Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Salut tuturor,

 

 

 

De sambata printre voi, ca nou posesor de DR650 SE 1998. Visam la motocicleta asta de prin octombrie anul trecut asadar asteptarile sunt mari. Momentan e in livingul unui prieten si se pregateste de tratamentele de iarna specifice unei rasfatate.

Deja s-au desfacut furcile pentru servisare, curatat plasticele, si curatat toate comenziile de pe coarne.

Va urma o reglare de culbutori, schimbare de bujii, ulei si filtre(inclusiv aer,) curatare de carb, ceva munca pe partea de electric, si sunt convins ca au sa mai tot curga.

 

Poate cuiva ii vor fii utile toate astea candva.

 

astasem mai jos pozele cu ansablul povestit, fara tija.

 

Salutare si tie!felicitari de achizitie si la multi km de distractie in saua DR-ului, interesanta metoda de a umbla la furca, eu personal, am ales sa le dau cuiva care se ocupa numai cu suspensii si m-i lea facut. Bafta cu aranjatul agregatului :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Incercand sa schimb semeringurile de la furca am descoperit ca trebuie tinuta contra din interiorul tuburilor cu un suzuki tool (ceva sub forma de T si o stea in capat) pentru a putea debloca cilindrul interior din furca.

 

Merge si fara sa tii contra daca folosesti o cheie cu percutie. Dar, oricum, interesanta solutia ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!....

 

Zidare, merci pt bere...se accepta...

Cat despre solutia cu pistolul pneumatic, stiam ca merge....dar m am gandit ca dc voi face asta risc sa o invart in loc si sa creez uzuri, asa e mult mai simplu si mai usor de facut in casa, putini dintre noi au acasa pneumatic. Am incercat cu varianta mea si in 20 sec a fost gata desfacut afurisitul.

Am spalat deja furcile, azi incerc la SKF sa vad daca gasesc semeringurile de ulei/praf la ei. Le am studiat putin si nu par cu nimic mai speciale decat restul....si as tinde sa cred ca merg alea SKF care sunt proabibl mai ieftine si mai bune decat alea Athena ce se gasesc pe piata...

Ca idee... semeringurile sunt:

ulei: 43x55x10.5 ...si aici as tinde sa cred ca poate fii pus si 10 si 11. Nu vad de ce nu. Sunt curios cat o fii bucata...dar voi afla maine. Athena moto...27 lei.

praf: 43x55x5 cu 10mm daca masori de la baza semering pana peste buza. Singurele care se gasesc pe piata originale la 80 lei si inca un producator pe la vreo 70lei.

 

Va tin la curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca simeringurile normale nu tin la furca ;) iti trebuie simering cu arc dublu si o anumita forma pe lamele. alea de praf se poate sa mearga dar cele de ulei sigur nu.

 

nu merge 10 sau 11 in loc de 10.5.... o sa ai probleme cu siguranta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt constient de toate astea....Insa cele pe care le aveam pe furca, aparent cele originale ale motocicletei (pt ca sunt kyb) sunt cu un singur arc si seamana al dracului de mult cu unele de praf ce le am pus pe la rotile de la africana. - au 2 buze.

cat despre prosime, ma gandeam ca dc are 10.5 si pun 11 o juma de milimetru nu o fii bai.

 

Sunt constient de toate astea....Insa cele pe care le aveam pe furca, aparent cele originale ale motocicletei (pt ca sunt kyb) sunt cu un singur arc si seamana al dracului de mult cu unele de praf ce le am pus pe la rotile de la africana. - au 2 buze.

cat despre prosime, ma gandeam ca dc are 10.5 si pun 11 o juma de milimetru nu o fii bai.

 

 

------------------------------

Later Edit

------------------------------

 

Am cautat atat la SKF cat si la un alt mare magazin de semeringuri. Nu exista dimensiunile amintite, ca semeringuri industriale ce ar putea fii folosite pe moto. Se ramane la varianta moto.

