Sari la conținut

Capitala, Polul Accidentelor Cu MotocicliÂşti Din România


ambidextru
 Share

Postări Recomandate

În BucureÂşti s-au produs 26,7% din totalul accidentelor cu vehicule pe două roți din 2007.

În primele opt luni ale anului au avut loc în BucureÂşti 465 de accidente grave în care au fost implicați conducătorii de motociclete, mopede Âşi motoscutere. Cifra poate nu pare mare, dar, conform datelor Brigăzii de Poliție Rutieră (BPR), la sfârÂşitul lui iulie erau înmatriculate în BucureÂşti numai 18.002 motociclete, motocicluri, motorete, scutere Âşi mopede, reprezentând 1,7 % din totalul de 1.051.467 vehicule înmatriculate. Cum în perioada luată în discuție au avut loc în Capitală 2679 accidente soldate cu morți sau răniți, rezultă că 1,7% din vehiculele înmatriculate sunt implicate în 17,35% din totalul incidentelor rutiere grave.

 

PolițiÂştii spun că lucrurile stau chiar mai rău în privința deceselor: accidentele în care sunt implicate motociclete, scutere sau mopede au „produs” 18,30% din oamenii morți pe Âşoselele Capitalei.

 

Nu trebuie însă înțeles că motocicliÂştii poartă toată vina pentru producerea acestui veritabil carnagiu: doar în 212 din cele 465 de accidente (45,59%, soldate cu 9 decedați, 40 răniți grav Âşi 167 răniți uÂşor) vinovați au fost conducătorii de motociclete, motoscutere Âşi mopede. În restul cazurilor fie a fost culpă comună, fie vinovați au fost conducătorii auto sau pietonii.

 

Conform unor surse din cadrul BPR, chiar Âşi în situațiile în care conducătorul auto se face vinovat, conform legii, de neacordare de prioritate, de cele mai multe ori premizele pentru producerea accidentului au fost create de viteza dementă cu care circulau motocicliÂştii. De altfel, polițiÂştii spun că, din analiza fiecărui caz în parte, reiese extrem de limpede că, indiferent de cauza directă a accidentului, viteza mare de deplasare a vehiculelor pe două roți a avut un rol important în declanÂşarea tragediei.

 

O altă particularitate interesantă a fenomenului moto din Capitală este utilizarea acestor vehicule aproape exclusiv în scop recreațional: din cele 465 de accidente, 44 s-au produs între 6 Âşi 10 dimineața, 77 între orele 10 Âşi 14, 151 între orele 14 Âşi 18, 149 în intervalul cuprins între orele 18 Âşi 22, Âşi numai 44 între orele 22 Âşi 6 dimineața. Reiese limpede că foarte puțini bucureÂşteni folosesc motocicleta, scuterul sau mopedul pentru a merge la lucru Âşi că majoritatea covârÂşitoare a accidentelor în care sunt implicate vehicule pe două roți se produc între orele 14 Âşi 22, când tinerii amatori de distracție îÂşi scot bolizii pe străzi.

 

DeÂşi BPR face eforturi susținute pentru a ține fenomenul sub control, numărul accidentelor în care sunt implicați motocicliÂştii a crescut în primele opt luni ale lui 2007, față de perioada similară a anului trecut. Dacă adăugăm în ecuație Âşi faptul că în BucureÂşti s-au produs 26,7% din totalul accidentelor în care au fost implicate vehicule pe două roți la nivel național, obținem imaginea unei capitale europene în care motociclismul rămâne un sport extrem.

 

adrian.niculae@gandul.info

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea nu este absolut nimic nou in articolul asta! Numarul de accidente este direct proportional cu numarul de utilizatori! Dak in Bucuresti sunt atatea motoare si scutere nu inteleg care e buba! Sunt niste concluzii total aiurea fara nici un sens logic! Polul accidentelor= Polul utilizatorilor! Si intre 14 si 22 e un interval infernal celputin dupa 17 cand iese toata lumea de la munca nervoasa si grabita sa ajunga acasa eu zic ca este mai mult decat elocvent de ce sunt atatea accidente!

