stulewa Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 baaaa, opriti-va cu tampeniile, furca se desface complet si se curata saibele de rebound si compresie, se inspecteaza uzura cuzinetilor si se curata bine tot ansamblul pompei. daca doar schimbi uleiul ca in descrierea sumara de mai sus o sa ai doua cozi de matura in loc de amortizoare. trebuie reglat SAG-ul in functie de greutatea ta, multa lume nu face treaba asta... nu e chiar asa simplu, pac-pac scoate arcu' jap-jap uleiul si gata domle, am facut furca... EXISTA MANUALE DE REPARATIE, FOLOSESTELE CU INCREDERE Pentru intrebari si eventual piese ma poti contacta pe pm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haldan Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 baaaa, opriti-va cu tampeniile, furca se desface complet si se curata saibele de rebound si compresie, se inspecteaza uzura cuzinetilor si se curata bine tot ansamblul pompei. daca doar schimbi uleiul ca in descrierea sumara de mai sus o sa ai doua cozi de matura in loc de amortizoare. trebuie reglat SAG-ul in functie de greutatea ta, multa lume nu face treaba asta... nu e chiar asa simplu, pac-pac scoate arcu' jap-jap uleiul si gata domle, am facut furca... EXISTA MANUALE DE REPARATIE, FOLOSESTELE CU INCREDERE Pentru intrebari si eventual piese ma poti contacta pe pm Sa oprit activitatea.Sunt un pic bulversat cand ma adun revin cu intrebari daca este cu putinta.Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanson Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Salutare! Daca nu deranjez,poate sa-mi spuna cineva daca trebuie desfacute complet amortizoarele fata pentru a le schimba uleiul.Daca trebuiesc desfacute atunci sa stiu sa ami iau din timp setul de semeringuri,sa nu le demontez de pe motor cu vreo doua saptamani inainte.In carte, daca nu gresesc,nu scrie de vreo schimbare a uleiului fara demontaj total.Daca se poate va rog sa-mi dati citeva indicii. Va multumesc. Salutare. Eu am schimbat semeringurile singur, fara sa mai fi facut vreodata aceasta operatiune. Am intrat pe youtube, sunt destule tutoriale pentru aceasta operatiune. Am pus exact cantitatea si tipul de ulei indicate in manual si merge beton. Iti ia mai mult timp sa decarenezi,desfaci plastice, decat operatiunea in sine. Raspunsul la intrebarea "trebuie desfacute complet amortizoarele fata pentru a le schimba uleiul" este DA Spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) trebuie reglat SAG-ul in functie de greutatea ta, multa lume nu face treaba asta... .. EXISTA MANUALE DE REPARATIE, FOLOSESTELE CU INCREDERE La furca de Freewind nu se regleaza nimic. Si daca omul vrea doar sa schimbe uleiul, poate sa-l schimbe linistit asa cum am scris. Evident, asta nu inseamna furca servisata, ci doar ulei schimbat. Asa cum schimbarea uleiului motor nu inseamna motor reconditionat si nici schimbarea lichidului de frana nu inseamna frane reconditionate. Este doar inlocuirea unui consumabil. Iti ia mai mult timp sa decarenezi,desfaci plastice, decat operatiunea in sine. Raspunsul la intrebarea "trebuie desfacute complet amortizoarele fata pentru a le schimba uleiul" este DA Spor. La nici o motocicleta nu este nevoie sa dai carene jos pentru aceasta operatie, trebuie doar sa ai scule potrivite, sa-ti incapa pe langa juguri. De asemenea, la absolut toate furcile uleiul se poate schimba/completa fara a dezasambla complet amortizorul. Ca nu poti inspecta/curata temeinic componentele este cu totul alta poveste, insa uleiul se scoate si se baga cu amortizorul asamblat 90% - fara arc si capac. Editat Februarie 15, 2012 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanson Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) Nemaifacand aceasta operatiune si avand ca sursa de inspiratie tutoriale de pe youtube am dat plasticele si carenele jos (hai sa zic ~20-25 suruburi)pentru a avea acces simplu, fara a ma chinui sa bag lopetile prin spatii stramte. Telescoapele le-am dat jos ca am facut si schimb de semeringuri. Apropo, unde gasesc un senzor de neutral pentru freewind? Cam face figuri, se aprinde/stinge cand vrea muschiu' lui. Editat Februarie 15, 2012 de stefanson Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topgun Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) Impresionant! Sa