Sari la conținut

Pregatirea motocicletei pentru iarna


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Depinde unde tine motoreta, si cu mama incarcarii, daca o tii la -20/-15 grade vreo saptamana poti sa te pwsi pe ea in primavara.

 

Ai zis de uzura in motor apoi ca condensu i-o inventie, pai de la ce apare uzura aia, nu de la condens aiurea in ulei/motor? Daca se abureste pe dinauntru nu e condens? Si nu numai in motor, pe tot sistemu de evacuare faci condens aiurea.

 

Niko, scoate bateria si ia-o in casa. Daca e in mintile ei nici nu trebuie incarcata pana la primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ai zis de uzura in motor apoi ca condensu i-o inventie, pai de la ce apare uzura aia, nu de la condens aiurea in ulei/motor? Daca se abureste pe dinauntru nu e condens? Si nu numai in motor, pe tot sistemu de evacuare faci condens aiurea.

 

uzura? lagare/cuzineti "uscati" .. asta nu se intimpla daca mergi de cateva ori pe saptamana, dar se intimpla daca sta nepornita 2 saptamani, de acolo vine uzura nu de la un x% umiditate in aerul din carter

 

 

 

si am zis gemulet dublu , ca termopanu ala prost de se abureste intre geamuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba cu condensul este inventata de minitehnicusi habarnisti, au observat ei pe gemuletul de nivel al uleiului condens si presupun ca se face condens in motor, unele motociclete au gemuletul ala dublu si se abureste daca e frig afara si motorul cald.

 

90% din uzura unui motor se produce la pornirea rece, - 15% din cauza frictiunii(uleiul nu ajunge instant peste tot exact de la inceput, trebuie presiune in rampa mai intai) si 75% din cauza produselor de ardere care contin noxe(NOx) si vapori de apa. Noxele cu apa aia se combina si fac acid azotic, condenseaza pe chiulasa rece si ataca suprafetele metalice in timpul scurt pana cand uleiul nu acopera suprafata.

Cum se produce cat mai multa uzura? Producand cat mai mult condens acid in cilindri si apoi lasandu-l acolo, adica pornit motorul scurt iarna, si oprit motorul cat timp este inca rece. Daca se face asta destul de des, efectul este garantat.

 

Eu va invat cum sa faceti prostii, cum se face bine s-a spus deja :-) (rezervor plin, carb gol, cate o juma' de lingurita de ulei pe piston si miscat un pic sa unga, o punga pe capul tobei, pusa pe stendere daca ai, pe central, husa peste si gata. Cine vrea, poate face extra: schimbat uleiuri, spalat si ceruit, si alte bibileli)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu de exemplu am si alarma pe ea, mai am niste fire pe acolo, ca sa scot bateria trebuie sa dau niste plastice jos, ma cam enerveaza chestia asta. Celelalte motorete ori porneau in primavara direct cu bateria lasata pe ele, ori trebuie sa iau bateria sa o incarc in primavara si apoi sa porneasca.

 

Acum mi-e lene si nu as vrea sa fac asa, mai degraba as da o cheie din cand in cand, o data pe luna sa zicem, in timpul iernii.

 

Deci voi ziceti ca daca o pornesc si o tin 10 minute la ralanti e mai rau decat daca o las pana in primavara?Cu tot cu alarma pe ea tare mi-e ca n-o sa porneasca in primavara.

Eu cam asa am de gand sa fac...cei care le-au mai pornit, trebuie neaparat dat o tura ca daca nu se descarca bateria mai mult decat se incarca in cele 10 minute in care as tine-o pornita la ralanti?

 

As da eu si cate o tura dar deobicei e f frig, parca nu m-as infofoli sa ies numai sa incarc bateria! :D

iti garantez ca aralrma iti descarca de 10 ori bateria pina in primavara.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul primeste cea mai mare uzura la pornirile la rece, deci n-o f.ute, da-i jos bateria si las-o in pace pana la primavara. Bateria daca ai cu ce sa o incarci, o incarci, daca nu, o depozitezi undeva la racoare, nu la caldura si orice ai face nu o pune pe beton ca betonul ti-o descarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e faza cu betonul ?

