WHITE RAVEN Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 (editat) Salve!!! vreau sa va intreb daca stiti cate ceva despre motorul Wankel, stiu ca sa folosit acest motor pe un prototip numit Hercules W 2000 cu o capacitate cilindrica de 249 cmc, 27 cai si o viteza de 147km/h si a fost realizat cu cei de la DKW in anul 1974. a si ca motorul are piston in forma de triunghi avand o miscare circulara.. Ar fi interesant sa il dezbatem!! mai ales ca face parte din istoria motocicletelor!! Editat Noiembrie 11, 2007 de WHITE RAVEN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 Salve!!! vreau sa va intreb daca stiti cate ceva despre motorul Wankel, stiu ca sa folosit acest motor pe un prototip numit Hercules W 2000 cu o capacitate cilindrica de 249 cmc, 27 cai si o viteza de 147km/h si a fost realizat cu cei de la DKW in anul 1974. a si ca motorul are piston in forma de triunghi avand o miscare circulara.. Ar fi interesant sa il dezbatem!! mai ales ca face parte din istoria motocicletelor!! mda... foarte interesant, gen 2t. Cu tehnologia de astazi s-ar creea ceva foarte puternic, 3 explozii la o cursa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 este acelasi motor prezent pe mazda rx7 - rx8 - se vinde in ziua deazi au fost prototipuri de la nipru, ural,ij,mz, aproape toti au produs ce ceva cu wankel. japoneziii au scos cateva modele pe piata, publica. parca si englezii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 mda... foarte interesant, gen 2t. Cu tehnologia de astazi s-ar creea ceva foarte puternic, 3 explozii la o cursa e 4t toata ziua[si noaptea] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 e 4t toata ziua[si noaptea] dupa poza lui white raven asa se pare, am vaz ulterior ca este 4t... dar totusi... dc nu ar merge 2t ?? mie mi se pare ca merge :-? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 Un 4T fara supape? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 defapt nu e nici 4t nici 2t, face admisie,compresie si evacuare la o rotatie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 defapt nu e nici 4t nici 2t, face admisie,compresie si evacuare la o rotatie... Pai da, de fapt e un fel de ...3T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 Un 4T fara supape? numarul de timpi nu e dictat de numarul de supape ci de succesiunea admisie- compresie - detenta -evacuare - care poti fi distinsi pe portiuni diferite ale rotatiei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 Pai da, de fapt e un fel de ...3T. pai daca efectueaza 3 timpi.... probabil.... fata de cel 4t lipseste destinderea... sau compresia... sunt in dubii... nu imi dau seama ce efetueaza cand e in zona de aprindere.. compresie sau destindere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 numarul de timpi nu e dictat de numarul de supape ci de succesiunea admisie- compresie - detenta -evacuare - care poti fi distinsi pe portiuni diferite ale rotatiei Da, Zidule, stiu. Doar remarcam. Interesant, oricum. Dar tot n-am inteles, exista asa ceva pe vreun motor de serie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 Da, Zidule, stiu. Doar remarcam. Interesant, oricum. Dar tot n-am inteles, exista asa ceva pe vreun motor de serie? a existat pe niste suzuki parca in anii 70. nu s-a mai dezvoltat din cauza consumului mare si a a imposibilitatii calcularii curbelor pe care se misca triunghiu ala. era necesara o putere de calcul extrem de mare pt a genera curbele cu putere maxima. in plus etansarea in zona decontact era extrem de dificila. Pe linkul de mai jos gasiti multa informatie despre istoria si folosirea motorului rotativ. Foarte importanta e animatia care explica cum se desfasoara cei 4 timpi intr-un rotor wankel. Rabdare si cititi tot http://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine cea mai tare utilizare a motoarelor wankel e aia de pretensionare pentru centuri de siguranta, urmata de aia in care au facut motoare de 1 mm diametru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 mai pe intelesul tuturor: http://www.youtube.com/watch?v=TxqCtXVJoEY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Noiembrie 11, 2007 Share