Sari la conținut

Dura Lube Vs Metabond


cretescu
 Share

Postări Recomandate

A pus careva altceva in motor in afara de ulei? Ma refer la diversi aditivi sau un asa zis tratament pentru motor laudat prin reclame. Am un prieten care vrea sa puna Dura Lube atit in motor cit si in cutie si grup la un BMW K1200LT care are doar 21000km; credeti ca se merita? Adevarul este ca si eu sunt tentat sa folosec asa ceva dar imi este teama sa nu distrug motorul in incercarea mea de al proteja. Stiti ce anume fac aceste solutii miraculoase? sau cunoasteti pe cineva care a folosit sau poate sa imi spuna mai multe despre ele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la bmw, adica la o motoreta care are motorul separat de cutie, nu are cesa strice, ci doar sa arunce banii aiurea. unii zic ca sunt bune solutiile astea, altii nu...plm. poate sa puna duralube. in cel mai rau caz il pune degeaba. oricum un bmw duce 200.000 fara probleme, daca nu-ti bati joc de el.

 

la mobrele care folosesc acelasi ulei si la moor si la cutie, exista riscul sa le patineze ambreiajul dupa adaugarea aditivului, caci cica aditivul ajuta piesele sa alunece mai usor => uzura mai mica..dar nu la ambreiaj... :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...am folosit aditiv pe baza de bisulfat de molibden in niprogena mea...

Pot sa va spun ca se schimba sunetul motorului si felul in care merge , la 5 minute dupa ce il torni in el!

Nu aveam probleme, dar stiu ca sufera din lipsa de racire, si bisulfatul de molibden asigura lubrifiere la temperaturi la care uleiul este sub forma de fum...Nu a mai calat niciodata de la temperatura si i-am dat in goarna pe 38 de grade cu 2 oameni si bagaje , in vara care a trecut(12km in mai bine de o ora pe canicula , pe ceva drum in reparatie , pe langa Caransebes...).In viata mea nu am mai vazut un nipru asa e incins!

Dar...desfacind motorul in iarna asta, am observat in centrifuga de ulei un asfalt depus, foarte fin , elastic, cu acelesi irizatii pe care le avea bisulfatul din aditiv!Cred ca centrifugal , se separa si se depune...poate prin filtrele normale de hartie trece.Pe bidon scria ca trebuie agitat....

Am folosit si ceva aditiv pe baza de teflon coloidal...creste compresia spectaculos(la pedala se simte instant..), se schimba sunetul motorului si ii creste putin relantiul (probabil prin diminuarea frecarilor), dar si la asta am observat ceva muci depusi pe canalizatiile de ulei..

Asa ca :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus :

- Duralube (nu am observat nici imbunatatiri nici sa afecteze negativ)

- Metabond (se observa un mers mai rotund al motorului )

- MoS-2 (se observa un mers rotund al motorului , compresie marita )

Cel mai eficient si demonstrat stiintific este MoS-2-ul ! Motorul si inainte functiona foarte bine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vreti va fac eu un topic unde sa va certati, pe bune acum nu ar fi mai simplu sa ii ziceti omului ca daca vrea poate sa ia desi e posibil sa dea banii degeaba ca mare rahat nu face un aditiv la motorul lui si gata ... certurile si alte rahaturi le puteti face in particular ... :blink:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca efectul placebo al bisulfurii (si nu bisulfatului) de molibden e superb. Cum mama ciorilor poate un aditiv antifrictiune sa mareasca compresia? Poti sa ne arati un test de compresie inainte si dupa?

Si esti sigur ca aditivii din uleiruile motul, castrol, aral etc nu sunt la fel de performanti si mai anduranti decat frectiile citate mai sus?

 

 

simplu. ingroasa uleiul putin mehlemul ala, se mai depune si pe cilindru si piston si segmenti si voila! crestere de compresie. de altfel si orice aditiv de pe piata de genul "miere" face treaba asta, ulei mai gros=ulei mai putin mancat=compresie mai mare ca nu mai trece de segmenti si piston. ca orice aditiv de pe piata nu e bun e altceva dar de marit compresia o face oricare. incercati metabond. e bun. si nici nu patineaza ambreiajul.

