vene Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Iulica, cu sotie si copil mic, ai nevoie de un camion ca sa mergi la intruniri asa, cei 3 + bagajele necesare! (Cred ca ar fi o chestie sa ai atas si sa vad legat asa frumos,o olita, un premergator, un pachet cu pampers, etc!- sa nu uit tricicleta!) Quote Link to post Share on other sites
Dr_krl Posted December 11, 2018 Share Posted December 11, 2018 Cumpăr cilindru de Jawa 250/353 cu filet piuliță evacuare exterior. Mă intereseză să nu aibă aripioare de răcire rupte. Quote Link to post Share on other sites
silviusss Posted December 25, 2018 Share Posted December 25, 2018 Salut si craciun fericit tuturor in scurt timp o sa ma apuc sa refac o Jawa de 250 cc/353 din 1958. Pana atunci as fi interesat sa cumpar cateva piese daca le gasesc in stare foarte buna: pedala, capac de fixare aparatoare carburator, piulitele de prindere a tevilor de de evacuare de chiulasa. Multumesc anticipat Quote Link to post Share on other sites
Dr_krl Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 Jawamarkt.cz are cam tot ce trebuie. În Ianuarie merg în Cehia după piese pentru trei Jawa 250/353 și două Velorex 560. Dacă vrei să-ți aduc ceva de acolo, spune. Quote Link to post Share on other sites
silviusss Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 Salut si multumesc frumos pentru ajutor. O sa ma uit pe site-ul lor sa vad ce piese au si de ce am eu nevoie si te anunt. Asta e motoreta mea, pentru modelul asta o sa am nevoie de piese. Quote Link to post Share on other sites
Dr_krl Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 (edited) La o primă vedere pentru o RESTAURARE -varianta I, (nu reparație), ai nevoie cel puțin de următoarele: - două roți (ieși mai ieftin decât să încerci respițare și cromare la hârburile tale) - capacele de la roți (99 % cred că ale tale au cel puțin câte o îndoitură fiecare) - lanț (se schimbă din oficiu) - pinioane lanț (se schimbă din oficiu) - două anvelope (se schimbă din oficiu) - șa (tapițeria asta nu-i de-a lui și nici de tablă nu-s convins că nu e ruginită) - carburator (la vârsta asta mai mult ca sigur are uzuri mari, cu 40 euro găsești nou) - suporți picioare - bucșile de la bascula spate (toate) - țevi de eșapament (ieși mai ieftin decât cu cromarea pe la noi) - coturi eșapament (idem ca mai sus și în plus cred că au și îndoituri) - piuliță coturi eșapament (tip floare) - set șuruburi (toate) - oglindă și rama far - întrerupătoare - oglindă - telescoape față și spate (se găsesc la preț accesibil gata vopsite și cromate) - manete ambreiaj și frână (la modelul tău de original nu trebuiau să aibă bulb la capete iar în plus cred că sunt și uzate la bucșă) - yale cutii laterale, șa, blocaj ghidon - aripă față (asta e din alt film, ciobănită) - claxon (al tău nu pare a fi de Jawa, dar din acest unghi nu sunt convins 100 %) - ampermetru cu contact (al tău e iarăși din alt film) - parte superioară far (trebuie să ai contactul în carcasa ampermetrului fără gaura din far) - ceas kilometraj - cablu kilometraj - acumulator - 90 % șanse să ai nevoie și de releu regulator - rezervor de benzină (vreau să-l cunosc și eu pe ăla care scoate îndoiturile și recromează rezervorul tău astfel încât să te și poți mândri cu el) - robinet de benzină - set instalație electrică (cablaj) - cabluri frână,ambreiaj, accelerație - rulmenți, simeringuri La toate astea mai calculezi 500-700 euro pentru recondiționarea doar a motorului (pinioane viteze, ambielaj, ambreiaj, alesaj, piston, etc.), pregătirea și vopsirea propriu-zisă și o tonă de timp și răbdare (estimez cam 2-3 luni) Sigur mai sunt și alte chestii de făcut, dar așa la o primă vedere din poza asta... În final, crede-mă că poți ajunge lejer la 3000 euro cu ceea ce am zis mai sus. Există și varianta II, cea mai frecvent folosită de mioritici, adică cârpirea, aducerea la funcționare relativă, din care după cum văd, cred că scapi cu vreo 400 lei și 0,5 kilograme de EMAUR. În 2-3 zile o și termini dacă motorul e cât de cât OK. Rog să nu începeți cu WOW-uri și chestii de genul că sunt deplasat pentru că știu ce zic. Eu doar pentru atașul Velorex 560 am făcut lista de piese în valoare de 924,04 euro după care merg în ianuareie la cehi. La astea mai adaug și piesele pt motor așa cum am scris-o mai sus. Și crede-mă că Jawa mea era mai mult decât funcțională când am desfăcut-o acum două săptămâni. Cu toate astea ai un mare avantaj - găsești piese la Jawa, aproape orice. Cu un nenorocit de IJ 56 mă chinui să-l restaurez de vreo 3 ani și încă nu am toate piesele pe care le doresc. Efectiv nu găsesc piese de calitate, numai rebuturi și gunoaie. Edited December 27, 2018 by Dr_krl Quote Link to post Share on other sites
