Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

si eu am cautat si nu am gasit un tipar

dar m-am descurcat si l-am facut singur; nu e greu, dintr-un caiet sdudentesc mai vechi ce are copertile tari si voala merge struna

 

Le copiezi dupa carter. Se decupeaza gaurile prin care trec prizoanele cilindrilor si apoi, ai 2 metode:

1. ungi cu ulei sau vaselina suprafata de pe carter pe care calca garnitura si pui cartonul peste ea, in felul acesta iti ramane urma ce trebuie decupata cu o foarfeca

2. dai gaurile prizoanelor, pui cartonul pe carter si cu un ciocanel mic si lovituri usoare pe muchiile carterului decupezi direct garnitura.

 

ATENTIE! sa decupezi si gaurile prin care se face transferul benzinei din carter in cilindri: cele din lateralele cilindrilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Le copiezi dupa carter. Se decupeaza gaurile prin care trec prizoanele cilindrilor si apoi, ai 2 metode:

1. ungi cu ulei sau vaselina suprafata de pe carter pe care calca garnitura si pui cartonul peste ea, in felul acesta iti ramane urma ce trebuie decupata cu o foarfeca

2. dai gaurile prizoanelor, pui cartonul pe carter si cu un ciocanel mic si lovituri usoare pe muchiile carterului decupezi direct garnitura.

 

ATENTIE! sa decupezi si gaurile prin care se face transferul benzinei din carter in cilindri: cele din lateralele cilindrilor.

 

Prima metoda e foarte buna,la care as veni cu o completare...in loc de ulei sau vasilina,eu foloseam ...crema neagra de incaltaminte.Conturul este astfel mult mai vizibil.

Celor mai pretentiosi le recomand demontarea celor 8 prezoane,ca tiparul sa iasa perfect.

Taierea pe interior,mai ales in zona transferurilor si al gaurilor prezoanelor se poate face cu un cutit foarte ascutit,cu cartonul asezat pe o scadura de lemn

 

A doua metoda,cea cu ciocanelul eu unul nu prea as folosi-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Cu tot respectul, TOĂI sunteți pe dinafară.

 

NU SE PUNE CARTON!!!

Garnitura respectivă are rolul de izolație termică. Adică de a împiedica căldura cilindrilor să se transmită la carterul cutiei.

Se foloseÂşte CLINGHERIT. Se găseÂşte în foi de diverse grosimi la toate magazinele SERIOASE de piese auto.

ÂŞi încă ceva: este rezistent Âşi la benzină. Spre deosebire de... carton.

Comparați seturile de garnituri pe care le vinde dany_old , cu cartonul....

 

Am foaie de clingherit din care am confecționat garnitura de carburator. ÂŞi mai am. Dar pentru comoditate... o să comand setul de garnituri. Doar 7 lei pentru treaba super pe care se face (setul include Âşi garnitura de pe capac stânga).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu tot respectul, TOĂI sunteți pe dinafară.

 

NU SE PUNE CARTON!!!

Garnitura respectivă are rolul de izolație termică. Adică de a împiedica căldura cilindrilor să se transmită la carterul cutiei.

Se foloseÂşte CLINGHERIT. Se găseÂşte în foi de diverse grosimi la toate magazinele SERIOASE de piese auto.

ÂŞi încă ceva: este rezistent Âşi la benzină. Spre deosebire de... carton.

Comparați seturile de garnituri pe care le vinde dany_old , cu cartonul....

 

Am foaie de clingherit din care am confecționat garnitura de carburator. ÂŞi mai am. Dar pentru comoditate... o să comand setul de garnituri. Doar 7 lei pentru treaba super pe care se face (setul include Âşi garnitura de pe capac stânga).

 

sa mori tu!

am luat de la cineva jumatea de carter dreapta si nu se potriveste perfect; si functioneaza!

sunt la facultatea de mecanica si stiu de tolerante si ce mai vrei tu

eu am luat niste garnitur originale dar nu isi fac treaba nici la capacul de la ambreiaj

sa le faci cu mana ta ca nu ai harley sau honda

ce trage jasica mea nici nu stii

sta cartonul ala acolo parca e de acolo

sa folosesti tu materiale de la magazinele SERIOASE la eu mai stiu ce moto de dupa 2010

aste mesteca si rumegus si rup!

credema ca merge! merge!

numai intre cartere sa nu pu gfarnitura; silicon sau mai recomandat vopsea!

scuzati de gramatica, alcoolul e de vina mai am si eu vicii

Mesaj completat

garnituri

am pus garnitura special fabricata pt carburator jicov, carburator; curge benzina prin garnitura!

