0ctav Postat Octombrie 15, 2011 Share Postat Octombrie 15, 2011 (editat) am impresia ca si 2001 are ECu tot pe 16 biti.... sunt foarte curios daca se poate rescrie... ne poti spune asta George doar din serie, sau trebuie incercat???....ca dau fuga pana in garaj... Editat Octombrie 15, 2011 de octavius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Octombrie 15, 2011 Share Postat Octombrie 15, 2011 Eu am avut TRE home made( facut de mine ) si vreau sa zic ca am ales optiunea on-off, dar cand am vazut cat de mult era mobra schimbata in bine era tinut numai pe on tot timpul chiar si in oras. Am avut montat si power comander 3 si din pacate nu am apucat sa ajug cu ea la dyno sa fac o harta personalizata asa cum trebuie. Am apucat sa ma joc un pic doar cu analizorul de gaze, de la munca sa reglez un pic si amestecul fata de harta pe care am descarcat-o de la dynojet . Eu sunt pentru TRE si zic ca este cel mai simplu ,ieftin si eficient mod de a aduce ceva caluti in plus. Mai am cateva pe la garaj, asa ca cine mai vrea poate sa zica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 15, 2011 Share Postat Octombrie 15, 2011 am impresia ca si 2001 are ECu tot pe 16 biti.... sunt foarte curios daca se poate rescrie... ne poti spune asta George doar din serie, sau trebuie incercat???....ca dau fuga pana in garaj... Daca este pe 16 biti este foarte greu de resoftat cu gauri in ecu lipite fire ...greu Daca este pe 32 biti atunci merge ,este ceva de munca si ceva riscuri ,dar merge! Ecu din 2002/2007 sunt sigur pe 32 biti 32920-24FG0. 2002-2007 EU version 32920-24FK0. 2002-2007 US version De aceea am cerut seria de pe el sa vad exact de care este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Octombrie 16, 2011 Share Postat Octombrie 16, 2011 Salutare! Cati caluti in plus se pot obtine cu un TRE? Cum afecteaza consumul un TRE? Am un gsxr de 750 din 2001 Ma tenteaza sa imi montez unul, as vrea si sa anulez valvele PAIR,in cazul lor m-am gandit sa le cuplez cu epuratorul motorului. Am gasit cum se poate face unul aici http://www.bugmanweb.com/gsxr/gsxrindex.html si aici http://wotid.com/gsxr/content/view/16/31/ , si cred ca cel mai potrivit pentru mine e un Smart TRE, eventual unul cu intrerupator. Stie cineva unde pot gasi niste mufe, nu as vrea sa tai firele instalatiei mele? TNG, ai putea sa imi rescrii CDI-ul daca ti-l trimit prin curier sau se poate doar daca ajung cu motorul la tine? NASU, ai si niste mufe prin garaj, sau cat m-ar costa un TRE? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 16, 2011 Share Postat Octombrie 16, 2011 Rescrierea ECU se poate face doar pe modelele K5/K11 Remapare pot face pe toata gama de modele si tipuri Suzuki pe injectie,si trebuie facut cu motorul pornit deci nu se poate doar pe ECU. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Octombrie 16, 2011 Share Postat Octombrie 16, 2011 Rescrierea ECU se poate face doar pe modelele K5/K11 Remapare pot face pe toata gama de modele si tipuri Suzuki pe injectie,si trebuie facut cu motorul pornit deci nu se poate doar pe ECU. Multumesc! Ma bucur ca exista si mecanici adevarati pe forumul asta. Vreau sa te mai intreb ceva, ce ar putea cauza un zgomot asemanator cu un fluierat atunci cand motocicleta ajunge in jurul plajei de 5000 RPM, ar putea fi si din cauza uleiului? Anul asta am pu Barhahl 15W50. E utila anularea sistemului PAIR? Poti sa imi spui mai multe lucruri legate de TRE, legate de consum si putere, in special? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Octombrie 16, 2011 Share Postat Octombrie 16, 2011 Cum spuneam nu am apucat sa duc motoreta mea la dyno sa aflu exact ce putere avea. Ce pot sa zic este ca TRE-ul nu da cai in plus. Motocicleta are tot aceiasi cai, dar din fabrica ca sa nu fie asa de puternica in treptele 1,2 si 3 la turatii joase avansul este defazat cu cateva grade si de aici motocicleta este mai domoala la turatii joase in aceste trepte. Asa ca TRE-ul pacaleste motocicleta sa aibe impresia ca se afla in treapta nr5 tot timpul si in acest fel avansul este cel optim pentru o aprindere ideala a amestecului din cilindrii , tot asa se elimina si limitarea de viteza si motocicleta devine o bestie inca de la inceput, cu un cuplu sublim inca de jos . Este ideala aceasta modificare pentru ca poate fi comutata intre setarile de fabrica si setarea cu avansyl modificat. Din pacate nu am mufe plug-n-play, dar asigur pe toata lumea ca fac niste conexiunii care sunt cu mult mai bune decat ce se afla pe motocicleta , care nu vor oxida in timp asa cum se intampla cu mufele de pe motociclete. Pretul este de 150 ron montajul este inclus. Respect!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Octombrie 16, 2011 Share Postat Octombrie 16, 2011 Intrebam de consum pentru ca CDI-ul alimenteaza motorul ca si cum ar fi in treapta a 5-a permanent. Daca nu gasesc mufe sau un TRE cu mufe te contactez, ma intereseaza si un intrerupator pentru ca ma gandesc ca ar putea sa imi fie greu sa merg pe ploaie cu TRE-ul activ permanent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Octombrie 16, 2011 Autor Share Postat Octombrie 16, 2011 O sa ma uit si eu maine sa vad ce ECU am.Stiu insa ca exista PCM 3 un model pentru 99-2000,unul 2002-2007 si un alt tip specific pentru 2001.Cand nu aveam montat TRE toba era neagra,adica amestec imbogatit,dar dupa montarea TRE a scazut consumul,motorul merge mai rotund si fara fluctuatii de ralanti,am un castig imens de putere in treptele 1-4 si evacuarea este gri plumbutiu atat cu filtru de aer de serie cat si cu kn.Interesanta lipsa sondei lambda.Inseamna ca este non euro motorul si nu era sugrumata nici evacuarea originala cu catalizator,dar cum functioneaza injectia fara sonda?Cred ca ECU preia functia,nu?Deci ECU difera de cel din 2002 care este cu sonda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Octombrie 16, 2011 Share Postat Octombrie 16, 2011 Intrebam de consum pentru ca CDI-ul alimenteaza motorul ca si cum ar fi in treapta a 5-a permanent. Daca nu gasesc mufe sau un TRE cu mufe te contactez, ma intereseaza si un intrerupator pentru ca ma gandesc ca ar putea sa imi fie greu sa merg pe ploaie cu TRE-ul activ permanent Am uitat sa specific ca si consumul scade pentru ca nu mai deschizi asa mult gazul pentru aceleasi performante si toate TRE-urile facute de mine sunt cu buton on-off. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scamosu_gl Postat Octombrie 16, 2011 Share Postat Octombrie 16, 2011 Azi rezolvasi problema cu numarul si cu ocazia asta si-a primit si o baie ca la carte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Octombrie 16, 2011 Share Postat Octombrie 16, 2011 (editat) Azi rezolvasi problema cu numarul si cu ocazia asta si-a primit si o baie ca la carte Bine ca ai rezolvat problema ,astia sunt mai descuiati la minte, dar stii care este problema ? Cum ajungi in romanica te ia garcea la intrebarii! Editat Octombrie 16, 2011 de NASU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scamosu_gl Postat Octombrie 16, 2011 Share Postat Octombrie 16, 2011 Bine ca ai rezolvat problema ,astia sunt mai descuiati la minte, dar stii care este problema ? Cum ajungi in romanica te ia garcea la intrebarii! man asta asa e...am gasit intr-un targ un tip care facea nr de inmatriculare...e facut pe plastic cum is facute numerele lor...e la dimensiunile standard pt romania si e facut exact cum e nr. romanesc...material reflectorizant..si de data asta l-am prins in suruburi, am aruncat suportu de plastic..de data ast anu mai cade...si o intrebare la voi toti...ce cauciace recomandati pt. vremea umeda din londra?acuma am pe ea pirelli angel st si am cu ele 14.000 de km dau au ajuns la ultima strigare is tocite pana la limitatori...deja nu mai e stabila mobra se simte mai ales ca acuma dimineatza la 5 cand plec la munca is 4 grade afara.