Sari la conținut

Pregatirea motocicletei pentru iarna


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Am fost si am pornit mobra, 18 grade in garaj, vreo 5 grade afara, a luat-o la sfert si am tinut-o 10 minute cat ne-am invartit pe langa ea, am facut o simfonie din gaz pentru vecini asa in ture medii :(.

 

Oare am stricat-o de tot, s-o fi uzat iremediabil de la pornirea asta?:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sunt incepator :) am tot rasfoit topicul si am ajuns la concluzia:

Pornesti motorul,il incalzesti bine,opresti motorul,schimbi uleiul daca e vechi,se scurge mai bine din motor daca e incalzit motorul.(chestia asta o faci daca e vechi uleiul)

Umpli rezervorul,adaugi aditiv,o scuturi mobra bini de tot sa amesteci benzina cu aditivul si o pornesti,o lasi pornita pana cand acel amestec trece prin tot motorul,o opresti si asa o lasi pana la urmatorul sezon!

Scoti bateria si o duci in casa,camara,living,hol etc dar nu o pui langa semineu :) ci undeva la racoare,o conectezi la un redresor,inteligent sau nu de care ai pt incarcare.Auzisem tot pe acest topic,ca bateria pusa pe beton se descarca,ei exact asta am auzit si eu numai ca alta varianta...bateria pusa pe pamant adica jos nu conteaza ca e beton sau mai stiu eu ce se descarca mai repede,e adevar sau nu haba n-am.

Ridici mobra de pe beton,sol adica sa nu stea greutatea pe gume,gumele se deformeaza daca sta mult timp greutate pe ele intr-un singur punct daca nu ai cu ce sa o ridici atunci mai treci din cand in cand si invarti rotile sa nu stea in acelasi punct pe pamant.o acoperi mobra cu ceva dar nu plastic,saci de nailon ci cu ceva textil in felul acesta mobra "respira" si nu apare condensul(depinde unde o ti) sa nu rugineasca surubaria si altele(cele fara vopsea pe ele)

Ei cam asta este,retineti,eu habar n-am ce si cum,e prima iarna ce o "hibernez" cu mobra in garaj asa ca as fi recunoscator daca cineva ma corecteaza sau daca imi da un like :) pentru cele spuse mai sus.

 

Ok,acum apare intrebarea/intrebarile

 

Nu am cautat un aditiv special(daca exista asa ceva) m-am dus la benzinarie si am luat asta:

 

Intrebare este daca e bun aditivul sau nu si daca imi recomanda cineva altceva?

post-81068-0-99799400-1387471840_thumb.jpg

post-81068-0-79533900-1387471852_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pornesti motorul,il incalzesti bine,opresti motorul,schimbi uleiul daca e vechi,se scurge mai bine din motor daca e incalzit motorul.(chestia asta o faci daca e vechi uleiul)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iti sugerez sa NU FACI ASTA..mai degreaba nu porni nimic...ci doar scurge uleiul...daca pornesti motorul dupa mult timp uleiul ala borat va merge iarasi in toate cotloanele motorului de unde ii va lua o vesnicie sa se scurga iarasi in baie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt incepator :) am tot rasfoit topicul si am ajuns la concluzia:

Pornesti motorul,il incalzesti bine,opresti motorul,schimbi uleiul daca e vechi,se scurge mai bine din motor daca e incalzit motorul.(chestia asta o faci daca e vechi uleiul)

Umpli rezervorul,adaugi aditiv,o scuturi mobra bini de tot sa amesteci benzina cu aditivul si o pornesti,o lasi pornita pana cand acel amestec trece prin tot motorul,o opresti si asa o lasi pana la urmatorul sezon!

Scoti bateria si o duci in casa,camara,living,hol etc dar nu o pui langa semineu :) ci undeva la racoare,o conectezi la un redresor,inteligent sau nu de care ai pt incarcare.Auzisem tot pe acest topic,ca bateria pusa pe beton se descarca,ei exact asta am auzit si eu numai ca alta varianta...bateria pusa pe pamant adica jos nu conteaza ca e beton sau mai stiu eu ce se descarca mai repede,e adevar sau nu haba n-am.

Ridici mobra de pe beton,sol adica sa nu stea greutatea pe gume,gumele se deformeaza daca sta mult timp greutate pe ele intr-un singur punct daca nu ai cu ce sa o ridici atunci mai treci din cand in cand si invarti rotile sa nu stea in acelasi punct pe pamant.o acoperi mobra cu ceva dar nu plastic,saci de nailon ci cu ceva textil in felul acesta mobra "respira" si nu apare condensul(depinde unde o ti) sa nu rugineasca surubaria si altele(cele fara vopsea pe ele)

Ei cam asta este,retineti,eu habar n-am ce si cum,e prima iarna ce o "hibernez" cu mobra in garaj asa ca as fi recunoscator daca cineva ma corecteaza sau daca imi da un like :) pentru cele spuse mai sus.

 

Ok,acum apare intrebarea/intrebarile

 

Nu am cautat un aditiv special(daca exista asa ceva) m-am dus la benzinarie si am luat asta:

 

Intrebare este daca e bun aditivul sau nu si daca imi recomanda cineva altceva?

Nu este ceea ce trebuie. Iti trebuie asa ceva http://www.performance-shop.ro/aditivi-motul-auto-curatare-valve-sistem-alimentare/1134-motul-stabilizer-stabilizator-benzina.html
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, io ma tot chinui sa ajung cu mobra la munca fara s-o pornesc, da' pana acu' n-am reusit. Nu pot sa ies din garaj, ca e o pantaaa...