Editat de fesu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am folosit si metabond si dura lube. l dura lube nu am sesizat nici o diferenta de functionare o motorului, poate ca pornirile la 'sfert' sa fi fost din cauza lui dar putin probabil. la metabond insa situatia sta altfel. la acest aditiv s-a simtit diferenta clar. consum mai mic , reprize mai bune la acceleratie , pornirile 'la rece' mult mai usoare. la utilizarea ambilor aditivi NU AM AVUT PROBLEME CU AMBREIAJUL. parerea mea este ca dura lube si metabond sunt aditivi buni pentru motoarele de moto. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ce pui pina la urma ? Da pe goarna , nu-ti fie rusine .

 

 

 

Pina la urma o sa pun doar uleiul recomandat de producator. Mai bine il schimb mai des decit sa bag in motor toate solutiile minune :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

eu am folosit si metabond si dura lube. l dura lube nu am sesizat nici o diferenta de functionare o motorului, poate ca pornirile la 'sfert' sa fi fost din cauza lui dar putin probabil. la metabond insa situatia sta altfel. la acest aditiv s-a simtit diferenta clar. consum mai mic , reprize mai bune la acceleratie , pornirile 'la rece' mult mai usoare. la utilizarea ambilor aditivi NU AM AVUT PROBLEME CU AMBREIAJUL. parerea mea este ca dura lube si metabond sunt aditivi buni pentru motoarele de moto. :blink:

 

am si eu o intrebare... in CE motoreta ai pus tu Metabond? Eu de exemplu am un Virago 750 (si toate alea balacaresc in ulei, inclusiv ambreiajul). Asadar, motoreta mea are 1 singur ulei pentru tot MOTORUL, 1 ulei pentru Grupul Cardanic si restul uleiurilor nu conteaza (*hiraulic la furca sau alte chestii).

 

Asadar, eu daca as pune Metabond (am auzit numai cuv de lauda despre el) as avea ocazia REALA sa stric ceva sau nu? Asa pot sa presupun si eu ca ori e bun, ori nu e bun...

 

PS: sincer, pe mine ma tenteaza nu partea cu "se uzeaza mai greu motorul" sau cea cu "porneste mai usor", ci aia cu "consuma mai putin". Sincer, la mobra mea un consum de 7 mi se pare cam... mult... atata timp cat benzina costa cat aurul aproape iar rezervorul meu e mic (13,3Litri). Asta inseamna ca pe un plin am o autonomie de 200km daca nu trag de ea (adica 80-90km/h) si scot un 6.8.

 

A, si inca o chestie.. DE CARE Metabond cumparati voi pentru motorete? Am vazut o groaza (pentru masini, pentru camioane, pt tractoare) dar nu pt motorete.

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o intrebare... in CE motoreta ai pus tu Metabond? Eu de exemplu am un Virago 750 (si toate alea balacaresc in ulei, inclusiv ambreiajul). Asadar, motoreta mea are 1 singur ulei pentru tot MOTORUL, 1 ulei pentru Grupul Cardanic si restul uleiurilor nu conteaza (*hiraulic la furca sau alte chestii).

 

Asadar, eu daca as pune Metabond (am auzit numai cuv de lauda despre el) as avea ocazia REALA sa stric ceva sau nu? Asa pot sa presupun si eu ca ori e bun, ori nu e bun...

 

PS: sincer, pe mine ma tenteaza nu partea cu "se uzeaza mai greu motorul" sau cea cu "porneste mai usor", ci aia cu "consuma mai putin". Sincer, la mobra mea un consum de 7 mi se pare cam... mult... atata timp cat benzina costa cat aurul aproape iar rezervorul meu e mic (13,3Litri). Asta inseamna ca pe un plin am o autonomie de 200km daca nu trag de ea (adica 80-90km/h) si scot un 6.8.

 

A, si inca o chestie.. DE CARE Metabond cumparati voi pentru motorete? Am vazut o groaza (pentru masini, pentru camioane, pt tractoare) dar nu pt motorete.