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 17, 2011 Share Postat Octombrie 17, 2011 (editat) Multumesc! Ma bucur ca exista si mecanici adevarati pe forumul asta. Vreau sa te mai intreb ceva, ce ar putea cauza un zgomot asemanator cu un fluierat atunci cand motocicleta ajunge in jurul plajei de 5000 RPM, ar putea fi si din cauza uleiului? Anul asta am pu Barhahl 15W50. E utila anularea sistemului PAIR? Poti sa imi spui mai multe lucruri legate de TRE, legate de consum si putere, in special? Zgomotul poate sa vina de la distributie,de regula este o problema pe la intinzator care s-au facut in 2 modele.Primul a avut Probleme legate de fiabilitatea sistemului de blocare ,dupa care a for reproiectat altul care a mai lungit perioada de funtionare,dar din pacate se uzeaza si el.. Da este utila anularea PAIR valve,dar eu nu recomand cuplarea cu epuratorul,mai ales daca motorul are sonda lambda! Despre TRE asta spun oameni care il fac: The REASON why the X-TRE works exceptionlly well on some models is because of the detuning at lower gears and 0-50% throttle position on the Busa, B-King, and GSXR1000. What's important to understand is HealTech is not claiming PEAK horsepower, they're talking about giving riders more power across the RPM range in gears 1-2-3 which is what they will mostly use to accelerate quickly, so it's "power where it counts". And then of course having the top speed limiter removed is a big bonus. While X-TRE has the most effect on 1000cc+ bikes, dyno results on the 600/750 models were equally positive. The power gain is up to 3 HP on the 600 and near 5 HP on the 750 in 1st gear. EQUALLY important is that in 1st gear, the GSXR750 makes +8 to +12 ft/lb of torque through almost the ENTIRE powerband, and the GSXR600 makes +3 ft/lb of torque through much of its powerband. So not only does the bike make more power, but your first gear "oomph" really increases! Basically, the X-TRE is a huge boost to your holeshot! O sa ma uit si eu maine sa vad ce ECU am.Stiu insa ca exista PCM 3 un model pentru 99-2000,unul 2002-2007 si un alt tip specific pentru 2001.Cand nu aveam montat TRE toba era neagra,adica amestec imbogatit,dar dupa montarea TRE a scazut consumul,motorul merge mai rotund si fara fluctuatii de ralanti,am un castig imens de putere in treptele 1-4 si evacuarea este gri plumbutiu atat cu filtru de aer de serie cat si cu kn.Interesanta lipsa sondei lambda.Inseamna ca este non euro motorul si nu era sugrumata nici evacuarea originala cu catalizator,dar cum functioneaza injectia fara sonda?Cred ca ECU preia functia,nu?Deci ECU difera de cel din 2002 care este cu sonda. Ecu functioneza fara sonda cu harta stabilita, si fara corectii, nu este closed loop.Dar chiar si cu sonda, corectiile se fac doar pe relanti si dechidere constanta de acceleratie. Editat Octombrie 17, 2011 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Octombrie 17, 2011 Share Postat Octombrie 17, 2011 Ce crezi ca e mai bine, sa merg cu motorul asa si cand e cazul sa schimb totata distributia sau e mai bine sa schimb intinzatorul acum si restul cand va fi cazul? Pe langa zgomotul de care iti spuneam se mai aude un zgomot in partea stanga sus, am verificat jocul la supape si e ok, posibil sa fie tot de la distributie? Legat de PAIR, nu am sonda lambda, in cazul asta banuiesc ca nu ar fi o problema daca le cuplez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 17, 2011 Share Postat Octombrie 17, 2011 (editat) Ce crezi ca e mai bine, sa merg cu motorul asa si cand e cazul sa schimb totata distributia sau e mai bine sa schimb intinzatorul acum si restul cand va fi cazul? Pe langa zgomotul de care iti spuneam se mai aude un zgomot in partea stanga sus, am verificat jocul la supape si e ok, posibil sa fie tot de la distributie? Legat de PAIR, nu am sonda