revenim la telescoape! Prezentarea lui Bulinu este PERFECT ADEVARATA si USOR DE REALIZAT! Fara plastice date jos si alte super mega surubareli, asta daca nu vrei sa schimbi simeringurile! (daca telescoapele nu curg de ce le-ai schimba?) Rspectele mele domnilor! Avem motociclete foarte fiabile, aveti grija de ele! Editat Februarie 15, 2012 de topgun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haldan Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Mutumesc pt. recomandari.Un prieten de-al meu cu suzuki bandit si-a schimbat anul trecut uleiul in telescoape si mi-am adus aminte de el. L-am sunat si i-am spus povestea,iar el ma sfatuit sa le desfac complet ca asa a facut si el.A spus ca in partea inferioara a telescopului la pistonas se aduna un fel de depunere pe care nu ai cum so scoti decat daca desfaci complet telescopul si ca daca pui ulei nou si nu ai curatat bine depunera degeaba ai facut operatiunea In legatura cu setatul suspensiei fata cat si a celei spate;pe spate se stie ca tre sa dai jos telescopul si sa strangi arcul masurandu-l cu atentie sa nu depasesti limita, iar asta inseamna o suspensie mai rigida putin,avand posibilitatea de a incarca motorul nu si de a ridica motocicleta,intrucat telescopul asi pastreaza cursa initiala,dampingul se regleaza din butoias.OK. Ceea ce vreau sa intreb este de unde se seteaza inaltimea motocicletei de care spun mai toate specificatiile astea ca eu unu nu vad,nici pe spate nici pe fata.La suspensia fata specificatiile unor site-uri scriu de o inaltime variabila in functie de setari.http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_xf_650_freewind_1998.php Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 amortizorul spate are 2 gauri pe prinderea de jos. muti surubul. de asemenea, trebuie sa intorci bucsa pe care se sprijina arcul. in amortizoarele fata ai cate un distantier deasupra arcului. acela se muta pe tija interioaracare trece prin tub si se fixeaza jos in capatul jambei. vezi ca gasesti manualul aici: http://www.manualedereparatie.info/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanson Postat Februarie 16, 2012 Share Postat Februarie 16, 2012 Inaltimea suspensiei fata se regleaza din cantitatea de ulei din telescoape: min-655ml, max-699ml. Eu am pus 655ml Atasat gasesti o captura din manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 16, 2012 Share Postat Februarie 16, 2012 (editat) Gresit, inaltimea se regleaza cum am zis eu. Cauta mai atent prin manualul acela. In tabelul respectiv iti spune doar cat ulei se baga in cele 2 variante de setari. 655 este pentru furca inalta. Daca pui 699, cat scrie pentru "low seat", cum ar putea asta sa scurteze furca? Dimensiunea este data de limitari strict mecanice, nu poate fi influentata de fluidul care circula prin tuburi. Cu 699ml intr-o furca setata pe high, nu vei obtine decat o furca mult mai teapana. Iaca: capitolul 5-51, incepand cu pagina 189 in manualul de l-am mentionat anterior. Daca nu ai/nu poti improviza acele scule speciale pe care le vezi in poze, este posibil sa nu reusesti sa desfaci furca. Editat Februarie 16, 2012 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanson Postat Februarie 16, 2012 Share Postat Februarie 16, 2012 Corect. Recunosc, nu m-am documentat si ai perfecta dreptate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haldan Postat Februarie 16, 2012 Share Postat Februarie 16, 2012 (editat) Foarte corect. Dupa cate vad eu setarea asta a inaltimi se face doar daca vrei sa cobori motocicleta,cea mai inalta optiune fiind standardul si asta la ambele amortizoare. Eu ca sa ami ridic motocicleta i-am modificat ciolanele alea doua de pe lateral(cushion lever),am facut altele mai mici si sa ridicat considerabil.Acu sper ca nu am afectat cu nimic ciclistica ca nu am avut cum sa o testez.Daca incarc motocicleta cu gentile laterale si top-case+ pasager se lasa tare de tot si asta cand nu aveam modificate ciolanele.Nu am incercat intoarcerea bucsei din pareta de jos a telescopului spate pe care sta arcul care acu ami dau seama ca m-ar putea scoate un pic din impas,dar asta inseamna rigidizarea suspensiei pt.a nu bate amortizorul in cap datorita