JAGI Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 Referitor la vibratiile ghidoanelor. A incercat cineva sa inlocuiasca ghidoanele originale cu unele aftermarket? Eu, la CBR 954 aveam niste mici vibratii , dupa ce I-am pus ghidoane race Vortex, au disparut cu totul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 Referitor la vibratiile ghidoanelor. A incercat cineva sa inlocuiasca ghidoanele originale cu unele aftermarket? Eu, la CBR 954 aveam niste mici vibratii , dupa ce I-am pus ghidoane race Vortex, au disparut cu totul. Pentru hayabusa este ceva mai greu cu inlocuitul ghidoanelor,este alt sistem de prindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 Referitor la vibratiile ghidoanelor. A incercat cineva sa inlocuiasca ghidoanele originale cu unele aftermarket? Eu, la CBR 954 aveam niste mici vibratii , dupa ce I-am pus ghidoane race Vortex, au disparut cu totul. Am schimbat eu semighidoanele dar nu am simit nici o diferenta (am pus semighidoane Helibars). Bine, eu nu le-am schimbat ca sa scap de vibratii ci pentru o pozitie mai comoda in sa. Cum zice si capitanu, din plaja aceea de turatie se poate iesi foarte usor. Pe mine ma deranjau aceste vibratii doar cand mergeam la mare pe autostrada, atat. Un alt lucru care nu l-am specificat si s-ar putea sa conteze mult, este ca eu merg tot timpul cu un deget pe maneta de frana si unul pe maneta de ambreiaj. Astfel simteam ca amorteala incepe de la degetele care le tineam pe manete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 servus! Va multumesc tuturor pentru raspunsuri . In special danutu_m mi-a respuns direct la preocuparile pe care le am. Motivul pentru care ma intereseaza busa sau zzr1400 este ca inca se mai fabrica si mi sa pus pata ca vreau motor nou .Si asta pentru ca este pentru prima data cind sunt absolut decis ca asta este singura categorie care ma mai intereseaza . Din pacate concluzia pe care o trag este ca busa nu se merita sa iau de nou pentru ca am prea mult de pierdut daca ma calca pe nervi si trebuie sa-l schimb rapid. Motor pre iubit am si e destul de fantastic incit nu am nici un stres sa gasesc o solutie rapida. Daca o sa imi pierd rabdarea si nu pai pot sa astep pina ajung la o decizie rationala pur si simlu o sa dau cu banu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 servus! Va multumesc tuturor pentru raspunsuri . In special danutu_m mi-a respuns direct la preocuparile pe care le am. Motivul pentru care ma intereseaza busa sau zzr1400 este ca inca se mai fabrica si mi sa pus pata ca vreau motor nou .Si asta pentru ca este pentru prima data cind sunt absolut decis ca asta este singura categorie care ma mai intereseaza . Din pacate concluzia pe care o trag este ca busa nu se merita sa iau de nou pentru ca am prea mult de pierdut daca ma calca pe nervi si trebuie sa-l schimb rapid. Motor pre iubit am si e destul de fantastic incit nu am nici un stres sa gasesc o solutie rapida. Daca o sa imi pierd rabdarea si nu pai pot sa astep pina ajung la o decizie rationala pur si simlu o sa dau cu banu. De ce am impresia ca tu ai stiut ce vrei de la inceput... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 Servus! Exact ce imi doresc eu este absolut inposibil pentru ca honda s-a oprit in a mai concura la categoria asta. Asa ca incerc sa determin cea mai buna alternativa. Favorizez hayabusa pentru aspect iar zzr 1400 din punct de vedere tehnic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tud0r Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 Tudor cand s-a urcat anul trecut pe Busa mea... jura ca e pe alt motor... true that !! de la pozitie pana la felul cum se simtea intre picioare si cum viram cu ea Intrebare: de ce si-ar lua cineva un motor care vibreaza si-ti amorteste mainile ? ) amorteala la mine se manifesta DOAR la inceput