Sari la conținut

Simeringuri Furca - Mentenanta, Prevenire, Inlocuire


Postări Recomandate

Multumesc, moshulik, pentru informatii!Imi pare rau ca nu am citit topicul acesta mai devreme(cred ca deja placutele imi spun pa)...Insa as mai avea 2 intrebari.Ce cantitate de ulei trebuie sa pun in furca,la un scuter Aprilia Sr(50)?Iar dupa ce scot uleiul vechi,cu ce solutie sa curat furca pe dinauntru(ca sa nu ramana mizerie..)

 

Multumesc anticipat,asfalt uscat tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 197
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pe vremuri si la motocicletele de enduro - se monteaza burdufurile alea de cauciuc - cu un capat pe jamba si altul pe furca, tocmai pentru a preveni sa ajunga mizeria pe tuburi si a proteja semeringurile.
nu numai pe vremuri, ci si acum primul lucru pe care il face orice utilizator responsabil de enduro este sa isi pune sosete

 

- pasul 3 - daca a inceput sa curga un semering, fiti siguri ca nu se "vindeca" singur, nu-i mai creste "carnea" la loc, deci trebuie rezolvata problema.
gresit, la enduro prinde in general nisip care se scoate cu o lera subtire. un semering bine protejat tine mai mult ca fierul.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...
  • 2 months later...
  • 9 months later...

Cand o desfacut suruburile ce tin furca de jug, o scartait ceva; acuma, din cate stiu eu, scartatie numa daca o avut loctite pe el, si atunci trebuie incalzit surubul respectiv :| Pe urma pomeneste de Helicoil :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie îmi scârțâie de fiecare dată Âşuruburile de la semighidoane când le desfac Âşi nu sunt date cu nimic.

Probabil ma insel eu, si is facute din materiale diferite care in timp se oxideaza :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ma insel eu, si is facute din materiale diferite care in timp se oxideaza :bounce:

si eu cred aceasta varianta

 

cand are loctite pe el se observa ca o vopsea albastra sau rosie pe filet.

am intalnit sa scartiaie si fara loctite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu cred aceasta varianta

 

cand are loctite pe el se observa ca o vopsea albastra sau rosie pe filet.

am intalnit sa scartiaie si fara loctite.

cand schimb roata la conserva, prezoanele scartaie si la infiletat si la desfiletat (fara adeziv de blocat fileturi) poate si din cauza ca nu folosesc o cheie dinamomertica si lovesc cu piciorul strangand mai mult decat e necesar. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand schimb roata la conserva, prezoanele scartaie si la infiletat si la desfiletat (fara adeziv de blocat fileturi) poate si din cauza ca nu folosesc o cheie dinamomertica si lovesc cu piciorul strangand mai mult decat e necesar. :drink:

partea porno e cand tre sa schimbi roata in mijlocu campului si aia de la vulcanizare ti-o strang cu o parghie de 1 metru, si tu tre sa o desfaci cu goarba de 20 cm :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare!!

Am o problema, am dat jos furcile fata ca sa le schimb simeringurile, pt ca unul era dus si a inceput sa curga ulei, problema e ca nu pot sa le desfac. Am desurubat piulita de jos de la telescop dar am constatat cu stupoare ca mi se invarte cu tot cu arcul din interior, iar in partea de sus nu imi dau seama cum se desface. Are un capac si sub capac se observa o siguranta care nu o pot scoate. Am incercat sa scot simeringul prin taiere si nu am putut...

Alte sugestii cum sa procedez? Nu imi dau seama cum as putea sa mai fac...

Atasez si niste poze: post-54801-1270829383_thumb.jpg

post-54801-1270829336_thumb.jpg post-54801-1270829357_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!!

Am o problema, am dat jos furcile fata ca sa le schimb simeringurile, pt ca unul era dus si a inceput sa curga ulei, problema e ca nu pot sa le desfac. Am desurubat piulita de jos de la telescop dar am constatat cu stupoare ca mi se invarte cu tot cu arcul din interior, iar in partea de sus nu imi dau seama cum se desface. Are un capac si sub capac se observa o siguranta care nu o pot scoate. Am incercat sa scot simeringul prin taiere si nu am putut...

Alte sugestii cum sa procedez? Nu imi dau seama cum as putea sa mai fac...

