Sari la conținut

Pentru detinatorii de MZ ETZ


Betrayal
 Share

Cat merita sa investesti intr-un ETZ (250/251)? Cu totul (Pret de cumparare + piese de schimb + accesorii + vopsit si bibilit)  

41 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Pentru inceput imi cer scuze ca pun aceasta intrebare in acest loc, dar rog moderatorii acestui forum (daca nu deranjeaza) sa nu stearga acest sondaj, ci doar sa-l mute unde cred ca ii este locul prin forum.

Acum as dori sa explic de ce am pus aceasta intrebare. Acum cateva luni am achizitionat un MZ ETZ 250 la pretul de 450 euro. Avea cateva zgarieturi, pedala de la schimbator "artizanala", era fara oglinzi, avea maneta de frana pe jumatate (dupa tranta), nu mergea nimic pe "bord" (turometru & vitezometru), si..... NU CUPLA TREAPTA A 3-A DE VITEZA! Omul a spus ca este uzata furca de 1-3, ma costa 600.000 lei s-o schimb.

Am dus motorul la un prieten, mecanic. Am schimbat 2 furci din cutie (1,5 milioane impreuna), am schimbat piese de prin carter (volanta si inca o roata dintata la ~ 1,5 milioane impreuna si ele), discuri ambreiaj noi (800.000), luat "harta" din cutie de schimb, axul cu furca pe care se prinde pedala de la schimbator la fel, luat pedala schimbator noua de ETZ, luat manete noi (frana & ambreiaj), luat mansoane de cauciuc noi pt acceleratie si perechea, bec halogen, oglinzi 'bengoase', BATERIE NOUA VARTA 12V 9Ah (1,5 milioane si asta)....... vroiam sa ajung la ideea ca am bagat o gramada + 1 mil mecanicului.

Rezultat? NU IMI MERGE VITEZA A 3-A, acum sare uneori si dintr-a 4-a in a 3-a (care e "deloc")....... si cu ocazia asta am aflat ca motorul e deja la cota 3 pe duca. Si decat sa-l trec pe cota 4 si ca mai bag bani in el, sa ma chinui, si apoi sa-l arunc pt unul nou, am gasit cilindru & piston & segmenti cota 1 la 3 milioane lei.

 

Sa trec la subiect (scuze):

Detin un MZ ETZ 250 pe care l-am luat cu 450 euro. Am mai investit in el inca vreo 300 euro. Deci am MZ ETZ 250 in "valoare" de 750 euro.

Ce mai am de facut la el, ca sa-l aduc in stare Foarte Buna:

-> 100 euro = cilindru & piston & segmenti "noi", cota 0 sau 1;

-> (???) = sa-i fac cutia (piese & mecanic);

-> 50 euro = toba noua originala ETZ (toba mea e de scuter, fara site si sparta);

-> 100 euro = "Ceasurile" (turometru & vitezometru).

 

Daca mai bag si banii astia, pot spune ca am un ETZ in stare Foarte Buna, dar care m-a costat peste 1.000 euro !!!!!!

Sunt intr-o mare dilema. Ca sa-l vand "pe cinstite" cred ca iau vreo 500-600 euro pe el. (Daca-i fac cumva cutia de viteze inainte, logic). Si pierd la faza asta deja vreo 200 euro. Si apoi, de unde iau altul? Plus schimba actele, bla bla, alti bani si rabdare. Ca sa-l tin, si sa-l fac "gigea" ajunge dracului aproape de japoneze la pret. Dar sa mentionez si ca n-am posibilitatea sa ma intind peste 1.000 euro ca sa-mi iau si io o japonezutza........ decat poate una cu care sa am la fel de mari probleme dupa scurt timp.

Acesta a fost motivul pentru care am facut acest sondaj. Pentru cine sta acum linistit cu o tzighara in gura si o cafelutza langa el, si caruia i se face mila de mine si vrea sa-mi spuna si parerea sa, va multumesc anticipat!

 

 

Si daca cumva nu aveti ceva mai important de citit, am si eu inca cateva intrebari:

(1) E normal ca la ETZ, cu motorul oprit, trag ambreiajul, bag in treapta 1, si cu ambreiajul tras sa nu pot misca liber motorul in fatza?? Daca pornesc motorul, trag ambreiajul si bag in treapta 1, motorul nu pleaca de pe loc (deci... ambreiajul cica functioneaza). Dar cu motorul oprit, nu mi se pare deloc normal sa nu se miste liber in viteza CU AMBREIAJUL TRAS! Cineva care a avut ETZ mi-a spus ca asa e la ETZ, sa nu-mi fac probleme. TOTUSI ?!!!

