Sari la conținut

Suzuki Xf 650 Freewind (grup De Discutii)


Postări Recomandate

baaaa, opriti-va cu tampeniile, furca se desface complet si se curata saibele de rebound si compresie, se inspecteaza uzura cuzinetilor si se curata bine tot ansamblul pompei. daca doar schimbi uleiul ca in descrierea sumara de mai sus o sa ai doua cozi de matura in loc de amortizoare. trebuie reglat SAG-ul in functie de greutatea ta, multa lume nu face treaba asta... nu e chiar asa simplu, pac-pac scoate arcu' jap-jap uleiul si gata domle, am facut furca... EXISTA MANUALE DE REPARATIE, FOLOSESTELE CU INCREDERE :friends:

 

Pentru intrebari si eventual piese ma poti contacta pe pm ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

baaaa, opriti-va cu tampeniile, furca se desface complet si se curata saibele de rebound si compresie, se inspecteaza uzura cuzinetilor si se curata bine tot ansamblul pompei. daca doar schimbi uleiul ca in descrierea sumara de mai sus o sa ai doua cozi de matura in loc de amortizoare. trebuie reglat SAG-ul in functie de greutatea ta, multa lume nu face treaba asta... nu e chiar asa simplu, pac-pac scoate arcu' jap-jap uleiul si gata domle, am facut furca... EXISTA MANUALE DE REPARATIE, FOLOSESTELE CU INCREDERE :friends:

 

Pentru intrebari si eventual piese ma poti contacta pe pm ;)

Sa oprit activitatea.Sunt un pic bulversat cand ma adun revin cu intrebari daca este cu putinta.Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Daca nu deranjez,poate sa-mi spuna cineva daca trebuie desfacute complet amortizoarele fata pentru a le schimba uleiul.Daca trebuiesc desfacute atunci sa stiu sa ami iau din timp setul de semeringuri,sa nu le demontez de pe motor cu vreo doua saptamani inainte.In carte, daca nu gresesc,nu scrie de vreo schimbare a uleiului fara demontaj total.Daca se poate va rog sa-mi dati citeva indicii. Va multumesc.

 

Salutare.

Eu am schimbat semeringurile singur, fara sa mai fi facut vreodata aceasta operatiune.

Am intrat pe youtube, sunt destule tutoriale pentru aceasta operatiune.

Am pus exact cantitatea si tipul de ulei indicate in manual si merge beton.

Iti ia mai mult timp sa decarenezi,desfaci plastice, decat operatiunea in sine.

Raspunsul la intrebarea "trebuie desfacute complet amortizoarele fata pentru a le schimba uleiul" este DA

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie reglat SAG-ul in functie de greutatea ta, multa lume nu face treaba asta... .. EXISTA MANUALE DE REPARATIE, FOLOSESTELE CU INCREDERE :friends:

La furca de Freewind nu se regleaza nimic. Si daca omul vrea doar sa schimbe uleiul, poate sa-l schimbe linistit asa cum am scris. Evident, asta nu inseamna furca servisata, ci doar ulei schimbat. Asa cum schimbarea uleiului motor nu inseamna motor reconditionat si nici schimbarea lichidului de frana nu inseamna frane reconditionate. Este doar inlocuirea unui consumabil.

 

Iti ia mai mult timp sa decarenezi,desfaci plastice, decat operatiunea in sine.

Raspunsul la intrebarea "trebuie desfacute complet amortizoarele fata pentru a le schimba uleiul" este DA

Spor.

La nici o motocicleta nu este nevoie sa dai carene jos pentru aceasta operatie, trebuie doar sa ai scule potrivite, sa-ti incapa pe langa juguri.

De asemenea, la absolut toate furcile uleiul se poate schimba/completa fara a dezasambla complet amortizorul. Ca nu poti inspecta/curata temeinic componentele este cu totul alta poveste, insa uleiul se scoate si se baga cu amortizorul asamblat 90% - fara arc si capac.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nemaifacand aceasta operatiune si avand ca sursa de inspiratie tutoriale de pe youtube am dat plasticele si carenele jos (hai sa zic ~20-25 suruburi)pentru a avea acces simplu, fara a ma chinui sa bag lopetile prin spatii stramte.

Telescoapele le-am dat jos ca am facut si schimb de semeringuri.

Apropo, unde gasesc un senzor de neutral pentru freewind? Cam face figuri, se aprinde/stinge cand vrea muschiu' lui.

Editat de stefanson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impresionant!

Sa revenim la telescoape! Prezentarea lui Bulinu este PERFECT ADEVARATA si USOR DE REALIZAT!

Fara plastice date jos si alte super mega surubareli, asta daca nu vrei sa schimbi simeringurile! (daca telescoapele nu curg de ce le-ai schimba?)

Rspectele mele domnilor!

 

Avem motociclete foarte fiabile, aveti grija de ele!

