Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

N.am scos pistonul din cilindru. Ambielajul, in ansamblu, nu pare sa aiba joc. Nu cred ca are, de fapt.

si eu am ca un fel de regula, dobandita dupa cateva motoare de trab desfacute si facute la loc: evaluez situatia si iau variantele, crescator, in ordinea dificultatii in executare: adica abia cand voi fi sigur ca nu e o problema din cele care s.au enumerat mai sus ma voi arunca sa banuiesc ambielaj, piston, cilindru, etc.. nu stiu, eu zic ca.i mai bine asa, pt ca mi s.a intamplat sa desfac degeaba si era ceva mai simplu, mult mai simplu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am inteles ce se intampla in vit a IV a iti bubuie motorul. moare ?

Fa-i un test de compresie sa nu fi fost tunata asa cum presupunea si r_amonna si sa ai raportul prea mare.

Trebuie sa te intalnest neaparat cu un posesor de IJ si sa faci o comparatie.

Ambielajul nu prea poti sa-l verifici fara sa-l demontezi stiu din patite, montat era ok nu parea sa aiba joc, dar cand l-am scos si am invartit bieala ca pe o prastie s-a auzit huruitul.

Era pe colivie si facuta varza.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cilindrul montat nu iti dai seama veci daca are joc la bucsa sau la biela.

in 5 min dai chiulasa si cilindrul jos si te convingi. din ce spui pare sa sune a pitici prin motor care isi fac de cap.

pe langa carb dereglat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Şi eu susţin ideea lui BALSHOI. IJ-ul merge cu toleranţe mari la orice dar suportă greu piesele făcute din aluminiu de clanţă peste Prut. Nu este sensibil la mici dereglări de carburator şi aprinderi, dar dacă se dilată prea tare pistonul în cilindru, atunci asta chiar nici IJ-ul nu o mai suportă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am sa fac un test de compresie. coroborat, e prima chestie la indemana, din tot ce mi-ati spus pana acum. apoi, stabilim ce si cum in functie de ce zice ceasu'. pana atunci, mai merg cu el asa, usurel, sa nu stric si altceva. multumesc tuturor pt sfaturi, pana acum (daca mai sunt sugestii, nu va sfiiti sa le expuneti!) si promit sa va tin "in tensiune"! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul nu trage si functioneaza asa cum trebuie din urmatoarele posible motive.

 

Diverse jiclere infundate....reglaj defectuos la admisie amestec aer-benzina, neetansare corecta... trage aer fals, evacuare infundata, avans prea mare sau prea mic.

 

zgomote.

 

dupa cum s-a spus mai inainte trebuie demontat si vazut, verificat, posibil joc mare la maneton biela. posibil joc la bolt piston, bucsa distrusa sau lipsa dupa cum am mai gasit in Ij-uri dupa reparatii facute de diversi.

piston+segmenti supradimensionati pe cota cilindrului posibil de aici zgomotul din ce in ce mai acut atunci cand se incinge si tendinta de oprire, in cazul de fata o sa termini rodajul odata cu distrugerea motorului si cheful tau de a detine un IJ.

 

testul de compresie al poti face tu acasa in 5 minute, scoti cilindrul si pistonul, pui cilindrul invers de cum e montat pe motor si astupi partea de jos cu mana daca e posibil, sau cu altceva ideea e ca sa nu iasa aer pe acolo etansat cat mai bine, pui pistonul (fara segmenti pe el) pe cilindru si ai dai drumul sa cada, daca cade...se duce ca si o piatra pana la capat...nu ai compresie, daca se opreste pe parcurs ai cilindrul ovalizat, daca curge lin pina la capat e OK, atentie insa....cilindrul si pistonul trebuie sa fie uscate...fara ulei atunci cand faci manevra asta

 

multe sporuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut cilindrul si totul pare ok. Pistonul are 71.98 si cilindrul pana la 0.06 pe plus.

