badogistu Postat Martie 5, 2005 Share Postat Martie 5, 2005 (editat) ma tot uit pe aici si vat ca nu este nici un topic dedicat" batranei doamne" mobra ,cu care o mare parte dintre noi au descoperit microbu motociclismului pe care am invatat mecanica si pe care reparam doua trei zile ca sa facem o tura de bloc ... , de acea va invit pe toti sa depanati amintiri si placute si urate despre mobra si cateva sfaturi pentru cei care inca se mai chinuie sa le porneasca . Sper ca vam deschis apetitu pentru discuti pe tema asta . Numa Bine Editat Martie 5, 2005 de badogistu Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Martie 5, 2005 Share Postat Martie 5, 2005 acum 13 ani am avut mobra )).......categoric inveti mecanica cu asa ceva........mergeam cu segmentii dupa mine..........calculat dura 5 min inlocuirea lor.......i-am schimbat de cateva ori pe camp )).......turbina nu mai era ca de cate ori am cazut s-a spart.....asa ca o raceam cu apa din olt, ca numai pe acolo ma plimbam..............dupa aceea am avut alta mobra......dar mai dichisita.....la asta i-am pus casetofon, cu acumulatori care se incarcau in timp ce mergea motorul.....................................eram cal mai bun.....mergeam cu mobra pe o roata 10 m ...........o recomand cu caldura incepatorilor de mecanica si nu numai ps. cat de mult va chinuit arcul de la schimbator(cel de sub capac) ??? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 5, 2005 Share Postat Martie 5, 2005 Mobra este patent Japonez daca nu stiati. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Martie 6, 2005 Autor Share Postat Martie 6, 2005 inca mai am doua mobre ,una intreaga iar una cu motoru desfacut si bagat intr-un sac ,din cand in cand de vreo doua trei ori pe an ma mai chinuiesc sa o repar dar de fiecare data ceva nu iese ,or iprimeste aer pe la carter si se tureaqza in nestire fara sa aiba putere ori nu nimeresc scanteia la aprindere... dar cel mai chinuitor lucru era arcu ala subtire din cutia de viteze i-mi lua si cate 30 min sa pun capacu la cutia de viteze iar dupa cateva miscari ale pedalei iar sarea , dar fie ce o fi de mobre nu ma las si sa am haiabusa dar din cand in cand tot imi murdaresc mainile la mobra Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 6, 2005 Share Postat Martie 6, 2005 Arcul ala il puneam din prima. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Martie 6, 2005 Autor Share Postat Martie 6, 2005 (editat) si cat timp rezista ? Editat Martie 6, 2005 de badogistu Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 7, 2005 Share Postat Martie 7, 2005 Era si chestie de reglaj din excentricii aia cu contra de m 6 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiachi Postat Martie 8, 2005 Share Postat Martie 8, 2005 Am 2 Mobre. Una din 72, cu bascula pe fatza, alta din 81, luata la licitatzie de la militzie. Functz. amandoua. Aia veche are nr. vechi shi e la tzara, aia din '81 circul cu ea. Apropo: am ceva piese de vanzare.... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Martie 8, 2005 Share Postat Martie 8, 2005 Mobra este patent Japonez daca nu stiati. Din cate stiam a fost copiata dupa un Zundapp Zundapp CS 50: Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Martie 8, 2005 Share Postat Martie 8, 2005 Se poate, dar si eu stiam ca a fost copiata tot dupa o japoneza, dupa Honda. Trebuie sa ne interesam. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Martie 8, 2005 Share Postat Martie 8, 2005 din cate am auzit de la un mobrist batran se pare ca intr-adevar mobra s50 a fost copiata dupa zundapp, iar mobra hoinar a fost conceputa dupa un patent abandonat de kawasaki P.S. shtitzi reclama aia de pe vremea lu' "Plumbuitu"? "Ce-tzi paraie-ntre picioare de la munte pan' la mare? Mobra Hoinar!" sau "Moarte sigura cu cobra, dar mai sigura cu Mobra" Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Martie 8, 2005 Share Postat Martie 8, 2005 sau p-aia :pleci cind vrei ...ajungi cind poti!!! 10 ani am avut hoinar cumparat din magazin din ct.'87-97.. in 97 mi-am luat planeta si hoinaru l-am dat pe un porc.. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiachi Postat Martie 8, 2005 Share Postat Martie 8, 2005 (editat) N-am avut probleme la drum lung cu Mobra decat pene de cauciuc shi lantz rupt, dar asta din vina mea, ca aveam un cacao de lantz... Consuma 2,5 prin orash, se strecoara, shi in afara de cunoscuta problema arbore secundar-bile-ax cu galma-pinioane nu prea imi face necazuri.... Editat Martie 8, 2005 de mihaiachi Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Martie 8, 2005 Share Postat Martie 8, 2005 Cine nu tine cu "U" Craiova, Sa-l calce pe strada Mobra, Sa-l muste sarpele cobra, Sa-si prinda nasul in strung (aviz motociclistilor) Sa ajunga ca Silviu Lung! Nu este nici o problema cu ce echipa tineti la fotbal, dar mie imi place poezia, chiar daca nu imi place fotbalul. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Aprilie 22, 2005 Share Postat Aprilie 22, 2005 Ma bucur ca a fost cineva care sa isi aduca aminte si de Mobra. Marturisesc ca sunt "indragostit" de ea, incepator fiind timp de 3,4 luni de cand am luat-o si pana am luat permisul am desfacut-o si am schimbat piese, majoritatea noi. Am cumparat-o de la un batranel pentru ca nu imi plac scuterele, iar Mobra mea arata foarte bine. Acel batranel o ingrijise chiar daca de 10 ani nu o mai folosise. Nu avea numere, carte s.a.m.d. asa ca a trebuit sa alerg dupa toate acestea pana cand am obtinut numarul. Mi-am facut rost de piston, segmenti si cilindru NOI, pe care nu i-am schimbat inca. Deocamdata nu cred ca este nevoie pentru ca motorul are compresie si trage foarte bine. Ce mai pot spune ca de trei saptamani am facut 600 de km si nu am bagat decat ulei si benzina, mai departe nu stiu.... Sper sa mai putem discuta despre Mobra pentru ca ne putem intalni pe sosele, Va salut cu farul, (in special pe mobristi) Alexandru Georgescu BZ 90 AWW Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat Aprilie 24, 2005 Share Postat Aprilie 24, 2005 Eu nu am mobra dar am 8 prieteni cu mobre printre care shi verisoara mea.Ma distreaza faptul ca toata ziua repara pe ea doar ca sa se plimbe 3-4 ore.Dar cum suntem in Romania unde incepatorii tineri nu prea au bani,este motocicleta ideala Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiachi Postat Aprilie 25, 2005 Share Postat Aprilie 25, 2005 O sa bag o listuca cu ceva piese- le vinde un amic din C-tza... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo5peb Postat Aprilie 25, 2005 Share Postat Aprilie 25, 2005 prima mea motoreta a fost binenteles, era luat de la un coleg care a avansat la o ruseasca, un cadru de hoinar ,cu motor de mobra, aranjat ca frumusete, cu aripa fata de fibra ,in spate ridicata ,stropea nu gluma ,dar era frumoasa, probleme nereparabile nu erau aveam o geanta de masca de gaze cu scule si zale de lant, le schimbam ca la formula 1, dupa revolutie amicul a plecat in germania si am ramas fara propietar sa fac acte, au inceput cu revizii serii etc si am abandonat-o,intr-un garaj ,si apoi la un prieten era de toata ziua, mai aveam ceva cu cablul de acceleratie lipitura sudata de la miner,dar in drum treceam cablul pe linga rezervor si saua si eram ca la rodeo nu am ramas niciodata in drum cu ea, daca s-ar reincarna cred ca nu mi-ar merge prea mine, pe vremea aia nu prea eram prea linistit. in orice caz bun utilaj asfalt uscat si toate cele bune Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat Aprilie 25, 2005 Share Postat Aprilie 25, 2005 Si eu tot cu mobra am inceput.Prima pe care am avut-o era de la un prieten care mi-a facut-o cadou.Pacat ca era mai mult ingropata in pamant cand luat-o:).oricum in 3 zile am pornit-o si am dat cateva ture cu ea.oricum cele mai frumoase momente le-am avut cu a doua mobra cumparat dupa vreun an.Era si chopperita pe deasupra...