el_nynios Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 Intreruperile sunt datorate de regula platinelor murdare, oxidate, etc. sau "furtului" de scanteie. Dupa ce le-ai curatat cu smirghel le-ai sters bine cu o carpa curata? Daca ai uns cama nu cumva ai pus prea mult ulei si acesta a ajuns intre platine? De asemeni, verifica distanta in bujie si fisa pe pistonul respectiv. Daca nu, porneste motorul pe intuneric cu capacul de la aprindere desfacut. Urmareste unde se produc scantei si izoleaza. Scantei mici e normal sa se produca intre platine dar nu intre platine si platou sau intre fisa aceea care leaga condensatorii platinele si firele care duc la bobine si masa.Ai grija de asemeni la consum. Eu am patit-o cu Ij-ul. Mergea cam cum spui tu: cilindrul din dreapta perfect iar cilindrul din stanga din cand in cand si numai in turatie mare. In conditiile astea 7 litri de benzina nu mi-au ajuns pentru 30 km. am tot reglat avansul curatat platini o reglez merge frumos catziva km apoi iar..ori da intrerupt unul ori merge in urma, unul merge mai turat la relatiu unul mai incet imi cam da batai de cap si vad ca merge mai bine si e mai puternica cu avans mult ..dubios de mare ..azi am reglato impreuna cu un baiat care are jawa si a lui merge beton o mers ceva timp apoi gata intrerup mai si o explozie putere deloc ...ma cam face sa o vand la pese ..si pacat de ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 Ia mai schimbă Âşi tu bujiile.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
el_nynios Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 Ia mai schimbă Âşi tu bujiile.... bujii luate de 2 zile super bosh cu iridiu...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 am tot reglat avansul curatat platini o reglez merge frumos catziva km apoi iar..ori da intrerupt unul ori merge in urma, unul merge mai turat la relatiu unul mai incet imi cam da batai de cap si vad ca merge mai bine si e mai puternica cu avans mult ..dubios de mare ..azi am reglato impreuna cu un baiat care are jawa si a lui merge beton o mers ceva timp apoi gata intrerup mai si o explozie putere deloc ...ma cam face sa o vand la pese ..si pacat de ea E tare ciudat ce spui tu. ori da intrerupt unul ori merge in urma, unul merge mai turat la relatiu unul mai incet Ca intrerupe asta as putea intelege dar cum poate sa mearga un piston mai repede si unul mai incet asta nu pot intelege. Sunt prinse de acelasi ambielaj deci au aceeasi turatie. Daca merge bine la rece si dupa ce se incalzeste incepe sa intrerupa asta ar putea fi si o bobina de inductie intrerupta de exemplu si un condensator care dupa ce se incalzeste si se topeste parafina din el face scurt. Masoara cu un ohmetru infasurarile bobinelor de inductie si compara-le intre ele. Trebuie sa fie la fel. Primarele ar trebui sa aiba cam 3.5 ohmi parca. Secundarele nu stiu dar sa fie cam la fel pe ambele bobine.Nu inteleg ce inseamna avans dubios de mare. Regleaza avansul pe ambii cilindri sa fie egal si in limitele scrise de fabricant: intre 2.3 si 2.8 mm inainte de PMS. La mine de exemplu i-am reglat 2.7 folosind ceas comparator. Verifica si carburatorul: nivelul in camera de nivel constant 1 - 1.1 cm intre nivelul lichidului si marginea de sus a paharului, acul de dozaj la crestatura din mijloc, garnitura de la capacul subarului sa fie in buna stare. Nu de alta dar sa nu fie si amestecul foarte bogat. Cat timp e motorul rece ii prinde bine dar dupa ce se incalzeste ... Dupa cum spui ca da si ceva explozii, daca ai facut toate verificarile sistemului de aprindere si totul e OK atunci incep sa ma gandesc si la ceva aer fals. E posibil ca simeringurile ambielajului (de sub alternator si de la pinionul transmisiei primare) sa fie uzate, garniturile de sub carburator nu etanseaza corect, etc. dar de regula in astfel de cazuri ar trebui sa se tureze de nebuna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
