Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

Vizitator VULPOIU

kinguh tată, eÂşti din Vaslui ? ;)

Păi ce nu zici.... Âşi Jawa aia albastră de la semnătură este în proprietatea ta?

 

Ia vezi, chestia asta te coafează? Se dezmembrează din lipsă de acte!

Păstrez Âşaua, rezervorul, cablu accelerație-ambreiaj, roțile complete... cutia s-a phutat astăzi ;) .

Culmea era că cînd am făcut-o să meargă brici... baÂşca are Âşi aprindere electronică....

 

Mai pe scurt în final o să fie de donat cadrul Âşi cutia. Restul le păstrez pt ailaltă :P

 

post-7266-1278087122_thumb.jpg

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

kinguh tată, eÂşti din Vaslui ? ;)

Păi ce nu zici.... Âşi Jawa aia albastră de la semnătură este în proprietatea ta?

 

Ia vezi, chestia asta te coafează? Se dezmembrează din lipsă de acte!

Păstrez Âşaua, rezervorul, cablu accelerație-ambreiaj, roțile complete... cutia s-a phutat astăzi ;) .

Culmea era că cînd am făcut-o să meargă brici... baÂşca are Âşi aprindere electronică....

 

Mai pe scurt în final o să fie de donat cadrul Âşi cutia. Restul le păstrez pt ailaltă :P

 

post-7266-1278087122_thumb.jpg

Lamureste-ma ce e de vanzare pana la urma ?

Nu am inteles ce opresti, ce donezi si ce vinzi ! Poate sunt mai multi interesati .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreruperile sunt datorate de regula platinelor murdare, oxidate, etc. sau "furtului" de scanteie. Dupa ce le-ai curatat cu smirghel le-ai sters bine cu o carpa curata? Daca ai uns cama nu cumva ai pus prea mult ulei si acesta a ajuns intre platine? De asemeni, verifica distanta in bujie si fisa pe pistonul respectiv. Daca nu, porneste motorul pe intuneric cu capacul de la aprindere desfacut. Urmareste unde se produc scantei si izoleaza. Scantei mici e normal sa se produca intre platine dar nu intre platine si platou sau intre fisa aceea care leaga condensatorii platinele si firele care duc la bobine si masa.

Ai grija de asemeni la consum. Eu am patit-o cu Ij-ul. Mergea cam cum spui tu: cilindrul din dreapta perfect iar cilindrul din stanga din cand in cand si numai in turatie mare. In conditiile astea 7 litri de benzina nu mi-au ajuns pentru 30 km. :laugh:

am tot reglat avansul curatat platini o reglez merge frumos catziva km apoi iar..ori da intrerupt unul ori merge in urma, unul merge mai turat la relatiu unul mai incet imi cam da batai de cap si vad ca merge mai bine si e mai puternica cu avans mult ..dubios de mare ..azi am reglato impreuna cu un baiat care are jawa si a lui merge beton o mers ceva timp apoi gata intrerup mai si o explozie putere deloc ...ma cam face sa o vand la pese ..si pacat de ea ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am tot reglat avansul curatat platini o reglez merge frumos catziva km apoi iar..ori da intrerupt unul ori merge in urma, unul merge mai turat la relatiu unul mai incet imi cam da batai de cap si vad ca merge mai bine si e mai puternica cu avans mult ..dubios de mare ..azi am reglato impreuna cu un baiat care are jawa si a lui merge beton o mers ceva timp apoi gata intrerup mai si o explozie putere deloc ...ma cam face sa o vand la pese ..si pacat de ea :laugh:

E tare ciudat ce spui tu.

ori da intrerupt unul ori merge in urma, unul merge mai turat la relatiu unul mai incet
Ca intrerupe asta as putea intelege dar cum poate sa mearga un piston mai repede si unul mai incet asta nu pot intelege. Sunt prinse de acelasi ambielaj deci au aceeasi turatie. Daca merge bine la rece si dupa ce se incalzeste incepe sa intrerupa asta ar putea fi si o bobina de inductie intrerupta de exemplu si un condensator care dupa ce se incalzeste si se topeste parafina din el face scurt. Masoara cu un ohmetru infasurarile bobinelor de inductie si compara-le intre ele. Trebuie sa fie la fel. Primarele ar trebui sa aiba cam 3.5 ohmi parca. Secundarele nu stiu dar sa fie cam la fel pe ambele bobine.