(2) Merg cu motorul.... vine semaforul... sa presupunem ca nu o scot pe liber din mers... ajung langa masina din fatza mea cu ambreiajul tras, inca in treapta 1 sau 2, si pun frana. Eh, in aceasta situatie... E normal sa nu pot (stand pe loc cu motorul pornit si cu ambreiajul tras) sa scot motorul pe liber ?!!! Caz concret, in viteza 1, motorul tinut din ambreiaj, oprit pe loc din frana, incerc sa-l scot pe liber: SURPRIZA -> cutia e "blocata" in treapta 1, pedala de schimbator nu se misca deloc in sus, oricat as incerca, decat daca ii dau drumul sa mai inainteze 1-2 metri, in care cu mare atentie, pricepere si dibacie sa reusesc s-o scot pe liber din "mers". Asa se comporta normal un ETZ ?!!! M-as mira!!! E nemtzesc, da-l dreq!!!

 

Pentru cei pe care i-am enervat pana acum, imi cer sincere scuze, si, va rog, nu aruncati cu rosii sau cartofi dupa mine pe strada daca ma vedeti...

Sanatate tuturor, asfalt uscat si pneuri de firma, bani de benzina (si ulei de amestec de cea mai buna calitate), si sa ne vedem cu bine spre sfarsitul sezonului prin tara, ca pana atunci sper sa-l fac si eu pe-al meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce spui tu acolo, clar ai probleme la cutia de viteze ...

ori e vreun ax bulit, ori carterele s-au deformat ... ceva nu e ok

 

mz-urile au o cutie impecabila

schimbatorul se misca usor, iese relativ usor din viteza chiar daca esti oprit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce spui tu acolo, clar ai probleme la cutia de viteze ...

ori e vreun ax bulit, ori carterele s-au deformat ... ceva nu e ok

 

mz-urile au o cutie impecabila

schimbatorul se misca usor, iese relativ usor din viteza chiar daca esti oprit.

Multumesc pentru mesaj. Vad ca vorbesti in cunostiinta de cauza. Nu de alta, dar vad "voturi" de pana in 10 milioane pt un ETZ, ceea ce ma face totusi sa cred ca respectivele persoane n-au avut ETZ de au ramas cu parerea asta.

Intr-adevar, am mers pe un ETZ 150 acum o saptamana, cateva ture prin parc, si am simtit diferenta:

(1) Ambreiajul lucreaza EXTREM DE USOR, dar face cursa completa;

(2) Cutia de viteze la fel, lucreaza IMPECABIL SI USOR.

 

"Frate", vad ca ai ETZ 250 ca si mine, da-mi si mie un sfat daca poti, unde sa-l duc sa-l repar? Sa mearga brici! Chit ca bag banu! Dar e motorul meu, si nu suport sa-l vad asa. Mai ales sa si merg cu el asa. Ma intereseaza un om foarte priceput la ETZ, dar si cu bun simt. "Motorist" cum mai zicem noi uneori unor oameni care ajuta si de drag, nu doar sa scoata banu' si "clientu" sa se duca dracu.

Am fost ieri la un "mare mester" recomandat de niste prieteni. Dar cand mi-a cerut DOAR BLOCUL MOTOR, DAT JOS, ca altfel "pierde timp pretios", cand eu i-am zis ca am MULTE probleme cu cutia, si ca, in plus, mai are si niste zgomote ciudate in mers, nu-mi convine. Nu poti sa bagi mana in el fara sa-l auzi, apoi sa-l dai inapoi intr-o cutie cum ar veni, fara sa-l probez pe motor, si pentru SIMPLA OPERATIUNE de a desface carterul si a il pune la loc sa ceri 2 milioane !! (Adica asa a zis omu, ca daca mai are si altceva de facut in afara de a-l desface si a-l pune iar la loc, creste pretul la manopera, alea 2 milioane erau "pretul minim, de plecare")...