 

Asfalt uscat!

 

metabond gold 100, nu este pe baza te teflon( sa iti alunece ambreiajul)

am folosit si folosesc in continuare

 

reduce consumul de carburant, si temperatura motorului

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

metabond gold 100, nu este pe baza te teflon( sa iti alunece ambreiajul)

am folosit si folosesc in continuare

 

reduce consumul de carburant, si temperatura motorului

 

Sa inteleg faptul ca si Yamaha ta are totul "la gramada" (ambreiaj, cutie, chestii, balacaresc in acelasi ulei).

O intrebare: CAT ai pus? Adica mie imi intra 3.2L de ulei daca ii schimb si filtrul de ulei, sau 3L (sau 3.1L nu mai stiu, tre sa verific) daca nu il schimb. Plus ca s-ar putea sa ma fac de cacao cu intrebarea asta: e cumva spray? Cum il pui si in ce cantitate?

La cat timp trebuie schimbat uleiul? Pui din nou Metabond dupa ce il schimbi, nu? (auzisem pe cineva care zicea ca Metabond pui doar odata si gata, nu la fiecare schimbare a uleiului).

Merci anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un ulei de calitate...si mai ales sa tii cont de ce iti recomanda cartea tehnica ex... 10w40,20w30 , schimbat la timp.... undeva la 5000km ai toate sansele sa te bucuri de motor mult timp.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa mai multe experimente de-a lungul anilor am ajuns la o concluzie: bisulfura de molibden. eu unul folosesc liqui-moly. scrie si in orice carte de tribologie despre ea. nu colmateaza filtrul, am un filtru fara carcasa si supapa de by-pass nu am gasit-o niciodata deschisa (adica suprafata de etansare a supapei era uscata si curata, deci clar n-a trecut ulei pe acolo vreodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg faptul ca si Yamaha ta are totul "la gramada" (ambreiaj, cutie, chestii, balacaresc in acelasi ulei).

O intrebare: CAT ai pus? Adica mie imi intra 3.2L de ulei daca ii schimb si filtrul de ulei, sau 3L (sau 3.1L nu mai stiu, tre sa verific) daca nu il schimb. Plus ca s-ar putea sa ma fac de cacao cu intrebarea asta: e cumva spray? Cum il pui si in ce cantitate?

La cat timp trebuie schimbat uleiul? Pui din nou Metabond dupa ce il schimbi, nu? (auzisem pe cineva care zicea ca Metabond pui doar odata si gata, nu la fiecare schimbare a uleiului).

Merci anticipat.

si yamaha are totul la gramada, pun jumatate de flacon la schimb,nu e spray( arata ca unul)il pun pe aceeasi gaura pe care pun si uleiul, uleiul se schimba conform manual, la urmatorul ulei pun restul de metabond

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

instructiuni de folosire metabond.. se toarna in motorul cald si se merge cu el fara intrerupere 250km... aveti grija sa faceti plinul si pipi inainte :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

instructiuni de folosire metabond.. se toarna in motorul cald si se merge cu el fara intrerupere 250km... aveti grija sa faceti plinul si pipi inainte :)))

citez" Domeniile de utilizare al produsului METABOND M :

 

În orice loc, unde există ungere forțată sau cu baie de ulei Âşi se doreÂşte reducerea

frecării: motoarele în patru timpi, pe

benzină, diesel sau turbo, cutii de viteze (cu excepția celor automate), transmisii,

diferențiale, în domenii diverse

ale industriei cum ar fi de exemplu transportul feroviar, naval Âşi aerian, centrale electrice,

maÂşini de cusut industriale; sisteme

de acționare, scule Âşi maÂşini în industria prelucrătoare, etc.