de sezon pasau daca nu ma plimb o perioada mai mare de timp ... am facut 1500 km intr-o zi si doar c.uru ma omora ... cred ca pana la urma fiecare trebuie sa-si gaseasca pozitia comoda in sa cat despre vibratii ? nu o tii la 140 ... ori 130 .. ori 150+ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 Servus! Exact ce imi doresc eu este absolut inposibil pentru ca honda s-a oprit in a mai concura la categoria asta. Asa ca incerc sa determin cea mai buna alternativa. Favorizez hayabusa pentru aspect iar zzr 1400 din punct de vedere tehnic Honda,a produs VFR 1200 pentru golul lasat de XX. ZZR ales din punct de vedere tehnic? Poti da ceva detalii "tehnice" care te-a facut sa alegi aceasta moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARZAN Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 Goe,nu cumva sa-ti iei busa,ca dupa un drum mai lung te dezintegrezi din cauza trepidatiilor.Eu mi-am schimbat oasele din maini,cu unele de titaniu,doar asa am rezistat pina acum.Scuze pt caterinca,dar nu m-am putut abtine.Poate sunt eu mai nesimtit,sau al meu e "the special one",dar nu mi-am dat seama sa trepideze.E adevarat ca ma dau mai sportiv cu ea,si nu prea am timp sa analizez comportarea motorului in diferite ture.Din punctul meu de vedere,trepidatie se numeste ce face un IJ,sau orice mono/bicilindru,vezi acolo amorteala la incheieturi.Daca amorteste cineva pe Busa,inseamna ca problema e cu stilu' de pilotaj.Stiu ca postul meu e nefolositor,dar nu am scris pe forum de cativa ani,si am apucat ocazia asta,sa-mi satisfac acest fetish.Vrei sfaturi pertinente,asculta de TNG si Capitan,ei se pricep la Buse. Am bagat aproape 900 km dintr-un foc cu ea (doar cu pauze de alimentare),si nu incheieturile au obosit ci cu;ru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 19, 2013 Admin Share Postat Decembrie 19, 2013 ZZR ales din punct de vedere tehnic? Poti da ceva detalii "tehnice" care te-a facut sa alegi aceasta moto. Poate ABS-ul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 Servus! Nu e vorba de abs. Din cite stiu hayabusa incepind cu modelul 2013 vine cu abs si frine fata brembo stoc. Diferentele si mecanice si de performanta sunt sunt de mici ca le cosider neglijabile. Singura diferenta care imi atrage atentia este ca zzr-ul are motorul dublu contrabalansat pentru a reduce mai mult din vibratii. Am tendinta sa fac drumuri lungi . Cind pleci de la bucuresti catre timisoara nu o sa poti sa mergi tot drumul in stil sportiv oricit ai vrea. Mai sunt si momente de respiro. Din punctul meu de vedere asta este singurul motiv pentru careastfel de motor este ineresant si anume sa te poti bucura de putere de motor de circuit cind ai chef dar sa te poti bucura de linistea fantastica oferita de protectia la vint ,confort relativ,si stabilitate atunci cind ai chef sa mergi linistit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaimike Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 va salut baieti imi cer scuze ca intervin in discutie dar am si e o curiozitate ce inseamna motor dublu contrabalansat ms. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 poate se gaseste cineva cu capacitati de explicare mai bune. cu limbajul meu de lemn pot doar sa spun ca orice motor cu patru cilindri are nevoie de un sistem de contrabalansare a pistoanelor in miscare . dintr-o asimetrie creata prin conceptie aceste motoare creeaza o vibratie secundara de nivel dublu fata de turatia motorului. cel mai de baza sitem de eliminare al acelor vibratii contine doua contrabalansoare care se invirtesc in sens invers la dublu viteza motorului. singurul motor in 4 cilindri care nu sufera de aceasta problema este boxerul din motive evidente de asezare a pistoanelor si a ordinii de aprindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaimike Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 