Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Apropo de simeringuri....Pot sa montez simering nou pe cutie unde este pinionul de atac fara sa crap motorul??

 

Da,se poate..demontezi placa ce acopera pinionul,scoti pinionul,simeringul..dupa care pui unul nou (30-52-10 parca sunt dimensiunile..)

Daca iti pierde ulei,e posibil sa piarda si pe langa tija care actioneaza ambreiajul..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi curge pe la simeringul mare nu pe la tija...Am montat sambata motorul (am avut de schimbat rulmentii si setul motor) si din repezeala am uitat sa schimb simeringul ala. I-am dat drumul la motor fara sa montez pinionul si ambreiajul si am observat ca da ulei la greu. Am simeringul nou. O sa incerc sa montez sambata cand ajung acasa...sper sa nu fac vreo traznaie ca nu am chef sa il crap iar motorul.Multumesc frumos!!

Mesaj completat

sunt 2 semeringuri acolo

unu la arborele secundar de care zici tu si unu la arborele primar la tija pt ambreiaj care e micut

de obicei semeringurile sunt puse fata sa desfaci vreun motor :alcy:

Ce zici tu acolo cu arborii m-ai nenorocit :laugh:). Din cate stiu eu arborele secundar si arborele primar sunt 2 chestii diferite (arbore condus si arbore conducator)...aici e un amarat de arbore cu o gaura in mijloc deci in concluzie este un singur arbore.Sa nu crezi ca vreau sa te contrazic dar asta stiu din amarata aia de scoala pe care am facut-o.Daca nu e ca mine imi pun noroi in cap si tac. Revenind la subiect... mie nu imi da pe la tija ci pe langa carcasa prin dreptul simeringului. Ma gandeam eu ca nu are de ce sa nu se poata schimba si asa dar am zis sa fac o intrebare si la dv sa fiu sigur. Multumesc oricum de sfaturi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce zici tu acolo cu arborii m-ai nenorocit :alcy:). Din cate stiu eu arborele secundar si arborele primar sunt 2 chestii diferite (arbore condus si arbore conducator)...aici e un amarat de arbore cu o gaura in mijloc deci in concluzie este un singur arbore.Sa nu crezi ca vreau sa te contrazic dar asta stiu din amarata aia de scoala pe care am facut-o.Daca nu e ca mine imi pun noroi in cap si tac. Revenind la subiect... mie nu imi da pe la tija ci pe langa carcasa prin dreptul simeringului. Ma gandeam eu ca nu are de ce sa nu se poata schimba si asa dar am zis sa fac o intrebare si la dv sa fiu sigur. Multumesc oricum de sfaturi ...

Normal ca sunt doua axuri diferite. La orice cutie de viteze e asa si orice cutie de viteze are doi arbori:

- primar - care este antrenat de motor prin intermediul ambreiajului si care de regula are majoritatea pinioanelor fixe pe el si/sau nedemontabile

- secundar (baladior) care antreneaza rotile motoare ale vehiculului eventual prin diferential - in cazul de fata el nu iese afara din cutie in nici una din parti, miscarea catre roata fiind transmisa prin intermediul unui pinion tot de pe axul primar dar care se misca independent de acesta (vezi schemele din manualul din semnatura)

 

In ceea ce priveste cazul de fata: uleiul din cutia de viteze poate ajunge in motor pe la axul ambielajului care antreneaza pinionul sau poate curge jos pe langa tija ambreiajului prin mijlocul arborelui primar, pe la simeringul cablului de la turometru sau de la vitezometru, garnituri, capacele care acopera axul secundar in partea opusa ambreiajului, simeringul de la pinionul lantului secundar (se poate inlocui fara sa demontezi motorul).

Editat de panaitepaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca m-am facut inteles d-le Paul. Sunt perfect de acord cu d-voastra numai ca eu ma refeream strict la arborele cu tija (e un sg arbore).

Oricum imi curge ulei pe la simering nu pe la tija. :alcy:

Mesaj completat

simeringul de la pinionul lantului secundar (se poate inlocui fara sa demontezi motorul).