Nu inteleg ce inseamna avans dubios de mare. Regleaza avansul pe ambii cilindri sa fie egal si in limitele scrise de fabricant: intre 2.3 si 2.8 mm inainte de PMS. La mine de exemplu i-am reglat 2.7 folosind ceas comparator.

Verifica si carburatorul: nivelul in camera de nivel constant 1 - 1.1 cm intre nivelul lichidului si marginea de sus a paharului, acul de dozaj la crestatura din mijloc, garnitura de la capacul subarului sa fie in buna stare. Nu de alta dar sa nu fie si amestecul foarte bogat. Cat timp e motorul rece ii prinde bine dar dupa ce se incalzeste ...

Dupa cum spui ca da si ceva explozii, daca ai facut toate verificarile sistemului de aprindere si totul e OK atunci incep sa ma gandesc si la ceva aer fals. E posibil ca simeringurile ambielajului (de sub alternator si de la pinionul transmisiei primare) sa fie uzate, garniturile de sub carburator nu etanseaza corect, etc. dar de regula in astfel de cazuri ar trebui sa se tureze de nebuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E tare ciudat ce spui tu. Ca intrerupe asta as putea intelege dar cum poate sa mearga un piston mai repede si unul mai incet asta nu pot intelege. Sunt prinse de acelasi ambielaj deci au aceeasi turatie. Daca merge bine la rece si dupa ce se incalzeste incepe sa intrerupa asta ar putea fi si o bobina de inductie intrerupta de exemplu si un condensator care dupa ce se incalzeste si se topeste parafina din el face scurt. Masoara cu un ohmetru infasurarile bobinelor de inductie si compara-le intre ele. Trebuie sa fie la fel. Primarele ar trebui sa aiba cam 3.5 ohmi parca. Secundarele nu stiu dar sa fie cam la fel pe ambele bobine.

Nu inteleg ce inseamna avans dubios de mare. Regleaza avansul pe ambii cilindri sa fie egal si in limitele scrise de fabricant: intre 2.3 si 2.8 mm inainte de PMS. La mine de exemplu i-am reglat 2.7 folosind ceas comparator.

Verifica si carburatorul: nivelul in camera de nivel constant 1 - 1.1 cm intre nivelul lichidului si marginea de sus a paharului, acul de dozaj la crestatura din mijloc, garnitura de la capacul subarului sa fie in buna stare. Nu de alta dar sa nu fie si amestecul foarte bogat. Cat timp e motorul rece ii prinde bine dar dupa ce se incalzeste ...

Dupa cum spui ca da si ceva explozii, daca ai facut toate verificarile sistemului de aprindere si totul e OK atunci incep sa ma gandesc si la ceva aer fals. E posibil ca simeringurile ambielajului (de sub alternator si de la pinionul transmisiei primare) sa fie uzate, garniturile de sub carburator nu etanseaza corect, etc. dar de regula in astfel de cazuri ar trebui sa se tureze de nebuna.

LA MINE MERGE SU AVANS DE 3 MM SI POATE CHIAR MAI MARE .

Mesaj completat

LA MINE MERGE SU AVANS DE 3 MM SI POATE CHIAR MAI MARE .

este cineva mai aproape de onesti ..sa ma ajute cu aprinderea asta...sa o pun si eu la punct .. :laugh:

Mesaj completat

LA MINE MERGE SU AVANS DE 3 MM SI POATE CHIAR MAI MARE .

Mesaj completat

 

este cineva mai aproape de onesti ..sa ma ajute cu aprinderea asta...sa o pun si eu la punct .. ;)

nimeni nu e dispus sa faca un efort sa ma ajute contra cost bineinteles.??? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie cineva cat tre' sa fie avansul si deschiderea la platina si bujie la jawa 250 tip 353?

avans 4,5 mm,deschidere maxima contacte 0,4-0,45 mm,distanta intre electrozi 0,6-0,7 mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor !

Pacta sunt pe forum Nou, Dar Vechi posesor deJawa 350Ts ..

Stie cineva Tier oală Lant gasi ONU final NOU , eventuale preturi CEVA ? (Se gasesc Mai lanturile originale Favorit ?)

Multumesc anticipat pt orice sugestie !

;) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor !

Pacta sunt pe forum Nou, Dar Vechi posesor deJawa 350Ts ..

Stie cineva Tier oală Lant gasi ONU final NOU , eventuale preturi CEVA ? (Se gasesc Mai lanturile originale Favorit ?)

Multumesc anticipat pt orice sugestie !

Salut, "Tier oala Lant" am eu da e model vechi cu 8 dinti si e verde metalizat.

Am avut si o pereche de "ONU final NOU" cu filet de 2" dar l-am dat la schimb cu o "supapa CENTRALA intermediara".

Sugestia mea e sa cumperi piese originale SSANG-YOUNG in cutii de plastic.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc sa traduc:

Salutare tuturor!

Sunt nou pe forum,dar vechi posesor de Jawa 350 Ts..

Stie cineva unde pot gasi un lant final nou,eventual ceva preturi ?( se mai gasesc lanturi originale Favorit ?)

Multumesc anticipat pentru orice sugestie !

 

PS

Nu sunt ungur,doar ca ma pricep la calculator un pic mai putin ca la motociclete....iar la motociclete nu ma pricep deloc ...

Mesaj completat

Am reusit sa desfac astazi motorul. Adica aproape ca am terminat. Mai am de scos ambielajul din semicarcasa stanga a motorului. M-a chinuit rau de tot pinionul de la transmisia primara. Am desfacut totul ca sa schimb rulmentii la ambielaj. Am constatat cu mare parere de rau ca si cei din mijlocul ambielajului au joc. As vrea sa stiu daca in zona Vrancea sau judetele din jur (Buzau, Bacau, Galati) stie cineva un atelier care sa schimbe rulmentii din centrul ambielajului. Stiu din carte ca trebuie presa serioasa pentru demontarea ambielajului si in plus multa rabdare la centrarea sa dupa remontare. In caz contrar as vrea sa stiu daca a montat cineva motorul numai cu rulmentii laterali schimbati si cu cel sau cei (inca nu stiu cati sunt) centrali in starea in care sunt. Cum se comporta motorul? Fac praf ambielajul? Se descentreaza? Mai bate motorul tot atat de tare? Mentionez ca bielele nu au bataie in ambielaj. Se pare ca la bolt au dar nu am facut inca toate verificarile.

 

Sunt din Braila..cu ceva ani in urma exista un meserias care reconditiona ambielaje motocicleta (avea presa pt demontat si dispozitiv de echilibrat..)

Daca nu ai rezolvat problema ma pot interesa daca se mai ocupa de asa ceva..

0747450697 telefonul meu

Mesaj completat

Am reusit sa desfac astazi motorul. Adica aproape ca am terminat. Mai am de scos ambielajul din semicarcasa stanga a motorului. M-a chinuit rau de tot pinionul de la transmisia primara. Am desfacut totul ca sa schimb rulmentii la ambielaj. Am constatat cu mare parere de rau ca si cei din mijlocul ambielajului au joc. As vrea sa stiu daca in zona Vrancea sau judetele din jur (Buzau, Bacau, Galati) stie cineva un atelier care sa schimbe rulmentii din centrul ambielajului. Stiu din carte ca trebuie presa serioasa pentru demontarea ambielajului si in plus multa rabdare la centrarea sa dupa remontare. In caz contrar as vrea sa stiu daca a montat cineva motorul numai cu rulmentii laterali schimbati si cu cel sau cei (inca nu stiu cati sunt) centrali in starea in care sunt. Cum se comporta motorul? Fac praf ambielajul? Se descentreaza? Mai bate motorul tot atat de tare? Mentionez ca bielele nu au bataie in ambielaj. Se pare ca la bolt au dar nu am facut inca toate verificarile.

