor cu un cuplu foarte bun ,toata treaba ar trebui o treapta mai lunga la a4a sau modificat un pic grupul si atunci sar impaca si fiabilitatea si performanta si iar o treaba ar mai fi franele,ori cum pentru toate aceste modificari nu iti trebuie doua facultati iti trebuie vointa si sa iti placa,eu ultimul simson l am modificat de nu mai ramasesa din el de cat carterele ,ambielaj ,trasmisie si cam atit si am fost cu el si la RAR va deati seama ce ochi au facut aia. Nu merge modificand grupul, singura sansa e gasirea unei metode de marire a turatiei. Adica supape usoare, marite si arcuri pe masura. Franele originale ale Sportului sunt foarte eficiente, o frana pe disc l-ar face uricios. Poate cu nu e chiar bine spus marire a turatiei, ci facut sa atinga turatia din cartea tehnica fara a se vatama motorul. Incercati-va Simsonul cu vant puternic din fata si atunci veti realiza ca nu suporta un grup cu raport mai mare. Dar daca e rezolvata problema arcurilor Sportul se duce in peste 120 la ora, suficient pentru batranetea lui. Daca un motor vechi inca mai poate sa atinga viteza din cartea tehnica inseamna ca are in spate un meserias, nu un paznic. Probabil, zic eu, Sportul se duce intr-o suta la ora la vreo 5200 de ture. Pana la 6300 mai e cale lunga. Astept sa vad niste poze cu arcurile de 600, please! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Aprilie 5, 2013 Share Postat Aprilie 5, 2013 (editat) Satul sa tot stau cu benzina cursa pe langa motoreta, mi-am luat robinet nou de la Oldtimer garage. Din greseala am comandat de scuter S50. Cu toate ca Dl. Cristophe mi-a trimis mail sa-mi spuna ca nu se potriveste, l-am luat. Si mi-am mai luat si o platina. Surpriza, dar vine la fix. E mai mic si mai simpatic, se incadreaza in filozofia mea minimala. Si pretul: 28 de lei fata de de 150 (parca) pentru un robinet de 425S.... Editat Aprilie 5, 2013 de choppermaniac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.