lambda, in cazul asta banuiesc ca nu ar fi o problema daca le cuplez. Nu stiu ce sa zic legat de zgomot cel mai bine trebuie auzit de cineva care stie sa-l interpreteze. Raman la parerea mea ca nu este bine sa unesti pair valve cu epuratorul! Epuratorul are un rol major de a elibera presiunea din carter.Pe gaurile de la PAIR atunci cand decelerezi se produce vacum,dar atunci cand esti pe acceleratie ai presiunea gazelor care ies prin evacuare,asa ca daca ai nesansa sa nu mai inchida acele supape din Pair valve,te vei trezi cu o presiune care intra in carter sau cel mai rau cu un "dop" daca presiunile sunt egale....deci Blokeaza-le si gata de ce sa te complici inutil mai ales cand nu ai mari avantaje daca faci asta! Editat Octombrie 17, 2011 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 Ce crezi ca e mai bine, sa merg cu motorul asa si cand e cazul sa schimb totata distributia sau e mai bine sa schimb intinzatorul acum si restul cand va fi cazul? Pe langa zgomotul de care iti spuneam se mai aude un zgomot in partea stanga sus, am verificat jocul la supape si e ok, posibil sa fie tot de la distributie? Legat de PAIR, nu am sonda lambda, in cazul asta banuiesc ca nu ar fi o problema daca le cuplez. Sigur nu e de la distributie... asta daca nu ai umblat la ea... da... daca ai umblat pe acolo... cred ca zgomotul ar inceta daca ai scoate cheile din contact si ai merge la un priceput man... no offence, da tu ai probleme cu bagatul de seama... cred. Oricum daca anulezi 2 pair-ul motorul nu pateste nimic. Returul de gaze din cutia de viteze catre epurator e de recomandat sa inlocuiesti furtunul ala de rahat cu un filtru cu site metalice cat mai dese (asta ca sa nu scuipe ulei pe sub sha pe partile componente)si care sa permita gazelor sa iasa afara nestingherite (sunt o gramada de imperfectiuni in mecanica unui ceas dealminteri in mecanica unui motor) si crede-ma ca e ceva presiune acolo. Sonda Lambda- tine-o ca altfel nu iti porneste motorul iar daca vrei sa o anulezi tre' sa te reintorci la softul 99-2000 cand nu aveau sonde. A mea merge asa de 3 ani si merge brici. Nu te stresa pea mult de zgomotul facut cand ajunge la turatia critica. Busa mea are aceeasi problema pe la 4500rpm. De recomandat sa fi sub sau deasupra turatiei respective atunci cand stai pe curbe... e un pic ciudat daca treci prin ea si esti inclinat...e ezitant ca sa zic asa. Eu prefer sa fiu deasupra la 4500rpm pe curbe.... Cele bune. De recomandat un PCM 3 si o harta ptr configuratia motorului facuta de cei de la Powercommander. Eu am scris un mail la adresa office@powercommander.com si le-am descris configuratia de pe motor, iar ei mi-au dat dupa o saptamana harta cea mai apropiata configuratiei. De-asemenea le-am spus ca am cumparat produsul PCM 3 si le-am dat seria PCM-ului, (mentionand ca ptr configuratia motorului meu nu gasesc harta) asta ca sa fie si ei binevoitori si sa imi returneze un raspuns. Si cam asta a fost... am downloadat linkul, l-am atasat modulului si merge frate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 Nu am umblat la distributie, am verificat doar jocul supapelor, oricum daca m-ar fi depasit lucrurile astea m-as fi dus direct la un prieten care se pricepe, ca sa nu platesc dublu. Scriam ca se aude un zgomot, ca un tacanit in partea stanga sus a motorului, poate fi de la o supapa? Cand am verificat jocul supapelor am gasit la cilindrul 1 diferente intre jocurile supapelor de admisie de 0.5, supapa din exterior are joc 0.20 iar cea din interior 0.15. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 Nu am umblat la distributie, am verificat doar jocul supapelor, oricum daca m-ar fi depasit lucrurile astea m-as fi dus direct la un prieten care se pricepe, ca sa nu platesc dublu. Scriam ca se aude un zgomot, ca un tacanit in partea stanga sus a motorului, poate fi de la o supapa? Cand am verificat jocul supapelor am gasit la cilindrul 1 diferente intre jocurile supapelor de admisie de 0.5, supapa din exterior are joc 0.20 iar cea din interior 0.15. Nu este o diferenta sa faca zgomot! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 sa nu fie de la ulei... tu ai bagat Bradhal ?... o mizerie facuta ptr race...sa se foloseasca odata... apoi sa se schimbe... cand nu e uleiul bun se mai aude un tacanit temporar...si cutia suna mai tare... dar nu cred ca asta e problema. Esti sigur ca e in motor si nu pe langa el... vreun Colt la radiator desprins, surubaraia care sustine motorul, Urechea stanga care tine motorul de cadru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 (editat) din motor e, am verificat de mai multe ori. am verificat si cu ambreiajul actionat si face la fel. posibil sa fie de la ulei,inainte de bardahl am avut motul 300v si nu imi placea cum mergea cutia dar cred ca o sa revin la motul insa 5100 sau 7100. pana acum am folosit 15 w 50 si ma gandesc sa pun 10 w 40. de motorex ce parere aveti, sau ce marci ati mai folosit si a mers bine motorul? sper ca nu e deranj ca am postat aici din motor nu e, am verificat de mai multe ori. am verificat si cu ambreiajul actionat si face la fel. posibil sa fie de la ulei,inainte de bardahl am avut motul 300v si nu imi placea cum mergea cutia dar cred ca o sa revin la motul insa 5100 sau 7100. pana acum am folosit 15 w 50 si ma gandesc sa pun 10 w 40. de motorex ce parere aveti, sau ce marci ati mai folosit si a mers bine motorul? sper ca nu e deranj ca am postat aici Editat Octombrie 20, 2011 de Alex_gsxr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 de unde ai cumparat uleiul ... de la ceva Raceri de prin tara? ) ei schimba uleiul la fiecare alergare... apoi il vand ca nou... cica arata bine... ca si nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 uleiul a fost cumparat de la un magazin, mai stiu persoane care au cumparat de acolo si au fost multumite, nu parea a fi contrafacut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 Daca l-ai luat vrac... sigur era folosit... poate sa arate ca si aurul verde... ca de aia e folosit o singura data si apoi scuipat afara din motor. Toti din SBK isi schimba uleiul dupa fiecare cursa, la fel si filtrele. Si il folosesc de vineri pana duminica. 3 zile atat. Rutierii cum suntem noi numiti... stau cu el un an... poate 2 si zic ca il schimba la X km. Oricum vezi si tu de pe unde cumperi. Eu folosesc Motorex. E bun... nu am probleme majore. Poti sa mergi la un priceput care are tester ptr pompa de ulei sa vezi la ce presiune se ridica in timpul functionarii. Exista jos in dreapta un surub pe galeria principala. E usor de identificat. Are capul cilindric si se deschide cu un imbus de 6 parca... cand ai motorul cald (recomandat 60 C) presiunea uleiului trebuie sa indice in intre 2,0 - 5.0kg/cm2 la 3000rpm. Daca e mai putin sau mai mult decat scrie la carte... se prea poate ca debitul de ulei sa nu fie suficient ptr ungerea axelor cu came si incarcarea tachetilor sa nu se faca bine din diferite motive. Daca ai manualul de intretinere poti citi acolo care sunt motivele,presiune joasa -filtru infundat, ulei cu vascozitate neadecvata prea joasa,O-ringuri avariate, pompa ulei defecta sau combinatii de genul asta/ daca presiunea e mai mare decat maxima data atunci poti avea vreun pasaj infundat (sunt niste tasnitori care fac pipi pe ici pe colo) sau vascozitate prea mare... sau combinatii. Ce sa zic... Succes. apropo...Cati KM are la bord batranica ta man...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 (editat) uleiul a fost la bidoane de 1 litru, eu l-am desigilat motorul e din 2001 si kilometrajul indica 42500 de km dar e posibil sa aiba mai multi. modelul meu nu are sonda pe evacuare cum spuneai inca poate, nu e batranica Editat Octombrie 20, 2011 de Alex_gsxr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.