 

--- Mesaj completat în 13 Sep 2007 10:13 -------------
PS cei cu viteza si cu nebuniile ies dupa 22! potae nu sta in bucuresti ziaristul asta dar noaptea pe marile sosele se poate auzi clar!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea nu este absolut nimic nou in articolul asta! Numarul de accidente este direct proportional cu numarul de utilizatori! Dak in Bucuresti sunt atatea motoare si scutere nu inteleg care e buba! Sunt niste concluzii total aiurea fara nici un sens logic! Polul accidentelor= Polul utilizatorilor! Si intre 14 si 22 e un interval infernal celputin dupa 17 cand iese toata lumea de la munca nervoasa si grabita sa ajunga acasa eu zic ca este mai mult decat elocvent de ce sunt atatea accidente!

 

<small>--- Mesaj completat în 13 Sep 2007 10:13 -------------</small><br/>PS cei cu viteza si cu nebuniile ies dupa 22! potae nu sta in bucuresti ziaristul asta dar noaptea pe marile sosele se poate auzi clar!!!

 

Asa e.

Referitor la zogomot, e o isterie generala din cauza tobelor. Multi cand aud o toba racing cred ca motociclistul merge cu >200 la ora, dar el poate sa fie si-n treapta 2-a turat putin, deci o viteza rezon. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe mine ma linistesc statisticile astea... pana la urma daca circuli cu viteza normala si adaptata traficului si ai ceva conduita preventiva sunt destul de mici sansele sa patesti ceva grav.

 

nu-i chiar asa de mortal motociclismul asta, after all... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci daca am 21 ani,am un speed si ies seara sa imi scot prietena la plimbare sunt ,,tanar amator de senzatii tari''.

 

Sau poate ca intre 14-22 scarbiti de trafic refuzam sa scoatem conserva si plecam cu motorul? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as pleca peste tot cu motocicleta, si la orice ora... dar daca traficul e infernal,cine se incumeta sa se bage in furtuna...prea putini..

Mai e pana soferii o sa ne observe pe noi in trafic,plus ca se si vede ca noi suntem generatia motociclistilor de sacrificiu pentru simplu motiv ca soferii se obisnuiesc cu noi in trafic.Eu zic ca indiferent de ora,motociclistii ar iesi pe strazi.Daca si la ora 23 ar fi trafic infernal nu ar iesi multi motociclisti pe strazi.

Iar in legatura cu accidentele cred ca e clar ca multi sunt motociclisti in ochi altora si nu pentru ei isusi.

Cine nu e pasionat de motociclete nu prea are ce cauta pe motor, ca de dragul de a prinde gagici, sau sa depasesti viteze record nu are rost sa te urci pe motor etc... esti mai fermecator daca esti sanatos decat schilod.

Asfalt uscat la toata lumea.

Editat de gixxxer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ma sperie traficul din oras, atat timp cat stiu ca merg cu viteza mica sa pot evit pericole si foarte atent la intersectii si masinile parcate, pana acum nu am fost nevoit sa franez de urgenta; as merge tot timpul cu motorul, altceva ma sperie, vremea de afara, ploaia si mai incolo ninsoarea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea nu este absolut nimic nou in articolul asta! Numarul de accidente este direct proportional cu numarul de utilizatori! Dak in Bucuresti sunt atatea motoare si scutere nu inteleg care e buba! Sunt niste concluzii total aiurea fara nici un sens logic! Polul accidentelor= Polul utilizatorilor! Si intre 14 si 22 e un interval infernal celputin dupa 17 cand iese toata lumea de la munca nervoasa si grabita sa ajunga acasa eu zic ca este mai mult decat elocvent de ce sunt atatea accidente!