el_nynios Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 E tare ciudat ce spui tu. Ca intrerupe asta as putea intelege dar cum poate sa mearga un piston mai repede si unul mai incet asta nu pot intelege. Sunt prinse de acelasi ambielaj deci au aceeasi turatie. Daca merge bine la rece si dupa ce se incalzeste incepe sa intrerupa asta ar putea fi si o bobina de inductie intrerupta de exemplu si un condensator care dupa ce se incalzeste si se topeste parafina din el face scurt. Masoara cu un ohmetru infasurarile bobinelor de inductie si compara-le intre ele. Trebuie sa fie la fel. Primarele ar trebui sa aiba cam 3.5 ohmi parca. Secundarele nu stiu dar sa fie cam la fel pe ambele bobine.Nu inteleg ce inseamna avans dubios de mare. Regleaza avansul pe ambii cilindri sa fie egal si in limitele scrise de fabricant: intre 2.3 si 2.8 mm inainte de PMS. La mine de exemplu i-am reglat 2.7 folosind ceas comparator. Verifica si carburatorul: nivelul in camera de nivel constant 1 - 1.1 cm intre nivelul lichidului si marginea de sus a paharului, acul de dozaj la crestatura din mijloc, garnitura de la capacul subarului sa fie in buna stare. Nu de alta dar sa nu fie si amestecul foarte bogat. Cat timp e motorul rece ii prinde bine dar dupa ce se incalzeste ... Dupa cum spui ca da si ceva explozii, daca ai facut toate verificarile sistemului de aprindere si totul e OK atunci incep sa ma gandesc si la ceva aer fals. E posibil ca simeringurile ambielajului (de sub alternator si de la pinionul transmisiei primare) sa fie uzate, garniturile de sub carburator nu etanseaza corect, etc. dar de regula in astfel de cazuri ar trebui sa se tureze de nebuna. LA MINE MERGE SU AVANS DE 3 MM SI POATE CHIAR MAI MARE . Mesaj completat LA MINE MERGE SU AVANS DE 3 MM SI POATE CHIAR MAI MARE . este cineva mai aproape de onesti ..sa ma ajute cu aprinderea asta...sa o pun si eu la punct .. Mesaj completat LA MINE MERGE SU AVANS DE 3 MM SI POATE CHIAR MAI MARE .Mesaj completat este cineva mai aproape de onesti ..sa ma ajute cu aprinderea asta...sa o pun si eu la punct .. nimeni nu e dispus sa faca un efort sa ma ajute contra cost bineinteles.??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
black_mobra Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 stie cineva cat tre' sa fie avansul si deschiderea la platina si bujie la jawa 250 tip 353? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 stie cineva cat tre' sa fie avansul si deschiderea la platina si bujie la jawa 250 tip 353? avans 4,5 mm,deschidere maxima contacte 0,4-0,45 mm,distanta intre electrozi 0,6-0,7 mm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 Salutare tuturor ! Pacta sunt pe forum Nou, Dar Vechi posesor deJawa 350Ts .. Stie cineva Tier oală Lant gasi ONU final NOU , eventuale preturi CEVA ? (Se gasesc Mai lanturile originale Favorit ?) Multumesc anticipat pt orice sugestie ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 Salutare tuturor !Pacta sunt pe forum Nou, Dar Vechi posesor deJawa 350Ts .. Stie cineva Tier oală Lant gasi ONU final NOU , eventuale preturi CEVA ? (Se gasesc Mai lanturile originale Favorit ?) Multumesc anticipat pt orice sugestie ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CrazYRaveN Postat Iulie 6, 2010 Autor Share Postat Iulie 6, 2010 corecta expresia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 Traducător automat. Probabil e ungur tipu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 Salutare tuturor !Pacta sunt pe forum Nou, Dar Vechi posesor deJawa 350Ts .. Stie cineva Tier oală Lant gasi ONU final NOU , eventuale preturi CEVA ? (Se gasesc Mai lanturile originale Favorit ?) Multumesc anticipat pt orice sugestie ! Salut, "Tier oala Lant" am eu da e model vechi cu 8 dinti si e verde metalizat. Am avut si o pereche de "ONU final NOU" cu filet de 2" dar l-am dat la schimb cu o "supapa CENTRALA intermediara". Sugestia mea e sa cumperi piese originale SSANG-YOUNG in cutii de plastic. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 Incerc sa traduc: Salutare tuturor! Sunt nou pe forum,dar vechi posesor de Jawa 350 Ts.. Stie cineva unde pot gasi un lant final nou,eventual ceva preturi ?( se mai gasesc lanturi originale Favorit ?) Multumesc anticipat pentru orice sugestie ! PS Nu sunt ungur,doar ca ma pricep la calculator un pic mai putin ca la motociclete....iar la motociclete nu ma pricep deloc ... Mesaj completat Am reusit sa desfac astazi motorul. Adica aproape ca am terminat. Mai am de scos ambielajul din semicarcasa stanga a motorului. M-a chinuit rau de tot pinionul de la transmisia primara. Am desfacut totul ca sa schimb rulmentii la ambielaj. Am constatat cu mare parere de rau ca si cei din mijlocul ambielajului au joc. As vrea sa stiu daca in zona Vrancea sau judetele din jur (Buzau, Bacau, Galati) stie cineva un atelier care sa schimbe rulmentii din centrul ambielajului. Stiu din carte ca trebuie presa serioasa pentru demontarea ambielajului si in plus multa rabdare la centrarea sa dupa remontare. In caz contrar as vrea sa stiu daca a montat cineva motorul numai cu rulmentii laterali schimbati si cu cel sau cei (inca nu stiu cati sunt) centrali in starea in care sunt. Cum se comporta motorul? Fac praf ambielajul? Se descentreaza? Mai bate motorul tot atat de tare? Mentionez ca bielele nu au bataie in ambielaj. Se pare ca la bolt au dar nu am facut inca toate verificarile. Sunt din Braila..cu ceva ani in urma exista un meserias care reconditiona ambielaje motocicleta (avea presa pt demontat si dispozitiv de echilibrat..) Daca nu ai rezolvat problema ma pot interesa daca se mai ocupa de asa ceva.. 0747450697 telefonul meu Mesaj completat Am reusit sa desfac astazi motorul. Adica aproape ca am terminat. Mai am de scos ambielajul din semicarcasa stanga a motorului. M-a chinuit rau de tot pinionul de la transmisia primara. Am desfacut totul ca sa schimb rulmentii la ambielaj. Am constatat cu mare parere de rau ca si cei din mijlocul ambielajului au joc. As vrea sa stiu daca in zona Vrancea sau judetele din jur (Buzau, Bacau, Galati) stie cineva un atelier care sa schimbe rulmentii din centrul ambielajului. Stiu din carte ca trebuie presa serioasa pentru demontarea ambielajului si in plus multa rabdare la centrarea sa dupa remontare. In caz contrar as vrea sa stiu daca a montat cineva motorul numai cu rulmentii laterali schimbati si cu cel sau cei (inca nu stiu cati sunt) centrali in starea in care sunt. Cum se comporta motorul? Fac praf ambielajul? Se descentreaza? Mai bate motorul tot atat de tare? Mentionez ca bielele nu au bataie in ambielaj. Se pare ca la bolt au dar nu am facut inca toate verificarile. Sunt din Braila..cu ceva ani in urma exista un meserias care reconditiona ambielaje motocicleta (avea presa pt demontat si dispozitiv de echilibrat..) Daca nu ai rezolvat problema ma pot interesa daca se mai ocupa de asa ceva.. 0747450697 telefonul meu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 (editat) Multumesc mult! Am reusit pana la urma sa rezolv. Am fost la un prieten care are presa hidraulica de 15 tone si l-am depresat, am inlocuit rulmentii si l-am presat la loc. Am fost apoi la un strungar care s-a laudat ca mi-l centreaza el. Am ramas cand am vazut ca in loc sa puna ceasul comparator pe manetoane ca sa centreze el a pus o rigla de la subler parca pe volante si a facut asa centrarea. Nici nu avea ceas coparator!!! A spus ca nu-i trebuie. In fine. L-am lasat in pace, l-am intrebat cat costa si am platit. Nici bani nu mi-a luat nici treaba nu a facut. Nu a vrut decat 10 lei. Apoi, sa-i fie tarana usoara lui bunicu pentru ca avea strung de lemn. Am folosit papusa fixa a strungului si o gheara ca sa prind in tejghea ambielajul asa cum arata in cartea tehnica si m-am chinuit cu un singur ceas comparator sa-l aduc de la "centrarea" strungarului adica bataie de 0.08 - 0.15 - 0.03 la cele prescrise de fabricant. Acum am 0.02 - 0.03 - 0.02 adica foarte bine! Mai am de rezolvat o problema: atunci cand reglez avansul, cu bujiile scoase - normal - cand platinele se deschid, se aude o plesneala de scanteie. Ciudat este ca inca nu am reusit sa aflu unde. Nu e in platine, nu e in bujii, nu cred ca e in aprinderile electronice Gotronic. Se aude de undeva de sub rezervor. Sa fie din bobinele de inductie?!!! Asta nu ar insemna ca-s gata? Stie cineva daca au sau nu ulei in ele? Sau poate au parafina? Ca le-as desface. La Oltcit parca am desfacut o bobina si i-am recositorit firele pe bornele terminale ca se descositorisera. Dar acolo erau fara ulei. Ca e drept ca am ceva intreruperi pe la 1500 rot/min iar in turatia optima - 3000 - 4000 rot/min scoate cam mult fum. In rest, porneste usor, merge binisor. O alta belea este ca, la plecarea de pe loc, cu viteza I, in turatie mica, cu motorul aplecat si mai ales daca uleiul in cutie e rece, se aude din motor sau poate cutie un harait, o frecare, habar n-am ce si motorul/cutia incepe sa trepideze. Ei, asta chiar ma depaseste. Lantul primar nu e intins si calca corect pe pinioanele sale. In cutie totul e OK. Nu sunt uzuri si am facut toate verificarile si reglajele pe care le spune in cartea tehnica. Nu am gasit decat joc mare la arborele secundar. In carte scrie ca jocul axial trebuie sa fie de 0 - 0.6 mm dar nu spune cum se corecteaza iar la mine era mare. Am rezolvat adaugand in rulmentul cu ace din semicarcasa dreapta, sub axul secundar o saiba. Am facut apoi toate verificarile de cuplare a vitezelor si totul e OK. Oricum, si inainte de a adauga saiba se intampla la fel dar am sperat sa fie din rulmentii ambielajului. Acum nu a ramas decat sa fie din uzura rulmentului cu ace din capul bielei (la piston) sau lantul de tractiune secundar (la roata). Stie cineva ce rulment este in capul bielei? Se gaseste? Editat Iulie 8, 2010 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 si eu am joc mare la arborele secundar pe acolo imi curgea uleiul; nu are un semering acolo? in setul de semeringe am si unu micut dar nu se potriveste aici- e prea mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costelinno Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 stie cineva cat tre' sa fie avansul si deschiderea la platina si bujie la jawa 250 tip 353? platina 0,4 mm-bujie 0,7mm Mesaj completat Multumesc mult! Am reusit pana la urma sa rezolv. Am fost la un prieten care are presa hidraulica de 15 tone si l-am depresat, am inlocuit rulmentii si l-am presat la loc. Am fost apoi la un strungar care s-a laudat ca mi-l centreaza el. Am ramas cand am vazut ca in loc sa puna ceasul comparator pe manetoane ca sa centreze el a pus o rigla de la subler parca pe volante si a facut asa centrarea. Nici nu avea ceas coparator!!! A spus ca nu-i trebuie. In fine. L-am lasat in pace, l-am intrebat cat costa si am platit. Nici bani nu mi-a luat nici treaba nu a facut. Nu a vrut decat 10 lei. Apoi, sa-i fie tarana usoara lui bunicu pentru ca avea strung de lemn. Am folosit papusa fixa a strungului si o gheara ca sa prind in tejghea ambielajul asa cum arata in cartea tehnica si m-am chinuit cu un singur ceas comparator sa-l aduc de la "centrarea" strungarului adica bataie de 0.08 - 0.15 - 0.03 la cele prescrise de fabricant. Acum am 0.02 - 0.03 - 0.02 adica foarte bine!Mai am de rezolvat o problema: atunci cand reglez avansul, cu bujiile scoase - normal - cand platinele se deschid, se aude o plesneala de scanteie. Ciudat este ca inca nu am reusit sa aflu unde. Nu e in platine, nu e in bujii, nu cred ca e in aprinderile electronice Gotronic. Se aude de undeva de sub rezervor. Sa fie din bobinele de inductie?!!! Asta nu ar insemna ca-s gata? Stie cineva daca au sau nu ulei in ele? Sau poate au parafina? Ca le-as desface. La Oltcit parca am desfacut o bobina si i-am recositorit firele pe bornele terminale ca se descositorisera. Dar acolo erau fara ulei. Ca e drept ca am ceva intreruperi pe la 1500 rot/min iar in turatia optima - 3000 - 4000 rot/min scoate cam mult fum. In rest, porneste usor, merge binisor. O alta belea