Sari la conținut

Grupul posesorilor de SuzukiGS500


Thomas
 Share

Postări Recomandate

Mda...credeam ca am scapat de problema. Azi dimineata am uns putin tija aia din fata carburatoarelor ca mi se parea mie ca se misca cam greu. Toate bune si frumoase, a pornit bine ca de obicei, am tinut-o vreo 4 5 min cu socul tras, l-am inchis, am pornit si mergea normal la inceput. Asta pana s-a incalzit bine si a inceput sa faca iar aceeasi figura-se tura singura si la relanti nu mai scadea sub 2500. Deci numai dupa ce se incalzeste bine face asa.

Toata treaba asta a aparut de ieri cand i-am schimbat bujiile si i-am curatat lantul. Eu unul nu prea vad sa aibe astea vreo influenta dar de atunci a aparut problema. Incep sa cred ca nu ar fi de la soc cum speram la inceput dar nu pot sa-mi dau seama de la ce ar putea fi. HEEELP!! E suzy bolnava :)

Incalzeste-o din nou, las-o sa mearga la ralanti pana s-a incalzit bine, ca nu se intampla nimic, dupa care opreste motorul si scoate bujiile. Ideea este sa vedem cum merge motorul(sarac, bogat, bine). Scoate-le si daca poti, fa o poza la bujii.

Ca sa poti scapa de turatia mare, pana ii dam de cap, poti cobora turatia de ralanti sub cea normala (1200-1300) pana la 1000 sa zic, accelerezi si vezi daca iti mai ramane turata.

Dar intai sa faci experimentul, fa o poza la bujii dupa ce a mers o perioada la ralanti, dupa ce s-a incalzit, ca sa stim ce e de facut.

BTW: de ce tii atata timp socul tras? Ar trebui dupa maxim 20 de sec sa nu mai fie nevoie de el, sau macar il aduci treptat in interval de 1 minut spre pozitia normala.

Timpul care spui tu, ar putea sa innece motorul, pt ca merge foarte bogat si o sa ai si bujiile negre.

Sa ii faci pornirea 30 de sec cu soclu, dupa care sa il aduci usor inapoi, cat sa nu moara motorul.

Astept vesti

Editat de banicaiulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ca sa poti scapa de turatia mare, pana ii dam de cap, poti cobora turatia de ralanti sub cea normala (1200-1300) pana la 1000 sa zic, accelerezi si vezi daca iti mai ramane turata.

Astept vesti

La mine statea pe la 1500 de ture de cand am luat-o.Si citind aici aceeasi problema am zis sa vad ce are la a mea.Descoperire:cablurile de acceleratie la mine nu au nici un pic de joc,nu am simtit nevoia sa aiba si mi se parea ok asa cum era.Dar se pare ca era prea la limita.Am mai dat drumul un pic si sta in 1300.

Si am mai descoperit o chestie acu vreo saptamana: cablul de soc se intampla sa mai sara de pe pozitie,din soclul ala de fixare de pe tija de soc(zona din fata carburatoarelor,unde e si arculetul de revenire a socului,etc) srry de exprimare.

Bafta si asfalt uscat cat mai e!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine statea pe la 1500 de ture de cand am luat-o.Si citind aici aceeasi problema am zis sa vad ce are la a mea.Descoperire:cablurile de acceleratie la mine nu au nici un pic de joc,nu am simtit nevoia sa aiba si mi se parea ok asa cum era.Dar se pare ca era prea la limita.Am mai dat drumul un pic si sta in 1300.

Si am mai descoperit o chestie acu vreo saptamana: cablul de soc se intampla sa mai sara de pe pozitie,din soclul ala de fixare de pe tija de soc(zona din fata carburatoarelor,unde e si arculetul de revenire a socului,etc) srry de exprimare.

Bafta si asfalt uscat cat mai e!

