Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare, am si eu o problema la al meu DR 650 RSE din 1993 (in certificat este trecut RS, dar este cu pornire la buton). Nu mai porneste, problema este acea "roata libera" de fapt acel rulment cu un singur sens (rulment de pornire ii mai spun altii). Am tot cautat pe net sa cumpar acest rulment si nu prea il gasesc, am intrebat si la magazinele din Craiova si se pare ca nu ma poate ajuta nimeni. Unde pot gasi acest "rulment" sa il cumpar? Are cineva prin garaj asa ceva de vanzare? Ma uit la motocicleta, vara trece si eu nu ma pot bucura de ea din cauza acestui "rulment" :( :( :(

Editat de toply
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am si eu o problema la al meu DR 650 RSE din 1993 (in certificat este trecut RS, dar este cu pornire la buton). Nu mai porneste, problema este acea "roata libera" de fapt acel rulment cu un singur sens (rulment de pornire ii mai spun altii). Am tot cautat pe net sa cumpar acest rulment si nu prea il gasesc, am intrebat si la magazinele din Craiova si se pare ca nu ma poate ajuta nimeni. Unde pot gasi acest "rulment" sa il cumpar? Are cineva prin garaj asa ceva de vanzare? Ma uit la motocicleta, vara trece si eu nu ma pot bucura de ea din cauza acestui "rulment" :( :( :(

 

 

Salutare,

 

S-o pornesti impinsa ai incercat? :friends: just asking!? Din cate stiu eu DR RS e numai cu electric starter...

 

Roni

Bucuresti

DR 750 BIG '90

55k km ... and growing

schimb ulei la timp

filtre schimb la timp

benzina '98

relanti 1500 rpm

schimbat viteze la 4000-4300RPM, doar ciupesti ambreajul si sare singura-n treapta

consum 5L/100 mers prin Buc

nush pe ce s-a mai dat lumea dar motorul asta chiar nu vibreaza asa cum se spune in popor

legat de lantul de distributie: eu l-am intins in urma cu vreo 2 ani ( treaba dureaza 10 minute ) si de atunci inca mai "miauna" asa cum trebuie sa se auda ca-i fen

 

incantat de cunostinta!

Editat de Roni
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna, am si eu un dr 650rs din 93 si am probleme la axu cu came si culbutori tacane ff tare a mai avut cineva o asemenea problema cum a rezolvato ?

 

 

Salut. si eu am aceeasi problema, am reglat reglat putin culbutorii si s-a mai diminuat, dar sunetul nu-l poti face sa dispara decat daca schimbi piesele cu unele noi, deoarece se formeaza niste santuri pe axa cu came. Din cate mi s-a spus si mie e ceva obisnuit la dr de 650.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai fi mai specific, man, ce schimbari?

 

Rocko, nu te grabi cu motorul, astea baraie si haraie de mori, dar-asta este felul lor de a fi.

Si mai si vibreaza.

Gaseste un tip care se pricepe si o sa iti spuna ca ai balansierul slabit si - eventual - sa mai lucrezi la supape.

Astea sunt enervant de fiabile.

Numai bine!

Editat de Louis Cyphre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai domnu' 666... Credeam ca e destul de evident din poaze! Pun roti de Supermoto pe el :moron: . Ma rog, nu chiar de supermoto, in sensul ca jantele sunt turnate, nu spitzate. Dar dimensiunile sunt de SM. In plus, raportul final de transmisie o sa fie 15/49 :yikes: ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, ma crezi ca nu am observat rotile de SM?:friends:

Dar arata super misto!

Cred ca imi pun si eu rotile de pe Katana, sa vad cum se misca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa-ti placa. Rau.

Eu folosesc roti de GSXF, dar la tamburul care tine pinionul spate a trebuit sa strunjesc si sa mut pinionul mai spre interiorul rotii cu 14 mm. De asemenea, prezoanele au trebuit refiletate, din cauza mutarii pinionului, si debitate mai scurt cu 14mm. Maine nituiesc lantul (il lungesc cu 5 zale) si il scot la prima tura. Va mai fi nevoie de cate un adaptor pentru etrieri (fatza + spate). Dar merita efortul, supermoto RULZ.

In caz ca nu ati vazut filmuletul

, merita!!! Pana pe la 3:50 merg ca descreieratii, iar dupa aceea incepe distractia :grinbandit:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. si eu am aceeasi problema, am reglat reglat putin culbutorii si s-a mai diminuat, dar sunetul nu-l poti face sa dispara decat daca schimbi piesele cu unele noi, deoarece se formeaza niste santuri pe axa cu came. Din cate mi s-a spus si mie e ceva obisnuit la dr de 650.

