Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

9 hours ago, irinel2006 said:

e bun si asta... apropo de primar si secundar pe masurare...cica ar fi o valoare...

 

Asa este, faceam confuzie cu bobinele duble, la acelea primarul cu secundarul nu se intalnesc. La bobina simpla un capat al secundarului este legat la plusul bobinei din ce vad in schita de mai jos:

 

typical-automotive-coil-single-marked-jp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Astazi ma uit la ea. Din pacate pana saptamana viitoare nu am ce-i face. Imi astept piesele de la colegu. O sa fac proba  pe o baterie pe fiecare bobina in parte apoi trebuie sa vad daca minusul din mufa care alimenteaza bobina e tot una cu masa de pe moto. Trebuie sa vad exact plusul din mufa aia. Ultima data cand am masurat cu contactul pus aveam 0.33v. A mea e cu pornire la pedala si e cam greu sa verific altfel, poate doar cu un aparat analogic legat in mufa si apoi sa ii tot trag pedale ca sa vad polaritatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Așa cum ziceam, noul look, negru mat al lui mighty DR se cerea testat. Motiv pentru care mi-am luat ucenicul și am plecat să testăm două Trans-uri, Transluncani și Transsemenic. Despre primul numai bine, urcări și coborâri de 18, 20 și 23 %,  curbe, drum lat de 2,5 metri, problema e că e prea scurt.

În fine, au ieșit pe ceas mai mult de 1500 km, cu întoarcere pe la Dunăre în căldura și viermuiala Capitalei.

Testul a ieșit bine, nimeni n-a observat culoarea schimbarea de culoare așa că o să trec din nou la alb, venind de la albastru.

Niște poze, just for fun, pentru că tot zicea un nene că ne e frică să ieșim până la piața Victoriei și suntem invidioși și răi pe alții care ies.

20200820_155740.jpg

20200820_155702.jpg

20200820_155913.jpg

20200820_155954.jpg

20200820_161520.jpg

20200820_164720.jpg

20200821_113713.jpg

20200821_115532.jpg

20200821_174516.jpg

20200821_174534.jpg

20200822_091144.jpg

vlcsnap-00009.png

Traseu.jpg

Editat de Muretto Grundieg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 21.08.2020 la 18:23, irinel2006 a spus:

dkw...zi-mi te rog daca mai ai bobina de inductie de la dr 650rs si daca e in stare buna de functionare, un nr de telefon in privat pls sa sun. Azi meseriasa mea a murit subit la o tura departe de casa . Scanteie bujii canci, am pus-o pe platforma si am adus-o.

 

Sau suna-ma pe  0748.499501

 

Eu am pus releu regulator de majesty pe freewind, cred ca motorul e identic cu cel de dr. Merge fara probleme asa ca vezi ce se potriveste de pe alt model si poate rezolvi mainrepede

Editat de Pop Mihai Lucian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat si eu dupa mai multe modele, insa acum imi astept piesele linistit. Sper sa scap doar cu bobinele si sa nu am alta problema. Oricum vreau sa o trec pe 2 bobine ca sa nu mai patesc ce am patit. Sper sa nu am probleme cu centralina daca pun 2 bobine. 

Unii imi ziceau ca e posibil sa nu imi dea scanteie, altii ca nu are treaba. Oricum am inima cat un purice si tot sper sa o pot rezolva doar cu bobinele.

Ieri a plouat de a rupt, prin urmare am continuat in casa unele verificari. Am gasit una din fise la masuratoare ca avand 133kohm de la ngk, iar cealalta doar 10kohm. E clar ca era dusa  fisa  aia. Am crapat-o si am gasit rugina in interiorul ei. Acum am reusit sa pregatesc o bobina complet. Am in primar 1ohm, iar in secundar 15kohm, cu tot cu fisa montata. 4.2kohm am fara fisa montata, 15kohm cu ea montata. Deci valorile par sa fie bune, urmeaza sa incerc sa o pornesc pe o bujie sa vad daca problema e doar de acolo.

IMG_20200826_070630.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

update 31.08.2020

 

La mai multe cautari pe net am luat decizia de a renunta si la pipa asta de 10kohm. Am cumparat pipe de 5kohm NGK : una dreapta, alta cu cot.