Vreau sa gasesc om care sa-l faca si nu "in scarba" doar ca sa-mi ia banii. Sa mearga cu el, sa-l simta, sa-i scoata toate zgomotele si bataile, etc. nu asa, "la panarama". Poate gresesc eu, dar asta e impresia pe care mi-a lasat-o omul acela ieri, cand mi-a zis "conditiile lui".

 

Da-i bataie cu ETZ-ul, poate ne intalnim la Bucov la MotoRRocK 2, si-mi arati si mie ETZ-ul tau :huh:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai avut marele ghinion sa iei un motor care aproape ca-si da ultima suflare. Cand te-ai dus sa-l vezi trebuia sa iei un cunoscator , un mecanic de ETZ-uri. Cota 2 sau 3 (nu stiu cum ai numarat de la 0, sau de la 1) la un MZ inseamna un rulaj enorm de peste 60 000km sau o intretinere catastrofala. Pt ca o masinarie buna ca MZ-ul sa ajunga in starea asta trebuie sa fi fost calarita fara mila.

Oricat ai fi dat pe ea peste 200 Euro nu se merita, fiindca ai de bagat mult in ea.

 

Nu vreau sa te intristez dar o motocicleta harbuita (motorul mai ales) ajunge foarte greu in stare buna mai ales fiindca piesele pe care le gasesti sunt proaste si mecanicii sunt slabi. Sa nu crezi ca daca cumperi toate piesele noi, o sa ajunga motorul cum a fost odata pe la 10 000km. Tolerantele cu care sunt fabricati arborii si alezajele motorului original se regasesc greu in piese de schimb dubioase. Probabil ca vor trebui rectificate multe din piesele noi, pana cand motorul va functiona ceas...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal!!

am avut si eu un mz, es 250 ce-i drept (dar diferentele nu sunt majore la arhitectura motorului, cutie cu 4 nu cu 5, 6 V si cu 4 cai in minus), si deasemenea am avut probleme catastrofale aproape cu schimbatul vitezelor... nu puteam din mers ca nu ma puteam coordona la timp si trebuia sa ii schimb de pe loc...adeseori imposibil vreau sa zic, sau sarea intr-a II-a sau ramanea intr-a I-a, sau, de multe ori in caz de rateu murea motorul si ramanea blocat schimbatorul care numai dupa ceva chin il puteam baga inapoi la mort... adevarul este ca motorul era forjat rau dinainte si nu se prea mai putea salva....l-am vandut in pierdere ca ma costa o avere sa ii schimb setu+sa refac cutia+ambreaj+alternator,etc..)

sfatul meu este sa vinzi cat merge si sa iti reduci asa pierderile ca bagi dublu de bani in el cu cat l-ai luat si tot nu ajungi nicaieri...

Numai bine si succes!! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa iti cauti alt motor. De la acesta pastrezi doar carterele pe care este seria.

Oricum cum spuneau si altii MZ-ul este motocicleta foarte buna, cu o cutie de viteze impecabila...daca este asa cum spui tu inseamna ca a fost forjata rau si pe deasupra si de un necunoscator. Oricum cred ca deja ai investit foarte multi bani in el, dar ca sa fi sigur mai dai niste bani si repera-i motorul si cutia cum trebuie.

 

Numa' bine! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu pe cinava care vinde doua MZ din 62 in stare foarte buna, dar care trebuie gadilate la inmatriculare, pentru ca au numere vechi si nu au avut facuta CIV. Plus o gramada de piese. Proprietarul e unul care a schimbat numai cu piese noi si nu neaparat cand era nevoie, asa ca piesele de rezerva sunt in mare majoritate noi (telescoape, ambielaj, ambreiaj 2 bucati complete etc).

Pretul e pentru doua motoare si gramada de piese 10 milioane.

Daca te intereseaza, suna la 0722 485968, Stefan (adica eu) si vorbim

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

:) Si eu am luat un ETZ, fara sa situ ce iau.Din experienta care o am tot am luat tzeapa! (avea putin joc la ambielaj cand l-am cumparat)

Dupa 1000 km, s-a blocat ambielajul in timpul mersului, bine ca nu am avut viteza..Am fost tractat pana acasa.. :P

Nici eu nu am gasit un mecanic care sa-l repare. toti cereau mult, si vroiau sa schimbe tot in el, rulmenti semeringuri cilindru, piston... tot.. (cred ca acest luru este obsesie la mecanici)

Am bagat in piese in jur de 200 eur, manopera era gratis, eu am facut tot.

