Speedy.K Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 dot 3 cu 4 si 5.1. daca amesteci cu 5 ai cam belit-o... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 8, 2012 Share Postat Decembrie 8, 2012 Salut, Am schimbat lichidul cu Bosch DOT 4, ambalat in recipient de metal. Culoarea sa din recipientul sigilat era galben caramiziu. Asa este normal, unele lichide de frana vin colorate ? Nu era aproape nici o diferenta de culoare intre lichidul din recipient sigilat si lichidul din borcanasele de frana. Lichidul l-am luat de la EuroParts CT, sigur nu e contrafacut sau alte probleme. E posibil sa fie expirat sau asa sunt colorate unele lichide ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Decembrie 8, 2012 Share Postat Decembrie 8, 2012 Pai cam asta e culoarea lichidului de frana,termenul de valabilitate e trecut pe recipient.Nu ai verificat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 8, 2012 Share Postat Decembrie 8, 2012 (editat) Nu scrie termen de valabilitate. Eu eram obisnuit ca ele sa fie incolore spre putin galbui. Editat Decembrie 8, 2012 de sorinm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 8, 2012 Share Postat Decembrie 8, 2012 Sorine fi convins ca lichidul este putin galbui daca e in stare buna.Toate recipientele originale au termen de garantie pe ele.Eu din toate cate am folosit nu aveau alta nuanta ciudata.Acum ce sa zic,e un semn de intrebare asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 8, 2012 Share Postat Decembrie 8, 2012 Nu stiu ce sa zic, cat de vechi sa fie incat sa capete culoarea aia intr-un recipient de metal ? singurul mod pe unde puteau intra particule microscopice de apa era de la dop. Tind sa cred ca aia e culoarea. Parca as da 15 lei sa iau o cutie de 0.25 sa vad daca si aia are aceiasi culoare )) Mai citeam pe un forum ca un baiat a luat original Honda si avea fix culoarea care am descris-o eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Decembrie 8, 2012 Share Postat Decembrie 8, 2012 Sint si rosiatice la culoare.Important e sa nu fie vechi sau cu mizerie sau expirate.DOT 3 sigur nu se mai foloseste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Decembrie 8, 2012 Share Postat Decembrie 8, 2012 Chiar daca expira culoarea ramane aceiasi. Am pus eu lichid de frana expirat in motoreta unui prieten si avea aceiasi culoare cu cel care nu era expirat, galben deschis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 8, 2012 Share Postat Decembrie 8, 2012 E bine, am citit ca recipientele sigilate expira in 5 ani de la data imbutelierii. Asta mai era si de metal, asa ca nu-mi fac griji ca era de prin 2007 la ei in ograda. Inseamna ca aia e culoarea..e bine de stiut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 9, 2012 Share Postat Decembrie 9, 2012 Liqui Moly DOT4 este roz. Nu culoarea spune daca lichidul e bun. Trebuie tinuta evidenta intervalului de schimb al acestuia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Decembrie 9, 2012 Share Postat Decembrie 9, 2012 exista testere pentru lichid. orice service mai de doamne-ajuta are asa ceva. in unele conditii (mai rare, ce-i drept) lichidul de frana se poate deteriora chiar si in 6 luni pe strada. nu vorbim de competitii aici unde se poate "duce" de la o cursa la alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 9, 2012 Share Postat Decembrie 9, 2012 (editat) expira pe dreacu, poate scade boiling point cateva grade, am o masina la care nu am schimbat lichidul de frana de 8 ani. la motociclete trebuie schimbat ceva mai des daca mergi pe ploaie pentru ca etrierii au alt fel de garnituri de praf si iti poate intra o cantitate foarte mica de apa. Ai auzit si tu de boiling point si acum il folosesti in propozitii? Sunt convins ca in momentul cand o sa trebuiasca schimbat o sa il schimbi cu tot cu setul de garnituri