ssergiu_tuning Postat Iulie 25, 2008 Share Postat Iulie 25, 2008 Multumesc, moshulik, pentru informatii!Imi pare rau ca nu am citit topicul acesta mai devreme(cred ca deja placutele imi spun pa)...Insa as mai avea 2 intrebari.Ce cantitate de ulei trebuie sa pun in furca,la un scuter Aprilia Sr(50)?Iar dupa ce scot uleiul vechi,cu ce solutie sa curat furca pe dinauntru(ca sa nu ramana mizerie..) Multumesc anticipat,asfalt uscat tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Iulie 25, 2008 Share Postat Iulie 25, 2008 Pe vremuri si la motocicletele de enduro - se monteaza burdufurile alea de cauciuc - cu un capat pe jamba si altul pe furca, tocmai pentru a preveni sa ajunga mizeria pe tuburi si a proteja semeringurile.nu numai pe vremuri, ci si acum primul lucru pe care il face orice utilizator responsabil de enduro este sa isi pune sosete - pasul 3 - daca a inceput sa curga un semering, fiti siguri ca nu se "vindeca" singur, nu-i mai creste "carnea" la loc, deci trebuie rezolvata problema.gresit, la enduro prinde in general nisip care se scoate cu o lera subtire. un semering bine protejat tine mai mult ca fierul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceaioan Postat Martie 12, 2009 Share Postat Martie 12, 2009 Daca puteti sa imi spuneti cum demontez un amortizor upside-down de moto APRILIA 125 ptr. a inlocui semeringul .Multumesc. mirceaioan06@yahoo.com. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Iunie 11, 2009 Share Postat Iunie 11, 2009 stie cineva de unde pot cumpara busele acelea metalice acoperite cu teflon din interiorul tuburilor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryan Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 (editat) un film de 45 minute,in care arata de la 0 cum sa faci schimbul de ulei la furca http://video.google.com/videoplay?docid=-5...338616773862841 Editat Martie 17, 2010 de maryan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 Cand o desfacut suruburile ce tin furca de jug, o scartait ceva; acuma, din cate stiu eu, scartatie numa daca o avut loctite pe el, si atunci trebuie incalzit surubul respectiv :| Pe urma pomeneste de Helicoil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 Mie îmi scârțâie de fiecare dată Âşuruburile de la semighidoane când le desfac Âşi nu sunt date cu nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 Mie îmi scârțâie de fiecare dată Âşuruburile de la semighidoane când le desfac Âşi nu sunt date cu nimic. Probabil ma insel eu, si is facute din materiale diferite care in timp se oxideaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 Probabil ma insel eu, si is facute din materiale diferite care in timp se oxideaza si eu cred aceasta varianta cand are loctite pe el se observa ca o vopsea albastra sau rosie pe filet. am intalnit sa scartiaie si fara loctite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THC Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 (editat) Si un post de-al meu de pe topicul dedicat F650GS - in mare e acelasi lucru pt toate furcile /index.php?...t&p=1973604 Editat Martie 18, 2010 de THC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 si eu cred aceasta varianta cand are loctite pe el se observa ca o vopsea albastra sau rosie pe filet. am intalnit sa scartiaie si fara loctite. cand schimb roata la conserva, prezoanele scartaie si la infiletat si la desfiletat (fara adeziv de blocat fileturi) poate si din cauza ca nu folosesc o cheie dinamomertica si lovesc cu piciorul strangand mai mult decat e necesar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 cand schimb roata la conserva, prezoanele scartaie si la infiletat si la desfiletat (fara adeziv de blocat fileturi) poate si din cauza ca nu folosesc o cheie dinamomertica si lovesc cu piciorul strangand mai mult decat e necesar. partea porno e cand tre sa schimbi roata in mijlocu campului si aia de la vulcanizare ti-o strang cu o parghie de 1 metru, si tu tre sa o desfaci cu goarba de 20 cm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_pirotehnistul Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 Salutare!! Am o problema, am dat jos furcile fata ca sa le schimb simeringurile, pt ca unul era dus si a inceput sa curga ulei, problema e ca nu pot sa le desfac. Am desurubat piulita de jos de la telescop dar am constatat cu stupoare ca mi se invarte cu tot cu arcul din interior, iar in partea de sus nu imi dau seama cum se desface. Are un capac si sub capac se observa o siguranta care nu o pot scoate. Am incercat sa scot simeringul prin taiere si nu am putut... Alte sugestii cum sa procedez? Nu imi dau seama cum as putea sa mai fac... Atasez si niste poze: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doru_nica2005 Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 