Sari la conținut

Calea Rahovei - Sebastian-Buc.- Freewind 25.10.2007


Noogall
 Share

Postări Recomandate

Zona calea Rahovei intresectie cu Sebastian, mai exact in fata la Alumil benzinaria OMV. Autorul: Radu amic de-al meu proaspat posesor al unul Suzuki Freewind 650 (luat ieri pe 24).

 

Pai pe larg (nu am fost martor, din ce am intreabat relatez si urmarile):

Mergea omul frumos pe banda 1 venind dinspre trafic greu spre Sebastian cand la un moment dat o dacioara de pe vremea tineretilor bunicului iese pe contrasens (acolo pe mijloc e linia lui 32 si nu poti traversa), gandindu-se ca cativa metri pe contrasens nu e prob. Amicul incepator fiind (mai exact prima zi de calarie) cel mai probabil s-a speriat si a franat brusc si cum pe jos era praf si pietricele atat i-a trebuit motorului sa-l puna-n cap. Mai exact in umar. Cand am ajuns el tocmai ce pleca spre spital Urmari: motorul-toba o mica zgarietura si la fel si pe rezervor. De aici trag concluzia ca nu avea viteza. Motoristul: e ok, de azi are protectii hard marca IPSOS la umar si picior. Inca e in stare de soc si din partea lui nu prea am putut afla detalii. M-am ocupat de ducerea motorului la loc sigur, pe aceasta cale multumindu-i si lui Motocicle (posesorii de virago de la Arc il stiu mai bine de Gabi) care a raspuns promt la apel.

 

Echipament: casca HJC, geaca de piele Spool protectii medii, manusi, blugi

 

Concluzie: desi toata vina o poarta soferul Daciei, totusi consider ca se putea evita accidentul cu putin experienta. Eu unul desi e rusinos sa o recunosc prima sapt nu i-am dat mai mult de 40 ca mi-era frica pur si simplu. Revin cu detalii legate de imprejurari si mai ales modul cu a rectionat si aici ma refer la franare (opinia mea ca a franat spate si cand spatele a fugit a blocat fata si s-a dus in bot)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce ajuta protectiile daca se urca fara experienta pe un motor puternic si nici nu cunoaste acel motor..Pica din cauza ca nu stie sa franeze!!! Mai pune capac la toate mai cumpara o tura de protectii hard ;) ...

Sfatul meu este sa mearga prietenul tau intr-un loc linistit fara trafic si sa exerseze franarea si oprirea de la diferite viteze + sa faca viraje cu franari..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...pe banda 1 venind dinspre trafic greu spre Sebastian cand la un moment dat o dacioara de pe vremea tineretilor bunicului iese pe contrasens (acolo pe mijloc e linia lui 32 si nu poti traversa), gandindu-se ca cativa metri pe contrasens nu e prob...

 

Care cativa metri? Nu le am cu aproximarile distantelor, dar sunt ca popa 200 metri de la OMV la intersectia cu Progresului (Trafic Greu), poate chiar mai mult. Ce boala am pe astia care o taie pe contrasens, ca le e lene sa faca 2-300 metri in plus, legal... Pacat ca a trebuit sa inceapa asa brutal prietenul tau... Insanatosire grabnica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ghinionist omul. Asta e, bine ca nu s-a lovit mai rau. Vita aia cu masina mai are carnet?

 

La ce ajuta protectiile daca se urca fara experienta pe un motor puternic si nici nu cunoaste acel motor..Pica din cauza ca nu stie sa franeze!!! Mai pune capac la toate mai cumpara o tura de protectii hard ;) ...

Sfatul meu este sa mearga prietenul tau intr-un loc linistit fara trafic si sa exerseze franarea si oprirea de la diferite viteze + sa faca viraje cu franari..

In alte tari *nu ti se da permisul moto* pana nu dovedesti la examen ca stii sa faci franari de urgenta si evitari in viteza.

In Romania, pe cand?

Fara suparare, hai sa lasam maiestria de tastatura de o parte.