A meritat fiindca exteriorul motocicletei este impecabila.. nu trebuie sa vopsesc, sa schimb cauciucuri deocamdata.. :blbl:

:o Dar mai mult de 300 - 350 eur nu merita sa investesti in reparatii intr-un ETZ.

Dupa aceasta reparatie sunt curios cat ma tine.. :o

Stie cineva cati kilometri poti sa mergi cu un ETZ far sa repari la el.. ???

 

:wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca raspuns la intrebarile initiale :

 

PE un ETZ in stare PERFECTA de functionare cat si estetic nu as da mai mult de 600-650 de euro.

Ce ai cumparat tu se cheama TEAPA , daca luai cu tine pe unul care cat de cat se pricepe ti-ar fi zis ca nu merita sa-l iei chiar nici la jumate din banii aia.

 

Sa bagi piese noi la pret de nou intr-un motor terminat e o GRESEALA din start, nu iti mai recuperezi banii in veci. Solutia e sa bagi piese bune la mana a doua.

 

In fiecare numar "Univers Moto" de juma de an incoace vad si ma amuza la culme un anunt cu un ETZ din 86 pe care se cer...1100 E !!!! :wave: Poate ca propietarul a bagat banii aia in el dar se cheama ca si-a luat teapa si degeaba incearca sa o transmita mai departe. :o

 

Cat despe mecanici...unul antrenat stie ce uzura maxim permite fiecare piesa si isi da seama ce trebuie schimbat la prima vedere cu motorul desfacut.Sincer sa fiu, nici eu nu as desface complet si repara un motor de motocicleta sub banii aia :blbl: E destul de munca, ia timp, si timpul costa.

 

Daca tot te-i apucat, fa-l ca lumea si te va plimba multi km fara probelme, etz-ul e un motor foarte fiabil daca ai grja de el.Macar sa scoti parleala pt timpul,munca si banii investiti. :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nagy_Arpad

E normal cand desfaci orice motor sa schimbi rulmenti ,simeringuri, e chiar vital.

Poate stiau ceva mecanicii cand ziceau de cilindru, piston, poate greseau.

Nu cred ca le place unor mecanici calumea sa lase piese proaste in motor si sa le inlocuiasca strict pe cele distruse. Nu sa carpeasca si dupa aia sa fi tu nemultumit ca tzacane,curge, nu trage.

 

Nu cred ca e bine sa pui intr-un motor piese vechi de la alt motor. Asta daca gasesti piese bune de schimb noi.

 

La unele comuniste (cele din Rusia/Ucraina/Belarus) este uneori recomandabil sa pui piesele vechi dar originale si mult mai rezistente. Astfel am pus la Ijul Planeta5 din 1992 o oala de ambreiaj de la un motor de Ij 56 din 1960.

Era mult,mult mai buna piesa decat rebuturile tunare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmm... patzania lui Betrayal m-a facut sa ma "abtzin" de la a lua mz etz... prea sunt alergate astea de pe la noi... si am ramas la traditzionala, greoaia dar [relativ] fiabila urmasha a lui DKW 350, planeta 5...

 

numa' de bine,

 

m

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt total de acord cu ce s- spus pana acuma....eu nu am avut ETZ, dar m-am chinuit cu o rabla de jawa din 1958 pe care a cumpart-o frate-meu shi pe care am invatzat sa margem amandoi (acuma amandoi avem nepre), dar shi cu acea jawa aveam aveam cam aceleashi probleme legate de cutia de viteze.....intra greu in viteza, iara daca intra shi aveai proasta inspiratzie sa nu o scotzi din viteza din mers, nu mai ieshea nici sa o f**i.....ei bine, acea rabla a costa 6000000 cu tot cu atash shi cu o gramada de piese. La un moment dat i s-a blocat ambielaju'....am desfacut motoru' shi cand am vazut ce harababura este in el l-am lasat balta pentru ca am constatat ca nu mai are nici un rost sa investesc intr-o motocicleta veche care deja shi-a dat "ultima suflare".

In fine......imi cer scuze daca v-am plictisit si am deviat de la subiect....sfatu' meu este daca tot ai investit ceva in ea, investeste pana la capat, fa-o sa mearga calumea, foloseste-te de ea, iar in momentul in care te-ai plictisit vinde-o si ia-tzi altceva. Mi s-ar parea o pierdere de timp si de bani sa o vinzi acuma......