(ce mai).Am mers o vara fara sa-i fak nimik la motor.Si am tras un pik de ea pentru ca trebuia sa ma tzin tot timpul de motoarele "mari" cand mergeam in grup.in concluzie eu am fost super multumit de ea si o recomand oricarui incepator.Si reparata o data de cineva care se pricepe merge de rupe. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Aprilie 26, 2005 Share Postat Aprilie 26, 2005 Am mers si io pe Mobra cam 1 an jumate fara sa-i fac nimic la motor , cand am luato nu mai fusese pornita din '88 , era primul model de MOBRA acela cu bascula pe fatza dupa 60km/h incepeai sa tremuri pe ea dar mi-a facut placere sa merg pe asa ceva, cateodata chiar as vrea sa mai aud motorul ala de mobra sub mine . hai gata cu sentimentalismele si hai sa trecem la treburi mai serioase ROCK VITEZA SI MOTOARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Aprilie 26, 2005 Share Postat Aprilie 26, 2005 Salut! Prima mea motoreta a fost un Hoinar. L-am cumparat de la un tip care il tinea in curte, m-a costat 50$ si mi-a mai dat inca o motoreta facuta varza pentru piese de schimb. Cea in stare de functionare mersese 1500km la viatza ei, era practic NOUA, dar nu mai fusese pornita de ani de zile. Am reusit pana la urma sa o pornesc si am mers cu ea un an de zile fara probleme mecanice majore. I-am schimbat bujia, bobina de inductie si roata de pe spate (cu una de MZ) si am mers fara probleme. Dup-aia mi-am luat Simson, am vandut mobrele... si tot asa! Ry. P.S.: si eu stiu ca Hoinarul e copiat dupa o Honda de 50cc, pentru enduro, dar nu bag mana in foc. R. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddcristi Postat Mai 11, 2005 Share Postat Mai 11, 2005 Shi eu am pornit tot cu o Mobra... tot modelu' ala din anii 60, cu bascula pe fatza... Am primit-o cadou de la un prieten d-al lui tata-miu, cand o plecat in Germania. Dupa ce o stat intr-un shopru timp de mai bine de 2 ani, am reparat la ea cateva saptamani, shi am reushit sa circul cu ea cam un an, fara probleme. Tzin minte ca la un moment dat, cand am pornit-o prima data (eram complet afon in ale mecanicii, da' m-o ajutat tata-miu), nu mai shtiam s-o opresc... shi se tura de nebuna, ca tragea aer fals (dupa cum am aflat mai tarziu)... shtiu ca in momentele alea ma gandeam ca o las sa urle pana se termina benzina.. contactu' era pus pe direct, iar motorul avea magnetou shi nu folosea baterie. noroc ca tata-miu shtia mai multe ca mine shi i-o scos fisha de la bujie ca s-o opreasca... ideea ii ca totushi, jucaria o fost buna, kiar daca eu trebuia sa stau pe locu' din spate cand mergeam pe ea, ca sa nu dau cu genunchii in ghidon... DDC Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Placebo Postat Mai 11, 2005 Share Postat Mai 11, 2005 Pe la 12 ani stresam toata strada cu minimobra mea (de fapt a lui taica-miu) ce mandru eram de ea ... poate de acea am pastrat-o. taica-miu a nichelat-o toata iar ce nu se putea nichela a vopsit cu argintiu. Era shi este superba. Pe mobra nu am mers niciodata. Regina shoselelor. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Postat Mai 14, 2005 Share Postat Mai 14, 2005 se pare ca mai toata lumea a dat macar o pedala celebrei Mobre. Este intr-adevar o alegere ideala pentru incepatori. (in mecanica ). Pe cuvantul meu de fost mobrist. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 16, 2005 Share Postat Mai 16, 2005 eu am avut 3 super 50 fara bascula pe fata... prima un enduro verde (mama ce mai saream bordurile din cartier pe la 14 ani si ma duceam cu ea in papuc peste dunare si-i dadeam acolo calareala) a doua pe la 15 ani un naked negru mat (un fel de a spune) si a treia un chopper rosu... ultima era de coma cu rezer vor de ij, cadru taiat, furca, roata si coarne de minsk mamaaaaaaaaaaa ce hidosenie! a! si de reparat...muuuult tare! iar arcul l-am inlocuit cu o sufa! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate