Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eh, ce ziceti bajeti????

se poate merge si spre varianta rally-raid folosindu-se carena si faruri similare ktm450 rally-replica

 

attachicon.gifFotografii-0001.jpgattachicon.gifFotografii-0002.jpgattachicon.gifFotografii-0003.jpg

 

 

e varianta cu scoci dar, in linii mari cam asta ar fi !

imi pare cunoscuta mobra

a fost pe la Switch?

 

in orice caz, imi place parbrizul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap, e fosta mobra a lui switch ;)

 

motomaniacule, cred ca te-ai dus cu fairingul cam sus, o sa te incomodeze la mersul in sa, daca mergi in picioare e ok, ce materiale de navigatie pui pe ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru carenaj am plecat de la ideea ca voi merge mai mult in picioare. Intradevar la mersul in sa e cam la limita, dar nimic nu e batut in cuie. Ajustaje se mai pot face pe parcurs. Iar la navigatie inca nu am ceva concret. Va fi si in functie de bugetul cu care raman dupa ce vad mobra pe roti. daca ai ceva sugestii sunt oricand binevenite. numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mersul in picioare parbrizul/fairing-ul protejeaza doar sistemele de navigatie, nu si rider-ul. Daca ai facut atat de inalt parbrizul inseamna ca te gandesti cel putin la 5 GPS-uri si 3 derulatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca Stulewa se referea la protectia rider-ului cand a zis ca e prea inalt. Aici era vorba de vizibilitate. Kit-ul ce il au astia de la Boano la vanzare pentru NX are cam aceeasi inaltime. Daca folosesti rezervorul original, cum e si in cazul meu esti cam limitat din cauza formei constructive a acestuia si daca as cobori carena mai jos nu ar fi ok cu ghidonul. Eu voi folosi si inaltatoare care nu erau montate in poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, daca mergi mai mult in picioare, de ce ai nevoie de fairing sau parbriz? Am presupus ca pt sistemele de navigatie.

PS Am inteles la ce s-a referit Jumba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in gaura respectiva era silicon...scos o parte din silicon, aproxmativ 1,5 cm, dar nu am dat de nici un surub...SA FIE OARE SITUAT MAI JOS?...mai adanc?

eu personal nu cred....din pozele pe care le-am vazut surubul respectiv are capul la suprafata

Al doilea dominator aflat in lucru mi-a dat ceva de furca. Avea blocat surubul "pilot screw" si suspicionam ca e prea scos in afara. L-am demontat totusi cu grija cu un bit invartit cu cheie si mult WD40. Cu ocazia asta va spun cam cum se face sa te asiguri ca e reglat la 3 ture (standard), fara a demonta carbul de pe motor. Exista o singura pozitie din care vezi ce faci, culcat pe spate in stanga motorului cu capul spre numarul de inamtriculare :P (contorsionistii si cei cu mana mica au avantaj). Pentru acces se demonteaza prima data decantorul de vapori de ulei si toate furtunele care stau in cale. Ideea e sa se ilumineze foarte bine zona fara ca sursa sa te orbeasca.Apoi:

 

1. Se demonteaza cu grija surubul fie cu o scula facuta cum am descris anterior in poza, fie cu un bit mai lung actionat cu o cheie daca surubul e mai blocat. Nu se forteaza in nici un caz, pentru ca alama e slaba si poti usor distruge slitzul de surubelnita, wd40 din belsug! Mai bine dai un pic inapoi, revii apoi fara sa fortezi de loc.

2. Se scoate arculetul de pe surub si se curata bine surubul cu diluant si o periuta de dinti sau o pensula aspra, in nici un caz cu perie de sarma ca e din alama.

3. Se unge bine cu wd40 si se remonteaza fara arc ca sa stii sigur cat de mult intra si in ce pozitie se afla slitzul surubului la maximum inchis. Surubul trebuie sa se roteasca foarte usor, daca nu se reia curatarea, atat a surubului cat si a filetului interior din carb.

