Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

pune un sinterom 14np21 sau un brisk 15 yc sau echivalent (am postat un tabel acu ceva vreme).

 

Jiglerul de care vorbesc este in capatul tubului prin care trece acu ala de dozaj

 

Azi nu am mai iesit cu mobra ca ajungeam si pe la tine... Alta data

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

poti sa-ti dai seama de-aici daca-i ce jiclor trebuie?

RzlUbVY0.jpg

bujia, dupa cate-mi dau seama, e fix ca aia de trabant. ca e acelasi cod de brisk. am si brisk-uri, dar mi-au placut mai mult ngk-urile! si, cum sunt echivalente toate, le pastrez pe cele din urma si am sa conchid ca, fiindce trebuie si in buna stare de functionare, nu ele sunt cauza! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma, mie mi-e greu sa zic in public ca-s prost, da' nu-mi pot da seama la care anume din toata lista aia de jicloare se poate referi! serios!

stiu ca pe jiclorul asta de la mine din carburator, despre care mi-ai spus ca ar putea fi schimbat/ inlocuit, scrie un 21. atat. si mai sunt niste chestii stantate, dar destul de neinteligibil...

am mai mers cu motorisca si zilele astea, chiar mai pe seara; mai tacane, e drept, dar ma lasa sa bag si a 4-a si merge binisor la 60-70... o fi oare numai caldura de vina si m-am alarmat eu degeaba, necunoscand?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No, daca mai ai drumuri prin oras si te lasa inima sa.mi acorzi 5-10 minute asistenta, ar fi de aur! Cand o fi!

E destul de enervant, ca, asa cum e vremea acum, la pranz, in 10 minute se.ncinge de numa-numa si ma mai pot deplasa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No, daca mai ai drumuri prin oras si te lasa inima sa.mi acorzi 5-10 minute asistenta, ar fi de aur! Cand o fi!

E destul de enervant, ca, asa cum e vremea acum, la pranz, in 10 minute se.ncinge de numa-numa si ma mai pot deplasa...

totusi e mai bine asa decat ca la mine..la mine are consumul de 15 dar oricat as merge cu ea,daca ma dau jos,pot sa tin mana pe esapament.Cu respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zici ca a stat 3-4 ani, ai dat chiulasa jos sa vezi in ce stare e cilindrul sau cata calamina ai? Curios ca daca ar fi fost ruginit nu ar fi trebuit sa-ti porneasca din prima.Dar e suspecta tendinta de calare. Daca vrei sa scoti din calcul avansul ca fiind generator de "lovituri" incalzeste-o si da-l pe PMS ar trebui sa simti ca nu mai are zvac dar si "ciocanelile" ar trebui sa dispara.La o mobra de a mea am suspectat aprinderea ca ar avea avansul prea mare pentru ca atunci cand trageam de a se simtea cum vibreaza. Am cumparat alt CDI, motorul torcea mai frumos dar nu avea vlaga. La stroboscop rezultatul a fost ca-mi dadea scanteia pe PMS.Am pastrat CDIul nou ca rezerva.

Ce insemna la tine ca se incinge ca un 120 grade cred ca e normal, dar nu pot sa ma pronunt nu am avu IJ, aici detinatorii de IJuri pot sa-ti spuna cat e normal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De temperatura, nu stiu.

chiulasa am desfacut.o si e curat acolo! Stiu ce inseamna cilindru si piston calaminat! Nu e cazul, crede.ma.

tacanitul se pare ca este prezent cam pe toata plaja de lucru a platoului/ platinei. Am cam incercat peste tot...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N.am scos pistonul din cilindru. Ambielajul, in ansamblu, nu pare sa aiba joc. Nu cred ca are, de fapt.

si eu am ca un fel de regula, dobandita dupa cateva motoare de trab desfacute si facute la loc: evaluez situatia si iau variantele, crescator, in ordinea dificultatii in executare: adica abia cand voi fi sigur ca nu e o problema din cele care s.au enumerat mai sus ma voi arunca sa banuiesc ambielaj, piston, cilindru, etc.. nu stiu, eu zic ca.i mai bine asa, pt ca mi s.a intamplat sa desfac degeaba si era ceva mai simplu, mult mai simplu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am inteles ce se intampla in vit a IV a iti bubuie motorul. moare ?

Fa-i un test de compresie sa nu fi fost tunata asa cum presupunea si r_amonna si sa ai raportul prea mare.

Trebuie sa te intalnest neaparat cu un posesor de IJ si sa faci o comparatie.

Ambielajul nu prea poti sa-l verifici fara sa-l demontezi stiu din patite, montat era ok nu parea sa aiba joc, dar cand l-am scos si am invartit bieala ca pe o prastie s-a auzit huruitul.

Era pe colivie si facuta varza.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cilindrul montat nu iti dai seama veci daca are joc la bucsa sau la biela.

in 5 min dai chiulasa si cilindrul jos si te convingi. din ce spui pare sa sune a pitici prin motor care isi fac de cap.

pe langa carb dereglat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Şi eu susţin ideea lui BALSHOI. IJ-ul merge cu toleranţe mari la orice dar suportă greu piesele făcute din aluminiu de clanţă peste Prut. Nu este sensibil la mici dereglări de carburator şi aprinderi, dar dacă se dilată prea tare pistonul în cilindru, atunci asta chiar nici IJ-ul nu o mai suportă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am sa fac un test de compresie. coroborat, e prima chestie la indemana, din tot ce mi-ati spus pana acum. apoi, stabilim ce si cum in functie de ce zice ceasu'. pana atunci, mai merg cu el asa, usurel, sa nu stric si altceva. multumesc tuturor pt sfaturi, pana acum (daca mai sunt sugestii, nu va sfiiti sa le expuneti!) si promit sa va tin "in tensiune"! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul nu trage si functioneaza asa cum trebuie din urmatoarele posible motive.

 

Diverse jiclere infundate....reglaj defectuos la admisie amestec aer-benzina, neetansare corecta... trage aer fals, evacuare infundata, avans prea mare sau prea mic.

 

zgomote.

 

dupa cum s-a spus mai inainte trebuie demontat si vazut, verificat, posibil joc mare la maneton biela. posibil joc la bolt piston, bucsa distrusa sau lipsa dupa cum am mai gasit in Ij-uri dupa reparatii facute de diversi.

piston+segmenti supradimensionati pe cota cilindrului posibil de aici zgomotul din ce in ce mai acut atunci cand se incinge si tendinta de oprire, in cazul de fata o sa termini rodajul odata cu distrugerea motorului si cheful tau de a detine un IJ.

 

testul de compresie al poti face tu acasa in 5 minute, scoti cilindrul si pistonul, pui cilindrul invers de cum e montat pe motor si astupi partea de jos cu mana daca e posibil, sau cu altceva ideea e ca sa nu iasa aer pe acolo etansat cat mai bine, pui pistonul (fara segmenti pe el) pe cilindru si ai dai drumul sa cada, daca cade...se duce ca si o piatra pana la capat...nu ai compresie, daca se opreste pe parcurs ai cilindrul ovalizat, daca curge lin pina la capat e OK, atentie insa....cilindrul si pistonul trebuie sa fie uscate...fara ulei atunci cand faci manevra asta

 

multe sporuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut cilindrul si totul pare ok. Pistonul are 71.98 si cilindrul pana la 0.06 pe plus.

Nu stunt jocuri de nici un fel, nicaieri, cym banuiam.

o chestie ciudata: fusta pistonului este taiat dinspre partea de jos pana aproape de segmenti cu un disc de polizor de 2mm, pe parte dinspre inainte. Asa trebuie?! Pare a fi un fel de modificare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Am desfacut cilindrul si totul pare ok. Pistonul are 71.98 si cilindrul pana la 0.06 pe plus.

Nu stunt jocuri de nici un fel, nicaieri, cym banuiam.

o chestie ciudata: fusta pistonului este taiat dinspre partea de jos pana aproape de segmenti cu un disc de polizor de 2mm, pe parte dinspre inainte. Asa trebuie?! Pare a fi un fel de modificare...

