Sari la conținut

Au Vrut Sa-mi Porneasca Motorul Fara Ulei In El


Postări Recomandate

asadar..(ca sa nu incep cu deci). Bagasem un ulei Agip in Honda mea Cb 500 si mi-a zis cineva sa nu-l tin prea mult ca nu e prea bun. asa ca dupa vreo 3000 de km m-am dus la cel mai apropiat service pe care il stiam, si anume cel de la Razoare. Cred ca il stiu multi, acolo se gasesc si scutere de vanzare, casti, costume, o gramada de consumabile... si in spate au service. M-am dus la baieti si le-am spus ce vreau, m-au tratat foarte amabil, s-a dus mecanicul in magazin, a venit cu un filtru nou, cu uleiul care urma sa fie pus, m-a intrebat daca am mers destul cu moto ca sa se fie cald uleiul din ea, etc. Pana aici, toate bune...a adus o tava, a dat drumul la ulei, i-a scos si filtrul, si am asteptat impreuna sa se scurga tot uleiul. La un moment dat imi cere cheile de la moto. Iar eu il intreb de ce, sper ca nu ai de gand sa o pornesti? Si el zice ca ba da, ca doar asa se scurge tot uleiul din moto. Iar eu ii zic ca in nici un caz nu il las sa o porneasca asa fara ulei in ea. El imi zice ok, fac cum zici tu, dar nu-ti face griji, ca un motor de honda rezista un minut si 40 de secunde fara ulei la turatie maxima. Si ca de fapt daca fac cum am vrut eu, tot spanul din motor ramane pe fundul baii de ulei. In concluzie, vroiam sa va intreb daca voi ati mai auzit asa ceva si daca am facut bine ca nu l-am lasat sa pornesca motorul fara ulei in el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai facut foarte bine !!!!!!!!

Cantitatea de ulei care ramane in instalatie dupa golirea completa si inlocuirea filtrului e foarte mica asa ca nu dauneaza noului ulei.

Merge sa dai numai la automat fara so pornesti dar se dezamorseaza pompa de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai auzit si eu de chestia cu dat la demaror cica sa mai misti pozitia pistoanelor sa curga si celalalt ulei care a mai ramas p-acolo, practic ii misca doar pistoanele, nu o porneste.. de pornit NUU E DELOC OK !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine si de ce ti-a zis ca uleiul Agip nu e un ulei bun? Pe ce se bazeaza?

Invata sa schimbi tu uleiul si fa-o tu pe legea ta incet si cu grija. Nu sa-ti strice altul filetele, sa iti toarne prin tot felul de recipiente jegoase, sa nu lase sa se scurga tot uleiul din bidoane etc. LA urmatorul schimb toarna o jumatate de sticluta de aditiv oil flush (ulei detergent), incalzeste motorul si scurge uleiul vechi, schibma filtrul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asadar..(ca sa nu incep cu deci). Bagasem un ulei Agip in Honda mea Cb 500 si mi-a zis cineva sa nu-l tin prea mult ca nu e prea bun. asa ca dupa vreo 3000 de km m-am dus la cel mai apropiat service pe care il stiam, si anume cel de la Razoare. Cred ca il stiu multi, acolo se gasesc si scutere de vanzare, casti, costume, o gramada de consumabile... si in spate au service. M-am dus la baieti si le-am spus ce vreau, m-au tratat foarte amabil, s-a dus mecanicul in magazin, a venit cu un filtru nou, cu uleiul care urma sa fie pus, m-a intrebat daca am mers destul cu moto ca sa se fie cald uleiul din ea, etc. Pana aici, toate bune...a adus o tava, a dat drumul la ulei, i-a scos si filtrul, si am asteptat impreuna sa se scurga tot uleiul. La un moment dat imi cere cheile de la moto. Iar eu il intreb de ce, sper ca nu ai de gand sa o pornesti? Si el zice ca ba da, ca doar asa se scurge tot uleiul din moto. Iar eu ii zic ca in nici un caz nu il las sa o porneasca asa fara ulei in ea. El imi zice ok, fac cum zici tu, dar nu-ti face griji, ca un motor de honda rezista un minut si 40 de secunde fara ulei la turatie maxima. Si ca de fapt daca fac cum am vrut eu, tot spanul din motor ramane pe fundul baii de ulei. In concluzie, vroiam sa va intreb daca voi ati mai auzit asa ceva si daca am facut bine ca nu l-am lasat sa pornesca motorul fara ulei in el.