 

Cand este prea intins cablul de acceleratie, e posibil sa se tureze singura si cand intorci de ghidon. Problema cu turatia aceea mare este de la carburatie sigur, numai ca nu stiu in ce sens este, prea bogat, prea sarac. Om vedea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns cam tarziu acasa azi dar am incercat totusi sa fac niste poze la bujii..desi nu se vad bine deloc ca sunt facute seara cu tel. Am observat totusi ca erau deja putin inegrite, tinand cont ca le-am schimbat duminica. Si cele pe care le-am schimbat erau negre tuci, uscate, care din cate stiu eu inseamna un amestec bogat. O sa pun totusi pozele facute in seara asta si daca nu se vad bine o sa incerc sa fac maine altele mai bune pe lumina.

post-31768-1224610360_thumb.jpg post-31768-1224610423_thumb.jpg post-31768-1224610445_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar arata cam negre, semn de amestec bogat. Ce ai putea sa mai faci, este sa vezi cate ture ai la suruburile de amestec aer. Iei o surubelnita lata, cu care sa insurubezi pana la capat fiecare surub de aer. In principal, ar trebui sa fie cel putin 2 ture jumatate. O tura inseamna 360 grade.

Daca sunt prea stranse, e posibil sa actioneze exact cum se face la tine, prea bogat amestecul.

Apropo, filtrul de aer cum arata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum arata ca am vrut sa vad dar aici la bloc n-am sculele necesare si nu prea pot sa dau jos rezervorul sa ma uit. O sa incerc sa ma duc maine pana la cineva la garaj aproape de mine sa verific. Multumesc pentru raspunsurile de pana acum! Sper sa-i dam de cap pana la urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

daca intereseaza pe cineva dezmembrez un gs500....sau il dau cu totul.... telescoape roata fata si rezervor lovit..restul e ok

 

 

Salut, m-ar interesa releul de incarcare :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu trage motorul pe la 3000 ...odata parca se inneaca pana ajunge la 4000. dupa aceea merge ok. Cum e amestecu? Sarac sau bogat? Cum a-si putea sa il reglez sa fie ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

 

Dupa 5 min cu socul tras e imposibil sa nu innegreasca bujiile . Eu am un gs din 89 si mai mult de 30 sec 1 min nu tin socul tras .Daca il mai las putin scoate fum ca la diesel . In alta ordine de idei poate stie cineva de la ce se aude o bataie in chiulasa doar in momentul in care accelerez motorul pe la 3000 4000 de turatii si apoi reduc intre 1000 si 1500-2000 de turatii se aude . Am observat ca pierde putin ulei si pe la intinzatorul lantului de distributie .In plus in capacul de la baia de ulei se vede ca are mizerie ( nu am putut sa il desfac pentru ca nu am putut sa dau toba jos unul din suruburi nu s a desfacut si nu am vrut sa il rup ) o chestie neagra ca si patinele pe care merge lantul de distributie.Poate fi bataia asta de la lantul de distributie ? Atata timp cat nu accelerez nu se aude doar cand am accelerat si revine se aude . Nu stiu daca poate fi de pe la pistoane pentru ca se aude foarte sus . Oricum dupa parerea mea este o motocicleta de nota 20 ( pentru cei care vor sa se plimbe si sa faca km nu ma refer la cei cu fite in cap ) iar un consum asa de mic nu am gasit la prea multe . Se poate merge cu 120 fara probleme la un consum f bun . Pentru mine care nu sunt prea inalt e cam incomoda are ghidoane sport dar in rest e perfecta pentru ceea ce vreau eu de la o moto consum mic intretinere ieftina si rezistenta . Chiar mi se pare ca pentru un incepator (pt fete mai scunde) este cam grea si nu as recomanda-o . Motorul de ea pare a fi un motor de yamaha xs 400 (model pt japonia ) la care s a marit capacitatea cu 100 cm . Vb din propria experienta pt ca am avut unul pe care l am reparat singur . Oricum una peste alta este o moto f buna dupa parerea mea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu trage motorul pe la 3000 ...odata parca se inneaca pana ajunge la 4000. dupa aceea merge ok. Cum e amestecu? Sarac sau bogat? Cum a-si putea sa il reglez sa fie ok?