greutati. Sanatate! Editat Februarie 16, 2012 de haldan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Februarie 17, 2012 Share Postat Februarie 17, 2012 (editat) La furca de Freewind nu se regleaza nimic. Si daca omul vrea doar sa schimbe uleiul, poate sa-l schimbe linistit asa cum am scris. Evident, asta nu inseamna furca servisata, ci doar ulei schimbat. Asa cum schimbarea uleiului motor nu inseamna motor reconditionat si nici schimbarea lichidului de frana nu inseamna frane reconditionate. Este doar inlocuirea unui consumabil. orice suspensie se regleaza dragii mei vascozitatea uleiului influenteaza direct functionarea amortizorului deci iata un reglaj. cantitatea de ulei/aer de asemenea are un rol de intarire/inmuiere a furcii( pe coloana de aer ramasa se realizeaza amortizarea) SAG-ul sau incarcarea statica se regleaza prin modificarea tensiunii arcurilor. la suspensia spate e destul de simplu, de obicei se insurubeaza/desurubeaza piulita aceea mare de deasupra arcului. la furca se adauga sau se scot din saibele de preload. acestea sunt dispuse de obicei in pertea se sus intre arc si capacul furcii spor, si daca mai aveti intrebari da-ti un pm ca nu intru foarte des pe aici Editat Februarie 17, 2012 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 17, 2012 Share Postat Februarie 17, 2012 (editat) orice suspensie se regleaza dragii mei vascozitatea uleiului influenteaza direct functionarea amortizorului deci iata un reglaj. cantitatea de ulei/aer de asemenea are un rol de intarire/inmuiere a furcii( pe coloana de aer ramasa se realizeaza amortizarea) Mai bine recunoaste ca te-ai grabit cu postarea, nu inseamna decat ca nu cunosti modelul, nu ca esti mai putin bun in ale mecanicii. Treaba cu vascozitatea/cantitatea uleiului sau adaugat saibe deasupra arcurilor nu se cheama reglaj. Ii poti spune tunning in cel mai bun caz si il faci pe propria raspundere (cum am facut si eu punand ulei de 5 in loc de 15) atata timp cat producatorul nu-ti zice ca pentru setarea X pui saiba B in loc de A si ulei Z in loc de Y. Reglaj este acela care este reversibil, adica ai un surub / o piulita / un robinet de care invarti intr-o directie pentru un rezultat si in cealalta pentru rezultatul invers. Editat Februarie 17, 2012 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aecrag Postat Februarie 24, 2012 Share Postat Februarie 24, 2012 Apropo, unde gasesc un senzor de neutral pentru freewind? Cam face figuri, se aprinde/stinge cand vrea muschiu' lui. Salut, senzorul neutru este un plastic cu niste fire si contacte. Nu are ce sa se strice la el ce nu se poate repara. La mine a fost la fel. Cand se incalzea motorul - senzorul de neutru incepea sa palpaie. S-a dat jos cablul de ambreaj din manerul ala de pe capacul de ambreaj, uleiul, capacul de la ambreaj (partea dreapta) se scoate senzorul. Se scoate siliconul din senzor, se refac lipiturile pe contacte firelor (3 fire daca imi amintesc bine)-se pune silicon peste (eu am pus rosu), se curata contactele pe partea cealalta si se monteaza la loc. Preferabil iti cumperi inainte sa te apuci de treaba o garnitura pentru capacul de la ambreaj ca se deterioreaza cand dai jos. (http://www.romimoto-piese.ro/category/10400000000/vehicle/20428/article/140520?show=gallery) 25 ron. Atentie cand strangi suruburile de la capacul de ambreaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanson Postat Februarie 24, 2012 Share Postat Februarie 24, 2012 Salut, senzorul neutru este un plastic cu niste fire si contacte. Nu are ce sa se strice la el ce nu se poate repara. La mine a fost la fel. Cand se incalzea motorul - senzorul de neutru incepea sa palpaie. S-a dat jos cablul de ambreaj din manerul ala de pe capacul de ambreaj, uleiul, capacul de la ambreaj (partea dreapta) se scoate senzorul. Se scoate siliconul din senzor, se refac lipiturile pe contacte firelor (3 fire daca imi amintesc bine)-se pune silicon peste (eu am pus rosu), se curata contactele pe partea cealalta si se monteaza la loc. Preferabil iti cumperi inainte sa te apuci de treaba o garnitura pentru capacul de la ambreaj ca se deterioreaza cand dai jos. (http://www.romimoto-piese.ro/category/10400000000/vehicle/20428/article/140520?show=gallery) 25 