Salutare!!Am o problema, am dat jos furcile fata ca sa le schimb simeringurile, pt ca unul era dus si a inceput sa curga ulei, problema e ca nu pot sa le desfac. Am desurubat piulita de jos de la telescop dar am constatat cu stupoare ca mi se invarte cu tot cu arcul din interior, iar in partea de sus nu imi dau seama cum se desface. Are un capac si sub capac se observa o siguranta care nu o pot scoate. Am incercat sa scot simeringul prin taiere si nu am putut... Alte sugestii cum sa procedez? Nu imi dau seama cum as putea sa mai fac... Atasez si niste poze: SAL!Incearca si asta: strange din nou surubul din capat dupa care cu o coada de ciocan apasa pe capacul de care spuneai. Capacul poate o sa coboare si iti lasa mai mult acces la siguranta.bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_pirotehnistul Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 SAL!Incearca si asta: strange din nou surubul din capat dupa care cu o coada de ciocan apasa pe capacul de care spuneai. Capacul poate o sa coboare si iti lasa mai mult acces la siguranta.bafta Am incercat si asa dar singur nu ma prea descurc, il chem eu maine pe un prieten de al meu sa incercam impreuna. Am tot batut cu ciocanul cu un lemn pe capac dar nu am dat prea tare, simt ca parca se misca in sus si in jos dar arcul il impinge inapoi... Dar eu nu inteleg de ce siguranta este cu 1 mm sub capac si nu deasupra lui. In poze nu se prea vede, dar siguranta nu e la nivel cu capacul, ci e intr-un canal la 1 mm sub capac, ascunsa acolo parca intentionat pt a nu avea acces la ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 tre` sa scoti neaparat siguranta din jurul simeringului...dupa il fortezi cu ceva ascutit si subtire...(o surubelnita mai mica...)o infingi in simering si apesi in jos..(mangealac..)vezi sa nu strici locasul de la siguranta...e aluminiu... spor la treba.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Am incercat si asa dar singur nu ma prea descurc, il chem eu maine pe un prieten de al meu sa incercam impreuna.Am tot batut cu ciocanul cu un lemn pe capac dar nu am dat prea tare, simt ca parca se misca in sus si in jos dar arcul il impinge inapoi... Dar eu nu inteleg de ce siguranta este cu 1 mm sub capac si nu deasupra lui. In poze nu se prea vede, dar siguranta nu e la nivel cu capacul, ci e intr-un canal la 1 mm sub capac, ascunsa acolo parca intentionat pt a nu avea acces la ea. special este facuta asa ca sa o desfaci trebuie sa impingi in capac cu o ceva iar un prieten sa iti scoata siguranta aia cu o surubelnita. darr asa nu rezolvi nimic, surubul din capatul jambei nu o sa-l poti desface mai usor(asa cred). mie mi s-a intamplat sa mi se roteasca, eu incercand sa il desfac dupa desfacusem capatul jambei, am presat din nou arcul si a fost mai bine ca presiunea arcului l-a ajutat sa nu se roteasca. in carte asta e ordinea: surub jos, capat jamba desfacut, apoi tras in sus cu semering cu tot. sau ca sa nu mai desfaci astea iti faci un fel de scula sa poti trage de semering fara sa strici nici locasul semeringului si nici sa zgarii jamba. dar daca ti-a curs uleiul tot trebuie sa desfaci capatul jambei sa poti baga uleiul. vezi ca deasupra semeringului mai este o siguranta, sper ca ai sccos-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdani0405 Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Salut, Cand schimbati simeringurile uitati-va si la cuzineti(bucsele cu teflon). Sunt cate doua pe fiecare furca. De obicei cauza pentru care se strica simeringul de ulei este cuzinetul. Daca nu schimbati si cuzinetii la o perioada o sa observati ca incepe sa curga din nou. Stiu ca e mai scump asa, dar e mai durabil. Nu o sa planga din nou prea devreme furca. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_pirotehnistul Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 special este facuta asaca sa o desfaci trebuie sa impingi in capac cu o ceva iar un prieten sa iti scoata siguranta aia cu o surubelnita. darr asa nu rezolvi nimic, surubul din capatul jambei nu o sa-l poti desface mai usor(asa cred). mie mi s-a intamplat sa mi se roteasca, eu incercand sa il desfac dupa desfacusem capatul jambei, am presat din nou arcul si a fost mai bine ca presiunea arcului l-a ajutat sa nu se roteasca. in carte asta e ordinea: surub jos, capat jamba desfacut, apoi tras in sus cu semering cu tot. sau ca sa nu mai desfaci astea iti faci un fel de scula sa poti trage de semering fara sa strici nici locasul semeringului si nici sa zgarii jamba. dar daca ti-a curs uleiul tot trebuie sa desfaci capatul jambei sa poti baga uleiul. vezi ca deasupra semeringului mai este o siguranta, sper ca ai sccos-o. Va multumesc tuturor de sfaturi!!! Am rezolvat cu ajutorul a