Postat Noiembrie 11, 2007 defapt nu e nici 4t nici 2t, face admisie,compresie si evacuare la o rotatie... si detenta [sau expansiunea]nu o mai face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soti Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 Motorul a fost ancercat si pe Trabant http://www.trabi.ro/prototipuri.asp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Noiembrie 12, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 12, 2007 Vai de capu-meu!! itzi dai seama cum ar fugi un trabi cu motor wankel... pacat ca nu l-au pus in practica apropo de unde as putea sa pun mana pe un wankel??? ar fi interesant de demontat!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 Nu mai stiu care era topicul cu motoare alternative, dar am gasit un model super tare pentru producerea de hidrogen - fantezia cu motorul cu apa - http://members.tripod.com/~anon99/water_engine/index2.html . Pe scurt - doi electrozi de aluminiu sunt pusi in contact electric - se formeaza arc - totul sub apa. Drept consecinta, aluminiul capteaza oxigenul din apa - susceptibilitatea chimica este mai mare decat cea a atomului de hidrogen - care devine liber si se recupereaza ca gaz. Oxigenul ramane cuplat in oxidul de aluminiu. Reactia nu are nici o treaba cu electroliza, curentul electric e doar o forma de a ridica temperatura la punctul reactiei chimice. Pagina contine niste erori, dar probabil au fost puse intentionat, ca o masura de protectie la copiere. E data la un moment dat - tensiunea de lucru - 18.000 de V si se mai vorbeste de un curent de 1A. - ori asta e absurd - ar insemna 18kW consum electric. Cam greu de crezut. Totusi, design-ul contine bobine de inductie, deci se pare ca prima cifra e valabila - tensiunea inalta - insa asta de obicei nu are energie termica, necesara pentru reactia chimica. Asta ar ramane de verificat, dar in principiu daca un arc electric intre doi electrozi de aluminiu sub apa produce bule, alea sigur sunt de hidrogen. Costurile par foarte mici din descrierea de-acolo - 600 de km parcursi cu 1kg de aluminiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Noiembrie 12, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 12, 2007 Nu mai stiu care era topicul cu motoare alternative, dar am gasit un model super tare pentru producerea de hidrogen - fantezia cu motorul cu apa - http://members.tripod.com/~anon99/water_engine/index2.html . Pe scurt - doi electrozi de aluminiu sunt pusi in contact electric - se formeaza arc - totul sub apa. Drept consecinta, aluminiul capteaza oxigenul din apa - susceptibilitatea chimica este mai mare decat cea a atomului de hidrogen - care devine liber si se recupereaza ca gaz. Oxigenul ramane cuplat in oxidul de aluminiu. Reactia nu are nici o treaba cu electroliza, curentul electric e doar o forma de a ridica temperatura la punctul reactiei chimice. Pagina contine niste erori, dar probabil au fost puse intentionat, ca o masura de protectie la copiere. E data la un moment dat - tensiunea de lucru - 18.000 de V si se mai vorbeste de un curent de 1A. - ori asta e absurd - ar insemna 18kW consum electric. Cam greu de crezut. Totusi, design-ul contine bobine de inductie, deci se pare ca prima cifra e valabila - tensiunea inalta - insa asta de obicei nu are energie termica, necesara pentru reactia chimica. Asta ar ramane de verificat, dar in principiu daca un arc electric intre doi electrozi de aluminiu sub apa produce bule, alea sigur sunt de hidrogen. Costurile par foarte mici din descrierea de-acolo - 600 de km parcursi cu 1kg de aluminiu. HMMMMM interesant!! care te bagi sa facem asa ceva?? chiar ma tenteaza!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 admisie - compresie - aprindere si detenta - evacuare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 12, 2007 Share Postat Noiembrie 12, 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Wankel_Cycle_anim_en.gif Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Noiembrie 13, 2007 Share Postat Noiembrie 13, 2007 Salut. In 1970 cei de la NSU au produs si comercializat o masina cu motor Wankel. Se numea simplu RO 80. Am vazut modelul in vara anului 1978 la EforieNord. Pacat ca nu a fost cooperant neamtul sa ridice capota motorului. Motorul Wankel este un motor mic, puternic, consum relativ redus dar problemele lui sint jocurile, tolerantele. Este vorba de ordinul micronilor. Asta impune costuri de fabricatie mari la o fiabilitate redusa. De aceea s-a renuntat la folosirea lui. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Noiembrie 13, 2007 Share Postat Noiembrie 13, 2007 HMMMMM interesant!! care te bagi sa facem asa ceva?? chiar ma tenteaza!!! Parca ti-am mai explicat odata cand eram la garaj ca + cu + = explozie Vad ca nu te lasi pana nu faci BUM. Oricum motorul rotativ este un experiment depasit de costuri. Dracia aia de motor nu prea se poate repara. E cam de unica folosinta. Daca ai nororc merge bine o perioada dar daca are o finisare mai naspa prin el ii aprinzi lumanarea. Cam asa se intampla si pe la rx-uri. Cat sunt in garantie e ok. Se strica ii schimba motorul si gata dar dupa aia e jale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Noiembrie 14, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 14, 2007 Parca ti-am mai explicat odata cand eram la garaj ca + cu + = explozie Vad ca nu te lasi pana nu faci BUM. Oricum motorul rotativ este un experiment depasit de costuri. Dracia aia de motor nu prea se poate repara. E cam de unica folosinta. Daca ai nororc merge bine o perioada dar daca are o finisare mai naspa prin el ii aprinzi lumanarea. Cam asa se intampla si pe la rx-uri. Cat sunt in garantie e ok. Se strica ii schimba motorul si gata dar dupa aia e jale. BAIIIIIIIIIIIIIII STIUUUU ORICUM VREAU O EXPLOZIE !!! PANA ATUNCI NU MA SIMT BINE!!! SI TU RASPUNDE LA TEL!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Noiembrie 15, 2007 Share Postat Noiembrie 15, 2007 (editat) uite aici echivalentul in doi timpi al lui wankel (4t). se numeste Wolfhart. Mai multe detalii la adresa: http://galileo.spaceports.com/~wolfhart/motorus.htm P.S. @WHITE RAVEN http://www.infinite-energy.com/iemagazine/issue51/papp.html ia baga un ochi aici sa vezi un motor care foloseshte gaze nobile shi nu trebuie alimentat decat odata la 10 ani MIT sau REALITATE? Editat Noiembrie 15, 2007 de rat_jawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Decembrie 27, 2007 Autor Share Postat Decembrie 27, 2007 Nu mai stiu care era topicul cu motoare alternative, dar am gasit un model super tare pentru producerea de hidrogen - fantezia cu motorul cu apa - http://members.tripod.com/~anon99/water_engine/index2.html . Pe scurt - doi electrozi de aluminiu sunt pusi in contact electric - se formeaza arc - totul sub apa. Drept consecinta, aluminiul capteaza oxigenul din apa - susceptibilitatea chimica este mai mare decat cea a atomului de hidrogen - care devine liber si se recupereaza ca gaz. Oxigenul ramane cuplat in oxidul de aluminiu. Reactia nu are nici o treaba cu electroliza, curentul electric e doar o forma de a ridica temperatura la punctul reactiei chimice. Pagina contine niste erori, dar probabil au fost puse intentionat, ca o masura de protectie la copiere. E data la un moment dat - tensiunea de lucru - 18.000 de V si se mai vorbeste de un curent de 1A. - ori asta e absurd - ar insemna 18kW consum electric. Cam greu de crezut. Totusi, design-ul contine bobine de inductie, deci se pare ca prima cifra e valabila - tensiunea inalta - insa asta de obicei nu are energie termica, necesara pentru reactia chimica. Asta ar ramane de verificat, dar in principiu daca un arc electric intre doi electrozi de aluminiu sub apa produce bule, alea sigur sunt de hidrogen. Costurile par foarte mici din descrierea de-acolo - 600 de km parcursi cu 1kg de aluminiu. mai !! de la wankel trecem la energii alternative!! e bine!! vreau sa zic ca am incercat.. ideea cu hidrogenul ( ma rog in faza experimentala momentan) adik producerea lui chiar BUBUIE.. urmeaza sa il bag si in motor!! dar pt asta am nevoie de ceva ajutor de la un electronist!! care sa ma ajute sa fac un circuit electronic!! nu este cine stie ce!! dar ar fi interesant sa pornesc un motor si sa mearga pe apa!!deci care esti electronist??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.