 

cauze zgomot:

 

- reglaj incorect distanta (prea mare)

- uzura ax cu came (poate decurge din punctul anterior dar si din lipsa ulei)

- uzura patina colbutori (poate decurge tot de la puntul unu); au un tratament superficial (maxim 0,1 mm) si cand se tratamentul dispare (uzura) incepe sa manance din talpa colbutorului.

 

daca gasiti un meserias se poate incarca prin sudura cu inox (sau ceva mai rezistent) + o "rectificare" manuala...

 

am vazut si placat vidia - si tine....

 

solutia cea mai simpla este schimbarea componentelor uzate: ax cu came cca 300 euro si colbutorii 50 euro bucata..... dar si cea mai scumpa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai tot scris ca zdranganeala conforma cu uzura din chiuloasa apare din cauza proprietarilor care au cam uitat sa verifice uleiul si i-au dat in brishca... Nu-i trebuie mult sa se fuche. A zis bine Florinelu - au un cacao de tratament de suprafata plus ca (si asta e cea mai mare mizerie din DR) axa cu came se invarte prin lagare de alunecare si nu de rostogolire ca in "lumea civilizata" :lol: (chestie de costuri).

Insa daca ai grija la ulei nu se strica garantat.

 

Acu' ca raul e facut trebuie desfacut acolo si inspectat bine "la ochi" si apoi masurat si confruntat cu manualul. Eu recomand inlocuire.

Ce e mai rau e ca aud de din ce in ce mai multe DR-uri cu problema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai tot scris ca zdranganeala conforma cu uzura din chiuloasa apare din cauza proprietarilor care au cam uitat sa verifice uleiul si i-au dat in brishca... Nu-i trebuie mult sa se fuche. A zis bine Florinelu - au un cacao de tratament de suprafata plus ca (si asta e cea mai mare mizerie din DR) axa cu came se invarte prin lagare de alunecare si nu de rostogolire ca in "lumea civilizata" :lol: (chestie de costuri).

Insa daca ai grija la ulei nu se strica garantat.

 

Acu' ca raul e facut trebuie desfacut acolo si inspectat bine "la ochi" si apoi masurat si confruntat cu manualul. Eu recomand inlocuire.

Ce e mai rau e ca aud de din ce in ce mai multe DR-uri cu problema asta.

 

 

Ai dreptate, peste tot pe unde am citit si mi-am adunat informatii, toti cei, care cat de cat se pricepeau, au recomandat verificarea periodica la nivelul de ulei, schimbul facut cum trebuie. Desi cartea tehnica spune ca ar trebui la 6000km, eu am facut mai mereu la 4500km. Unii fac 2 schimburi de ulei cu acelasi filtru, eu zic ca pentru 18-20 ron cat costa filtru + 50ron 2L de ulei mineral 10w40 nu se merita sa te risti. Daca omiti kestiunile astea simple ajungi unde marea majoritate ajung, adica sa investeasca mai mult sa o repare sau sa o traga pe dreapta. E bine de respectat indicatiile producatorului si omiterea informatiilor de dupa ureche. Tot ce e produs prin jurul anilor '90 au fost concepute cu ulei mineral. Unii "romani" ii pun semisintetic sau sintetic si dupa aia se plang ca au cedat semeringurile sau mai stiu eu ce. Cat despre nivelul de ulei operatiunea dureaza 20 sec. Mi-a intrat in reflex si de 2 ori pe saptamana inainte de a o porni si pleaca la serviciu, arunc un ochi pe globuletul de sticla.

 

Tocmai m-am intors din concediu si am ramas masca ce a putut sa imi ofere pe drum acest tip de "trotineta", nu am crezut ca este capabila de asa ceva. Traseul a fost foarte variat, dar nu a strambat deloc din "nas"

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu cateva intrebari pt. cei care s-au mai lovit de problema asta: de aproximativ 500-1000km a inceput sa zornaie ceva in blocul motor, insa numai in anumite turatii si in anumite momente de cuplu(ma refer la faptul ca daca o accelerez sunetul inceteaza),devine destul de deranjant si din ce am mai citit aici pe forum si in alte surse cred ca de vina e lantul balansier care mai trebuie intins; acum intervine o alta problema daca il desfac cum pot sa-mi dau eu seama cat de uzat e si daca mai poate fi intins fara sa existe riscul sa se rupa?(mentionez ca motocicleta o am de cateva luni si nu stiu istoricul ei sau daca a fost schimbat ceva)

Si ca o a doua intrebare lantul de distributie cum pot sa-mi dau seama de uzura lui si cand trebuie schimbat?banuiesc ca ar trebui sa zornaie sau ceva,nu are cum sa se rupa asa din senin ,nu?