 

Sunt din Braila..cu ceva ani in urma exista un meserias care reconditiona ambielaje motocicleta (avea presa pt demontat si dispozitiv de echilibrat..)

Daca nu ai rezolvat problema ma pot interesa daca se mai ocupa de asa ceva..

0747450697 telefonul meu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult! :laugh: Am reusit pana la urma sa rezolv. Am fost la un prieten care are presa hidraulica de 15 tone si l-am depresat, am inlocuit rulmentii si l-am presat la loc. Am fost apoi la un strungar care s-a laudat ca mi-l centreaza el. Am ramas :D ;) cand am vazut ca in loc sa puna ceasul comparator pe manetoane ca sa centreze el a pus o rigla de la subler parca pe volante si a facut asa centrarea. Nici nu avea ceas coparator!!! A spus ca nu-i trebuie. In fine. L-am lasat in pace, l-am intrebat cat costa si am platit. Nici bani nu mi-a luat nici treaba nu a facut. Nu a vrut decat 10 lei. Apoi, sa-i fie tarana usoara lui bunicu pentru ca avea strung de lemn. Am folosit papusa fixa a strungului si o gheara ca sa prind in tejghea ambielajul asa cum arata in cartea tehnica si m-am chinuit cu un singur ceas comparator sa-l aduc de la "centrarea" strungarului adica bataie de 0.08 - 0.15 - 0.03 la cele prescrise de fabricant. Acum am 0.02 - 0.03 - 0.02 adica foarte bine!

Mai am de rezolvat o problema: atunci cand reglez avansul, cu bujiile scoase - normal - cand platinele se deschid, se aude o plesneala de scanteie. Ciudat este ca inca nu am reusit sa aflu unde. Nu e in platine, nu e in bujii, nu cred ca e in aprinderile electronice Gotronic. Se aude de undeva de sub rezervor. Sa fie din bobinele de inductie?!!! Asta nu ar insemna ca-s gata? Stie cineva daca au sau nu ulei in ele? Sau poate au parafina? Ca le-as desface. La Oltcit parca am desfacut o bobina si i-am recositorit firele pe bornele terminale ca se descositorisera. Dar acolo erau fara ulei. Ca e drept ca am ceva intreruperi pe la 1500 rot/min iar in turatia optima - 3000 - 4000 rot/min scoate cam mult fum. In rest, porneste usor, merge binisor.

O alta belea este ca, la plecarea de pe loc, cu viteza I, in turatie mica, cu motorul aplecat si mai ales daca uleiul in cutie e rece, se aude din motor sau poate cutie un harait, o frecare, habar n-am ce si motorul/cutia incepe sa trepideze. Ei, asta chiar ma depaseste. Lantul primar nu e intins si calca corect pe pinioanele sale. In cutie totul e OK. Nu sunt uzuri si am facut toate verificarile si reglajele pe care le spune in cartea tehnica. Nu am gasit decat joc mare la arborele secundar. In carte scrie ca jocul axial trebuie sa fie de 0 - 0.6 mm dar nu spune cum se corecteaza iar la mine era mare. Am rezolvat adaugand in rulmentul cu ace din semicarcasa dreapta, sub axul secundar o saiba. Am facut apoi toate verificarile de cuplare a vitezelor si totul e OK. Oricum, si inainte de a adauga saiba se intampla la fel dar am sperat sa fie din rulmentii ambielajului. Acum nu a ramas decat sa fie din uzura rulmentului cu ace din capul bielei (la piston) sau lantul de tractiune secundar (la roata). Stie cineva ce rulment este in capul bielei? Se gaseste?