doi buni prieteni. Am apasat mai tare pe dopul de sus al jambei si cu un varf de cutit am scos siguranta respectiva. Problema urmatoare a fost surubul de jos pe care eu l-am desfacut cu imbus si mi s-a rotit in interior. Dupa ce am scurs uleiul vechi am remontat arcul si am desfacut cu un pistol pneumatic surubul de jos care de data asta nu a mai opus rezistenta. La mine in carte scrie ca prima data se desface sus, se scoate arcul si uleiul si apoi de desface jos. In orice caz fara pistol pneumatic nu as fi reusit. Da e bine sa schimbi si cuzinetii si de asemenea e bine ca odata la 6 luni sau macar un an sa schimbi si uleiul in telescoape chiar daca nu curg simeringurile. Va multumesc inca odata Salutare!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Nu stiu cum e la alte mobre, dar la a mea, dupa ce scoti jambele, adica le desfaci de puntea aia ce le leaga deasupra rotii... trebuie sa te asigur ca atunci cand o pui inapoi ai distanta intre furci jos, la ax, cat scrie in manual. Daca nu se respecta treaba asta inseamna ca nu o sa fie paralele si o sa inceapa sa curga iar in scurt timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainSlow Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Daca tot e deschis topicul,as avea si eu o intrebare legata de uleiurile din furca:mie mi-au schimbat uleiul si simeringurile anul trecut,am facut cu el cca 3000km.Acum m-am pus eu sa il schimb insa am ramas afis cand am vazut culoarea uleiului din furci,un gri murdar plin de span si mizerie .Cum ar trebui sa arate uleiul din furci dupa numai 3000 de km? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Daca tot e deschis topicul,as avea si eu o intrebare legata de uleiurile din furca:mie mi-au schimbat uleiul si simeringurile anul trecut,am facut cu el cca 3000km.Acum m-am pus eu sa il schimb insa am ramas afis cand am vazut culoarea uleiului din furci,un gri murdar plin de span si mizerie .Cum ar trebui sa arate uleiul din furci dupa numai 3000 de km? Intr-adevar e mizerabil ce iese de acolo... Nu stiu cand au fost schimbat in furcile mele ultima data, insa parca era ceva nisip/mal in ele Am bagat niste benzina si am clatit bine, dupa care am uscat bine si am bagat ulei nou si simeringuri noi Insa nu stiu cat de sanatos e sa bagi benzina in furcile conventionale - ale mele nu au canale sau supape sau mai stiu eo ce, is acolo numa de ghidaj; nu au arcuri in ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 (editat) Helau ! ma bag si eu aici... ca sa va zic cum s-au desfacut la mine referitor la problema domnului de mai sus . bun : 1. cand incerci sa desfaci in capatul de jos al jambei surubul cu cap de imbus e normal sa se invarta cu totul pentru ca pe partea cealalta trebuie sa introduci o cheie speciala care se poate face dintr-o teava... cu putina inventivitate . Altfel invarti la surubul ala 100 de ani si tot nu poti separa tuburile, procedura inversa se foloseste la ansamblarea lor . 2. semeringul se scoate prin separarea brusca a celor 2 tuburi dupa ce ai desfacut surubul de la punctul 1 3. nu va mai bagati pe acolo cu surubelnite , taiatul semeringurilor , dat cu barosul , ciocanul , taiat cu flexul etc 4. exista niste pasi simplii si se pot vedea si pe youtube tutoriale despre schimbatul semeringurilor 5. la schimbarea semeringurilor e indicat sa le schimbi pe amandoua, nu numai pe cel care curge 6. odata ce ai schimbat semeringul si uleiul intr-o jamba e indicat sa faci operatiunea asta si la cealalata (semering + ulei) pentru ca uleiul nou are o vascozitate diferita fata de cel vechi si apar diferente si de aici furca lucreaza incorect 6. faceti asta ca la carte ca e in joc viata voastra... Doamne fereste sa mearga ceva naspa Editat Aprilie 10, 2010 de bau-bau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainSlow Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 E normal sa fie mizerabil,dar nu atat de mult;dupa numai 3000 km parcursi din care 90%pe asfalt ?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Aprilie 11, 2010 Share Postat Aprilie 11, 2010 Cand o desfacut suruburile ce tin furca de jug, o scartait ceva; acuma, din cate stiu eu, scartatie numa daca o avut loctite pe el, si atunci trebuie incalzit surubul respectiv :| Pe urma pomeneste de Helicoil m-ai innebunit cu loctite-ul tau. mai documenteaza-te despre gama de solutii de fixare ale suruburilor de la loctite (si nu numai de fixare) si dupa aia mai vorbim. de obicei nu iti trebuie nici un fel de caldura. in cazuri rare da, cum ar fi la loctite 648 si cele din acea familie. dar alea nu prea tin suruburi decat in cazuri foarte, foarte rare. scartaitul este din cauza suruburilor in filete de aluminiu. aluminiul oxideaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.