ron. Atentie cand strangi suruburile de la capacul de ambreaj. Multumesc mult pentru sfaturi, exact asa o sa fac cand va permite vremea(sper sa permita mai repede). Garnitura o am exact de la romimoto Dupa operatiune voi posta ce? si cum? am gasit si rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 Mai bine recunoaste ca te-ai grabit cu postarea, nu inseamna decat ca nu cunosti modelul, nu ca esti mai putin bun in ale mecanicii. Treaba cu vascozitatea/cantitatea uleiului sau adaugat saibe deasupra arcurilor nu se cheama reglaj. Ii poti spune tunning in cel mai bun caz si il faci pe propria raspundere (cum am facut si eu punand ulei de 5 in loc de 15) atata timp cat producatorul nu-ti zice ca pentru setarea X pui saiba B in loc de A si ulei Z in loc de Y. Reglaj este acela care este reversibil, adica ai un surub / o piulita / un robinet de care invarti intr-o directie pentru un rezultat si in cealalta pentru rezultatul invers. furca de pe freewind nu necesita reglaj diferite de la o zi la alta asa ca producatorul a ales un model mai putin accesorizat pentru a ramane in graficul pietei la vanzare. de asemenea nici un producator nu are nici un interes sa iti dea mura in gura setarile frcii. trebuie sa sapi putin ca sa dai de informatii si ele sunt generale. nu o sa iti spuna nimeni ce saibe si ce ulei a pus pentru o persoana de 77kg echipata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haldan Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 (editat) Am dat jos telescopul pt.a intoarce bucsa pe care sta arcul,iar dupa ce am slabit arcul sa pot scoate bucsa s-o pot intoarce am tras de amortizor si sa auzit un "fasc", sa umezit un pic tija telescopului dar foarte putin.Va rog sa-mi spuneti cine stie e compromis amortizorul sau nu.Pana acum nu am opservat nici un fel de scapari de ulei in privinta lui.Multumesc Editat Februarie 26, 2012 de haldan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Februarie 26, 2012 Share Postat Februarie 26, 2012 cred ca e vorba doar de condens doar in sarcina iti vei da seama daca ai sau nu probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topgun Postat Februarie 29, 2012 Share Postat Februarie 29, 2012 Propunere de vreo intalnire anul asta?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiaan Postat Martie 1, 2012 Share Postat Martie 1, 2012 Salutare. A mai comandat cineva de la Motocycles Empire ( www.piese-motocicleta.ro ). Ca vrea sa comanda ceva de la ei si vreau sa stiu daca sunt seriosi si imi ajung produsele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanson Postat Martie 2, 2012 Share Postat Martie 2, 2012 Propunere de vreo intalnire anul asta?! Eu sunt pentru! Dar, in primul rand, trebuie sa stabilim o perioada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan XF Postat Martie 4, 2012 Share Postat Martie 4, 2012 Suzuki Freewind 650 XF -an 2002 de vinzare,prim propietar in Romania,adusa in tara anul trecut si folosita mai putin de un sezon. Pret 2000 E Ptr detalii si poze folositi mail mrv_razvan@yahoo.com. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat Martie 4, 2012 Share Postat Martie 4, 2012 Dragilor, ati incercat asa ceva? Daca da,merita? Se simte vreo imbunatatire a functionarii motorului? Louis-cod 10004088 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haldan Postat Martie 4, 2012 Share Postat Martie 4, 2012 (editat) Dragilor, ati incercat asa ceva? Daca da,merita? Se simte vreo imbunatatire a functionarii motorului? Louis-cod 10004088 Eu ti-as recomanda" metabond" tot pt.benzina, e un aditiv care eu unul l-am incercat si merge. Se simte diferenta in performantele motorului de cum il pui si are dozaj foarte mic la un plin. Uita-te pe you tube ca te convingi acolo.http://www.youtube.com/watch?v=0sCUDEceabs&feature=related Propunere de vreo intalnire anul asta?! La Colibita.E o zona extra cu tot ce vrei: apa,barci,munte,drumuri pe care freewindul le doreste.Organizarea s-ar putea face foarte simplu,fiind posibilitate de loc pt,cort cazare si masa la masura fiecarui buzunar. De doi ani trec si stau cateva zile acolo cand ma duc in concediu.E un loc care nu-l uiti usor. Editat Martie 4, 2012 de haldan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.