Editat de panaitepaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie cineva cat tre' sa fie avansul si deschiderea la platina si bujie la jawa 250 tip 353?

platina 0,4 mm-bujie 0,7mm

Mesaj completat

Multumesc mult! :( Am reusit pana la urma sa rezolv. Am fost la un prieten care are presa hidraulica de 15 tone si l-am depresat, am inlocuit rulmentii si l-am presat la loc. Am fost apoi la un strungar care s-a laudat ca mi-l centreaza el. Am ramas :D :laugh: cand am vazut ca in loc sa puna ceasul comparator pe manetoane ca sa centreze el a pus o rigla de la subler parca pe volante si a facut asa centrarea. Nici nu avea ceas coparator!!! A spus ca nu-i trebuie. In fine. L-am lasat in pace, l-am intrebat cat costa si am platit. Nici bani nu mi-a luat nici treaba nu a facut. Nu a vrut decat 10 lei. Apoi, sa-i fie tarana usoara lui bunicu pentru ca avea strung de lemn. Am folosit papusa fixa a strungului si o gheara ca sa prind in tejghea ambielajul asa cum arata in cartea tehnica si m-am chinuit cu un singur ceas comparator sa-l aduc de la "centrarea" strungarului adica bataie de 0.08 - 0.15 - 0.03 la cele prescrise de fabricant. Acum am 0.02 - 0.03 - 0.02 adica foarte bine!

Mai am de rezolvat o problema: atunci cand reglez avansul, cu bujiile scoase - normal - cand platinele se deschid, se aude o plesneala de scanteie. Ciudat este ca inca nu am reusit sa aflu unde. Nu e in platine, nu e in bujii, nu cred ca e in aprinderile electronice Gotronic. Se aude de undeva de sub rezervor. Sa fie din bobinele de inductie?!!! Asta nu ar insemna ca-s gata? Stie cineva daca au sau nu ulei in ele? Sau poate au parafina? Ca le-as desface. La Oltcit parca am desfacut o bobina si i-am recositorit firele pe bornele terminale ca se descositorisera. Dar acolo erau fara ulei. Ca e drept ca am ceva intreruperi pe la 1500 rot/min iar in turatia optima - 3000 - 4000 rot/min scoate cam mult fum. In rest, porneste usor, merge binisor.

O alta belea este ca, la plecarea de pe loc, cu viteza I, in turatie mica, cu motorul aplecat si mai ales daca uleiul in cutie e rece, se aude din motor sau poate cutie un harait, o frecare, habar n-am ce si motorul/cutia incepe sa trepideze. Ei, asta chiar ma depaseste. Lantul primar nu e intins si calca corect pe pinioanele sale. In cutie totul e OK. Nu sunt uzuri si am facut toate verificarile si reglajele pe care le spune in cartea tehnica. Nu am gasit decat joc mare la arborele secundar. In carte scrie ca jocul axial trebuie sa fie de 0 - 0.6 mm dar nu spune cum se corecteaza iar la mine era mare. Am rezolvat adaugand in rulmentul cu ace din semicarcasa dreapta, sub axul secundar o saiba. Am facut apoi toate verificarile de cuplare a vitezelor si totul e OK. Oricum, si inainte de a adauga saiba se intampla la fel dar am sperat sa fie din rulmentii ambielajului. Acum nu a ramas decat sa fie din uzura rulmentului cu ace din capul bielei (la piston) sau lantul de tractiune secundar (la roata). Stie cineva ce rulment este in capul bielei? Se gaseste?

si eu folosesc gotronic si se aude la fel,dar nu iau in seama.la biela este ori rulment cu ace,ori ace simple,depinde cine a umblat ultimul acolo.

Mesaj completat

Multumesc mult! :) Am reusit pana la urma sa rezolv. Am fost la un prieten care are presa hidraulica de 15 tone si l-am depresat, am inlocuit rulmentii si l-am presat la loc. Am fost apoi la un strungar care s-a laudat ca mi-l centreaza el. Am ramas :D :laugh: cand am vazut ca in loc sa puna ceasul comparator pe manetoane ca sa centreze el a pus o rigla de la subler parca pe volante si a facut asa centrarea. Nici nu avea ceas coparator!!! A spus ca nu-i trebuie. In fine. L-am lasat in pace, l-am intrebat cat costa si am platit. Nici bani nu mi-a luat nici treaba nu a facut. Nu a vrut decat 10 lei. Apoi, sa-i fie tarana usoara lui bunicu pentru ca avea strung de lemn. Am folosit papusa fixa a strungului si o gheara ca sa prind in tejghea ambielajul asa cum arata in cartea tehnica si m-am chinuit cu un singur ceas comparator sa-l aduc de la "centrarea" strungarului adica bataie de 0.08 - 0.15 - 0.03 la cele prescrise de fabricant. Acum am 0.02 - 0.03 - 0.02 adica foarte bine!