walking^human Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 Sau iei una noua https://www.jawamotorcycles.com/motorcycles/jawa Quote Link to post Share on other sites
Cyka Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 E frumoasa Sa nu fie ca firstbaicu' ( au disparut cu tot cu piese de schimb ) Quote Link to post Share on other sites
Dr_krl Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 Ce treabă are Jawa aia din India cu topicul actual? La fel poți zice că mai bine cumperi o YamaKawaHonZuki 250 cmc nouă la 3-4000 euro și nu mergi în India. Quote Link to post Share on other sites
Cyka Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 (edited) Am vrut sa te intteb .. ce anume nu gasrsti la ij (doar rebuturi) tablarie/caroseroe sau motor ..? La motor da,multe sunt rebuturi,de noi. Dar ce nu gasesti bun poti refece (Szeged,Kecskemét ..) nici alea de le gasesti pt JAWA nu prea 'mai' sunt facute pe la 'JAWA' .. la Weterama gasesti d'astea pe la polaci,de noi,inclusiv tablarie ( nu inteleg de ce nu se risca sa reproduca si pt ij,ca la nipre,m deja fac .. ) ON Topic - au facut hindoşii si Royal Enfield acu cativa ani, si tot ca valul a trecut (cu tot cu piesele de schimb ) daca si Jawa sa corcit cu astia in halul asta o s'o pasca 'succesu' ca royalu,minsku,iju .. ( ..ca nipra s-a 'prapadit' in alte circumstante ) Rotaxu-i de vina Edited December 27, 2018 by 255b Mai putin important Quote Link to post Share on other sites
pestritu Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 Acum 5 ore, walking^human a spus: Sau iei una noua https://www.jawamotorcycles.com/motorcycles/jawa Indiană... fing fong iang sau ce o fii asta, arata bine. Cu o întreținere corectă eu cred ca duce mult. Quote Link to post Share on other sites
silviusss Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 Ca sa fiu sincer, cand am zis ca ma apuc de ea, am cautat cateva informatii rapid si am gasit: 2 siteuri cu piese destul de ieftine in Bulgaria si Ukraine plus la noi in tara cativa domni care vand piese piese din dezmembrari destule ateliere care se ocupa de sablare + vopsire cu preturi date pe bucata etc ca si buget, ma gandeam ca ma incadrez in 1500 -2000Euro Ca ideie eu as vrea sa am piese originale pe ea si sa fac motoreta verde (armata) mai putin motorul si evacuarile negre sau verde foarte inchis toata (vezi poza). Exclus cromul. Quote Link to post Share on other sites
Cyka Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 Nu arata jawa bine verde militar,e prea fina la forme,nu se impune in nici un fel,forma ei tradeaza pur si simplu (mi-am vopsit eu cz-ul kaki prin 2000) In definitiv e o motoreta frumoasa,civila iese in evidenta fata de multe,militara e un 'chici' .. Important e sa o poti readuce la viata intr-un mod corespunzator,in cele din urma gusturile nu se discuta . Succes ! Quote Link to post Share on other sites
shashka Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 Acum 8 minute, silviusss a spus: Ca sa fiu sincer, cand am zis ca ma apuc de ea, am cautat cateva informatii rapid si am gasit: 2 siteuri cu piese destul de ieftine in Bulgaria si Ukraine plus la noi in tara cativa domni care vand piese piese din dezmembrari destule ateliere care se ocupa de sablare + vopsire cu preturi date pe bucata etc ca si buget, ma gandeam ca ma incadrez in 1500 -2000Euro Ca ideie eu as vrea sa am piese originale pe ea si sa fac motoreta verde (armata) mai putin motorul si evacuarile negre sau verde foarte inchis toata (vezi poza). Exclus cromul. Realitatea este ca e destul de costisitor sa restaurezi o JAWA, tocmai din cauza pieselor cromate. Dar intre a restaura si a repara, mai este si reconditionarea, care fiecare o face dupa gustul si posibilitatile lui. Mie mi se pare motocicleta intreaga (mai putin aripa fata), iar daca pui mana si muncesti (ca e hobby) , mai scazi din euroii aia. Quote Link to post Share on other sites