 

Multumesc anticipat. :cheers:

Editat de bogdan g
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu cateva intrebari pt. cei care s-au mai lovit de problema asta: de aproximativ 500-1000km a inceput sa zornaie ceva in blocul motor, insa numai in anumite turatii si in anumite momente de cuplu(ma refer la faptul ca daca o accelerez sunetul inceteaza),devine destul de deranjant si din ce am mai citit aici pe forum si in alte surse cred ca de vina e lantul balansier care mai trebuie intins; acum intervine o alta problema daca il desfac cum pot sa-mi dau eu seama cat de uzat e si daca mai poate fi intins fara sa existe riscul sa se rupa?(mentionez ca motocicleta o am de cateva luni si nu stiu istoricul ei sau daca a fost schimbat ceva)

Si ca o a doua intrebare lantul de distributie cum pot sa-mi dau seama de uzura lui si cand trebuie schimbat?banuiesc ca ar trebui sa zornaie sau ceva,nu are cum sa se rupa asa din senin ,nu?

 

Multumesc anticipat. :cheers:

 

Pentru intinderea lantului de la arborii de echilibrare trebuie sa desfaci capacul de la magnetou. Intinderea este relativ simpla - au mai fost postari pe tema asta.

 

Pentru lantul de distributie cea mai simpla metoda este urmatoarea:

 

1. se pune motorul la punctul mort (superior - cu camele neatacate - adica in jos ca la reglare joc tacheti).

2. se scoate intinzatorul lantului de distributie.

3. se trage tija impingatoare la maxim.

4. se introduce (fara fixare in suruburi) ansamblul intinzatorului in locasul din bloc.

5. se verifica distanta dintre bloc si talpa ansamblului intinzatorului - daca nu exista distanta sau este mai mica de 1 mm in mod evident trebuie inlocuit lantul de distributie; daca distanta este mai mare de 1-2 mm (maxim 10 mm) lantul mai are "viata".

 

 

PS. Mi-am dedicat dupa-amiaza sa spal motorul.... am fost asa de incantat ca a trebuit sa ii fac poze....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru intinderea lantului de la arborii de echilibrare trebuie sa desfaci capacul de la magnetou. Intinderea este relativ simpla - au mai fost postari pe tema asta.

 

Pentru lantul de distributie cea mai simpla metoda este urmatoarea:

 

1. se pune motorul la punctul mort (superior - cu camele neatacate - adica in jos ca la reglare joc tacheti).

2. se scoate intinzatorul lantului de distributie.

3. se trage tija impingatoare la maxim.

4. se introduce (fara fixare in suruburi) ansamblul intinzatorului in locasul din bloc.

5. se verifica distanta dintre bloc si talpa ansamblului intinzatorului - daca nu exista distanta sau este mai mica de 1 mm in mod evident trebuie inlocuit lantul de distributie; daca distanta este mai mare de 1-2 mm (maxim 10 mm) lantul mai are "viata".

 

 

PS. Mi-am dedicat dupa-amiaza sa spal motorul.... am fost asa de incantat ca a trebuit sa ii fac poze....

 

 

mersi mult de ajutor. la cat de bine arata si motorul tau merita cate-o baie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Hai ca n-am mai scris de ceva vreme. Sunt cu serviciul la Tg Mures, iar motocicleta este in bucuresti inca in service. Zilele astea se asambleaza.

Pe scurt: am schimbat biela + bolt + rulment, piston + segmenti + bolt, rulmenti, capac + chiuloasa (luate de la zoltan din dezmembrari), axa cu came (luate de la mihai din chitila), intinzator + lant distributie, set garnituri, iar anu trecut fraiul (rulment monosens). Multa munca din partea lui Radu Bardak si rabdare din partea mea.

Sper sa merite toata treaba. Cu ce ma aleg din investitia asta? Cu un motor de DR bun.

N-as mai face a doua oara chestia asta.

Un sfat pentru cei cu probleme, daca vreti sa faceti o treaba, nu mai luati piese din dezmembrari. Dati o gramada de bani pe ele si puteti avea surpriza sa va cada la scurt timp.

La mine nu inteleg de ce s-a intamplat treaba cu axa cu came. Verific uleiul inainte sa ma urc pe ea, completez daca e nevoie, nu am neglijat niciodata aspectul asta. Cand plecam la o tura de mai mult de 500km, plecam cu sticla de ulei dupa mine. O cauza e clara, nu ajungea uleiul cu suficienta presiune la ea. Motive sunt doua: pompa de ulei defecta sau vreun canal de ulei din bloc obturat. habar n-am.

 

@roni - DR 650 RS este cu kick, RSE are electromotor

@bogdan g - daca axa cu came a facut "santuri" atunci poti sa iti la revedere de la ea. daca o lasi asa, o sa-si faca la un momentdat suficient joc incat sa-ti rupa lantul de distributie si altele (supape etc), ca sa nu mai vorbim de zgomotul motorului de zici ca ai aruncat o mana de piulite in el.