 

Motorul primeste cea mai mare uzura la pornirile la rece, deci n-o f.ute, da-i jos bateria si las-o in pace pana la primavara. Bateria daca ai cu ce sa o incarci, o incarci, daca nu, o depozitezi undeva la racoare, nu la caldura si orice ai face nu o pune pe beton ca betonul ti-o descarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

90% din uzura unui motor se produce la pornirea rece, - 15% din cauza frictiunii(uleiul nu ajunge instant peste tot exact de la inceput, trebuie presiune in rampa mai intai) si 75% din cauza produselor de ardere care contin noxe(NOx) si vapori de apa. Noxele cu apa aia se combina si fac acid azotic, condenseaza pe chiulasa rece si ataca suprafetele metalice in timpul scurt pana cand uleiul nu acopera suprafata.

Cum se produce cat mai multa uzura? Producand cat mai mult condens acid in cilindri si apoi lasandu-l acolo, adica pornit motorul scurt iarna, si oprit motorul cat timp este inca rece. Daca se face asta destul de des, efectul este garantat.

 

ti-au ramas 10% de magie

presupun ca ai si teste de laborator care sa ateste acidul azotic si laptele de cuc...

 

uite aici apa cu ulei,post-36094-0-88246400-1385391778_thumb.jpgspune-mi daca ai vazut apa in ulei cand ai facut schimbul , ca eu unul nu am vazut o picatura de apa in ulei

 

Care e faza cu betonul ?

e facut cu emulsie de lapte de cuc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da bujia/bujiile jos si baga cate o lingurita de ulei de motor nou, nu dinala ars, pe gaura aia, si apoi invarte de roata spate in timp ce e in viteza, ca sa ajinga uleiul pe cilindrii, sa nu se oxideze de la atata stat. Se face o pelicula pe suprafata lor.

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar daca torni apa cu pilnia, se va fi dus demult pina la schimb. doar ai epurator la motor

 

da, dar daca pornesti 5 min motorul sa incalzesti uleiul inainte de schimb ar trebui sa avem ceva apa din "condensul" ala de care se tot vorbeste

 

e prea putin aer in carter pentru a se forma cine stie ce condens(cu motorul oprit) iar ce se produce in camera de ardere si scapa in carter este preluat de epurator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce rai "ie" estia ,bueeii, n-ai treaba cu ei! :))

 

La rece asta e cam 18-20 de grade, ca sta in subsolul unei vile incalzite.

 

Stiu ca solutia minima ar fi sa o deconectez de la aparate (saraca!) si in primavara inainte sa o pornesc sa-i trag o incarcare, o montez si gata.

 

Eu doar vroiam o solutie de lenes, ca mai trec pe la prietenul asta al meu la un whisky, la un trabuc, are merge si un zgomot de motoreta pe fundal din cand in cand daca asta m-ar face sa scap de chestia cu datul jos/incarcatul/pusul bateriei.

 

Oricum, cum am reusit eu 8 sezoane sa o scot la capat mai reusesc unul, vad ca nu aveti chef de vorba, desi e topic de iarna! :)

Editat de the mentalist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....orice ai face nu o pune pe beton ca betonul ti-o descarca.

 

Da,bineinteles ca betonul are fier-beton in el si face masa.Respectiv plusul din baterie cu minusul din armatura.

Am citit si eu de treaba asta,intr-adevar,neste treburi nasoale :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,bineinteles ca betonul are fier-beton in el si face masa.Respectiv plusul din baterie cu minusul din armatura.

Am citit si eu de treaba asta,intr-adevar,neste treburi nasoale :crack:

exact, si circuitul se inchide prin spatiul cosmic dupa care vine prin fundul pamintului inapoi in beton.

nu mai puneti bateriile pe beton ca mai faceti vreo gaura neagra in plm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit pe aici (in graba, e drept), dar nu am reusit sa ma lamuresc cum ar trebui sa procedez. M-am mai gandit: nu vreau sa o iernez. O voi tine intr-un garaj si o scot afara cand sunt temperaturi cu + si uscat pe jos. Am vazut pe Accuweather ca iarna asta are sanse sa fie mai blanda, cel putin decembrie.

 

In conditiile astea, as avea si eu cateva intrebari (ok, poate par stupide dar chiar nu stiu cum ar trebui sa procedez ca sa-mi mentin mobra in stare buna mergand cu ea iarna, anul trecut am tinut-o in garaj):

 

- Cu rezervorul plin o tin oricum, sa ii pun aditiv in benzina inainte de o perioada in care o tin "pe tusa"? Influenteaza cu ceva prezenta aditivului cand voi reincepe sa merg cu ea?