am inteles ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 (editat) Servus! Diferentele tehnice si mecanice sunt atat de mici ca le cosider neglijabile. Sunt enorme!Dar asta este alta poveste.... Succes in decizia pe care o vei lua,o sa ai nevoie. Cu respect TNG! Editat Decembrie 20, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 (editat) Am tendinta sa fac drumuri lungi . Cind pleci de la bucuresti catre timisoara nu o sa poti sa mergi tot drumul in stil sportiv oricit ai vrea. Mai sunt si momente de respiro. Din punctul meu de vedere asta este singurul motiv pentru careastfel de motor este ineresant si anume sa te poti bucura de putere de motor de circuit cind ai chef dar sa te poti bucura de linistea fantastica oferita de protectia la vint ,confort relativ,si stabilitate atunci cind ai chef sa mergi linistit. ca si parere personala, cred ca ar trebui sa largesti plaja de cautare, pentru ca sunt alte motociclete mai potrivite pentru ce vrei tu. Ex: vfr1200, gtr1400, k1200-1300gt, fjr1300. Editat Decembrie 20, 2013 de danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 (editat) ca si parere personala, cred ca ar trebui sa largesti plaja de cautare, pentru ca sunt alte motociclete mai potrivite pentru ce vrei tu. Ex: vfr1200, gtr1400, k1200-1300gt, fjr1300. de k1200/1300 gt vroiam sa zic si eu. ai 152 cai (175 cai la k1300gt), set de cutii, cardan, abs, xenon, esa, tc, parbriz reglabil, ghidonul reglabil, manere incalzite, sa incalzita reglabila, tempomat, tire pressure monitoring, etc... Editat Decembrie 20, 2013 de gabyshor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 Servus! Multam fain pentru sugestii dar am trecut deja de faza in care am considerat madelele respective. Mai degraba as vrea sa stiu de ce nu ar trebui sa consider zzr1400. Cind vine vorba de posibilitatea de a monta ba gaje cel mai fain setup pe care lam gasit pina cuma este in poza atasata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
peu Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 ca si parere personala, cred ca ar trebui sa largesti plaja de cautare, pentru ca sunt alte motociclete mai potrivite pentru ce vrei tu. Ex: vfr1200, gtr1400, k1200-1300gt, fjr1300. Si eu sunt de aceeasi parere. Am avut Busa (fantastica motocicleta), insa stilul de mers, m-a indreptat catre un 1200rt. Dupa vara viitoare, vad daca revin la Hypersport Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 Si eu sunt de aceeasi parere. Am avut Busa (fantastica motocicleta), insa stilul de mers, m-a indreptat catre un 1200rt. Dupa vara viitoare, vad daca revin la Hypersport TRADATORULE!O sa-mi dai tu dreptate daca nu la vara,anul urmator sigur! Tradatorule!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
peu Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 Sunt convins, ca abia astepti, sa intretii si sa imbunatatesti, un BMW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Killy Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 Vaai, ai parasit frumusetea portocalie? Tu stii mai bine Sa o stapanesti sanatos pe noua ta "partenera" de drum! si trebuie sa o vad si eu la primavara Spor la alegarea lui Ghita si sarbatori cu multe bucurii tuturor!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