Nu stunt jocuri de nici un fel, nicaieri, cym banuiam.

o chestie ciudata: fusta pistonului este taiat dinspre partea de jos pana aproape de segmenti cu un disc de polizor de 2mm, pe parte dinspre inainte. Asa trebuie?! Pare a fi un fel de modificare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Am desfacut cilindrul si totul pare ok. Pistonul are 71.98 si cilindrul pana la 0.06 pe plus.

Nu stunt jocuri de nici un fel, nicaieri, cym banuiam.

o chestie ciudata: fusta pistonului este taiat dinspre partea de jos pana aproape de segmenti cu un disc de polizor de 2mm, pe parte dinspre inainte. Asa trebuie?! Pare a fi un fel de modificare...

 

asa-i din fabrica, se dilateaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o poza-doua cu ambielajul (e ceva stantat acolo, poate dupa asta imi puteti spune provenienta) si pistonul.

repet, nu sunt jocuri deloc. pistonul are stantat in cap un "0" si sageata de orientare pt montaj, atat. nu-i uzata bucsa cilindrului, nu-s uzati segmentii (cand sunt mai mersi, eu stiu ca devin ascutiti pe margine, de la frecare; nu e cazul). o sa caut piston.

gasisem undeva, tot in segmentul "socialiste" al forumului, ca ar merge si piston de trabant. eu pot face bucsi (boltul de piston la trabi e de 20) si sa se poata monta cu boltul de ij. intrebarea e cum vor veni segmentii pe fantele de evacuare, pt ca am observat ca locul stifturilor de blocare impotriva invartirii segmentilor e altul aici, la mobra. are sens sa ma stresez cu modificari (nu, nu e intrebare retorica), sau ar fi mai lesne si mai degraba sa caut, totusi, piston original? (de unde? ca toata lumea care are de vanzare, ofera ce am si eu...)

p.s. @r_amonna, mersi mult de raspuns, in timp atat de scurt! :)

post-79167-0-35334300-1408649804_thumb.jpg

post-79167-0-83390100-1408649808_thumb.jpg

post-79167-0-88301700-1408649812_thumb.jpg

post-79167-0-95084400-1408649816_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cilindrul montat nu iti dai seama veci daca are joc la bucsa sau la biela.

in 5 min dai chiulasa si cilindrul jos si te convingi. din ce spui pare sa sune a pitici prin motor care isi fac de cap.

pe langa carb dereglat

 

Se poate verifica fara demontare. Bagi ceasul comparator si iti indica orice bataie, daca ai joc la biela, role, bucsi, bataie de piston la bolt, etc. Rotesti ambielajul aproape de PMI si vezi ca pistonul nu misca. E normal ca pistonul sa para ca nu misca la PMI insa doar pentru maxim 2 grade de rotatie inainte si 2 grade de rotatie dupa PMI din cauza cosinus si o mica toleranta. Daca rotesti mai multe grade si pistonul sta, a joc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul acesta pare că a lucrat cam încins. Avea calamină pe el? Văd urmele de şlefuire cu şmirghel pe el, sau aşa l-ai scos din cilindru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai, da cred si eu ca a lucrat incins! eu tot de asta ma plang de cand am inceput sa merg cu ea...

pistonul nu are calamina, ci numai un strat subtire de depunere neagra, un fel de afumare mai serioasa, sa zic. si nu foarte groasa, pt ca se vedeau stantarile de pe cap.

(asta am tot incercat si eu sa zic aici, ca nu e nevoie sa desfaci totul ca sa verifici jocurile! da, na, am facut-o, all the same! si eu tot cu caomparatorul ma joc la trabant, dar acolo mai ales la reglajul aprinderii. si acolo, la fel, e evident si suficinent sa invarti de ax -de fulie, dupa caz- ca sa observi pana si cel mai mic joc). si motorul asta nu are joc!

o avea altele... piese proaste, dereglari de aprindere sau mai stiu eu, dar nu joc! insa nu e suficient, se pare.. :(

pistonul asa arata cand l-am scos; nu stiu de ce si cand s-a facut treaba cu smirghelul...

