Sari la conținut

Bujii Split-fire


Postări Recomandate

la vechiul post ziceam de super bujii bosch cu 3 smecherii de scanteie

le-am folosit si merge de rupe motorul, sesizezi diferenta enorm de tare

amu m-am documentat si ghici ce au descoperit astia de la bosch

Platinum Plus 4 adica ghici ciuperca cate are ???

http://www.forparts.com/platinumplus4.htm

post-7-1101633725_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acu' pe bune, d-astea cu 4 electrozi am folosit si pe cielo si pe passat, si n-am vazut ABSOLUT nici o diferenta fata de cele recomandate-originale. Doar ca sunt mult mai scumpe. O sa incerc insa si pe forbic (motor derivat din suzuki) si o sa va spun.

Si acum aveti legatura........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nici o branza de multe ori merg mai bine alea cu un electrod care sunt recomandate,astea cu x electrozi sunt mai bune iarna la rece .Majoritatea motoarelor de generatie mai noua la pornire dau ploaie de scantei pe toate bujiile si atunci una cu mai multi electrozi o sa scanteiasca mai bine si mai are si avantajul ca scanteia se duce unde are conductibilitate mai buna la una cu un singur electrod are nu are se duce tot pe ala sau pe langa. Mai este un avantaj ca sunt mai bune ca anduranta .

 

MAXIMA SANATATE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru informatii ! Mai am de intrebat despre inca citeva tipuri de bujii dar mie ca se supara Dan Popescu !

Ce nu inteleg este de ce va enerveaza kestia asta cu bujiile !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo remu, doar pe mine ma vezi.

Abia acum observ ce important sunt.

chiar nu poti prinde un pic de gluma printre ele pe bune. sunt sigur ca da, dar ne mai amuzam si noi ca tot a venit iarna si majoritatea suntem motociclisti de internet. mai putin eu, ca pot iesi si pe zapada, si chiar am s-o fac!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am niste bujii NGK cu 2 electrozi de masa; nu am montat pe motor pt ca au filetul mai lung dar m-am jucat cu ele cand testam o aprindere electronica in casa si n-am observat sa dea o scanteie mai buna decat sinteroamele(chiar mai slaba)

Oricum dau tot o singura scanteie catre electrodul de masa care este cel mai apropiat de cel central. La sistemele de aprindere care nu sunt multiscanteie nu cred sa ofere vreun avantaj fata de cele cu un singur electrod;poate doar daca motorul e uzat sau prost reglat astea cu mai multi electrozi rezista mai bine la ancrasare pt ca au mai multe cai posibile pt arcul electric

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce va tot injectati atata?? Remu tu vad ca ai Suzuki DR 750 Big

... Atunci de ce nu te duci la un magazin de specialitate(auto,moto) si sa ceri dupa catalog o bujie originala ce costa intre 300.000 si 1.500.000,si sa nu mai faci experimente pe propriul motor??Ce zici de ideea asta?? Bujia aia a fost pusa acolo de catre niste ingineri dupa mii si mii de calcule si zile si nopti pline de stres ANUME ca sa nu tot intrebi tu de zeci de modele de bujii care bag seama fac motorul sa mearga mai bine...Oare Ariel spala mai bine ca Lenor??...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile influenteaza neglijabil functionarea motorului (atita vreme cit dau scintetie). Nu o sa vezi nici o diferenta si cu virf de americiu daca ai pune. Diferente sint numai pentru aia care folosesc motoarele la greu in sarcina (curse), nu pentru oamenii normali.

 

Asa, ca idee, bujiile multielectrod sint de fapt mai proste ca cele cu un singur electrod. Vad ca multa lume a cazut in capcana marketingului si crede ca dau jde scintei. Nu e adevarat, dau exact 1 scinteie ca si cele normale. Scinteia se face intre virf si electrodul cel mai apropiat. Pe masura ce electrodul se erodeaza, altul vine la rind sa fie cel mai apropiat. In principiu o bujie cu 4 electrozi ar trebui sa tina cam de 4 ori mai mult inainte de schimbare sau reajustare. In realitate e vax, electroziii aia impiedica amestecul combustibil sa ajunga la scinteie, deci aprinderea e chiar mai grea. De asta nu exista bujii din astea la profesionisti.

Nu inteleg ce atita tam tam. O bujie normala NGK e 1-2$, 5$ pachetul de 4, si isi face datoria cu prisosinta. Eu am avut bujiile originale pe masina (tot NGK) si le-am schimbat la 170.000km fara sa le scot vreodata din motor, fara pierderi de performanta sau cresteri de consum (in ultima vreme aveam ceva oscilatii la ralanti, atit). Daca as tine motorul la linia rosie tot timpul poate as pune iridum (denso de exemplu), dar in nici un caz multielectrod. Nu inteleg unde gasiti voi bujiile alea de 1 milion, nici n-am auzit de bujii care sa fie mai scumpe de citiva $ bucata (doar alea cu iridium sint ceva mai scumpe), iar bujiile normale de foarte buna calitate sint sigur sub 3$ bucata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce atita tam tam. O bujie normala NGK e 1-2$, 5$ pachetul de 4, si isi face datoria cu prisosinta.

Asa e in Romania, ai uitat ? Cine n-are probleme, isi face singur.

 

In loc sa ne dam cu motorul si sa ne bucuram, avem probleme filozofice...

 

Plus ca ne lipseste tichia de margaritar. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt de parere ca bujiile astea cu 3-4 electrozi sunt frectie la picior de lemn...am avut pe guzzi (bosch, parca) si in 3-4000 a cedat una,nu mai dadea scanteie deloc...pe moment am pus sinterom si mergeau fara greturi, ulterior ngk de la louis, 3,5 euroi bucata . :what: Astea cu 1 milion bujia sunt SF-uri...la fel exista foarte multe "solutii-minune", aditivi si alte prostii care majoritatea nu functioneaza decat prin efectul "placebo".

 

 

PS.Zicala romaneasca aplicabila: Esti multumit ca dai un ban, dar stii ca nu-l mai ai :baldy: :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e ideea: bujii de firma (NGK de exemplu) si ieftine. Orice ban in plus pe asa ceva e ban aruncat. Mult mai important e e sa fie de temperatura potrivita si sa aiba distanta care trebuie intre electrozi.

 

E ca la ulei: am vazut o multime de fanatici care se cearta pe firme de ulei, etc. Cind de fapt cam singurul lucru important e sa schimbi uleiul la timp, sa aiba viscozitatea potrivita si sa il completezi, chiar daca folosesti cel mai ieftin ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ca la ulei: am vazut o multime de fanatici care se cearta pe firme de ulei, etc. Cind de fapt cam singurul lucru important e sa schimbi uleiul la timp, sa aiba viscozitatea potrivita si sa il completezi, chiar daca folosesti cel mai ieftin ulei.

 

Nu cred :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Oricum cele mai bune cu mai multi electrozi sunt cele cu doi electrozi de masa asa sunt si la avioane cu singura deosebire ca au electrozi de platina si au o distanta intre electrozi de 0,5 mm maxim care nu se poate regla.

post-7-1107095313_thumb.jpg

Editat de DCSAN20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...