Jump to content

Recommended Posts

Iulica, cu sotie si copil mic, ai nevoie de un camion ca sa mergi la intruniri asa, cei 3 + bagajele necesare!

(Cred ca ar fi o chestie sa ai atas si sa vad legat asa frumos,o olita, un premergator, un pachet cu pampers, etc!- sa nu uit tricicleta!)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cumpăr cilindru de Jawa 250/353 cu filet piuliță evacuare exterior. Mă intereseză să nu aibă aripioare de răcire rupte.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut si craciun fericit tuturor

in scurt timp o sa ma apuc sa refac o Jawa de 250 cc/353 din 1958. Pana atunci as fi interesat sa cumpar cateva piese daca le gasesc in stare foarte buna: pedala, capac de fixare aparatoare carburator, piulitele de prindere a tevilor de de evacuare de chiulasa.

Multumesc anticipat

Link to post
Share on other sites

Jawamarkt.cz are cam tot ce trebuie. În Ianuarie merg în Cehia după piese pentru trei Jawa 250/353 și două Velorex 560. Dacă vrei să-ți aduc ceva de acolo, spune.

Link to post
Share on other sites

La o primă vedere pentru o RESTAURARE -varianta I, (nu reparație), ai nevoie cel puțin de următoarele:

- două roți (ieși mai ieftin decât să încerci respițare și cromare la hârburile tale)

- capacele de la roți (99 % cred că ale tale au cel puțin câte o îndoitură fiecare)

- lanț (se schimbă din oficiu)

- pinioane lanț (se schimbă din oficiu)

- două anvelope (se schimbă din oficiu)

- șa (tapițeria asta nu-i de-a lui și nici de tablă nu-s convins că nu e ruginită)

- carburator (la vârsta asta mai mult ca sigur are uzuri mari, cu 40 euro găsești nou)

- suporți picioare

- bucșile de la bascula spate (toate)

- țevi de eșapament (ieși mai ieftin decât cu cromarea pe la noi)

- coturi eșapament (idem ca mai sus și în plus cred că au și îndoituri)

- piuliță coturi eșapament (tip floare)

- set șuruburi (toate)

- oglindă și rama far

- întrerupătoare

- oglindă

- telescoape față și spate (se găsesc la preț accesibil gata vopsite și cromate)

- manete ambreiaj și frână (la modelul tău de original nu trebuiau să aibă bulb la capete iar în plus cred că sunt și uzate la bucșă)

- yale cutii laterale, șa, blocaj ghidon

- aripă față (asta e din alt film, ciobănită)

- claxon (al tău nu pare a fi de Jawa, dar din acest unghi nu sunt convins 100 %)

- ampermetru cu contact (al tău e iarăși din alt film)

- parte superioară far (trebuie să ai contactul în carcasa ampermetrului fără gaura din far)

- ceas kilometraj

- cablu kilometraj

- acumulator

- 90 % șanse să ai nevoie și de releu regulator

- rezervor de benzină (vreau să-l cunosc și eu pe ăla care scoate îndoiturile și recromează rezervorul tău astfel încât să te și poți mândri cu el)

- robinet de benzină

- set instalație electrică (cablaj)

- cabluri frână,ambreiaj, accelerație

- rulmenți, simeringuri

La toate astea mai calculezi 500-700 euro pentru recondiționarea doar a motorului (pinioane viteze, ambielaj, ambreiaj, alesaj, piston, etc.), pregătirea și vopsirea propriu-zisă și o tonă de timp și răbdare (estimez cam 2-3 luni)

Sigur mai sunt și alte chestii de făcut, dar așa la o primă vedere din poza asta... În final, crede-mă că poți ajunge lejer la 3000 euro cu ceea ce am zis mai sus.

Există și varianta II, cea mai frecvent folosită de mioritici, adică cârpirea, aducerea la funcționare relativă, din care după cum văd, cred că scapi cu vreo 400 lei și 0,5 kilograme de EMAUR. În 2-3 zile o și termini dacă motorul e cât de cât OK.

Rog să nu începeți cu WOW-uri și chestii de genul că sunt deplasat pentru că știu ce zic. Eu doar pentru atașul Velorex 560 am făcut lista de piese în valoare de 924,04 euro după care merg în ianuareie la cehi. La astea mai adaug și piesele pt motor așa cum am scris-o mai sus. Și crede-mă că Jawa mea era mai mult decât funcțională când am desfăcut-o acum două săptămâni.

 

Cu toate astea ai un mare avantaj - găsești piese la Jawa, aproape orice.

Cu un nenorocit de IJ 56 mă chinui să-l restaurez de vreo 3 ani și încă nu am toate piesele pe care le doresc. Efectiv nu găsesc piese de calitate, numai rebuturi și gunoaie.

Edited by Dr_krl
Link to post
Share on other sites

Ce treabă are Jawa aia din India cu topicul actual? La fel poți zice că mai bine cumperi o YamaKawaHonZuki 250 cmc nouă la 3-4000 euro și nu mergi în India.

 

Link to post
Share on other sites

Am vrut sa te intteb ..   ce anume nu gasrsti la ij (doar rebuturi) tablarie/caroseroe sau motor ..?