Editat de paterrafail
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti Trabantist motorasul asta trebuia sa fie o jucarie pt tine. Nu te impacienta ca nu are secrete ce nu le poti descifra.

 

ai facut testul de care ti-am zis mai sus?

 

insista mai atent pe etansare, reglaj carburator.

spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calamina de pe fusta pistonului indica faptul ca este de cota mai mica decat ii trebuie cilindrului sau e construit dintr-un aliaj ce nu permite dilatarea fustei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da toba cum o ai? ca toata funinginea aia de pe piston ma duce cu gandul la prea multe gaze prin carter.

sa nu o ai infundata.

verifica si cama la platina sa nu ai 2 scantei pe o rotatie, am gasit la o planeta cama bulita de nu puteai sa o reglezi ca dadea 2 scantei aiurea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cota n.are cum sa fie alta; diferenta e cam cattrebuie zic eu (asta numai daca pistonul la ij nu.i facut sa intre la fix in cilindru, ceea ce nu prea cred..)

Tuba nu cred ca este infundata.. nu cred. Pana sa merg cu el, am scos difuzorul ala din capat si se vedea prin ea de.a dreptul.

cama nu e tocnai in cea mai buna stare,dar da o singura scanteie, de asta sunt sigur.

am mai intrebat: are cineva un piston de cota nominala, original? Il cumpar, ca doar nu pe coji... sa scap si eu de.o grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O problema asemanatoare cu supraincalzitu am avut si io la P5 si mi-a dat multe dureri de cap. Pana la urma vinovatul in cazul meu era evacuarea care se umpluse de calamina in prima parte a evacuarii, dar sunt 100'/, convins ca si piesele de rahat pot duce la supraincalzire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa-i din fabrica, se dilateaza

nu este pt dilatare ci pt elasticitate, in momentul compresiei daca pistonul este rigid" din cauza temperaturi si presiuni din carter se bloca dupa 2,3 min de functionare, asa se face si ungere pe camase, nu apar uzuri timpuri si nici nu se sparge .decat daca are joc foarte mare

 

scoate pistonul demonteaza segmenti ,fa-ti o emulsie de ulei cu grafit super fin macinat si rodeazal putin in cilindru, clatirea o faci cu gaz sau motorina :

Editat de deceneu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan, am luat legatura cu nenea ala de la Galati al carui numar de contact mi l.a lasat, cu atata bunavointa, un coleg de forum. A ramas sa iau saptamana viitoare legatura cu dansul pt ca o aiba atunci drum si pe la Bucuresti si poate ma ajuta. In opinia omului, din simptomele povestite, n.ar fi de vina pistonul si nici macar materialul lui... mai degraba oarece reglaje.

Pana atunci eu am trisat putin si.am mai ridicat cu un semn acul de dozaj; acum e pe primul de sus in jos,in pozitia lui in carb. Aici nu prea mai tacane avansul, deci cumva e spre mai bine. Apar oarece probleme dupa ce se incalzeste, in ideea ca nu prea mai tine ralantiul, dar ma descurc. Inca n.am facut un consum..

aveam spray grafitat pt ce zici tu, colegu. Cred c.ar merge si ala! Insa am masurat si diferenta e pe fix. Adica e cea potrivita. Nu cred ca se dilata mai mult de 7-8 sutimi. C.apoi ar trebui sa intre cu prea mare joc rece si nu e asa. In sfarsit, eu va tin la curent!

Mersi, din nou, pt sfaturi si ponturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred că am un piston de 72 mm, îl voi măsura şi spun exact. Este făcut în Ungaria dar la motocicleta mea a funcţionat impecabil 2000 km parcurşi în două săptămâni. Ţi-l donez doar ca să demonstrez că pistonul e de vină la motorul tău. Dacă greşesc, accept provocarea de a-l mănca, la propriu :). Am schimbat pistonul deoarece acum am un cilindru mai bun cu pistonul aferent (piston tot din Ungaria). Mai am şi ceva ruseşti de 72 mm originale, dar trebuie să le caut

Chestia cu reglajele nu ţine. Nu e chiar aşa sensibil.