 

<small>--- Mesaj completat în 13 Sep 2007 10:13 -------------</small><br/>PS cei cu viteza si cu nebuniile ies dupa 22! potae nu sta in bucuresti ziaristul asta dar noaptea pe marile sosele se poate auzi clar!!!

 

Eu nu cred ca numarul de motoare e motivul pentru care au loc atatea accidente. Nu mai exista oras in Romania cu traficul din Bucuresti. As zice ca nici in Europa nu se gaseste asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca numarul de motoare e motivul pentru care au loc atatea accidente. Nu mai exista oras in Romania cu traficul din Bucuresti. As zice ca nici in Europa nu se gaseste asa ceva.

cica la istambul e dezastrrrrrru.la noi e oke!(CICA) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da inteleg ca si motociclisti mai baga mana in gaz...asta e. Dar politia romana de ce dracu nu e pe strazi sa le dea amenzi la toti participanti la trafic care incalca reguli??? ca d-asta ii platim sa fie la datorie nu sa doarma, ca daca ar face asa nu ar mai muri atat de multi motociclisti!

Editat de alecsutzyu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca numarul de motoare e motivul pentru care au loc atatea accidente. Nu mai exista oras in Romania cu traficul din Bucuresti. As zice ca nici in Europa nu se gaseste asa ceva.

 

 

Eu cred ca nu mai exista in Europa oras cu asa o densitate de nesimtire si taranism pe metru patrat :) unde pui ca cel mai prost si mitocan taran e taranul de Bucale :D fie el pieton, pensionar, camionagiu, taximetrist, fetitza de centura sau motoretizd.

 

Si ce se mira nenea asta asa? sta in primaverii cumva? In loc sa frece statisticile politiei, care au tot fost frecate de presa, ar putea concepe ceva mai inteligent ...... da presa noastra .... spui presa si tragi apa

 

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cica la istambul e dezastrrrrrru.la noi e oke!(CICA) :)

 

 

In instambule dezastru dak ai cedeaza e ca si cum ai ave prioritate ca semn de drum c prioritate nam vazut insa nu sunt atataea motoare ca la noi tinand cont ca sunt 20 de milione de locuitori! Am vrut sa il las pe unu sa treaca pe trecerea de pietoni da a facut semn sa trec! Am stat am vazut ca nu trece mi-am vazut de drum! chiar e dezastru acolo culmea ca nu prea am vazut accidente si la ei nu misti masina de peloc indiferent de gravitatea accidentului! Ba mint am vazut unu si era aglomeratie gramda asta in interval de 10 zile circulat de dimineata pana seara prin orasul ala imens!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe mine ma linistesc statisticile astea... pana la urma daca circuli cu viteza normala si adaptata traficului si ai ceva conduita preventiva sunt destul de mici sansele sa patesti ceva grav.

 

nu-i chiar asa de mortal motociclismul asta, after all... ;)

Nici nu banuiesti cata dreptate ai! :lol: Vitezza neadaptata conditiilor de drum naste tragedii!A conduce inseamna a anticipa!e mai obositor,dar merita! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cica la istambul e dezastrrrrrru.la noi e oke!(CICA) :lol:

 

Nu e deloc dezastru acolo,sunt de zece ori mai multi decat in Bucuresti!Diferenta este ca ei se respecta si se ajuta intre ei,aici,nici macar 50 de cm nu ti se ofera!Fiecare tara europeana are metropolele ei,dar exista civilizatie,ceea ce aici lipseste definitiv!

Adica daca omu a luat credit acu',si-a luat automobil modern,el e nashu pe strada,intelegi,el taie si spanzura,e strada lui!Adica cum,tie nu ti-au ajuns banii sa-ti iei masina si ai ramas pe doua roti,cum adica sa-l depasesti tu acum pe el,nu se poate,el e schmecheru acum :) Din nefericire multi gandesc asa ;)

 

Concluzia:Tara schmecherilor,si cu ajutorul lor se multiplica si agresivitatea tuturor!CIVILIZATIE,este cuvantul cheie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...