este ca, la plecarea de pe loc, cu viteza I, in turatie mica, cu motorul aplecat si mai ales daca uleiul in cutie e rece, se aude din motor sau poate cutie un harait, o frecare, habar n-am ce si motorul/cutia incepe sa trepideze. Ei, asta chiar ma depaseste. Lantul primar nu e intins si calca corect pe pinioanele sale. In cutie totul e OK. Nu sunt uzuri si am facut toate verificarile si reglajele pe care le spune in cartea tehnica. Nu am gasit decat joc mare la arborele secundar. In carte scrie ca jocul axial trebuie sa fie de 0 - 0.6 mm dar nu spune cum se corecteaza iar la mine era mare. Am rezolvat adaugand in rulmentul cu ace din semicarcasa dreapta, sub axul secundar o saiba. Am facut apoi toate verificarile de cuplare a vitezelor si totul e OK. Oricum, si inainte de a adauga saiba se intampla la fel dar am sperat sa fie din rulmentii ambielajului. Acum nu a ramas decat sa fie din uzura rulmentului cu ace din capul bielei (la piston) sau lantul de tractiune secundar (la roata). Stie cineva ce rulment este in capul bielei? Se gaseste? si eu folosesc gotronic si se aude la fel,dar nu iau in seama.la biela este ori rulment cu ace,ori ace simple,depinde cine a umblat ultimul acolo. Mesaj completat Multumesc mult! Am reusit pana la urma sa rezolv. Am fost la un prieten care are presa hidraulica de 15 tone si l-am depresat, am inlocuit rulmentii si l-am presat la loc. Am fost apoi la un strungar care s-a laudat ca mi-l centreaza el. Am ramas cand am vazut ca in loc sa puna ceasul comparator pe manetoane ca sa centreze el a pus o rigla de la subler parca pe volante si a facut asa centrarea. Nici nu avea ceas coparator!!! A spus ca nu-i trebuie. In fine. L-am lasat in pace, l-am intrebat cat costa si am platit. Nici bani nu mi-a luat nici treaba nu a facut. Nu a vrut decat 10 lei. Apoi, sa-i fie tarana usoara lui bunicu pentru ca avea strung de lemn. Am folosit papusa fixa a strungului si o gheara ca sa prind in tejghea ambielajul asa cum arata in cartea tehnica si m-am chinuit cu un singur ceas comparator sa-l aduc de la "centrarea" strungarului adica bataie de 0.08 - 0.15 - 0.03 la cele prescrise de fabricant. Acum am 0.02 - 0.03 - 0.02 adica foarte bine!Mai am de rezolvat o problema: atunci cand reglez avansul, cu bujiile scoase - normal - cand platinele se deschid, se aude o plesneala de scanteie. Ciudat este ca inca nu am reusit sa aflu unde. Nu e in platine, nu e in bujii, nu cred ca e in aprinderile electronice Gotronic. Se aude de undeva de sub rezervor. Sa fie din bobinele de inductie?!!! Asta nu ar insemna ca-s gata? Stie cineva daca au sau nu ulei in ele? Sau poate au parafina? Ca le-as desface. La Oltcit parca am desfacut o bobina si i-am recositorit firele pe bornele terminale ca se descositorisera. Dar acolo erau fara ulei. Ca e drept ca am ceva intreruperi pe la 1500 rot/min iar in turatia optima - 3000 - 4000 rot/min scoate cam mult fum. In rest, porneste usor, merge binisor. O alta belea este ca, la plecarea de pe loc, cu viteza I, in turatie mica, cu motorul aplecat si mai ales daca uleiul in cutie e rece, se aude din motor sau poate cutie un harait, o frecare, habar n-am ce si motorul/cutia incepe sa trepideze. Ei, asta chiar ma depaseste. Lantul primar nu e intins si calca corect pe pinioanele sale. In cutie totul e OK. Nu sunt uzuri si am facut toate verificarile si reglajele pe care le spune in cartea tehnica. Nu am gasit decat joc mare la arborele secundar. In carte scrie ca jocul axial trebuie sa fie de 0 - 0.6 mm dar nu spune cum se corecteaza iar la mine era mare. Am rezolvat adaugand in rulmentul cu ace din semicarcasa dreapta, sub axul secundar o saiba. Am facut apoi toate verificarile de cuplare a vitezelor si totul e OK. Oricum, si inainte de a adauga saiba se intampla la fel dar am sperat sa fie din rulmentii ambielajului. Acum nu a ramas decat sa fie din uzura rulmentului cu ace din capul bielei (la piston) sau lantul de tractiune secundar (la roata). Stie cineva ce rulment este in capul bielei? Se gaseste? si eu folosesc gotronic si se aude la fel,dar nu iau in seama.la biela este ori rulment cu ace,ori ace simple,depinde cine a umblat ultimul acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
black_mobra Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Multumesc tuturor celor ce m-au ajutat la "intinerirea" Jawei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 E interesantă . Aia nu-i aripă de Mobră? ÂŞi de unde ai găsit catadioptru (cu garnitura de cauciuc) pentru aripa spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
black_mobra Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 E interesantă . Aia nu-i aripă de Mobră? ÂŞi de unde ai găsit catadioptru (cu garnitura de cauciuc) pentru aripa spate? da, este de mobra, adaptata de fostul proprietar, ca si catadioptru intrebare : Becurile de 6V pt far unde pot fi gasite? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Pentru Panaitepaul.. Bobinele originale de Jawa sunt uscate,nu au ulei..deci le poti decapsula, dar sincer nu vad ce le-ai putea face..daca ai scanteia la bujii albastra si pocneste puternic,nu cred ca trebuiesc suspectate..nu vad de ce ar intrerupe doar la o anumita turatie ..sa nu ai insa nici-un dubiu le poti schimba de proba cu altele sigur bune ( daca nu gasesti de Jawa poti folosi de Dacia 1300 etc ) acea plescaiala pe care o auzi sub rezervor sigur e la bobine,ce n-am inteles eu ...daca ai bujiilr scoase sau nu din fise cand auzi acel zgomot Despre zgomotul la plecarea de pe loc,daca zici ca lantul primar nu este intins..dupa parerea mea ramane doar ambreiajul..ce n-am inteles...acel zgomot apare doar la plecarea de pe loc (si atunci aproape sigur e ambreiajul )sau tot timpul cand mergi in prima treapta ? nu cred sa fie din pinioane..din rulmentul bielei nici atat ( din cate stiu aici nu exista rulment propriuziz ci doar role cilindrice asezate intre bolt si camasa bucsata in capul bielei..daca vrei dimensiunile acestor role pot masura..ma repet am desfacut cateva motoare diferite toate aveau aceste role asezate una langa alta fara nici-un fel de colivie Mesaj completat si eu am joc mare la arborele secundarpe acolo imi curgea uleiul; nu are un semering acolo? in setul de semeringe am si unu micut dar nu se potriveste aici- e prea mic Nu are simering...scurgerea de ulei poate fi pe langa rulment (carcasa sa si carter )poti incerca sa etansezi cu silicon..dar nu stiu cat o sa tina Cat despre jocul mare..cred ca mai toate au boala asta..teoretic problema s_ar remedia usor schimband rulmentii Nu stiu daca s-ar gasi rulmentii respectivi ..si nu asta ar fi singura problema..respectivii rulmenti sut compusi dintr-o carcasa din otel in care sunt asezate rolele care se sprijina pe capetele axului secundar daca aceste capete au uzura un rulment nou nu rezolva mare lucru.. O solutie ar fi schimbarea rulmentilor cu doua bucse din bronz cum aveau modele mai vechi..trebuie un meserias,un strung ,doua capete de bronz (eventual grafitat ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Iulie 15, 2010 Share Postat Iulie 15, 2010 (editat) Multumesc pentru raspuns. Am suspectat bobinele pentru ca nu mi se pare in regula sa se auda scantei in ele. Bujiile sunt scoase cand se aud plesnelile iar fisele sunt destul de departe de masa ca sa nu imi dea scanteie de acolo. Scanteie la bujie are si e solida dar am patit-o cu o bobina la un Oltcit de mi-a luat o saptamana sa reusesc sa o pornesc. Cand verificam scanteia intre fisa centrala si masa aveam scanteie solida si albastra. Cand verificam scanteia la fisele de la bujii scanteia nu mai era tot la fel de solida dar totusi destul de buna cat sa porneasca fara probleme. Cand voiam sa pornesc ... . Am tot inlocuit capac de delco, distribuitor, fise si... nu mai ramasese decat bobina. Cum am inlocuit-o cum a mers superb. Se simtea si in mers ca e mult mai bine. La Dacie aveam de asemeni o bobina care o data la cateva luni imi oprea motorul in