Hai sa pun si eu o poza din ultima plimbare cu ea in mai.

Revin dupa ce o iau de la Bardak cu impresii.post-50904-0-85587000-1314194612_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Hai ca n-am mai scris de ceva vreme. Sunt cu serviciul la Tg Mures, iar motocicleta este in bucuresti inca in service. Zilele astea se asambleaza.

Pe scurt: am schimbat biela + bolt + rulment, piston + segmenti + bolt, rulmenti, capac + chiuloasa (luate de la zoltan din dezmembrari), axa cu came (luate de la mihai din chitila), intinzator + lant distributie, set garnituri, iar anu trecut fraiul (rulment monosens). Multa munca din partea lui Radu Bardak si rabdare din partea mea.

Sper sa merite toata treaba. Cu ce ma aleg din investitia asta? Cu un motor de DR bun.

N-as mai face a doua oara chestia asta.

Un sfat pentru cei cu probleme, daca vreti sa faceti o treaba, nu mai luati piese din dezmembrari. Dati o gramada de bani pe ele si puteti avea surpriza sa va cada la scurt timp.

La mine nu inteleg de ce s-a intamplat treaba cu axa cu came. Verific uleiul inainte sa ma urc pe ea, completez daca e nevoie, nu am neglijat niciodata aspectul asta. Cand plecam la o tura de mai mult de 500km, plecam cu sticla de ulei dupa mine. O cauza e clara, nu ajungea uleiul cu suficienta presiune la ea. Motive sunt doua: pompa de ulei defecta sau vreun canal de ulei din bloc obturat. habar n-am.

 

@roni - DR 650 RS este cu kick, RSE are electromotor

@bogdan g - daca axa cu came a facut "santuri" atunci poti sa iti la revedere de la ea. daca o lasi asa, o sa-si faca la un momentdat suficient joc incat sa-ti rupa lantul de distributie si altele (supape etc), ca sa nu mai vorbim de zgomotul motorului de zici ca ai aruncat o mana de piulite in el.

Hai sa pun si eu o poza din ultima plimbare cu ea in mai.

Revin dupa ce o iau de la Bardak cu impresii.post-50904-0-85587000-1314194612_thumb.jpg

 

Neplacuta investitie...

 

 

Eu cred ca ai o problema serioasa de racire acolo!!!

 

Intre arborele cotit si biela ai rulment... si ca sa crape ala nu este suficiolent sa ai lipsa de ulei sau presiune scazuta - mai ales ca pe biela (lagar bolt piston si bolt arbore) ai ungere prin barbotare !!!!

 

Arunca un ochi si pe la radiatorul de ulei - se mai infunda si furtunele cu resturi de silicon de la diverse etansari.

 

cat despre axul cu came pot spune ca exista diverse metode "romanesti de remediere, dar in pacate tot mai greu mai gasesti un meserias prin firme ce fac prelucrari mecanice (frezari+rectificari) - ideea este ca se poate (defecte similare apareau la motoarele de Oltcit si Broasca)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu

rulmentul de la biela nu te gandi ca era praf. avea un joc mic, care cu timpul se marea. ambielajul mai mergea asa cum era, tot motorul mai mergea asa cum era. unii probabil ca ar fi dat in el fara nicio problema si fara sa se streseze, eu pur si simplu am decis sa schimb totul sa fie boboc, sa nu am jocuri si sa stau cu grija ca se poate intampla ceva si sa ma lase in drum. deci a fost decizia mea sa fac motorul. azi s-au comandat si rulmenti vreo 6 la numar.

m-am saturat sa aud posesori de motociclete, nu-i pot numi motociclisti, care isi vand jegurile si mai au tupeul sa zica "merge fff bine, e tzipla, neumblat in motor". eu unul n-as mai pune botu la vrajeala asta. daca omu mi-ar zice ca e neumblat in motor, asta nu inseamna ca e de bine. toate motocicletele astea neumblate sunt coaja, coapte, cum vreti sa le ziceti, dovada a mea. au niste ani si kilometri. la mine pe bord inregistreaza 32000km. pai sa fiti voi siguri ca mai are un 1 in fata. asta e al treilea an cu ea si de cand am luat-o nu am incetat sa bag bani in ea. pana acum am bagat lejer 500-600 euro in accesorii si piese schimbate.

revin cum mai am vesti despre evolutia in service

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a mea are 120mii si inafara de ulei filtru de aer - ulei si ambreiaj nu am schimbat nimic . in ultimi 3 ani am facut peste 65mii km asa ca ..a ta cred ca a avut un proprietar tare nechibzuit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...