Atasez si niste poze: post-54801-1270829383_thumb.jpg

post-54801-1270829336_thumb.jpg post-54801-1270829357_thumb.jpg

SAL!Incearca si asta: strange din nou surubul din capat dupa care cu o coada de ciocan apasa pe capacul de care spuneai. Capacul poate o sa coboare si iti lasa mai mult acces la siguranta.bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SAL!Incearca si asta: strange din nou surubul din capat dupa care cu o coada de ciocan apasa pe capacul de care spuneai. Capacul poate o sa coboare si iti lasa mai mult acces la siguranta.bafta

Am incercat si asa dar singur nu ma prea descurc, il chem eu maine pe un prieten de al meu sa incercam impreuna.

Am tot batut cu ciocanul cu un lemn pe capac dar nu am dat prea tare, simt ca parca se misca in sus si in jos dar arcul il impinge inapoi...

Dar eu nu inteleg de ce siguranta este cu 1 mm sub capac si nu deasupra lui. In poze nu se prea vede, dar siguranta nu e la nivel cu capacul, ci e intr-un canal la 1 mm sub capac, ascunsa acolo parca intentionat pt a nu avea acces la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tre` sa scoti neaparat siguranta din jurul simeringului...dupa il fortezi cu ceva ascutit si subtire...(o surubelnita mai mica...)o infingi in simering si apesi in jos..(mangealac..)vezi sa nu strici locasul de la siguranta...e aluminiu...

spor la treba.. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat si asa dar singur nu ma prea descurc, il chem eu maine pe un prieten de al meu sa incercam impreuna.

Am tot batut cu ciocanul cu un lemn pe capac dar nu am dat prea tare, simt ca parca se misca in sus si in jos dar arcul il impinge inapoi...

Dar eu nu inteleg de ce siguranta este cu 1 mm sub capac si nu deasupra lui. In poze nu se prea vede, dar siguranta nu e la nivel cu capacul, ci e intr-un canal la 1 mm sub capac, ascunsa acolo parca intentionat pt a nu avea acces la ea.

special este facuta asa

ca sa o desfaci trebuie sa impingi in capac cu o ceva iar un prieten sa iti scoata siguranta aia cu o surubelnita. darr asa nu rezolvi nimic, surubul din capatul jambei nu o sa-l poti desface mai usor(asa cred). mie mi s-a intamplat sa mi se roteasca, eu incercand sa il desfac dupa desfacusem capatul jambei, am presat din nou arcul si a fost mai bine ca presiunea arcului l-a ajutat sa nu se roteasca. in carte asta e ordinea: surub jos, capat jamba desfacut, apoi tras in sus cu semering cu tot.

sau ca sa nu mai desfaci astea iti faci un fel de scula sa poti trage de semering fara sa strici nici locasul semeringului si nici sa zgarii jamba.

dar daca ti-a curs uleiul tot trebuie sa desfaci capatul jambei sa poti baga uleiul.

vezi ca deasupra semeringului mai este o siguranta, sper ca ai sccos-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Cand schimbati simeringurile uitati-va si la cuzineti(bucsele cu teflon). Sunt cate doua pe fiecare furca. De obicei cauza pentru care se strica simeringul de ulei este cuzinetul. Daca nu schimbati si cuzinetii la o perioada o sa observati ca incepe sa curga din nou. Stiu ca e mai scump asa, dar e mai durabil. Nu o sa planga din nou prea devreme furca.

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

special este facuta asa

ca sa o desfaci trebuie sa impingi in capac cu o ceva iar un prieten sa iti scoata siguranta aia cu o surubelnita. darr asa nu rezolvi nimic, surubul din capatul jambei nu o sa-l poti desface mai usor(asa cred). mie mi s-a intamplat sa mi se roteasca, eu incercand sa il desfac dupa desfacusem capatul jambei, am presat din nou arcul si a fost mai bine ca presiunea arcului l-a ajutat sa nu se roteasca. in carte asta e ordinea: surub jos, capat jamba desfacut, apoi tras in sus cu semering cu tot.

sau ca sa nu mai desfaci astea iti faci un fel de scula sa poti trage de semering fara sa strici nici locasul semeringului si nici sa zgarii jamba.

dar daca ti-a curs uleiul tot trebuie sa desfaci capatul jambei sa poti baga uleiul.

vezi ca deasupra semeringului mai este o siguranta, sper ca ai sccos-o.

Va multumesc tuturor de sfaturi!!! Am rezolvat cu ajutorul a doi buni prieteni.