mers. Stateam cam 10 minute dupa care porneam si cateva luni mergea fara probleme. Asta se intampla si vara deci nu te gandi la jivraj. In fine, am sa incerc sa le inlocuiesc. Ieri, dupa un drum mai lung, am observat ca sunt foarte fierbinti. Am sa sun la Gotronic sa intreb daca nu cumva aprinderile sunt de vina. Haraiala este intr-adevar din ambreiaj dar nu imi dau seama ce nu e bine. Haraiala se aude numai in timpul debreierii nu si in mers sau in stationare cu ambreiajul strans. Totul este corect acolo. Am observat ca daca debreiez mai lent, fara sa plec in tromba este totul OK. As vrea sa stiu insa ce vascozitate trebuie sa aiba uleiul din cutie. M-am tot uitat in cartea tehnica si nu e clar. Parca ar fi 90 dar ... nu sunt sigur. Eu am pus Lukoil cu vascozitate 80. Sa fie de asta? Dimensiunile rolelor nu e cazul sa le masori pentru ca le stiu din cartea tehnica si oricum nu mi le poate face nici un strungar. Eu voiam sa stiu daca se gaseste inelul exterior al rulmentului impreuna cu bilele ca sa le schimb fara a schimba biela. Jos, la ambielaj, biela nu are deloc bataie deci nu are rost sa schimb bielele numai pentru rulmentul de sus. Rolele prinse in colivie sunt la Minsk iar la IJ jupiter acolo este o bucsa de bronz in loc de rulment cu role. @kinguh ==> inelul acela de etansare 0-ring despre care vorbesti este probabil de la axul schimbatorului de viteze. Are un astfel de inel de etansare in semicarcasa dreapta. @black_mobra ==> gasesti becuri de 6V la magazine pentru scutere Editat Iulie 15, 2010 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b77cox2003 Postat Iulie 15, 2010 Share Postat Iulie 15, 2010 Incerc sa traduc:Salutare tuturor! Sunt nou pe forum,dar vechi posesor de Jawa 350 Ts.. Stie cineva unde pot gasi un lant final nou,eventual ceva preturi ?( se mai gasesc lanturi originale Favorit ?) Multumesc anticipat pentru orice sugestie ! PS Nu sunt ungur,doar ca ma pricep la calculator un pic mai putin ca la motociclete....iar la motociclete nu ma pricep deloc ... Mesaj completat Sunt din Braila..cu ceva ani in urma exista un meserias care reconditiona ambielaje motocicleta (avea presa pt demontat si dispozitiv de echilibrat..) Daca nu ai rezolvat problema ma pot interesa daca se mai ocupa de asa ceva.. 0747450697 telefonul meu Mesaj completat Sunt din Braila..cu ceva ani in urma exista un meserias care reconditiona ambielaje motocicleta (avea presa pt demontat si dispozitiv de echilibrat..) Daca nu ai rezolvat problema ma pot interesa daca se mai ocupa de asa ceva.. 0747450697 telefonul meu Vezi daca-l mai are tipul asta http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...amp;zoom=1#foto Daca nu eu mi-am luat de aici http://www.jawa-power.de/chain-secondary-p...type-p-443.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Iulie 15, 2010 Share Postat Iulie 15, 2010 Desi nu e bine,este normal sa auzi descarcarile in bobine cu bujiile scoase (nu intamplator te-am intrebat..) Cu bujia scoasa bobina lucreaza fara sarcina iar tensiunea sa de iesire creste anormal de mult..iar aceasta tensiune cauta cel mai scurt drum spre masa ...cand este conectata bujia tensiunea de iesire este limitata de distanta mica dintre electrozi (in electronica es folosesc eclatoare realizate pe acelasi principiu pt protectia la supratensiune...cand tensiunea creste peste un prag intre cei electrozi apare o descarcare electrica...astfel tensiunea e limitata ) Astfel de experiente pot duce la strapungerea izolatorului din secundar.. Nu as putea spune ca astfel se distrug bobinele...dar si ele suporta pana intr-o zi.. Bobinele se incalzesc in timpul functionarii...dar cred ca si motorul are un oarecare merit...fiind sub ele.. Si ale mele sunt fierbinti..dar se poate tine mana pe ele Acum nu stiu daca ai pus doar aprindere si folosesti platinile sau ai pus senzori in locul lor...daca ai senzori e posibil ca acestia sa stea mai mult timp inchisi decat platinile si astfel prin bobine trece mai mult timp