Trebuie lamurite niste probleme mai intai ca sa se poata intelege fenomenele.

Pe carburatoarele de GS, exista doua reglaje separate, o data pe partea de ralanti, reglajul se face din suruburile de amestec de sub carburatoare.

Al doilea reglaj este pentru ce depaseste turatia de ralanti (practic, dupa ce incepi sa tragi de manerul de acceleratie).

Ce spui tu pare a fi aproape de trecerea din ralanti in regimul de forta.

Ca sa poti verifica cum stai cu amestecul, trebuie sa faci proba in cat mai multe puncte de functionare (ralanti, 3000, 4000, la maxim-mai rar)

Bun, pentru tine, porneste motorul, lasa-l la ralanti sa se incalzeasca bine, 4-5 min, opreste-l din cheie si scoate bujiile si vezi ce culoare au. Albe-amestec sarac, negre-amestec bogat, maroniu mai deschis (pe aici e bine).

Un alt experiment pe care il poti face este, dupa ce este cald motorul, sa incerci sa accelerezi brusc (moderat de brusc :rusinica:, nu stiu cum sa ii zic altfel), o accelerare rapida, pana la 4-5000 sa zic. Ideea este sa vezi daca motorul se balbaie sau face trecerea usor.

Daca se balbaie, e clar ca ai amestecul aiurea si trebuie reglat.

Cel mai bine, incearca mai intai culoarea bujiilor. Pentru verificarea la 3000, trebuie sa mergi pe o portiune unde poti mentine motorul la 3000 de ture cel putin jumatate de minut, opresti motorul din cheie inainte sa iei mana din gaz si scoti bujiile si vezi culoarea bujiilor.

Cam asta e procedura la orice turatie. Noroc si astept detalii

 

Salut ,

 

Dupa 5 min cu socul tras e imposibil sa nu innegreasca bujiile . Eu am un gs din 89 si mai mult de 30 sec 1 min nu tin socul tras .Daca il mai las putin scoate fum ca la diesel . In alta ordine de idei poate stie cineva de la ce se aude o bataie in chiulasa doar in momentul in care accelerez motorul pe la 3000 4000 de turatii si apoi reduc intre 1000 si 1500-2000 de turatii se aude . Am observat ca pierde putin ulei si pe la intinzatorul lantului de distributie .In plus in capacul de la baia de ulei se vede ca are mizerie ( nu am putut sa il desfac pentru ca nu am putut sa dau toba jos unul din suruburi nu s a desfacut si nu am vrut sa il rup ) o chestie neagra ca si patinele pe care merge lantul de distributie.Poate fi bataia asta de la lantul de distributie ? Atata timp cat nu accelerez nu se aude doar cand am accelerat si revine se aude . Nu stiu daca poate fi de pe la pistoane pentru ca se aude foarte sus . Oricum dupa parerea mea este o motocicleta de nota 20 ( pentru cei care vor sa se plimbe si sa faca km nu ma refer la cei cu fite in cap ) iar un consum asa de mic nu am gasit la prea multe . Se poate merge cu 120 fara probleme la un consum f bun . Pentru mine care nu sunt prea inalt e cam incomoda are ghidoane sport dar in rest e perfecta pentru ceea ce vreau eu de la o moto consum mic intretinere ieftina si rezistenta . Chiar mi se pare ca pentru un incepator (pt fete mai scunde) este cam grea si nu as recomanda-o . Motorul de ea pare a fi un motor de yamaha xs 400 (model pt japonia ) la care s a marit capacitatea cu 100 cm . Vb din propria experienta pt ca am avut unul pe care l am reparat singur . Oricum una peste alta este o moto f buna dupa parerea mea .

Posibil sa ai probleme cu intinzatorul. Am citit la straini ( gstwin.com -forum), ca se practica intinzatoare manuale (practic, un surub cu o contrapiulita, ce se infileteaza in flansa prinsa de blocul motor). Trebuie verificat si schimbata garnitura de la intinzatorul lantului de distributie.

Murdaria de la capacul de la baia de ulei trebuie scoasa si daca reusesti sa dai capacul jos, exista un filtru metalic, cu magnet (retine particulele metalice din ulei), este indicat sa il cureti si pe ala.

La tine, e posibil sa ai si ceva la reglajul supapelor (verificarea reglajului se face la fiecare 6000 km). Jocul este intre 0,004 si 0,008 mm. Incearca la surubul care iti face figuri sa pui ceva solutii de degivrare, ca e bine sa poti scoate toba, ajuta mult. Eu la un surub de sustinere al motorului a trebuit sa tai cu polizorul, ca era intepenit bine, si l-am scos dupa, in vreo 3 bucati. L-am inlocuit si acum sunt toate bune si frumoase.

Spor la verificari

Editat de banicaiulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un alt experiment pe care il poti face este, dupa ce este cald motorul, sa incerci sa accelerezi brusc (moderat de brusc :rusinica:, nu stiu cum sa ii zic altfel), o accelerare rapida, pana la 4-5000 sa zic. Ideea este sa vezi daca motorul se balbaie sau face trecerea usor.

Daca se balbaie, e clar ca ai amestecul aiurea si trebuie reglat.

 

 

 

 

 

Exact asa face. Cand incerc sa accelerez si ajunge turatia la 2500 3000 parca se aseaza jos, (balbaie) dupa care prinde puteri trece de 4000 si e ok. Peste 4000 merge bine.

 

Am sa incerc sa vad ce culoare au bujiile si te anunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ fotok .. ms de add

Am uitat sa precizez, pt toata lumea care are probleme pe alimentare, de multe ori ajuta daca puteti sa dati jos carburatoarele, le desfaceti cat de mult posibil(tineti evidenta ce si cum, de unde a fost), lasa-ti carburatoarele in o solutie de curatat, gen Decarbusolv, suflati, stergeti, dupa care montati si insurubati tot la fel cum a fost. E foarte posibil sa aveti o mare surpriza ca s-au rezolvat multe dintre, daca nu toate problemele. Filtrul de aer se verifica inaintea carburatoarelor :rusinica:.

Am o tendinta de a trata efectul si nu cauza, o perioada (incepator si se cunoaste). Noroc si spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar arata cam negre, semn de amestec bogat. Ce ai putea sa mai faci, este sa vezi cate ture ai la suruburile de amestec aer. Iei o surubelnita lata, cu care sa insurubezi pana la capat fiecare surub de aer. In principal, ar trebui sa fie cel putin 2 ture jumatate. O tura inseamna 360 grade.

Daca sunt prea stranse, e posibil sa actioneze exact cum se face la tine, prea bogat amestecul.

Apropo, filtrul de aer cum arata?

 

Omul a zis ca problema a aparut dintr-o data, deci nu i s-a infundat nici filtrul si nici si nici amestecul nu s-a dereglat asa peste noapte......parerea mea.Iar "cel putin 2 ture jumatate" nu este corect.In manual la Haynes scrie 2 ture si in alt manual in fraceza scria 2.5 tur. Am patit si eu asa cand mi-a ramas un cui ponotu in pozitia deschis maxim.Cred ca cel mai bine ar fi sa mearga la un service si sa-i puna la punct carburatoarele si problema se va rezolva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul a zis ca problema a aparut dintr-o data, deci nu i s-a infundat nici filtrul si nici si nici amestecul nu s-a dereglat asa peste noapte......parerea mea.Iar "cel putin 2 ture jumatate" nu este corect.In manual la Haynes scrie 2 ture si in alt manual in fraceza scria 2.5 tur. Am patit si eu asa cand mi-a ramas un cui ponotu in pozitia deschis maxim.Cred ca cel mai bine ar fi sa mearga la un service si sa-i puna la punct carburatoarele si problema se va rezolva.