- Cand o scot si ii fac presiunea in roti, trebuie sa fie cea normala, din manual, sau ar trebui lasate cauciucurile mai moi, pentru aderenta (am gume Pirelli Demon DOT 2011, pana acum au fost ok)

- Ce fac cu rugina? Am tinut motocicleta afara si lantul rugineste destul de repede in exterior, pe unde nu dau cu spray. Am dus-o de cateva ori in service si au curatat baietii lantul cu peria de sarma dar am ajuns la concluzia ca e useless, in 2-3 zile e la fel (din cauza umezelii de afara probabil, pe vreme mai calda nu aveam probleme). As putea sa il ung cu ceva (altceva decat spray de lant) si sa pot merge in continuare cu motocicleta? Voi schimba lantul sezonul viitor dar pana atunci...

- Orice alte recomandari sunt binevenite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru lamuriri , mare nenorocire era sa fac, se ducea in "GN" si crama de langa garaj :)))

...ce ti-e si cu pornitul asta iarna.

 

exact, si circuitul se inchide prin spatiul cosmic dupa care vine prin fundul pamintului inapoi in beton.
nu mai puneti bateriile pe beton ca mai faceti vreo gaura neagra in plm.

Editat de Freelancer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact, si circuitul se inchide prin spatiul cosmic dupa care vine prin fundul pamintului inapoi in beton.

nu mai puneti bateriile pe beton ca mai faceti vreo gaura neagra in plm.

NU, gaura neagra e facuta de masina cu electroinfuziune a lu ALEXEN care este excitata de curentul din baterie transferat prin beton.

 

ffs

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Eu doar vroiam o solutie de lenes,

 

Aia e, cea cu incarcatorul "inteligent", solutia de care zicea si Cesar. O lasi toata iarna conectata, divaisul va mentine bateria in stare optima. Am si eu un de-asta si vreau sa-ti zic ca-i f ok cu el. Al meu are nu doar clesti ci si doua fire cu o mufa; firele astea se leaga pe baterie si raman acolo; doar conectezi incarcatorul la mufa aia, asadar nu va trebui sa demontezi/montezi carene intr-una.

 

merge si un zgomot de motoreta pe fundal

 

Pai : inregistrezi zgomotul motoretei si-l asculti la telefonul mobil... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Freyja: incearca mataluta sa speli foarte bine lantul cu motorina, apoi baga un jet cu presiune pe el apoi usca l cu o carpa.

Dupa cateva ore, cand e uscat complet, ia o bucatica de burete, toarna pe ea putin ulei (de transamisie, de uns lantul de drujba, de motor) si unge ti lantul. :)

Editat de Kevinn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Freyja: incearca mataluta sa speli foarte bine lantul cu motorina, apoi baga un jet cu presiune pe el apoi usca l cu o carpa.

Dupa cateva ore, cand e uscat complet, ia o bucatica de burete, toarna pe ea putin ulei (de transamisie, de uns lantul de drujba, de motor) si unge ti lantul. :)

 

La prima udatura rugineste la loc. De fapt, e deja ruginit, rugina doar iese la iveala.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

- Cu rezervorul plin o tin oricum, sa ii pun aditiv in benzina inainte de o perioada in care o tin "pe tusa"? Influenteaza cu ceva prezenta aditivului cand voi reincepe sa merg cu ea?

 

- Ce fac cu rugina? Am tinut motocicleta afara si lantul rugineste destul de repede in exterior, pe unde nu dau cu spray. Am dus-o de cateva ori in service si au curatat baietii lantul cu peria de sarma dar am ajuns la concluzia ca e useless, in 2-3 zile e la fel (din cauza umezelii de afara probabil, pe vreme mai calda nu aveam probleme). As putea sa il ung cu ceva (altceva decat spray de lant) si sa pot merge in continuare cu motocicleta?

 

- aditivul ala previne formarea unui soi de guma care se poate depune in locurile inguste, cum ar fi cele din carburator. nu e obligatoriu sa-l pui dar ar fi varianta optima cu el.

 

- lantul nu se spala cu peria de sarma. corect el se spala fie cu o periuta mica (de dinti) fie cu un dispozitiv special care are niste perii mici, din plastic. au si la louis. de obicei, cu spray nu dai pe tot lantul ci numai in punctele aflate in miscare. asadar, daca vrei sa nu rugineasca lantul, se pulverizeaza spray de lant pe o periuta veche de dinti si cu ea intinzi, cu rabdare, pe toate partile lantului. astfel, el va fi protejat de rugina pe toata suprafata. merge si cu ulei insa acesta poate sa fie spalat de ploaie; spray-urile performante au un aditiv care intareste continutul lor pe lant, in cateva minute. si astfel pelicula aplicata iti ofera o protectie sporita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- aditivul ala previne formarea unui soi de guma care se poate depune in locurile inguste, cum ar fi cele din carburator. nu e obligatoriu sa-l pui dar ar fi varianta optima cu el.

 

Aditiv am pus in benzina si anul trecut dar atunci am tinut-o in garaj si am pornit-o doar in primavara. Acum zic: daca ii pun aditiv in benzina, o tin sa zicem 2 saptamani cat e zapada/ploaie si apoi o scot si merg cu ea, consum benzina si umplu iar rezervorul... atunci ii pun din nou aditiv pentru cand o s-o mai tin iar "la cutie" pana imi permite vremea iar sa o mai scot? Asta nu imi e clar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce rai "ie" estia ,bueeii, n-ai treaba cu ei! :))

 

La rece asta e cam 18-20 de grade, ca sta in subsolul unei vile incalzite.

 

Stiu ca solutia minima ar fi sa o deconectez de la aparate (saraca!) si in primavara inainte sa o pornesc sa-i trag o incarcare, o montez si gata.

 

Eu doar vroiam o solutie de lenes, ca mai trec pe la prietenul asta al meu la un whisky, la un trabuc, are merge si un zgomot de motoreta pe fundal din cand in cand daca asta m-ar face sa scap de chestia cu datul jos/incarcatul/pusul bateriei.

 

Oricum, cum am reusit eu 8 sezoane sa o scot la capat mai reusesc unul, vad ca nu aveti chef de vorba, desi e topic de iarna! :)

 

Pai daca ai 18-20 de grade las-o asa, nu-i mai fa nimic. In 3-4 luni n-are nici pe dracu. Eu 2 ani am scos bateria la VFR si am dus-o undeva la 18-20 de grade intr-o boxa si de cate ori am incercat sa o incarc imi arata Full din prima, pana la urma mi-am bagat picioru in ea si nu i-am mai facut nimic.

In schimb, deconecteaza alarma ca in 3-4 luni iti papa bateria de tot chiar stand.

 

ti-au ramas 10% de magie

presupun ca ai si teste de laborator care sa ateste acidul azotic si laptele de cuc...

 

uite aici apa cu ulei,attachicon.gifIMG_20131125_155443.jpgspune-mi daca ai vazut apa in ulei cand ai facut schimbul , ca eu unul nu am vazut o picatura de apa in ulei

 

e facut cu emulsie de lapte de cuc

 

baga putin mixerul in el sa vezi cum se face maioneza. Eu am vazut maioneze de astea de cateva ori, dar nu erau din apa din condens ci apa din motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Aditiv am pus in benzina si anul trecut dar atunci am tinut-o in garaj si am pornit-o doar in primavara. Acum zic: daca ii pun aditiv in benzina, o tin sa zicem 2 saptamani cat e zapada/ploaie si apoi o scot si merg cu ea, consum benzina si umplu iar rezervorul... atunci ii pun din nou aditiv pentru cand o s-o mai tin iar "la cutie" pana imi permite vremea iar sa o mai scot?

 

Da. Dealtfel, daca ai mai folosit deja, ai vazut ca aditiv de-asta se pune putin, deci o fiola iti ajunge berechet. Totusi, daca va sta doar "reprize" de cate doua sapt nefolosita si intre ele bagi cate o tura, nu e nevoie neaaparat. Dar cine stie cum va fi iarna? Si cat de buna e benzina din rezervor?

 

Poate e exagerat dar eu unul prefer sa pierd cei 20-30 de lei cat e o fiola de-aia mica de aditiv, decat sa ajung sa cheltuiesc de 5-10 ori mai mult pentru curatarea carburatorului. De nervii -la o adica- cheltuiti nici nu mai zic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...