curent.. Sa poti face o comparatie poti da jos aprinderile..sa mergi pe clasic..sa vezi eventuale diferente.. Discurile ambreiajului sunt presate de cele 5 arcuri ..daca ele nu sunt perfect identice ca si caracteristici vor presa cu forte diferite iar placile la debreiere nu vor fi impinse pe aceeasi distanta ...in plus nici discurile cu ferodou nu au exact aceeasi grosime pe toata circumferinta lor ,adica nu se uzeaza uniform (eu am masurat lungimea arcurilor si am gasit diferente intre ele...e posibil ca tensionate diferenta sa fie si mai mare ...la fel si la discuri ) Rezolvarea pe care o vad eu e sa folosesti diverse saibe la arcurie gasite putin mai scurte Ideal ar fi sa se poata masura lungimea lor tensionate exact asa cum lucreaza ele in ambreiaj Si eu am probleme cu ambreiajul, doar ca la mine cupleaza prea brusc la plecarea de pe loc Si eu am banuit initial uleiul....l-am schimbat ...tot asa face.. Rolele de la bolt nu ti le poate face nimeni ,dar poti gasi la diversi rulmenti care folosesc acelasi diametru (2mm ) Despre bucsa din capul bielei chiar n-am auzit pe cineva sa o fi schimbat (cu siguranta se uzeaza si ea, dar poate mai greu..) ma indoiesc ca ai putea gasi...cred insa ca schimbarea rolelor si al boltului ar putea fi suficienta .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 pisica matache sau un rulment mai lat daca se gaseste stas panaitepaul ce zic eu a inteles pisica matache ce zici tu e ce am zis eu de semeringul micut probabil mi se pare ca e unul mai maricel la schimbator sau parca prin semg cel mic intra o tija cu cap mare la capat si tesit daca mai tin minte am sa ma uit sa vad exact ce vine acolo la motor si pe schema sa fiu lamurit de una si de alta multam fain Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
el_nynios Postat Iulie 17, 2010 Share Postat Iulie 17, 2010 (editat) Salutare ..de azi sunt si eu posesorul unei jawa 638 dar din pacate cu ceva probleme la incarcare .Eu am luat motoreta de la un mos care nu a mai mers cu ea de vreo 5 ani.ea arata binisor ceva uzura de vreme dar cum vam zis are o problema la incarcare . Becul in bord imi sta aprins nu se stinge nici la turatii marii.iar eu am facut vreo 15 km cu ea si imi scade tensiunea in baterie de la 13v am ajuns la 9v si intensitatea farului a scazut la fel si cansonul deci nu incarca ..acuma eu nu ma prea pricep la comunistele astea cu incarcare si baterie ca am avut un minsk si nun voshod pana acuma ..aveti vreun sfat pt mine cum sa verific regulatorul sau releul ..sper sa nu va fi plictisit dar sa ma intelegeti ca sunt incepator si cu moto si cu permis ..multa bafta Mesaj completat Salutare ..de azi sunt si eu posesorul unei jawa 638 dar din pacate cu ceva probleme la incarcare .Eu am luat motoreta de la un mos care nu a mai mers cu ea de vreo 5 ani.ea arata binisor ceva uzura de vreme dar cum vam zis are o problema la incarcare . Becul in bord imi sta aprins nu se stinge nici la turatii marii.iar eu am facut vreo 15 km cu ea si imi scade tensiunea in baterie de la 13v am ajuns la 9v si intensitatea farului a scazut la fel si cansonul deci nu incarca ..acuma eu nu ma prea pricep la comunistele astea cu incarcare si baterie ca am avut un minsk si nun voshod pana acuma ..aveti vreun sfat pt mine cum sa verific regulatorul sau releul ..sper sa nu va fi plictisit dar sa ma intelegeti ca sunt incepator si cu moto si cu permis ..multa bafta Uploaded with ImageShack.us dupa vreo 2 luni de munca la ea ..si o groaza de probleme si infinite reglaje in sfarsit am reusit sa pun jawa asta pe roti ..si pregatita de drum fara probleme sau posibile probleme ..am rezolvat si cu incarcarea si cu intreruptul si in special cu avansul si rateurile care imi dadeau mari batai de cap .estetic nu prea multe modificari doar asa pe ici pe colo ..sper sa nu mai am surprize cu ea ..si multumesc ..userilor care m-au ajutat cu sfaturi .. .. Editat Iulie 17, 2010 de el_nynios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.