De acord cu tine. De asta am spus ca tind sa rezolv efectul si nu cauza prima oara. Cel mai bine ar fi un service, dar unele persoane prefera sa faca singuri. In aceeasi idee, am mentionat dupa ca o desfacere completa/curatare a carburatoarelor ar putea constata/rezolva problemele.

Cat despre reglajul de aer, nu cred ca se va pupa niciodata cu manualul (ar trebui conditii perfecte de functionare). De asta se fac verificari, reglaje, sincronizari (nu mai functioneaza la fel pe parcursul vietii un motor). Mie unul mi se pare logic, insa mi s-a intamplat sa gresesc, ca si oricui. Noroc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie cu invartitul suruburilor de amestec ca difera in functie de anul de productie a motocicletei/carburatoarelor.Nu toate carburatoarele de pe gs500 sunt identice,din acest motiv la unele apare la amestec 2 ture sau 2 1/2 sau 1 3/4.Valorile exacte nu le stiu la fiecare in parte insa sunt date tabelar in manuale in functie de an productie/serie(tip) carburator.Imi pare rau ca nu il am acum.Postez maine tabelele respective si daca cineva vrea respectivul manual sa-mi dea pm si de maine il trimit.

In alta ordine de idei stiti vreun site pe care pot face upload permanent/sau pe perioada foarte lunga?

Bafta si si atentie doumy nu regla nimic pana nu esti sigur!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti!

Abia in weekend cred ca o sa reusesc sa verific filtru de aer ca n-am unde pana atunci. Acum oricat de mult mi-ar placea mie sa ma manjesc, nu m-as baga inca la desfacut carburatoare, cel putin nu singur. As putea poate sa le curat dar de reglat in niciun caz. Stiti pe unde as putea sa ma duc sa fac o curatare/reglare? Si cam cat ar costa, ca as vrea ceva mai ieftinache daca se poate. :D

In alta ordine de idei i-am mai redus ieri relantiul si am facut si o tura sa vad cum se comporta. Am fost surprins sa vad ca n-a mai facut deloc figuri si a mers bine, nu s-a mai turat ca nebuna. Daca stau bine sa ma gandesc inainte sa faca figuri avea relantiul cam mare, adica statea cand se incalzea bine pe la 1700, dar statea acolo nu mai crestea aiurea asa. Acum sta la 1300 calda dar m-am mirat ca nu s-a mai turat ieri :rusinica:

Si cu relantiul cred ca m-am exprimat eu prost. O pornesc cu el tras maxim dupa care il las imediat pana se mai incalzeste la 1500 asa, cat sa nu moara. Poate nici nu dureaza 5 min, il tin pana sta ea la relanti singura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a mai lamurit din problema inseamna, mai mult cred ca te-ai lamurit singur. Turatia de ralanti normala este de 1250+- 100 ture. 1700 la tine tinea prea deschis ralanti-ul si de aceea nu mai revenea, sau revenea foarte greu. Am banuit o problema de genul asta si de asta am zis sa cobori ralantiul (eu crezand ca il ai la 1200-1300), sunt patit, altfel nu sugeram solutia asta.

O curatire, reglare, sincronizare nu strica niciodata, dar o poti amana daca nu iti mai face figura pentru o perioada, cred. Noroc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare GS-isti :rusinica: . In cateva zile ma apuc sa dezmembrez un GS 500E care are probleme la motor iar furca si farul o sa le folosesc pt a o repara pe a mea. Daca aveti nevioe de ceva componente astept PM cu cereri de piese si vedem cum ne putem intelege :D . Nu am oglinzile, nu dau galeria, am in schimb o toba originala fara galerie si nezgariata. Liciteaza cineva vreo piesa...? bursa inca mai e deschisa! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...