Exemple: odată am pus garnitură nouă sub cilindru care s-a mai lăsat puţin şi s-au destrâns şuruburile de la cilindru. Îmi juca cilindrul pe motor 5 mm naiba ştie de câţi kilometri până am observat. Auzeam sunetul de "clopoţel" dar nu i-am dat importanţă în primă fază. Aşa am urcat din Brad spre Deva.

Altădată mi s-a rupt un şurub care ţine statorul, iar celălalt s-a destrâns. S-a oprit motorul doar când mi-a căzut statorul de la loc. Pe vremea aceea statorul meu nu avea bobine în el ci era doar pe post de suport al platinei, eu având alternator antrenat de curea. Se întâmpla la munte dinspre Gheorgheni către Bucin pe vremea când eram mai mucos.

Nu mai menţionez de câte ori mi s-au destrâns şuruburile de la galeria de admisie de era să pierd carburatorul, Odată s-a distrus filetul galeriei de admisie şi ţineam cu mâna carburatorul pe poziţie doar la pornire ca să nu tragă aer fals, pe urmă "du-te frate".

Multă vreme la noi în familie IJ-ul era măgarul de povară, noi neavând pe atunci maşină, şi crede-mă că nici dracu' nu-l bibilea dar mergea de rupea pământul.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa mai bat campii putin..

 

ceea ce descri tu mi-a fost dat sa intampin,ma doare sufletul s-o spun,dar numai cu motoretele rusesti,cu jawe cz-uri si mz-uri mai deloc. probabil si pentru ca avalansa di pisti prut se orienta mai mult in aceasta directie.

atat pentru minsk,voshod si ij,am cumparat alta motocicleta abandonata de pieses numai pentru piston. daca n-am incercat eu modele si variante nu stiu cine a mai facut-o. poti sa-i pui pistonul lui peste prajit,daca-i pui ala care trtebuie nu-ti mai recunosti propriul motor. spre exemplu,am primit moca as spune un set nou de minsk cota 0,in cayeva luni avea cilindrul o uzura de nu-ti venea a crede (il mai am si acum) si evident ca l-am demontat si l-am pus pe ala vechi cu care facu si scoala vreo 4 ani si n-avea uzura nici 50% cat `al nou,un piston orijinal la cota 2,alezat si segmenti si zbarnaie. cu setul `al nou motorul nu functiona curat,urca mai greu in ture,avea un relantiu fortat si mereu aveai impresia ca tragi remorci dupa el. lal fel si ij-ul,dar ala era mai vanos si nu se observa intr-atata. la ij aveam colectie de pistoane si segmenti,si cum spuneam cumparam motoreta cu tot daca avea piston original. am adubat astfel sute de kile de piese de ij. cele mai mari probleme mi le-a facut un voshod,si pana n-am cumparat motoreta cu 70 ron abandonata la niste ciobani in claia de fan nu i-am putut da de capat. cum am pus pistonul ala afumat n-am mai avut probleme.

pistoane am facut in ungaria la szeged,pentru un amic,se pare ca au fost reusite,la rusestile mele nu am apucat sa fac (am facut la cz in timisoara si au iesit de tata plua.. ) si am optat mereu pentru alea orijinale,nu moldova,nu ucraina - tiri una tiri ailalta ..

vrei sa-l ti in blana pana scoate biela mana prin carter si pistonul nu caleaza,pune-i piston de care trebuie,vrei sa te tina ambielajul o viata,pune-i piston cu 60 ron,garantat nu faci 500 km cu el distanta fata de casa,de plimbat in jurul blocului `or fi bune..

iar cu mosii am avut si eu la randu-mi experiente duium,iti vor banii nu si binele,crede-ma. doar in fata catorva - jos palaria,in rest ..

daca are ce trebe plateste-i piesa,daca te traduce - mare grija.