 

Asta voiam sa stiu :laugh: Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curand mi-am cumparat ulei de amestec Bardahl care se spune a fi sintetic si in cutie am ales sa pun ulei de motor de motocicleta tot Bardahl xtc 60(sintetic) . A mai folosit cineva tipul asta de ulei ? Am cautat pe net si sunt chiar ftr tari adica armata americana asta foloseste plus am vazut un test cu castrol vs motul vs bardahl si ghiciti cine ieste castigator ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curand mi-am cumparat ulei de amestec Bardahl care se spune a fi sintetic si in cutie am ales sa pun ulei de motor de motocicleta tot Bardahl xtc 60(sintetic) . A mai folosit cineva tipul asta de ulei ? Am cautat pe net si sunt chiar ftr tari adica armata americana asta foloseste plus am vazut un test cu castrol vs motul vs bardahl si ghiciti cine ieste castigator ? :)

Nu stiu ce sa zic... anu asta am folosit Mobile, anii trecuti T90.... nu prea am sesizat diferente. Asa ca merge si T90 romanesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cutia de jawa este cam mofturoasa la ulei, cand se ingroasa t90 nu prea ii pica bine, eu ii bagam ceva mai subtire de la aral dar sa vad daca mai dau de vreo sticla goala ca am uitat cum ii zice

t90 este cel mai bun pentru ij :)

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie tipul de la magazin mi-a zis ca T90 nu e ok pentru ambreiaj,e ulei doar ptr cutie de viteze nu si ptr ambreiaj,si cel mai ok este sa punem ulei pentru motor de motocicleta care e facut special si ptr ambreiaj sa nu il "manance" asa rpd.Am luat 20w-50 ca sa fie totusi mai gros.Iar referitor la marca,nu a folosit nimeni ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
De curand mi-am cumparat ulei de amestec Bardahl care se spune a fi sintetic si in cutie am ales sa pun ulei de motor de motocicleta tot Bardahl xtc 60(sintetic) . A mai folosit cineva tipul asta de ulei ? Am cautat pe net si sunt chiar ftr tari adica armata americana asta foloseste plus am vazut un test cu castrol vs motul vs bardahl si ghiciti cine ieste castigator ? :angryfire:

 

nu mai crede toate tampeniile! auzi tu, armata americana! nu crezi ca era folosit pana acum de toata lumea uleiul minune? testul ala poate scoate orice ulei ca fiind "cel mai bun", crede-ma. depinde cine apasa pe maneta. acelasi aparat e folosit ca sa vanda astia metabond, alt mare rahat (crede-ma, ma tot freca unu' la cap sa devin distribuitor in reteaua vietii). am avut sansa sa pun eu mana pe acel aparat si sa il folosesc eu. hehe, dupa cum banuiam este un mare bullshit!

 

Mie tipul de la magazin mi-a zis ca T90 nu e ok pentru ambreiaj,e ulei doar ptr cutie de viteze nu si ptr ambreiaj,si cel mai ok este sa punem ulei pentru motor de motocicleta care e facut special si ptr ambreiaj sa nu il "manance" asa rpd.Am luat 20w-50 ca sa fie totusi mai gros.Iar referitor la marca,nu a folosit nimeni ?

 

si nici toti tampitii! da, e ok uleiul pentru motociclete 4t in cutia de jawa, motoarele 4t avand cutia unsa de acelasi ulei cu motorul. ambreiajul n-are nici pe dracu' daca pui ulei de transmisie. dimpotriva, o sa ai cutia mai protejata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

REGULATOR ALTERNATORA 12V - TYP RA2/12 V PAL

 

Cine știe exact cum trebuie legat Releul Regulator tensiune din imagine ?

ReleuRegulator.jpg

 

DF <---> Peria colectoare (+)

 

D+ <---> Punte Diode (+) & Becul Martor

 

B- <---> Masa (-)

 

54 <---> ??? ( asta unde vine legat ??? )

Editat de SgcTm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

REGULATOR ALTERNATORA 12V - TYP RA2/12 V PAL

 

Cine știe exact cum trebuie legat Releul Regulator tensiune din imagine ?