PS: incercarea moarte n'are! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O varianta inbunatatita pentru protejarea radiatorului de ulei pentru DR650 SE poti face....si eventual un portbgaj (laguage rack....cred ca poti folosi f usor prinderile manerelor actuale)

as fi interesat de asa ceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O varianta inbunatatita pentru protejarea radiatorului de ulei pentru DR650 SE poti face....si eventual un portbgaj (laguage rack....cred ca poti folosi f usor prinderile manerelor actuale)

as fi interesat de asa ceva!

Eu zic ca varianta asta pe care am construit-o protejeaza radiatorul, carena si rezervorul foarte bine... Desigur, pentru conditii de on&off relativ normale. Daca te apuci de trial cu DR-ul, atunci putem concepe altceva, mai complex. O sa te convingi cand pun pozele cu crashbarul pe motor. Pot sa fac si luggage rack, daca vezi pe net ceva care ti s-ar potrivi sau macar seamana cu ce vrei tu, pune un link si discutam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o saptamana de raceala, azi am reusit sa lucrez un pic la crashbaruri, si cam asta a iesit, in ideea de a proteja cat mai bine si a incurca cat mai putin.

frumos, dar nu cumva loveste furca de in el? ca astea pe care le-am vazut pe net folosesc platbanda ca sa creeze mai mult spatiu in interiorul carenei, oricum arata bine, astept sa vad pozele cu el montat pe moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la protectiile radiatorului, am impresia ca nu ne am inteles. Eu am DR650 SE nu DR650 RSE. Pentru asa ceva m ar interesa o protectie mai buna pt radiatorul de ulei si eventual un laguage rack

 

Pai tocmai din cauza furcii si a spatiului de care are nevoie roata si aripa are forma asta mai ciudata sus, in sensul ca bara "imbraca" carenajul, iar apoi se "retrage" cat mai aproape de cadru, sub rezervor.

 

 

---------------------------------------

Later edit

---------------------------------------

In alta ordine de idei....

 

 

M am apucat sa imi pregatesc pentru sezon DR ul, i am desfacut furcile si am schimbat uleiul si semeringurile, am regresat toate comenzile de pe coarne, gresat cablurile, bibilit claxonul pentru ca nu mergea (cine a mai vazut motocicleta cu claxon stricat - eu pana acum NU...) si m am hotarat sa intru si in motor. Schimat bujiile cu NGK CR10E conform manaual, si alte maruntisuri specifici intretinerii periodice.

Am hotarat sa reglez si culbutorii si sa verific compresia. Am facut o verificare a culbutorilor si pareau stransi pe evacuare si largi pe admisie asa ca am ajustat valorile. Am aliniat motorul cu inscriptia T de pe volanta la centrul gaurii si am facut relgajul.

A2a zii am recitit manualul si am vazut ca ceva imi scapase - trebuia aliniat cu linia T ului la gaura asa ca am desfacut si refacut totul.

La pornirea de dupa reglaj motorul batea incredibil de tare.... => ceva era gresit. CUlbutorii fusesera reglati cand pistonul NU era in TDC.

Dupa alte cateva incercari am reusit sa il refac constatand ca fusese reglat gresit si jocul din supape era imens.

 

Morala ....atentie mare la pozitionarea motorului in TDC. Pistonul ajunge de 2 ori sus dar doar o singura data este in TDC(top dead center) efectiv.

Dupa incheierea pledoariei am facut si o verificare a compresiei (poza atasata jos.). Valoarea pe care manualul o specifica:

Standard: 8.5 bar sau 120psi sau 8.5kg/cm2

Eu: 8.5 bar - asadar....Neasteptat de bine,motorul are compresie exact cat ar trebui sa aibe unul de nou! :D - de necrezut

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul nu trebuie sa fie neaparat la TDC pentru reglajul culbutorilor.

Dai jos capacele de la culbutori si invarti motorul observand cum actioneaza culbutorii. Poti opri invartitul motorului in orice pozitie esti sigur ca supapele nu sunt actionate de culbutori si sa purcezi la reglat. Poti face treaba asta separat pt admisie si pt evacuare. Desigur, aducand pistonul fix la TDC intre timpii de comprimare-detonare esti sigur ca toate supapele sunt inchise si, deci, nu actioneaza nici un culbutor, putand sa-i reglezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la protectiile radiatorului, am impresia ca nu ne am inteles. Eu am DR650 SE nu DR650 RSE. Pentru asa ceva m ar interesa o protectie mai buna pt radiatorul de ulei si eventual un laguage rack

Greseala mea, nu am fost atent. O sa fac un model si pt SE.