Sa ridice mana cei care in prima zi de iesit pe strada erau capabili de franari si drifturi pe mazga/nisip in timp ce un retard iti vine din fata pe o strada ingusta unde nu exista loc de evitare. Cu scoala facuta la noi sau aiurea.

 

P.S. Banuiesc ca vita ala n-a venit tocmai din intersectia mare, ci de pe straduta aia de la vreo 50 m dupa OMV, de pe care ai obligatoriu dreapta? Nu ca ar conta, oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

insanatosire baiatului!! sti cumva ce numar de inmatriculare are freewindul?? are la sfarsit FRE???

 

 

Are numere provizorii motorul, era prima zi de asfalt romanesc.

 

--- Mesaj completat în 26 Oct 2007 13:34 -------------
Revin cu detalii. Fractura de omoplat stang, entorsa picior drept. Nu ma intrebati cu a reusin diagonala ca nici eu nu imi dau seama. Acu e ok, lucrez la moral, sper sa reusesc sa-l fac sa nu se lase. Motorul e mai ok si el dar cred ca e un pic cu ghinion asa ca acu ma dau eu cu el sa ii mai transfer nishte bulan ca d-asta nu ducem lipsa. Sper sa nu fie Viraga mea geloasa pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai pune capac la toate mai cumpara o tura de protectii hard ;) ...

 

N-ai citit atent... protectiile alea "hard" sunt din ipsos...

Prea usor se da cu parerea pe forum...

 

...Parerea mea...

 

Multa bafta si curaj amicului tau mai departe!

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce aiurea sa moara cici prima zi prima cazatura...pm...MULTA SANATATE BAIATULUI,iar despre accident nu comentez ca io am luat o cazatura miercuri datorita vastei mele "experiente" ;) pe motor ca eram bun de Stan si Bran,asta apropo de franari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul desi e rusinos sa o recunosc prima sapt nu i-am dat mai mult de 40 ca mi-era frica pur si simplu.

 

Nu e deloc rusinos.E chiar laudabil faptul ca esti constient de pericol si ca nu te-ai aventurat aiurea. :blbl:

In caz de accident cel care are cel mai mult de pierdut este motociclistul. Asa ca prudenta maxima!! Respectati limitele de viteza pe cat posibil, ca nu sunt puse degeaba!! :D

 

Eu am evitat multe posibile accidente datorita faptului ca nu am avut viteza mare, si am putut opri sau efectua manevre de evitare. (nu ma dau drept exemplu sau mare motociclist. si eu sunt incepator)

 

P.S.: Multi dintre conservari sunt de-a dreptul cazuri de targa... ;) (ex: mi-a facut la stanga in fata si atata ca nu am avut un steag sa il flutur ca sa ma vada ca in rest am facut tot ce se putea(flashuri, claxoane, semne disperate din maini... ).nu a ajutat la nimic :eek: tot a facut... norocul meu ca am anticipat asta si am oprit la timp.

P.S.2:Mai sunt si conservari de treaba. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce ajuta protectiile daca se urca fara experienta pe un motor puternic si nici nu cunoaste acel motor..Pica din cauza ca nu stie sa franeze!!! Mai pune capac la toate mai cumpara o tura de protectii hard :D ...

Sfatul meu este sa mearga prietenul tau intr-un loc linistit fara trafic si sa exerseze franarea si oprirea de la diferite viteze + sa faca viraje cu franari..