Mai am de rezolvat o problema: atunci cand reglez avansul, cu bujiile scoase - normal - cand platinele se deschid, se aude o plesneala de scanteie. Ciudat este ca inca nu am reusit sa aflu unde. Nu e in platine, nu e in bujii, nu cred ca e in aprinderile electronice Gotronic. Se aude de undeva de sub rezervor. Sa fie din bobinele de inductie?!!! Asta nu ar insemna ca-s gata? Stie cineva daca au sau nu ulei in ele? Sau poate au parafina? Ca le-as desface. La Oltcit parca am desfacut o bobina si i-am recositorit firele pe bornele terminale ca se descositorisera. Dar acolo erau fara ulei. Ca e drept ca am ceva intreruperi pe la 1500 rot/min iar in turatia optima - 3000 - 4000 rot/min scoate cam mult fum. In rest, porneste usor, merge binisor.

O alta belea este ca, la plecarea de pe loc, cu viteza I, in turatie mica, cu motorul aplecat si mai ales daca uleiul in cutie e rece, se aude din motor sau poate cutie un harait, o frecare, habar n-am ce si motorul/cutia incepe sa trepideze. Ei, asta chiar ma depaseste. Lantul primar nu e intins si calca corect pe pinioanele sale. In cutie totul e OK. Nu sunt uzuri si am facut toate verificarile si reglajele pe care le spune in cartea tehnica. Nu am gasit decat joc mare la arborele secundar. In carte scrie ca jocul axial trebuie sa fie de 0 - 0.6 mm dar nu spune cum se corecteaza iar la mine era mare. Am rezolvat adaugand in rulmentul cu ace din semicarcasa dreapta, sub axul secundar o saiba. Am facut apoi toate verificarile de cuplare a vitezelor si totul e OK. Oricum, si inainte de a adauga saiba se intampla la fel dar am sperat sa fie din rulmentii ambielajului. Acum nu a ramas decat sa fie din uzura rulmentului cu ace din capul bielei (la piston) sau lantul de tractiune secundar (la roata). Stie cineva ce rulment este in capul bielei? Se gaseste?

si eu folosesc gotronic si se aude la fel,dar nu iau in seama.la biela este ori rulment cu ace,ori ace simple,depinde cine a umblat ultimul acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E interesantă :(. Aia nu-i aripă de Mobră? ÂŞi de unde ai găsit catadioptru (cu garnitura de cauciuc) pentru aripa spate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E interesantă :(. Aia nu-i aripă de Mobră? ÂŞi de unde ai găsit catadioptru (cu garnitura de cauciuc) pentru aripa spate?

da, este de mobra, adaptata de fostul proprietar, ca si catadioptru

 

intrebare : Becurile de 6V pt far unde pot fi gasite?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru Panaitepaul..

Bobinele originale de Jawa sunt uscate,nu au ulei..deci le poti decapsula, dar sincer nu vad ce le-ai putea face..daca ai scanteia la bujii albastra si pocneste puternic,nu cred ca trebuiesc suspectate..nu vad de ce ar intrerupe doar la o anumita turatie ..sa nu ai insa nici-un dubiu le poti schimba de proba cu altele sigur bune ( daca nu gasesti de Jawa poti folosi de Dacia 1300 etc ) acea plescaiala pe care o auzi sub rezervor sigur e la bobine,ce n-am inteles eu ...daca ai bujiilr scoase sau nu din fise cand auzi acel zgomot

Despre zgomotul la plecarea de pe loc,daca zici ca lantul primar nu este intins..dupa parerea mea ramane doar ambreiajul..ce n-am inteles...acel zgomot apare doar la plecarea de pe loc (si atunci aproape sigur e ambreiajul )sau tot timpul cand mergi in prima treapta ? nu cred sa fie din pinioane..din rulmentul bielei nici atat ( din cate stiu aici nu exista rulment propriuziz ci doar role cilindrice asezate intre bolt si camasa bucsata in capul bielei..daca vrei dimensiunile acestor role pot masura..ma repet am desfacut cateva motoare diferite toate aveau aceste role asezate una langa alta fara nici-un fel de colivie