Editat de topgun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mutumesc pt. recomandari.Un prieten de-al meu cu suzuki bandit si-a schimbat anul trecut uleiul in telescoape si mi-am adus aminte de el. L-am sunat si i-am spus povestea,iar el ma sfatuit sa le desfac complet ca asa a facut si el.A spus ca in partea inferioara a telescopului la pistonas se aduna un fel de depunere pe care nu ai cum so scoti decat daca desfaci complet telescopul si ca daca pui ulei nou si nu ai curatat bine depunera degeaba ai facut operatiunea :-L

In legatura cu setatul suspensiei fata cat si a celei spate;pe spate se stie ca tre sa dai jos telescopul si sa strangi arcul masurandu-l cu atentie sa nu depasesti limita, iar asta inseamna o suspensie mai rigida putin,avand posibilitatea de a incarca motorul nu si de a ridica motocicleta,intrucat telescopul asi pastreaza cursa initiala,dampingul se regleaza din butoias.OK.

Ceea ce vreau sa intreb este de unde se seteaza inaltimea motocicletei de care spun mai toate specificatiile astea ca eu unu nu vad,nici pe spate nici pe fata.La suspensia fata specificatiile unor site-uri scriu de o inaltime variabila in functie de setari.http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_xf_650_freewind_1998.php :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

amortizorul spate are 2 gauri pe prinderea de jos. muti surubul. de asemenea, trebuie sa intorci bucsa pe care se sprijina arcul.

in amortizoarele fata ai cate un distantier deasupra arcului. acela se muta pe tija interioaracare trece prin tub si se fixeaza jos in capatul jambei. vezi ca gasesti manualul aici: http://www.manualedereparatie.info/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresit, inaltimea se regleaza cum am zis eu. Cauta mai atent prin manualul acela. In tabelul respectiv iti spune doar cat ulei se baga in cele 2 variante de setari. 655 este pentru furca inalta. Daca pui 699, cat scrie pentru "low seat", cum ar putea asta sa scurteze furca? Dimensiunea este data de limitari strict mecanice, nu poate fi influentata de fluidul care circula prin tuburi. Cu 699ml intr-o furca setata pe high, nu vei obtine decat o furca mult mai teapana.

 

Iaca:

post-76-0-40892100-1329383584_thumb.jpg

capitolul 5-51, incepand cu pagina 189 in manualul de l-am mentionat anterior.

Daca nu ai/nu poti improviza acele scule speciale pe care le vezi in poze, este posibil sa nu reusesti sa desfaci furca.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte corect. Dupa cate vad eu setarea asta a inaltimi se face doar daca vrei sa cobori motocicleta,cea mai inalta optiune fiind standardul si asta la ambele amortizoare.

Eu ca sa ami ridic motocicleta i-am modificat ciolanele alea doua de pe lateral(cushion lever),am facut altele mai mici si sa ridicat considerabil.Acu sper ca nu am afectat cu nimic ciclistica ca nu am avut cum sa o testez.Daca incarc motocicleta cu gentile laterale si top-case+ pasager se lasa tare de tot si asta cand nu aveam modificate ciolanele.Nu am incercat intoarcerea bucsei din pareta de jos a telescopului spate pe care sta arcul care acu ami dau seama ca m-ar putea scoate un pic din impas,dar asta inseamna rigidizarea suspensiei pt.a nu bate amortizorul in cap datorita greutati. Sanatate!

Editat de haldan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La furca de Freewind nu se regleaza nimic. Si daca omul vrea doar sa schimbe uleiul, poate sa-l schimbe linistit asa cum am scris. Evident, asta nu inseamna furca servisata, ci doar ulei schimbat. Asa cum schimbarea uleiului motor nu inseamna motor reconditionat si nici schimbarea lichidului de frana nu inseamna frane reconditionate. Este doar inlocuirea unui consumabil.

 

 

 

orice suspensie se regleaza dragii mei :rolleyes:

 

vascozitatea uleiului influenteaza direct functionarea amortizorului deci iata un reglaj.

cantitatea de ulei/aer de asemenea are un rol de intarire/inmuiere a furcii( pe coloana de aer ramasa se realizeaza amortizarea)

SAG-ul sau incarcarea statica se regleaza prin modificarea tensiunii arcurilor. la suspensia spate e destul de simplu, de obicei se insurubeaza/desurubeaza piulita aceea mare de deasupra arcului. la furca se adauga sau se scot din saibele de preload. acestea sunt dispuse de obicei in pertea se sus intre arc si capacul furcii ;)

 

spor, si daca mai aveti intrebari da-ti un pm ca nu intru foarte des pe aici :friends:

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice suspensie se regleaza dragii mei :rolleyes:

 

vascozitatea uleiului influenteaza direct functionarea amortizorului deci iata un reglaj.

cantitatea de ulei/aer de asemenea are un rol de intarire/inmuiere a furcii( pe coloana de aer ramasa se realizeaza amortizarea)

 

Mai bine recunoaste ca te-ai grabit cu postarea, nu inseamna decat ca nu cunosti modelul, nu ca esti mai putin bun in ale mecanicii. Treaba cu vascozitatea/cantitatea uleiului sau adaugat saibe deasupra arcurilor nu se cheama reglaj. Ii poti spune tunning in cel mai bun caz si il faci pe propria raspundere (cum am facut si eu punand ulei de 5 in loc de 15) atata timp cat producatorul nu-ti zice ca pentru setarea X pui saiba B in loc de A si ulei Z in loc de Y.