peu Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 (editat) Sigur o vezi, daca nu mai devreme, la traditionala intalnire de buse, din primavara. Editat Decembrie 20, 2013 de peu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 Sigur o vezi, daca nu mai devreme, la traditionala intalnire de buse, din primavara. Pai nu primim tradatori cu motociclete d'alea cu cilindri aruncati in lateral, mai se apleaca si intr-o parte cand accelerezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Decembrie 22, 2013 Share Postat Decembrie 22, 2013 (editat) Salutare Man... No Offence... hobby-ul necesita niste cunostinte. Eu nu sunt mecanic de profesie, desi la baza am un certificat care imi atesta acest lucru... dar am pus mana pe un manual de mecanica acu 24 de ani cand am luat respectivul certificat. Iar de atunci lucrurile au evoluat. Toate motoatele de turatie mare au o asa zisa "balansina" inclusa in design-ul motorului. La Busa...inca din 1999 inginerii de la "Susuki" s-au gandit si la lucrul acesta. Daca ai citit topicul de mai sus, cu privire la ''turatia critica'' atunci cand mai multe piese aflate in miscare de rotatie isi creeaza un moment de inertie...momente care atunci cand nu sunt sincronizate produc Vibratii. S-a observat ca unele piese in motor (datorita miscarii lor de rotatie in diferite directii respectiv axe) creeaza momente inetriale care duc la aparitia unor efecte negative in interiorul unui motor. Facand suma a tuturor acestor momente (care produc respectivele efecte)... s-a observat ca anumite vibratii si efecte negative produse de masele puse in miscare,pot fi diminuate considerabil prin rectificari, ajustari si implementarea anumitor angrenaje, cum ar fi respectica "balansina" de care povesteam mai sus. Datorita masei mari a "arborelui cotit" (in raport cu celeleate piese), s-a observat ca de la o anumita turatie, efectul giroscopic produs de acesta si inertia(catre "inainte"), duce la uzura marita a lagarelor pe care acesta sta asezat. In timp cresterea uzurii duce la o deplasarea a bieletolor in ax longitudinal si la marirea gradului lor de libertate. (grad care duce la marirea vibratiilor in regiunea turatiei critice) Ca sa reduca acest efect, s-a intordus o greutate suplimentara, numita "crank Balancer" (vezi manualul de intretinere "Busa 1999-200"). greutate care se roteste in sens opus arborelui cotit si produce o compensare a acestui "efect giroscopic" respectiv o diminuare a vibratiei in motor la turatii mari.) Partea cu Tehnica... te depaseste... cumpara Busa. Roata nu am descoperit-o noi... (din pacate) Noi doar o folosim. Ps: - consecintele respectivului efect l-am luat la cunostinta in 1997 cand am avut la indemana un Mitsubishi Lancer 2.0 GTI si niste "nepriceputeni" mi-au schimbat in service curelele de distributie si pompa ulei. Desi erau semnele pe fulii marcate...ei habar nu aveau...ca semnele sunt de la "balansina" si nu de la pompa de ulei cum sustineau. Vibratiile aparute la turatii de 8k-9k rpm erau devastatoare... toata masina tremura. -concluzia... mea este ca ai luat "Zero" la mecanica... la fel ca si priceputii care mi-au schimbat cureaua de distributie. Balansina a fost "inventata" cu multi ani in urma... Zile Bune. poate se gaseste cineva cu capacitati de explicare mai bune. cu limbajul meu de lemn pot doar sa spun ca orice motor cu patru cilindri are nevoie de un sistem de contrabalansare a pistoanelor in miscare . dintr-o asimetrie creata prin conceptie aceste motoare creeaza o vibratie secundara de nivel dublu fata de turatia motorului. cel mai de baza sitem de eliminare al acelor vibratii contine doua contrabalansoare care se invirtesc in sens invers la dublu viteza motorului. singurul motor in 4 cilindri care nu sufera de aceasta problema este boxerul din motive evidente de asezare a pistoanelor si a ordinii de aprindere. Am uitat sa mentionez... Masina era facuta in 1994 si avea balansina. Ma gandeam sa va arat un motor... in jur de 52.000cm3, 7 pistoane, cursa pistonului in jur de 3,20mtr, carcasa turbochargerului are in jur de 2,30 in diametru... motorul dezvolta aprox 28.000 bhp la 73 rpm. Turatie maxima aprox 76 rpm. Sarbatori Fericite Tuturor. Eh...iaca si Turbochargerul de care povesteam. . Editat Decembrie 22, 2013 de CaptainBusa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.