 

Eventual pune o poza cu un luggage rack care ti-ar placea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu as vrea ceva foarte fantezist....eventual ca in fotografia asta...... Si daca ar exista o posiblitate ca la un moment dat sa pot face si 2 suporti de sidecase uri ce ar putea fii pusi doar optional.....

 

Cred ca am putea discuta mai detaliat daca crezi ca se poate...si dai ceva detalii, inclusiv un pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar pentru alte modele decat suzuki faci crash-bar ?

Desigur, pentru toate, inafara de Transalp... :banana: Glumesc, Toni, vb la telefon.

 

Nu as vrea ceva foarte fantezist....eventual ca in fotografia asta...... Si daca ar exista o posiblitate ca la un moment dat sa pot face si 2 suporti de sidecase uri ce ar putea fii pusi doar optional.....

 

Cred ca am putea discuta mai detaliat daca crezi ca se poate...si dai ceva detalii, inclusiv un pret.

PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca are cineva curaj sa se apuce... poate ar merita facut si cric central pentru RS.

 

... daca este nevoie fac poze la al meu...

 

este de magazin, dar in mod sigur se poate face... eu nu am mai am timp + rabdare...

 

PS: eventual si model de suport pentru side-case -uri (SHAD / GIVI).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acum la intrebarile legate de Crashbars si alte fieratanii va voi raspunde eu, ii multumesc fratelui Hellicks pentru introducere.

 

Incercarea de a crea crashbar-uri de calitate la un pret accesibil s-a nascut din necesitate, dar si ca raspuns la o provocare. Speram sa ne dezvoltam in timp si sa putem oferi produse mai variate (si sa ne conturam un proces de productie mai putin cronofag). Pana atunci ne descurcam asa.

Editat de motofix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Asa ma manca si pe mine in talpi, dar mi-a trecut repede. Vad ca vremea e prea schimbatoare, plus frigul parca patrunde pana in maduva.

Se vede ca efectul de conserva m-a cam afectat iarna aceasta. Sper doar sa imi revin pana in aprilie. De cand am motorul inca nu am avut curajul sa ies cu el pe zapada. Nu cred ca anvelopele pe care le am, k60 fata si ceva metlezer pe spate pot face fata vremii. Parca nu imi vine sa ma risc sa ma accidentez cand stiu ca mai am doar 1 luna de pauza.

 

Momentan ii mai trag cate o pedala si ma asez pe sha sa ii simt bataia motorului intre picioare :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am rezolvat, dupa circa 2 sapt de munca ce e drept sporadic, problema senzorului de liber (NSU - neutral switch unit). La dr650se poate uni stiti din constructie a existat o problema cu suruburile care fixau senzorul de liber. Suruburile se desfac in timp, cad in motor si pot fii antrenate de ambreiaj sau pinioanele cutiei cu rezultate devastatoare.

Eu cand am cumparat motocicleta nu imi aprindea in bec deloc becul de liber, desi era scoasa din viteza motocicleta asa ca am desfacut capacul de pe partea cu ambreiajul, am dat afara placile si ambreiajul, am verificat grosimea in placi si lungimea arcurilor, am cautat suruburile prin motor (pentru ca unul a curs o data cu uleiu dar celalalt era inca pe fundul carterului- si s-a dovedit destul de dificil sa il gasesc acolo), am pus alte suruburi cu cap hexagon pe care le am gaurit si le am sigurantat cu sarma. Acum totul a la locul lui si merge ca inainte

Recomand tuturor care au modeul asta de dr chiar daca merge senzorul inca, sa desfaceti si sa puneti loctite pe suruburile in cauza, si eventual sa le inlocuiti cu unele cu cap hexagon.

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci fain de informatie

Editat de Louis Cyphre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...