Utilizarea lui nu necesită calificare Âşi unelte speciale. Se adaugă direct în lubrifiant în

proporție de 5% (la un litru de ulei

50ml), preferabil la schimbul de ulei. Reducerea zgomotului se observă după 1-3 minute,

celelalte avantaje vor fi sesizabile

după 150-300 km. Nu se va aplica numai o singură dată. Se recomandă folosirea lui la

fiecare schimb de ulei, iar de la al doilea

schimb deja doar în proporție de 2 ,5 % pentru întreținerea suprafefeței tratate. Evident, la

motoarele care nu necesită schimb de

ulei, nu trebuie completat nici M E TA B O ND-ul."

 

 

de unde ai scos aia cu 250 km??? aplici teorii la fel ca alea cu termometrul si incarcatul cu supraveghere, din ora in ora, timp de 12 ore??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare cum poate sa scada temperatura motorului cand termostatul mentine o temperatura minima iar electroventilatorul una maxima?

Aditivii si toate rahaturile astea ori fac rau ori nu fac nimic.

Un motor are nevoie de ulei corespunzator schimbat la timp si atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a vorbit mult pe tema asta mai ales in afara, si din cate am citit si inteles acesti aditivi nu sunt nici buni nici rai, pur si simplu sunt degeaba.

Schimbul de ulei la timp este singurul mod prin care poti asigura o viata indelungata pentru motor. Iar legat de sunetul motorului care se schimba dupa adaugarea aditivului sa stiti ca la mine si motorul si cutia de viteza se aud altfel numai pentru ca am trecut de la Motul 7100 (fullsyntetic) la Castrol GTX (semisyntetic).

 

OFF-topic Mie mi se pare mai interesant de discutat de diferenta dintre uleiul de masina fara aditivi antifrecare si uleiul "special" pentru motocicleta deoarece pentru acel "special" platesti de cel putin 2 ori mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-a zis un prieten ca sa bag la schimbul ulei si un aditiv ca e bine :)

deh am pus metabond in masina si nu mai consuma ulei, (bmw 5 cu 180k km benzinar)

masina bmw este cunoscuta ca si consumator de ulei, implicit imi papa cam 0,4 - 0,5l/1000km

nu stiu cat de bine face, dar pornirile la temperatura joasa asta iarna s-au schimbat considerabil in bine si binenteles consumul de ulei nu mai exista, in rest nu stiu ce sa zic... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre aditivi:

http://www.carbibles.com/additives.html

 

Ulieurile pentru motociclete trebuie sa aiba specificatiile JASO.

E preferabil sa se foloseasca ulei pentru motociclete si pentru ca noile uleiuri pentru masini au cantitati mai mici de aditivi cu efect benefic pentru motor. Normele de poluare, catalizatoarele si filtrele de particule au impus reducerea cantitatilor de aditivi din uleiurile auto.

http://www.smartsynthetics.com/articles/motorcycle_oil_technical_facts.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"A se agita inainte de folosire! A se aplica in motor cald! Urmat de o functionare continua circa 700.000 ciclii sau echivalent 250 km!"

 

Din raspunsurile tale de pe forum imi e clar ca esti in "publicul tinta" al celor care vind metabond. Vezi nu uita sa-ti iei "un saito" pt baterie.

 

"Uleiul de motor transporta microparticulele policeramice ce trec prin filtru in toate locurile, unde se produce frecare. Datorita micro-dimensiunii particulelor, ele ajung pe toate denivelarile suprafetelor din pistoane, rulmenti, camasi, etc si polimerizeaza pe aceste suprafete calde."

Micsoreaza frecarea dar nu afecteaza ambreiajul... dat draq...

 

Bond, Meta Bond :))

 

@ maxx40: aici vorbim despre mobre, cu alte cuvinte ambreiaj umed scufundat in ulei, de motor, in care tu bagi un aditiv antifrictiune care daca ar fi sa faca ce scrie pe bidon ar trebui sa nu mai pleci cu mobra din loc, ca scade frecarea ambreiajului cu cel putin 50%.

Ia vezi, poti trage acum vreo concluzie?

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si pe bidonasele cu bisulfura scrie sa nu il folosesti la ambreiajele umede! si totusi bisulfura apare in orice carte de tribologie! si inca ceva: frecarea nu e metal pe metal la ambreiaj asa ca nu avem ce concluzie sa tragem...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...