 

daca nu gasesti piston,urmeaza cu incredere sfaturile lui zidu,mai sunt cativa care calaresc cu pistoane autohtone ( in ungaria costa aprox 70 evro )

 

iti suntem alaturi si-ti dorim succes!

 

 

Eu cred că am un piston de 72 mm, îl voi măsura şi spun exact. Este făcut în Ungaria dar la motocicleta mea a funcţionat impecabil 2000 km parcurşi în două săptămâni. Ţi-l donez doar ca să demonstrez că pistonul e de vină la motorul tău. Dacă greşesc, accept provocarea de a-l mănca, la propriu :). Am schimbat pistonul deoarece acum am un cilindru mai bun cu pistonul aferent (piston tot din Ungaria). Mai am şi ceva ruseşti de 72 mm originale, dar trebuie să le caut

Chestia cu reglajele nu ţine. Nu e chiar aşa sensibil.

Exemple: odată am pus garnitură nouă sub cilindru care s-a mai lăsat puţin şi s-au destrâns şuruburile de la cilindru. Îmi juca cilindrul pe motor 5 mm naiba ştie de câţi kilometri până am observat. Auzeam sunetul de "clopoţel" dar nu i-am dat importanţă în primă fază. Aşa am urcat din Brad spre Deva.

Altădată mi s-a rupt un şurub care ţine statorul, iar celălalt s-a destrâns. S-a oprit motorul doar când mi-a căzut statorul de la loc. Pe vremea aceea statorul meu nu avea bobine în el ci era doar pe post de suport al platinei, eu având alternator antrenat de curea. Se întâmpla la munte dinspre Gheorgheni către Bucin pe vremea când eram mai mucos.

Nu mai menţionez de câte ori mi s-au destrâns şuruburile de la galeria de admisie de era să pierd carburatorul, Odată s-a distrus filetul galeriei de admisie şi ţineam cu mâna carburatorul pe poziţie doar la pornire ca să nu tragă aer fals, pe urmă "du-te frate".

Multă vreme la noi în familie IJ-ul era măgarul de povară, noi neavând pe atunci maşină, şi crede-mă că nici dracu' nu-l bibilea dar mergea de rupea pământul.

 

 

Calamina de pe fusta pistonului indica faptul ca este de cota mai mica decat ii trebuie cilindrului sau e construit dintr-un aliaj ce nu permite dilatarea fustei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Padre asculta-i pe baieti si schimba pistonul, exact ceea ce patesti tu am patit si eu cu un Jupiter 5 cu motor facut numai cu piese ''originale'' cumparate de pe net. am reusit sa merg cu el 200km. In alta ordine de idei poate cineva sa-mi spuna ce cota e pistonul asta? multumesc

post-37180-0-92009200-1409211206_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu m-am lamentat si pe bursa pt piston. intr-adevar, chiar si acum, cu cuiul ridicat la maxim, nu e cea mai tare chestie! de ce sa nu recunosc?!

vreau sa cred, cel putin ca, acolo unde nu ma pricep, nu sunt catar si primesc ce spun ceilalti (desi sunt capricorn, imi domolesc incapatanarea in domeniile care nu-mi sunt familiare). carevasazica, nu m-ar deranja, ce spun eu, mi-ar face chiar placere sa am ocazia sa vad cum trebuie sa fie, intr-adevar, ij-u'!

deci, accept cu mare placere oferta colegului si, daca e ceea ce trebuie, va trebui nu donatie, ci sa-mi faca un pret, habar n-am cat, pt piesa! ca asa e frumos si corect!

inca o data va multumesc tuturora pt implicare si timp consumat scrind aci lucruri pe care, sunt sigur, nu e nici pe departe prima oara cand le-ati mai zis!


» Post actualizat in 28 Aug 2014 20:00
Era cu doi ,,i'' acolo! ,,scriind'' Sorry! Acuma, cand recitesc, vad.
Zic sa nu spuna apoi lumea ca.s agramat, Doamne feri! :D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...