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima metoda e foarte buna,la care as veni cu o completare...in loc de ulei sau vasilina,eu foloseam ...crema neagra de incaltaminte.Conturul este astfel mult mai vizibil.

Celor mai pretentiosi le recomand demontarea celor 8 prezoane,ca tiparul sa iasa perfect.

Taierea pe interior,mai ales in zona transferurilor si al gaurilor prezoanelor se poate face cu un cutit foarte ascutit,cu cartonul asezat pe o scadura de lemn

 

A doua metoda,cea cu ciocanelul eu unul nu prea as folosi-o.

Am retinut ideea cu crema de pantofi. Multumesc.

Nici eu nu folosesc a doua metoda dar stiam de ea si nu cred ca strica marginile carterelor. Oricum, sa ramana acolo, pe locul 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus garnitura special fabricata pt carburator jicov, carburator; curge benzina prin garnitura!

 

Nu sunt fetele drepte la flansa carburatorului/ciclindrului! se deformeaza din cauza strangerii excesive a prezoanelor. Verifica flansa prin metoda fantei de lumina,pune pila lata pe ea,la final o dai pe un jmilgher asezat pe un geam! respect! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu anumite paste folosite pentru a lua conturul piesei te cam pot lua nervii daca misti cartonul de pe piesa. Eu am alta metoda. Pun cartonul pe piesa curata si apoi, murdar pe maini apas si netezesc cartonul pt a lua conturul piesei. Conturul ramane pe partea pe care netezesc, din cauza jegului de pe degete :crack: Intai dau gaurile cu preduceaua si apoi tai conturul cu foarfeca. Merge si cu ciocan de cauciuc sau lemn dar la piese cu suprafete mai mari si sa nu lovesti f tare. Asta la carton sau alceva mai moale. La clingherit sau aluminiu, care sunt mai groase e alta poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu anumite paste folosite pentru a lua conturul piesei te cam pot lua nervii daca misti cartonul de pe piesa. Eu am alta metoda. Pun cartonul pe piesa curata si apoi, murdar pe maini apas si netezesc cartonul pt a lua conturul piesei. Conturul ramane pe partea pe care netezesc, din cauza jegului de pe degete :crack: Intai dau gaurile cu preduceaua si apoi tai conturul cu foarfeca. Merge si cu ciocan de cauciuc sau lemn dar la piese cu suprafete mai mari si sa nu lovesti f tare. Asta la carton sau alceva mai moale. La clingherit sau aluminiu, care sunt mai groase e alta poveste.

 

In cazul de fata,bucata de carton,clingherit,sau ce foloseste fiecare,nu prea poate aluneca;

cum spunea Panaitepaul,mai intai se dau gaurile pt prezoane,altfel n-ai cum sa cobori garnitura pe carterul motorului,astfel miscarea garniturii e limitata de cele 4 sau 8 prezoane,functie de cum isi face fiecare garnitura,din doua bucati sau din una singura.

Desigur ca si metoda ta e buna,si mai e o vorba:cate bordeie,atatea obiceie.

Important e sa nu se piarda compresie pe acolo,sau sa nu traga aer fals;aia cu izolarea termica,de care amintea cineva..n-as prea crede-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@nime'n drum

eu de obicei fac garnitura dupa cilindru

 

Nu este foarte indicat daca ai 2 cilindri si trebuie sa pui o singura garnitura mare care sa-i etanseze pe amandoi. Mai simplu dupa carter. Metoda cu mainile murdare am folosit-o si eu. Problema este ca daca ai de facut mai multe garnituri ajungi sa fii curat pe maini si nu se mai cunosc urmele asa ca, ori te murdaresti la loc, ori vaselina.

 

@lant

Nu sunt fetele drepte la flansa carburatorului/ciclindrului! se deformeaza din cauza strangerii excesive a prezoanelor. Verifica flansa prin metoda fantei de lumina,pune pila lata pe ea,la final o dai pe un jmilgher asezat pe un geam! respect!

 

Daca am inteles bine, ia aer fals intre cilindri si flansa de legatura (dintre cilindri si carburator). Daca asta este, inclin sa cred ca nu e stramba flansa ci sunt prost aliniati cilindrii in asa fel incat flansa nu calca corect pe amandoi. Slabeste chiulasele in asa fel incat cilindrii sa se roteasca usor (eventual va trebui sa refaci garniturile de la baza cilindrilor daca acestea sunt lipite si se rup) si strange intai prizoanele piesei de legatura si mai apoi chiulasele. In felul acesta, piesa de legatura va alinia corect cilndrii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

flansa e cam greu sa fie stramba

de alinierea proasta a cilindrilor am auzit

am avut probleme cu aerul fals, asta din cauza garniturii de cauciuc de la gura carburatorului;fiind uzata nu mai apasa pe flansa de legatura intre cilindri

dar am rezolvat-o cu banda adeziva rulata pe toata lungimea garniturii de cateva ori