4. Se demonteaza surubul si remonteaza strans la maximum de data asta cu arcul pe el. Trebuie sa se infileteze fix ca la incercarea de proba cu slitul in aceeasi pozitie finala. Apoi se desfileteaza cu grija cate o jumatate de tura numarand cu atentie si urmarind ca slitzul sa ajunga la fiecare 180 grade in aceeasi pozitie, care este bine sa se fotografieze ca sa fie folosita ca reper pentru eventuale reglaje fine ulterioare. In mod normal, daca nivelul de benzina e ok si uzura generala a carbului rezonabila reglajul la 3 ture ar trebui sa fie si cel final. Optimul va fi oricum la 1/2 ture diferenta.

 

Concluzia reglajului a fost ca surubul era reglat la 3 ture, dar macar m-am convins si nu cred ca mai umblu acolo.

 

Cu reglajul supapelor, daca la motorul meu era absolut exact ca in manual, la al doilea domi am avut probleme cu supapa de admisie stanga care avea joc 0. Asa se si manifesta motorul, dupa ce se incalzea devenea instabil la turatia de ralenti (tindea sa dea in nas). Normal, compresie scapata in carb! Sunt foarte curios daca reglajul asta rezolva problema, abia astept sa remontez.

Ideea e sa nu se lucreze fara cheie dinamometrica. Initial se regleaza clasic cu o surubelnita care blocheaza slitzul surubului trecuta printr-o inelara de 12 . Se blocheaza cu surubelnita si se strange cu inelara moderat, apoi se pune cheia dinamometrica cu tub de 12. La 24NxM! .

Atentie la rotirea motorului ca sa ajungi la punctul T . Asa cum spune cartea, NU SE REVINE! daca depasesti punctul T reiei pana ajungi din nou acolo si normal pe compresie. Adica dupa ce se inchid supapele de admisie (asta e reperul ca e tura care trebuie).

In concluzie pana la urma nu e mare lucru sa faci reglajele aste la Domi. La alte motoare e mult mai greu.

 

Ca sa vezi! la remontarea capacelor, unul se invartea "peste cap", desi filetele atat de la capac cat si cel din chiulasa pareau perfecte. Misterul s-a deslusit cand am pus niste canepa pe filet si m-am trezit la strangere cu partea superioara a capacului in mana. Filetul era crapat elicoidal si a plesnit de tot. Cineva a strans capacul asta cu sete, fara sa se gandeasca ca etansarea o face o-ringul la o strangere lejera, cat sa nu se desfaca de la vibratii. Incerc sa lipesc partea filetata lipsa cu rasina Bizon pentru metale, da stiu ca nu prea-i treaba.

 

Asa ca acum need help! Are cineva de vanzare un capac de tacheti de dominator? :)

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, biela noua gasesti pe ebay, sunt destul de scumpe, sh nu recomand.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xrod+nx650&_nkw=rod+nx650&_sacat=0&_from=R40

 

posibil sa se potriveasca si de pe xr650l sau c

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=rod+nx650&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR12.TRC2.A0.H0.Xrod+xr650l&_nkw=rod+xr650l&_sacat=0

 

Daca ai rabdare sa cauti pe ebay ai sa gasesti si din UK, avantajul ar fi ca nu mai platesti vama si iti vine coletul acasa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am cautat si eu pe ebay, imi par cam scumpe si nu am gasit din europa. Imi plac ca is cu rulmenti (fata de OEM-ul care e fier pe fier) si par bune, dar sa dau 450 de lei pe el + vama vre-o 80 de lei, nu prea imi comvine, plus ca deja am un bolt, nu as lua tot kit-ul.

De la Wossner am luat Pistonul cu segmenti si bolt, de pe ebay, din australia, 550 de lei + 100 vama, tot am iesit cu 200 de lei mai iefti decat mymoto.ro si 100 de lei fata de ebay europa.