de la etrieri, furtune, garnituri pompa, etc ... Deci solutia ar fi sa nu mai spalam motocicletele, sa nu mai mergem pe ploaie, tot ce tine de umezeala, ca sa nu mai schimbam lichidul de frana ... Gogule, sfatul meu ar fi sa te limitezi la sudura, ca la mecanica ... you suck! Editat Decembrie 9, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 10, 2012 Share Postat Decembrie 10, 2012 (editat) eu nu-s limitat gingerboy, care-i problema? sa schimbi lichidul de frana e singurul lucru pe care l-ai invatat ? daca nu schimbi lichidu de frana la bizoni mori de foame ca prostu... mai bine te apuci de agricultura ca mecanica e mai complicata Se vede ca nu esti limitat, mai ales avatarul tau zice multe despre tine ... redneck welder Cand toata lumea vine si zice ca lichidul de frana are termen de valabilitate si tu esti singurul gica contra, mai arunci si duma aia cu 8 ani ... care-i limitatu? Chiar daca nu ar avea termen de valabilitate in timp se aduna depuneri prin diferite locuri, asta e inca un motiv pentru care trebuie schimbat, stiu o persona careia i-a ramas blocata frana fata, cand a dat drumu la aerisitor iesea "smoala"; a sfarsit prin a-si schimba tot furtunul de frana si kit-urile de garnituri. De unde naiba ai scos-o pe aia cu apa care intra in etrieri ? nu iti e logic ca daca apa poate sa intre automat si lichidul, presiunea poate sa iasa ... Cat despre schimbatul lichidului de frana "bizonilor"; traiesc binisor din munca facuta de mine; inca nu am ajuns la performanta de a-mi da cu parerea pe munca altora ... Editat Decembrie 10, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 10, 2012 Share Postat Decembrie 10, 2012 (editat) Poate parea un subiect desuet "apa in licidul de frana", dar el este foarte serios, iar pe un prieten il putea costa viata, sau macar o ranire grava. A scapat doar cu sperietura si motocicleta zgariata serios intr-un parapet. Simtomul este urmatorul. La inceputul calatoriei totul este OK, dar pe masura ce frana este solicitata mai intens vara, in zona de curbe si diferente de nivel, lichidul incepe sa se incalzeasca peste 100 grade moment in care apa sub forma de molecule din lichid se evapora si circuitul de frana se comporta ca si cum nu ar fi aerisit, pe scurt canci farana. Daca scapi netavalit, minune, lichidul se raceste si iar totul este OK pana la prima solicitare mai in forta si repetata a franelor. Lichidul amicului nu era schimbat de 4-5 ani desi trecuse prin servis autorizat de cel putin 2 ori in acel interval, dar nimeni nu a facut decat strict ce clientul a cerut, iar clientul fiind habarnist in mecanica au rezultat cele de mai sus. La mine motor nou dupa un an lichidul "maro". La revizie solicit inainte de vreme si evident contra cost schimbarea lichidului de frana, fara alte simtome decat culoarea. Mecanicul in fata mea desigileaza bidonul de tabla, in termen de valabilitate, Yamalube si surpriza este la fel de "maro". Nu am avut probleme nici inainte nici dupa. Concluzia, culoarea te poate pacali, dar dupa doi ani e de bun simt sa schimbi lichidul si sa aerisesti ca la carte instalatia de frana. Editat Decembrie 10, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 10, 2012 Share Postat Decembrie 10, 2012 nu-i nici o duma, am un Seat Leon de 8 ani, masina e fabricata in 2001 si din 2005 nu am schimbat lichidul de frana, probabil e lichidul original din 2001 dar eu sunt sigur ca nu a fost schimbat din 2005, are printre altele si discurile originale pe care intentionez sa le schimb la urmatorul set de placute odata cu furtune si garniturile de etrier, doar atunci va primi si lichid nou ca ai avut tu un client cu zmoala in loc de lichid de frana e total irelevant, probabil era ciupita garnitura de praf sau furtun dezintegrat, la fel de probabil este sa nu i le fi schimbat la cat de prost si ingamfat