 

Drum bun si asfalt uscat. :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce intelegeti prin piese bune la mana a doua?

:wave: Motociclete furate si dezmebrate, vandute pe bucati? (favorizati furtul de motoare!!!)

Piese folosite??? eu piesele ce le schimb le arunc...:-))) :P

Iar daca ai luat TZEAPA ca ai cumparat unul in stare proasta si nu merita reparat, de ce il vinzi? :o

Sa ia tzeapa si altul? :blbl: (nu e mai frumos sa o duci la fier vechi?)

Toata piata de motocilete din romania este plina numai cu TZEPE!

Motoare cu acte neinregula, motoare fara acte.. fara verificare...s.a. motoare ne transcrise unde cauti propritearii reali si te milogesti sa faca contract de vanzare cumparare!!!! De seriile motoarelor nici nu mai vorbesc... Sau vinzi un motor si cumparatorul pleca cu actele-motorul si il cauti cu disperare ca nu a transcris motorul?????Asta numiti voi mers pe motor?

Eu si la mobra am avut verificare si asigurare.. si nu trebuia sa tremur cand mergeam si vedeam un politist! :o

Asa ca cel care a votat sub 500 EUR este irealist, si nu stie ce inseamna un ETZ! :)

Nu e ciudat ca intre 500-800 EUR variaza pretul...la un motor de 15-20 ani?

Apropo!! La bani astia ce alt motor poti sa iei? (dar totul sa fie in regula la el si sa te tina macar 20000 km..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate ai luat teapa specifica incepatorului, care isi doreste prea mult motocicleta ca sa mai stea sa caute si sa cearna toata piata de second-uri de la noi. nu fi foarte trist, experienta vine din greseli, la urmatorul cel putin o sa stii cum sta treaba.

 

acu, ce poti face ca te-ai pricopsit cu el, eu zic sa-l pui pe picioare daca tot ai investit banii aia. banii n-o sa ti-i scoti niciodata (asta tre sa-ti fie clar), dar macar sa te dai cu el.... acu, pentru asta, iti trebe cineva care se pricepe. din cit cunosc eu "comunitatea mecanicilor" din romania, sansele cele mai mari sint sa mergi de la unu la altu, fiecare o sa-l injure pe cel dinaintea lui (vaaai, ce-a facut ala, pai ma baiatule nu asa se face, nu s-a priceput, vezi daca n-ai venit la mine de la inceput), sa-ti ia banu, si sa te trimita la plimbare cu un lucru de mintuiala (ca sa intelegi mai bine, eu de cind am motor, am invatat constant mecanica, si in momentul de fata nu mai aplez la nici un servis.... )

 

ce as face eu in locul tau (si aici o sa sar putin calul, poate ar trebui sa-ti zic pe privat) ar fi sa ma rog de axa (pe care din cite l-am vazut eu e baiat serios, si se si pricepe) cu ceru si pamintu, si cu mult tact, sa-l mituiesc, sa-l amenint ( :o ), sa-l vrajesc, SA MA AJUTE sa-mi fac motorul CU MINA MEA. numai asa stii exact ce e in el si cum sta treaba (o sa constati ca nu e atit de dificil pe cit pare). din cite stiu, poti sa-l pacalesti cu cantitati obscene de bere :wave:

 

de asemeni, manualul de servis de la etz e prietenul tau, sigur il gasesti pe net ca sint motoare extrem de populare.

 

orice ai decide, bafta cu el, si sa speram ca te vedem pe sosele cit mai curind....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un MZ-ETZ cu reglaje corecte si mers frumos trebuie sa tina si 40.000 de km fara sa umbli in el, poate si mai mult! La ETZ, se schimba vitezele lin, parca ar intra singura, ambreiajul merge usor, firesc... este o motocicleta foarte buna dar care se incadreaza intre 600 - 650 euro maxim, daca e in stare buna.

Eu zic sa o faci sa merga k lumea si dup-aia sa o pastrezi pentru ca nu iti vei scoate banii decat prin muuulti kilometri!

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

 

de asemeni, manualul de servis de la etz e prietenul tau, sigur il gasesti pe net ca sint motoare extrem de populare.

 

Unde-i???? Ca il caut de o gramada de vreme, si tot ce am gasit e user manual-ul, nimic din colectia Haynes de exemplu..

Editat de gsmgsa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...