 

 

 

mie unul nu-mi vine sa cred.. :finger: e o gluma nu ..???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit in manualul de service la transalp cum se face schimbarea uleiului pas cu pas:

Unul din pasii de urmat este:

-dupa ce se scurge tot uleiul, se pune contactul, se asigura ca butonul ENGINE-RUN este pe OFF (ca sa nu porneasca cumva!) si se da la demaror scurt, nu mai mult de cateva secunde, pentru a se indeparta orice urma de ulei din pompa si din zonele prin care a mai ramas. Poate asta voia sa faca omul si nu ai inteles tu bine!

Repet, ce am scris mai sus e dat in manualul de service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit in manualul de service la transalp cum se face schimbarea uleiului pas cu pas:

Unul din pasii de urmat este:

-dupa ce se scurge tot uleiul, se pune contactul, se asigura ca butonul ENGINE-RUN este pe OFF (ca sa nu porneasca cumva!) si se da la demaror scurt, nu mai mult de cateva secunde, pentru a se indeparta orice urma de ulei din pompa si din zonele prin care a mai ramas. Poate asta voia sa faca omul si nu ai inteles tu bine!

Repet, ce am scris mai sus e dat in manualul de service.

da, sunt de acord , din pacate desi operatia asta se face cu precadere cand schimbi tipul de ulei la unele motoare nici sa le bati nu merge asa :finger: . Pentru ca la mine butonasul ala de "Engine Run" cand e pe OFF nu mai lasa nici demarorul sa se invarte.ASa ca eu fac un fel de "alba neagra" cu starterul , ii dau scurt cat sa roteasca mot sau daca vrea s -o ia ii dau pe "off" din "mers"

mie lene sa scot fisa, alea alea

 

dar sub nici o forma PORNITUL .Chiar daca pe intervale foarte scurte (scurte = 1 - 3 secunde )nu e grav , e aberant sa tii motorul pornit fara ulei.

iar pasul " invers" , cand ai facut schibil si vrei sa l pornest- dat fiind ca pompa e "dezamorsata"mai bine dai mai "lung' la demaror FARA SA PORNEASCA . Ati auzit cu totii cum troncane un motor cand e "gol" si pana se stinge becul la ulei practic merge "fier pe fier"

s

 

sunt unii idioti care dupa ce au schimabt uleiul il accelereaza" ca sa se stinga domne' becul mai repede")

CRIMAAAAAAAA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista o metoda de "curatare".

Scoti vechiul ulei,bagi circa 1l,1.5 l inapoi(NOU)..sa fie jumatate din cat e normal in baie.Apoi actionezi demarorul,lasand motorul pornit nu mai mult de 10 sec,iar apoi se goleste si se baga cel nou complet.

Fara ulei insa,ce uameni mai pot fi si aia???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asadar..(ca sa nu incep cu deci). Bagasem un ulei Agip in Honda mea Cb 500 si mi-a zis cineva sa nu-l tin prea mult ca nu e prea bun. asa ca dupa vreo 3000 de km m-am dus la cel mai apropiat service pe care il stiam, si anume cel de la Razoare. Cred ca il stiu multi, acolo se gasesc si scutere de vanzare, casti, costume, o gramada de consumabile... si in spate au service. M-am dus la baieti si le-am spus ce vreau, m-au tratat foarte amabil, s-a dus mecanicul in magazin, a venit cu un filtru nou, cu uleiul care urma sa fie pus, m-a intrebat daca am mers destul cu moto ca sa se fie cald uleiul din ea, etc. Pana aici, toate bune...a adus o tava, a dat drumul la ulei, i-a scos si filtrul, si am asteptat impreuna sa se scurga tot uleiul. La un moment dat imi cere cheile de la moto. Iar eu il intreb de ce, sper ca nu ai de gand sa o pornesti? Si el zice ca ba da, ca doar asa se scurge tot uleiul din moto. Iar eu ii zic ca in nici un caz nu il las sa o porneasca asa fara ulei in ea. El imi zice ok, fac cum zici tu, dar nu-ti face griji, ca un motor de honda rezista un minut si 40 de secunde fara ulei la turatie maxima. Si ca de fapt daca fac cum am vrut eu, tot spanul din motor ramane pe fundul baii de ulei. In concluzie, vroiam sa va intreb daca voi ati mai auzit asa ceva si daca am facut bine ca nu l-am lasat sa pornesca motorul fara ulei in el.

 

da nu l-ai intrebat pe idiot cum se gandea el in creierul lui mic, ca va iesi spanul de pe fundul bai, daca pornesti motorul? incredibil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut la toti

parerea me este ca e o mare prostie sa pornesti motorul k sa "iasa tot uleiul",oricum nu iese pt ca pompa impinge uliul care mai este in ea 50 g sau cate or fi si gata ,pe circit tot ramane

daca ar iesi tot uleiul pomei ii va fi greu sa se amorseze.eu am patit-o la un motor de mercedes de a trebuit sa dau baia jos si sa invart pompa cu pistolul sa o amorsez(poveste lunga de ce)

cred ca cea mai bune sol sa scoti uleiul vechi e aia de mai sus dar mi se pare costisitoare pt cei care tin la motoare si isi iau uleiuri de 700-1mil de lei litrul

bagati acelas ulit tot timpul si nu va trebui sa pornesti motorul fara ulei :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista o metoda de "curatare".

Scoti vechiul ulei,bagi circa 1l,1.5 l inapoi(NOU)..sa fie jumatate din cat e normal in baie.Apoi actionezi demarorul,lasand motorul pornit nu mai mult de 10 sec,iar apoi se goleste si se baga cel nou complet.

Fara ulei insa,ce uameni mai pot fi si aia???

Eu la conserva fac asa. La 3-4 schimburi de ulei spal motorul cu ulei ieftin - adica scot uleiul uzat, pun ulei de ala romanesc super ieftin dar nou, las motorul sa mearga cateva minute, il scot si pun uleiul cel bun. Nu stiu daca e 100% aplicabila metoda si la moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asadar..(ca sa nu incep cu deci). Bagasem un ulei Agip in Honda mea Cb 500 si mi-a zis cineva sa nu-l tin prea mult ca nu e prea bun. asa ca dupa vreo 3000 de km m-am dus la cel mai apropiat service pe care il stiam, si anume cel de la Razoare. Cred ca il stiu multi, acolo se gasesc si scutere de vanzare, casti, costume, o gramada de consumabile... si in spate au service. M-am dus la baieti si le-am spus ce vreau, m-au tratat foarte amabil, s-a dus mecanicul in magazin, a venit cu un filtru nou, cu uleiul care urma sa fie pus, m-a intrebat daca am mers destul cu moto ca sa se fie cald uleiul din ea, etc. Pana aici, toate bune...a adus o tava, a dat drumul la ulei, i-a scos si filtrul, si am asteptat impreuna sa se scurga tot uleiul. La un moment dat imi cere cheile de la moto. Iar eu il intreb de ce, sper ca nu ai de gand sa o pornesti? Si el zice ca ba da, ca doar asa se scurge tot uleiul din moto. Iar eu ii zic ca in nici un caz nu il las sa o porneasca asa fara ulei in ea. El imi zice ok, fac cum zici tu, dar nu-ti face griji, ca un motor de honda rezista un minut si 40 de secunde fara ulei la turatie maxima. Si ca de fapt daca fac cum am vrut eu, tot spanul din motor ramane pe fundul baii de ulei. In concluzie, vroiam sa va intreb daca voi ati mai auzit asa ceva si daca am facut bine ca nu l-am lasat sa pornesca motorul fara ulei in el.

 

 

ce zice mecanicul e adevarat, problema e ca a omis sa puna apa cu nisip si detergent in motor inainte, ca sa se curete totul cat mai bine. LOL!

 

probabil baiatu e scolit la service-ul tanga moteurs. alte perle mai stia?