esti tine minte aici (taranus opinat) sunt 3 cauze pentru deteriorarea lichidului de frana : 1 contaminare cu apa (de asta zice producatorul sa pui dintr-un ambalaj sigilat, asta nu inseamna ca poate intra apa pe la etrieri) 2 temperatura apropiata de punctul de fierbere in mod sustinut si repetat(care se poate intampla des in 8 ani, si totusi pentru tine e ok, chiar te si lauzi cu asta) 3 contaminare cu praf sau alte substante -furtun de frana foarte vechi. (din nou de asta zice producatorul sa pui dintr-un ambalaj sigilat, furtunul ala de ce se dezintegreaza oare? sa fie din cauza lichidului vechi care reactioneaza cu cauciucul din care e facut furtunul) nu trebuie sa curga apa ca la robinet, scuze la fantana (sau aveti apa curenta la voi acolo?) chiar trebuie sa-ti explic asta? schimbator de piese ce esti. Daca tie iti place sa te risti asa e problema ta, eu nu m-as lauda cu o chestie ca asta nu face decat sa arate cat de bine iti intretii utilajele. Faptul ca am avut eu un client inseamna ca se deterioreaza, indiferent care ar fi fost problema, schimbatul lichidului la perioada de timp recomandata l-ar fi scapat de problema. Motorul era adus recent de afara si omu a mers bun bazat ca e ok. Daca era garnura de praf nu ii facea lichidul smoala(tu gandesti cand le scrii), daca era aia ii bloca pistonasele si ii incingea frana. Ingamfat nu-s, doar ca mi se pare prostesc sa tac cand unii scot tot felul de perle(cum sa spui ma desteptule ca ai lichid de 8 ani si e ok), nu de alta dar mai sunt altii care le iau de bune. Alea 3 puncte mentionate, zii sincer, le-ai cautat pe net. Asta cu apa pe final ai bagat-o ca sa subliniezi ca tu esti acolo si noi aici? cat despre "schimbator de piese" ... ce te face sa crezi ca ma intereseaza parerea ta despre mine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 10, 2012 Share Postat Decembrie 10, 2012 http://bp08.weebly.com/uploads/1/9/0/1/1901607/totul-despre-teoria-franarii.pdf Intr'un context mai larg despre teoria franarii (in general) este atins si subiectul lichidului de frana. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 10, 2012 Share Postat Decembrie 10, 2012 (editat) e fix treaba mea cum imi intretin utilajele. am spus clar , LA MASINA, la motocilete schimb lichidul de frana in fiecare primavara, e putin si dureaza <10 minute eu nu m-am laudat cu nimic, experiment genetic esuat , daca tineam neaparat sa ma laud iti spuneam ca pe unde sunt eu considerat bun in cea ce fac tu nici nu ai da cu matura pe jos...fuck, nici nu treci de portar... ai avut si tu un client si ma tot plictisesti cu el.. mai citeste inca o data ce ti-am scris mai sus, furtunele vechi din cauciuc se deintegreaza dupa un timp .. dar esti prea prost nope mi le-a soptit ma-ta, poti s-o intrebi si cum sta treaba cu pistonul, cilindrul si garnitura, cred ca de la o garnitura stricata ne-am ales cu inca un ginger pe lume. nu, doar ca tu esti acolo .. bine tu esti in Hary Potter's land oricum... Bineinteles ca cei mai "inteligenti" apeleaza la injurii, vino si tu cu exemple concrete nu o mai tine cu tu la masina, cum am mai zis unii o iau de buna. Mi se pare de tot ca.catul sa vii sa spui ca: "expira pe dreacu, poate scade boiling point cateva grade, am o masina la care nu am schimbat lichidul de frana de 8 ani. la motociclete trebuie schimbat ceva mai des daca mergi pe ploaie pentru ca etrierii au alt fel de garnituri de praf si iti poate intra o cantitate foarte mica de apa." Apoi sa vii sa zici ca e treaba ta cum ii tii utilajele, daca e treaba ta, tine-o pentru tine. Editat Decembrie 10, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 10, 2012 Share Postat Decembrie 10, 2012 (editat) lichid expirat NU este acelasi lucru cu lichid contaminat, e greu rau eu am auzit ca si coniacu expira in Iasi. Imi dai voie sa fac o plecaciune