Ma gandesc daca nu as putea sa maresc gaura si sa-i pun o bucsa de bronz-aluminiu ca-i rezistent la uzura si sa alezez interiorul la cota boltului. Problema e ca ar insemna sa subtiez peretele bielei, sa intre bucsa, nu stiu cat se va subtia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca acum need help! Are cineva de vanzare un capac de tacheti de dominator? :)

Am gasit capacul prin amabilitatea unui coleg din Cluj. Reglajul jocurilor la tacheti a rezolvat partial problema functionarii la ralenti. Totusi daca reglez ralenti-ul sub 1400 tinde sa intre in functiune decompresorul. (kling kling face , si scade turatia). Nu ar fi mare problema, ca in ture medii si inalte merge impecabil, dar poate fi enervant la stopuri daca nu-l scoti din viteza la timp.Un reglaj de ralenti la 1500 elimina problema. Nu stiu ce este acolo, n-am desfacut niciodata, a mai avut cineva probleme cu decompresorul centrifugal? Ce probleme apar acolo?

Am pus o poza din manual. Oare cum functioneaza? E clar ca un sistem (one way turn) permite rotatia ansamblului doar intr-un sens sub influenta fortei centrifugale. Dar nu m-am lamurit ce e cu cele doua came (decompresor cam si reverse cam) si care este pana la urma arcul care se opune rotatiei centrifugale a ansamblului. Ar trebui sa am un ax cu came in mana sa ma lamuresc cum functioneaza .

decompresor.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-24426-0-78311400-1392968697_thumb.jpg

 

post-24426-0-47547200-1392968718_thumb.jpg

 

am spre vanzare 2 jambe de Honda SLR, se potrivesc si pe NX650

200 RON ambele, nu le dau separat

 

1 amortizor honda SLR perfect functional, se potriveste la toate dominatoarele dar original cred ca vine pe RD02

400 RON
tobe HONDA SLR, stanga\dreapta
400 RON
Roata spate completa de Honda SLR 17" sau la alegere de NX650 gold
400 RON
Roata fata completa de Honda SLR 19"
400 RON


Contact PM sau 0748879580

Editat de Purice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

arcul decompresorului poate sa fie slabit!

Mecanismul decompresorului este destul de complicat. Am acum unul pentru studiu si inlocuire daca va fi cazul. Voi reveni pe aceasta tema. Motorul merge absolut ok si cu aceasta mica hiba, cata vreme ralenti-ul e peste 1300 aproape ca nu se simte.Rezolv la iarna cand va fi timp de dat capacul chiulasei jos. Merci fain Dimi! Raman dator! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mecanismul decompresorului este destul de complicat. Am acum unul pentru studiu si inlocuire daca va fi cazul. Voi reveni pe aceasta tema. Motorul merge absolut ok si cu aceasta mica hiba, cata vreme ralenti-ul e peste 1300 aproape ca nu se simte.Rezolv la iarna cand va fi timp de dat capacul chiulasei jos. Merci fain Dimi! Raman dator! :friends:

Din experienta pot sa iti spun ca decompresorul la aceste motoare nu se prea strica si ca multe dintre batai sau alte simptome se pun pe seama decompresorului. Ceea ce descrii tu este tipic pt un reglaj prost al supapelor. Cand motorul nu sta la ralanti de obicei sunt 2 cauze : reglajul supapelor si/sau reglajul surubului (pilot screw). Cu surubul nu e mare stiinta, scrie destul de clar si in manual, cu supapele insa treaba nu e asa de simpla. Toate se regleaza la pms pe timpul de compresie ca la orice motor inafara de supapa de evacuare dreapta. Aceasta se regleaza pe timpul de admisie (adica atunci cand supapele de admisie sunt actionate) motivul fiind ca pe timpul de compresie decompresorul mentine supapa in cauza usor deschisa.