Am apasat mai tare pe dopul de sus al jambei si cu un varf de cutit am scos siguranta respectiva. Problema urmatoare a fost surubul de jos pe care eu l-am desfacut cu imbus si mi s-a rotit in interior. Dupa ce am scurs uleiul vechi am remontat arcul si am desfacut cu un pistol pneumatic surubul de jos care de data asta nu a mai opus rezistenta. La mine in carte scrie ca prima data se desface sus, se scoate arcul si uleiul si apoi de desface jos. In orice caz fara pistol pneumatic nu as fi reusit.

 

Da e bine sa schimbi si cuzinetii si de asemenea e bine ca odata la 6 luni sau macar un an sa schimbi si uleiul in telescoape chiar daca nu curg simeringurile.

 

Va multumesc inca odata :love:

Salutare!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum e la alte mobre, dar la a mea, dupa ce scoti jambele, adica le desfaci de puntea aia ce le leaga deasupra rotii... trebuie sa te asigur ca atunci cand o pui inapoi ai distanta intre furci jos, la ax, cat scrie in manual. Daca nu se respecta treaba asta inseamna ca nu o sa fie paralele si o sa inceapa sa curga iar in scurt timp.

 

post-22404-1270932394_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot e deschis topicul,as avea si eu o intrebare legata de uleiurile din furca:mie mi-au schimbat uleiul si simeringurile anul trecut,am facut cu el cca 3000km.Acum m-am pus eu sa il schimb insa am ramas afis cand am vazut culoarea uleiului din furci,un gri murdar plin de span si mizerie :love: .Cum ar trebui sa arate uleiul din furci dupa numai 3000 de km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot e deschis topicul,as avea si eu o intrebare legata de uleiurile din furca:mie mi-au schimbat uleiul si simeringurile anul trecut,am facut cu el cca 3000km.Acum m-am pus eu sa il schimb insa am ramas afis cand am vazut culoarea uleiului din furci,un gri murdar plin de span si mizerie :love: .Cum ar trebui sa arate uleiul din furci dupa numai 3000 de km?

Intr-adevar e mizerabil ce iese de acolo... Nu stiu cand au fost schimbat in furcile mele ultima data, insa parca era ceva nisip/mal in ele :lol:

 

Am bagat niste benzina si am clatit bine, dupa care am uscat bine si am bagat ulei nou si simeringuri noi :laugh:

 

Insa nu stiu cat de sanatos e sa bagi benzina in furcile conventionale - ale mele nu au canale sau supape sau mai stiu eo ce, is acolo numa de ghidaj; nu au arcuri in ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Helau ! ma bag si eu aici... ca sa va zic cum s-au desfacut la mine referitor la problema domnului de mai sus .

bun :

1. cand incerci sa desfaci in capatul de jos al jambei surubul cu cap de imbus e normal sa se invarta cu totul pentru ca pe partea cealalta trebuie sa introduci o cheie speciala care se poate face dintr-o teava... cu putina inventivitate . Altfel invarti la surubul ala 100 de ani si tot nu poti separa tuburile, procedura inversa se foloseste la ansamblarea lor .

2. semeringul se scoate prin separarea brusca a celor 2 tuburi dupa ce ai desfacut surubul de la punctul 1

3. nu va mai bagati pe acolo cu surubelnite , taiatul semeringurilor , dat cu barosul , ciocanul , taiat cu flexul etc

4. exista niste pasi simplii si se pot vedea si pe youtube tutoriale despre schimbatul semeringurilor

5. la schimbarea semeringurilor e indicat sa le schimbi pe amandoua, nu numai pe cel care curge

6. odata ce ai schimbat semeringul si uleiul intr-o jamba e indicat sa faci operatiunea asta si la cealalata (semering + ulei) pentru ca uleiul nou are o vascozitate diferita fata de cel vechi si apar diferente si de aici furca lucreaza incorect

6. faceti asta ca la carte ca e in joc viata voastra... Doamne fereste sa mearga ceva naspa

Editat de bau-bau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand o desfacut suruburile ce tin furca de jug, o scartait ceva; acuma, din cate stiu eu, scartatie numa daca o avut loctite pe el, si atunci trebuie incalzit surubul respectiv :| Pe urma pomeneste de Helicoil :love:

 

 

m-ai innebunit cu loctite-ul tau. mai documenteaza-te despre gama de solutii de fixare ale suruburilor de la loctite (si nu numai de fixare) si dupa aia mai vorbim. de obicei nu iti trebuie nici un fel de caldura. in cazuri rare da, cum ar fi la loctite 648 si cele din acea familie. dar alea nu prea tin suruburi decat in cazuri foarte, foarte rare. scartaitul este din cauza suruburilor in filete de aluminiu. aluminiul oxideaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...