in cinstea ta, un umil muritor, o tu zeu al romanilor care ai ajuns acolo unde eu nici de poarta nu as trece ... Da expira si coniacul, ca noi in general e prosti si creduli ... aia care a scris acolo data aia la lichidul de frana ie jmekeri si vrea sa ne ia banii. Editat Decembrie 10, 2012 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 10, 2012 Share Postat Decembrie 10, 2012 Mai baieti, eu am niste cifre pe cutia de lichid de frana dar oricum le-as lega sau interpreta nu prea iese nici o data. L-am scanat ochiometric de 10 ori si nu am gasit altceva in afara de alea. Probabil e un nr de lot. scrie asa pe el : 82870.82956.062 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 10, 2012 Admin Share Postat Decembrie 10, 2012 (editat) Mistere multe cu lichidul asta al tau! Daca este in ambalaj sigilat nu vad de ce nu poti dormi din pricina lui. Este simplu, mergi asa cu el sau daca nu mai cheltuieste inca 40 lei si schimba-l cu altul care are culoarea care-ti place tie.. Am schimbat lichidul cu Bosch DOT 4, ambalat in recipient de metal. Culoarea sa din recipientul sigilat era galben caramiziu. Lichidul l-am luat de la EuroParts CT, sigur nu e contrafacut sau alte probleme. E posibil sa fie expirat sau asa sunt colorate unele lichide ? Editat Decembrie 10, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 10, 2012 Share Postat Decembrie 10, 2012 Pai m-am lamurit, nu mai sunt paranoic. Suspiciunea mi-a creat-o faptul ca lichidul vechi si cel nou erau aproape identice ca si culoare. Atat timp cat era sigilat, nu are ce probleme sa creeze. Puteti sa nu va mai certati pe aici, va anunt eu daca nu e in ordine ceva ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 11, 2012 Share Postat Decembrie 11, 2012 "E posibil sa fie expirat sau asa sunt colorate unele lichide ?" (l.u.v) Exista lichide de frana de multe culori, transparente, galbui, rosiatic, rozaliu, albastrui, violet... etc. si nu exista un anume cod in acest sens. Producatorii prefera o anumita nuanta si culoare pentru a'si personaliza produsul sau a'si diferentia tipurile de produse. In general lichidul de frana este colorat pentru a face mai usoara verificarea nivelului sau depistarea eventualelor scurgeri din instalatie. Bineinteles, cand lichidul este contaminat sau degradat isi schimba culoarea/nuanta originala. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Decembrie 11, 2012 Share Postat Decembrie 11, 2012 Salut, Am schimbat lichidul cu Bosch DOT 4, ambalat in recipient de metal. Culoarea sa din recipientul sigilat era galben caramiziu. Asa este normal, unele lichide de frana vin colorate ? Nu era aproape nici o diferenta de culoare intre lichidul din recipient sigilat si lichidul din borcanasele de frana. Lichidul l-am luat de la EuroParts CT, sigur nu e contrafacut sau alte probleme. E posibil sa fie expirat sau asa sunt colorate unele lichide ? Important este sa fie LIMPEDE ." Restul...e tacere !" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 11, 2012 Admin Share Postat Decembrie 11, 2012 (editat) "E posibil sa fie expirat sau asa sunt colorate unele lichide ?" (l.u.v) Exista lichide de frana de multe culori, transparente, galbui, rosiatic, rozaliu, albastrui, violet... etc. si nu exista un anume cod in acest sens. Producatorii prefera o anumita nuanta si culoare pentru a'si personaliza produsul sau a'si diferentia tipurile de produse. In general lichidul de frana este colorat pentru a face mai usoara verificarea nivelului sau depistarea eventualelor scurgeri din instalatie. Bineinteles, cand lichidul este contaminat sau degradat isi schimba culoarea/nuanta originala. Ride Safe! Nu eu sunt nelamurit, l-am citat pe colegul care a initiat topicul. Oricum, precizarile sunt bine de retinut.. Editat Decembrie 11, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.