Reglaj este acela care este reversibil, adica ai un surub / o piulita / un robinet de care invarti intr-o directie pentru un rezultat si in cealalta pentru rezultatul invers.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo, unde gasesc un senzor de neutral pentru freewind? Cam face figuri, se aprinde/stinge cand vrea muschiu' lui.

Salut,

senzorul neutru este un plastic cu niste fire si contacte. Nu are ce sa se strice la el ce nu se poate repara. La mine a fost la fel. Cand se incalzea motorul - senzorul de neutru incepea sa palpaie. S-a dat jos cablul de ambreaj din manerul ala de pe capacul de ambreaj, uleiul, capacul de la ambreaj (partea dreapta) se scoate senzorul. Se scoate siliconul din senzor, se refac lipiturile pe contacte firelor (3 fire daca imi amintesc bine)-se pune silicon peste (eu am pus rosu), se curata contactele pe partea cealalta si se monteaza la loc. Preferabil iti cumperi inainte sa te apuci de treaba o garnitura pentru capacul de la ambreaj ca se deterioreaza cand dai jos. (http://www.romimoto-piese.ro/category/10400000000/vehicle/20428/article/140520?show=gallery) 25 ron.

Atentie cand strangi suruburile de la capacul de ambreaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

senzorul neutru este un plastic cu niste fire si contacte. Nu are ce sa se strice la el ce nu se poate repara. La mine a fost la fel. Cand se incalzea motorul - senzorul de neutru incepea sa palpaie. S-a dat jos cablul de ambreaj din manerul ala de pe capacul de ambreaj, uleiul, capacul de la ambreaj (partea dreapta) se scoate senzorul. Se scoate siliconul din senzor, se refac lipiturile pe contacte firelor (3 fire daca imi amintesc bine)-se pune silicon peste (eu am pus rosu), se curata contactele pe partea cealalta si se monteaza la loc. Preferabil iti cumperi inainte sa te apuci de treaba o garnitura pentru capacul de la ambreaj ca se deterioreaza cand dai jos. (http://www.romimoto-piese.ro/category/10400000000/vehicle/20428/article/140520?show=gallery) 25 ron.

Atentie cand strangi suruburile de la capacul de ambreaj.

 

Multumesc mult pentru sfaturi, exact asa o sa fac cand va permite vremea(sper sa permita mai repede). Garnitura o am exact de la romimoto :cheers:

Dupa operatiune voi posta ce? si cum? am gasit si rezolvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine recunoaste ca te-ai grabit cu postarea, nu inseamna decat ca nu cunosti modelul, nu ca esti mai putin bun in ale mecanicii. Treaba cu vascozitatea/cantitatea uleiului sau adaugat saibe deasupra arcurilor nu se cheama reglaj. Ii poti spune tunning in cel mai bun caz si il faci pe propria raspundere (cum am facut si eu punand ulei de 5 in loc de 15) atata timp cat producatorul nu-ti zice ca pentru setarea X pui saiba B in loc de A si ulei Z in loc de Y.

Reglaj este acela care este reversibil, adica ai un surub / o piulita / un robinet de care invarti intr-o directie pentru un rezultat si in cealalta pentru rezultatul invers.

 

 

:)

 

furca de pe freewind nu necesita reglaj diferite de la o zi la alta asa ca producatorul a ales un model mai putin accesorizat pentru a ramane in graficul pietei la vanzare. de asemenea nici un producator nu are nici un interes sa iti dea mura in gura setarile frcii. trebuie sa sapi putin ca sa dai de informatii si ele sunt generale. nu o sa iti spuna nimeni ce saibe si ce ulei a pus pentru o persoana de 77kg echipata ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat jos telescopul pt.a intoarce bucsa pe care sta arcul,iar dupa ce am slabit arcul sa pot scoate bucsa s-o pot intoarce am tras de amortizor si sa auzit un "fasc", sa umezit un pic tija telescopului dar foarte putin.Va rog sa-mi spuneti cine stie e compromis amortizorul sau nu.Pana acum nu am opservat nici un fel de scapari de ulei in privinta lui.Multumesc

Editat de haldan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor, ati incercat asa ceva?

Daca da,merita? Se simte vreo imbunatatire a functionarii motorului?

Louis-cod 10004088

Eu ti-as recomanda" metabond" tot pt.benzina, e un aditiv care eu unul l-am incercat si merge. Se simte diferenta in performantele motorului de cum il pui si are dozaj foarte mic la un plin. Uita-te pe you tube ca te convingi acolo.http://www.youtube.com/watch?v=0sCUDEceabs&feature=related

 

Propunere de vreo intalnire anul asta?!

La Colibita.E o zona extra cu tot ce vrei: apa,barci,munte,drumuri pe care freewindul le doreste.Organizarea s-ar putea face foarte simplu,fiind posibilitate de loc pt,cort cazare si masa la masura fiecarui buzunar. De doi ani trec si stau cateva zile acolo cand ma duc in concediu.E un loc care nu-l uiti usor.

Editat de haldan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...