Stiu ca in manual operatiunea este descrisa altfel, dar asa e cel mai sigur, mai mult decat atat se poate roti motorul prin toti timpii in timp ce se verifica la mana toate, asa va puteti da seama mai bine ce joc au si se poate reveni cu lera.

E mai bine sa fie putin mai largi decat prea stranse, de obicei decompresorul actioneaza la o turatie mai mare decat normal daca supapa de evacuare dreapta e prea stransa, astfel ca moare motorul la 1000 de rpm (cand decompresorul nu are voie sa actioneze peste 600 rpm). Daca jocul la aceasta supapa e prea mare motorul va porni mai greu (logic nu?)

Am uitat, mai poate fi un motiv : flansa de admisie crapata de obicei in zona surubului de jos....si asta la modelele dinainte de 96 care au flansa in cauza mai lunga. Cam asta ar fi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta pot sa iti spun ca decompresorul la aceste motoare nu se prea strica si ca multe dintre batai sau alte simptome se pun pe seama decompresorului.

Reglajul supapelor este facut conform manualului, la punctul T adica pe compresie, cu ambele came departe de tacheti. si verificat cu lera.Nu cred ca cei care au facut cartea au gresit atat de grosolan. Ei spun ca doar daca depasesti punctul T si revii actioneaza decompresorul si reglajul este gresit. Insa si atunci in sensul cresterii jocului. Dar mai departe este logic ce spui tu, in sensul ca daca jocul ar fi prea mic la evacuare dreapta ar iesi ceva mai tarziu din functiune decompresorul, dar nu la 1300 in loc de 600. Oricum nu e cazul, am verificat jocurile in mai multe puncte de rotatie si nu variaza. Oricum inainte am verificat exact la fel si jocurile de la dominatorul meu.

 

S-a umblat la capacul distributiei, e pus silicon rosu sub el si este foarte probabil ca secuiul vanjos care a rupt filetul de la capac sa fi pierdut si ceva arcuri de la decompresor. Oricum problema este evidenta, daca sta mult sub 1300 incepe sa tacane si pierde putere si turatie, e clar ca decompresorul deschide supapa pe compresie. Motorul porneste foarte usor si fara fumuri. Mecanismul decompresorului se aude clar (cling cling) si imediat si suieratul compresiei in evacuare, (sub 1200-1300,)dar peste 1300 nu tacane sau bate nimic.

 

Flansa de la carb, am inteles ca e problema virala la domi, dar aerul fals cauzeaza doar variatii de turatie in ralenti, nu e cazul, motorul tine corect ralenti-ul, nu galopeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu zic ca e gresit ce scrie in carte, doar ca e mai simplu cum am zis eu. Oricum, se poate verifica dupa ce reglezi ca la carte si intr-un punct in care decompresorul stii sigur ca nu actioneaza, despre asta era vorba. (oricum si daca sunt reglate cu decompresorul actionat va fi mai mare jocul nu mai mic asa ca nu are legatura cu opritul la ralanti). Simptomele pe care le da flansa de admisie nu sunt foarte clare, dar iti spun cu siguranta ca un relantiu instabil poate fi unul dintre ele asa ca cel mai sigur e sa verifici, nu trebuie sa dai nimic jos doar sa pui degetul in zona surubului de jos cand motorul este pornit si o sa simti daca e crapata. Sau poti sa pui o bucata de hartie si sa vezi daca este miscata de aerul tras (in cazul in care e rupta).

Poti inainte sa desfaci sa reglezi supapele putin mai largi si sa vezi ce se intampla. Oricum, pot fi mai multe cauze, poate nu inchid bine supapele si atunci se pot regla la nesfarsit si tot nu va merge. Poate fi si lantul de distributie de vina....