 

ma intreb cate motociclete a stricat mecanicul ala pana acum .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai baiatule, pe tine chiar te manaca in koor sa tot ii dai atata inainte cu tanga moteurs ca o placa stricata? Vrei ca strada sa devina un loc foarte nesigur pentru tine, ai ceva death wish, sau ce ai? Nu-ti ajung accidentele provocate de liniutze cu masini imaginare identice cu a ta, prin prisma altor liniutze trase in prealabil pe barna? Get a life... another one, 'cos yours is too f**ked up...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai baiatule, pe tine chiar te manaca in koor sa tot ii dai atata inainte cu tanga moteurs ca o placa stricata? Vrei ca strada sa devina un loc foarte nesigur pentru tine, ai ceva death wish, sau ce ai? Nu-ti ajung accidentele provocate de liniutze cu masini imaginare identice cu a ta, prin prisma altor liniutze trase in prealabil pe barna? Get a life... another one, 'cos yours is too f**ked up...

 

1 am dreptul sa repet de cate ori vreau opinia mea, daca vrei esti liber sa nu o mai citesti

2 ia arata-mi tu cum a devenit brusc strada mult prea periculoasa pentru mine. am avut probleme si cu altii mai rai ca tine si no death pana acum. crezi ca ma sperii sau ce? vrei sa ma enervezi? nici o sansa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pornesti motorul 1 sau 2 secunde dupa ce ai scurs uleiul nu se intampla nimic, din experienta proprie pe mai multe motare si masini proprii, si pe durata a mai multor schimburi.

Procedez astfel deoarece curge o cantitate suplimentara semnificativa de ulei uzat, fara sa bag porcarii inauntru.

 

Astept cu interes explicatia pentru care 2 secunde de relanti fara ulei in baie iti strica motorul, avand in vedere ca pe toate piesele exista o pelicula proaspata de ulei.

Si avand in vedere ca la fiecare pornire dureaza ORICUM 1 sau 2 secunde sa urce uleiul in conducte, dupa cum se observa si din micul interval intre pornire si stingerea becului de presiune ulei (la unele motoare).

Si astept si exemple in care un motor pornit 2 secunde imediat dupa scurgerea uleiului s-a calat sau a inceput sa "pape".

 

PS:

- flush-ul iti dilueaza uleiul, iti pune in suspensie depunerile solide, si ti le plimba prin prin motor 5 minute sau cat e recomandat sa-l ti pornit. E un procedeu potrivit pentru basculante nu pentru motoare.

- la schimbarea tipului de ulei se stie ca se poate intampla ca motorul sa "pape" si sa scoata fum pana la urmatorul schimb, de aceea uleiul se alege cu grija si se pastreaza perioade cat mai lungi. Daca bagi un ulei prost "de curatare" (probabil mineral) si apoi pe cel "bun" (probabil sintetic), vei rula timp de un schimb cu un amestec netestat pe post de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:finger: Bine, depinde si de tipul de ungere (carter umed/uscat) si de geometria instalatiei exact cat ulei mai ramane prin motor. In plus, pentru a reduce la minim sarcinile in lagare cat imp golesti motorul de ulei, poti sa scoti bujiile si sa folosesti electromotorul pentru a-l invarti.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pistolaru, flushul este bun inainte de schimb, timp de 5 minute iti plimba jegul din cotloanele motorului in filtrul de ulei. Orice ulei modern are aceiasi aditivi detergenti in cantitate mai mica, flushul este un concentrat, oricum nu trebuie bagat motorul in sarcina cu flushul in el.

 

Daca pornesti motorul 1 sau 2 secunde fara ulei cred si eu ca nu e o problema, dar nu prea are rost sa-l pornesti 1-2 sec, ca nu poate sa aiba cine stie ce rezultat. SIngurul loc unde vor aparea uzuri mari la un motor clasic in sa zicem 15 secunde de functionare fara ulei este lagarul hidrodinamic, cuzinetul, care se bazeaza pe ulei pentru portanta.

 

Se spune ca nu te joci cu ulei mineral-sintetic iar mineral ca cica spumeaza, dar sinteticele sunt tot minerale asa ca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...