Da' mai incerc si maine, promit.

Daca iar n-o sa reusesc, o sa ma duc cu ea pornita, ce sa fac?!

Te poti duce pe jos,nu trebuie sa te chinui sa pornesti nimic,poa' sa fie panta cat de mare.

 

 

 

YoYo_man :cheers:

Editat de yamaha yzf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te poti duce pe jos,nu trebuie sa te chinui sa pornesti nimic,poa' sa fie panta cat de mare.

 

 

 

YoYo_man :cheers:

Pai n-am zis ca ma chinui s-o pornesc, ci ca ma chinui sa ajung cu ea la munca FARA s-o pornesc. De pornit porneste "la sfert".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Am fost si am pornit mobra, 18 grade in garaj, vreo 5 grade afara, a luat-o la sfert si am tinut-o 10 minute cat ne-am invartit pe langa ea, am facut o simfonie din gaz pentru vecini asa in ture medii :(.

 

Oare am stricat-o de tot, s-o fi uzat iremediabil de la pornirea asta? :)

nu prea ai ca sa mai strici la ea.in 10min cred ca a ars mai mult ulei decat benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BAI TAMPITILOR , DACA BAGATI IN MOTOR ADITIVI L-ATI STRICAT.

UNDE DRACU' VEDETI IN CARTILE TEHNICE ALE PRODUCATORILOR DE MOTOCICLETE CA SE BAGA ADITIV?

usor nene...ce te-apuca?..numa usor ca e un forum nu e rosia montana aici....daca ai atitudine dinasta ,te asteapta protestatarii aia cu gazele de "schlitz" acolo la bucuresti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost saptamana asta (marti parca) si am scos-o frumos din depozit, am pornit-o .. am lasat-o sa mearga pana pe la 50 grade dupa care am facut o tura mica de cartier .. mers lejer, a 2a la "relanti" .. dupa care am dus-o inapoi si am bagat-o la "garaj" ... cat despre mine.. am stat vreo 20 minute sa-mi revin .. eram amortit de frig :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BAI TAMPITILOR , DACA BAGATI IN MOTOR ADITIVI L-ATI STRICAT.

UNDE DRACU' VEDETI IN CARTILE TEHNICE ALE PRODUCATORILOR DE MOTOCICLETE CA SE BAGA ADITIV?

Man, diseara vin prin Campina. Ai nevoie de ceva "de la oras"? Ceva calmante? O gonflabila?

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Pana la urma cum e bine ? am vazut tot felul de raspunsuri, pro si contra dar nici unul pus la punct.

 

Daca este pe carburator care sunt pasii de pregatire pt iarna

Daca este pe injectie care sunt pasii..

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut tuturor! deschid un topic despre care probabil s-a mai discutat insa sincer dupa cateva cautari pe forum nu prea am gasit nimic legat de asta...deci revin cu intrebarea Cum "Conservam" motocicleta pe timp de iarna? pentru mine fiind prima iarna prin care trec alaturi de motocicleta ...asa ca avand in vedere ca sezonul e pe terminate...

 

eu stau la tara asa ca am un garaj special pentru moto abia facut :D

 

Ce stiu eu : rezervorul se tine plin ca sa nu rugineasca , bateria se pune la caldura ( in casa ) , si eventual motocicleta se ridica astfel incat sa nu mai stea pe amortizoare si cauciucuri...( eu am cric central la a mea ceea ce e bine venit )

 

Intrebari :

1 cauciucurile vor ramane umflate sau se desumfla ?

2 se acopera cu ceva motociclta? gen prelata? ( nu stiu cat de bine ar fi asta , ma gandesc ca se face ceva condens acolo daca e acoperita , nu stiu de aceea intreb )

 

alte idei , sfaturi sunt bine venite ! multumesc !

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rezervorul se tine plin in principiu pentru ca face condens pe interior...

fara garaj ca mine...Eu anul trecut am ambalat honda in ceolofan, apoi am pus 2 zdrente peste si apoi husa.

- nu e bine: condensul acumulat sub plastic nu are pe unde iesi, ramane pe motoreta.

Sau wd40 peste tot, inclusiv carene, rezervor, etc.

- se poate da putin cu WD40 peste partile metalice, lant. poti da si peste motor daca ai posibilitatea sa o speli inainte de pornire, altfel o afumi putin.

 

 

- bateria sa o iei in casa, sa stea la temperaturi mai normale, si la maxim 2-3 luni sa o pui la incarcat, si neaparat la incarcat inainte de pornire moto.

- se poate acoperi cu o husa moto care permite curculatia aerului.

- se poate ridica pe cricul central

 

 

 

Va faceti atatea probleme cu iarna de zici ca o inmormantati.

 

.asa ca avand in vedere ca sezonul e pe terminate...

mai e mult de mers...v-ati speriat la prima ploaie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt curios cum va ambalati mobrele pentru iarna....

 

Eu nu le-am facut nimic special pt. ca le-am mai folosit cand a fost soare si uscat pe jos, indiferent de temperatura. Si nici anul asta nu cred ca fac nimic. Scutericiul oricum o sa il frec dupa bunul plac ca am echipament de vreme rece, iar motorul, in afara de a da jos saua pt. a incarca bateria (ca vad ca a inceput sa tuseasca dupa ~1 luna in care nu am pornit-o) nu prea am ce sa ii fac.

 

Vaselina de mai sus era o gluma la adresa inaintasilor, fara intentia de a jigni: probabil stiti ca inainte, tot ce era scula, metal, trebuia sa vada vaselina pt. a nu rugini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...