Imi permit sa spun 'din experienta' pt ca de multi ani m-am ocupat de astfel de motoare (honda dominator) am avut, am desfacut si am reparat foarte multe si le cunosc toate hibele si problemele de la un an de fabricatie la altul. Nu am intalnit inca nici una cu decompresorul stricat care sa aiba simptomele descrise de tine. (sunt sigur ca exista si ca se mai strica si decompresoarele dar asta e experienta mea). Manualul il stiu pe dinafara si are destule neajunsuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Imi permit sa spun 'din experienta' pt ca de multi ani m-am ocupat de astfel de motoare (honda dominator) am avut, am desfacut si am reparat foarte multe si le cunosc toate hibele si problemele de la un an de fabricatie la altul. Nu am intalnit inca nici una cu decompresorul stricat care sa aiba simptomele descrise de tine. (sunt sigur ca exista si ca se mai strica si decompresoarele dar asta e experienta mea). Manualul il stiu pe dinafara si are destule neajunsuri

Se pare ca va fi primul caz, ca nu are altceva ce sa tacane numai de la 1200-1300 in jos. Desi am un decompresor montat pe ax la dispozitie, nu m-am lamurit inca cum functioneaza. Este o data cama (reverse dec. cam) aparent solidara cu mecanismul "one way turn" si "decompresor cam" care are un joc imens pe ax. Pe asta din urma preseaza si arculetul care iese din ax. Cum se angreneaza cu cealalta nu m-am prins inca. Cred ca nimeni nu stie exact cum lucreaza ansamblul, gresesc oare?

 

Oricum reglajul facut pe admisie e tot una cu cel facut la punctul T daca nu a actionat decompresorul (la rotirea motorului se aude un tzack! cand se armeaza decompresorul). Rationam prin eliminare; supapele reglate ok, (jocul cat scrie cartea nu pe pipaite :) si nu tacane la turatie, asa dar a fost reglat cu decompresorul neactionat) lantul de distributie ar suna tot timpul, la fel o supapa cu probleme de ghid sau de scaun. In plus cand incepe sa tzacane scade evident si turatia si mai mult , tzacanitul e clar legat de un prag de turatie,(cam 1200), se aude intai aleator si apoi regulat la scaderea turatiei. Se aude si in tobe cum se modifica mai spre sasait "hong-ul' normal.

 

Oricum aman elucidarea cazului in iarna daca nu cumva se agraveaza, ca e mult de desfacut si nu merita, efectul apare doar daca nu scoti motorul la timp din viteza sau daca nu-l turezi cat de cat la debreiere. Si nu moare imediat , doar scade turatia, ceea ce se rezolva cu o acceleratie.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ii dau dreptate lui mzrider. In vara m-am chinuit cateva ceasuri bune sa-mi reglez valvele si nu am scapat de sunetul asta ciudat, si-a bagat mana Vlad de la HD si in 5 minute a rezolvat prblema, fara lere (experienta pe nepra :) ). Motorul suna foarte bine, nu tzacanea, tragea si mergea bine. de curiozitate am bagat lera si distanta era pe la 0,15-0,17 fata de manual care zice 0.12.

Am vorbit cu nenea Zoli care repara chiuloase (mi-a facut si mie scaunul la supapa de evacuare si pot spune ca lucra bine) si el zicea sa las mai mult decat manualul fiindca nu e absolut nici o problema.

Am mai desfacut dupaceea capacul sa mai mesteresc eu ceva de plictiseala, iar apoi am reglat supapele dupa manual, undeva la capitolul maintenance pag 7, zice ca "Special care must be taken when measurin valve clearance at the right-hand exhaust valve. The half-decomressor slightly lifts the right hand, exhaus valve when the crankshaft porsition is before compression TDC. Therefore it is necessary to position the crankshaft whre there is no valve lift in order to obtain the correct valve clearance", eu de aici inteleg ca nu se regleaza pe TDC. I-am gasit punctul asta, i-am dat vre-o 0,17 si nu mai clantzanea, celelalte le-am reglat la 0,15.

 

PS: cumpar culbutori buni, la pret decent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...