La motor da,multe sunt rebuturi,de noi. Dar ce nu gasesti bun poti refece (Szeged,Kecskemét ..)

nici alea de le gasesti pt JAWA nu prea 'mai' sunt facute pe la 'JAWA' ..  la Weterama gasesti d'astea pe la polaci,de noi,inclusiv tablarie ( nu inteleg de ce nu se risca sa reproduca si pt ij,ca la nipre,m deja fac  .. )

ON Topic - au facut hindoşii si Royal Enfield acu cativa ani, si tot ca valul a trecut (cu tot cu piesele de schimb 😆)

daca si Jawa sa corcit  cu astia in halul asta o s'o pasca 'succesu'  ca royalu,minsku,iju ..   ( ..ca nipra s-a 'prapadit' in alte circumstante )

Rotaxu-i de vina  😃

Edited by 255b
Mai putin important
Link to post
Share on other sites

Ca sa fiu sincer, cand am zis ca ma apuc de ea, am cautat cateva informatii rapid si am gasit:

  • 2 siteuri cu piese destul de ieftine in Bulgaria si Ukraine plus la noi in tara cativa domni care vand piese
  • piese din dezmembrari destule
  • ateliere care se ocupa de sablare + vopsire cu preturi date pe bucata etc
  • ca si buget, ma gandeam ca ma incadrez in 1500 -2000Euro

Ca ideie eu as vrea sa am piese originale pe ea si sa fac motoreta verde (armata) mai putin motorul si  evacuarile negre sau verde foarte inchis toata (vezi poza). Exclus cromul.

 

Jawa-Bikes-1.thumb.jpg.29c0b495f0e17edf0510cd084109ae33.jpg

Link to post
Share on other sites

Nu arata jawa bine verde militar,e prea fina la forme,nu se impune in nici un fel,forma ei tradeaza pur si simplu (mi-am vopsit eu cz-ul kaki prin 2000)

In definitiv e o motoreta frumoasa,civila iese in evidenta fata de multe,militara e un 'chici' ..

Important e sa o poti readuce la viata intr-un mod corespunzator,in cele din urma gusturile nu se discuta .

Succes !

Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, silviusss a spus:

Ca sa fiu sincer, cand am zis ca ma apuc de ea, am cautat cateva informatii rapid si am gasit:

  • 2 siteuri cu piese destul de ieftine in Bulgaria si Ukraine plus la noi in tara cativa domni care vand piese
  • piese din dezmembrari destule
  • ateliere care se ocupa de sablare + vopsire cu preturi date pe bucata etc
  • ca si buget, ma gandeam ca ma incadrez in 1500 -2000Euro

Ca ideie eu as vrea sa am piese originale pe ea si sa fac motoreta verde (armata) mai putin motorul si  evacuarile negre sau verde foarte inchis toata (vezi poza). Exclus cromul.

 

Jawa-Bikes-1.thumb.jpg.29c0b495f0e17edf0510cd084109ae33.jpg

Realitatea este ca e destul de costisitor sa restaurezi o JAWA, tocmai din cauza pieselor  cromate. Dar intre a restaura si a repara, mai este si reconditionarea, care fiecare o face dupa gustul si posibilitatile lui. Mie mi se pare motocicleta intreaga (mai putin aripa fata), iar daca pui mana si muncesti (ca e hobby) , mai scazi din euroii aia.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut,

un sfat va rog, de unde sa ma documentez sa vad exact cum arata motoreta cand a iesit din fabrica. Sa pot identifica care piese sunt de origine si care nu..

Multumesc pt idei/sfaturi: cred ca o sa merg pe varianta originala (o sa caut una in stare originala sa o vad si ma decid)

Multumesc

Edited by silviusss
Link to post
Share on other sites

salutare. am tot ezitat sa solicit ajutorul insa ma vad nevoit sa o fac si aici. 

deci ! sunt in cautarea unei Jave model 354 dar ma multumesc si cu 353  in stare cat mai completa si pe cat posibil cu acte dar nu la preturi astronomice.   mentionez ca vreau sa incep un nou proiect deoarece detin un velorex care cere a fi plimbat 

Link to post
Share on other sites

La modelul 560 era Jawa 353. 

Modelul 354 era la 561. Și da, există și 561. Diferă puțin la aripa, suspensie și cadru (prinderile pe cadru mai exact).

Link to post
Share on other sites

Cea mai evidentă diferență este la aripă unde vei observa că 561 are deasupra lămpii față o proeminență ca și un mic cozoroc iar în spate profilul aripii e ceva mai plat. La 560 era lampă albă pe față, lampă roșie și catadioptru pe spate. La 561 blocul spate este dublu și are și semnalizare. Despre această ultimă afirmație însă recunosc că nu sunt 100% convins. În plus, primele modele de 560 aveau roată cu butuc din metal asemănătoare motocicletelor vechi ca Ij49, Ij 350 și nu erau din aluminiu așa cum sunt pe motocicletă.

Link to post
Share on other sites

Și eu recent am constatat diferențele când am comandat piese pentru al meu de la cehi. Ultetior am început săpăturile. 

Astă seară pornesc la drum în Cehia la Jawamarkt.cz după primul lot de piese. :) :) :)

Momentan acesta edte stadiul în care mă aflu cu lucrările:

IMG_20190117_170043.jpg

IMG_20190117_165929.jpg

IMG_20190117_165822.jpg

Link to post
Share on other sites

Devin indiscret. Cea din spate este finalizata si in privinta documentelor?      Azi a aparut pe OLX.UA un cadru de velorex. dar suspensia pare a fi un tampon mare din cauciuc, iar prinderea din fata motorului difera cu totul. Nu este cu bila, mai degraba se apropie de 562. Dar am avut si 562 la care era diferit stalpul suspensiei, si prinderea de la mijlocul cadrului...

Asta. Carena la JAWA este originala?

image;s=1000x700.jpg

Link to post
Share on other sites

nu vreau sa par mare cunoscator in de-ale Jawei insa cand Dr_krl a adus vb de modelele 560si 561 am cautat pe net sa vad diferenta intre ele iar in pozele afisatte aparea u cadru de atas fix ca asta si cu suspensia pe tamponn de cauciuc drept pr care cred ca ce ai tu in poza este un cadru de atas pt modelul 561

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...