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

flansa e cam greu sa fie stramba

de alinierea proasta a cilindrilor am auzit

am avut probleme cu aerul fals, asta din cauza garniturii de cauciuc de la gura carburatorului;fiind uzata nu mai apasa pe flansa de legatura intre cilindri

dar am rezolvat-o cu banda adeziva rulata pe toata lungimea garniturii de cateva ori

 

pe vremuri cind aveam jawa la montrea cilindriilor pe bloc le montam flansa sa evit alinierea proasta pe cartere si sa evit sa traga aer fals,e oleaca joca.. dar se pot monta legati cilindrii fara probleme.

 

sau mai simplu montam cilindrii,montam flnasa si dupa aia chiuloasele :crack:

Editat de dany_oldmoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie atentie oricum

toata chestia e din rabdare si trebuie ceva cunostinte de mecanica

daca iti place ce faci nu cont ca nu iese din prima

cat m-am chinuit eu cu aprinderea si cu carburatia; dar pana la urma mi-a iesit fum pe toba:))

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai aveti cu garniturile alea?

de acum incepeti sa o luati de la inceput

:crack:))))

 

nu se mai intelege nimic

 

care e varianta optima?

hai ca v-am pus din nou la treaba

 

mai sunt totusi si alte subiecte

 

De-abia ne-am incalzit, (la ce vreme e afara ,poate ca ne prinde bine ),n-am ajuns inca la garnitura de chiulasa,sau chiuloasa,cum i-o zice;sa vezi atunci distractie.

Ca tot am adus vorba,a folosit cineva garnitura din capac de borcan,dar din clingherit,sau snur de azbest....sau orice altceva,la Jawa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pisica_matache - am sa masor in felul cum ai spus tu si am sa postez. Scurturi nu prea au cum sa apara deoarece sunt putine fire, sunt noi-noute+papuci noi+varnes termocontractant+cositorire+siguranta 20A pe+....Dar ca sa verific asazisul efect de "plutire" nu pot masura la carbuni, cu motorul pornit si sa vad o valoare anume ? Am sa fac o schema a instalatiei pe care am facut-o si am sa o pun aici sa ne dam cu parerea.

Am mai vazut inca o treaba, cand scot papucul B+ de la punte, se tureaza motorul.....??!!

@kinguh- Garniturile le-am facut acum vreo 4 luni din azbest, dar din cauza exploziilor si a combustibilului nears, s-au inmuiat si s-au franjurat, facut muci. Acum le-am facut din piele groasa de 2mm si sper sa tina, chiar daca se arde ma gandesc ca se intareste si ramane pe pozitie. Daca se vor ffute si astea mai am o solutie si anume, clingherit. Daca nici asa nu merge...Leo Vince ! :crack:

Si daca motorul e in stand-by pana pun aprinderile am lucrat un pic la exterior. Sa nu imi spuneti ca e prea sorcova pt aratura ! :) (stiu ca nu prea merg rim-strip-urile la enduro dar m-a mancat in...)

Inca nu stiu daca sa modific saua sau sa-i pun alta aripa spate... :bigstar:

..incerc si o poza dar cu forumul asta....

 

acuma am vazut si eu moto

ce tare poate sa arate vreau si eu roti colorate :crack:

am vrut si eu de azbest dar am abandonat, bine am facut.

clinghritul da ar fi bun numai ca cine stie unde se gaseste

 

@pisica

poate la galeri, tobe

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ciclul parada modei la mobre, va prezint colectia de iarna. Ivanka nu a mai rezistat turelor prin atelier si s-a cerut afara la racoare, drept urmare m-am conformat si am scos-o la o tura pe asfaltul inghetat in speranta ca talentul meu echilibristic nu m-a parasit peste iarna.

Concluzia.....Ivanka s-a distrat de minunepe ghiata chiar si fara cuie-n roti, nu am reusit sa ne trantim si ne-am mai potolit din setea de adrenalina......asteptam amandoi zilele insorite pentru plimbarile lungi mult asteptate.

Problemele cu incarcarea am rezolvat-o cu 1 releu electronik construit de la 0, acum nu mai avem probleme, in afara de faptul ca benzina se scumpeste pe zi ce trece iar salariile raman aceleasi, sper ca la primavara sa imi perimt din cand in cand cate 1 plin la jawa.

in asteptarea sezonului cald va salut pe toti si va doresc asfalt uscat

 

http://www.youtube.com/watch?v=z6VYJ6z89sU

post-56432-1298656419_thumb.jpg

post-56432-1298656433_thumb.jpg

post-56432-1298656453_thumb.jpg

post-56432-1298656479_thumb.jpg

post-56432-1298656514_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ciclul parada modei la mobre, va prezint colectia de iarna. Ivanka nu a mai rezistat turelor prin atelier si s-a cerut afara la racoare, drept urmare m-am conformat si am scos-o la o tura pe asfaltul inghetat in speranta ca talentul meu echilibristic nu m-a parasit peste iarna.