silviusss Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 (edited) Salut, un sfat va rog, de unde sa ma documentez sa vad exact cum arata motoreta cand a iesit din fabrica. Sa pot identifica care piese sunt de origine si care nu.. Multumesc pt idei/sfaturi: cred ca o sa merg pe varianta originala (o sa caut una in stare originala sa o vad si ma decid) Multumesc Edited January 6, 2019 by silviusss Quote Link to post Share on other sites
cornelilinca84 Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 salutare. am tot ezitat sa solicit ajutorul insa ma vad nevoit sa o fac si aici. deci ! sunt in cautarea unei Jave model 354 dar ma multumesc si cu 353 in stare cat mai completa si pe cat posibil cu acte dar nu la preturi astronomice. mentionez ca vreau sa incep un nou proiect deoarece detin un velorex care cere a fi plimbat Quote Link to post Share on other sites
Dr_krl Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 Velorex ataș 560, 562, 700 sau triciclu? Quote Link to post Share on other sites
cornelilinca84 Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 velorex atas 560 Quote Link to post Share on other sites
Dr_krl Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 La modelul 560 era Jawa 353. Modelul 354 era la 561. Și da, există și 561. Diferă puțin la aripa, suspensie și cadru (prinderile pe cadru mai exact). Quote Link to post Share on other sites
cornelilinca84 Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 te rog, ai putea fi putin mai explicit cu diferentele intre 560 si 561? as vrea sa ma lamuresc si eu ce model am caci m-ai cam bagat in ceata Quote Link to post Share on other sites
Dr_krl Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Cea mai evidentă diferență este la aripă unde vei observa că 561 are deasupra lămpii față o proeminență ca și un mic cozoroc iar în spate profilul aripii e ceva mai plat. La 560 era lampă albă pe față, lampă roșie și catadioptru pe spate. La 561 blocul spate este dublu și are și semnalizare. Despre această ultimă afirmație însă recunosc că nu sunt 100% convins. În plus, primele modele de 560 aveau roată cu butuc din metal asemănătoare motocicletelor vechi ca Ij49, Ij 350 și nu erau din aluminiu așa cum sunt pe motocicletă. Quote Link to post Share on other sites
shashka Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Am si eu doua hodoroage din astea, dar acum nu mai stiu nici eu ce serie sunt. 560,561... Fapt este ca acu vad si eu ca unele au lampa pe fata " ingropata". Quote Link to post Share on other sites
Dr_krl Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Și eu recent am constatat diferențele când am comandat piese pentru al meu de la cehi. Ultetior am început săpăturile. Astă seară pornesc la drum în Cehia la Jawamarkt.cz după primul lot de piese. Momentan acesta edte stadiul în care mă aflu cu lucrările: Quote Link to post Share on other sites
shashka Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Devin indiscret. Cea din spate este finalizata si in privinta documentelor? Azi a aparut pe OLX.UA un cadru de velorex. dar suspensia pare a fi un tampon mare din cauciuc, iar prinderea din fata motorului difera cu totul. Nu este cu bila, mai degraba se apropie de 562. Dar am avut si 562 la care era diferit stalpul suspensiei, si prinderea de la mijlocul cadrului... Asta. Carena la JAWA este originala? Quote Link to post Share on other sites
cornelilinca84 Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 nu vreau sa par mare cunoscator in de-ale Jawei insa cand Dr_krl a adus vb de modelele 560si 561 am cautat pe net sa vad diferenta intre ele iar in pozele afisatte aparea u cadru de atas fix ca asta si cu suspensia pe tamponn de cauciuc drept pr care cred ca ce ai tu in poza este un cadru de atas pt modelul 561 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.