Din pacate vineri la proba cu noile bobine, motorul nu a pornit, desi ambele bobine sunt in perfecta stare de functionare. Am reusit vineri seara dupa munca, sa ies cu aparatul 

de masura si sa incep in baza manualului sa verific bobina de putere, senzorul. Rezultatele sunt urmatoare : senzor perfect- se incadreaza in marjele date in manual, din

pacate pe bobina de putere nu mai am continuitate, pare a fi intrerupta intre capete. La masuratoarea dintre capatul bobinei care face contact  cu masa totul e ok, are continuitate.

 

In seara asta o sa dau jos capacul de la magnetou, sa inspectez firele, bobina, cine stie, poate scap usor, un fir dezlipit sau taiat. Daca nu, bobinarea ma asteapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt tare curios daca reusesti sa bobinezi statorul. Pana acum am auzit doar chestii nasoale cum ca nu ar tine. pana acum am schimbat 2 statoare (nici unul nu a fost nou). Asa ca asa avea si eu materie prima daca gasesti sa le bobinezi si rezultatul e bun. Problema nu ar fi bobinajul in sine cat lacul izolant....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa dau mai intai in seara asta capacul ala jos si sa vad real defectul. Ca si lac, cred ca ala pe baza de rasina care sa nu interactioneze cu uleiul, ar fi bun. Sper sa nu ajung pana acolo si sa gasesc un fir taiat, dezlipit. Multumesc pentru sfaturi, va tin la curent cu evolutia depanarii.

Mi-am amintit acum ca aveam o poza din 2011 cand am reconditionat motorul si am gasit-o. Asta e statorul meu, iar bobina de putere cred ca e aia singura de dimensiune mai mare infasurata in banda aia....

post-1921-0-52133100-1302293107.jpg

si verso

verso.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca ai sa gasesti fir rupt... nu are de la ce. Poate doar in zona de iesire din motor daca s-a dus cauciucul ala sa se fi frecat de carcasa motorului. Ca lac iti trebuie ceva izolant, sanu fie afectat de ulei si cel mai important sa reziste la temperaturi mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat dupa preturi....deci mai ieftin de 600ron nu am gasit statorul si ala e second. Deci, imi iau naveta de bere si pot sa incep sa numar numarul de spire  :)....Prevad deja. Singura varianta, precum ai spus si tu, sa gasesc firul intrerupt la iesirea din motor, pentru ca vazand poza cu verso, slabe sanse sa se desprinda de acolo....

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Eu am stator rebobinat la o firma care se ocupa cu reparat motoare electrice, tine de ceva vreme....

 

Pentru siguranta, am mai achizitionat un stator vechi pe care l-am mai tras in lac dupa curatare, sa fie acolo ... prietenii stiu de ce :D

 

ORICUM, unul nou, nu OEM, e altceva !

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci practic exista doar o bobina de reconditionat, cea de putere. Restul bobinelor se ocupa de generarea curentului pentru incarcare. Intre bobina de putere si bobinele de incarcare, nu exista conexiune. Fiecare e cu mama ei. Sunt perfect de acord cu Radu, punem nou si nu oem, insa vorbim de niste sume, care acum la inceput de an scolar, sunt putin mai greu de scos de la ciorap.

 

Marea majoritate ar pune si second, ( m-as numara si eu printre ei) , daca pretul nu ar fi asa de piperat. Radu, ai folosit cumva lac special pentru bobinare Ac43 ? In cazul in care ajung pana aici, o sa masor grosimea firului, stau o zi si numar spirele de pe fiecare rand si cate randuri sunt si asta e. Mor de nerabdare sa ajung acasa, insa mai am vreo 3 ore pana atunci.... Apropo de bobinat, prin liceu eram innebunit dupa reconditionare difuzoare audio, asa ca am refacut de la 0 unele bobine, conuri...etc.

In dupa amiaza asta am dat jos capacul. Dezastru, se pare ca s-a slabit acel surub ce tine protectia aia de metal, sub ea un fir galben rupt, iar ambele fire de pe bobina de putere au fost afectate. Unul a fost sectionat, celalalt rupt in mai multe locuri. Am luat piesa in balcon ai am refacut toate lipiturile, protectiile, am inlocuit firele. Sper sa fie totul de aici, maine  dupa amiaza ma dau la montat.