ReleuRegulator.jpg

 

DF <---> Peria colectoare (+)

 

D+ <---> Punte Diode (+) & Becul Martor

 

B- <---> Masa (-)

 

54 <---> ??? ( asta unde vine legat ??? )

poti sa o legi la masa sau sa o lasi in aer in montajul releului borna este la masa sau nu are nimik comun cu montajul ..am si eu 2 rele din alea.. si la am2 au trosnit tranzistoarele .. si am pun in loc unele echivalente ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

DF - alimentează peria (cărbunele) + pe rotorul alternatorului;

 

D+ - primeÂşte curent prin contact

 

B- - se leagă la masă. De preferat la borna bateriei!

 

54 - circuit care vine la alt releu, care va comanda aprinderea becului

 

Este un model de releu clasic, sec, fără fir comparator.

 

Succes!

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DF - alimentează peria (cărbunele) + pe rotorul alternatorului;

D+ - primeÂşte curent prin contact

B- - se leagă la masă. De preferat la borna bateriei!

54 - circuit care vine la alt releu, care va comanda aprinderea becului

Este un model de releu clasic, sec, fără fir comparator.

Succes!

 

La borna 54 cheia de contact. De acolo mai pleaca : Bob. inductie,stop frina, claxon,semnalizare.

Daca nu este asa il injurati pe cel din mijloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Voiam să îi pun "celui din mijloc" schema electrică, care, comparînd-o pe o motocicletă nemodifcată, a fost întocmai.... dar a fost altcineva mai iute de mînă (mă rog, peste noapte, la treizeci de ani ai mei, am alte ocupații.... ;) )

Zi domnu' din mijloc dacă nu preferai să te înjur :angryfire: glumesc, ne-am dori cît mai mulți oameni cu experiența dvs. printre noi ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai crede toate tampeniile! auzi tu, armata americana! nu crezi ca era folosit pana acum de toata lumea uleiul minune? testul ala poate scoate orice ulei ca fiind "cel mai bun", crede-ma. depinde cine apasa pe maneta. acelasi aparat e folosit ca sa vanda astia metabond, alt mare rahat (crede-ma, ma tot freca unu' la cap sa devin distribuitor in reteaua vietii). am avut sansa sa pun eu mana pe acel aparat si sa il folosesc eu. hehe, dupa cum banuiam este un mare bullshit!

 

 

 

si nici toti tampitii! da, e ok uleiul pentru motociclete 4t in cutia de jawa, motoarele 4t avand cutia unsa de acelasi ulei cu motorul. ambreiajul n-are nici pe dracu' daca pui ulei de transmisie. dimpotriva, o sa ai cutia mai protejata.

 

Deci pana la urma ce sa las ?T90-ule ori Bardahl-ul ? In cutie ma refer.In timpul rodajului,in ce proportie se face amestecul ? Mai am Mobil 1 2t mineral si bardahl-ul care l-am cumparat acu 2 saptamani,care e mai indicat sa il folosesc in primii km ? adica cu alte cuvinte care crezi ca ar fi mai bun.

 

M-am mai uitat pe net despre bardahl si e de prin 39' fondat de un norvegian ajuns in sua,si acuma uleiul e de prin quebec.Probabil pe la noi nu s-a prea auzit dar ideea este ca nu e o firma de ieri (Wikipedia) :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci pana la urma ce sa las ?T90-ule ori Bardahl-ul ? In cutie ma refer.In timpul rodajului,in ce proportie se face amestecul ? Mai am Mobil 1 2t mineral si bardahl-ul care l-am cumparat acu 2 saptamani,care e mai indicat sa il folosesc in primii km ? adica cu alte cuvinte care crezi ca ar fi mai bun.

 

M-am mai uitat pe net despre bardahl si e de prin 39' fondat de un norvegian ajuns in sua,si acuma uleiul e de prin quebec.Probabil pe la noi nu s-a prea auzit dar ideea este ca nu e o firma de ieri (Wikipedia) :angryfire:

 

 

La pag 93 de ex,la semnatura lui panaitepaul,gasesti manualul de la jawa 350 , tradus

Acolo vei gasi probabil multe raspunsuri la intrebarile tale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...