Concluzia.....Ivanka s-a distrat de minunepe ghiata chiar si fara cuie-n roti, nu am reusit sa ne trantim si ne-am mai potolit din setea de adrenalina......asteptam amandoi zilele insorite pentru plimbarile lungi mult asteptate.

Problemele cu incarcarea am rezolvat-o cu 1 releu electronik construit de la 0, acum nu mai avem probleme, in afara de faptul ca benzina se scumpeste pe zi ce trece iar salariile raman aceleasi, sper ca la primavara sa imi perimt din cand in cand cate 1 plin la jawa.

in asteptarea sezonului cald va salut pe toti si va doresc asfalt uscat

 

http://www.youtube.com/watch?v=z6VYJ6z89sU

 

Frumoasa Ivanka,dar nu te-am vazut...calarind-o,daca-mi este permis,sa spun asa...

In filmulet doar ii dadeai roata,poate erai timid?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa Ivanka,dar nu te-am vazut...calarind-o,daca-mi este permis,sa spun asa...

In filmulet doar ii dadeai roata,poate erai timid?

 

nu am avut cameraman, colegul care era cu mine nu stia sa butoneze la telefon si am lasat-o balta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare la toata lumea. Am o Jawa de 250 din 53 pe care am inceput sa o restaurez, am sablat-o, grunduit partile care sunt retusate, defacut spitele de pe roata sa le trimit la galvanizare si am nevoie de un motor complect sau ambreaj si tot ce tine de pedalele de pornire si schimbat viteza. Sincer as lua un motor ok fara alte batai de cap ,dar daca nu gasesc, o sa-l desfac pe al meu si o sa incep sa-l pun la punct. Astept sugetii si oferte pe mess sau la tel 0744835877.

Asa a aratat cand am luat-o, dar am sa revin cu poze noi la cum arata acum.

post-16700-1299662066_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cat de rar e Perak-ul la noi in tara o sa ai nevoie de mult spor, rabdare, bani pentru a-l restaura. Succes ! Asteptam poze.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De-abia ne-am incalzit, (la ce vreme e afara ,poate ca ne prinde bine ),n-am ajuns inca la garnitura de chiulasa,sau chiuloasa,cum i-o zice;sa vezi atunci distractie.

Ca tot am adus vorba,a folosit cineva garnitura din capac de borcan,dar din clingherit,sau snur de azbest....sau orice altceva,la Jawa?

salut

Vin si eu cu un sfat ,cam tarziu ce-i drept dar poate ajuta pe cineva :laugh:

Eu am folosit snurul de azbest ca si inlocuitor la garnitura de chiulasa dar numai pt probe la o jawa de 125 acu cativa ani da nu rezista mult timp al sufla repede, pt jawa ar fi buna o garnitura din tabla de cupru subtire ,de aluminiu sau capace de borcane nu am folosit ,asa ca nu recomand.

Spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

Vin si eu cu un sfat ,cam tarziu ce-i drept dar poate ajuta pe cineva :laugh:

Eu am folosit snurul de azbest ca si inlocuitor la garnitura de chiulasa dar numai pt probe la o jawa de 125 acu cativa ani da nu rezista mult timp al sufla repede, pt jawa ar fi buna o garnitura din tabla de cupru subtire ,de aluminiu sau capace de borcane nu am folosit ,asa ca nu recomand.

Spor la treaba.

.....azbest nu, dar am facut din aluminiu ....... doza de bere ....e mai placut !..........acum cativa ani aveam etichete de aluminiu moale , ( se aplicau pe masini unelete, cu diferite date constructive ) ala era la grosime ca originalul, si se mula frumos peste denivelarile din cilindru- acele mici santulete facute pe strung .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua am si eu o nelamurire. Stiu ca pt un 638 trebuie o baterie de 12v si 5Ah, insa nu gasesc (in Bucuresti ).

Mi sa mai spus ca pot sa ii pun si de 7Ah sau de 9Ah. Nelamurirea mea este daca amperajul este mai mare dauneaza cumva instalatiei? se mai incarca bateria? Din experienta proprie am observat ca, un incarcator de baterii pentru mp3 nu incarca DELOC o baterie ce are un amperaj mai mare ca el.

Astept parerile voastre. Va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...