 

asa-i din fabrica, se dilateaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o poza-doua cu ambielajul (e ceva stantat acolo, poate dupa asta imi puteti spune provenienta) si pistonul.

repet, nu sunt jocuri deloc. pistonul are stantat in cap un "0" si sageata de orientare pt montaj, atat. nu-i uzata bucsa cilindrului, nu-s uzati segmentii (cand sunt mai mersi, eu stiu ca devin ascutiti pe margine, de la frecare; nu e cazul). o sa caut piston.

gasisem undeva, tot in segmentul "socialiste" al forumului, ca ar merge si piston de trabant. eu pot face bucsi (boltul de piston la trabi e de 20) si sa se poata monta cu boltul de ij. intrebarea e cum vor veni segmentii pe fantele de evacuare, pt ca am observat ca locul stifturilor de blocare impotriva invartirii segmentilor e altul aici, la mobra. are sens sa ma stresez cu modificari (nu, nu e intrebare retorica), sau ar fi mai lesne si mai degraba sa caut, totusi, piston original? (de unde? ca toata lumea care are de vanzare, ofera ce am si eu...)

p.s. @r_amonna, mersi mult de raspuns, in timp atat de scurt! :)

post-79167-0-35334300-1408649804_thumb.jpg

post-79167-0-83390100-1408649808_thumb.jpg

post-79167-0-88301700-1408649812_thumb.jpg

post-79167-0-95084400-1408649816_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cilindrul montat nu iti dai seama veci daca are joc la bucsa sau la biela.

in 5 min dai chiulasa si cilindrul jos si te convingi. din ce spui pare sa sune a pitici prin motor care isi fac de cap.

pe langa carb dereglat

 

Se poate verifica fara demontare. Bagi ceasul comparator si iti indica orice bataie, daca ai joc la biela, role, bucsi, bataie de piston la bolt, etc. Rotesti ambielajul aproape de PMI si vezi ca pistonul nu misca. E normal ca pistonul sa para ca nu misca la PMI insa doar pentru maxim 2 grade de rotatie inainte si 2 grade de rotatie dupa PMI din cauza cosinus si o mica toleranta. Daca rotesti mai multe grade si pistonul sta, a joc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul acesta pare că a lucrat cam încins. Avea calamină pe el? Văd urmele de şlefuire cu şmirghel pe el, sau aşa l-ai scos din cilindru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai, da cred si eu ca a lucrat incins! eu tot de asta ma plang de cand am inceput sa merg cu ea...

pistonul nu are calamina, ci numai un strat subtire de depunere neagra, un fel de afumare mai serioasa, sa zic. si nu foarte groasa, pt ca se vedeau stantarile de pe cap.

(asta am tot incercat si eu sa zic aici, ca nu e nevoie sa desfaci totul ca sa verifici jocurile! da, na, am facut-o, all the same! si eu tot cu caomparatorul ma joc la trabant, dar acolo mai ales la reglajul aprinderii. si acolo, la fel, e evident si suficinent sa invarti de ax -de fulie, dupa caz- ca sa observi pana si cel mai mic joc). si motorul asta nu are joc!

o avea altele... piese proaste, dereglari de aprindere sau mai stiu eu, dar nu joc! insa nu e suficient, se pare.. :(

pistonul asa arata cand l-am scos; nu stiu de ce si cand s-a facut treaba cu smirghelul...

Editat de paterrafail
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti Trabantist motorasul asta trebuia sa fie o jucarie pt tine. Nu te impacienta ca nu are secrete ce nu le poti descifra.

 

ai facut testul de care ti-am zis mai sus?

 

insista mai atent pe etansare, reglaj carburator.

spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calamina de pe fusta pistonului indica faptul ca este de cota mai mica decat ii trebuie cilindrului sau e construit dintr-un aliaj ce nu permite dilatarea fustei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da toba cum o ai? ca toata funinginea aia de pe piston ma duce cu gandul la prea multe gaze prin carter.

sa nu o ai infundata.

verifica si cama la platina sa nu ai 2 scantei pe o rotatie, am gasit la o planeta cama bulita de nu puteai sa o reglezi ca dadea 2 scantei aiurea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...