Ete na! ca o fi si Freewind-ul vreo fiara mai nou! omul e incepator, sau era, ca acum are macar experienta unui accident, mult morl baiatului, ca sanatatea e de la Dumnezeu ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei ce nu au inteles: protectiile hard i le-au pus doctorii din ipsos. El purta geaca de piele, Spool cu protectii medii suficiente ca sa nu transforme tranta in ceva mai nasol. Eu am o Virago 535 si mi se pare perfecta pentru un incepator. Acu ca omul sta pe bara ma dau eu cu Freewind-ul si pot sa spun ca e mult mai tafnos decat al meu. Monocilindrul ala e destul de inselator daca ai experinta 0. Chiar vorbeam cu Alexxx care are tot un Freewind de 650 si ne gandeam dc totusi e pentru un incepator. Desi e mai usor de controlat la prima vedere mie mi se pare destul de imprevizibil. Voi ce ziceti? Este sau nu un motor pt incepatori?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei ce nu au inteles: protectiile hard i le-au pus doctorii din ipsos. El purta geaca de piele, Spool cu protectii medii suficiente ca sa nu transforme tranta in ceva mai nasol. Eu am o Virago 535 si mi se pare perfecta pentru un incepator. Acu ca omul sta pe bara ma dau eu cu Freewind-ul si pot sa spun ca e mult mai tafnos decat al meu. Monocilindrul ala e destul de inselator daca ai experinta 0. Chiar vorbeam cu Alexxx care are tot un Freewind de 650 si ne gandeam dc totusi e pentru un incepator. Desi e mai usor de controlat la prima vedere mie mi se pare destul de imprevizibil. Voi ce ziceti? Este sau nu un motor pt incepatori?

E cuminte si destept Freewind-ul, o incantare de motoreta, nu are nici pe departe cuplul dur al ktm-ului sau al xt-ului, aduce la mers cu kle-ul chiar daca kawa are 2 cilindrii, atat doar ca este destul de rudimentar la turatii joase ca orice monocil, as zice ca e putin puturos pt cei 650, ma rog, un endurist iti poate explica mai bine ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce ajuta protectiile daca se urca fara experienta pe un motor puternic si nici nu cunoaste acel motor..Pica din cauza ca nu stie sa franeze!!!

daca si freewindul cu cei 44 de cai ai lui la aproape 200 kile si cuplu prietenos e motor rau atunci dece sa nu iasa toti cu mobre de 125 in primau an

 

 

in ochii mei asta e unu din cele mai prietenoase dualsporturi de care te poti lipi

 

 

 

ar fi trebuit sa mai aiba cativa prieteni pe langa el in prima zi de strada. sa treaca buba sisusin sea ca e mai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar e dragut motorul. Mi se pare mai frumos insa pe noroi decat pe asfalt. Am tras concluzia asta dupa prima gura de noroi. Destul de greu sa-l ti drept fara sa-l incalti cu caramele. Dar fara e mai interesant drift-ul ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca si freewindul cu cei 44 de cai ai lui la aproape 200 kile si cuplu prietenos e motor rau atunci dece sa nu iasa toti cu mobre de 125 in primau an

in ochii mei asta e unu din cele mai prietenoase dualsporturi de care te poti lipi

ar fi trebuit sa mai aiba cativa prieteni pe langa el in prima zi de strada. sa treaca buba sisusin sea ca e mai bine

Legal pentru incepatori e maximum 25kW (cam 37CP), ala are cam 34.3kW (47CP), si kile nu are decat 162 plus lichide (probabil cam 180 in total). Aia care au facut legea nu erau militienii aia din bancuri, mai umblasera si ei pe motor si stiau ce scriu acolo... Singura scapare din lege e ca in 63', revizuit prin '90, nu stiau ca si pe un motor mic poti sa-ti rupi gatul daca are cutie de vitezana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legal pentru incepatori e maximum 25kW (cam 37CP), ala are cam 34.3kW (47CP), si kile nu are decat 162 plus lichide (probabil cam 180 in total). Aia care au facut legea nu erau militienii aia din bancuri, mai umblasera si ei pe motor si stiau ce scriu acolo... Singura scapare din lege e ca in 63', revizuit prin '90, nu stiau ca si pe un motor mic poti sa-ti rupi gatul daca are cutie de vitezana...

aceeasi lege zice ca daca ai peste 21 de ani si ai facut scoala pe un motor de peste 25 kw poti conduce motoare peste 25 kw.

 

 

Sa fim seriosi - nu e un caz in care nervozitatea sau ciclistica instabila a motorului au fost de vina. pt freewind nu are nici una nici alta, e mobra prietenoasa si iertatoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...