Mesaj completat

si eu am joc mare la arborele secundar

pe acolo imi curgea uleiul; nu are un semering acolo?

in setul de semeringe am si unu micut dar nu se potriveste aici- e prea mic

 

Nu are simering...scurgerea de ulei poate fi pe langa rulment (carcasa sa si carter )poti incerca sa etansezi cu silicon..dar nu stiu cat o sa tina

Cat despre jocul mare..cred ca mai toate au boala asta..teoretic problema s_ar remedia usor schimband rulmentii

Nu stiu daca s-ar gasi rulmentii respectivi ..si nu asta ar fi singura problema..respectivii rulmenti sut compusi dintr-o carcasa din otel in care sunt asezate rolele care se sprijina pe capetele axului secundar daca aceste capete au uzura un rulment nou nu rezolva mare lucru..

O solutie ar fi schimbarea rulmentilor cu doua bucse din bronz cum aveau modele mai vechi..trebuie un meserias,un strung ,doua capete de bronz (eventual grafitat )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns.

Am suspectat bobinele pentru ca nu mi se pare in regula sa se auda scantei in ele. Bujiile sunt scoase cand se aud plesnelile iar fisele sunt destul de departe de masa ca sa nu imi dea scanteie de acolo. Scanteie la bujie are si e solida dar am patit-o cu o bobina la un Oltcit de mi-a luat o saptamana sa reusesc sa o pornesc. Cand verificam scanteia intre fisa centrala si masa aveam scanteie solida si albastra. Cand verificam scanteia la fisele de la bujii scanteia nu mai era tot la fel de solida dar totusi destul de buna cat sa porneasca fara probleme. Cand voiam sa pornesc ... :( . Am tot inlocuit capac de delco, distribuitor, fise si... nu mai ramasese decat bobina. Cum am inlocuit-o cum a mers superb. Se simtea si in mers ca e mult mai bine. La Dacie aveam de asemeni o bobina care o data la cateva luni imi oprea motorul in mers. Stateam cam 10 minute dupa care porneam si cateva luni mergea fara probleme. Asta se intampla si vara deci nu te gandi la jivraj. In fine, am sa incerc sa le inlocuiesc. Ieri, dupa un drum mai lung, am observat ca sunt foarte fierbinti. Am sa sun la Gotronic sa intreb daca nu cumva aprinderile sunt de vina.

Haraiala este intr-adevar din ambreiaj dar nu imi dau seama ce nu e bine. Haraiala se aude numai in timpul debreierii nu si in mers sau in stationare cu ambreiajul strans. Totul este corect acolo. Am observat ca daca debreiez mai lent, fara sa plec in tromba este totul OK. As vrea sa stiu insa ce vascozitate trebuie sa aiba uleiul din cutie. M-am tot uitat in cartea tehnica si nu e clar. Parca ar fi 90 dar ... nu sunt sigur. Eu am pus Lukoil cu vascozitate 80. Sa fie de asta?

Dimensiunile rolelor nu e cazul sa le masori pentru ca le stiu din cartea tehnica si oricum nu mi le poate face nici un strungar. Eu voiam sa stiu daca se gaseste inelul exterior al rulmentului impreuna cu bilele ca sa le schimb fara a schimba biela. Jos, la ambielaj, biela nu are deloc bataie deci nu are rost sa schimb bielele numai pentru rulmentul de sus. Rolele prinse in colivie sunt la Minsk iar la IJ jupiter acolo este o bucsa de bronz in loc de rulment cu role.

 

@kinguh ==> inelul acela de etansare 0-ring despre care vorbesti este probabil de la axul schimbatorului de viteze. Are un astfel de inel de etansare in semicarcasa dreapta.

 

@black_mobra ==> gasesti becuri de 6V la magazine pentru scutere

Editat de panaitepaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...