IMG_20200831_195326.jpg

IMG_20200831_194419.jpg

IMG_20200831_190915.jpg

IMG_20200831_190912.jpg

IMG_20200831_181705.jpg

IMG_20200831_181659.jpg

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Saptamana asta m-am putut bucura de motor, am reusit, sa o pornesc. Am mers zilnic cu ea la munca, nu imi vine sa cred ca am scapat asa de ieftin. Batranica mea (30 de ani) a refuzat sa parcheze pe dreapta si inca ii place pe drumurile Romaniei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor. Am o intrebaretehnica si sunt curios daca cineva a facut aceasta modificare. Vreau sa pun pe un DR 650 RSE o furca de SE. Stiti daca se potriveste de la un model la altul? Nu gasesc nicaieri detalii despre grosimea axului ce se prinde de cadru si nici detalii despre potrivirea etrierului. Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut confrati. Daca cnv din voi are nevoie de un cric central in stare impecabila....dati un semn.  fost pe un 800 big. Anuntul este postat la sectiunea " piese de  shimb ,.!

Drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vladmariandr

Nici n-o să găsești detalii de genul ăsta pentru că nici fabricantul și nici service-urile nu fac așa ceva, cel mai simplu e să încerci dacă ai piesele. Am așa o bănuială de 99 % că se potrivesc dar nu bag mâna în foc. Oricum, dacă ești hotărât și ai aptitudini mecanice (sau bani) orice se poate rezolva.

@kreptor Dacă ar fi mers la mine îl luam fără să clipesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, vladmariandr a spus:

Salutare tuturor. Am o intrebaretehnica si sunt curios daca cineva a facut aceasta modificare. Vreau sa pun pe un DR 650 RSE o furca de SE. Stiti daca se potriveste de la un model la altul? Nu gasesc nicaieri detalii despre grosimea axului ce se prinde de cadru si nici detalii despre potrivirea etrierului. Multumesc anticipat.

Gasesti la Allballs pe site. E un tabel cu compatibilotati, dar sunt doar dpdv a diametrelor, int/ext. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, vladmariandr said:

Salutare tuturor. Am o intrebaretehnica si sunt curios daca cineva a facut aceasta modificare. Vreau sa pun pe un DR 650 RSE o furca de SE. Stiti daca se potriveste de la un model la altul? Nu gasesc nicaieri detalii despre grosimea axului ce se prinde de cadru si nici detalii despre potrivirea etrierului. Multumesc anticipat.

In afara de diametrul tuburilor, nimic nu se potriveste. ai nevoie de tuburi, jambe (pahare) etrier si disc de frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.10.2020 la 23:29, DKW a spus:

In afara de diametrul tuburilor, nimic nu se potriveste. ai nevoie de tuburi, jambe (pahare) etrier si disc de frana.

 

La 05.10.2020 la 22:28, raducod a spus:

Gasesti la Allballs pe site. E un tabel cu compatibilotati, dar sunt doar dpdv a diametrelor, int/ext. 

 

 https://www.allballsracing.com/22-1004.html

Acolo zice compatibiltati pentru acest kit, in care scrie ca potriveste printre alte zeci de juguri, la DR650RS (Euro) 90-96, DR650SE 92-95.

As zice ca daca potrivesc rulmentii, mai ramine de verificat distanta intre ei si esti BINE. Inclin sa cred ca nu au facut modificari la cadru la acea distanta intre cele doua versiuni ! 

In rest, cum zice DKW daca zice ca stie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 07.10.2020 at 12:20, raducod said:

 

 https://www.allballsracing.com/22-1004.html

Acolo zice compatibiltati pentru acest kit, in care scrie ca potriveste printre alte zeci de juguri, la DR650RS (Euro) 90-96, DR650SE 92-95.

As zice ca daca potrivesc rulmentii, mai ramine de verificat distanta intre ei si esti BINE. Inclin sa cred ca nu au facut modificari la cadru la acea distanta intre cele doua versiuni ! 

In rest, cum zice DKW daca zice ca stie :D

Doar jugurile sunt la fel, am vrut sa pun roata fata de RS pe SE, a dat cu virgula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, DKW a spus:

Doar jugurile sunt la fel, am vrut sa pun roata fata de RS pe SE, a dat cu virgula.

Pai n-am inteles eu probabil. Nu se vrea sa puna o furca completa? Acolo doar prinderea jugului are d-a face, sau? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, raducod said:

Pai n-am inteles eu probabil. Nu se vrea sa puna o furca completa? Acolo doar prinderea jugului are d-a face, sau? 

Cred că vroia varianta mai low cost. Ideal e sa schimbi toată furca, nu sunt sigur de rulmenții de jug, dar am impresia că sunt la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...